Mikä teidän mielestä on järjettömin ja mielisairain ajatus ikinä?
Minun mielestäni se on ehkä se, että jumala on olemassa ja joutuu palamaan ikuisesti helvetin tulessa, jos siihen ei usko.
Samaa tasoa on myös se, että tämä näkymätön sky daddy käskee leikkaamaan esinahan pois, jotta tälle näkymättömälle sky daddylle osoittaisi omistautumista. Siis voiko olla mitään järjettömämpää? Näkymätön jumala luo ihmiselle esinahan pelkästään siksi, että se pitäisi leikata pois? WHAT THE FUCK!?!?!? REALLY!?!?!??
Ajatuksenakin tuo on niin mielisairas, että sanat ei riitä kuvaamaan, miten järjetön se on.
Järjettömin ajatus ikinä!
96
316
Vastaukset
- ...
Minun mielestä järjetömin ajatuskulku on se miten kristityt kovaan ääneen rummuttavat että Jeesus on tie ja pelastus mutta sitten kuitenkin sivuuttavat kaikki Jeesuksen sanomiset vertauskuvallisina ja korvaavat ne paavalin ja korinottolaisen kirjevaihdolla.
- sitäpä minäkin
Just näin. Ollaan palvovinaan Jeesusta mutta kaikki mitä hän sanoo on yhdentekevää .
- 45678sdfghjk
Jeesus käytti vertauskuvia sen takia, että oppimattomat ihmiset ymmärsivät ne paremmin yhdistettynä totuuden kanssa.
- Jeesus on mitätön
45678sdfghjk kirjoitti:
Jeesus käytti vertauskuvia sen takia, että oppimattomat ihmiset ymmärsivät ne paremmin yhdistettynä totuuden kanssa.
Toisinsanoen Jeesuksella ei siis ole mitään sanottavaa kaltaisellesi oppineelle ihmiselle.
- 45678sdfghjk
Jeesus on mitätön kirjoitti:
Toisinsanoen Jeesuksella ei siis ole mitään sanottavaa kaltaisellesi oppineelle ihmiselle.
Jeesus käytti vertauskuvia sen takia, että sen aikaiset oppimattomat ihmiset ymmärsivät ne paremmin yhdistettynä totuuden kanssa.
- Pyhää Vihaa
Olen sanonut tämän ennenkin, mutta ne Paavali-uskovaiset voisivat perustaa oman kirkkonsa ja uskonhaaransa. Ja jättää kristinusko niille jotka noudattavat, tai ainakin yrittävät noudattaa Jeesuksen opetuksia. Eivätkä Paavalin. Kiivas vihanlietsoja Paavali kun kuta kuinkin vesitti kaikki Jeesuksen keskeisimmät opetukset ja muutti rakkauden sanoman vihaksi ja jyrkiksi lakikirjaimiksi.
Tällä palstalla ei koskaan tapaa muita kuin noita Paavali-uskovaisia.
Pyhää vihaa, tulta ja tulikiveä sekä ankaraa tuomiota julistavia. Sellaisia kuin Jaakob, SamiA ja muut vastaavat hihhulit, jotka eivät tajua rakkaudesta eivätkä varsinkaan lähimmäisenrakkaudesta yhtään mitään, vaan levittävät aina pelkkää sysimustaa myrkyllistä vihaa.
Kristityt ovat itse oman uskontonsa huonoimpia mahdollisia mannekiineja ja kauppamiehiä. Ovat täydellisesti pilanneet oman uskontonsa, muuttaneet sen mielisairaiden ja umpitollojen kanavaksi levittää sairasta vihanlietsontaa.
”Pidän Kristuksesta mutta en pidä kristityistä, te kristityt ette ole yhtään kristuksenne kaltaisia.” - Mahatma Gandhi - yhden lauseen idiot
45678sdfghjk kirjoitti:
Jeesus käytti vertauskuvia sen takia, että sen aikaiset oppimattomat ihmiset ymmärsivät ne paremmin yhdistettynä totuuden kanssa.
Toisinsanoen kaikki Jeesuksen sanomiset ovat vertauksia ja ainoastaan Paavalin sanomiset on otettava suorasanaisena totena ettei vaan tarvitse ajatella lähimmäistään.
- Jeesus meissä?
Pyhää Vihaa kirjoitti:
Olen sanonut tämän ennenkin, mutta ne Paavali-uskovaiset voisivat perustaa oman kirkkonsa ja uskonhaaransa. Ja jättää kristinusko niille jotka noudattavat, tai ainakin yrittävät noudattaa Jeesuksen opetuksia. Eivätkä Paavalin. Kiivas vihanlietsoja Paavali kun kuta kuinkin vesitti kaikki Jeesuksen keskeisimmät opetukset ja muutti rakkauden sanoman vihaksi ja jyrkiksi lakikirjaimiksi.
Tällä palstalla ei koskaan tapaa muita kuin noita Paavali-uskovaisia.
Pyhää vihaa, tulta ja tulikiveä sekä ankaraa tuomiota julistavia. Sellaisia kuin Jaakob, SamiA ja muut vastaavat hihhulit, jotka eivät tajua rakkaudesta eivätkä varsinkaan lähimmäisenrakkaudesta yhtään mitään, vaan levittävät aina pelkkää sysimustaa myrkyllistä vihaa.
Kristityt ovat itse oman uskontonsa huonoimpia mahdollisia mannekiineja ja kauppamiehiä. Ovat täydellisesti pilanneet oman uskontonsa, muuttaneet sen mielisairaiden ja umpitollojen kanavaksi levittää sairasta vihanlietsontaa.
”Pidän Kristuksesta mutta en pidä kristityistä, te kristityt ette ole yhtään kristuksenne kaltaisia.” - Mahatma GandhiJeesus on Jumala (yksi Jumalan ilmentymistä. yhtä Isän kanssa). Hienoa, että pidät Hänestä. Jeesus ilmestyi juutalaisopissa aina väkivaltaan asti kiihkoilleelle Saulukselle vaikuttavassa näyssä, joka johti Sauluksen (Paavalin) Jeesuksen tuntemukseen...erityisesti vielä Pyhän Hengen vuodatuksen jälkeen. Paavalista tuli julistaja, joka korosti pelastusta uskon kautta (ei omien ansioiden) opettaen tätä monelta kannalta...yksin armosta. Paavalin Korinttolaiskirjeen 13. luku rakkaudesta on monella "huoneentauluna". Paavalin syvään juurtunut juutalaisoppineisuus heijastuvat hänen kirjoituksissaan saattaen antaa hänestä kovan ja määrätietoisen kuvan ihmisenä. Alkuseurakunnassa piti vallita järjestys ja tietty kuri oppien puhtaana pysymisen takia sekä puolustautuessa kristittyjen vainoajia vastaan. Oletko lukenut kaikki Paavalin kirjeet? Ihmettelen voimakasta reaktiotasi häntä vastaan. Tietenkin olisi väärin, jos hänen opetuksensa olisivat ristiriidassa Jeesuksen opetuksien kanssa. Missä näin olisi? "Pyhää vihaa" ilmenee Jeesuksen opetuksissa esim. kaksinaismoraalin yhteydessä.Lähimmäisenrakkautta puuttuu meiltä uskovilta enemmän ja vähemmän (kuten itseltänikin). Asioita ei ole opittu aina oikein ja syvällisesti. Myöskään Jeesus ei tällöin "ole saanut riittävästi muotoa meissä Pyhän Hengen kautta. Pyhä Henki kirkastaa Kristusta omissaan, joissa Jeesus asuu Henkensä kautta. Tätä ei tietysti ole sairas vihanlietsonta (mitä sillä sitten tarkemmin tarkoittanet?). Ihmisiä varoitetaan tuomitsemasta toisia. Varoittaminen on asia erikseen, mutta sen voi tehdä monella..myös rakkaudettomalla tavalla. Pitäisi asettua toisen asemaan?
- tarkista
Jeesuksen neuvot olivat hyvin selkeitä, joista osan Hän esitti ymmärretävinä vertauskuvina, joihin sisältyy myös tärkeitä ja ymmärrettäviä opetuksia. Ei niitä ole sivuutettu. Paavalin opetuskirjeet eivät ole ristiriidassa Jeesuksen opetuksien kanssa, eikä niillä ole korvattu mitään...esim. rakkaus on paljon tärkeämpää kuin ihmeet ja armolahjat Paavalin mukaan.
- god of paradox
Tämä kuvaa aika hyvin sitä, miten järjetön ajatus jumala on.
http://www.youtube.com/watch?v=L7jClyinERY - K.R.S.
''Minun mielestäni se on ehkä se, että jumala on olemassa ja joutuu palamaan ikuisesti helvetin tulessa, jos siihen ei usko. ''
Olisihan se jumalalle ikävää, jos sen joutuminen helvettiin riippuisi siitä, kuinka paljon siihen uskotaan. Miten paljon uskojia sitten tarvitaan pelastamaan jumala helvetistä?
Minusta järjettömintä on niin sanottu pelastussuunnitelma. Suunitelma osoittaa sen, että jumala ei halua pelastaa kaikkia.
Toinen järjetön kertomus on kaikkivaltias jumala taistelemassa paholaisen kanssa sieluista. Mikä ihmeen taistelu siitä muka voi tulla, jossa toinen osapuoli on kaikkivaltias. Selvästi jumala ei edes halua voittaa kaikkia sieluja, vaan antaa paholaisen voittaa suurimman osan sieluista.
Onneksi raamatun jumal-oliot ovat pelkkiä mielikuvituksen tuotteita, joten jumalakaan ei kärsi helvetissä.- Aada agnostikko
K.R.S.:lle juuri niin, miksi pitää olla kaikkivaltiaalla pelastussuunnitelma?Ihan samat ajatukset tuosta paholaisesta taistelemassa kaikkivaltiaan kanssa sieluista, mitä taistelemista kaikkivaltiaalla on?
- No juu ei
Ajatus jumalasta ei sinänsä ehkä ole järjetön. Mutta ajatus siitä että voisi olla olemassa raamatun jumala, joka on kiivas, julma, säälimätön, pikkumainen, kostonhimoinen, sadistinen ja loputtoman narsistinen psykopaatti-teurastaja, joka käskee joukkomurhata naiset ja lapset ja vanhukset, kostaa isien teot kolmanteen sukupolveen ja kiduttaa ihmisiä ikusesti tulisessa pätsissä - mutta onkin yhtäkkiä fantsukiva taivaan isukki joka on silkkaa lempeää rakkautta ja tahtoo kaikille vain hyvää - on kyllä järjettömin ajatus ikinä. Täydellisen idioottimaisuuden alin pohjanoteeraus koskaan. Itse itsensä niin täydellisesti kumoava looginen mahdottomuus kuin vain voi ikinä olla.
- wtf?!?!?
Ympärileikkauksesta on tehty dokumenttikin.
http://www.youtube.com/watch?v=qplxnc7xnGc
Tänä iltana aion veitsellä leikata oman esinahkani, koska jumala näin käskee tekemään. - huono yritys
"...koska jumala näin käskee tekemään."
Paitsi että ei käskenyt niin tekemään, lukisit Raamatun vähän tarkemmin.
Ympärileikkaus oli pelkkä VT:n ajalta isiltä peritty tapa. UT:ssa sanotaan että jos se mitään hyödyttäisi niin ihmiset olisi syntyneet ympärileikattuina.- lue raamattusi
Höpönlöpö. 1. Mooseksen kirja:
9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.
11 Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän.
12 Kahdeksantena päivänä syntymästä ympärileikattakoon jokainen poikalapsi sukupolvesta toiseen. Ympärileikattakoon kaikki talossasi syntyneet orjat samoin kuin heimoosi kuulumattomat orjat, jotka itsellesi ostat,
13 siis jokainen talossasi syntynyt tai rahalla ostamasi orja. Näin te kannatte ruumiissanne merkkiä siitä, että minun tekemäni liitto on ikuinen.
14 Mutta jokainen ympärileikkaamaton poistettakoon kansansa parista. Hän on rikkonut liiton." - Mielenkiintoista?
''Paitsi että ei käskenyt niin tekemään, lukisit Raamatun vähän tarkemmin.
Ympärileikkaus oli pelkkä VT:n ajalta isiltä peritty tapa.''
Missä kohtaa niin sanotaan?
Toisaalla:
1. Moos. 17:10
Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
1. Moos. 17:11
Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
1. Moos. 17:12
Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
1. Moos. 17:14
Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."
1. Moos. 17:23
Ja Aabraham otti poikansa Ismaelin sekä kaikki kotona syntyneet ja kaikki rahalla ostamansa palvelijat, kaikki Aabrahamin perheen miehenpuolet, ja ympärileikkasi sinä samana päivänä heidän esinahkansa lihan, niinkuin Jumala oli hänelle sanonut.
1. Moos. 17:24
Aabraham oli yhdeksänkymmenen yhdeksän vuoden vanha, kun hänen esinahkansa liha ympärileikattiin.
1. Moos. 17:25
Ja hänen poikansa Ismael oli kolmentoista vuoden vanha, kun hänen esinahkansa liha ympärileikattiin.
1. Moos. 17:26
Aabraham ja hänen poikansa Ismael ympärileikattiin sinä samana päivänä;
1. Moos. 17:27
ja kaikki hänen perheensä miehet, sekä kotona syntyneet että muukalaisilta rahalla ostetut, ympärileikattiin hänen kanssaan. - huono yritys
Mielenkiintoista? kirjoitti:
''Paitsi että ei käskenyt niin tekemään, lukisit Raamatun vähän tarkemmin.
Ympärileikkaus oli pelkkä VT:n ajalta isiltä peritty tapa.''
Missä kohtaa niin sanotaan?
Toisaalla:
1. Moos. 17:10
Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
1. Moos. 17:11
Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
1. Moos. 17:12
Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
1. Moos. 17:14
Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."
1. Moos. 17:23
Ja Aabraham otti poikansa Ismaelin sekä kaikki kotona syntyneet ja kaikki rahalla ostamansa palvelijat, kaikki Aabrahamin perheen miehenpuolet, ja ympärileikkasi sinä samana päivänä heidän esinahkansa lihan, niinkuin Jumala oli hänelle sanonut.
1. Moos. 17:24
Aabraham oli yhdeksänkymmenen yhdeksän vuoden vanha, kun hänen esinahkansa liha ympärileikattiin.
1. Moos. 17:25
Ja hänen poikansa Ismael oli kolmentoista vuoden vanha, kun hänen esinahkansa liha ympärileikattiin.
1. Moos. 17:26
Aabraham ja hänen poikansa Ismael ympärileikattiin sinä samana päivänä;
1. Moos. 17:27
ja kaikki hänen perheensä miehet, sekä kotona syntyneet että muukalaisilta rahalla ostetut, ympärileikattiin hänen kanssaan.VT:ssa on paljon Juutalaisten historiaa ja teksti kertoo ettei niillä aina mennyt ihan putkeen.
Jos lukisit UT:n samalla innolla niin löydät kohdan jossa kerrotaan ettei se ollut Jumalalta saatu ohje. - lue raamattusi
huono yritys kirjoitti:
VT:ssa on paljon Juutalaisten historiaa ja teksti kertoo ettei niillä aina mennyt ihan putkeen.
Jos lukisit UT:n samalla innolla niin löydät kohdan jossa kerrotaan ettei se ollut Jumalalta saatu ohje.Onkin ihan järkevää, että kristityt eivät silvo lasten, tai omia, sukupuolielimiä. Jotkut (esim. nyt vaikka juutalaiset) niitä kuitenkin silpoo. Suorastaan kuvottavan sairas perinne, jossa ei ole yhtään mitään järkeä. Tuo kai se alkuperäinen pointti oli?
- Hahahaha
huono yritys kirjoitti:
VT:ssa on paljon Juutalaisten historiaa ja teksti kertoo ettei niillä aina mennyt ihan putkeen.
Jos lukisit UT:n samalla innolla niin löydät kohdan jossa kerrotaan ettei se ollut Jumalalta saatu ohje.Juutalaisten historiaa. Siis sitä historiaa, jossa sinunkin Jumalasi nimenomaan käskee ympärileikkauksen suorittamaan. Mutta sinullehan se on vain historiaa, ei Jumalasi tahto. Mielenkiintoista. No mitäpä nykyuskova Jumalan tahdosta piittaisikaan. Nykyuskovan ainut mantra on, että 'se oli vanhassa testamentissa, ei minun tarvitse'.
- juutalaistytön fani
lue raamattusi kirjoitti:
Onkin ihan järkevää, että kristityt eivät silvo lasten, tai omia, sukupuolielimiä. Jotkut (esim. nyt vaikka juutalaiset) niitä kuitenkin silpoo. Suorastaan kuvottavan sairas perinne, jossa ei ole yhtään mitään järkeä. Tuo kai se alkuperäinen pointti oli?
Onhan poikien ympärileikkauksessa järkeä. Pysyy pippeli puhtaampana kun ei kerry töhnää nahan alle.
- älä ole idiootti
juutalaistytön fani kirjoitti:
Onhan poikien ympärileikkauksessa järkeä. Pysyy pippeli puhtaampana kun ei kerry töhnää nahan alle.
Ei sitä kerry muutenkaan. Kulli on helppo pestä. Ei tarvitse tehdä mitään barbaaria ja sadistista sukupuolielinten silpomista pitääkseen hygieniasta huolta.
- huono yritys
Onkin ihan järkevää, että kristityt eivät silvo lasten, tai omia, sukupuolielimiä. Jotkut (esim. nyt vaikka juutalaiset) niitä kuitenkin silpoo. Suorastaan kuvottavan sairas perinne, jossa ei ole yhtään mitään järkeä. Tuo kai se alkuperäinen pointti oli?
Se onkin typerä perinne eikä se ole edes Jumalalta saatu. Se on jätetty kertomatta että kuka sen on itse asiassa keksinyt. Lienee kuitenkin saanut alkunsa joskus Aabrahamin aikaan.
- huono yritys
Hahahaha kirjoitti:
Juutalaisten historiaa. Siis sitä historiaa, jossa sinunkin Jumalasi nimenomaan käskee ympärileikkauksen suorittamaan. Mutta sinullehan se on vain historiaa, ei Jumalasi tahto. Mielenkiintoista. No mitäpä nykyuskova Jumalan tahdosta piittaisikaan. Nykyuskovan ainut mantra on, että 'se oli vanhassa testamentissa, ei minun tarvitse'.
Eipä käskenyt.
Kun sinä olet noin innokas Raamatun tutkija niin varmasti löydät itsekin UT:sta sen kohdan jossa tuo kumotaan. - Hahahaha
huono yritys kirjoitti:
Eipä käskenyt.
Kun sinä olet noin innokas Raamatun tutkija niin varmasti löydät itsekin UT:sta sen kohdan jossa tuo kumotaan.Ja heti ensimmäinen vinkumassa juuri sitä :D Voi kulta pieni. Kun Jumalasi silti sen käski tekemään lukuisia kertoja Vanhassa testamentissa. Ei se ole vain juutalaisten historiaa vaan Jumalanne oma määräys - jos siis Raamattuun luotamme. Kyllä sinä sen tiedät, valehtelet vain tahallasi ettei Jumalasi olisi niin sanonut - onhan noita lainauksia jo tässäkin ketjussa :D
Mutta joo, osaan noista Jeesus antoi teille vapautuskortin ja teitähän ei huvita noudattaa mitään, mitä ei ole ääripakko. Jeesuksen puheetkin revitte vertauskuvauksellisiksi, jotta ei vain tarvitsisi vaivautua tekemään mitään ikävää ja vaivalloista. 'Ei minun tarvitse!'. Miksipä mitään tekisikään ihan vain Jumalaanne miellyttääkseen? :D - lue raamattusi
huono yritys kirjoitti:
Se onkin typerä perinne eikä se ole edes Jumalalta saatu. Se on jätetty kertomatta että kuka sen on itse asiassa keksinyt. Lienee kuitenkin saanut alkunsa joskus Aabrahamin aikaan.
Raamatun mukaan se on jumalalta saatu. Todellisuudessa moista ohjetta ei ole tullut jumalalta, koska jumalaa ei ole olemassakaan. Raamattu on sairas lähi-idän barbaarin mistään mitään tietämättömän paimentolaiskansan mytologiaa, jota on levitetty ympäri maailmaa evankelioimalla ja väkivalloin pakottamalla.
- hehhehhee
Hahahaha kirjoitti:
Ja heti ensimmäinen vinkumassa juuri sitä :D Voi kulta pieni. Kun Jumalasi silti sen käski tekemään lukuisia kertoja Vanhassa testamentissa. Ei se ole vain juutalaisten historiaa vaan Jumalanne oma määräys - jos siis Raamattuun luotamme. Kyllä sinä sen tiedät, valehtelet vain tahallasi ettei Jumalasi olisi niin sanonut - onhan noita lainauksia jo tässäkin ketjussa :D
Mutta joo, osaan noista Jeesus antoi teille vapautuskortin ja teitähän ei huvita noudattaa mitään, mitä ei ole ääripakko. Jeesuksen puheetkin revitte vertauskuvauksellisiksi, jotta ei vain tarvitsisi vaivautua tekemään mitään ikävää ja vaivalloista. 'Ei minun tarvitse!'. Miksipä mitään tekisikään ihan vain Jumalaanne miellyttääkseen? :DKai me kaikki tiedetään, että raamattu on mytologiaa ensimmäiseltä sivulta viimeiseen ja näin täysin kuvainnollinen opus, jota ei tule ottaa miltään osin kirjaimellisesti?
- Mielenkiintoista?
huono yritys kirjoitti:
Jos lukisit UT:n samalla innolla niin löydät kohdan jossa kerrotaan ettei se ollut Jumalalta saatu ohje.''Jos lukisit UT:n samalla innolla niin löydät kohdan jossa kerrotaan ettei se ollut Jumalalta saatu ohje.''
Tästä voimme päätyä kahteen päätelmään. Sinä et pidä Raamattua virheettömänä, koska 1. Moos. 17:10 on suora käsky Jumalalta. Toinen on, että et löydä kohtaa (tai sitä ei ole olemassakaan), joka kumoaisi 1. Moos. 17:10 käskyn. - huono yritys
Raamatun mukaan se on jumalalta saatu. Todellisuudessa moista ohjetta ei ole tullut jumalalta, koska jumalaa ei ole olemassakaan. Raamattu on sairas lähi-idän barbaarin mistään mitään tietämättömän paimentolaiskansan mytologiaa, jota on levitetty ympäri maailmaa evankelioimalla ja väkivalloin pakottamalla.
"Raamatun mukaan se on jumalalta saatu."
Ei ole. Kaikki Raamatussa ei ole suinkaan Jumalan sanelemaa vaan siinä on myös Juutalaista historiaa ja heidän elämäntapoja. Ympärileikkaus kumotaan UT:ssa ja kerrotaan myös ettei se ole alunperinkään Jumalalta.
Ja sekös teitä harmittaa. - ateistix
Pysyy pippeli puhtaampana? Voi härregyyd! Etkö ole koskaan saippuasta kuullut. Katsos kun suihkussa voi pestä sen peniksensa kun vetää esinahan taakse. Voi kauheeta, jos sinun käsityksesi hygieniasta on tuollainen, niin enpä haluasi kokkauksiasi maistella.
- justjust...
Eipä sinne muutenkaan töhnää keräydy.
- zzzzzzxcv
huono yritys kirjoitti:
Ei ole. Kaikki Raamatussa ei ole suinkaan Jumalan sanelemaa vaan siinä on myös Juutalaista historiaa ja heidän elämäntapoja. Ympärileikkaus kumotaan UT:ssa ja kerrotaan myös ettei se ole alunperinkään Jumalalta.
Ja sekös teitä harmittaa.https://en.wikipedia.org/wiki/Circumcision_controversy_in_early_Christianity
Missä kohtaa se kumotaan, siteerausta kehiin? - Mielenkiintoista?
huono yritys kirjoitti:
Ja sekös teitä harmittaa.''Ei ole. Kaikki Raamatussa ei ole suinkaan Jumalan sanelemaa vaan siinä on myös Juutalaista historiaa ja heidän elämäntapoja.''
9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.
11 Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän.
Kenen kanssa Aabraham puhuu? Mitä Aabrahamin kanssa keskusteleva pyytää Aabrahamia ja tämän jälkeläisiä tekemään?
''Ympärileikkaus kumotaan UT:ssa ja kerrotaan myös ettei se ole alunperinkään Jumalalta.''
Kiemurtelet kuin mato koukussa, et halua kertoa mitä kohtaa tarkoitat, koska sellaista ei ole. - ?????
ateistix kirjoitti:
Pysyy pippeli puhtaampana? Voi härregyyd! Etkö ole koskaan saippuasta kuullut. Katsos kun suihkussa voi pestä sen peniksensa kun vetää esinahan taakse. Voi kauheeta, jos sinun käsityksesi hygieniasta on tuollainen, niin enpä haluasi kokkauksiasi maistella.
En minäkään. Kun ollaan rakastelemassa, niin sukuelinten puhtaus on tärkeää. Kuvitteleeko joku tosissaan, että jos esinahka on leikattu, niin penistä ei tarvitse koskaan pestä?????
huono yritys kirjoitti:
Jos lukisit UT:n samalla innolla niin löydät kohdan jossa kerrotaan ettei se ollut Jumalalta saatu ohje.Muistaakseni Raamatussa (VT) on kohta jossa sanotaan että juutalaisten on tehtävä ympärileikkaus siksi ettei egyptiläiset nauraisi.
Raamattu kertoo siis ympärileikkauksen syystä ristiriitaisesti: syy on joko Jahven käsky, tai jonkinlainen Egyptistä tullut muotivillitys.- huono yritys
''Ei ole. Kaikki Raamatussa ei ole suinkaan Jumalan sanelemaa vaan siinä on myös Juutalaista historiaa ja heidän elämäntapoja.''
Kenen kanssa Aabraham puhuu? Mitä Aabrahamin kanssa keskusteleva pyytää Aabrahamia ja tämän jälkeläisiä tekemään?
''Ympärileikkaus kumotaan UT:ssa ja kerrotaan myös ettei se ole alunperinkään Jumalalta.''
Kiemurtelet kuin mato koukussa, et halua kertoa mitä kohtaa tarkoitat, koska sellaista ei ole.Etsikää vaan itse kun teitä Raamattu niin paljon kiinnostaa. Ehkä sieltä löytyy samalla lisää "virheitä".
Ja ohitit sitten huomaamattomasti kohdan 'Juutalaista historiaa ja heidän elämäntapoja." - Mielenkiintoista?
huono yritys kirjoitti:
Etsikää vaan itse kun teitä Raamattu niin paljon kiinnostaa. Ehkä sieltä löytyy samalla lisää "virheitä".
Ja ohitit sitten huomaamattomasti kohdan 'Juutalaista historiaa ja heidän elämäntapoja."9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
Kenen kanssa Aabraham puhuu? Mitä Aabrahamin kanssa keskusteleva pyytää Aabrahamia ja tämän jälkeläisiä tekemään? Vastaisitko kysymyksiin, vai etkö uskalla?
Kiemurtelet kuin mato koukussa, et halua kertoa mitä kohtaa tarkoitat, koska sellaista ei ole.
''Ja ohitit sitten huomaamattomasti kohdan 'Juutalaista historiaa ja heidän elämäntapoja."
En ohittanut, se ei vain ole olennaista. - huono yritys
Kenen kanssa Aabraham puhuu? Mitä Aabrahamin kanssa keskusteleva pyytää Aabrahamia ja tämän jälkeläisiä tekemään? Vastaisitko kysymyksiin, vai etkö uskalla?
Kiemurtelet kuin mato koukussa, et halua kertoa mitä kohtaa tarkoitat, koska sellaista ei ole.
''Ja ohitit sitten huomaamattomasti kohdan 'Juutalaista historiaa ja heidän elämäntapoja."
En ohittanut, se ei vain ole olennaista.Kyllä se on olennaista koska UT:ssa lukee että ympärileikkaus ei ole Jumalalta saatu ohje ja että se ei mitään hyödytä.
Jos se jotain hyödyttäisi niin ihmiset syntyisivät ympärileikattuina. Niin siellä lukee.
Sinä kiemurtelet kuin köntsä housun lahkeessa koska tiedät että näin on. - ....-
huono yritys kirjoitti:
Kyllä se on olennaista koska UT:ssa lukee että ympärileikkaus ei ole Jumalalta saatu ohje ja että se ei mitään hyödytä.
Jos se jotain hyödyttäisi niin ihmiset syntyisivät ympärileikattuina. Niin siellä lukee.
Sinä kiemurtelet kuin köntsä housun lahkeessa koska tiedät että näin on.Poikavauvoilla ei olisi esinahkaa, jos "jumala" olisi peniksen sellaiseksi luonut, joten sitä ei olisi tarvinnut leikatakaan. Mutta kyse onkin lasten uhraamisesta jumalalle. Liiton merkiksi, kuten nämä hihut sanovat.
- 5+6
"Onhan poikien ympärileikkauksessa järkeä. Pysyy pippeli puhtaampana kun ei kerry töhnää nahan alle."
Vai niin. No, revitään ihmisiltä heti alkuunsa kaikki hampaatkin pois, eipä tarvitse pestä hampaita, eikä tule hammakiveä. Narskutelkoon näkkäriä pelkillä ikenillä.
Kaikilta myös hiukset pois, niin ei tule täitäkään. - iuiwiuigu
....- kirjoitti:
Poikavauvoilla ei olisi esinahkaa, jos "jumala" olisi peniksen sellaiseksi luonut, joten sitä ei olisi tarvinnut leikatakaan. Mutta kyse onkin lasten uhraamisesta jumalalle. Liiton merkiksi, kuten nämä hihut sanovat.
Sinun ateistihihun omaa horinaa. Olet säälittävä.
- Mielenkiintoista?
huono yritys kirjoitti:
Kyllä se on olennaista koska UT:ssa lukee että ympärileikkaus ei ole Jumalalta saatu ohje ja että se ei mitään hyödytä.
Sinä kiemurtelet kuin köntsä housun lahkeessa koska tiedät että näin on.Hanki itsellesi selkäranka, ja pysy asiassa.
Olen samaa mieltä siitä, että ympärileikkaus on juutalaisuudessa kauan ollut perinne. Mutta, ja tämä on ISO MUTTA, tässä EI ole kyse siitä, mitä todellisuudessa on tapahtunut, vaan siitä, miten Raamatussa kerrotaan ympärileikkauksen alkaneen. Joten palataanpa asiaan.
Kenen kanssa Aabraham puhuu? Mitä Aabrahamin kanssa keskusteleva pyytää Aabrahamia ja tämän jälkeläisiä tekemään? Vastaisitko kysymyksiin, vai etkö todellakaan uskalla?
''Kyllä se on olennaista koska UT:ssa lukee että ympärileikkaus ei ole Jumalalta saatu ohje ja että se ei mitään hyödytä. ''
Kummassa on virhe, UT:ssa vai VT:ssa? - oruijo
Hanki itsellesi selkäranka, ja pysy asiassa.
Olen samaa mieltä siitä, että ympärileikkaus on juutalaisuudessa kauan ollut perinne. Mutta, ja tämä on ISO MUTTA, tässä EI ole kyse siitä, mitä todellisuudessa on tapahtunut, vaan siitä, miten Raamatussa kerrotaan ympärileikkauksen alkaneen. Joten palataanpa asiaan.
Kenen kanssa Aabraham puhuu? Mitä Aabrahamin kanssa keskusteleva pyytää Aabrahamia ja tämän jälkeläisiä tekemään? Vastaisitko kysymyksiin, vai etkö todellakaan uskalla?
''Kyllä se on olennaista koska UT:ssa lukee että ympärileikkaus ei ole Jumalalta saatu ohje ja että se ei mitään hyödytä. ''
Kummassa on virhe, UT:ssa vai VT:ssa?Virhe on sinun ymmärryksessäsi.
- ....-
iuiwiuigu kirjoitti:
Sinun ateistihihun omaa horinaa. Olet säälittävä.
Tuossahan se on alempana ihan selvästi sanottu:
"11 Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän." - Mielenkiintoista?
oruijo kirjoitti:
Virhe on sinun ymmärryksessäsi.
Nytkö alkaa multinikkinä trollailu? Hanki itsellesi selkäranka.
- ateistix
????? kirjoitti:
En minäkään. Kun ollaan rakastelemassa, niin sukuelinten puhtaus on tärkeää. Kuvitteleeko joku tosissaan, että jos esinahka on leikattu, niin penistä ei tarvitse koskaan pestä?????
Juu, kyllä sellaisia ihmisiä on, jotka niin luulevat. Eräs tuttava kerran ihmetteli sitä, että hänen miehensä yhtä kahelien veljiensä kanssa kävi saunassa, eikä ne koskaan pesseet itseään. Siellä vaan lauteilla löylyä heittivät ja sitten hyppäsivät järveen. Mitä pesemistä sellainen muka on?
huono yritys kirjoitti:
Jos lukisit UT:n samalla innolla niin löydät kohdan jossa kerrotaan ettei se ollut Jumalalta saatu ohje.Huono yritys? Jos Raamatussa sanotaan Jumalan antaneen käskyn ympärileikkauksesta, niin mikä sinä olet sanomaan, ettei sitä Jumala sanonut.
Uskovat tekevät Raamatusta järjettömien juttujen keiton. Ja myös Jeesus oli juutalainen, ja piti esillä juutalaisten Bibliaa.- oijoi
5+6 kirjoitti:
"Onhan poikien ympärileikkauksessa järkeä. Pysyy pippeli puhtaampana kun ei kerry töhnää nahan alle."
Vai niin. No, revitään ihmisiltä heti alkuunsa kaikki hampaatkin pois, eipä tarvitse pestä hampaita, eikä tule hammakiveä. Narskutelkoon näkkäriä pelkillä ikenillä.
Kaikilta myös hiukset pois, niin ei tule täitäkään.Joo. Olin pari vuotta sitten hammaskiven poistossa ja meinasin pyörtyä sinne. Helvettisentään, että se sattui.
- negev3
ateistix kirjoitti:
Lähi-Idän maissa on kuivutta ja puutetta vedestä,parempi juoda helteessä ne vähät vedet kuin käyttää alapesuun.
- Fiksua.
5+6 kirjoitti:
Kaikilta myös hiukset pois, niin ei tule täitäkään.Mieheltä kun leikkaa hiuksia niin lähtee voimat(vrt. Samson). Naiselta jos leikkaa hiukset hänestä tulee mies(Korinttilaiskirjeet).
- sediment
????? kirjoitti:
ei varmaan kuvittele--
- pois pois palsta
Järjettömin ajatus on ylläpitää tätä sontapalstaa.
Ei täällä ole pakko olla. Vai haluaisitko kieltää tämän palstan ylläpidon.
Jos näin, niin siinä olisit Päivi Räsäsen kanssa samoilla linjoilla eli mitä ei ole ihan pakko hyväksyä pitäisi kieltää.
Krisujen Peter Östman, joka on kristillisdemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja, haluaisi kieltää ja kriminalisoida holokaustin kieltämisen.
Holokaustin kieltäminen on yleensä uusnatsistista propagandaa eikä siis hyvä asia ollenkaan. Mutta tuo yhteisesti sovittujen totuuksien kieltämisen kriminalisointi johtaisi ennenpitkää ajatuksenvapauden rajoittamiseen ja johonkin totalistääriseen yhteiskuntaan, missä olisi vain yksi sallittu totuus.
Riittää kun kiihoitus kansanryhmää vastaan ja muu propaganda on kielletty.
Tuo tosin "sorsii" homofoobisia uskovia, mutta minkäs teet.- ehe ehe
ikiateisti kirjoitti:
Ei täällä ole pakko olla. Vai haluaisitko kieltää tämän palstan ylläpidon.
Jos näin, niin siinä olisit Päivi Räsäsen kanssa samoilla linjoilla eli mitä ei ole ihan pakko hyväksyä pitäisi kieltää.
Krisujen Peter Östman, joka on kristillisdemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja, haluaisi kieltää ja kriminalisoida holokaustin kieltämisen.
Holokaustin kieltäminen on yleensä uusnatsistista propagandaa eikä siis hyvä asia ollenkaan. Mutta tuo yhteisesti sovittujen totuuksien kieltämisen kriminalisointi johtaisi ennenpitkää ajatuksenvapauden rajoittamiseen ja johonkin totalistääriseen yhteiskuntaan, missä olisi vain yksi sallittu totuus.
Riittää kun kiihoitus kansanryhmää vastaan ja muu propaganda on kielletty.
Tuo tosin "sorsii" homofoobisia uskovia, mutta minkäs teet.älä mussuta
ehe ehe kirjoitti:
älä mussuta
No ei sulla ole mitään mielipidettä vaikkapa Östmanin esitykseen?
- ehe ehe
ikiateisti kirjoitti:
No ei sulla ole mitään mielipidettä vaikkapa Östmanin esitykseen?
Lopeta mussutus.
- ei mun tarvii, yhyy
ehe ehe kirjoitti:
Lopeta mussutus.
Elä kuten opetat ja lopeta itse se mussutus.
- :))
Järjettömyyksiä on niin paljon, ettei tämä palsta riitä niiden kirjaamiseen. Tuossa helvetin tulessa on se usein mainittu omituisuus, että jumalan ja perkeleen pitäisi olla kamuja eikä vihollisia, koska ei jumala muuten sinne voi ketään lähettää, jos perkele ei suostu ottamaan pakettia vastaan
- ateistix
Olen kysynyt tuota kirkon palstan papeilta, mutta en saanut järjellistä vastausta. Odotin liikoja...
- ateistix
ikiateisti kirjoitti:
>>>jumalan ja perkeleen pitäisi olla kamuja eikä vihollisia
"Lisäksi, helvetissähän pitää olla ihan oleskelukelpoisia paikkoja, koska uskovat ovat käyneet siellä omien väitteidensä mukaan, useita kertoja ilman että edes niiden kulmakarvat kärähti."
Infrapunasauna kenties? ateistix kirjoitti:
"Lisäksi, helvetissähän pitää olla ihan oleskelukelpoisia paikkoja, koska uskovat ovat käyneet siellä omien väitteidensä mukaan, useita kertoja ilman että edes niiden kulmakarvat kärähti."
Infrapunasauna kenties?Hel'vetin kuvauksissa ja kokemuksissa on selkeä ristiriita.
- ateistix
Tuo on siksikin omituista (sukuelimen silpominen) että ei viikon vanha juutalaisten vauva millekään jumalalle voi omistautua.
Psykiatri-ystäväni on sitä mieltä, että uskonto on tarttuva psykoosi niin että hänkin pitää jumalauskoa varsin mielisairaana ideana.
- pärehöylä
Psykiatria kutsutaan myös kallonkutistajaksi eli hän kutistanut kallosi.
- *lol*
pärehöylä kirjoitti:
Ateistia kutsutaan uskovien piireissä myös suruttomaksi eli hän ei ole surullinen kuten te uskovaiset.
- sääli trollia
pärehöylä kirjoitti:
säälittävää höpötystä
pärehöylä kirjoitti:
pärehöylän kallo on sitävastoin tainnut laajentua jollain tajunnanlaajentimella :-D
- Kallonlaajentaja
pärehöylä kirjoitti:
Se on jenkkien antama nimi psykiatreille,koska osa heistä on vapaan ajattelun seurauksena ajautunut maanisiksi,johon tarvitsevat aivojen "kutistusohjelmaa",ei sovi suomalaisiin ollenkaan,päinvastoin täällä pitäisi tulla vapaamielisemmäksi,vähemmän ahdasmielisiksi.
Mutta uskonnosta olen samaa mieltä,jumalia ei ole. - Näinkö? :D
wintrollaattori kirjoitti:
pärehöylän kallo on sitävastoin tainnut laajentua jollain tajunnanlaajentimella :-D
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/ParacasSkullsIcaMuseum.jpg
Pelkkä itse jumalusko ei ole ongelma. Mutta yleensä kaikki muu mitä tulee sen liitännäisenä, dogmit, opit, rituaalit ja järjestäytynyt uskonto.
Järjettömintä on se, ettei joissain maissa ihmiset ole vieläkään ottaneet y-haaraa käyttöön, vaan lorottavat vettä erikseen kuumasta ja kylmästä hanasta.
- asdfghqw
Englanti, tuo ihmeellisyyksien maa:
http://www.ostolakossa.com/2012/09/englanti-tuo-ihmeellisyyksien-maa.html
Järjettömintä on ajatus siitä, että yksi ryhmä Homo sapiens -nimisen kädellislajin edustajia yksittäiseltä planeetalta kuvittelee, että koko universumi on leivottu vain ja ainoastaan heitä varten, heidän käytettäväkseen.
Esko Valtaoja muistaakseni pohti kirjassaan että entäpä jos omenakemppi miettii samaa. Että on olemassa sellainen jumala-kemppi, joka loi universumin omenakemppejä varten.
Antaa tervettä perspektiiviä tuo ajatuskuvio, ainakin uskontoja ulkoapäin tarkkaileville.Niin, 6000-10000 tuhatta vuotta sitten jonka jälkeen on ollut lyhytaikainen globaali tulva jolloin maan geologinen pinnan muodostuskin pääasiassa olisi tapahtunut mukaan lukien Pangean jakautuminen mantereiksi, vuoristojen ja merien synty jne.
Nuoren maan kreationismissa tämä maailmankaikkeuden ja maan raamatullinen luomishistoria on jalostettu vieläkin pidemmälle älyttömyydessään. Näistä uskonnollisten dogmien "teknisistä" kappaleista: kuinka Jumala teki sen tämä on tietenkin älyttömyydessään vailla vertaa.
Mutta eivätpä ole pieniä nekään ongelmat jotka koskevat Jumalan moraalia, hyvyyttä, kaikkivoipaisuutta jne.
Kristinusko perustuu ihmiskeskeiselle ja ihmisen keksimän oloiselle idealle siitä, että koko universumi on luotu vain yhtä ihmisapinaa eli ihmistä varten.
- 12 + 4
Höpö, höpö.
- 12 + 3
12 + 4 kirjoitti:
Höpö, höpö.
Nosto
- kääntäjä.
Evoluutio perustuu ihmiskeskeiselle ja ihmisen keksimän oloiselle idealle siitä, että koko universumi on räjähtänyt vain yhtä ihmisapinaa varten.
Järjettömintä on ajatus siitä, että yksi ryhmä ihmis-apina nimisen kädellislajin edustajia yksittäiseltä planeetalta kuvittelee, että koko universumi on räjähtänyt vain ja ainoastaan heitä varten, heidän käytettäväkseen.
Antaa tervettä perspektiiviä tuo ajatuskuvio, ainakin evoluutiota ulkoapäin tarkkaileville.
Pelkkä itse Jumalan kieltäminen ei ole ongelma. Mutta yleensä kaikki muu mitä tulee sen liitännäisenä, dogmit, opit, rituaalit ja järjestäytynyt hihhulointi.
Psykiatri-ystäväni on sitä mieltä, että evoluutio-uskonto on tarttuva psykoosi niin että hänkin pitää Jumalan kieltämistä varsin mielisairaana ideana- ....-
"Evoluutio perustuu ihmiskeskeiselle ja ihmisen keksimän oloiselle idealle siitä, että koko universumi on räjähtänyt vain yhtä ihmisapinaa varten."
Kuka noin väittää? Luuletko sinä että evoluutio koskee vain ihmistä? - fjddl
....- kirjoitti:
"Evoluutio perustuu ihmiskeskeiselle ja ihmisen keksimän oloiselle idealle siitä, että koko universumi on räjähtänyt vain yhtä ihmisapinaa varten."
Kuka noin väittää? Luuletko sinä että evoluutio koskee vain ihmistä?Evoluutio koskee kaikkea elollista. Jos joku muuta väittää niin valehtelee.
- wertyuasdfghjk
fjddl kirjoitti:
Evoluutio koskee kaikkea elollista. Jos joku muuta väittää niin valehtelee.
Evoluutio koskettaa vain niitä jotka uskovat valheisiin
*Evoluutio perustuu ihmiskeskeiselle ja ihmisen keksimän oloiselle idealle siitä, että koko universumi on räjähtänyt vain yhtä ihmisapinaa varten.*
Mikä siinä onkin että sattumoisin juuri uskovat ovat evoluutio-käsitteen kanssa pihalla kuin tamponin naru? Aina nuo samat naurettavat houreet siitä mitä evoluutio tarkoittaa.
Opettelisitte edes alkeet asiasta jota vastustatte. Kuinka fiksun kuvan ylipäätänsä annatte itsestänne vastustamalla jotain mistä ette tiedä mitään?- fjddl
wertyuasdfghjk kirjoitti:
Sinäkin olet evoluution tulos, tajdot tai et.
*Evoluutio koskettaa vain niitä jotka uskovat valheisiin*
Mitäpä jos kertoisit tarkemmin, miltä osin evoluutio ei ole totta. Paljasta kuinka paljon tiedät asiasta jota pidät valheena.- wertyuasdfghjk
fjddl kirjoitti:
Sinäkin olet evoluution tulos, tajdot tai et.
Sinä siis pidät valheista
- fjddl
Sinä siis pidät valheista
Evoluutio on fakta. Tajuaisit sen jos olisit edes peruskoulun käynyt tai katsonut tiedeohjelmia.
http://www.youtube.com/watch?v=8OrveFSJS4M - ...
bg-ope kirjoitti:
*Evoluutio koskettaa vain niitä jotka uskovat valheisiin*
Mitäpä jos kertoisit tarkemmin, miltä osin evoluutio ei ole totta. Paljasta kuinka paljon tiedät asiasta jota pidät valheena.Ei se siitä mitään tiedä, eikä haluakaan. Kuvittelee olevansa jumalanluoma ja pääsevänsä kuoleman jälkeen taivaaseen, eikä ymmärrä edes uskonnostaan sen vertaa että vasta viimeisenä päivänä kun jesse sitten joskus jne...
- iregh
... kirjoitti:
Ei se siitä mitään tiedä, eikä haluakaan. Kuvittelee olevansa jumalanluoma ja pääsevänsä kuoleman jälkeen taivaaseen, eikä ymmärrä edes uskonnostaan sen vertaa että vasta viimeisenä päivänä kun jesse sitten joskus jne...
Sinä taas et tiedä mistään mitään.
- Frans II
Kristinusko on maailmanhistorian suurin bluffi. Islam jää toiseksi koska on muutaman sata vuotta nuorempi.
1 kor
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26. Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.Aivan. Se tuntuu Jumalan hulluus iskeneen aika moneen tällä palstalla ja viisaus lipsahtaneen jossakin vaiheessa matkan varteen.
*ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.*
Etkös se juurikin sinä ollut tuolla toisessa keskustelussa kun kerskuit että olet aina oikeassa? Olet siis ansainnut jumalaltasi aimo litsarin.
Mutta kerroppa Sami, kun olet aina oikeassa, onko Jeesus Jumala?
Jos ei ole, niin mikä sitten?
Ja jos on, niin mikä jumala pitää hylätä, kun yhtä vain saa pitää? Ja kenen nimi on parempi jättää hokematta? Ja siten on vielä se Pyhä Henki, kolmesta näkymättömästä näkymättömin, kun siitä pirusta ei voi edes kuvaa piirtää. Mikä noista on sinun herrasi nimi, jota ei pidä sinun turhaan lausuman ja muita pitämän? Laitetaanko muut jumalten b-sarjaan odottamaan vuoroaan?- voi rähmä
bg-ope kirjoitti:
Aivan. Se tuntuu Jumalan hulluus iskeneen aika moneen tällä palstalla ja viisaus lipsahtaneen jossakin vaiheessa matkan varteen.
*ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.*
Etkös se juurikin sinä ollut tuolla toisessa keskustelussa kun kerskuit että olet aina oikeassa? Olet siis ansainnut jumalaltasi aimo litsarin.
Mutta kerroppa Sami, kun olet aina oikeassa, onko Jeesus Jumala?
Jos ei ole, niin mikä sitten?
Ja jos on, niin mikä jumala pitää hylätä, kun yhtä vain saa pitää? Ja kenen nimi on parempi jättää hokematta? Ja siten on vielä se Pyhä Henki, kolmesta näkymättömästä näkymättömin, kun siitä pirusta ei voi edes kuvaa piirtää. Mikä noista on sinun herrasi nimi, jota ei pidä sinun turhaan lausuman ja muita pitämän? Laitetaanko muut jumalten b-sarjaan odottamaan vuoroaan?Mikä sinun kolmiulotteisesta maailmasta on kadonnut, pituus, leveys vai korkeus?
Oletko samaan aikaan kolmessa eri maailmassa vai yhdessä kolmiulotteisessa maailmassa? - Kerettiläiselle
voi rähmä kirjoitti:
Mikä sinun kolmiulotteisesta maailmasta on kadonnut, pituus, leveys vai korkeus?
Oletko samaan aikaan kolmessa eri maailmassa vai yhdessä kolmiulotteisessa maailmassa?"Sabellianismi oli modalistinen heresia. Sabellianisteja olivat ne kristityt, jotka 200-luvun alussa kannattivat Sabelliuksen käsitystä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki eivät ole eri persoonia (lat. persona , kr. hypostasis), vaan saman Jumalan eri ilmestymismuotoja.
Sabellianismi syntyi, koska pelättiin kolminaisuusopin sisältävän salaista polyteismia. Varhainen Rooman kirkolliskokous tuomitsi sabellianismin vuonna 262, mutta se sai kannatusta laajoissa piireissä ja tärkeän sijan 200-luvun teologisessa väittelyssä. Lännessä johtavat kristityt ajattelijat torjuivat sabellianismin, mutta välienselvittely pakotti heidät säilyttämään kolminaisuusopissaan monarkiaperiaatteen. Idässä puolestaan Origeneen kolminaisuusoppi ja logoskristologia hyökkäsi sabellianismia vastaan ja torjui sen."
- Aada agnostikko
Osa mainitsemiisi asioihin(helvéttiin) uskovista on mieleltään enemmän ja vähemmän järkkyneitä, osa on terveitä ja kaikkea mahdollista siltä väliltä.Monet ovat myös huomattavasti keskitasoa auttavaisempia, eettisesti kypsempiä ja erittäin vaativia myös itsensä suhteen lähimmäisinä.Eli ovat erittäin luotettavia, ystävällisiä ja monella tavalla mallikelpoisia ihmisiä.Ajattelen tässä nyt erästä tuntemaani hellaria.Kyllä hän on sellainen ihminen johon voi luottaa vaikeassa elämäntilanteessa aivan täysin.Hän on oikeudenmukainen ja tasapuolinen AINA kaikkia ihmisiä kohtaan ja myös erittäin ammattitaitoinen.
Ulkopuolelta on helppo nähdä kaikenlaisia epäkohtia. Silloinkun katselee tätä maailman menoa jostain lahkosta käsin ja lukee nätä palstoja, niin tuskin hyvältä aina tämäkään meno näytää.Kyllä kritiikki on monesti ihan oikeutettua ja aiheellista.Toisaalta moni ei kovin hyvin tiedä mitä tai ketä kritisoi.
Myös itsekritiikkiä olisi hyvä välillä harrastaa. - Voodoo Pizzaman
Oikeastaan ajatus Jumalasta tai muusta yliluonnollisesta voimasta on olennainen osa ihmisluontoa. Uskontoja ja uskomuksia on aina esiintynyt kaikkialla maailmassa, kaikissa kulttuureissa ja melkein kaikissa pienemmissä yhteisöissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi674262Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D893840- 493355
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192608Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!232489Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562333- 432157
- 471838
- 361790
- 301606