Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. *oikea bg_ope*

Mytomaani vauhdissa. Mielisaurautesi näyttäytyy pakonomaisena tarpeena yrittää nikkivarkauksia, valehdella jatkuvasti ja spammata tuhkimosatuhourailuja.

Harmi vain kannaltasi ettei rekisteröityjä nimimerkkejä voi varastaa. Et saa sinipohjaista bg-ope -nikkiä käyttöösi vaikka kuinka yrittäisit, säälittävä valehtelija.

*Tieteeksi sanotaan tutkijoiden tutkimustuloksia ja nekin ovat joskus vääriä.*

Tiede on metodi. Kuka tahansa ei voi tutkia ja saada tuloksia ja väittää että se on tiedettä, jos tutkimus ei ole tehty tieteen metodien mukaisesti. Kreationistit yrittävät tuota jatkuvasti, typerimmät tyytyvät vain kieltämään tieteen tuoman tiedon esittämättä vaihtoehtoista ratkaisua ilmiöille. Sinä kuulut tähän jälkimmäiseen porukkaan.

*Ei sinusta ole muuhun kuin tuollaiseen säälittävään trollailuun ja valehteluun ja banaanin syömiseen puussa.*

Keskenkasvuisen tekstiä. Jos taas olet aikuinen....ei tarvi lainkaan ihmetellä miksi olet kreationisti.
  2. Kiitos *JC tästä avartavasta viestistäsi. Se näyttää oikein hienosti kuinka pihalla kreationisti voi ympäristönsä ilmiöistä olla (ja ehkä juuri siksi onkin kreationisti).

*Mikä olisi luomakunnan merkitys ilman ihmistä? Kasvit kasvaisivat ja tuottaisivat satoaan, ilman että sitä kerättäisiin talteen.*

Kasvit valmistavat siemeniä, pähkinöitä, terhoja, marjoja ja hedelmiä lisääntyäkseen, eivät tuottaakseen ravintoa muille eliöille. Sienistäkin syömme lisääntymiseen tarkoitetun osan, itiöemän. Osa kasveista hyötyy siitä että eläimet levittävät siemeniä kauemmas emokasvista, mutta monien siemenet tuhoutuvat ruokana hyödynnettäessä (esim. viljat).

Miksi jumala loi muuten myrkylliset kasvit ja marjat? Biologia osaa selittää myrkyllisten marjojen olemassaolon syyn, mitäpä kertoo tästä asiasta Raamattu?

*Vain ihminen osaa todella arvostaa marjojen hienoja aromeja, se lienee selvää.*

Minkä tutkimuksen mukaan ihmisen makuaisti olisi parempi kuin esim. karhulla? Jos karhu ei selvällä suomenkielellä osaa kertoa pitävänsä mustikoista, hunajasta ja tuoreesta lohesta, tarkoittaako se sitä ettei se "todella osaa arvostaa hienoja aromeja"?

Monet aisteistamme ovat sitäpaitsi paljon heikommat kuin muilla eläinlajeilla (haju, näkö, kuulo).

*Eläimet taas saalistaisivat loppumatta toisiaan, hyödyn koitumatta kenellekään.*

Naamapalmu. Et ole ilmeisesti koskaan oivaltanut, että pedot saalistavat muita eläimiä koska niillä tai niiden poikasilla on nälkä. Ne eivät osaa yhteyttää, joten energia on hankittava toisia eliöitä syömällä. Aivan kuten ihmisenkin.

*Ja samoin poissa olisi riistan ja kalan käyttö maistuvien aterioiden valmistamiseksi, kaikki menisi ilman ihmistä alas petojen kidoista.*

Naamapalmu nro 2. Et ole ilmeisesti oivaltanut että myös ihminen joutuu tappamaan muita eliöitä jotta saisi ravintoa. Jos tuo tapettava eliö on toinen eläin, ihminen on lihansyöjä (karnivori) eli peto. Koska ravinnossamme on lihan lisäksi myös kasveja ja sieniä, olemme omnivoreja, sekasyöjiä.

*Kaikki luomakunnassa on luvattu ihmiselle, käytettäväksemme ja vaalittavaksemme. Vain ihminen kykenee hyötymään kasveista ja eläimistä korkea-arvoisella tavalla, niiden antimista nauttien ja niitä aidosti arvostaen.*

Siinäpä sitä itsekkyyttä. Huomio sanaan "vain".

*Jumala on luonut maailmamme juuri sellaiseksi kuin se on, jotta ihminen voisi menestyä ja toteuttaa tehtäväänsä. *

Kuuluuko tuohon luuloon myös se, ettei ihminen eikä mikään muukaan naailmassa muutu?

Ja oliko nyt niin, että tuo "ihmisen tehtävä" on palvoa ikuisesti despoottia?
  3. *Mitä, pletko mies? Minä olisin voinut vannoa että olet ämmä, sillä niin akkamaisia ovat juttusi olleet ja ovat näemmä vieläkin.*

Hmm. Uskovainen on luullut jotain päin honkia, ja sitten täydentää toilailuaan täysin tuulestatemmatuilla väitteillä.

Minusta vaihtonikin takaa huutelu on sukupuoleen katsomatta raukkamaista pelkuruutta. Nimittelet minua ämmäksi vaikka sinulla ei ole itsellä rohkeutta kirjoittaa rekisteröidyllä nimimerkillä. Hanki selkäranka ja ala ottaa edes vähän vastuuta siitä mitä kirjoitat.

*Ja Suomessa on toki sananvapaus ja abortoimisesta on lupa olla Mooseksen kanssa ihan samaakin mieltä.*

Toki mieltä saa olla asioista, Suomi on vapaa maa. Mutta jos kirjoitat että olen murhaaja ja että minut olisi oikein tappaa, olet ylittänyt sovinnaisuuden ja sananvapauden rajat. Jos kirjoittaisimme omilla nimillämme, olisin tehnyt sinusta jo rikosilmoituksen.

*Vai haluatko sinä keskiaikainen natsi alkaa rajoittaa sananvapautta???*

En ole todellakaan natsi, enkä halua rajoittaa sananvapautta. En maininnut sanallakaan sananvapautta edellisessä viestissäni.

*Tiesitkö edes sitä että sata vuotta sitten abortti oli kuolemanrangaistuksen alainen rikos koko lähes koko euroopassa? Miksi kukaan ei vapaassa demokratiassa saisi olle edelleenkin tuon vanhan lain kannattaja?*

Sinä saat olla vapaasti abortteja vastaan, mutta sinun pitää ymmärtää ettet voi ehdotella kuolemaa niille jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä.

*Tajuatko bg-ope ollenkaan sitä että olet ahdasmielinen fanaatikko?*

Tätä keskustelua auttaisi kovin, jos lukisit ja ymmärtäisit sen mitä kirjoitan.

Hillitse vainoharhaisuuttasi, ja lue viestini ajatuksen kanssa ennen kuin alat niihin vastaamaan.

*Joten yritä vain kestää se että jotkut haluavat että sikiöt saisivat elää vailla pelkoa abortoimisesta.*

Minulla ei ole mitään sitä vastaan että ihmiset päättävät olla abortoimatta. Ei kertakaikkiaan mitään.

Mutta sitä vastaan on, että uskovaiset yrittäisivät kieltää abortin tekemisen myös kaikilta muilta ihmisiltä (uskonnottomiltakin) omien uskomustensa perusteella. Ne ajat ovat Suomessa onneksi ohi, eivätkä palaa. Suomi on vapaa uskovaisten määräyksistä, ja ihmisillä on vapaus päättää omista asioistaan (Suomen lain rajoissa, toki).

*Ja minä suvaitsen tosiaankin pitää elämää niin arvokkaana että se on pienempi paha että raiskattu synnyttää lapsen ja antaa sen sitten vaikka pois, kuin että tappaa tuon viattoman rikoksen uhrin kohtuunsa.*

Minä kunnioita raiskatun naisen päätöstä, oli se sitten tehdä abortti tai olla tekemättä. Päätös on hänen, hänen oikeutensa.

Haluaisitko sinä kieltää häneltä mahdollisuuden aborttiin? Jos haluat, kumpi meistä silloin on ahdasmielinen fanaatikko?

*Oletko sitä mieltä että tässä kannnanotossani on jotain laitonta?*

En ole. Jos olisin, olisin siitä kirjoittanut.

*Täältä on poistettu minuakin viisaampia ja tuskin he kaipaavat tänne takaisin, enkä kaipaa minäkään keskusteluja kaltaisesi sivistymättömän silmälappupellen kanssa.*

Sinua viisaampia lienevät kaikki tällä palstalla kirjoittajat. Harvoin näkee yhtä vainoharhaista ja asian vierestä kirjoittavaa tolloa.

*Ja tosiaankin, en edellenkään pidä myöskään siitä että opettaja koulussa esittelee aborttia ehkäisykeinoja jolla voidaan rajoittaa lapsilukua.*

En minäkään. Kas kun ABORTTI EI OLE EHKÄISYKEINO, eikä sitä sellaisena myöskään opeteta missään Suomen peruskoulussa eikä lukiossa.

Etkö vieläkään ymmärrä, etten ole missään vaiheessa ole a) väittänyt että abortti olisi ehkäisykeino ja b) VARSINKAAN kirjoittanut että opettaisin abortin olevan ehkäisykeino?

Otan tähän vielä kerran tuolta ylemmästä viestistäni sen mitä kirjoitin, jospa NYT malttaisit lukea ja YMMÄRTÄÄ mitä tämä tarkoittaa:

"naisilla tulee olla oikeus päättää itse, kuinka monta lasta he haluavat synnyttää. Ja tuo oikeus viittaa nimenomaan raskauden ehkäisyyn, ei aborttiin."

*Valitetttavasti minulla ei ole valtuuksia estää tuollaista.*

Olet mainio esimerkki siitä, mitä fanaattinen uskominen ja luuleminen tarpeeksi häiriintyneen ihmisen päässä aiheuttaa. Olet nimitellyt minua murhaajaksi ja natsiksi (jota en todellakaan ole), ehdottanut minulle kuolemanrangaistusta (jota en ole ansainnut), ja sitten vielä olisit eväämässä minulta oikeuden opettaa, koska kuvittelet minun opettavan asioita mitä keksit häiriintyneessä mielessäsi.

Ota opponentistasi ja hänen mielipiteistään edes vähän selvää, ennen kuin alat suoltamaan täysin perusteetonta sontaa pitkin nettiä.
  4. Niin, hankala se on jälkikäteen arvioida mikä on Raamatun koostajien mielen sekoittanut kun ovat luomiskertomuksen(kin) siihen kirjan alkuun kopioineet kahtena keskenään ristiriitaisena versiona. Ehkä syynä on ollut vain tarinanjäljentäjien yksinkertaisuus, mene ja tiedä.

Normaalilla kriittisellä ajattelukyvyllä varustettu ihminen huomaa nopeasti ettei Raamatun luomiskertomuksella ole mitään tekemistä reaalimaailman tapahtumien kanssa. Hyväuskoisille ja yksinkertaisille tarina uppoaa, eikä sen ristiriitaisuudet mieltä paina. Sen verran hankalasta asiasta on kuitenkin kreationistien kannalta, ettei yksikään ole uskaltutunut edes myöntämään ristiriitaisuutta, tai ylipäätänsä kommentoimaan asiaa mitenkään.

Toinen reaaimaailman asia mikä on kreationisteille tabu on Raamatun tarinoiden alkuperä Raamattua vanhemmissa myyteissä. Olisikohan yksi joskus uskaltautunut kommentoimaan, ja väite taisi olla että "Raamattu on maailman vanhin kirja".

Silloin kun ei tiedä, eikä ole mitään millä väitteensä todistaa, voi väittää mitä sylki suuhun tuo. Reaalimaailma on toista mieltä.

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sumer
  5. *No niin, eihän sitä paatunutta murhaajaa saa käännytettyä*

Olen mies, ja ainut abortti mitä olen joutunut sivusta seuraamaan on ollut se kun vaimoni kohtuun kuollut sikiö jouduttiin abortoimaan kun ei tullut luonnollisesti ulos. Tekeekö se minusta murhaajan?

Vai tarkoitatko sitä, etten katso oikeudekseni kieltää raiskatuksi tulleelta naiselta abortin tekoa?

Murhasta saa elinkautisen vankeustuomion (Suomessa keskimäärin 17 vuotta linnaa).

Jostakin kumman syystä minua ei kuitenkaan oikeuslaitos vangitse ja tuomitse elinkautiseen, vaikka mielestäsi olen "murhaaja". Kukahan on siis pihalla kuin lumiukko siitä mikä on murhaamista ja mikä taas ei Suomen lainsäädännön mukaan?

Ja aivan turha sinun on Jeesuksellasi minua pelotella myös. Pelkään Jeesusta jumalana yhtä paljon kuin Vaeltavaa aavetta tai mitä muuta tahansa mielikuvituksen tuotetta.

*kyllä se Mooses oli ihan oikeassa sanoessaan että henki hengestä silloin kun murha on tahallinen*

*Moosen oli varmasti monen mielestä aivan oiekassa sanoessaan että kuolema tekijälle molemmissa tapauksissa.*

Nuo voi tulkita uhkauksiksi. Jatka samaa rataa ja ip-osoitteestasi ei kirjoiteta tänne enää mitään vähään aikaan. Seuraavasta vastaavasta teen asiasta ilmoituksen poliisille. Kirjoittamasi nimittäin lähentelee rikosnimikettä "kiihottaminen kansanryhmää vastaan", jossa sinä kirjoitat sekopäisiä tekstejä murhaajista (joita ilmeiseti ovat hourailujesi mukaan kaikki jotka hyväksyvät abortin) ja heidän murhaamisensa oikeutuksesta, jossa on vaarana että joku vielä sinua sekopäisempi idiootti ottaa neuvosta vaarin.

*Ei siinä saivartelu auta kun viattomia lapsia pitää tappaa jonkun rikollisen raiskaajan teon uhrina. Herääkin kysymys että kumpi on pahempi rikos, murha vai raiskaus.*

Ok, eli nainen tulee raiskatuksi ja tulee raskaaksi. Nainen ei halua synnyttää raiskaajalleen lasta (joka muistuttaa häntä aina tuosta traumatisoivasta tapahtumasta), vaan tekee abortin heti raskauden alkuviikkoina. Sinun mielestäsi naiselle olisi oikein antaa kuolemantuomio.

Mitä tahansa lääkitystä käytätkin, nyt on se hetki kun on aika tarkistaa annoskokoa ylöspäin.

*Luoja oli sitäpaitsi tässäkin asiassa viisas järjestäessään naiselle luonnollisen ehkäisykeinon, eli ns. varmat päivät.*

On olemassa vankat perusteet sille, miksi vain toinen meistä opettaa lisääntymisen biologiaa peruskoululaisille.

*Onhan se surkeaa kun opettaja koulussa opettaa että äiti voi abortoimalla säätää lapsilukuaan. Voi aikoja , voi tapoja. Taitaa olla se maailmanloppu lähellä.*

Mitä kohtaa tästä kirjoittamastani ET YMMÄRTÄNYT:

"naisilla tulee olla oikeus päättää itse, kuinka monta lasta he haluavat synnyttää. Ja tuo oikeus viittaa nimenomaan raskauden ehkäisyyn, ei aborttiin."

Kerrataan vielä mitä sinä sisälukutaidoton vatipää päättelit tuosta kirjoittamastani: "Onhan se surkeaa kun opettaja koulussa opettaa että äiti voi abortoimalla säätää lapsilukuaan."

Oletko oikeasti noin typerä, vai esitätkö vain?