Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. *Ateisti on täynnä kysymyksiä ja se taas johtuu tietämättömyydestä. *

Kysymykset eivät johtuneet tietämättömyydestä, vaan koskivat minusta esitettyjä väitteitä. Koska väitteitä ei edes yritetä perustella, ne ovat edelleen sitä mitä ne ovat olleet alusta lähtien: perustelematonta, paikkansapitämätöntä sontaa.

Jos tavoitteenanne on antaa uskovista typeryksen kuva, onnistutte täydellisesti. Jos multinikin takana on uskovaa esittävä ateisti...ei se kovin suoraselkäistä touhua sekään ole.

Löytyisikö sieltä multinikin takaa rohkeutta sen verran että ottaisitte vastuuta noista heittämistänne herjoista? Vai onko tosiaan niin, että olet/olette palstalla vain haukkumassa, ilman perusteita?

Ja ei, nuokaan kysymykset eivät johtuneet tietämättömyydestä. Minulla on vain sellainen tapa että kun esitän mielipiteen, sille on perusteet olemassa (tietoa / näyttöä siitä että asia on todennäköisesti totta). On ehkä liikaa pyydetty että muutkin käyttäytyvät samoin, mutta ainahan voi yrittää.

*Evoluutio on ateistinen väärinkäsitys/valhe, Tuhkimo sadusta alkunsa saanut.*

Ok. Sinun ei enää tarvitse todistella tietämättömyyttäsi evoluution suhteen. Se on tullut jo selväksi.
  2. *Eli Islam ja Hindulaisuus on ateisteille ok niin kauan kun he eivät kirjoita tänne?*

Jo toinen logiikan ihmelapsi. Eivät todellakaan ole ok, vaikkei siitä erikseen mainitakaan. Kyllä uskovankin pitäisi ymmärtää, että ateistille minkä tahansa uskonnon jumala on ihan yhtä vähän olemassa.

Henkilökohtaisesti en pidä siitä että uskomusten perusteella luodaan sääntöjä joilla pyritään vaikuttamaan toisten ihmisten elämään. Islam on tästä pahimpia esimerkkejä: uskonoppeja tulkitsevat sivistymättömät harvahampaat (miehet) katsovat oikeudekseen kieltää toiselta sukupuolelta lähinnä kaiken, mutta pitävät itsellään oikeuden naida alaikäisiä. Jos ei ole tyttö neitsyt niin kivitetään kuoliaaksi julkisella paikalla ison älämölön saattelemana. Kouluun jos yrittävät, mokomat huorat, ansaitsevat ämpärillisen happoa kasvoilleen. On olemassa varsin maltillistakin islamia, mutta äärimmillään se on tuota shariaa ja talebanmeininkiä.

Hinduille samat sanat: jos yrittävät asettaa sääntöjä muille kuin uskovaisille omien uskomustensa perusteella, huumori loppuu täällä suunnassa välittömästi. Tällaista toimintaa en ole kuitenkaan tavannut sen paremmin islaminuskoisilta kuin hinduiltakaan. Kristinuskoon kajahtaneilta sen sijaan on tullut montakin kertaa tuomiota, paheksuntaa ja suositusta irtisanoutua opettajan työstä, koska opetan evoluutiota. Vinkuminen on yleensä loppunut vasta siinä vaiheessa kun olen pyytänyt tarkentamaan miltä osin opetan valheellista tietoa.
  3. *puhut taas soopaa, olet täällä vain manipuloimassa ihmisiä omaan ajatuskantaasi, harhaan.*

Hmm. Minä keskustelen aloituksen aiheesta ja vastauksesta siihen, ja tietääkseni tämä on keskustelupalsta.

Mitä sinä täällä teet?

Jos haluat keskustella, kerro toki mitä tuo viittaamasi "soopa" ja "harha" on, mihin olen muka ihmisiä manipuloimassa, ateistipalstalla.

*Epäilen että et ole opettaja ollenkaan, jos olisit, minun lapseni eivät tulisi sinun tunnille.*

Epäily on ihan tervettä, mutta sinun kohdallasi lienee syytä puhua luulosta. Uskot jumalaan, luulet siitä sitä sun tätä. Luulet tietäväsi ateisteista sitä sun tätä. Luulet että roikkumalla ateistipalstalla ja ateisteille riekkumalla olet parempi uskova (voit toki korjata, jos sinulla on ei-keskusteleviin viesteihisi joku muu syy kuin aukoa päätäsi), luulet etten ole opettaja.

Pitkä setti uskomuksia ja luuloja. Muutama fakta on siis paikallaan, ettei mene vallan luulotteluksi: Jumalastasi ei ole pienintäkään havaintoa kellään, ja minä olen virkaa tekevä biologian ja maantiedon lehtori yläkoulussa. Minä olen meistä kahdesta se joka opettaa faktaa koulussa mm. evoluutiosta, sinä suollat sillä välin multinikin takaa fiktiota netissä.