Vapaa kuvaus

Aloituksia

205

Kommenttia

1307

  1. Joka kuulee Jumalaa kuulee häntä, jonka Jumala lähettää, ja minä olen kirjoittanut,
    monta tekstiä Jumalan lähettämänä, niin hyvin kuin pystyin. Sinun on turha odottaa, että Jumala puhuisi sinulle suoraan, jos et hänen palvelijaansa usko.

    Tuo on se marssijärjestys repe, ota vain vaari teksteistäni, niin tulet huomaamaan,
    että ne ovat totta. Ja minun kunnia-asiani on, etten valhettele, vaan totta kirjoitan.

    Miksi Jumala puhuisi sinulle suoraan, jos et hänen palvelijaansakaan usko?

    Miten Jumala voi olla varma, että hänen puheensa otat todesta, jos et Jumalan
    palvelijaakaan usko?

    Ja Jumalahan ei turhaan puhu, vaan hän odottaa, ettö kun hän puhuu niin siihen
    uskotaan; missä on uskosi? Ja Jumala on varannut ihmeensä lähes täysin
    omilleen uskoville; jakerronpa erään lauseen, jonka Jumala antoi minulle tajuntaani: Helluntaiseurakunnassa ei välitetä toisista, tuon lauseen olen saanut
    Jumalan puhumana.

    Tai kyllä hän puhuu kauttani myös siten, että minulla on profetoimisen lahja, ja minä saan aina sanat, kun kirjoitan profetian seurakunnalleni, kun on seurakunnan kokous.
  2. Raamatun Jumala on Jumala kaikkivaltias, ja mikään ei ole hänelle mahdotonta.
    Mutta hän kunnioittaa ihmisen omaa tahtoa, vaikka se merkitsisi sen murheellisen
    lopputuloksen, että joutuu ikuiseen rangaistukseen tulihelvettiin.

    Toki Jumala tekee kaiken mahdollisen, että ihmiset ottaisivat Jeesuksen vastaan
    omaksi Vapahtajaksi, mutta siitä huolimatta eräät eivät tahdo, ja niin he joutuvat
    rangaistukseen ikuisiksi ajoiksi tulihelvettiin.

    Jumalalla on kaikki valta Taivaassa ja maanpäällä, ja vain jonkinaikaa määrätyn
    ajan pahat ihmiset saavat täällä mellastaa; sitten Jumala laittaa topin ja sitä toppia
    ei voi ohittaa, ei vaikka olisi pahaakin pahempi ja voimakkaampi pahantekijä.

    Jumalan enkelit vartioitsevat varsinkin uskovia, ettei paholainen pääse tekemään
    kaikkea kierouttaja pahaa mitä se haluaisi tehdä. Ja Jumala lähettää koko ajan maailmaan enkeleitä varjelemaan ihmiskuntaa, niitäkin jotka eivät ple uskossa,
    sillä hän on hyvä Jumala.