Vapaa kuvaus

Aloituksia

18

Kommenttia

9589

1. Miten++aiot+kertoa+sen+evankeliumille,++joka+on+raisistinen+ja+vihapuheinen.+Ja+jota+uskovaiset+pitävät+vain+oikeutettuna+moitteena?
  2. Hiskiasta+kerrotaan,+liittyy+pääsiäiseen+myös.++Oli+ilojuhla++"+Hiskia+nousi+valtaistuimelle+25-vuotiaana.+Ensi+töikseen+hän+avasi+uudelleen+temppelin+ja+korjasi+sen.+Sitten+hän+kutsui+koolle+papit+ja+leeviläiset+ja+sanoi+heille:+”+Nyt+tahdon+tehdä+liiton+Herran,+Israelin+Jumalan,+kanssa,+jotta+hän+kääntäisi+ankaran+vihansa+pois+meidän+yltämme.”+Oli+kyse+uskollisuusliitosta;+lakiliitto,+joka+oli+yhä+voimassa+mutta+jota+laiminlyötiin,+ikään+kuin+uudistettiin+Juudassa.+Hän+ryhtyi+järjestämään+leeviläisiä+palvelustehtäviinsä+ja+saattoi+taas+voimaan+soitto-+ja+ylistyslaulujärjestelyt.+Sitten+koko+Israelin+puolesta+piti+toimittaa+erityinen+sovitus.+Ensin+ruhtinaat+toivat+teurasuhreja,+syntiuhreja+valtakunnan,+pyhäkön+ja+kansan+puolesta,+minkä+jälkeen+kansa+toi+tuhansia+polttouhreja.[8]+Juoksijoiden+viemien+kirjeiden+välityksellä+hän+kutsui+koolle+sekä+Juudan+että+Israelin,+koko+maan+Beersebasta+Daniin+asti.+Monet+pilkkasivat+juoksijoita,+mutta+jotkut,+etenkin+Asserista,+Manassesta+ja+Sebulonista,+tulivat+ja+joitakuita+oli+läsnä+myös+Efraimista+ja+Isaskarista.+Tämän+lisäksi+paikalla+oli+monia+ei-israelilaisia+Jahvea+palvomassa+Israelin+Jumalaa.+Tosi+palvontaa+kannattavien+pohjoisen+valtakunnan+edustajien+oli+todennäköisesti+vaikea+osallistua+juhlaan.+Sanansaattajien+tavoin+hekin+saivat+osakseen+vastustusta+ja+pilkkaa,+koska+kymmenen+heimon+valtakunta+oli+rappiotilassa,+se+oli+vajonnut+väärään+palvontaan+ja+Assyrian+uhka+leijui+sen+yllä.+++9]+Pesahin+jälkeen+vietettiin+seitsenpäiväinen+happamattomien+leipien+juhla,+joka+oli+niin+iloinen+tilaisuus,+että+koko+seurakunta+päätti+viettää+sitä+vielä+toiset+seitsemän+päivää.+Jumalan+siunauksen+ansiosta+noina+vaarallisina+aikoinakin+Jerusalemissa+vallitsi+suuri+ilo,+sillä+Israelin+kuninkaan+Salomon,+Daavidin+pojan,+päivistä+lähtien+ei+ollut+tällaista+ollut+Jerusalemissa.++"++Wikipedia
  3. Minä+en+ole+kirkon+lähimmäinen,+vaikka+se+rakastaisi+itseään+kuinka+paljon.++++Minun+kaltaisia+se+ei+ole+rakastanut+koskaan,++koska+en+ole+kirkon+aamenen+alla+syntynyt,+eli+avioliiton+sisällä.++En+ole+myöskään+ollut+parisuhteessa+kirkon+luvalla,+en+edes+äidin+luvalla,++vaan+ihan+oman+tahdon+mukaan,++kihloissa+ollen.+Minulla+ei+kirkon+lähimmäisen+rakkaudessa+ole+mitään+menettettävää,+koska+minulla+ei+sitä+ole+ollutkaan.+++Päinvastoin,++olen+ollut+tuomittu+jo+syntyessäni.++Helppo+luopua+sellaisesta,+mitä+ei+ole+saanutkaan.+++Ja+jota+ilmankin+tulee+toimeen.+Ja+mitä+kirkko+on+tänä+päivänä,+'liberaalimpi'++,+se++ei+vaikuta+enää+minun+elämääni,+se+on+myöhäistä.+Se+vaikutus+mikä+lapsena+ja+nuorena+on+tullut,+kestää+koko+elämän.++Tämä+ei+ole+ollut+lasten+taholta+tulevaa+koulukiusaamista,+vaan+ihan+aikuisten+vaikutusta.++Ja+varmasti+edesauttanut+myös+sitä,+että+olen+ryhtynyt+tutustumaan+uskontoihin+ja+niiden+sisältöön.