Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
miikanaahum
profiilit
miikanaahum
miikanaahum
Vapaa kuvaus
Aloituksia
270
Kommenttia
1469
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos sodassa joutuu tappamaan, niin ei tee mitään väärin, ja sitten valtiolla ja
esivallalla on oikeus tuomita kuolemaan rikollinen, jos hänet havaitaan syylliseksi nyt
esim. murhaan, ja mistä nyt kuolemantuomio voidaan langettaa.
Mutta ominpäin ei muuten saa keneltäkään ottaa henkeä pois, kuin vain jos joutuu
vaaraan, että toinen tappaa minut ja hätävarjeluksena hengenotto on sallittu, jos
voidaan katsoa, että se oli välttämätöntä oman tai muiden elämän varjelemiseksi.
04.06.2014 23:23
Jumalahan antoi tuomita ja rangaista omaa Poikaansa Jeesusta, että hänen ei
tarvitsisi tuomita rakastamiaan ihmisiä rangaistukseen.
Ja se ei ole Jumalan vika kun ihmiset lahtaavat toisiaan, syyllisiä on nuo lahtarit kun eivät usko, että Jumala on aikaa sitten kieltänyt tappamisen, eli hengen oton ihmisiltä ilman, että siihen on oikeutta.
Turha on Jumalaa syyllistää ihmisten mähmäröinnistä, syyllinen kun on paholainen ja
ihminen joka viittaa kintaalla Jumalan hyvää tarkoittaville käskyille.
Ja uskovan on pidettävä Jumalan käskyt, jos hän ei pidä käskyjä, Jumala siirtää hänet ulkopuolelle valtakuntansa.
Raamatun mukaan Ananias ja Safiira myivät omaisuutensa ja pitivät siitä osan
itsellään ja muun he lahjoittivat sen aikaiselle Jumalan seurakunnalle. Ja tuo petos
kun he yksissä tuumin pimittivät itsellään osan omaisuuden hinnasta ja eivät kertoneet siitä ja täten olivat epärehellisiä. Ja tuo pimittäminen oli Jumalan silmissä niin törkeä, että hän antoi tuo avioparin surmata ja ottaa heidän elämän pois. Jumala surmasi luultavimmin tuon onnettoman avioparin lähettämällä enkelin
heidät tappamaan.
Tuo osoittaa, että meidän tulee olla rehellisiä, niin Jumalan kuin ihmisen silmissä,
muutoin minulle, sinulle, meille kaikille voi käydä noin, että Jumala ansiosta ottaa
elämämme pois.
04.06.2014 23:13
Minähän olen todistanut jotain Jumalallista, senkus vain katsot tekstejäni ja otat niistä opiksesi.
04.06.2014 19:26
Saatanahan se vasta pakkomielteinen on! Pyrkii kaikin keinoin estämmän, ettei kukaan vain löytäisi Jeesusta omaksi Vapahtajakseen, mutta onneksi Jumala on suurempi ja muutamat täten löytävät Jeesuksen omaksi Vapahtajakseen!
04.06.2014 19:23
No mikä siinä on sitten väärin jos perustaa maailmankuvan fundamentaaliseen
raamatuntulkintaan?
04.06.2014 19:18
Sinä Jumala-nimimerkkinen et ole Jumala, enkä minäkään miikanaahum ole Jumala. Jumala nyt on vain antanut minulle lahjan kirjoittaa ja opettaa, ja sen minä pyrin tekemään niin kuin oikein on heijastamaan parhaani mukaan sitä mikä Jumala on. Ja minulla on tottakai oma jäljittelemätön tyylini oma persoona kun olen ja Jumala antaa minun kauttani sellaista mikä on minun persoonani mukaista ja siis sillälailla heijastan suurta Jumalaa.
Ja kaukana siitä, että minä mikään täydellinen olisin, minä olen joiltain osin hyvin
vajaa, mutta Jumala on nyt vain hyväksi nähnyt, että on antanut minulle erinäisiä
lahjojaan, että minä niiden lahjojen kautta kirkastaisin Jumala ja hänen tarkoitusperiään. ja turha sinun on minua rinnasta Jaakobiin ja JC:ehen, sillä minä olen oma itseni ja itsenäisesti toimin paitsi vaan, että Jumala on kanssani.
Ja minä tiedän, että olen tehtäväni tehnyt kun vain yksikin tulee Jeesuksen kautta
Jumalan tykö ja tekee parannuksen sen välityksellä mitä minä olen tehnyt, ja en minä vain vaan Jumalan armo.
Ja koetapas löytää, että minä omaan pussiini tai jonkun toisen pussiin pelaisin tai
yrittäisin pelata siis jonkun muun kuin Jumalan?
04.06.2014 19:14
Jumala rakastaakin ehdoitta, hän rakastaa hyvin jumalattomiakin ja odottaa pitkään,
että nämä vain ottaisivat vastaan Jumalan rakkauden ja siinä pysyisivät.
Ja vaikka Jumala odottaa, että ihmiset hänen tekojaan tekevät, ei hänen rakkautensa
teoista riipu, eli ei voi sanoa, että kun minä tuon ja tuon teen niin jumala sitten minua
rakastaa, ei! hän rakasti sinua jo silloin kun sinulla ei päiviä ollut yhtään.
04.06.2014 18:51
Kyllä Jumala on hyvä, ja ei ole minullekaan vääryyttä tehnyt vaikka olen ollut 27
vuotta uskossa ja hän on myös tehnyt sellaiseksi, että täälläkin kykenen kirjoittamaan, ja hän on antanut minulle profeetan lahjan ja sitten paimenen lahjan.
Ja juuri se, että Jumala on hyvä kutsuu ihmisiä parannukseen ja antamaan elämänsä
Jeesukselle. Ja ken Jeesusta tarttuu kädestä, niin ei Jeesus siitä kädestä ikinä irti
päästä, ihminen itse voi päästää irti, vapaa tahto hänellä kun on, mutta Jeesus
rakkaudessaan vetää tuollaisen eksyneen monta kertaa takaisin.
04.06.2014 18:39
Jumalahan on antanut ihmiselle sisäänrakennetun tappamiskiellon, sillä normaalisti
häviävän pieni osa ihmisistä haluaa tappaa toisen ihmisen silloin kun siihen on tilaisuus.
Ei olut Jumalalla tappaminen, siis että ihminen ilman oikeutta toiselta ottaa hengen
pois siinä mielessä, että hän itse ottaisi hengen joltakin ilman oikeutta. Mutta hän oli
realisti ja tiesi, että jotkut ovat niin pahoja, että toiselta hengen ottaisivat kun siitä heille etua olisi, ja Jumala tahtoi estää, ettei ihminen ilman pitävää syytä ottaisi toiselta henkeä antamalla kiellon moiselle touhulle.
04.06.2014 18:31
Jumalalla on sefsff kuule valta ottaa elämä jonka hän on ihmisille antanut pois kun hän niin katsoo hyväksi, eikä hänelle voi siitä kukaan valittaa.
Joka on Jumalalle kuuliainen ja vaeltaa hänen tahdossaan, niin vain poikkeustapauksessa Jumala antaa tuollaisen kuolla ennen kuin hänen varsinainen kuoleman aika on.
Jumala ottaa hengen pois pahoilta ja pahantekijöiltä, sillä hän on hyvä Jumala, eikä täten salli tiettyä rajaa enempää pahaa tässä maailmassa, ja joka menee liian pitkälle pahuudessa, niin tuollaiselta Jumala ottaa hyvinkin hengen, ennen kuin hänen varsinainen aikansa kuolla olisi ja laittaa hänet ennen aikaa kärsimään tuomiota ja rangaistusta.
Mielestäsi ilmeisesti Jumalan pitäisi aina vain rakastaa ja aina hänen tahdostaan
seurata vain hyvää, mutta Jumala on myös tuomion Jumala, hän tuomitsee ja
rankaisee niitä jotka ovat pahuuteen syyllistyneitä ja eivät ole Jumalan silmissä
ajoissa tehneet pahoista töistään parannusta.
Tämä maailma menisi aivan sekaisin ja täällä hallitsisi pahuus, jos Jumala ei tuomitsisi ja rankaisisi tuollaisesta.
On aivan turhaa syyttää Jumalaa murhaajaksi, sillä sellainen hän ei ole, hän ottaa
ihmiseltä hengen vain hyvän syyn nojalla, eikä sentähden, että hän tappaja tai murhaaja olisi.
Ja Jumala on hyvä Jumala, ja haluaa tehdä laupeutta ihmisille, ja odottaa joskus
tolkuttoman kauan, että ihminen lopulta ymmärtää ottaa vastaan sen mitä hyvää hän haluaa antaa.
Ja Jumala ei salli pahaa valtakunnassaan hyvähän kun on. Hänen valtakuntansa
lakkaisi olemasta hänen valtakunta, jos Jumala sinne pahaa sallisi, ja eikä sen jälkeen ihmisillä Jumalan valtakunnassa olisi hyvä olla.
04.06.2014 18:20
Jokainen terve ihminen joka ei ole lapsi ja ei kovin vanha, ajattelee seksiä joku ajattelee enemmän toinen vähemmän, ja jos noin on ei asiaan tarvitse puuttua.
Silloin tilanne muuttuu ja ihminen tarvitsee apua kun seksin ajatteleminen muuttuu
sairaaksi ja epänormaaliksi,esim. pedofilia tai muuten epänormaalin seksin ajattelu on saanut sijaa ja jos vaikka kaiken aikaa on seksi mielessä.
Eikä seksi ole mikään kielletty hedelmä, siitä on vain nautittava oikein, eli et saa
harrastaa kahdenvälistä seksiä muuten kuin aviopuolisosi kanssa, muun kuin puolison kanssa nautittu seksi on haureutta, josta raamattu jyrisee, että älä tee sitä.
Ja liha, eli langennut luonto ansaitsee sekin oman huomionsa, ettei nyt ala harjoittamaan asioita, jotka ovat peräisin lihasta.
03.06.2014 23:22
Perustele khaosmonaut, että miksi mielestäsi minä kirjoitan vain fundamentaalisia dogmeja?
03.06.2014 22:57
Sanasi vain helisee khaosmonaut ja sanot asioita, mutta koetapas perustella, etten minä mukamas ole Jumalan palvelija vaan tyhjäntoimittaja!
Etkä voi perustella sitäkään, että miksi mielestäsi raamattu on kokoelma epäkoherentteja satuja.
Etkä voi perustella sitäkään että mukamas Jumalaa ei ole, muutoin kuin sen, että itselläsi ei ole aitoa Jumalaa, ja sellaisia tekstejäkin suollat.
03.06.2014 22:55
Ihminen saa sitä mitä tilaa, Hesekiel 20:24. Koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalien perään.
Israelin kansa oli tehnyt Jumalan silmissä pahaa, ja niin Jumala antoi rangaistukseksi käskyjä, jotka eivät olleet hyviä ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää.
Jumala antoi syystä Israelin maistaa rangaistuksen leipää, että Hesekiel 20:26
jossa sanotaan >>ja he tulisivat tuntemaan, että minä olen Herra>>.
Eli on röyhkeää väittää tekstisi perusteella, että Jumala on sadistinen kusipää, koska Jumala antoi Israelin maistaa rangaistusta, että he rangaistuksen kautta
tulisivat tuntemaan, että Herra on Jumala.
Älä sinä valehtele Jumalasta, sillä hän on hyvä Jumala, ja tahtoo sinutkin ottaa
omaksi ja rakastaa sinua ja antaa sinulle iankaikkisen elämän.
03.06.2014 22:44
Ensiksikin Jumala ei ole mikään murhaaja, miten muuten hän olisi antanut yhdeksi
käskyksi, että älä tapa.
Jumala kyllä voi ottaa ihmiseltä hengen pois, mutta tällöin hänellä on siihen hyvä syy.
Vanhan Testamentin aikana Jumala otti usealtakin hengen pois, mutta ne joilta henki
otettiin pois, joko vastustivat Jumalan kansaa Israelia, tai olivat muuten rikkoneet
Jumalan käskyjä ja ohjeita.
Uuden Testamentin aikana Ananias ja Safiira taasen valehtelivat, että mihin hintaan
olivat myyneet omaisuutensa, ja Jumala katsoi heidän valhetelleen itse hänelle ja tuo oli Jumalan silmissä suuri rikos ja siksi hän anoi Ananiaksen ja Safiiran kuolla.
Mutta ei ole kuuna päivänä kuultu, että Jumala olisi viattomia tappanut. Paholainen on se jolla on lukuisan joukon surma tunnollaan.
03.06.2014 22:23
Kuulepas nyt tieteenharrastaja, jos vain mahdollista, niin minä en julista kenellekään helvetin tuomiota, helvetin tuomiota julistavat ne, jotka vääristävät raamatullisen totuuden ja vastoin raamattua puhuvat ja kirjoittavat. Ja mikäli vain mahdollista, minä en koskaan puhu tahi kirjoita sellaista mikä on vastoin raamattua.
Ja minun ajatukseni eivät ole kun opetan lähtöisin minun omasta luonnostani, vaan olen ne yrittänyt ojentaa mahdollisimman tarkkaa sellaisiksi kuin vain raamattu opettaa.
Ja koska minä kaikessa vajavuudessanikin kuitenkin olen Jumalan palvelija, niin minulla on häneltä valtuudet opettaa ihmisiä ja tehdä vain jos mahdollista selväksi,
että mikä on Jumalan valtakunnasta ja siis ok, ja sitten tehdä samoin selväksi mikä
ei ole Jumalasta ja hänen valtakunnastaan ja on tosiasiallisesti isästä perkeleestä
ja saatanasta.
Ja ei voi olla yksinkertaisesti väärin kun opetan, että tulee ottaa Jeesus vastaan
tietoisella ratkaisulla ja sitten lähteä häntä elämässään seuraamaan ja uskomaan
häneen NIINKUIN raamattu opettaa.
Missä on se mahti, joka mukamas sanoo, että on väärin seurata ja uskoa Jeesukseen niin kuin raamattu opettaa?
Etkä löydä minusta itseenipäin vetoa lainkaan, minä en pyri hyötymään kenestäkään taloudellisesti, varmasti tuonkin löydät teksteistäni, enkä pyri omaa
seurakuntaani kasvattamaan ja sitä mainostamaan; vain Jumalan valtakuntaa
pyrin kasvattamaan.
Ja nyt on raamattuun kirjoitettu, että joka sanoo Herra Herra mutta ei tee Jumalan
tahtoa, niin ei tuollainen, siis joka ei usko Jeesukseen niinkuin raamattu opettaa,
niin joka ei siis noin tee Jumalan tahtoa niin ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Sitä minä koetan toitottaa, että miten ensin tulee uskoa Jeesukseen ja sitten, että
tulee tehdä niin kuin tuo usko vaatii, siis uskon tekoja.
Nuo molemmat täytyy olla, että paikan Jumalan valtakunnassa perii. Ei riitä pelkkä
usko, jos ei ole tekoja, ei vaikka se sinällään olisi kuinka raamatullinen. Etkä sinä
teoillasi, ei vaikka ne kuinka raamatullisia olisivat selviä Jumalan valtakuntaan.
Molemmat pitää olla: Usko ja sitten teot, teot jotka usko vaikuttaa.
Ikävä tosiasia vain on, että joka ei koskaan elämänsä aikana piittaa Jeesuksesta ja hänen opetuksistaan, niin tuollainen ei voi periä Jumalan valtakuntaa, ja hän
sitten viettääkin ikuisuutensa rangaistuna tulihelvetissä.
03.06.2014 17:58
No esimerkiksi vapaa seksi, joka saattaa monesta olla hyvä, sillä onhan nyt tilaisuus
"saada". Mutta tosiasiallisesti Jumala kieltää raamatussa vapaan seksin, sillä se
sanoo, että älä tee huorin. Jumalan tahto on, että seksistä nautitaan vain aviopuolison
kanssa, muunlainen seksi toisen ihmisen kanssa on armotta haureutta ja ei ole viisas joka sitä harjoittaa.
Perkeleestä on myös evoluutioteoria, joka monesta on hyvä selitys luomakunnan
olemassaololle, mutta joka on lukuunottamatta kuriositeetteja täysin valhetta ja
pimentää ihmisen ymmärryksen, että kuinka luomakunta tosiasiallisesti on tullut ja
on olemassa.
03.06.2014 17:25
Ei paskaa minun aloitukseni, vaan olen sen parhaani mukaan kirjoittanut Jumalan
Hengen alaisena, siis sen Jumalan Hengen, joka raamattumme on kirjoituttanut.
Kaikenlaisille uskonnoille, joita maailma ja niiden harjoittajia on maailma pullollaan
niille voikin viitata kintaalla, sillä ne ovat lähtöisin saatanasta ja ihmisen langenneesta luonnosta, ja niiden lopullinen tarkoitus on saattaa helvettiin niin moni ihmisparka kuin vain on mahdollista.
Mutta noin ei ole aidon ja pilaamattoman kristinuskon laita, vaan joka on viisas ja siten omaksuu sen, hänet kun kuolema korjaa ja alkaa ikuisuus, niin hän viettää se
paratiisissa Jeesuksen luona ja on siellä käsittämättömän onnellinen.
Jeesus vain täytyy ottaa vastaan omaksi Vapahtajaksi ja häneen täytyy uskoa
juuri täsmälleen niin kuin raamattu opettaa niin tulee Jumalan lapseksi, ja on
täten oikeutettu pääsemään taivaan onneen kun kuolema hänet tästä maailmasta
korjaa.
Ja jos ihminen on tyhmä ja tekee langenneen luontonsa mukaan koko elämänsä,
eikä ota Jeesusta vastaan vapahtajakseen, niin häntä rangaistaan hänen pahoista
töistään, eikä hän saa niitä anteeksi, ja rangaistus on sitten, että tuo onneton
viettää ikuisuutensa rangaistuksenalaisena tulihelvetissä kituen.
Minä toivon jokaisesta ihmisestä, jos mahdollista, tuota parempaa, eli, että hän
ymmärtää ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajakseen ja lähtee häntä elämässään
seuraamaan ja uskonsa häneen ojentaa sellaiseksi kuin vain raamattu opettaa.
Tuollaiselle ihmiselle ei lopulta käy koskaan hullusti, hän saa paikan Jumalan
valtakunnassa ja viettää ikuisuutensa onnessa Jeesuksen hyvässä seurassa.
03.06.2014 16:55
Järki sinällänsä ei ole hyvä tai paha, se on työkalu, että me selvitään arjen haasteista,
jaa siitä tulee työkalu hyvään, jos käytämme sitä sellaiseen, ja paha, jos käytämme
sitä pahaan ja emme ole Luoja-Jumalalle kuuliaisia.
Evoluutioteoria on oikein saatanan henkeyttämä langenneen luonnon työkalu, jonka
harjoittamisesta ei koskaan saata seurata kuin pahaa, ja Jumalan luota kadotettuja
ihmisiä.
Totta on, että langennut ihminen ei monesti osaa tehdä eroa eksytyksen ja hyvän
välillä, ja helposti valitsee tuon näennäisesti hyvän, mutta joka todellisuudessa on
saatanan syvyyksistä ja langenneen ihmisen tuotoksia.
03.06.2014 16:22
Jumalalle kuuliaisuudesta on vain hyviä seuraamuksia. Ja joka on kuolettanut lihansa, eli langenneen luontonsa ei saata olla pedofiilin tai raiskaaja.
Jumalan valtakuntaan eivät kuulu pedofiilit, raiskaajat eikä myöskään murhaajat, joka on Jumalan valtakunnassa sisällä ei saata edes pitää vihaa ketään ihmistä kohtaan, sillä raamattu nimittää armotta murhaajaksi sellaista; eli tuollainen ei voi olla sisällä Jumalan valtakunnassa.
Ikävä vain, että iso osa ihmisistä ovat Jumalan valtakunnan ulkopuolella ja monet
heistä tekevät pahaa oikein urakalla.
Tulkaa kaikki jotka ymmärrätte, että noin ei voi omalla kohdalla jatkua, sillä moisesta saa ikuisuudessa kun kuolema korjaa paikan ikuisessa tulihelvetissä,
siellä rangaistuna ikuisesti.
Ottakaa siis Jeesus vastaan omaksi Vapahtajaksi ja kuolettakaa Hengen voimalla
lihanne eli langenneen luontonne, niin Jumala antaa anteeksi Jeesuksen ristin-
kuoleman perusteella ja ansiosta kaikki teidän pahat tekonne, ja te saatte viettää
ikuisuutenne Jumalan taivaassa käsittämättömän onnellisina.
03.06.2014 16:06
59 / 74