Vapaa kuvaus

Aloituksia

13

Kommenttia

2736

1. Minusta ainakin tällä palstalla käytetty terminologia on tosi hämäävää.

Monien mielestä siis atm on kuka tahansa mies, joka ei ole saanut pillua. Ei mitään merkitystä, vaikka olisi ulkonäköä, järkeä ja varallisuuttakin: jos vain ei satu olemaan mielenkiintoa hypätä sänkyyn kenen tahansa kanssa, vaan haluaa mieluummin etsiä sopivaa vähän pitempään, ja ehkä on hieman arka näyttämään heti tunteensa, niin on auttamatta alempaa tasoa.

Ja ylempää tasoa taas ovat ne miehet, joilta useimmiten löytyy joku nainen kainalosta: tähän ryhmään kuuluvat esim. monet narkkarit ja alkoholistit.
  2. No, onhan tuossa ajattelemisen aihetta ja hyviä pointteja, ei niihin ole mitään järkeä alkaa tässä vänkäämään vastaan. Jotain on pakko tehdä, ellei satu olemaan niitä onnekkaita naisia, joita miehet lähestyvät ihan vapaaehtoisesti. Muuten saa olla yksin koko loppuelämänsä. Ei teidän miesten nyt ehkä kuitenkaan vielä kannata riemuita siitä, että nyt alkaa niitä naisten aloitteita tulemaan ropisemalla. En todellakaan tiedä kykenenkö aloitteisiin, tai kykenevätkö niihin useimmat muutkaan naiset.

Kyllähän minä saankin huomiota miehiltä toisinaan, en ole mikään rumilus. Ja tottakai pidän siitä, kuka nainen nyt ei pitäisi. Tarkennan vielä, että se myönteinen huomiointi tarkoittaa minun mielestäni esim. sitä, että mies tulee juttelemaan juuri minun kanssani, ei välttämättä edes mitenkään iskumielessä, vaan ihan muuten vain. Sen sijaan "wow, mikä perse"-kommentti osoittaa minusta lähinnä miehen idiootiksi. En ole tainnut kyllä tällaista kommenttia ikinä edes saada, ei siksi että takapuolessani olisi jotain vikaa, vaan siksi, että en yksinkertaisesti ole pukeutumisen ja yleisen habituksen kannalta sen tyypin naisia, joille tuollaisia huudellaan.

Mutta en siis todellakaan tiennyt, että tällainen naisille hyvin luonteenomainen tapa olla imarreltu miehiltä saamastaan huomiosta ärsyttää miehiä niin suunnattomasti. Minusta olisi hullua yrittää teeskennellä, että miesten huomio on minulle täysin yhdentekevää, koska se ei sitä ole. Se aidosti ilahduttaa ja (vaikka useimmiten huomiota jakavatkin vain ne ukkomiehet) antaa edes hiukan toivoa siitä, että minäkin joskus jonkun löytäisin.

Minulla siis on paljonkin miehiä kavereina, mutta ei nyt tietenkään mitenkään läheisinä ystävinä. Ongelmani on se, että kaveriksi tunnun aina jäävänkin, eli seurustelukumppanin miehet nappaavat aina siitä vierestä. Myöskään se, että mies, jonka uskoin olleen minuun edes pikkuisen ihastunut, alkaa seurustella jonkun muun naisen kanssa, ei yleensä ole tuota kaveruutta mitenkään pilannut, vaan kelpaan edelleen harrastusseuraksi ja muuhun menoon melkeinpä paremmin kuin se tyttöystävä. Eli en usko miesten pitävän minua yleisesti idioottina tai kusipäänä, vaan se on sitten joku muu juttu, miksi minua ei haluta suhteeseen.

Jotenkin vain tuntuu siltä, että se alussa ollut hienoinen kiinnostus aina jotenkin vain vaihtuu kaveruudeksi ja sen jälkeenhän ei taida olla enää mitään tehtävissä.

Ehkäpä juuri tässä on se syy, miksi olen niin varautunut minua oikeasti kiinnostavien miesten seurassa: En halua heitä kavereikseni, sillä friendzonelta ei enää ole paluuta.
  3. " Pistää hiukan masentamaan kun nykyinen naiseni, joka ei ole tasoltaan kovinkaan korkealla, on hänkin aika haluton, ja kannustuksen, kauniiden sanojen ja muun sellaisen sijasta saan kuunnella nalkuttamista ja kitinää. Tuo ongelma on varmasti useilla miehillä, joten en anna sen häiritä."

Jaaha, vai tuommoista se seurustelu on. Kumpikaan ei pidä toisesta, mutta silti ollaan yhdessä. Ja varsinkin roikutaan sinkkupalstalla marisemassa asiasta.