Vapaa kuvaus

Aloituksia

205

Kommenttia

1307

  1. Jumalan+vaikutuksen+tunnustaminen+tieteessä,+kun+puhutaan+nyt+esim.+luomakunnasta,+olisi+tosiasioiden+ja+reaaliteettien+tunnustamista.+Mutta+nyt+yleensä+on+se+linja,+että+Jumala+vaietaan+ja+selitetään+pois,+ja+ei+saa+ajatella+vapaasti,+että+esim.+tämä+yksityiskohta+solussa+on+niin+erikoisen+nerokas,+niinkuin+useatkin+lukemattomat+yksityiskohdat+ovatkin,+että+takana+täytyy+olla+suunnittelia,+jolla+on+ylivertaisesti+älykkyyttäsekä+kyvykkyyttä.
  2. Evoluutiousko+alkaa+ei+mistään+ja+päättyy+ei+mihinkään.+Evoluutio-oppi+systeeminä+joka+selittää+luomakunnan+ilman+Jumalaa+ja+hänen+puuttumistaan+luomakuntaan+on+totuuden+vastainen.Ja+vaikka+et+usko+Raamattuun,+niin+Raamattu+sanoo+Jumalan+luoneen+alussa+koko+luomakunnan,+niin+kasvit+kuin+eläimet.+Se+että+Jumala+loi+luomakunnan+niin+että+siinä+voi+tapahtua+hienosäätöä+ja+sopeutumista+muuttuneisiin+olosuhteisiin+ei+ole+sama+kuin+evoluutio,+sillä+laji+ei+muutu+toiseksi+lajiksi+vaikka+olisi+millaiset+valintapaineet+kuin+ehkä+joissakin+kuriositeettitapauksissa,+eikä+tätä+tapahdu+vaikka+aikaa+kuluisi+miten+paljon.Ei+se+ole+sepitettyä+mitä+Raamattu+kertoo+Jumalan+kyvyistä+ja+mitä+hän+on+historiassa+tehnyt,+kaikki+ne+tapahtumat,+joita+Raamattu+kuvaa+menneisyydessä+tapahtuneen,+ovat+TODELLISESTI+tapahtuneet+Raamattu+ei+ole+mikään+satukirja.+Lisäksi+Vanhassa+Testamentissa+on+ennustettu+Jeesuksen+tuleminen+maailmaan+juuri+niin+kuin+VT+kuvaa+Jeesus+sitten+tuli+maailmaan+ja+teki+sen+mitä+VT+oli+jo+ammoin+ennustanut.Minä+en+usko+tieteestä+sellaista+joka+on+selkeästi+Raamatun+ja+kristinopin+vastaista,+koska+TIEDÄN,+että+silloin+on+kyseessä+valhe+ja+valheellinen+tiede,+jolla+ihmisiä+yritetään+rumasti+sanottuna+kusettaa+ja+vieroittaa+pois+kristillisestä+totuudesta.Ei+Jeesus+päätä,+että+toi+menee+helvettiin+ja+toi+ei,+vaan+hän+tarjoaa+ihmisille+uskoa+häneen+itseensä,+ja+tämä+uskon+vastaanottaminen+on+vapaaehtoista,+koska+missä+rakastetaan,+täytyy+antaa+sekin+mahdollisuus,+että+kieltäytyy,+vaikka+se+merkitsee+ikuista+helvettiä.+Katsos+Jeesus+rakastaa+ihmisiä+ja+odottaa,+että+nämä+suostuvat+omasta+vapaasta+tahdostaan+rakastamaan+häntä,+ilman+että+heitä+painostetaan+tai+uhkaillaan.+Tähän,+että+ihminen+suostuisi+ottamaan+Jeesuksen+vastaa+sekä+rakastamaan+häntä,+Jeesus+sitten+tekee+monta+kertaa+tuhat+mitä+eriskummallisinta+temppua,+että+saa+ihmisen+ja+hänen+rakkauden+voitettua+itselleen.Ette+te+todistettavasti+pärjää+ilman+Jeesusta,+Jeesushan+on+yleensä+teille+elämän+antanut+ja+hänellä+on+valta+ottaa+elämä+pois+keneltä+haluaa+ottaa.+Joka+antaa+elämän,+voi+sen+myöskin+ottaa+pois+jos+haluaa+ja+katsoo+tarpeelliseksi,+tästäkin+on+jopa+Uudessa+Testamentissa+esimerkki+kun+Ananias+ja+Safiira+lupasivat+valheellisesti+antavansa+koko+summan+seurakunnalle+mitä+saivat+maatilan+myynnistä+ja+kuitenkin+pitivät+osan+summasta+itsellään,+niin+Jumala+otti+heidät+hengiltä.En+ole+itse+oppinut,+Jeesus+on+minua+opettanut+näinä+päälle+kolmenakymmenenä+jotka+olen+ollut+uskossa,+sillä+jokaisen+uskovansa+Jeesus+opettaa+kun+tämä+suostuu+opetettavaksi+ja+ahkeroimaan,+että+kasvaisi+Hengellisesti.+Ja+vaikka+olisin+syntynyt+kuinka+ateistiseen+maailman+kolkkaan+hyvänsä,+olisi+Jeesukselle+mahdollista+tehdä+minut+kristityksi,+onhan+hän+maailman+Herra,+joka+pystyy+mihin+tahansa.Tämä+nyt+on+kylmä+tosiasia,+että+ihmisessä+on+taipumus+tehdä+pahaa.+Tämän+todistaa+se+että+oli+ihminen+kuka+hyvänsä,+tekee+hän+elämässään+jonkin+verran+pahaa,+ja+on+täten+Jumalan+tuomion+alainen,+koska+Jumala+on+hyvä+ja+ei+voi+sietää+pahaa,++se+kun+on+hänen+periaatteitaan+vastaan.Tämän+tuomion+alaisuuden+murtaa+Jeesus,+koska+hän+otti+itselleen+sen+tuomion+ja+rangaistuksen,+joka+olisi+kuulunut+meille+ihmisille,+jotka+olemme+rikkoneet+Jumalan+käskyt
  3. Minulla+ei+ensiksikään+ole+hirvittävää+pelkoa,+että+joudun+helvettiin.+Ensiksikin+Jeesus+rakastaa+minua,+ja+ei+tahdo,+että+minä+joudun+helvettiin,+hänhän+on+jopa+ristillä+kärsinyt+rangaistuksen,+joka+olisi+kuulunut+minulle+ja+meille+kaikille+ihmisille.+Joten+tavallinen+kristitty+voi+luottaa,+että+Jeesus+pitää+omastansa+huolen+ja+vie+perille+taivaan+kotiin+kun+kuolema+tai+ylöstempaus+tapahtuu.Jumalaa+ei+voi+tutkia+tieteellisesti,+mutta+hänen+luomistöitä+voi+tutkia+tieteellisesti+ja+ihmetellä,+että+mikä+valtava+äly+ja+voima+on+kaiken+takana.+Miten+sinä+kuvittelet,+että+sattuma+olisi+koodannut+yksinkertaisimmankaan+DNA-koodin+mitä+luomakunnasta+löytyy.+Ja+sattumako+on+sen+laittanut,+että+kasveilla+on+keskimäärin+50000+geeniä?+Koko+luomakunta+ja+maailmankaikkeus+suorastaan+huutaa,+että+takana+on+joku,+jolla+on+valtavasti+älykkyyttä+ja+voimaa.+Järki+hoi+älä+jätä!Raamattu+sen+todistaa,+että+Jumalalla+on+sormensa+pelissä+kun+puhutaan+ensin+kuka+loi+kaiken+ja+sitten+ihmiskunnan+historiassa.+Jeesuskin+on+myös+historiallinen+olento,+jonka+Jumala+ensin+ilmoitti,+että+hän+on+tuleva+ihmisten+maailmaan,+ja+sitten+Jumala+toi+hänet+maailmaan+ja+antoi+Jeesuksen+syntyä+yliluonnollisesti+ilman,+että+mies+olisi+häntä+siittänyt,+kun+hän+sikisi+Marian+kohdussa.+Taasen+voi+sanoa,+että+järki+älä+jätä!Eikä+minun+tarvitse+ajatella,+että+minusta+tuntuu,+että+Jumala+on+olemassa,+minulla+kun+on+ilmoitus,+ja+se+ilmoitus+on+Raamattu,+Jumalan+kirje+meille+ihmisille.Usko+ja+uskonto+ovat+kaksi+aivan+eri+asiaa:+Usko+on+lähtöisin+Jumalasta,+ja+Jumala+antaa+sen+meille+ilman,+että+meidän+tarvitsee+pinnistellä+ja+ponnistella.+Uskonto+on+taasen+jotain+aivan+muuta,+se+ei+ole+ensinkään+lähtöisin+Jumalasta,+vaan+kyseessä+on+aina+ihmisten+tekemä+uskomussysteemi,+joka+vaatii+aina+erilaisia+suorituksia+riippuen+millaisesta+uskonnosta+on+kyse.Uskonto+ei+koskaan+tee+ketään+Jumalalle+kelpaavaksi,+mutta+sen+sijaan+usko+Jeesukseen+niinkuin+Raamattu+hänestä+opettaa,+puhdistaa+uskovan+sisimmän+Jumalan+silmissä,+että+hänestä+tulee+samalla+Jumalalle+kelpaava.Minulla+on+yksinkertainen+syy+olla+etten+usko+evoluutioon:+Evoluutioteoria+ei+nyt+vain+todisteiden+valossa+ole+totta.+Hyvin+yksinkertaista:+Raamatun+Jumala+loi+alussa+kaikki+eliöt,+niin+kasvit+kuin+eläimetkin+ja+nekin+joista+ei+tiedä+kumpia+ovat.+Toki+Jumala+loi+siten,+että+hienosäätöä+tapahtuu+eliökunnassa,+eli+nyt+luonnonvalintaa+ja+selviytymiskykyisin+saa+todennäköisimmin+siirrettyä+geeninsä+eteenpäin.Maailmankaikkeuden+Luojako+on+kykenemätön?+Nyt+esitit+sellaisen+valheen+joka+ei+ole+alkuunsakaan+totta!+Ensiksikin+Jeesus+sanoo+Raamatussa,+että+Jumalalle+on+kaikki+mahdollista.Jumala+on+luodessaan+asettanut+luonnonlait,+joiden+yli+ei+tavallisesti+mennä,+mutta+Jumalapa+pystyy+halutessaan+ylittämään+nämä+luonnonlait.+Niinpä+Jumala+pystyy+herättämään+kuolleitakin.+Kuollessa+ihmisen+solut+kuolevat+happomyrkytykseen,+mutta+Raamatun+Jumalapa+pystyy+nämä+kuolleet+solut+herättämään+henkiin+yliluonnollisella+voimallaan+ja+viisaudellaan.Tästä+on+esimerkkejä+Raamatussa,+että+kuinka+Jeesus+herätti+kuolleen+Lasaruksen,+vaikka+tämä+oli+jo+siinä+tilassa,+että+hänen+ruumiinsa+jo+haisi.Et+sinä,+etkä+miljardit+muutkaan+ihmiset+pärjää+sekuntiakaan+ilman+Jeesusta.+Jeesus+on+teidän+elämänne+hallitsija,+koska+on+herrojen+Herra,+vaikka+te+ette+tietäisi+rahtuakaan+tästä+Jeesuksesta,+Raamattu+nimittäin+sanoo,+että+Jeesukselle+on+annettu+kaikki+valta.+Ja+jos+Jeesus+olisi+päättänyt,+että+sinua+bg-ope+ei+tule+koskaan+olemaan,+ei+sinua+koskaan+olisi+tullut+tähän+maailmankaikkeuteen,+mutta+Jeesuspa+päätti,+että+sinä+tulet+kerran+tähän+maailmaan+ja+tänne+synnyt.Ja+jos+Jeesus+haluaa,+että+minä+sen+50m+loikan+hyppään,+niin+silloin+pystyn+sen+hyppäämään,+mutta+täytyy+muista,+että+Jeesus+ei+ole+temppumaakari,+hän+ei+tee+ihmeitä+tyydyttääkseen+vainihmisten+ihmettelyn+halua.+Mutta+ihmeillä+hän+osoittaa,+että+hän+on+Kuningas,+ja+että+hän+halutessaan+voi+tehdä+aivan+mitä+tahansa+ja+eriskummallisia+asioita,+pystyypä+hän+tekemään+tulitikusta+ihmisen,+näin+olen+kuullut.Ja+mikä+mielikuvitusystävä+Jeesus+muka+on+kun+Raamattu+todistaa+hänestä,+ja+todistaa,+että+hän+rakastaa+minua,+sinua+ja+kaikkia+ihmisiä.+Miksi+Jeesus+olisi+muuten+suostunut+naulattavaksi+ristille,+kun+että+hän+rakastaa+meitä.+Rakkaus+vei+Jeesuksen+ristille+ja+rakkaus+piti+Jeesuksen+ristillä,+kunnes+hän+oli+maistanut+tarpeeksi+rangaistusta+meidän+ihmisten+edestä,+jotka+olemme+kaikki+hänen+hyvää+tarkoittavat+käskyt+rikkoneet,+niin+sinä+kuin+minä.