Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bg-ope
profiilit
bg-ope
bg-ope
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
6997
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Mitä mieletöntä siinä on jos joku haluaisi nähdä vaikkapa siitä Lucyn ja ihmisen puoliväliltä olevan otuksen fossiilin?"
Ei mitään mieletöntä, kunhan ymmärtää että silloin tutkitaan kehityslinjoja. Jostakin olemme tulleet ja kun lajien hokkus-pokkus -taikomisesta ole minkään sortin todisteita, vastausta etsitään kehitysbiologiasta.
Kuka sinut loi, Jyrbä?
"Tosin aivopierevälle evokkihölmölle tuo kiusallinen kysymys on tietenkin aivan liian vaikea pala niellä joten parasta on haukkua kysymystä huonoksi, sillä sitenhän säästyy vastaamiselta kun vastausta ei kerra ole."
Jos ymmärtäisit lukemaasi, huomaisit että puutuin termiin, en itse tutkimukseen.
Edustat "välimuotoa" siinä missä minäkin. Jos et tuhkauta ruumistasi, satojen tuhansien vuosien päästä tutkijat voivat löytää juuri sinun luurankosi ja vertailla sen ominaisuuksia sen ajan ihmisten luuston rakenteeseen. Sama pätee kaikkeen muuhunkin elämään: tämänhetkinen tilanne on tämä, tulevaisuudessa se on hyvin monien populaatioiden osalta toinen, koska useimmat elinympäristöt muuttuvat vuosituhansien aikana.
27.05.2015 11:14
"Minun näkemykseni asiaan on oikeastaan se, että kaikki jälkeläisiä tuottaneet oliot ovat välimuotoja vanhempiensa ja jälkeläistensä välillä. Pidän tätä "missä ne välimuodot ovat!?"-jankkausta mielettömänä."
Olet aivan oikeassa. Meille biologeille koko termi ja keskustelu "välimuodoista" on naurettava, täysin turha. Kaikkien eliöiden kaikki yksilöt kaikkina aikoina ovat peraatteessa olleet "välimuotoja": ne edustavat populaation sen hetkistä muotoa, joka on erilainen kuin aikaisemmat muodot, ja joka voi olla tulevaisuudessa erilainen kuin nyt. Ympäristön muutos ja kilpailutilanne määrittävät eliöiden muutoksen tarpeen ja nopeuden. Jos samoilla "vanhoilla" ominaisuuksilla pärjää, muutokselle ei ole tarvetta (vrt. ns. elävät fossiilit).
26.05.2015 22:52
"Raskauden alkaminen kohdussa, on Hänelle vain käskemisasia."
Aikamoinen Taika-Jim on jos aloittaa raskauden suorilta kohdussa. Reaalimaailmassa munasolu hedelmöittyy munanjohtimessa, ja kiinnittyy kohtuun vasta useiden solunjakautumisten jälkeen.
26.05.2015 17:38
"Taitaa tämä niin mielikuvituksellinen "lisääntymisbiologi" olla genetiikastakin aivan pihalla. Tarinaa kyllä piisaa."
Jep, sama tyyppi taas puhumassa läpiä päähänsä. Kovasti se luulee "evokeista" tietävänsä, vaikkei tiedä mitään. Viimeksi häipyi kuin pieru Saharaan kun olisi pitänyt ottaa vastuuta sontaväitteistään.
26.05.2015 17:33
"Uskon, että evoluutioteoriat perustuvatkin löytöihin näistä aiemmista luomakunnista."
Miten tuo käy yhteen sen kiistämättömän tosiasian kanssa että biologinen evoluutio on käynnissä jatkuvasti ja kaikkialla, ja myös sinä olet yksi sen sadoista miljardeista ilmentäjistä?
Voit toki esittää näyttöä siitä että biologista evoluutiota ei ole, eli että eliömaailma ei ole jatkuvassa muutoksessa. Kerro, miten se on geneettisesti mahdollista suvullisesti lisääntyvillä eliöillä luonnollisessa ympäristössä? Entä suvuttomasti lisääntyvät, kuinka on mahdollista estää kaikki mutaatiot niiden perimässä? Entä ympäristönmuutos? Miten maailman kaikki elinympäristöt saataisiin pysymään muuttumattomina miljoonia vuosia (jotteivat eliöt sopeutuisi muuttuneisiin olosuhteisiin ja muuttuisi erilaisiksi kuin ennen)? Miten saamme mannerlaattojen liikkeen pysäytetty?
Vastaus: Ei mitenkään.
26.05.2015 11:40
"Tuo samin apteekkivaaka,jolla hän puntaroi rakkauden laatua ajankulukseen,on ilmeisesti hänelle viihdyttävää puuhaa..."
Säälittävää itsesäälissä ja houreissa piehtarointia se on. Tuhkaa päälle kun kaikki on tarpeeksi persiillään, sitten on isolle J:lle kaikista mieluisin.
Morjens mitä touhua.
26.05.2015 09:46
"Koulun seksivalistus palvelee enemmän aikuisten tarpeita kuin lapsen seksuaalista terveyttä. 11 vuoden ikäinen lapsi oppii seksimenetelmät sitten kun on siihen valmis, ilman ammattikasvatusta ja oikeaan suuntaan ohjailua."
Mitkä helvetin seksimenetelmät?
Eivät kuulu opetussuunnitelmaan, eivät ole oppikirjoissa, ei opeteta.
Herää, pahvi.
"On perverssiä ohjailla lasta aikuisten haluamaan suuntaan. Mitä muutakaan se on kuin pedofiliaa?"
Ainoa perversoitunut asia tässä on käsityksesi seksuaaliopetuksesta.
Oletko kertaakaan kysynyt mitä seksuaalisuudesta nuorille opetetaan, ennen kuin aloit saarnaamaan noita hallusinaatioitasi?
Oletko lukenut mitä opetusssuunitelmat kertovat seksuaalisuuden ja lisääntymisbiologian opetuksesta?
Et ole.
Elät rinnakkaistodellisuutta joka on täysin perversoitunut. Sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
"Itse opettaisin seksin säästämistä avioliittoon sitä yhtä varten, jonka kanssa kasvattaa lapset. Elinikäinen sitoutuminen, eikä seksimenetelmien ja rajattomuuden opettamista."
Taas kerran, mitkä helvetin "seksimenetelmät" ja "rajattomuus"?
Etkö sinä onneton älyä valehtelevasi?
"Ihmettelen, että eikö vanhemmat aikuiset ole oppineet mitään? Luulisi, että he eivät haluasi lapsensa kärsivän samalla tavalla avioeroista ja uskottomuudesta. Jos aikuinen rakastaa lasta, ei tämä halua että lapsi lävistää itsensä samalla tuskalla."
Nyt sitten vihjaillaan jo että kehotamme lapsia avioeroihin ja uskottomuuteen.
Eihän sinulla ole mitään rotia noissa luuloissasi.
26.05.2015 09:41
"Itse en enää usko nk. nuoren maan kreationismiin ja mielessäni olen joustanut melko pitkälle, liittäen mielipiteisiini sopivan yhdistelmän kreationismia ja evoluutioteoriaa, joka siis on edelleen teoria, ei todistettu fakta."
Niin. Teoriat ovat selityksiä luonnossa havaituista ilmiöistä.
Miksi nimenomaan uskovat ovat niitä jotka luulevat että teorian kyseenalaistamalla päästään irti itse luonnonilmiöstä, tässä tapauksessa biologisesta evoluutiosta?
Tavallisin vastaus on tietämättömyys. Uskovat eivät tiedä tai edes halua ymmärtää että kyse on faktuaalisesta, havaittavissa ja mitattavissa olevasta luonnonilmiöstä joka on nimetty evoluutioksi.
Riippumatta lainkaan siitä mistä tai kenen toimesta elämä maapallo tuli, biologinen evoluutio porskuttaa eteenpäin perinnöllisyyden, muuntelun ja luonnonvalinnan voimin. Sille ei ainutkaan uskovainen evoluutionkieltäjä voi mitään.
Sama kuin yrittäisitte tulkuttaa että tsunamien selitys on vain teoria. Niin onkin. Mutta itse tsunamit eivät ole.
Luonnonilmiötä eli tsunamia ei kieltäminen pysäytä, oli teoria sen aiheuttajasta kuinka pielessä tahansa.
Mikä tässä siis mättää? Kristilliset koulut, papit, lahkolaissaarnaajat, ynnä muut tahot jotka vääristelevät asiaa enemmän tai vähemmän tahallisesti niin että saavat ihmiset luulemaan että biologinen evoluutio on VAIN teoria.
25.05.2015 19:23
"Minulla ei ole vaatimuksia saada rakastaa, koska minulla ei ole rakkautta. En ole varma olenko koskaan tullut osalliseksi rakkaudesta, mutta siitä olen varma, että minulla ei ole rakkautta."
"Ymmärrän enemmän, jos kyse on rakkauden puutteesta. Todennäköisesti homous onkin rakkauden puutetta."
Jostakin kumman syystä tuli mieleen sellainen tutkittu asia (jos oijein muustan), että homofobikoissa on suhteellisesti enemmän homoseksuaaleja kuin neutraalisti homoihin suhtautuvissa.
Aivan kuin Samia valmistelisi kaapistatuloa.
24.05.2015 14:40
"Se tuli uutisista."
Sinulla on päivänselvästi tarve ymmärtää kaiki päin helvettiä, mutta jämptisti niin että pääset mustamaalaamaan uskosi vihollisia houreittesi avulla. Kertoo sinusta ihan riittävästi.
"Uutisen mukaan homoaktivisti ilmaisi olevansa yhteiskunnan täysvaltainen jäsen."
Shadow tuossa jo väänsi sinulle rautalankaa siitä mitä yhteiskunnan täysvaltainen jäsenyys käsitteenä tarkoittaa.
"Kasvatustieteiden edustaja, joka näkee lapsen seksuaalisena olentona, joka tarvitsee aikuisen ohjailua, on pedofiili. Ilmeisesti sinä kasvattajana ja ohjailijana kuulut pedofiilien joukkoon. Ei kai sulla ole muuta vaihtoehtoa, jos meinaat säilyttää työpaikkasi."
Tsekkaa peruskoulun opetussuunnitelma. Jos löydät sieltä jotain joka on mielestäsi pedofiliaa, kerro toki. Horinoillasi ei ole nimittäin mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Se että syytät minua pedofiiliksi on oiva osoitus siitä kuinka häiriintyneitä uskovaiset voivat uskonhuuruissaan olla.
Jos mielestäsi yläkoulu-ikäisille seksuaalivalistusta antava biologian tai terveystiedon opettaja on pedofiili, Hitleristä kertova historianopettajan täytyy silloin olla kansanmurhaaja. Kyllä ovat vinkeitä nuo Samian aivoitukset.
24.05.2015 14:30
"Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että tavoitellaan valtaa ja pyritään luomaan valtatyhjiöitä"
Sarjassamme "Uskovainen vatipää hourailee", osa 3554: "Homot haluavat naimisiin saadakseen valtaa".
"jos se tehdään lapsen etua ja oikeuksia polkemalla, se on ihmisoikeusrikos."
Etkös sinä ollut sitä mieltä että alaikäisille seksistä kertovat kasvatusalojen ammattilaiset pitäisi tuomita pedofiliasta?
On oikeastaan parempi että pidät nuo rikosoikeudelliset mielipiteesi ihan omana tietonasi. Ei niissä ole järjen hitustakaan.
23.05.2015 23:53
Kerros Sami miten sinulla omassa avioliitossasi hurisee kun olet niin helvetin kiinnostunut muiden liitoista ja seksuaalisuudesta.
Jyrbälle tuolla kreationistipalstalla Jeesus-Jumala on antanut mielenvikaisuuden ja yksinäisen katkeruuden. Mitä kristinuskon yksi ja ainoa tuplajumala sekä "raamatunohjeidenmukainen eläminen" ovat sinulle Sami antaneet tuon itsesäälissä ja salaliittoteorioissa rypemisen lisäksi?
23.05.2015 23:37
"Tässä se taas nähdään, että media on homojen propagandakoneisto, jonka mukaan murskavoitto tai ylivoimanen enemmistö äänestää homoavioliiton puolesta."
Ei, vaan nähtiin että media oli oikeassa arvioidessaan äänestystulosta gallupien perusteella. Ja että uskovaisen vatipään vammailut eivät tosiasioihin vaikuta millään tavalla.
23.05.2015 21:32
"Missä se median hehkuttama murskavoitto viipyy?"
Kaikki äänet laskettu, tässä tulos:
"Ireland becomes first country to approve same-sex marriage by popular vote
Yes vote stands at over 62% against 38% for No side"
http://www.irishtimes.com/news/politics/ireland-becomes-first-country-to-approve-same-sex-marriage-by-popular-vote-1.2223646
Murskavoitto on ihan osuva sana. Kiitos termistä Sami.
23.05.2015 21:23
"Suomi on siitä kehittynyt sivistysvaltio, että täällä tuskin järjestetään kansanäänestystä homoavioliiton vastaan taikka puolesta."
Ei tarvitse, koska laki on jo muuttumassa homoliitot hyväksyväksi.
Kansanänestys olisi aivan turhaa resurssien tuhlausta koska...
http://yle.fi/uutiset/kysely_enemmisto_tukee_tasa-arvoista_avioliittolakia/6838914
Ja kannatus kasvaa tuosta vielä reilusti kun ennakkoluulo- ja uskomuspohjalta operoivat fundikset vähenevät luonnollisen poistuman kautta (suuret ikäluokat ja sitä vanhemmat sukupolvet).
23.05.2015 21:14
"Homoavioliiton kannattajat häviävät äänestyksen."
Eivät hävinneet, vaan voittivat ylivoimaisesti.
"Noin käy aina, kun järjestetään kansanäänestys."
Missä maassa ennen Irlantia on järjestetty vastaava kansanäänestys?
Eli missä tuo "aina" on käynyt, että tasa-arvoinen avioliittolaki on kumottu kansanäänestyksellä? Et kai taas yritä valehdella niin että korvat heiluvat?
23.05.2015 21:04
"Koeta rauhoittua vähäsen. Ei tarvitse olla niin kiukkuinen."
Tuo täytyy olla jotain hämärää uskovaislogiikkaa. Ensin vittuilet että...
"Tuskin olet koskaan opiskellutkaan tai ollut töissä."
...ja sitten ei saisikaan provosoitua vaikka vittuilet.
Mutta en minä vielä kiukkuiseksi ehtinyt. Sitten on ihan eri meininki.
Heitit näimmä jo pyyhkeen kehään: ei yritystäkään vastata mihinkään, eikä perustella mitään. Uskovainen trolli paljasti karvansa.
22.05.2015 21:06
"Höpö höpö, sinä mikään tutkija tai lehtori ole. :D
Tuskin olet koskaan opiskellutkaan tai ollut töissä."
Pääaine biologia, sivuaineet maantiede, ympäristösuojelu ja ekotoksikologia. Gradun aihealue kalabiologia, tarkemmin taimenen lisääntymisekologia.
Kalabiologiaan liittyvää tutkimustyötä eri puolella Suomea ennen pätevöitymistä aineenopettajaksi. Pedagogiset opinnot sekä vaadittavat sivuaineopinnot kahdessa eri yliopistossa.
Viitisentoista vuotta aineenopettajan työtä, joista kymmenen viimeisintä virkaa tekevänä biologian ja maantiedon lehtorina ylökoulussa.
Sinun vuorosi. Kerro koulutuksestasi ja työstäsi. Jos kerran katsot oikeudekseni arvostella minun koulutustani ja työtäni, kai minulla on sama oikeus, ainakin kuulla millä kompetenssilla arvosteluasi teet? Vai edetäänkö edelleen niin että huutelet puskista petättömiä, kun et uskovaisena luuserina muuhun kykene?
Tähän mennessä on selvinnyt lähinnä se että olet uskovainen, verrattain yksinkertainen ja täysin selkärangaton ihminen. Juuri sellainen helposti jallitettava luuseri mitä lahkot riveihinsä kaipaavat.
Kyllä se minulla lopputulemana passaa, mutta itsepähän päätät millaisen kuvan uskovaisena itsestäsi annat.
22.05.2015 19:13
"Meneppäs muualle lässyttämään siitä. Ei se minun syyni ole, jos sinulta on jääneet koulut käymättä."
Ok. Ei ole ensimmäinen kerta kun luulevainen argumenttien loputtua ei keksi enää muuta kuin alkaa suoltamaan perättömiä sontaväitteitä.
Jos et kykene perustelemaan ainoatakaan väitettäsi, miksi kenenkään pitäisi ottaa yhtään viestiäsi todesta tai ylipäätänsä kiinnittää niihin mitään huomiota?
22.05.2015 18:43
"Lopetapas tuo älytön meuhkaaminen. Tuntuu ottavan koville, kun ei ole tullut opiskeltua tarpeeksi ahkerasti ja vielä on opiskellut liian pintapuolisesti eikä ymmärrä alaansa."
Ei ota lainkaan koville. On ihan hauskaa jallittaa luulevaisia kohti umpikujaa, joskin vähän tylsähköä silloin kun jallitettava on noin yksinkertainen.
Kerro toki miltä osin olen opiskellut pintapuolisesti ja miltä osin en ymmärrä alaani.
Kerro, ja todista että väitteesi on jotain muutakin kuin peräkkäin aseteltuja merkityksettömiä sanoja.
Edelleenkään et ole maininnut sanallakaan mitä olet itse opiskellut. Ehkäpä et ymmärtänyt mitä sana kompetenssi tarkoittaa? Sen perusteella kuinka paljon heität tuulesta temmattuja väitteitä ja jätät kysymyksiin vastaamatta ei olisi mikään ihme ettet ymmärrä.
22.05.2015 09:38
231 / 350