IHMISEN PAHIN VIHOLLINEN?

Ihmisen pahin vihollinen ei ole murhamies, joka pimeillä kaduilla ja kujilla vaanii
uhriaan, eikä tietenkään ihmisen pahin vihollinen ole Luoja Jumala, vaikka häntä
ovat monet erehtyneet pitämään ihmisen pahimpana vihollisena, mennen samalla
harhaan. Ihmisen pahimpia vihollisia ei myöskään ole hämärät salaliittolaiset, vaikka he vihassaan saattavat uhrata ja murhata kokonaisia kansakuntia saadakseen mammonaa ja palvellakseen paholaista. Ihmisen pahin vihollinen tulee nimittäin sisältäpäin.

JOKAINEN Ihminen näes kantaa sisimmässään langennutta luontoa, jota raamattu nimittää lihaksi. Kun tämä langennut luonto saa ihmisessä yliotteen, niin mikään rikos ja paha työ ei ole niin suuri, etteikö ihminen tuon luonnon vallitessa voisi siihen syyllistyä.

Raamattu Matteuksen evankeliumi 15:19. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalan
pilkkaamiset.
Ja vielä Markus 7:21.22. Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murha
22. aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka,
ylpeys, mielettömyys.

Jos jokainen ihminen ymmärtäisi Jumalan Hengen voimalla kuolettaa tuon itsessään asuvan lihan ja langenneen luontonsa, niin sillä sekunnilla maapallo
olisi huomattavasti parempi paikka, pahaa tapahtuisi enää korkeintaan vahingossa
ja erehdyksessä, sen sijaan, että nykyään iso osa ihmisiä tekee tieten tahtoen
pahaa ja eräät jopa ovat vihkiytyneet perkeleelle ja saatanalle, ja hänelle raukat
jopa ihmisuhreja uhraavat.

Huomaatteko, että ihmisen langennut luonto on se joka on liitossa perkeleen ja
saatanan kanssa, ja niin tuo paholainen pystyy ihmisiä yllyttämään pahan ja
synnin tekoon

Mutta se on tuhon tie, jos antaa langenneen luonnon elvistellä ja kukkua koko
elämänsä, eikä tee parannusta ja ota Jeesusta vastaan omaksi Vapahtajaksi.

Joka ei tiedä Jumalasta niin hän on paljon alttiimpi tekemään pahaa kun paholainen häntä siihen langenneen luonnon välityksellä yllyttää.

Uskovalla sitä vastoin on tieto miten tuo liha ja langennut luonto toimii ja hän
pystyy vastustamaan langennutta luontoa huomattavasti paremmin sillä hänellä
on Jumalan Pyhä Henki mikäli on vain sen ottanut vastaan, antamassa
voimaa langennutta luontoa vastaan. Ja näin jos kaikki menee hyvin, ei langennut
luonto hallitse ihmistä vaan Jumalan Henki; ja raamatun termein hänen lihansa
on naulittu Jeesuksen kanssa ristille.

88

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JumaIa

      Kuulehan miika-bebis, nyt kun olet taas paikalla, on minun aiheellista varoittaa sinuakin. Olet mielestäsi oikealla asialla, mutta kirjoituksistasi näkee selvästi, että käärme tekee työtään sinussa aivan samoin kuin veljissäsi Jaakobissa, *JC:ssä ja toni t:ssä. Tällainen on merkki tulevista lopun ajoista, sillä lopun lähestyessä Antikristus saapuu maan päälle ja soluttautuu kavalasti uskovien keskuuteen. Sinä, samoin kuin veljesi Jaakob, *JC ja toni t olette tämän Antikristuksen vallassa ja tulette olemaan osa maailman tuhoa - ja totisesti te saatte siitä viimeisellä tuomiolla rangaistuksenne.

      • Sinä mukamas Jumala väität, että minun tekstini ei ole hyvä, ja muka ennusmerkkinä tulevasta antikristuksesta!

        Millä perusteella olen muka paholaisen vallassa kun neuvon ihmisiä kuolettamaan
        Pyhällä Hengellä heissä olevan langenneen luonnon, eli raamatun mukaan lihan ja
        naulaamaan sen niin kuin sana sanoo Jeesuksen kanssa ristille?

        Miten siitä voi tulla jotain huonoa, jos kaikki ihmiset kuolettavat lihansa, eli langenneen luontonsa, ja ovat tästedes hyvän Jumalan hallittavina?

        Jos tekstissäni on jotain pahaa niin ole hyvä ja näytä se minulle ole hyvä!
        Ja jos et tuohon kykene, niin vaikene, ettet eksyttäisi ihmisiä pois Jumalan tuntemisesta.

        Sitäpaitsi nimimerkkisi osoittaa, että et ole ehkä ollenkaan tahi hyvin vähän
        kasvanut uskossa, ja nimenomaan uskossa Jeesukseen; tervepäinen ei ottaisi
        sellaista nimimerkkiä kuin sinulla.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Sinä mukamas Jumala väität, että minun tekstini ei ole hyvä, ja muka ennusmerkkinä tulevasta antikristuksesta!

        Millä perusteella olen muka paholaisen vallassa kun neuvon ihmisiä kuolettamaan
        Pyhällä Hengellä heissä olevan langenneen luonnon, eli raamatun mukaan lihan ja
        naulaamaan sen niin kuin sana sanoo Jeesuksen kanssa ristille?

        Miten siitä voi tulla jotain huonoa, jos kaikki ihmiset kuolettavat lihansa, eli langenneen luontonsa, ja ovat tästedes hyvän Jumalan hallittavina?

        Jos tekstissäni on jotain pahaa niin ole hyvä ja näytä se minulle ole hyvä!
        Ja jos et tuohon kykene, niin vaikene, ettet eksyttäisi ihmisiä pois Jumalan tuntemisesta.

        Sitäpaitsi nimimerkkisi osoittaa, että et ole ehkä ollenkaan tahi hyvin vähän
        kasvanut uskossa, ja nimenomaan uskossa Jeesukseen; tervepäinen ei ottaisi
        sellaista nimimerkkiä kuin sinulla.

        "Miten siitä voi tulla jotain huonoa, jos kaikki ihmiset kuolettavat lihansa, eli langenneen luontonsa, ja ovat tästedes hyvän Jumalan hallittavina?"

        Ihan hel**tisti enemmän pedofiilipappeja ja raiskaajia???


      • code_red kirjoitti:

        "Miten siitä voi tulla jotain huonoa, jos kaikki ihmiset kuolettavat lihansa, eli langenneen luontonsa, ja ovat tästedes hyvän Jumalan hallittavina?"

        Ihan hel**tisti enemmän pedofiilipappeja ja raiskaajia???

        Jumalalle kuuliaisuudesta on vain hyviä seuraamuksia. Ja joka on kuolettanut lihansa, eli langenneen luontonsa ei saata olla pedofiilin tai raiskaaja.

        Jumalan valtakuntaan eivät kuulu pedofiilit, raiskaajat eikä myöskään murhaajat, joka on Jumalan valtakunnassa sisällä ei saata edes pitää vihaa ketään ihmistä kohtaan, sillä raamattu nimittää armotta murhaajaksi sellaista; eli tuollainen ei voi olla sisällä Jumalan valtakunnassa.

        Ikävä vain, että iso osa ihmisistä ovat Jumalan valtakunnan ulkopuolella ja monet
        heistä tekevät pahaa oikein urakalla.

        Tulkaa kaikki jotka ymmärrätte, että noin ei voi omalla kohdalla jatkua, sillä moisesta saa ikuisuudessa kun kuolema korjaa paikan ikuisessa tulihelvetissä,
        siellä rangaistuna ikuisesti.

        Ottakaa siis Jeesus vastaan omaksi Vapahtajaksi ja kuolettakaa Hengen voimalla
        lihanne eli langenneen luontonne, niin Jumala antaa anteeksi Jeesuksen ristin-
        kuoleman perusteella ja ansiosta kaikki teidän pahat tekonne, ja te saatte viettää
        ikuisuutenne Jumalan taivaassa käsittämättömän onnellisina.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Jumalalle kuuliaisuudesta on vain hyviä seuraamuksia. Ja joka on kuolettanut lihansa, eli langenneen luontonsa ei saata olla pedofiilin tai raiskaaja.

        Jumalan valtakuntaan eivät kuulu pedofiilit, raiskaajat eikä myöskään murhaajat, joka on Jumalan valtakunnassa sisällä ei saata edes pitää vihaa ketään ihmistä kohtaan, sillä raamattu nimittää armotta murhaajaksi sellaista; eli tuollainen ei voi olla sisällä Jumalan valtakunnassa.

        Ikävä vain, että iso osa ihmisistä ovat Jumalan valtakunnan ulkopuolella ja monet
        heistä tekevät pahaa oikein urakalla.

        Tulkaa kaikki jotka ymmärrätte, että noin ei voi omalla kohdalla jatkua, sillä moisesta saa ikuisuudessa kun kuolema korjaa paikan ikuisessa tulihelvetissä,
        siellä rangaistuna ikuisesti.

        Ottakaa siis Jeesus vastaan omaksi Vapahtajaksi ja kuolettakaa Hengen voimalla
        lihanne eli langenneen luontonne, niin Jumala antaa anteeksi Jeesuksen ristin-
        kuoleman perusteella ja ansiosta kaikki teidän pahat tekonne, ja te saatte viettää
        ikuisuutenne Jumalan taivaassa käsittämättömän onnellisina.

        "Jumalan valtakuntaan eivät kuulu pedofiilit, raiskaajat eikä myöskään murhaajat, joka on Jumalan valtakunnassa sisällä ei saata edes pitää vihaa ketään ihmistä kohtaan, sillä raamattu nimittää armotta murhaajaksi sellaista; eli tuollainen ei voi olla sisällä Jumalan valtakunnassa."

        Öö....raamatun mukaan jumala itseki murhas isojakin juokkoja...onks nyt jumala sitten valtakuntansa ulkopuolella hylättynä...vai miten se menee? :)


      • miikanaahum kirjoitti:

        Jumalalle kuuliaisuudesta on vain hyviä seuraamuksia. Ja joka on kuolettanut lihansa, eli langenneen luontonsa ei saata olla pedofiilin tai raiskaaja.

        Jumalan valtakuntaan eivät kuulu pedofiilit, raiskaajat eikä myöskään murhaajat, joka on Jumalan valtakunnassa sisällä ei saata edes pitää vihaa ketään ihmistä kohtaan, sillä raamattu nimittää armotta murhaajaksi sellaista; eli tuollainen ei voi olla sisällä Jumalan valtakunnassa.

        Ikävä vain, että iso osa ihmisistä ovat Jumalan valtakunnan ulkopuolella ja monet
        heistä tekevät pahaa oikein urakalla.

        Tulkaa kaikki jotka ymmärrätte, että noin ei voi omalla kohdalla jatkua, sillä moisesta saa ikuisuudessa kun kuolema korjaa paikan ikuisessa tulihelvetissä,
        siellä rangaistuna ikuisesti.

        Ottakaa siis Jeesus vastaan omaksi Vapahtajaksi ja kuolettakaa Hengen voimalla
        lihanne eli langenneen luontonne, niin Jumala antaa anteeksi Jeesuksen ristin-
        kuoleman perusteella ja ansiosta kaikki teidän pahat tekonne, ja te saatte viettää
        ikuisuutenne Jumalan taivaassa käsittämättömän onnellisina.

        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."

        On todella vastenmielistä, että tuollaista sadistisen kusipään arkkityyppiä jotkut ihmiset haluavat palvoa.


      • code_red kirjoitti:

        "Jumalan valtakuntaan eivät kuulu pedofiilit, raiskaajat eikä myöskään murhaajat, joka on Jumalan valtakunnassa sisällä ei saata edes pitää vihaa ketään ihmistä kohtaan, sillä raamattu nimittää armotta murhaajaksi sellaista; eli tuollainen ei voi olla sisällä Jumalan valtakunnassa."

        Öö....raamatun mukaan jumala itseki murhas isojakin juokkoja...onks nyt jumala sitten valtakuntansa ulkopuolella hylättynä...vai miten se menee? :)

        Ensiksikin Jumala ei ole mikään murhaaja, miten muuten hän olisi antanut yhdeksi
        käskyksi, että älä tapa.

        Jumala kyllä voi ottaa ihmiseltä hengen pois, mutta tällöin hänellä on siihen hyvä syy.

        Vanhan Testamentin aikana Jumala otti usealtakin hengen pois, mutta ne joilta henki
        otettiin pois, joko vastustivat Jumalan kansaa Israelia, tai olivat muuten rikkoneet
        Jumalan käskyjä ja ohjeita.
        Uuden Testamentin aikana Ananias ja Safiira taasen valehtelivat, että mihin hintaan
        olivat myyneet omaisuutensa, ja Jumala katsoi heidän valhetelleen itse hänelle ja tuo oli Jumalan silmissä suuri rikos ja siksi hän anoi Ananiaksen ja Safiiran kuolla.

        Mutta ei ole kuuna päivänä kuultu, että Jumala olisi viattomia tappanut. Paholainen on se jolla on lukuisan joukon surma tunnollaan.


      • khaosmonaut kirjoitti:

        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."

        On todella vastenmielistä, että tuollaista sadistisen kusipään arkkityyppiä jotkut ihmiset haluavat palvoa.

        Ihminen saa sitä mitä tilaa, Hesekiel 20:24. Koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalien perään.

        Israelin kansa oli tehnyt Jumalan silmissä pahaa, ja niin Jumala antoi rangaistukseksi käskyjä, jotka eivät olleet hyviä ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää.

        Jumala antoi syystä Israelin maistaa rangaistuksen leipää, että Hesekiel 20:26
        jossa sanotaan >>ja he tulisivat tuntemaan, että minä olen Herra>>.

        Eli on röyhkeää väittää tekstisi perusteella, että Jumala on sadistinen kusipää, koska Jumala antoi Israelin maistaa rangaistusta, että he rangaistuksen kautta
        tulisivat tuntemaan, että Herra on Jumala.

        Älä sinä valehtele Jumalasta, sillä hän on hyvä Jumala, ja tahtoo sinutkin ottaa
        omaksi ja rakastaa sinua ja antaa sinulle iankaikkisen elämän.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Ihminen saa sitä mitä tilaa, Hesekiel 20:24. Koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalien perään.

        Israelin kansa oli tehnyt Jumalan silmissä pahaa, ja niin Jumala antoi rangaistukseksi käskyjä, jotka eivät olleet hyviä ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää.

        Jumala antoi syystä Israelin maistaa rangaistuksen leipää, että Hesekiel 20:26
        jossa sanotaan >>ja he tulisivat tuntemaan, että minä olen Herra>>.

        Eli on röyhkeää väittää tekstisi perusteella, että Jumala on sadistinen kusipää, koska Jumala antoi Israelin maistaa rangaistusta, että he rangaistuksen kautta
        tulisivat tuntemaan, että Herra on Jumala.

        Älä sinä valehtele Jumalasta, sillä hän on hyvä Jumala, ja tahtoo sinutkin ottaa
        omaksi ja rakastaa sinua ja antaa sinulle iankaikkisen elämän.

        Raamattusiteerausten perusteella jumalanne ei vaikuta mitenkään hyvältä. Olemattomat asiat eivät toki huoleta, mutta kaikenmaailman sellaisia seuraavat hullut toki ovat varsin negatiivinen ilmiö.


      • JumaIa
        miikanaahum kirjoitti:

        Ensiksikin Jumala ei ole mikään murhaaja, miten muuten hän olisi antanut yhdeksi
        käskyksi, että älä tapa.

        Jumala kyllä voi ottaa ihmiseltä hengen pois, mutta tällöin hänellä on siihen hyvä syy.

        Vanhan Testamentin aikana Jumala otti usealtakin hengen pois, mutta ne joilta henki
        otettiin pois, joko vastustivat Jumalan kansaa Israelia, tai olivat muuten rikkoneet
        Jumalan käskyjä ja ohjeita.
        Uuden Testamentin aikana Ananias ja Safiira taasen valehtelivat, että mihin hintaan
        olivat myyneet omaisuutensa, ja Jumala katsoi heidän valhetelleen itse hänelle ja tuo oli Jumalan silmissä suuri rikos ja siksi hän anoi Ananiaksen ja Safiiran kuolla.

        Mutta ei ole kuuna päivänä kuultu, että Jumala olisi viattomia tappanut. Paholainen on se jolla on lukuisan joukon surma tunnollaan.

        Kuulehan miika-bebis, älä anna epäuskollesi valtaa. Tarkkaile itseäsi ja sanojasi, jott'et joudu enää pitemmälle kadotukseen johtavalla tielläsi. On sangen murheellista, että pahoinpitelet uskontoa siten kuin teet.


      • JumaIa
        miikanaahum kirjoitti:

        Sinä mukamas Jumala väität, että minun tekstini ei ole hyvä, ja muka ennusmerkkinä tulevasta antikristuksesta!

        Millä perusteella olen muka paholaisen vallassa kun neuvon ihmisiä kuolettamaan
        Pyhällä Hengellä heissä olevan langenneen luonnon, eli raamatun mukaan lihan ja
        naulaamaan sen niin kuin sana sanoo Jeesuksen kanssa ristille?

        Miten siitä voi tulla jotain huonoa, jos kaikki ihmiset kuolettavat lihansa, eli langenneen luontonsa, ja ovat tästedes hyvän Jumalan hallittavina?

        Jos tekstissäni on jotain pahaa niin ole hyvä ja näytä se minulle ole hyvä!
        Ja jos et tuohon kykene, niin vaikene, ettet eksyttäisi ihmisiä pois Jumalan tuntemisesta.

        Sitäpaitsi nimimerkkisi osoittaa, että et ole ehkä ollenkaan tahi hyvin vähän
        kasvanut uskossa, ja nimenomaan uskossa Jeesukseen; tervepäinen ei ottaisi
        sellaista nimimerkkiä kuin sinulla.

        Kuulehan miika-bebis, pyyntöösi "näytä jos tekstissäni on jotain pahaa" on helppo vastata: tekstissäsi ei muuta olekaan kuin pahaa. Olet tehnyt omista sanoistasi itsellesi epäjumalan, eikä sellainen toiminta voi jäädä vaille rangaistusta. Minun on vakavasti varoitettava sinua samoin kuin veljiäsi Jaakobia ja JC:tä: te luulette toimivanne uskossa, mutta selväjärkinen näkee teidän toimivan omasta äänestänne ihastuneina ja omista sanoistanne sokaistuneina.

        Lisäksi syyllistyt mitä törkeimpään jumalanpilkkaan epäilemällä nimimerkkiäni ja uskossa kasvamistani. Minun ei tarvitse sinulle eritellä tekojani, sillä tieni ovat tutkimattomat ja sinä olet kuolevainen ja vajavainen ihminen. Sinun pilkkasi ei totisesti tule jäämään vaille rangaitusta. Muista siis kristillinen nöyryytesi ja tarkkaile sanojasi, jott'en ota elämääsi ja vie sinua ennen aikojasi kadotukseen.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Ihminen saa sitä mitä tilaa, Hesekiel 20:24. Koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalien perään.

        Israelin kansa oli tehnyt Jumalan silmissä pahaa, ja niin Jumala antoi rangaistukseksi käskyjä, jotka eivät olleet hyviä ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää.

        Jumala antoi syystä Israelin maistaa rangaistuksen leipää, että Hesekiel 20:26
        jossa sanotaan >>ja he tulisivat tuntemaan, että minä olen Herra>>.

        Eli on röyhkeää väittää tekstisi perusteella, että Jumala on sadistinen kusipää, koska Jumala antoi Israelin maistaa rangaistusta, että he rangaistuksen kautta
        tulisivat tuntemaan, että Herra on Jumala.

        Älä sinä valehtele Jumalasta, sillä hän on hyvä Jumala, ja tahtoo sinutkin ottaa
        omaksi ja rakastaa sinua ja antaa sinulle iankaikkisen elämän.

        Vaikuttaa hieman vähäkeinoiselta ja ihmismäiseltäkin tämä Taivaan ja maan Herra, jos kerran kivijumalatkin pystyivät hänen kanssaan kilpailemaan.

        Normaalijärjellä ajatellen sellainen ei voisi mitenkään olla mahdollista, mutta eikös järki ollutkin Perkeleen juonia...

        >Älä sinä valehtele Jumalasta, sillä hän on hyvä Jumala, ja tahtoo sinutkin ottaa
        omaksi ja rakastaa sinua ja antaa sinulle iankaikkisen elämän.

        Ehdollinen rakkaus ei ole mistään kotoisin.


      • sefsff
        JumaIa kirjoitti:

        Kuulehan miika-bebis, älä anna epäuskollesi valtaa. Tarkkaile itseäsi ja sanojasi, jott'et joudu enää pitemmälle kadotukseen johtavalla tielläsi. On sangen murheellista, että pahoinpitelet uskontoa siten kuin teet.

        "Ensiksikin Jumala ei ole mikään murhaaja,"

        Jumalasi hukutti kerralla koko maailman, lähetti kaksi karhua raatelemaan 42-lasta hengiltä ja käski murhata ihmisiä sukupuuttoon ainaskin kolmesti.

        Mitä jos luet sen raamatun edes kerran elämässäsi.


      • söin hänet
        miikanaahum kirjoitti:

        Ensiksikin Jumala ei ole mikään murhaaja, miten muuten hän olisi antanut yhdeksi
        käskyksi, että älä tapa.

        Jumala kyllä voi ottaa ihmiseltä hengen pois, mutta tällöin hänellä on siihen hyvä syy.

        Vanhan Testamentin aikana Jumala otti usealtakin hengen pois, mutta ne joilta henki
        otettiin pois, joko vastustivat Jumalan kansaa Israelia, tai olivat muuten rikkoneet
        Jumalan käskyjä ja ohjeita.
        Uuden Testamentin aikana Ananias ja Safiira taasen valehtelivat, että mihin hintaan
        olivat myyneet omaisuutensa, ja Jumala katsoi heidän valhetelleen itse hänelle ja tuo oli Jumalan silmissä suuri rikos ja siksi hän anoi Ananiaksen ja Safiiran kuolla.

        Mutta ei ole kuuna päivänä kuultu, että Jumala olisi viattomia tappanut. Paholainen on se jolla on lukuisan joukon surma tunnollaan.

        ... Ensiksikin Jumala ei ole mikään murhaaja, miten muuten hän olisi antanut yhdeksi
        käskyksi, että älä tapa. ...

        Kunnollinen hyväntahtoinen jumala olisi asettanut ihmisen päähän sisäänrakennetun tappamiskiellon, jolloin älä tapa -käskyä ei tarvittaisikaan. Käskyn olemassaolo kertoo että tappaminen oli jumalan mielessä, kun hän käskyjään kirjoitti.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Sinä mukamas Jumala väität, että minun tekstini ei ole hyvä, ja muka ennusmerkkinä tulevasta antikristuksesta!

        Millä perusteella olen muka paholaisen vallassa kun neuvon ihmisiä kuolettamaan
        Pyhällä Hengellä heissä olevan langenneen luonnon, eli raamatun mukaan lihan ja
        naulaamaan sen niin kuin sana sanoo Jeesuksen kanssa ristille?

        Miten siitä voi tulla jotain huonoa, jos kaikki ihmiset kuolettavat lihansa, eli langenneen luontonsa, ja ovat tästedes hyvän Jumalan hallittavina?

        Jos tekstissäni on jotain pahaa niin ole hyvä ja näytä se minulle ole hyvä!
        Ja jos et tuohon kykene, niin vaikene, ettet eksyttäisi ihmisiä pois Jumalan tuntemisesta.

        Sitäpaitsi nimimerkkisi osoittaa, että et ole ehkä ollenkaan tahi hyvin vähän
        kasvanut uskossa, ja nimenomaan uskossa Jeesukseen; tervepäinen ei ottaisi
        sellaista nimimerkkiä kuin sinulla.

        > Sinä mukamas Jumala väität, että minun tekstini ei ole hyvä, ja muka ennusmerkkinä tulevasta antikristuksesta! - - Sitäpaitsi nimimerkkisi osoittaa, että et ole ehkä ollenkaan tahi hyvin vähän kasvanut uskossa, ja nimenomaan uskossa Jeesukseen; tervepäinen ei ottaisi sellaista nimimerkkiä kuin sinulla. <

        Parodiaan kätkeytyi ilmeisesti totuuden siemen kun noin vahvasti reagoit, mutta otitko huomioon sen mahdollisuuden ettei kyseessä ollutkaan parodia tai pastissi vaan aito jumala? Ajattelehan - kyseessä saattaa olla ensimmäinen kerta kun jumala ottaa julkisesti yhteyttä netissä ja sinä vain otat ja epäilet ettei kyseessä ole aito jumala.

        Sinun pahin vihollisesi olet sinä itse.


      • sefsff kirjoitti:

        "Ensiksikin Jumala ei ole mikään murhaaja,"

        Jumalasi hukutti kerralla koko maailman, lähetti kaksi karhua raatelemaan 42-lasta hengiltä ja käski murhata ihmisiä sukupuuttoon ainaskin kolmesti.

        Mitä jos luet sen raamatun edes kerran elämässäsi.

        Jumalalla on sefsff kuule valta ottaa elämä jonka hän on ihmisille antanut pois kun hän niin katsoo hyväksi, eikä hänelle voi siitä kukaan valittaa.

        Joka on Jumalalle kuuliainen ja vaeltaa hänen tahdossaan, niin vain poikkeustapauksessa Jumala antaa tuollaisen kuolla ennen kuin hänen varsinainen kuoleman aika on.

        Jumala ottaa hengen pois pahoilta ja pahantekijöiltä, sillä hän on hyvä Jumala, eikä täten salli tiettyä rajaa enempää pahaa tässä maailmassa, ja joka menee liian pitkälle pahuudessa, niin tuollaiselta Jumala ottaa hyvinkin hengen, ennen kuin hänen varsinainen aikansa kuolla olisi ja laittaa hänet ennen aikaa kärsimään tuomiota ja rangaistusta.

        Mielestäsi ilmeisesti Jumalan pitäisi aina vain rakastaa ja aina hänen tahdostaan
        seurata vain hyvää, mutta Jumala on myös tuomion Jumala, hän tuomitsee ja
        rankaisee niitä jotka ovat pahuuteen syyllistyneitä ja eivät ole Jumalan silmissä
        ajoissa tehneet pahoista töistään parannusta.

        Tämä maailma menisi aivan sekaisin ja täällä hallitsisi pahuus, jos Jumala ei tuomitsisi ja rankaisisi tuollaisesta.

        On aivan turhaa syyttää Jumalaa murhaajaksi, sillä sellainen hän ei ole, hän ottaa
        ihmiseltä hengen vain hyvän syyn nojalla, eikä sentähden, että hän tappaja tai murhaaja olisi.

        Ja Jumala on hyvä Jumala, ja haluaa tehdä laupeutta ihmisille, ja odottaa joskus
        tolkuttoman kauan, että ihminen lopulta ymmärtää ottaa vastaan sen mitä hyvää hän haluaa antaa.

        Ja Jumala ei salli pahaa valtakunnassaan hyvähän kun on. Hänen valtakuntansa
        lakkaisi olemasta hänen valtakunta, jos Jumala sinne pahaa sallisi, ja eikä sen jälkeen ihmisillä Jumalan valtakunnassa olisi hyvä olla.


      • söin hänet kirjoitti:

        ... Ensiksikin Jumala ei ole mikään murhaaja, miten muuten hän olisi antanut yhdeksi
        käskyksi, että älä tapa. ...

        Kunnollinen hyväntahtoinen jumala olisi asettanut ihmisen päähän sisäänrakennetun tappamiskiellon, jolloin älä tapa -käskyä ei tarvittaisikaan. Käskyn olemassaolo kertoo että tappaminen oli jumalan mielessä, kun hän käskyjään kirjoitti.

        Jumalahan on antanut ihmiselle sisäänrakennetun tappamiskiellon, sillä normaalisti
        häviävän pieni osa ihmisistä haluaa tappaa toisen ihmisen silloin kun siihen on tilaisuus.

        Ei olut Jumalalla tappaminen, siis että ihminen ilman oikeutta toiselta ottaa hengen
        pois siinä mielessä, että hän itse ottaisi hengen joltakin ilman oikeutta. Mutta hän oli
        realisti ja tiesi, että jotkut ovat niin pahoja, että toiselta hengen ottaisivat kun siitä heille etua olisi, ja Jumala tahtoi estää, ettei ihminen ilman pitävää syytä ottaisi toiselta henkeä antamalla kiellon moiselle touhulle.


      • khaosmonaut kirjoitti:

        Raamattusiteerausten perusteella jumalanne ei vaikuta mitenkään hyvältä. Olemattomat asiat eivät toki huoleta, mutta kaikenmaailman sellaisia seuraavat hullut toki ovat varsin negatiivinen ilmiö.

        Kyllä Jumala on hyvä, ja ei ole minullekaan vääryyttä tehnyt vaikka olen ollut 27
        vuotta uskossa ja hän on myös tehnyt sellaiseksi, että täälläkin kykenen kirjoittamaan, ja hän on antanut minulle profeetan lahjan ja sitten paimenen lahjan.

        Ja juuri se, että Jumala on hyvä kutsuu ihmisiä parannukseen ja antamaan elämänsä
        Jeesukselle. Ja ken Jeesusta tarttuu kädestä, niin ei Jeesus siitä kädestä ikinä irti
        päästä, ihminen itse voi päästää irti, vapaa tahto hänellä kun on, mutta Jeesus
        rakkaudessaan vetää tuollaisen eksyneen monta kertaa takaisin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Vaikuttaa hieman vähäkeinoiselta ja ihmismäiseltäkin tämä Taivaan ja maan Herra, jos kerran kivijumalatkin pystyivät hänen kanssaan kilpailemaan.

        Normaalijärjellä ajatellen sellainen ei voisi mitenkään olla mahdollista, mutta eikös järki ollutkin Perkeleen juonia...

        >Älä sinä valehtele Jumalasta, sillä hän on hyvä Jumala, ja tahtoo sinutkin ottaa
        omaksi ja rakastaa sinua ja antaa sinulle iankaikkisen elämän.

        Ehdollinen rakkaus ei ole mistään kotoisin.

        Jumala rakastaakin ehdoitta, hän rakastaa hyvin jumalattomiakin ja odottaa pitkään,
        että nämä vain ottaisivat vastaan Jumalan rakkauden ja siinä pysyisivät.

        Ja vaikka Jumala odottaa, että ihmiset hänen tekojaan tekevät, ei hänen rakkautensa
        teoista riipu, eli ei voi sanoa, että kun minä tuon ja tuon teen niin jumala sitten minua
        rakastaa, ei! hän rakasti sinua jo silloin kun sinulla ei päiviä ollut yhtään.


      • JumaIa kirjoitti:

        Kuulehan miika-bebis, pyyntöösi "näytä jos tekstissäni on jotain pahaa" on helppo vastata: tekstissäsi ei muuta olekaan kuin pahaa. Olet tehnyt omista sanoistasi itsellesi epäjumalan, eikä sellainen toiminta voi jäädä vaille rangaistusta. Minun on vakavasti varoitettava sinua samoin kuin veljiäsi Jaakobia ja JC:tä: te luulette toimivanne uskossa, mutta selväjärkinen näkee teidän toimivan omasta äänestänne ihastuneina ja omista sanoistanne sokaistuneina.

        Lisäksi syyllistyt mitä törkeimpään jumalanpilkkaan epäilemällä nimimerkkiäni ja uskossa kasvamistani. Minun ei tarvitse sinulle eritellä tekojani, sillä tieni ovat tutkimattomat ja sinä olet kuolevainen ja vajavainen ihminen. Sinun pilkkasi ei totisesti tule jäämään vaille rangaitusta. Muista siis kristillinen nöyryytesi ja tarkkaile sanojasi, jott'en ota elämääsi ja vie sinua ennen aikojasi kadotukseen.

        Sinä Jumala-nimimerkkinen et ole Jumala, enkä minäkään miikanaahum ole Jumala. Jumala nyt on vain antanut minulle lahjan kirjoittaa ja opettaa, ja sen minä pyrin tekemään niin kuin oikein on heijastamaan parhaani mukaan sitä mikä Jumala on. Ja minulla on tottakai oma jäljittelemätön tyylini oma persoona kun olen ja Jumala antaa minun kauttani sellaista mikä on minun persoonani mukaista ja siis sillälailla heijastan suurta Jumalaa.

        Ja kaukana siitä, että minä mikään täydellinen olisin, minä olen joiltain osin hyvin
        vajaa, mutta Jumala on nyt vain hyväksi nähnyt, että on antanut minulle erinäisiä
        lahjojaan, että minä niiden lahjojen kautta kirkastaisin Jumala ja hänen tarkoitusperiään. ja turha sinun on minua rinnasta Jaakobiin ja JC:ehen, sillä minä olen oma itseni ja itsenäisesti toimin paitsi vaan, että Jumala on kanssani.

        Ja minä tiedän, että olen tehtäväni tehnyt kun vain yksikin tulee Jeesuksen kautta
        Jumalan tykö ja tekee parannuksen sen välityksellä mitä minä olen tehnyt, ja en minä vain vaan Jumalan armo.

        Ja koetapas löytää, että minä omaan pussiini tai jonkun toisen pussiin pelaisin tai
        yrittäisin pelata siis jonkun muun kuin Jumalan?


      • miikanaahum kirjoitti:

        Jumalalla on sefsff kuule valta ottaa elämä jonka hän on ihmisille antanut pois kun hän niin katsoo hyväksi, eikä hänelle voi siitä kukaan valittaa.

        Joka on Jumalalle kuuliainen ja vaeltaa hänen tahdossaan, niin vain poikkeustapauksessa Jumala antaa tuollaisen kuolla ennen kuin hänen varsinainen kuoleman aika on.

        Jumala ottaa hengen pois pahoilta ja pahantekijöiltä, sillä hän on hyvä Jumala, eikä täten salli tiettyä rajaa enempää pahaa tässä maailmassa, ja joka menee liian pitkälle pahuudessa, niin tuollaiselta Jumala ottaa hyvinkin hengen, ennen kuin hänen varsinainen aikansa kuolla olisi ja laittaa hänet ennen aikaa kärsimään tuomiota ja rangaistusta.

        Mielestäsi ilmeisesti Jumalan pitäisi aina vain rakastaa ja aina hänen tahdostaan
        seurata vain hyvää, mutta Jumala on myös tuomion Jumala, hän tuomitsee ja
        rankaisee niitä jotka ovat pahuuteen syyllistyneitä ja eivät ole Jumalan silmissä
        ajoissa tehneet pahoista töistään parannusta.

        Tämä maailma menisi aivan sekaisin ja täällä hallitsisi pahuus, jos Jumala ei tuomitsisi ja rankaisisi tuollaisesta.

        On aivan turhaa syyttää Jumalaa murhaajaksi, sillä sellainen hän ei ole, hän ottaa
        ihmiseltä hengen vain hyvän syyn nojalla, eikä sentähden, että hän tappaja tai murhaaja olisi.

        Ja Jumala on hyvä Jumala, ja haluaa tehdä laupeutta ihmisille, ja odottaa joskus
        tolkuttoman kauan, että ihminen lopulta ymmärtää ottaa vastaan sen mitä hyvää hän haluaa antaa.

        Ja Jumala ei salli pahaa valtakunnassaan hyvähän kun on. Hänen valtakuntansa
        lakkaisi olemasta hänen valtakunta, jos Jumala sinne pahaa sallisi, ja eikä sen jälkeen ihmisillä Jumalan valtakunnassa olisi hyvä olla.

        >Tämä maailma menisi aivan sekaisin ja täällä hallitsisi pahuus, jos Jumala ei tuomitsisi ja rankaisisi tuollaisesta.

        Kerropa jokin esimerkki Jumalan tuomitsemisesta ja rankaisemisesta täällä maan päällä.

        Kuvitelluilla taivaallisilla sanktioilla ei näy historian saatossa olleen mitään tehoa edes luomisuskoisiin. Nyt lahtaamme toisiamme vähemmän, kun luomisuskoakin on vähemmän.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Kyllä Jumala on hyvä, ja ei ole minullekaan vääryyttä tehnyt vaikka olen ollut 27
        vuotta uskossa ja hän on myös tehnyt sellaiseksi, että täälläkin kykenen kirjoittamaan, ja hän on antanut minulle profeetan lahjan ja sitten paimenen lahjan.

        Ja juuri se, että Jumala on hyvä kutsuu ihmisiä parannukseen ja antamaan elämänsä
        Jeesukselle. Ja ken Jeesusta tarttuu kädestä, niin ei Jeesus siitä kädestä ikinä irti
        päästä, ihminen itse voi päästää irti, vapaa tahto hänellä kun on, mutta Jeesus
        rakkaudessaan vetää tuollaisen eksyneen monta kertaa takaisin.

        Jumalista ei ole mitään todisteita. Turhaan hehkutat.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Jumalahan on antanut ihmiselle sisäänrakennetun tappamiskiellon, sillä normaalisti
        häviävän pieni osa ihmisistä haluaa tappaa toisen ihmisen silloin kun siihen on tilaisuus.

        Ei olut Jumalalla tappaminen, siis että ihminen ilman oikeutta toiselta ottaa hengen
        pois siinä mielessä, että hän itse ottaisi hengen joltakin ilman oikeutta. Mutta hän oli
        realisti ja tiesi, että jotkut ovat niin pahoja, että toiselta hengen ottaisivat kun siitä heille etua olisi, ja Jumala tahtoi estää, ettei ihminen ilman pitävää syytä ottaisi toiselta henkeä antamalla kiellon moiselle touhulle.

        Mitä tarkoitat ilmaisulla "ilman oikeutta"? Kattaako se esimerkiksi inkvisition ja konkistadorit?


      • JumaIa
        miikanaahum kirjoitti:

        Sinä Jumala-nimimerkkinen et ole Jumala, enkä minäkään miikanaahum ole Jumala. Jumala nyt on vain antanut minulle lahjan kirjoittaa ja opettaa, ja sen minä pyrin tekemään niin kuin oikein on heijastamaan parhaani mukaan sitä mikä Jumala on. Ja minulla on tottakai oma jäljittelemätön tyylini oma persoona kun olen ja Jumala antaa minun kauttani sellaista mikä on minun persoonani mukaista ja siis sillälailla heijastan suurta Jumalaa.

        Ja kaukana siitä, että minä mikään täydellinen olisin, minä olen joiltain osin hyvin
        vajaa, mutta Jumala on nyt vain hyväksi nähnyt, että on antanut minulle erinäisiä
        lahjojaan, että minä niiden lahjojen kautta kirkastaisin Jumala ja hänen tarkoitusperiään. ja turha sinun on minua rinnasta Jaakobiin ja JC:ehen, sillä minä olen oma itseni ja itsenäisesti toimin paitsi vaan, että Jumala on kanssani.

        Ja minä tiedän, että olen tehtäväni tehnyt kun vain yksikin tulee Jeesuksen kautta
        Jumalan tykö ja tekee parannuksen sen välityksellä mitä minä olen tehnyt, ja en minä vain vaan Jumalan armo.

        Ja koetapas löytää, että minä omaan pussiini tai jonkun toisen pussiin pelaisin tai
        yrittäisin pelata siis jonkun muun kuin Jumalan?

        Kuulehan miika-bebis, muista että minulla on valta sekä elämän antamiseen että sen ottamiseen. Jos jatkat pilkkaasi, saat huomata että puheeni pitävät paikkansa, sinä kerettiläinen.


      • söin hänet
        miikanaahum kirjoitti:

        Jumalalla on sefsff kuule valta ottaa elämä jonka hän on ihmisille antanut pois kun hän niin katsoo hyväksi, eikä hänelle voi siitä kukaan valittaa.

        Joka on Jumalalle kuuliainen ja vaeltaa hänen tahdossaan, niin vain poikkeustapauksessa Jumala antaa tuollaisen kuolla ennen kuin hänen varsinainen kuoleman aika on.

        Jumala ottaa hengen pois pahoilta ja pahantekijöiltä, sillä hän on hyvä Jumala, eikä täten salli tiettyä rajaa enempää pahaa tässä maailmassa, ja joka menee liian pitkälle pahuudessa, niin tuollaiselta Jumala ottaa hyvinkin hengen, ennen kuin hänen varsinainen aikansa kuolla olisi ja laittaa hänet ennen aikaa kärsimään tuomiota ja rangaistusta.

        Mielestäsi ilmeisesti Jumalan pitäisi aina vain rakastaa ja aina hänen tahdostaan
        seurata vain hyvää, mutta Jumala on myös tuomion Jumala, hän tuomitsee ja
        rankaisee niitä jotka ovat pahuuteen syyllistyneitä ja eivät ole Jumalan silmissä
        ajoissa tehneet pahoista töistään parannusta.

        Tämä maailma menisi aivan sekaisin ja täällä hallitsisi pahuus, jos Jumala ei tuomitsisi ja rankaisisi tuollaisesta.

        On aivan turhaa syyttää Jumalaa murhaajaksi, sillä sellainen hän ei ole, hän ottaa
        ihmiseltä hengen vain hyvän syyn nojalla, eikä sentähden, että hän tappaja tai murhaaja olisi.

        Ja Jumala on hyvä Jumala, ja haluaa tehdä laupeutta ihmisille, ja odottaa joskus
        tolkuttoman kauan, että ihminen lopulta ymmärtää ottaa vastaan sen mitä hyvää hän haluaa antaa.

        Ja Jumala ei salli pahaa valtakunnassaan hyvähän kun on. Hänen valtakuntansa
        lakkaisi olemasta hänen valtakunta, jos Jumala sinne pahaa sallisi, ja eikä sen jälkeen ihmisillä Jumalan valtakunnassa olisi hyvä olla.

        ... Tämä maailma menisi aivan sekaisin ja täällä hallitsisi pahuus, jos Jumala ei tuomitsisi ja rankaisisi tuollaisesta. ...

        Jos et ole ollut näkemässä Jumalan rangaistusta, et voi olla varma sen olemassaolosta. Yksinkertaista jaakobilaista logiikkaa. Mitään ristiriitaa ei siis ole.


      • söin hänet
        miikanaahum kirjoitti:

        Jumalahan on antanut ihmiselle sisäänrakennetun tappamiskiellon, sillä normaalisti
        häviävän pieni osa ihmisistä haluaa tappaa toisen ihmisen silloin kun siihen on tilaisuus.

        Ei olut Jumalalla tappaminen, siis että ihminen ilman oikeutta toiselta ottaa hengen
        pois siinä mielessä, että hän itse ottaisi hengen joltakin ilman oikeutta. Mutta hän oli
        realisti ja tiesi, että jotkut ovat niin pahoja, että toiselta hengen ottaisivat kun siitä heille etua olisi, ja Jumala tahtoi estää, ettei ihminen ilman pitävää syytä ottaisi toiselta henkeä antamalla kiellon moiselle touhulle.

        Mikä on pitävä syy ottaa toiselta henki, miikanaahum? Sinulta voisi vanhan lain mukaan ottaa, syynä jumalanpilkka - teet jumalastasi aivan liian selvästi oman kuvasi.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tämä maailma menisi aivan sekaisin ja täällä hallitsisi pahuus, jos Jumala ei tuomitsisi ja rankaisisi tuollaisesta.

        Kerropa jokin esimerkki Jumalan tuomitsemisesta ja rankaisemisesta täällä maan päällä.

        Kuvitelluilla taivaallisilla sanktioilla ei näy historian saatossa olleen mitään tehoa edes luomisuskoisiin. Nyt lahtaamme toisiamme vähemmän, kun luomisuskoakin on vähemmän.

        Jumalahan antoi tuomita ja rangaista omaa Poikaansa Jeesusta, että hänen ei
        tarvitsisi tuomita rakastamiaan ihmisiä rangaistukseen.

        Ja se ei ole Jumalan vika kun ihmiset lahtaavat toisiaan, syyllisiä on nuo lahtarit kun eivät usko, että Jumala on aikaa sitten kieltänyt tappamisen, eli hengen oton ihmisiltä ilman, että siihen on oikeutta.

        Turha on Jumalaa syyllistää ihmisten mähmäröinnistä, syyllinen kun on paholainen ja
        ihminen joka viittaa kintaalla Jumalan hyvää tarkoittaville käskyille.

        Ja uskovan on pidettävä Jumalan käskyt, jos hän ei pidä käskyjä, Jumala siirtää hänet ulkopuolelle valtakuntansa.

        Raamatun mukaan Ananias ja Safiira myivät omaisuutensa ja pitivät siitä osan
        itsellään ja muun he lahjoittivat sen aikaiselle Jumalan seurakunnalle. Ja tuo petos
        kun he yksissä tuumin pimittivät itsellään osan omaisuuden hinnasta ja eivät kertoneet siitä ja täten olivat epärehellisiä. Ja tuo pimittäminen oli Jumalan silmissä niin törkeä, että hän antoi tuo avioparin surmata ja ottaa heidän elämän pois. Jumala surmasi luultavimmin tuon onnettoman avioparin lähettämällä enkelin
        heidät tappamaan.

        Tuo osoittaa, että meidän tulee olla rehellisiä, niin Jumalan kuin ihmisen silmissä,
        muutoin minulle, sinulle, meille kaikille voi käydä noin, että Jumala ansiosta ottaa
        elämämme pois.


      • naapurin.kissa kirjoitti:

        Mitä tarkoitat ilmaisulla "ilman oikeutta"? Kattaako se esimerkiksi inkvisition ja konkistadorit?

        Jos sodassa joutuu tappamaan, niin ei tee mitään väärin, ja sitten valtiolla ja
        esivallalla on oikeus tuomita kuolemaan rikollinen, jos hänet havaitaan syylliseksi nyt
        esim. murhaan, ja mistä nyt kuolemantuomio voidaan langettaa.

        Mutta ominpäin ei muuten saa keneltäkään ottaa henkeä pois, kuin vain jos joutuu
        vaaraan, että toinen tappaa minut ja hätävarjeluksena hengenotto on sallittu, jos
        voidaan katsoa, että se oli välttämätöntä oman tai muiden elämän varjelemiseksi.


      • JumaIa kirjoitti:

        Kuulehan miika-bebis, muista että minulla on valta sekä elämän antamiseen että sen ottamiseen. Jos jatkat pilkkaasi, saat huomata että puheeni pitävät paikkansa, sinä kerettiläinen.

        Sinä vain arvon jumala moitit minua kerettiläiseksi, mutta et osaa perustella sanaakaan, että mikä minulla on teksteissäni sellaista, että se minut mielestäsi
        kerettiläiseksi tekee!

        Jos et sinä pysty pitävästi osoittamaan minua kerettiläiseksi, niin miksi minua sitten
        kerettiläiseksi moitit?

        Sanasi on vain pelkkää sanan helinää jolla ei ole mitään arvoa!

        Ja vaihda tuo törkeä nimimerkkisi tavalliseen nimimerkkiin, sillä tyhmä ja harhaoppinen se joka itseään jumalaksi tituleeraa!


      • tieteenharrastaja
        miikanaahum kirjoitti:

        Jumalahan antoi tuomita ja rangaista omaa Poikaansa Jeesusta, että hänen ei
        tarvitsisi tuomita rakastamiaan ihmisiä rangaistukseen.

        Ja se ei ole Jumalan vika kun ihmiset lahtaavat toisiaan, syyllisiä on nuo lahtarit kun eivät usko, että Jumala on aikaa sitten kieltänyt tappamisen, eli hengen oton ihmisiltä ilman, että siihen on oikeutta.

        Turha on Jumalaa syyllistää ihmisten mähmäröinnistä, syyllinen kun on paholainen ja
        ihminen joka viittaa kintaalla Jumalan hyvää tarkoittaville käskyille.

        Ja uskovan on pidettävä Jumalan käskyt, jos hän ei pidä käskyjä, Jumala siirtää hänet ulkopuolelle valtakuntansa.

        Raamatun mukaan Ananias ja Safiira myivät omaisuutensa ja pitivät siitä osan
        itsellään ja muun he lahjoittivat sen aikaiselle Jumalan seurakunnalle. Ja tuo petos
        kun he yksissä tuumin pimittivät itsellään osan omaisuuden hinnasta ja eivät kertoneet siitä ja täten olivat epärehellisiä. Ja tuo pimittäminen oli Jumalan silmissä niin törkeä, että hän antoi tuo avioparin surmata ja ottaa heidän elämän pois. Jumala surmasi luultavimmin tuon onnettoman avioparin lähettämällä enkelin
        heidät tappamaan.

        Tuo osoittaa, että meidän tulee olla rehellisiä, niin Jumalan kuin ihmisen silmissä,
        muutoin minulle, sinulle, meille kaikille voi käydä noin, että Jumala ansiosta ottaa
        elämämme pois.

        Niin minustakin:

        "Tuo osoittaa, että meidän tulee olla rehellisiä, niin Jumalan kuin ihmisen silmissä,"

        Kerro se myös tieteestä kirjoittaville kreationisteille.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Jumalahan antoi tuomita ja rangaista omaa Poikaansa Jeesusta, että hänen ei
        tarvitsisi tuomita rakastamiaan ihmisiä rangaistukseen.

        Ja se ei ole Jumalan vika kun ihmiset lahtaavat toisiaan, syyllisiä on nuo lahtarit kun eivät usko, että Jumala on aikaa sitten kieltänyt tappamisen, eli hengen oton ihmisiltä ilman, että siihen on oikeutta.

        Turha on Jumalaa syyllistää ihmisten mähmäröinnistä, syyllinen kun on paholainen ja
        ihminen joka viittaa kintaalla Jumalan hyvää tarkoittaville käskyille.

        Ja uskovan on pidettävä Jumalan käskyt, jos hän ei pidä käskyjä, Jumala siirtää hänet ulkopuolelle valtakuntansa.

        Raamatun mukaan Ananias ja Safiira myivät omaisuutensa ja pitivät siitä osan
        itsellään ja muun he lahjoittivat sen aikaiselle Jumalan seurakunnalle. Ja tuo petos
        kun he yksissä tuumin pimittivät itsellään osan omaisuuden hinnasta ja eivät kertoneet siitä ja täten olivat epärehellisiä. Ja tuo pimittäminen oli Jumalan silmissä niin törkeä, että hän antoi tuo avioparin surmata ja ottaa heidän elämän pois. Jumala surmasi luultavimmin tuon onnettoman avioparin lähettämällä enkelin
        heidät tappamaan.

        Tuo osoittaa, että meidän tulee olla rehellisiä, niin Jumalan kuin ihmisen silmissä,
        muutoin minulle, sinulle, meille kaikille voi käydä noin, että Jumala ansiosta ottaa
        elämämme pois.

        >Turha on Jumalaa syyllistää ihmisten mähmäröinnistä, syyllinen kun on paholainen ja ihminen joka viittaa kintaalla Jumalan hyvää tarkoittaville käskyille.

        Molemmat ovat kaikkivaltiaan ja kaikentietävän Jumalan luomia ja toimivat Hänen asettamissaan rajoissa.

        Et voi kiistää, etteikö Luoja olisi täydessä vastuussa tekemisistään, vaikka tietysti kiistätkin.

        >Jumala surmasi luultavimmin tuon onnettoman avioparin lähettämällä enkelin
        heidät tappamaan.

        Tarkoitin kyllä tätä meidän varsin tarkoin tunnettua maailmaamme enkä raamatun juttuja. 2000 vuotta sitten tapahtunut rankaiseminen on jo muutenkin vähän vanha ja rikekin näköjään omituisen vähäinen.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Jos sodassa joutuu tappamaan, niin ei tee mitään väärin, ja sitten valtiolla ja
        esivallalla on oikeus tuomita kuolemaan rikollinen, jos hänet havaitaan syylliseksi nyt
        esim. murhaan, ja mistä nyt kuolemantuomio voidaan langettaa.

        Mutta ominpäin ei muuten saa keneltäkään ottaa henkeä pois, kuin vain jos joutuu
        vaaraan, että toinen tappaa minut ja hätävarjeluksena hengenotto on sallittu, jos
        voidaan katsoa, että se oli välttämätöntä oman tai muiden elämän varjelemiseksi.

        Oliko inkvisitiolla ja konkistadoreilla tämä oikeus?


      • spällymälöö
        miikanaahum kirjoitti:

        Jumalahan antoi tuomita ja rangaista omaa Poikaansa Jeesusta, että hänen ei
        tarvitsisi tuomita rakastamiaan ihmisiä rangaistukseen.

        Ja se ei ole Jumalan vika kun ihmiset lahtaavat toisiaan, syyllisiä on nuo lahtarit kun eivät usko, että Jumala on aikaa sitten kieltänyt tappamisen, eli hengen oton ihmisiltä ilman, että siihen on oikeutta.

        Turha on Jumalaa syyllistää ihmisten mähmäröinnistä, syyllinen kun on paholainen ja
        ihminen joka viittaa kintaalla Jumalan hyvää tarkoittaville käskyille.

        Ja uskovan on pidettävä Jumalan käskyt, jos hän ei pidä käskyjä, Jumala siirtää hänet ulkopuolelle valtakuntansa.

        Raamatun mukaan Ananias ja Safiira myivät omaisuutensa ja pitivät siitä osan
        itsellään ja muun he lahjoittivat sen aikaiselle Jumalan seurakunnalle. Ja tuo petos
        kun he yksissä tuumin pimittivät itsellään osan omaisuuden hinnasta ja eivät kertoneet siitä ja täten olivat epärehellisiä. Ja tuo pimittäminen oli Jumalan silmissä niin törkeä, että hän antoi tuo avioparin surmata ja ottaa heidän elämän pois. Jumala surmasi luultavimmin tuon onnettoman avioparin lähettämällä enkelin
        heidät tappamaan.

        Tuo osoittaa, että meidän tulee olla rehellisiä, niin Jumalan kuin ihmisen silmissä,
        muutoin minulle, sinulle, meille kaikille voi käydä noin, että Jumala ansiosta ottaa
        elämämme pois.

        "Jumalahan antoi tuomita ja rangaista omaa Poikaansa Jeesusta, että hänen ei
        tarvitsisi tuomita rakastamiaan ihmisiä rangaistukseen."

        Just. Ensin Jumala suunnitteli puhuvan (!) käärmeen ja syntiinlankeemuksen, sitten rankaisi syyntakeetonta ihmistä, sitten uhrasi oman poikansa eli itsensä jotta ihmisten synnit sovittuvat, sitten nosti tämän pojan eli itsensä kuolleista ja päätti että ihmisen pitää sittenkin edelleen otsansa hiessä leipänsä ansaitseman ja synnynnäisesti syntinen oleman. Selkeä juttu, joo.

        "Tuo osoittaa, että meidän tulee olla rehellisiä, niin Jumalan kuin ihmisen silmissä, muutoin minulle, sinulle, meille kaikille voi käydä noin, että Jumala ansiosta ottaa elämämme pois."

        Tuo sietäisi kreationistien muistaa aina kun puhuvat p-skaa.


      • JumaIa
        miikanaahum kirjoitti:

        Sinä vain arvon jumala moitit minua kerettiläiseksi, mutta et osaa perustella sanaakaan, että mikä minulla on teksteissäni sellaista, että se minut mielestäsi
        kerettiläiseksi tekee!

        Jos et sinä pysty pitävästi osoittamaan minua kerettiläiseksi, niin miksi minua sitten
        kerettiläiseksi moitit?

        Sanasi on vain pelkkää sanan helinää jolla ei ole mitään arvoa!

        Ja vaihda tuo törkeä nimimerkkisi tavalliseen nimimerkkiin, sillä tyhmä ja harhaoppinen se joka itseään jumalaksi tituleeraa!

        Kuulehan miika-bebis, tuomiosi on lähempänä kuin uskallat uskoakaan. Muista kristillinen nöyryytesi ja lakkaa pilkkaamasta, niin voit vielä pelastua kadotukselta. Minun tieni ovat tutkimattomat, eikä sinulla ole mitään lupaa arvioida minun todellisuuttani kuin jokin ateisti-evolutionisti.


      • naapurin.kissa kirjoitti:

        Oliko inkvisitiolla ja konkistadoreilla tämä oikeus?

        No ei ole inkvisitiolla ja konkistadoreilla sitä oikeutta, että heillä olisi ollut valta ottaa
        ihmiseltä henki pois; ja he täten syyllistyivät rikokseen kun mukamas rankaisivat ja
        pahoinpitelivät ihmisiä; ja nuo tekivät rikoksensa monesti vielä Jumalan nimissä, ja niin oli heidän rikoksensa siitä syystä vielä suurempia.


      • ettei totuus unohdu
        miikanaahum kirjoitti:

        Jumala rakastaakin ehdoitta, hän rakastaa hyvin jumalattomiakin ja odottaa pitkään,
        että nämä vain ottaisivat vastaan Jumalan rakkauden ja siinä pysyisivät.

        Ja vaikka Jumala odottaa, että ihmiset hänen tekojaan tekevät, ei hänen rakkautensa
        teoista riipu, eli ei voi sanoa, että kun minä tuon ja tuon teen niin jumala sitten minua
        rakastaa, ei! hän rakasti sinua jo silloin kun sinulla ei päiviä ollut yhtään.

        Sinun Jumalallasi ei ole voimia tai halua maailmassa tapahtuvien katastrofien estämiseen. Sinun Jumalasi ei rakasta heikoimpia. Sinun Jumalasi on nimittäin samanlainen tekopyhä kuin sinä.


      • khaosmonaut kirjoitti:

        Jumalista ei ole mitään todisteita. Turhaan hehkutat.

        Vai ei ole jumalasta todisteita khaosmonaut! Katsopa omaa napaasi?

        Aivan! Ilman Jumalan luomistyötä sinuakaan ei olisi olemassa, näin sinä itse olet elävä todiste elävästä Jumalasta.

        Ja mitä sanookaan raamattu? Aivan! Kaikki tässä maailmankaikkeudessa on alkujaan
        Jumalan luomaa ja paikalleen asettamaa, ja kehtaat sanoa, että muka Jumalasta ei ole todisteita, todisteita kun on pilvin pimein!


      • miikanaahum kirjoitti:

        No ei ole inkvisitiolla ja konkistadoreilla sitä oikeutta, että heillä olisi ollut valta ottaa
        ihmiseltä henki pois; ja he täten syyllistyivät rikokseen kun mukamas rankaisivat ja
        pahoinpitelivät ihmisiä; ja nuo tekivät rikoksensa monesti vielä Jumalan nimissä, ja niin oli heidän rikoksensa siitä syystä vielä suurempia.

        Millä perusteella päättelet ettei heillä ollut oikeutta? Kertoiko jumalasi vai katsotko olevasi itse riittävän korkeassa asemassa tekemään päätöksiä?


      • JumaIa
        miikanaahum kirjoitti:

        Vai ei ole jumalasta todisteita khaosmonaut! Katsopa omaa napaasi?

        Aivan! Ilman Jumalan luomistyötä sinuakaan ei olisi olemassa, näin sinä itse olet elävä todiste elävästä Jumalasta.

        Ja mitä sanookaan raamattu? Aivan! Kaikki tässä maailmankaikkeudessa on alkujaan
        Jumalan luomaa ja paikalleen asettamaa, ja kehtaat sanoa, että muka Jumalasta ei ole todisteita, todisteita kun on pilvin pimein!

        Kuulehan miika-bebis, vaikuttaa siltä, että olet jälleen kerran nostamassa itseäsi Jumalasi yläpuolelle. Ota vaarin varoituksestani: minulla on valta paitsi antaa myös ottaa.


    • huutonaahum

      IHMISEN PAHIN VIHOLLINEN ON USKONTO!

    • Olet vain helisevä vaski ja kilisevä kulkunen joka pyrkii raamatullisella kielenkäytöllä peittelemään tyhjänpäiväisyyksiään.

      Kovasti pinnistellen pyrit vain sanomaan: olkaa kiltisti!

    • kompassin haltija

      Ihmisen vihollinen on järki. Ihmiset rakastavat sitä, että heitä manipuloidaan kaikenlaisilla kummallisilla "tieteen" opeilla kuten tämä evoluutioteoria on.
      Ihminen haluaa olla eksytettävissä.

      • Järki sinällänsä ei ole hyvä tai paha, se on työkalu, että me selvitään arjen haasteista,
        jaa siitä tulee työkalu hyvään, jos käytämme sitä sellaiseen, ja paha, jos käytämme
        sitä pahaan ja emme ole Luoja-Jumalalle kuuliaisia.

        Evoluutioteoria on oikein saatanan henkeyttämä langenneen luonnon työkalu, jonka
        harjoittamisesta ei koskaan saata seurata kuin pahaa, ja Jumalan luota kadotettuja
        ihmisiä.

        Totta on, että langennut ihminen ei monesti osaa tehdä eroa eksytyksen ja hyvän
        välillä, ja helposti valitsee tuon näennäisesti hyvän, mutta joka todellisuudessa on
        saatanan syvyyksistä ja langenneen ihmisen tuotoksia.


      • >Ihmisen vihollinen on järki. Ihmiset rakastavat sitä, että heitä manipuloidaan kaikenlaisilla kummallisilla "tieteen" opeilla kuten tämä evoluutioteoria on.

        Kummallisen kauan tuohon meni. Tuhansia vuosia ihmiset rakastivat olla uskontojen höynäytettävinä, ja vaikka suurten kansanjoukkojen tieto kaikesta on viime vuosikymmeninä lisääntynyt valtavasti, yhä löytyy pieni ja pienenevä joukko niin yksinkertaisia ihmisiä että he isoavat ja janoavat päänsä sekoittamista uskonnolla.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Järki sinällänsä ei ole hyvä tai paha, se on työkalu, että me selvitään arjen haasteista,
        jaa siitä tulee työkalu hyvään, jos käytämme sitä sellaiseen, ja paha, jos käytämme
        sitä pahaan ja emme ole Luoja-Jumalalle kuuliaisia.

        Evoluutioteoria on oikein saatanan henkeyttämä langenneen luonnon työkalu, jonka
        harjoittamisesta ei koskaan saata seurata kuin pahaa, ja Jumalan luota kadotettuja
        ihmisiä.

        Totta on, että langennut ihminen ei monesti osaa tehdä eroa eksytyksen ja hyvän
        välillä, ja helposti valitsee tuon näennäisesti hyvän, mutta joka todellisuudessa on
        saatanan syvyyksistä ja langenneen ihmisen tuotoksia.

        Antaisitko esimerkkejä näennäisesti hyvistä asioista, jotka ovat kuitenkin Perkeleestä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Antaisitko esimerkkejä näennäisesti hyvistä asioista, jotka ovat kuitenkin Perkeleestä.

        No esimerkiksi vapaa seksi, joka saattaa monesta olla hyvä, sillä onhan nyt tilaisuus
        "saada". Mutta tosiasiallisesti Jumala kieltää raamatussa vapaan seksin, sillä se
        sanoo, että älä tee huorin. Jumalan tahto on, että seksistä nautitaan vain aviopuolison
        kanssa, muunlainen seksi toisen ihmisen kanssa on armotta haureutta ja ei ole viisas joka sitä harjoittaa.

        Perkeleestä on myös evoluutioteoria, joka monesta on hyvä selitys luomakunnan
        olemassaololle, mutta joka on lukuunottamatta kuriositeetteja täysin valhetta ja
        pimentää ihmisen ymmärryksen, että kuinka luomakunta tosiasiallisesti on tullut ja
        on olemassa.


      • miikanaahum kirjoitti:

        No esimerkiksi vapaa seksi, joka saattaa monesta olla hyvä, sillä onhan nyt tilaisuus
        "saada". Mutta tosiasiallisesti Jumala kieltää raamatussa vapaan seksin, sillä se
        sanoo, että älä tee huorin. Jumalan tahto on, että seksistä nautitaan vain aviopuolison
        kanssa, muunlainen seksi toisen ihmisen kanssa on armotta haureutta ja ei ole viisas joka sitä harjoittaa.

        Perkeleestä on myös evoluutioteoria, joka monesta on hyvä selitys luomakunnan
        olemassaololle, mutta joka on lukuunottamatta kuriositeetteja täysin valhetta ja
        pimentää ihmisen ymmärryksen, että kuinka luomakunta tosiasiallisesti on tullut ja
        on olemassa.

        Fundamentaalisa dogmapaskaa on koko tekstisi.


      • Järjen valon sammuminen on mielestäsi siis vain positiivinen asia.

        >>Ihminen haluaa olla eksytettävissä.


      • miikanaahum kirjoitti:

        No esimerkiksi vapaa seksi, joka saattaa monesta olla hyvä, sillä onhan nyt tilaisuus
        "saada". Mutta tosiasiallisesti Jumala kieltää raamatussa vapaan seksin, sillä se
        sanoo, että älä tee huorin. Jumalan tahto on, että seksistä nautitaan vain aviopuolison
        kanssa, muunlainen seksi toisen ihmisen kanssa on armotta haureutta ja ei ole viisas joka sitä harjoittaa.

        Perkeleestä on myös evoluutioteoria, joka monesta on hyvä selitys luomakunnan
        olemassaololle, mutta joka on lukuunottamatta kuriositeetteja täysin valhetta ja
        pimentää ihmisen ymmärryksen, että kuinka luomakunta tosiasiallisesti on tullut ja
        on olemassa.

        Onko niin tulkittava että ajatuksesi pörräävät vain "lihan" ja seksin ympärillä?
        Näinhän on monen uskovaisen kohdalla. Se on se kielletty hedelmä, mikä houkuttaa.


      • khaosmonaut kirjoitti:

        Fundamentaalisa dogmapaskaa on koko tekstisi.

        Perustele khaosmonaut, että miksi mielestäsi minä kirjoitan vain fundamentaalisia dogmeja?


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Onko niin tulkittava että ajatuksesi pörräävät vain "lihan" ja seksin ympärillä?
        Näinhän on monen uskovaisen kohdalla. Se on se kielletty hedelmä, mikä houkuttaa.

        Jokainen terve ihminen joka ei ole lapsi ja ei kovin vanha, ajattelee seksiä joku ajattelee enemmän toinen vähemmän, ja jos noin on ei asiaan tarvitse puuttua.
        Silloin tilanne muuttuu ja ihminen tarvitsee apua kun seksin ajatteleminen muuttuu
        sairaaksi ja epänormaaliksi,esim. pedofilia tai muuten epänormaalin seksin ajattelu on saanut sijaa ja jos vaikka kaiken aikaa on seksi mielessä.

        Eikä seksi ole mikään kielletty hedelmä, siitä on vain nautittava oikein, eli et saa
        harrastaa kahdenvälistä seksiä muuten kuin aviopuolisosi kanssa, muun kuin puolison kanssa nautittu seksi on haureutta, josta raamattu jyrisee, että älä tee sitä.

        Ja liha, eli langennut luonto ansaitsee sekin oman huomionsa, ettei nyt ala harjoittamaan asioita, jotka ovat peräisin lihasta.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Perustele khaosmonaut, että miksi mielestäsi minä kirjoitan vain fundamentaalisia dogmeja?

        Kirjoitustesi perusteella perustat fundamentalistiseen raamatuntulkintaan maailmankuvasi ja etiikkasi, kai nyt sentään sen tajuat itsekin?


      • miikanaahum kirjoitti:

        Jokainen terve ihminen joka ei ole lapsi ja ei kovin vanha, ajattelee seksiä joku ajattelee enemmän toinen vähemmän, ja jos noin on ei asiaan tarvitse puuttua.
        Silloin tilanne muuttuu ja ihminen tarvitsee apua kun seksin ajatteleminen muuttuu
        sairaaksi ja epänormaaliksi,esim. pedofilia tai muuten epänormaalin seksin ajattelu on saanut sijaa ja jos vaikka kaiken aikaa on seksi mielessä.

        Eikä seksi ole mikään kielletty hedelmä, siitä on vain nautittava oikein, eli et saa
        harrastaa kahdenvälistä seksiä muuten kuin aviopuolisosi kanssa, muun kuin puolison kanssa nautittu seksi on haureutta, josta raamattu jyrisee, että älä tee sitä.

        Ja liha, eli langennut luonto ansaitsee sekin oman huomionsa, ettei nyt ala harjoittamaan asioita, jotka ovat peräisin lihasta.

        Koko elämämme on peräisin "lihasta". Aikuiset ei-holhottavat ihmiset tehkööt keskenään ihan mitä haluavat, kunhan eivät aiheuta muille olioille sillä haittaa. Mitään raamatullisia jyrinöitä ei tänä päivänä tarvita suitsimaan ihmisten käyttäytymistä.


      • No Aig
        miikanaahum kirjoitti:

        Jokainen terve ihminen joka ei ole lapsi ja ei kovin vanha, ajattelee seksiä joku ajattelee enemmän toinen vähemmän, ja jos noin on ei asiaan tarvitse puuttua.
        Silloin tilanne muuttuu ja ihminen tarvitsee apua kun seksin ajatteleminen muuttuu
        sairaaksi ja epänormaaliksi,esim. pedofilia tai muuten epänormaalin seksin ajattelu on saanut sijaa ja jos vaikka kaiken aikaa on seksi mielessä.

        Eikä seksi ole mikään kielletty hedelmä, siitä on vain nautittava oikein, eli et saa
        harrastaa kahdenvälistä seksiä muuten kuin aviopuolisosi kanssa, muun kuin puolison kanssa nautittu seksi on haureutta, josta raamattu jyrisee, että älä tee sitä.

        Ja liha, eli langennut luonto ansaitsee sekin oman huomionsa, ettei nyt ala harjoittamaan asioita, jotka ovat peräisin lihasta.

        No voi harmi. Alku oli niin kovaa tulikivenkatkuista saarnaamista lihan kuolettamisesta, että oletin tässä puhuttavan ihan askeesista ja selibaatista. Itsensä kurittamista ja fyysistä koettelua, täydellistä köyhyyttä, yksityisestä omaisuudesta luopumista, perheen hylkäämistä ja tätä rataa.
        Tämä nyt olikin vaan jotain yleistä seksikielteistä herätysliikehömppää. Harmillista.


      • söin hänet
        miikanaahum kirjoitti:

        Jokainen terve ihminen joka ei ole lapsi ja ei kovin vanha, ajattelee seksiä joku ajattelee enemmän toinen vähemmän, ja jos noin on ei asiaan tarvitse puuttua.
        Silloin tilanne muuttuu ja ihminen tarvitsee apua kun seksin ajatteleminen muuttuu
        sairaaksi ja epänormaaliksi,esim. pedofilia tai muuten epänormaalin seksin ajattelu on saanut sijaa ja jos vaikka kaiken aikaa on seksi mielessä.

        Eikä seksi ole mikään kielletty hedelmä, siitä on vain nautittava oikein, eli et saa
        harrastaa kahdenvälistä seksiä muuten kuin aviopuolisosi kanssa, muun kuin puolison kanssa nautittu seksi on haureutta, josta raamattu jyrisee, että älä tee sitä.

        Ja liha, eli langennut luonto ansaitsee sekin oman huomionsa, ettei nyt ala harjoittamaan asioita, jotka ovat peräisin lihasta.

        ... Silloin tilanne muuttuu ja ihminen tarvitsee apua kun seksin ajatteleminen muuttuu
        sairaaksi ja epänormaaliksi,esim. pedofilia tai muuten epänormaalin seksin ajattelu on saanut sijaa ja jos vaikka kaiken aikaa on seksi mielessä. ...

        Jostain syystä näyttää siltä, että pedofilia ja homous pyörivät nimenomaan uskovaisten päässä. Ketkä muut niistä täällä kovaäänisesti julistavat elleivät juuri uskikset (poislukien ne tapaukset, joissa ateistit ottavat esille seurakunnissa tapahtuneet lasten raiskaamiset ynnä muut sellaiset)?


      • khaosmonaut kirjoitti:

        Kirjoitustesi perusteella perustat fundamentalistiseen raamatuntulkintaan maailmankuvasi ja etiikkasi, kai nyt sentään sen tajuat itsekin?

        No mikä siinä on sitten väärin jos perustaa maailmankuvan fundamentaaliseen
        raamatuntulkintaan?


      • miikanaahum kirjoitti:

        No mikä siinä on sitten väärin jos perustaa maailmankuvan fundamentaaliseen
        raamatuntulkintaan?

        Ei mikään, kunhan ei vaadi muilta samaa.
        Yksityisasiana siis ihan OK, kunhan toisten ei tarvitse siitä kärsiä.
        (En tietenkään tarkoita tätä palstaa vaan oikeaa lihallista elämää.)


      • söin hänet
        miikanaahum kirjoitti:

        No mikä siinä on sitten väärin jos perustaa maailmankuvan fundamentaaliseen
        raamatuntulkintaan?

        ... No mikä siinä on sitten väärin jos perustaa maailmankuvan fundamentaaliseen
        raamatuntulkintaan? ...

        Oletko antanut omaisuutesi köyhille? Oletko ottanut kodittoman luoksesi asumaan? Uhraatko eläimiä sääntöjen mukaan?

        Äläpä sitten tule inisemään fundamentaalisesta tulkinnasta. Kaikki tai ei mitään, siinä ainoa oikea periaate jos haluat olla tosissasi.


      • söin hänet kirjoitti:

        ... No mikä siinä on sitten väärin jos perustaa maailmankuvan fundamentaaliseen
        raamatuntulkintaan? ...

        Oletko antanut omaisuutesi köyhille? Oletko ottanut kodittoman luoksesi asumaan? Uhraatko eläimiä sääntöjen mukaan?

        Äläpä sitten tule inisemään fundamentaalisesta tulkinnasta. Kaikki tai ei mitään, siinä ainoa oikea periaate jos haluat olla tosissasi.

        Minulla on joitain ongelmia, ja toki en täydellinen ole niin kuin ei kukaan muukaan
        luotu, mutta omaan toki tuon fundamentaalisen tavan lukea raamattua. Ja hyvää
        teen kun vain voin, pystyn ja ymmärrän ja esim. lahjoitan tietyn summan omalle
        seurakunnallekin säännöllisesti.

        Eikä sitä tarvitse niin eriskummallista elämää elää fundamentaalisen kristityn, sopii
        elää ihan tavallista pienen ihmisen elämää.

        Ja ei ole oikein periaate kaikki tai ei mitään, riittää kun antautuu Jumalan johdettavaksi sen kun pystyy ja siihen annetaan voimia.


    • antivihollinen

      Suurin vihollinen on avaajan kaltaiset paskan puhujat ja uskonnot, joista he saarnaavat!

      • Ei paskaa minun aloitukseni, vaan olen sen parhaani mukaan kirjoittanut Jumalan
        Hengen alaisena, siis sen Jumalan Hengen, joka raamattumme on kirjoituttanut.

        Kaikenlaisille uskonnoille, joita maailma ja niiden harjoittajia on maailma pullollaan
        niille voikin viitata kintaalla, sillä ne ovat lähtöisin saatanasta ja ihmisen langenneesta luonnosta, ja niiden lopullinen tarkoitus on saattaa helvettiin niin moni ihmisparka kuin vain on mahdollista.

        Mutta noin ei ole aidon ja pilaamattoman kristinuskon laita, vaan joka on viisas ja siten omaksuu sen, hänet kun kuolema korjaa ja alkaa ikuisuus, niin hän viettää se
        paratiisissa Jeesuksen luona ja on siellä käsittämättömän onnellinen.

        Jeesus vain täytyy ottaa vastaan omaksi Vapahtajaksi ja häneen täytyy uskoa
        juuri täsmälleen niin kuin raamattu opettaa niin tulee Jumalan lapseksi, ja on
        täten oikeutettu pääsemään taivaan onneen kun kuolema hänet tästä maailmasta
        korjaa.

        Ja jos ihminen on tyhmä ja tekee langenneen luontonsa mukaan koko elämänsä,
        eikä ota Jeesusta vastaan vapahtajakseen, niin häntä rangaistaan hänen pahoista
        töistään, eikä hän saa niitä anteeksi, ja rangaistus on sitten, että tuo onneton
        viettää ikuisuutensa rangaistuksenalaisena tulihelvetissä kituen.

        Minä toivon jokaisesta ihmisestä, jos mahdollista, tuota parempaa, eli, että hän
        ymmärtää ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajakseen ja lähtee häntä elämässään
        seuraamaan ja uskonsa häneen ojentaa sellaiseksi kuin vain raamattu opettaa.

        Tuollaiselle ihmiselle ei lopulta käy koskaan hullusti, hän saa paikan Jumalan
        valtakunnassa ja viettää ikuisuutensa onnessa Jeesuksen hyvässä seurassa.


      • tieteenharrastaja
        miikanaahum kirjoitti:

        Ei paskaa minun aloitukseni, vaan olen sen parhaani mukaan kirjoittanut Jumalan
        Hengen alaisena, siis sen Jumalan Hengen, joka raamattumme on kirjoituttanut.

        Kaikenlaisille uskonnoille, joita maailma ja niiden harjoittajia on maailma pullollaan
        niille voikin viitata kintaalla, sillä ne ovat lähtöisin saatanasta ja ihmisen langenneesta luonnosta, ja niiden lopullinen tarkoitus on saattaa helvettiin niin moni ihmisparka kuin vain on mahdollista.

        Mutta noin ei ole aidon ja pilaamattoman kristinuskon laita, vaan joka on viisas ja siten omaksuu sen, hänet kun kuolema korjaa ja alkaa ikuisuus, niin hän viettää se
        paratiisissa Jeesuksen luona ja on siellä käsittämättömän onnellinen.

        Jeesus vain täytyy ottaa vastaan omaksi Vapahtajaksi ja häneen täytyy uskoa
        juuri täsmälleen niin kuin raamattu opettaa niin tulee Jumalan lapseksi, ja on
        täten oikeutettu pääsemään taivaan onneen kun kuolema hänet tästä maailmasta
        korjaa.

        Ja jos ihminen on tyhmä ja tekee langenneen luontonsa mukaan koko elämänsä,
        eikä ota Jeesusta vastaan vapahtajakseen, niin häntä rangaistaan hänen pahoista
        töistään, eikä hän saa niitä anteeksi, ja rangaistus on sitten, että tuo onneton
        viettää ikuisuutensa rangaistuksenalaisena tulihelvetissä kituen.

        Minä toivon jokaisesta ihmisestä, jos mahdollista, tuota parempaa, eli, että hän
        ymmärtää ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajakseen ja lähtee häntä elämässään
        seuraamaan ja uskonsa häneen ojentaa sellaiseksi kuin vain raamattu opettaa.

        Tuollaiselle ihmiselle ei lopulta käy koskaan hullusti, hän saa paikan Jumalan
        valtakunnassa ja viettää ikuisuutensa onnessa Jeesuksen hyvässä seurassa.

        Ei siltä kyllä näytä:

        "..olen sen parhaani mukaan kirjoittanut Jumalan Hengen alaisena, siis sen Jumalan Hengen, joka raamattumme on kirjoituttanut."

        Siinä kuuluu ahdasmielisen ääriuskovan henki, joka omin valtuuksin määräilee kanssaihmisiään helvettituomioita jaellen. Röyhkeästi vain koetat vetää Jumalan omien vääristyneiden ajatustesi takaajaksi.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ei siltä kyllä näytä:

        "..olen sen parhaani mukaan kirjoittanut Jumalan Hengen alaisena, siis sen Jumalan Hengen, joka raamattumme on kirjoituttanut."

        Siinä kuuluu ahdasmielisen ääriuskovan henki, joka omin valtuuksin määräilee kanssaihmisiään helvettituomioita jaellen. Röyhkeästi vain koetat vetää Jumalan omien vääristyneiden ajatustesi takaajaksi.

        Kuulepas nyt tieteenharrastaja, jos vain mahdollista, niin minä en julista kenellekään helvetin tuomiota, helvetin tuomiota julistavat ne, jotka vääristävät raamatullisen totuuden ja vastoin raamattua puhuvat ja kirjoittavat. Ja mikäli vain mahdollista, minä en koskaan puhu tahi kirjoita sellaista mikä on vastoin raamattua.

        Ja minun ajatukseni eivät ole kun opetan lähtöisin minun omasta luonnostani, vaan olen ne yrittänyt ojentaa mahdollisimman tarkkaa sellaisiksi kuin vain raamattu opettaa.

        Ja koska minä kaikessa vajavuudessanikin kuitenkin olen Jumalan palvelija, niin minulla on häneltä valtuudet opettaa ihmisiä ja tehdä vain jos mahdollista selväksi,
        että mikä on Jumalan valtakunnasta ja siis ok, ja sitten tehdä samoin selväksi mikä
        ei ole Jumalasta ja hänen valtakunnastaan ja on tosiasiallisesti isästä perkeleestä
        ja saatanasta.

        Ja ei voi olla yksinkertaisesti väärin kun opetan, että tulee ottaa Jeesus vastaan
        tietoisella ratkaisulla ja sitten lähteä häntä elämässään seuraamaan ja uskomaan
        häneen NIINKUIN raamattu opettaa.

        Missä on se mahti, joka mukamas sanoo, että on väärin seurata ja uskoa Jeesukseen niin kuin raamattu opettaa?

        Etkä löydä minusta itseenipäin vetoa lainkaan, minä en pyri hyötymään kenestäkään taloudellisesti, varmasti tuonkin löydät teksteistäni, enkä pyri omaa
        seurakuntaani kasvattamaan ja sitä mainostamaan; vain Jumalan valtakuntaa
        pyrin kasvattamaan.

        Ja nyt on raamattuun kirjoitettu, että joka sanoo Herra Herra mutta ei tee Jumalan
        tahtoa, niin ei tuollainen, siis joka ei usko Jeesukseen niinkuin raamattu opettaa,
        niin joka ei siis noin tee Jumalan tahtoa niin ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Sitä minä koetan toitottaa, että miten ensin tulee uskoa Jeesukseen ja sitten, että
        tulee tehdä niin kuin tuo usko vaatii, siis uskon tekoja.

        Nuo molemmat täytyy olla, että paikan Jumalan valtakunnassa perii. Ei riitä pelkkä
        usko, jos ei ole tekoja, ei vaikka se sinällään olisi kuinka raamatullinen. Etkä sinä
        teoillasi, ei vaikka ne kuinka raamatullisia olisivat selviä Jumalan valtakuntaan.

        Molemmat pitää olla: Usko ja sitten teot, teot jotka usko vaikuttaa.

        Ikävä tosiasia vain on, että joka ei koskaan elämänsä aikana piittaa Jeesuksesta ja hänen opetuksistaan, niin tuollainen ei voi periä Jumalan valtakuntaa, ja hän
        sitten viettääkin ikuisuutensa rangaistuna tulihelvetissä.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Kuulepas nyt tieteenharrastaja, jos vain mahdollista, niin minä en julista kenellekään helvetin tuomiota, helvetin tuomiota julistavat ne, jotka vääristävät raamatullisen totuuden ja vastoin raamattua puhuvat ja kirjoittavat. Ja mikäli vain mahdollista, minä en koskaan puhu tahi kirjoita sellaista mikä on vastoin raamattua.

        Ja minun ajatukseni eivät ole kun opetan lähtöisin minun omasta luonnostani, vaan olen ne yrittänyt ojentaa mahdollisimman tarkkaa sellaisiksi kuin vain raamattu opettaa.

        Ja koska minä kaikessa vajavuudessanikin kuitenkin olen Jumalan palvelija, niin minulla on häneltä valtuudet opettaa ihmisiä ja tehdä vain jos mahdollista selväksi,
        että mikä on Jumalan valtakunnasta ja siis ok, ja sitten tehdä samoin selväksi mikä
        ei ole Jumalasta ja hänen valtakunnastaan ja on tosiasiallisesti isästä perkeleestä
        ja saatanasta.

        Ja ei voi olla yksinkertaisesti väärin kun opetan, että tulee ottaa Jeesus vastaan
        tietoisella ratkaisulla ja sitten lähteä häntä elämässään seuraamaan ja uskomaan
        häneen NIINKUIN raamattu opettaa.

        Missä on se mahti, joka mukamas sanoo, että on väärin seurata ja uskoa Jeesukseen niin kuin raamattu opettaa?

        Etkä löydä minusta itseenipäin vetoa lainkaan, minä en pyri hyötymään kenestäkään taloudellisesti, varmasti tuonkin löydät teksteistäni, enkä pyri omaa
        seurakuntaani kasvattamaan ja sitä mainostamaan; vain Jumalan valtakuntaa
        pyrin kasvattamaan.

        Ja nyt on raamattuun kirjoitettu, että joka sanoo Herra Herra mutta ei tee Jumalan
        tahtoa, niin ei tuollainen, siis joka ei usko Jeesukseen niinkuin raamattu opettaa,
        niin joka ei siis noin tee Jumalan tahtoa niin ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Sitä minä koetan toitottaa, että miten ensin tulee uskoa Jeesukseen ja sitten, että
        tulee tehdä niin kuin tuo usko vaatii, siis uskon tekoja.

        Nuo molemmat täytyy olla, että paikan Jumalan valtakunnassa perii. Ei riitä pelkkä
        usko, jos ei ole tekoja, ei vaikka se sinällään olisi kuinka raamatullinen. Etkä sinä
        teoillasi, ei vaikka ne kuinka raamatullisia olisivat selviä Jumalan valtakuntaan.

        Molemmat pitää olla: Usko ja sitten teot, teot jotka usko vaikuttaa.

        Ikävä tosiasia vain on, että joka ei koskaan elämänsä aikana piittaa Jeesuksesta ja hänen opetuksistaan, niin tuollainen ei voi periä Jumalan valtakuntaa, ja hän
        sitten viettääkin ikuisuutensa rangaistuna tulihelvetissä.

        Jumalaa ei ole, ja Raamattu on kokoelma keskenään epäkoherentteja satuja - et ole minkään palvelija, vaan olet tyhjäntoimittaja.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ei siltä kyllä näytä:

        "..olen sen parhaani mukaan kirjoittanut Jumalan Hengen alaisena, siis sen Jumalan Hengen, joka raamattumme on kirjoituttanut."

        Siinä kuuluu ahdasmielisen ääriuskovan henki, joka omin valtuuksin määräilee kanssaihmisiään helvettituomioita jaellen. Röyhkeästi vain koetat vetää Jumalan omien vääristyneiden ajatustesi takaajaksi.

        Ehkä pään sisäinen ääni mikä käskee toimia?


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ei siltä kyllä näytä:

        "..olen sen parhaani mukaan kirjoittanut Jumalan Hengen alaisena, siis sen Jumalan Hengen, joka raamattumme on kirjoituttanut."

        Siinä kuuluu ahdasmielisen ääriuskovan henki, joka omin valtuuksin määräilee kanssaihmisiään helvettituomioita jaellen. Röyhkeästi vain koetat vetää Jumalan omien vääristyneiden ajatustesi takaajaksi.

        Jos kaikki uskovaiset olisivat kuten tieteenharrastaja, niin meitä aktiivisia ateisteja olisi luultavasti paljon vähemmän.

        :-)


      • khaosmonaut kirjoitti:

        Jumalaa ei ole, ja Raamattu on kokoelma keskenään epäkoherentteja satuja - et ole minkään palvelija, vaan olet tyhjäntoimittaja.

        Sanasi vain helisee khaosmonaut ja sanot asioita, mutta koetapas perustella, etten minä mukamas ole Jumalan palvelija vaan tyhjäntoimittaja!

        Etkä voi perustella sitäkään, että miksi mielestäsi raamattu on kokoelma epäkoherentteja satuja.

        Etkä voi perustella sitäkään että mukamas Jumalaa ei ole, muutoin kuin sen, että itselläsi ei ole aitoa Jumalaa, ja sellaisia tekstejäkin suollat.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Sanasi vain helisee khaosmonaut ja sanot asioita, mutta koetapas perustella, etten minä mukamas ole Jumalan palvelija vaan tyhjäntoimittaja!

        Etkä voi perustella sitäkään, että miksi mielestäsi raamattu on kokoelma epäkoherentteja satuja.

        Etkä voi perustella sitäkään että mukamas Jumalaa ei ole, muutoin kuin sen, että itselläsi ei ole aitoa Jumalaa, ja sellaisia tekstejäkin suollat.

        No todistahan ensin jotakin jumalallista, niin voisin kyseenalaistaa tyhjäntoimittajuutesi. Raamatussa käsketään tappamaan ihmisiä ja muita eläimiä syystä sun toisesta, ja toisaalta kielletään tappamasta - miten tätä nyt pitäisi tulkita, muutoin kuin toteamalla se liian ristiriitaiseksi?


      • khaosmonaut kirjoitti:

        No todistahan ensin jotakin jumalallista, niin voisin kyseenalaistaa tyhjäntoimittajuutesi. Raamatussa käsketään tappamaan ihmisiä ja muita eläimiä syystä sun toisesta, ja toisaalta kielletään tappamasta - miten tätä nyt pitäisi tulkita, muutoin kuin toteamalla se liian ristiriitaiseksi?

        Minähän olen todistanut jotain Jumalallista, senkus vain katsot tekstejäni ja otat niistä opiksesi.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Minähän olen todistanut jotain Jumalallista, senkus vain katsot tekstejäni ja otat niistä opiksesi.

        Et ole todistanut yhtään mitään, mutta väittänyt kyllä kovasti paljon.


      • naakka miihum
        miikanaahum kirjoitti:

        Kuulepas nyt tieteenharrastaja, jos vain mahdollista, niin minä en julista kenellekään helvetin tuomiota, helvetin tuomiota julistavat ne, jotka vääristävät raamatullisen totuuden ja vastoin raamattua puhuvat ja kirjoittavat. Ja mikäli vain mahdollista, minä en koskaan puhu tahi kirjoita sellaista mikä on vastoin raamattua.

        Ja minun ajatukseni eivät ole kun opetan lähtöisin minun omasta luonnostani, vaan olen ne yrittänyt ojentaa mahdollisimman tarkkaa sellaisiksi kuin vain raamattu opettaa.

        Ja koska minä kaikessa vajavuudessanikin kuitenkin olen Jumalan palvelija, niin minulla on häneltä valtuudet opettaa ihmisiä ja tehdä vain jos mahdollista selväksi,
        että mikä on Jumalan valtakunnasta ja siis ok, ja sitten tehdä samoin selväksi mikä
        ei ole Jumalasta ja hänen valtakunnastaan ja on tosiasiallisesti isästä perkeleestä
        ja saatanasta.

        Ja ei voi olla yksinkertaisesti väärin kun opetan, että tulee ottaa Jeesus vastaan
        tietoisella ratkaisulla ja sitten lähteä häntä elämässään seuraamaan ja uskomaan
        häneen NIINKUIN raamattu opettaa.

        Missä on se mahti, joka mukamas sanoo, että on väärin seurata ja uskoa Jeesukseen niin kuin raamattu opettaa?

        Etkä löydä minusta itseenipäin vetoa lainkaan, minä en pyri hyötymään kenestäkään taloudellisesti, varmasti tuonkin löydät teksteistäni, enkä pyri omaa
        seurakuntaani kasvattamaan ja sitä mainostamaan; vain Jumalan valtakuntaa
        pyrin kasvattamaan.

        Ja nyt on raamattuun kirjoitettu, että joka sanoo Herra Herra mutta ei tee Jumalan
        tahtoa, niin ei tuollainen, siis joka ei usko Jeesukseen niinkuin raamattu opettaa,
        niin joka ei siis noin tee Jumalan tahtoa niin ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Sitä minä koetan toitottaa, että miten ensin tulee uskoa Jeesukseen ja sitten, että
        tulee tehdä niin kuin tuo usko vaatii, siis uskon tekoja.

        Nuo molemmat täytyy olla, että paikan Jumalan valtakunnassa perii. Ei riitä pelkkä
        usko, jos ei ole tekoja, ei vaikka se sinällään olisi kuinka raamatullinen. Etkä sinä
        teoillasi, ei vaikka ne kuinka raamatullisia olisivat selviä Jumalan valtakuntaan.

        Molemmat pitää olla: Usko ja sitten teot, teot jotka usko vaikuttaa.

        Ikävä tosiasia vain on, että joka ei koskaan elämänsä aikana piittaa Jeesuksesta ja hänen opetuksistaan, niin tuollainen ei voi periä Jumalan valtakuntaa, ja hän
        sitten viettääkin ikuisuutensa rangaistuna tulihelvetissä.

        Tunnistaisiko Jeesus sinut seuraajakseen?


      • naakka miihum kirjoitti:

        Tunnistaisiko Jeesus sinut seuraajakseen?

        Ehkäpä yhtä erehtymättömästi kuin juutalaiset tunnistivat Jeesuksen Messiaaksi.


    • ristiläinen †

      Mitä te jumalankieltäjät ja Raamatun vihaajat täällä taas olette miikanaahumin kimpussa, kun hän julistaa teille Jumalan sanan pyhiä totuuksia! Omaksi parhaaksenne hän kirjoittaa ja mikä on tulos! Kiittämättömyys ja pilkanteko!

      • söin hänet

        miikanaahum on pakkomielteinen ******** ***** ja ******** *******.


      • ristiläinen †
        söin hänet kirjoitti:

        miikanaahum on pakkomielteinen ******** ***** ja ******** *******.

        Ei ole mikään " ******** ", vaan pitää foorumilla kykynsä mukaan vanhurskautta voimassa, mutta saa päälleen pelkkää pilkkaa ja halveksuntaa!


      • söin hänet
        ristiläinen † kirjoitti:

        Ei ole mikään " ******** ", vaan pitää foorumilla kykynsä mukaan vanhurskautta voimassa, mutta saa päälleen pelkkää pilkkaa ja halveksuntaa!

        En sanonutkaan että hän olisi ********. ******** on aivan eri asia kuin ********.


      • söin hänet kirjoitti:

        miikanaahum on pakkomielteinen ******** ***** ja ******** *******.

        Saatanahan se vasta pakkomielteinen on! Pyrkii kaikin keinoin estämmän, ettei kukaan vain löytäisi Jeesusta omaksi Vapahtajakseen, mutta onneksi Jumala on suurempi ja muutamat täten löytävät Jeesuksen omaksi Vapahtajakseen!


      • PerkeIe
        miikanaahum kirjoitti:

        Saatanahan se vasta pakkomielteinen on! Pyrkii kaikin keinoin estämmän, ettei kukaan vain löytäisi Jeesusta omaksi Vapahtajakseen, mutta onneksi Jumala on suurempi ja muutamat täten löytävät Jeesuksen omaksi Vapahtajakseen!

        Argumentum ad hominem.


    • ristiläinen †

      Mitähän sanoja mahdat tarkoittaa tuolla rivillä ******** asteriskeja? Sillä jos poistaa kirosanasuodatuksen ei tule mitään sanaa esille eli mistä on kysymys viesteissäsi?

      • söin hänet

        Et siis tiedä mitä ******** ***** ja ******** ******* tarkoittavat. Etsikää, niin te löydätte.


    • uskomaton elämä

      Ihmisen pahin vihollinen on ihminen itse, ja hietpria osoittaa sen oikeaksi

      Paratiisissa eläissään ihminen materiasta kehityksen kautta syntyneen käärmeen orjaksi, ja joutui ulos paratiisitilasta.
      TUO käärme on ihmisen ego sielu, jota uskonto luulee jumalalliseksi alkuperältään, mutta se on materiasta syntyneeä , myös henkisesti syyn ja seurauksen lain alainen
      Tuo laki on meidän sisänen lakimme, joka luo valinnoillemme vastavaikutukset ja sen mukaiset seurakset
      Eivätkä nuo seuraukset voi päättyä kuolemassa, niimpä ne seuraavat ihmistä perimänä, eli perisyntinä elämästä toiseen

      Tuosta kierteestä ei voi vapautua rukoilemalla ja jumalan armosta, joten uskonnon lunastusoppi on virheellinen

      • Raamattu sanoo, että ihmisen on kerran kuoleminen ja sen jälkeen tulee tuomio.
        On siis täydellistä haihattelua esittää, että muka ihmisellä voisi olla useampia elämiä
        peräkkäin.

        Raamattu ei anna yhtään myöten siihen,että ihminen voisi syntyä uudesti kuolemansa
        jälkeen ja elää jossain toisessa ihmisessä.

        Ja mitään sielunvaelluskierrettä ei ole olemassakaan,kirjoitat joutavia!


    • naakka miihum

      miikanaahumin pahin vihollinen on Jumala.

      • Jumala ei ole viholliseni, vaan hän rakastaa minua suuresti ja on aina rakastanut,
        minä vain en ole itse aina rakastanut häntä, eli pitänyt hänen käskyjään, mutta nyt kun olen uskossa, pyrin parhaani mukaan rakastamaan Jumala ja pitämään hänen
        käskyt.


      • skrupputahupsassaa
        miikanaahum kirjoitti:

        Jumala ei ole viholliseni, vaan hän rakastaa minua suuresti ja on aina rakastanut,
        minä vain en ole itse aina rakastanut häntä, eli pitänyt hänen käskyjään, mutta nyt kun olen uskossa, pyrin parhaani mukaan rakastamaan Jumala ja pitämään hänen
        käskyt.

        Mene siis ja kerro se vuorilla. Mielellään Uralilla tai muualla kaukana.


    • lentävä lehmä

      Et sinä miikanaahum Jumalan asialla ole. Olet oman raamatuntulkintasi asialla aivan kuin Jaakob.

    • Hehex

      "Ihminen näes kantaa sisimmässään langennutta luontoa, jota raamattu nimittää lihaksi."

      Naiset ja homot saa sitä myös ulkopuolelta.

    • Miikanaahumin pahin vihollinen on hänen järkensä terve osa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      388
      4792
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2641
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      154
      1906
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1628
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1493
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1347
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1335
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      62
      1287
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      48
      1282
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1091
    Aihe