"Tuskin se ukkis susta tuommoista halusi tai ajatuksiesi puolesta taistelisi" Mistä helvetistä sinä tiedät mitä kenenkin ukki halusi? Veikkaisin, että aika moni sotaveteraani juurikin taisteli sen vuoksi ettei kenenkään jälkikasvun enää tarvi nähdä sodan kauheutta. Ja kumpikohan on hyödyllisempää suomen kannalta, ilmainen työvoima vuodeksi yleishyödylliseen työpaikkaan vaiko se, että rämmitään metsässä puoli vuotta tai vuosi tuhlaamassa verorahoja? Miettikää ihmiset omilla aivoillanne, älkääkä AINA menkö sen helpoimman vaihtoehdon perässä. Itse olen suorittanut sivaria n. 8kk päiväkodissa ja koen että lasten kasvatus on paljon hyödyllisempää kaikille kuin se että olisin armeijassa. Ja kaikki sivarit ei todellakaan ole mitään selkärangattomia loisia niin kuin yleisesti väitetään. Itse en ole saanut muuta kuin kehuja työstäni. Päiväkodissa missä työskentelen on muutenkin kova pula työntekijöistä, koska kunnalla ei ole kertakaikkiaan varaa ottaa uusia työntekijöitä. Useammalta taholta on saanut kuulla, että olen korvaamaton apu.

Ps. Luuletko, että kukaan sivari tuollaiselle juntille haluaisikaan töihin?