Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
fari.g
fari.g
fari.g
Vapaa kuvaus
Aloituksia
18
Kommenttia
9589
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuomioja+on+saanut+kunniatohtorin+hatun+Hamasilta.++
Kyllä+Tuomioja+ja+Halonen+kovastikin+tukivat++palestiinalaisten+terroristista+taistelua+aikoinaan.
04.04.2019 08:42
Miten++aiot+kertoa+sen+evankeliumille,++joka+on+raisistinen+ja+vihapuheinen.+Ja+jota+uskovaiset+pitävät+vain+oikeutettuna+moitteena?
03.04.2019 09:37
Antaako+uskonnonvapauslaki+oikeuden+olla+rasistinen,+jos+uskonto+on+rasistinen.++
Uskonnonvapauslaki+antaa+oikeuden+myös+ilmaista+uskoaan,+mutta+rasistinen+ei+saa+olla,+ja+vihapuhe+kielletään.+++
Miten+nämä+sovitetaan+yhteen+jos+uskonto+on+rasistinen+ja+sitä+on+oikeus+ilmaista.
03.04.2019 08:01
Jos+te+voitte+osoittaa,+että+jonkun+kastetun+elämä+on+ollut+ihan+taivaallista,+niin+ainakin+se+hänen+kohdallaan+on+auttanut,+vaikka+me+emme+tietenkään+tiedä,+että+olisiko+se+ollut+taivaallista+ilman+kastettakin.+
Taivaalliseen+vaaditaan+niin+paljon+muutakin,+kuten+vaikka+se,++että+syntyy+rikkaaseen+perheeseen+ja+siksi+voi+elää+kuin+taivaan+lintu,+huolista+vapaana.
02.04.2019 12:43
Mitä+teki....
kaksi+todistajaa+oli+todistamssa,+että+Jeesus+oli+uhannut+hävittää+temppelin+ja+aikonut+rakentaa+sen+kolmessa+päivässä+uudelleen.++
Hän+siis+suunnitteli+terroristista+tekoa.
02.04.2019 11:54
"Lähtekää+liikkeelle+siitä,+mikä+ei+näy,+ja+pyrkikää+löytämään+näkyvän+päämäärä.+Silloin+ajatus+virtaa+esiin+ja+paljastaa+teille,+kuinka+usko+näkymättömiin+on+ollut+niissä,+jotka+ovat+näkyviä,+mutta+kuuluvat+syntymättömälle+Isälle.+Jolla+on+korvat,+se+kuulkoon!"
"Ajatus+virtaa+esiin"+........eikö+sitä+sanota+intuitioksi.++
"Kuinka+usko+näkymättämiin+on+ollut+niissä,+jotka+ovat+näkyviä.+"+
+Vain+ruumiissa+olleessaan+voi+ajatella+on+siis+oltava+näkyvässä+muodossa,+
"+Usko+näkymättämiin+"++voi+tarkoittaa+uskomista+siihen,++että+näkymättömissä+on+jotain+olemista+vaikka+ei+näy,+kuten+se+taivaallinen+valtakunta.++Jos+on,+se+pitää+tehdä+näkyväksi,+ei+sillä+muuten+ole+merkitystä.+
Toisaalta+taas,+voi+uskoa+että+jotakin+tulee+tapahtumaan,+vaikka+sitä+ei+vielä+näy.++Ongelma+tässä+ennustelussa+on+se,++että++jos+ennuste+on+synkkä,++hihhulit+voivat+lähteä++kiihkossaan+sitä+toteuttamaan,+vaikka+sitä+ei+ehkä+muuten+olisi+tapahtunutkaan.+++
Jeesus+tarinassakin+sanonta;++"Se+on+täytetty"+voi+tarkoittaa,+että++kirjoittaja+kuvitteli,+että+joku+ennustus+on+nyt+täytetty.++Kuten+sellainen+,+että+Messiaan+pitää+kärsiä.
02.04.2019 09:21
Jeesus+kävi+Martan+ja+Maria+ja+Fariseusten+luona++syömässä+ja+haukkui+heidät+samalla.+
Martta+ahersi+liikaa+ja+fariseus+ei+antanut+pusua,+eikä+pessyt+hänen+jalkojaan.+Ja+Jeesus+ei+kiusallakaan+pessyt+käsiä+ennen+ruokailua.+
Juudas+sitten+antoi+pusun,+mutta+se+ei+ollutkaan+hyvä+juttu,+vaikka+Jeesuksesta+tuli+kuuluisa.++++
Josta+saa+sen+kuvan,+että+jeesus+on+joko+juonittelija,++tai++sitten+ihan+vain+pelleilijä.
01.04.2019 12:09
Hiskiasta+kerrotaan,+liittyy+pääsiäiseen+myös.++Oli+ilojuhla++
"+Hiskia+nousi+valtaistuimelle+25-vuotiaana.+Ensi+töikseen+hän+avasi+uudelleen+temppelin+ja+korjasi+sen.+Sitten+hän+kutsui+koolle+papit+ja+leeviläiset+ja+sanoi+heille:+”+Nyt+tahdon+tehdä+liiton+Herran,+Israelin+Jumalan,+kanssa,+jotta+hän+kääntäisi+ankaran+vihansa+pois+meidän+yltämme.”+Oli+kyse+uskollisuusliitosta;+lakiliitto,+joka+oli+yhä+voimassa+mutta+jota+laiminlyötiin,+ikään+kuin+uudistettiin+Juudassa.+
Hän+ryhtyi+järjestämään+leeviläisiä+palvelustehtäviinsä+ja+saattoi+taas+voimaan+soitto-+ja+ylistyslaulujärjestelyt.+Sitten+koko+Israelin+puolesta+piti+toimittaa+erityinen+sovitus.+Ensin+ruhtinaat+toivat+teurasuhreja,+syntiuhreja+valtakunnan,+pyhäkön+ja+kansan+puolesta,+minkä+jälkeen+kansa+toi+tuhansia+polttouhreja.[
8]+Juoksijoiden+viemien+kirjeiden+välityksellä+hän+kutsui+koolle+sekä+Juudan+että+Israelin,+koko+maan+Beersebasta+Daniin+asti.+Monet+pilkkasivat+juoksijoita,+mutta+jotkut,+etenkin+Asserista,+Manassesta+ja+Sebulonista,+tulivat+ja+joitakuita+oli+läsnä+myös+Efraimista+ja+Isaskarista.+
Tämän+lisäksi+paikalla+oli+monia+ei-israelilaisia+Jahvea+palvomassa+Israelin+Jumalaa.+Tosi+palvontaa+kannattavien+pohjoisen+valtakunnan+edustajien+oli+todennäköisesti+vaikea+osallistua+juhlaan.+Sanansaattajien+tavoin+hekin+saivat+osakseen+vastustusta+ja+pilkkaa,+koska+kymmenen+heimon+valtakunta+oli+rappiotilassa,+se+oli+vajonnut+väärään+palvontaan+ja+Assyrian+uhka+leijui+sen+yllä.+++
9]+Pesahin+jälkeen+vietettiin+seitsenpäiväinen+happamattomien+leipien+juhla,+joka+oli+niin+iloinen+tilaisuus,+että+koko+seurakunta+päätti+viettää+sitä+vielä+toiset+seitsemän+päivää.+Jumalan+siunauksen+ansiosta+noina+vaarallisina+aikoinakin+Jerusalemissa+vallitsi+suuri+ilo,+sillä+Israelin+kuninkaan+Salomon,+Daavidin+pojan,+päivistä+lähtien+ei+ollut+tällaista+ollut+Jerusalemissa.++"++Wikipedia
01.04.2019 11:24
Jesaja+7+
Sentähden+Herra+itse+antaa+teille+merkin:+Katso,+neitsyt+tulee+raskaaksi+ja+synnyttää+pojan+ja+antaa+hänelle+nimen+Immanuel.+
15++Voita+ja+hunajaa+hän+syö+siinä+iässä,+jolloin+hän+oppii+hylkäämään+pahan+ja+valitsemaan+hyvän;+
16
sillä+ennenkuin+poika+on+oppinut+hylkäämään+pahan+ja+valitsemaan+hyvän,+tulee+autioksi+maa,+jonka+kahta+kuningasta+sinä+kauhistut.+
Jasaja+8+
Ja+minä+otan+itselleni+luotettavat+todistajat,+pappi+Uurian+ja+Sakarjan,+Jeberekjan+pojan."
+3++Sitten+minä+lähestyin+profeetta-vaimoani,+ja+hän+tuli+raskaaksi+ja+synnytti+pojan.++
Synnytti,+eli+tapahtui+silloin.
01.04.2019 10:05
"Suuri+on+hänen+valtansa,
ja+rauha+on+loputon
Daavidin+valtaistuimella
ja+hänen+valtakunnassaan..."
Hiskia+oli+hyvä+kuningas,+hän+löi+rikki+kaikki+epäjumalien+kuvat+ja+alttarit,+ja+vaskikäärmeet+ja+rakensi+vesijohto+tunnelin,+se+on+vieläkin+nähtävillä.+
Kuninkaita+sanottiin+Daavidin+pojiksi,+niin+myös+Hiskiaa.++
Jeesus+ei+ollut+kuningas.+
"Ei+Hiskia+ole+syntynyt+neitseestä.+Ajatusta+kehiin,+pliis.+"+
Neitseellinen+nainen+tai+mies,+tarkoittaa+siveellistä+ihmistä+ja+tämä+profeetta+vaimoksi+kutsuttu+henkilö,+joka+tuli+raskaaksi,+oli+myös+neitsyt,+++miehelle+mennessään,+kaksi+pappia+oli+todistamassa,+se++oli+silloin+tapana.
Lue+Jesaja+8.
01.04.2019 09:51
Jeesus+sanoo:+++"Köyhät+teillä+on+aina+keskuudessanne,+mutta+minä+en+ole+aina.+"
Tämä+on+saanut+ihmiset+ajattelemaan,+että+köyhyys+on+Jumalan+säätämys+ja+sille+ei+tarvitsekkaan+tehdä+mitään,+koska+köyhät+ovat+rikkaita+varten++siinä+mielessä,+että+rikkaat+voivat+harrastaa+hyväntekeväisyyttä,+antaa+almuja.++
Köyhiä+voi+muistaa+esim.+jouluna+ja+sitten+taas+unohtaa.+++Almujen+antaminen+on+laajentunut+koskemaan+myös+köyhiä++ja+hurskain+on+se+leski,+joka+antaa+sen+vimeisenkin++roponsa.+
En+pidä+ajatuksesta+ollenkaan.++
Köyhyys+on+tahallaan+ylläpidettyä.++Köyhyys+on+mahdollista+poistaa+jos+tahtoa+löytyy+ja+luovutaan+ajatuksesta,+että+köyhyys+olisi+Jumalan+säätämys,++Tai+seuraus+jostakin,+kuten+perisynnistä.
01.04.2019 09:15
Eräs+kysyy:+Kuka+on+tämä+?+
"Sillä+lapsi+on+syntynyt+meille,+
poika+on+annettu+meille.+
Hän+kantaa+valtaa+harteillaan,+
hänen+nimensä+on+
Ihmeellinen+Neuvontuoja,
Väkevä+Jumala,
Iankaikkinen+Isä,+
Rauhan+Ruhtinas."
Jesaja+vaikutti++700-vuotta+ennen+Jeesuksen+aikaa,++ja+tämä+joka+syntyi,++Huom!+++tuossa+sanotaan+"+syntynyt"+,+eli+lapsi+oli+syntynyt,+ei+sanota;+tulee+syntymään+jossain+toisessa+uskonnossa+satojen+vuosien+kuluttua.++
"Katso,+neitsyt+tulee+raskaaksi+ja+synnyttää+pojan,"++Jes+7.++Lapsi+syntyy+jo+luvussa+8.+Hän+oli+tuleva+kuningas+Hiskia,+joten+edellinen+tarkoittanee+myös+häntä.
01.04.2019 08:11
Lisää+maahanmuuttoa.+???+
Hoidetaanko+suomalaisten+turvallisuutta+siten,+että+pidetään+rajat+sepposen+selällään,++pääsee+huumeet,++terroristit+ja+raiskaajat+sisään?+
Ajetaan+suomalaiset+ulos+ja+tuodaan+ulkonaolevat+sisälle.
01.04.2019 07:35
Minä+ymmärsin+Halla-ahon+puhetta+erittäin+hyvin.++
Mutta+ymmärrän+kyllä+sen,++jos+joku+ei+ymmärtänyt,+koska+olen+huomannut,+että+monet+eivät+ymmärrä+edes+sitä+mitä+itse+kirjoittavat+ja++sekin+mitä+kirjoittavat+ei+ole+omaa,+vaan+raamatusta+kopioitua.
31.03.2019 17:39
Uutinen+kertoi,+että+Saksassa+on+oli+pidätetty+11+henkilöä,+joiden+tiedettiiin+suunnitelleen+suurta+terrori-iskua.++
Näitä+suunnitelmia+on+paljastunut+pitkin+aikaa,+ja+niitä+on+saatu+ehkäistyä+tätä+kautta.+Joten++kaikki+se+uhka+mitä+on+olemassa,+ei++ehdi+näkyä+tekona.++
Mutta+se+ei+poista+sitä+tosiasiaa,+että+suunnitelmia+on.++Eivätkä+ne+ole+laantumaan+päin.
31.03.2019 11:23
Olen+tietysti+vain+yksittäistapaus,++eikä+minun+kokemukseni+ole+mitään+sen+rinnalla+mitä+muut,++kuten+esim.+juutalaiset+ovat+joutuneet+kokemaan+kansana,++kirkon+levinneisyyden+ja+panettelevan++puheen+seurauksena+ympäri+maailmaa.+++Jopa+vuosituhansia.++
Se+synti+on+liian+suuri+ja+ulottuu+taivaaseen+saakka.++
Tässä+vaiheessa+voin++tuntea+itseni+jo+siunatuksi,++koska+olen+jo+syntymässäni+vieroitettu+tästä+oppisuunnasta,+eli+hylkääminen+kääntyykin+positiiveseksi.
31.03.2019 11:01
Minä+en+ole+kirkon+lähimmäinen,+vaikka+se+rakastaisi+itseään+kuinka+paljon.++++Minun+kaltaisia+se+ei+ole+rakastanut+koskaan,++koska+en+ole+kirkon+aamenen+alla+syntynyt,+eli+avioliiton+sisällä.++En+ole+myöskään+ollut+parisuhteessa+kirkon+luvalla,+en+edes+äidin+luvalla,++vaan+ihan+oman+tahdon+mukaan,++kihloissa+ollen.+
Minulla+ei+kirkon+lähimmäisen+rakkaudessa+ole+mitään+menettettävää,+koska+minulla+ei+sitä+ole+ollutkaan.+++Päinvastoin,++olen+ollut+tuomittu+jo+syntyessäni.++
Helppo+luopua+sellaisesta,+mitä+ei+ole+saanutkaan.+++Ja+jota+ilmankin+tulee+toimeen.+
Ja+mitä+kirkko+on+tänä+päivänä,+'liberaalimpi'++,+se++ei+vaikuta+enää+minun+elämääni,+se+on+myöhäistä.+Se+vaikutus+mikä+lapsena+ja+nuorena+on+tullut,+kestää+koko+elämän.++Tämä+ei+ole+ollut+lasten+taholta+tulevaa+koulukiusaamista,+vaan+ihan+aikuisten+vaikutusta.++
Ja+varmasti+edesauttanut+myös+sitä,+että+olen+ryhtynyt+tutustumaan+uskontoihin+ja+niiden+sisältöön.
31.03.2019 10:49
Kirkko+uskoo+olevansa+Jeesuksen+sijainen+maan+päällä+ja+Jeesus+taas+sanoi,+että+hänelle+on+annettu+kaikki+valta+taivaassa+ja+maan+päällä+ja+kirkko+uskoo,+että+se+on+nyt+heillä.+
He+hallitsevat+yhdessä+jeesus+Kristuksen+kanssa.+
Eli+kirkosta+puuttuu+nöyryys++Jumalan+edessä.++
Kirkko+kyllä+hokee,+että++"emme+ole+eläneet+niinkuin+sinun+lapsellesi+kuuluu."++No+ette+niin,+te+olette+eläneet+ylimielisesti+Jeesuksen++esimerkin+mukaan.
31.03.2019 10:15
Kirkolta+puuttuu+myös+kriitikko.++
Kukaan+kirkon+työntekijä+ei+saa+kysenalaistaa+kirkon+kantaa.++Kirkon+kanta+on+ehdoton+auktoriteetti.+++Ihan+pientä+muutosta+on+näkyvillä,+koska+pelko+ei+enää+niin+paljon+hallitse.
Ulkopuolisista+kriitikoista+kirkko+sanoo,++ovat+pakanoita,+maallistuneita,+sairaita,+mielenvikaisia,+paholaisen+omia,+saatanan+palvojia,+narkkareita,+riivattuja,+tietämättömiä,+vähän+koulutettuja,+kapinallisia,+syrjäytyneitä,+++-+++ties+mitä+kaikkea,+jonkalaiselta+kukaan+ei+halua+näyttää,++ja+siksi+ei+uskalla+sanoa+mitään.
31.03.2019 09:57
Pyhille+kaikki+on+pyhää,+mitä+se+sitten+onkaan.
31.03.2019 09:44
58 / 480