Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rytmimunat
profiilit
rytmimunat
rytmimunat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
133
Kommenttia
4798
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Odottelen chattia
18.10.2015 23:23
Olen iloinen Sympatiaan irtisaamista ajatuksista. Lentopelko ei välttämättä ole kokemusta epäonnistumisesta vaan pikemminkin heikkoudesta.
En tiedä syytä sisareni alkoholismiin, tai kenenkään. Meidän kotimme ei ollut turvaton.
Ajoittain myös minä käytän alkoholia runsaasti. Minulla ei kuitenkaan ole samaa alkoholistin stigmaa kuin isosiskollani.
Sisareni on antanut mennä ja hän on saavuttanut asioita joista minä voin vain unelmoida. Toki hän on maksanut huolettomasta menemisestään terveydellään.
Sisarellani on perhe, joskin hyvin hajonnut, mutta hänellä on lapsia.
Itselläni ei ole mitään vastaavaa.
Nyt alamme nähdä niitä oikeita tunteita, joista uni omituisia kuviaan muodostaa. Kiitos avusta tulkitsijat.
18.10.2015 23:15
Kiitoksia Tulkintaalle ja Sympatiaalle.
Minulla oli oma käsitykseni unesta ja sen tarkoituksesta ennen kuin jätin sen tänne. Unijukka avasi sitä omalla tavallaan suuntiin, joita en olisi voinut itse ajatellakaan.
Tulkintaalle voin sanoa, että kertomasi kaltaisia ajatuksia minulla on varmasti ollut. Toisaalta unennäkijä saattaa pelätä samaa kohtaloa siskonsa kanssa.
18.10.2015 23:04
Mielenkiintoni UFOihin on samaa luokkaa kuin vaikkapa Loch Nessin hirviöön. Olisi kiva tietää asioita ja toivon edellä mainittuja olevan jossain muodossa olemassa. Minulla itselläni ei kuitenkaan ole mahdollisuutta selvittää niiden olemassaoloa muuten kuin Youtubea seuraamalla.
Epäilemättä moni yhteisö olisi sopivasta maksusta hyvinkin halukas kertomaan minulle mitä ihmeellisimpiä ja mielikuvituksellisempia totuuksia ja tosiasioita maailmasta ja ihmisen tietoisuuden reunoilla tapahtuvasta toiminnasta. Jostain syystä tämä tieto on kuitenkin varattu vain valituille ja sovitun maksun suorittajille.
Filosofisesti en usko tiedon ja totuuden olevan luonteeltaan salaista. Toki tietoa ja totuutta voidaan yrittää salailla, mutta tieto tahtoo vapaaksi kuten tekee myös totuus.
Minä kuvailisin totuutta parhaiten tajunnantilana joka ei jätä sijaa epäilykselle. Tieto puolestaan voi olla valhetta, totuutta taikka sekä että. Kaikki mitä ihminen ottaa aisteillaan vastaan on tietoa.
Ihmiset eivät halua epäillä, he haluavat tietää ja uskoa. Monet ovat valmiita maksamaan, että pääsevät epäilyistään. Kohdistuivat epäilyt mihin tahansa.
Tässä piilee niin sanottujen karismaattisten johtajien lumous. Heidän kykynsä tuoda sanomansa esille on niin vakuuttavaa, että rationaalinenkin henkilö saattaa langeta lumoukseen. Kun joku ilmaisee ydintä myöten palavaa uskoa johonkin asiaan, vahvistaa se myös kuulijan horjuvaa vakaumusta.
Jos jollakulla tällaista kykyä on, voi hän käyttää sitä uskomansa asian esiin tuomiseen, mutta myös kuulijoidensa manipuloimiseen taloudellisen hyödyn taikka muun edun saamiseksi.
Joillekin totuus on vain vakuuttavin äänenpainoin tehty esitys, jotkut vaativat totuudelta enemmän.
18.10.2015 22:55
Kiitos, Tulkintaa, avasit uusia väyliä. Rasitteena kokemista en ollut uskaltanut oikeastaan tietoisesti ajatellakaan.
Tässä vaiheessa voin lisätä, että isosiskoni on alkoholisti ja kärsii diagnosoidusta maksakirroosista.
En ajatellut asiaa kun olin uneni nähnyt, mutta yhdessä lähteminen saa uusia merkityksiä.
17.10.2015 00:05
Jäi tuohon ylläolevaan lisäämättä eräs puoli unesta.
Urheiluautot ovat seksikkäitä.
Autolla ajamiseen voidaan liittää eroottisia mielleyhtymiä. Autoa ohjataan käsin ja kova vauhti tuntuu pitkälti samalta kuin orgasmi. Se ei saa aikaiseksi samanlaisia kehollisia reaktioita, useimmiten, mutta tunteen tasolla kokemus on pitkälti samanlainen.
Kovassa vauhdissa näkökenttä supistuu ja omat kyvyt vaikuttaa tapahtumiin vähenevät tapahtumien edetessä. Kun vauhtiin on päästy, on jarruttaminen vaikeaa, ennenkuin pelkko voittaa. Toisin sanoen ennen kuin koetaan huippu.
Yllä mainittu huomioiden, uneesi liittyy myös seksuaalinen näkökulma.
Jokin huippuseksikäs kaatoi sinut kumoon. Se ei kuitenkaan estänyt sinua toimimasta "liikenteessä" eli seksikumppanien kanssa.
Olit tyytyväinen ajosuoritukseesi. Tämä voisi viitata joko onnistuneeseen sukupuoliyhteyteen jonkun kanssa, mutta luultavimmin autoeroottisiin tuntemuksiin.
Olit tyytyväinen elämään ilman seksikästä ajoneuvoa ja pääsit huipulle omalla autollakin eli omin keinoin.
Kiitos unesi jakamisesta.
16.10.2015 23:58
En ole lukenut lehtijuttuja, mutta jos ne pitävät sisällään, mitä on annettu ymmärtää, olen pahoillani uhrien puolesta. Omaisten puolesta pahoillaan oleminen onkin vaikeampaa.
Väkivalta, piinaaminen ja kiusaaminen on rikollisuutta. Tällaisen väkivallan, piinaamisen ja kiusaamisen kohdistuessa omaisiin, on kyse pahuudesta. Turha vedota mihinkään, mikään kristinuskon auktoriteetti ei käske, pyydä taikka suosittele ryhtymään tällaiseen väkivaltaan.
En tiedä tapauksen yksityiskohtia.
Monesti ryhmät kokoontuvat yhteen, mutta kaikissa näissä ryhmissä ei ole alkuperäistä sanomaa. On halua eristäytyä, lahkoutua, on halua taistella, ja lopulta alkuperäinen sanoma hukkuu. Voi niitä jotka saarnaavat vihaa.
Vaikka Sanassa kehoitetaankin hakkaamaan irti vasen käsi jos se syntiin houkuttaa, ei se silti oikeuta lyömään ja piinaamaan toista, saati sitten omaa lastaan. Jokainen kilvoittelee itse, ette voi tehdä sitä toisten puolesta, ette ainakaan väkivalloin.
Kuinka voidaan nähdä rikka toisen silmässä ja olla näkemättä hirttä omassa?
Eikö Kristus kuollut ristillä syntien tähden?
Kuinka kukaan voi kiduttaa ja lyödä toista Kristuksen nimissä?
16.10.2015 23:40
Olen käsittänyt, että monet ihmiset uskovat, että paikkoihin voi jäädä muistoja tapahtumista. En tätä aikoinani pohtinut, mutta myöhemmin olen leikitellyt ajatuksella, että kenties näin jotain mitä siellä päin joskus tapahtui. Näkemäni muistutti kertomuksia evakkojen kulkemisesta.
En kuitenkaan pysty sanomaan mihin ilmansuuntaan ihmiset olivat menossa. Tiedän olleeni jossain Etelä-Karjalassa tai ainakin niillä seuduilla. En pysty sanomaan onko sillä paikalla ollut tietä sotien aikana tai sitä ennen. Ovathan ihmiset tietysti voineet samota pitkin salojakin, mutta pidän sitä erittäin epätodennäköisenä, heillä oli sentään eläimiä mukanaan. Vaikka tapahtumasta on 20 vuotta, muistan silti elävästi yhden lehmän jota vedettiin kaulaan sidotusta narusta.
Kokemus oli kaiken kaikkiaan voimakas ja mieleenjäävä.
Nimimerkki Kokemusmaailma, lukisin mielelläni näkemistäsi ja kokemistasi tapahtumista. Varoitan kuitenkin, että suhtaudun asioihin asenteella, jossa molemmat jalat ovat maassa. Asenteestani huolimatta olen kiinnostunut, että joku on kokenut jotain samankaltaista. Kenties kokemasi auttaa selittämään omaa kokemustani.
Kiitos vastauksestasi.
16.10.2015 23:15
Asiakaspalvelu ja muut esiintymistilanteet eivät ole ihmiselle samanlaista kanssakäymistä kuin läheisten ja hyvin tuttujensa kanssa oleminen.
Asiakaspalvelu ja esiintyminen ovat näyttelemistä. Ihminen esittää tällöin roolia jotain tarkoitusta varten.
Kun esimerkiksi lääkärit ja muut asiantuntijat antavat lausuntoja yleisölle taikka potilailleen, ottavat he asiantuntijan roolin, jossa ovat oppineet viestinsä antamaan.
Asiantuntija saattaa helposti haluta kiinnittää huomion itse asiaan eikä niinkään tapaan jolla asia kerrotaan. Tästä syystä insinööreillekin opetetaan nykyään viestintää. Kaikki eivät ole insinöörejä ja vaikka olisivatkin, ei viestinnän silti tarvitse olla tylsää.
Asiantuntijoiden ydinosaamisalue on kuitenkin itse asia eikä sen esiin tuominen. Tästä syystä asiantuntijan älykkyys ei välttämättä ole millään tavalla verrannollinen asioiden hankalan esittämisen kanssa. Tämä pätee tietysti myös toisinkinpäin. Heikko kyky esittää ajatuksiaan muille, ei millään tavalla kerro viestijän korkeasta älykkyydestä. Näyttelijät ja muut tunteekkaasti elehtivät voivat olla aivan yhtä älykkäitä kuin kuka tahansa atomeja halkova suuruudenhullu Outolempi.
Tunteita osoittamalla vedotaan viestin vastaanottajan tunteisiin. Asiantuntija luottaa viestinsä painoon sellaisenaan, tunteisiin vetoamista ei tarvita. Toisilla aloilla kuten vaikkapa näyttelelemisen, politiikan ja huijaamisen aloilla ovat viestin vastaanottajan tunteet usein viestin tarkoitus. Vastaanottajan halutaan tuntevan tietyllä tavalla ja toimivan näiden tunteiden vaikutuksesta.
Voidaan siis todeta, että tunteita ilmaisevat esiintyjät huijaavat yleisöään aivan yhtä paljon kuin esiintyjät, jotka eivät tunteita esityksessäään ilmaise. Riippuu pitkälti viestin vastaanottajasta, mistä tavasta hän enemmän pitää.
16.10.2015 21:44
Molemmat eläimet olivat vasemmalla puolellasi.
Aikuinen sika voisi viitata mieheen ja hyvin vahvasti niin tekeekin. Nautaeläin voisi jollain todennäköisyydellä viitata naiseen.
Unennäkijä saattaa kokea asian toisin, mutta tärkeämmät asiat asetetaan tietyissä tilanteissa oikealle puolelle verrattuna vasemmalle puolelle asetettuihin. Tässä unessa ei käy ilmi, että oikealle puolelle olisi asettunut mitään. Suutelevien eläinten asettuminen selkeästi unennäkijän vasemmalle puolelle voisi siten viiita, että eläimet eivät ole tärkeitä unennäkijälle tai ainakaan hän ei haluaisi niiden olevan sitä.
Siaksi nimitetään yleensä mieshenkilöä, joka käyttäytyy huonosti varsinkin naisia kohtaan. Jostain syystä unennäkijä ei nimitä nautaeläintä lehmäksi. Kenties hän tietää, että ollakseen lehmä, on naudan synnytettävä vasikoita. Nautaeläin voisi olla urospuolinenkin, mutta unen asetelmat eivät muuten viittaa tähän vaihtoehtoon.
Nyt voidaan ajatella, että unennäkijä on kokenut erään tai eräiden tuttaviensa keskinäisen suhteen olevan hänelle epämieluisa. näin heidän suutelunsa näyttäysi karikatyrina, eli pilakuvan muotoon puettuna kohtauksena. Kaiken lisäksi kohtaus asettuu unennäkijän vasemmalle puolelle ja viestittäisi näin tapahtuman olevan hänelle vähemmän tärkeä ellei jopa yhdentekevä asia. Tätä korostaa hienotunteinen ohikävely.
13.10.2015 23:22
Kuljit unessasi kadun ylitse katsomatta sivuille. Tämä vastaa käytännössä laput silmillä kulkemista. Tämän seurauksena ylitsesi melkein ajettiin. Jostain syystä melkein ylitsesi ajanut auto oli keskimääräistä parempi kulkuneuvo.
Selvisit koettelemuksesta kuitenkin ja pääsit oman autosi rattiin, jonka sait oitis kulkemaan sulavasti muun liikenteen seassa. Koit tämän suorituksen johdosta mielihyvää.
Tähän voisi liittyä, että olet selvinnyt kohtaamisesta jonkun sosiaalisesti korkeammassa asemassa olevan kanssa. Tämän tilanteen selviämisen vuoksi tunnet ylpeyttä omista kyvyistäsi. Olet siis jollain tavalla auttanut itseäsi elämässä, jossa ollaan välillä törmäyskurssilla toisten kanssa.
Tämän voisi ajatella myös toisin: Pidät itseäsi lähtökohtaisesti erinomaisena suoriutujana ja edes sosiaalisesti tai yhteiskunnallisesti korkeammat tahot eivät voi sinua vahingoittaa.
13.10.2015 22:57
Unet ovat pitkälti toiveita.
Mikä siinä miehessä kiehtoo?
Oletko vailla jotain?
Minulle unesi kertoo kaipauksesta jonnekin muualle ja parempien miesten pariin.
11.10.2015 22:57
Olisi mielenkiintoista läpikäydä jonkun sairaaksi luokittelema uni. Mikä tekee unesta sairaan? Ymmärrän kyllä, että tietyllä tavalla diagnosoidut henkilöt tapaavat nähdä tietyllä tavalla ominaisia unia. Uni voi siinä mielessä mielessä kertoa sairaudesta ja olla sen oire, mutta mikä on sairas uni?
Seuraavaksi voimme miettiä käsitettä uskovainen. Tämä liittynee vahvasti kristinuskoon. Jostain syystä budhalaiset, islamilaiset, shintolaiset, hindut ja animistit eivät ole uskovaisia vaan pelkästään uskonnonharjoittajia. Teen myönnytyksen ja jätän ateismin uskontojen ulkopuolelle.
Ymmärrän antipatioita ja voin jopa kerskata, että pidemmälle kuin ihminen keskimäärin. On kuitenkin absurdia väittää, että tietyn uskonnon harjoittajien unet olisivat sairaampia kuin muiden. Näiden muiden jäädessä määrittelemättömäksi.
Tietysti on, että katselet maailmaa omasta näkökulmastasi, kuten me kaikki teemme ja henkilökohtaiset asenteesi tulevat esiin varsin kielteisellä tavalla. Jokaisella on oikeus vastustaa mitä mielipidettä ja uskomusta tahansa, allekirjoitan sen täysin. En vain näe mitään yhteyttä sanomasi ja esittämiesi tosiseikkojen suhteen.
Missä ovat ne uskovaiset ja heidän sairaat unensa?
Edelleen sinun täytyy selventää käsitystäsi todellisuudentajusta. Unet ja todellisuudentaju kun eivät kulje käsikädessä.
11.10.2015 22:54
Monesti kun ihmisiä on hypnotisoitu taikka suggeroitu muilla tavoilla ja heitä on pyydetty uneksumaan naisen sukupuolielimistä, he kertovat herättyään nähneensä unia rasioista ja muista säilytys-, kanto- ja varastotiloista.
Reppu ja kaappi voivat merkitä unennäkijälle tietysti muutakin. Kaappiin voidaan kätkeä ja piilottaa. Reppuun voidaan säilöä ja kantaa muutakin kuin "lapsia".
Jostain syystä kiinnität huomiota vuodenaikaan, talveen. Yleisesti ottaen kaikki on vaikeampaa talvella kuin vaikkapa kesällä, joskaan kesällä ei käydä koulua.
Kaverit availivat kaappejaan. Voisiko tämä viitata salaisuuksien tai luottamustellisten asioiden kertomiseen? Kaapeilla on luonnollisesti myös muukin seksuaalisuuteen liittyvä tarkoitus, ei mennä kuitenkaan siihen. Tyttö ja reppu voisi viitata raskauteen. Oli ikään kuin epätietoista, että kuka oli tytön siunattuun tilaan saattanut. Todistaja voisi auttaa kun syytöksiä esitetään.
Pieni ovi ja menninkäisperhe. Selkeästi perhe oli jotain mihin et kuulu. He olivat iloisia kuin appivanhemmat yleensä ovat. Et halunnut osallistua heihin, koska muistit jopa pappasi varoitukset ja kiellot. He voisivat kuitenkin olla jopa kaukaista sukua sinulle eivätkä luovu sinusta helpolla.
Voisiko tutustuminen menninkäisiin viittaa johonkin tuttavuuteen tosielämässä?
Lastenleluautomaatista löytyi sormukset. Ymmärrämme kaikki tämän merkityksen parisuhteelle. Jatkossa sormus murenee ja kerrotaan, ettei sormus ole lelu vaan tärkeä ja arvokas asia.
Unessa hyökätään menninkäiskylään ja neitsyys viedään.
Hautajaisosiossa seksin ja kuoleman (pelon) yhteys tulee varsin selkeästi esille.
Mielenkiintoinen rakennelma kerta kaikkiaan.
Yllä olevasta voimme poimia ajatuksia, jotka liittyvät suhteeseen, jonka sopivuudesta unennäkijä on epävarma. Unessa on myös ajatuksia ja pelkoja sukupuoliyhteydestä ja raskaaksi saattamisesta sen seurauksena. Kaiken kaikkiaan unessa esiintyvät ajatukset ja tunteet kysyvät ja peräänkuuluttavat hyväksymistä. Mitä hyväksymiseen tulee, on unennäkijä itse epävarma, siis hyväksyykö hän itse asian.
Asiaan ei välttämättä sinänsä liity raskautta tai muutakaan lieveilmiötä. Sanoisin, että unessa on kyse tunteista ja haluista, jotka unennäkijä saattaa kokea epätoivottaviksi.
Kiitos pitkän unikertomuksen jakamisesta.
11.10.2015 22:32
Tarkoitatko uutta sarjaa vai sitä vanhaa? Hommasin sen vanhan, enkä meinaa millään jaksaa katsoa edes yhtä jaksoa. Minulla on ollut paketti jo ainakin pari vuotta enkä ole viittä jaksoa pidemmälle ehtinyt.
90-luvun mystiikka ei pure enää 2010-luvulla vaikka sitä nuorena tulikin kateltua. Aika ajaa asioista ohitse.
11.10.2015 21:54
Onneksi vapaaehtoisia täydennysjoukkoja saapuu koko ajan rajan yli Suomeen. Mitä tekisimmekään ilman heitä kun pillit alkavat viheltää?
11.10.2015 21:49
Tuossa iässä et oikeasti halua tehdä itsemurhaa. Ethän ole vielä edes nähnyt taikka kokenut mitään. Odotas vaan kun olet kaksi-, kolme- taikka nelikymppinen, silloin kukaan ei enää ihmettele.
Miksi ihmeessä sinun pitäisi tehdä mitään nopeasti ja kivuttomasti? Nauti kyydistä. Elämä on kuolemista, hitaasti ja päivä kerrallaan. Joskus tuskia on vähemmän ja joskus enemmän. Joka aamu on kuitenkin eilisen kärsimykset takanapäin eikä huomisesta kukaan tiedä. Tuuli voi kääntyä milloin tahansa, aurinko paistaa ja suupielet kääntyä hymyyn vaikka tänään elämä löisikin vasten kasvoja, veisi kaiken ja pimentäisi mielen.
Odota vain. Anna asioiden kasvaa, kehittyä ja kypsyä. Elämässä on myös onnea, ihan jokaisella.
11.10.2015 21:47
Oulun suurin mulkku on se ostarilla mopoileva nuoriherra joka räkii, räkättää ja herättää vastenmielisyyttä koko yhteisössä. Pitkä tukka, epäsiisti olemus ja paljon poissaoloja koulusta.
11.10.2015 21:33
Mikä on elämän tarkoitus?
11.10.2015 21:28
Ihmiset toimivat suuremmassa joukossa yleensä pienissä ryhmissä taikka yksinään. Jos oma olo pikkuryhmässä on epävarma, on kätevää vahvistaa sekä itseään että ryhmäänsä mollaamalla jotakuta ryhmään kuulumatonta. Kuka tahansa ei mollauksen kohteeksi kelpaa vaan hänet valitaan tästä suuremmasta joukosta, jonka sisällä ryhmä toimii. Näin ryhmä voi jatkuvasti kohdata mollauksensa kohteen ja ryhmä saa yhteisiä ajatuksia ja arvoja. Yhteenkuuluvaisuuden tunne kasvaa ryhmän sisällä kuten myös tunne omasta turvalllisuudesta.
Tämänkaltainen käytös eli kiusaaminen on yleistä peruskoulun yläluokilla. Murrosiässä ollaan epävarmoja omasta kehityksestä ja tulevaisuudesta kaikkine muutoksineen. Monet asiat pelottavat ja ryhmä antaa turvaa. Yhteenkuuluvuutta täytyy kuitenkin vahvistaa ja helpoiten se tapahtuu jonkin joukkoon sopimattoman yksilön mielenterveyden kustannuksella.
Kiusaaminen ei kuitenkaan rajoitu pelkästään peruskouluun vaan sitä tapahtuu myös työelämässä. Luonnollisesti kiusaaminen ei ole tässä vaiheessa yhtä avointa kuin peruskoulussa. Halveksiva asenne uhria kohtaan on kuitenkin sama iästä riippumatta. Naureskelu, ivaaminen ja suoritusten väheksyntä ovat tunnusmerkinomaisia vaikka itse kiusaamistoimet saattavat vaihdella huomattavasti pienestä hymystä aina suoranaiseen pahoinpitelyyn asti.
Itse en ole missään koulussa peruskoulun jälkeen taikka työelämässä havainnut kiusaamista. Olenkin nyt suorastaan järkyttynyt, että yliopisto-opiskelijat alentuvat luolamiestasoiseen käytökseen. Olen elänyt harhaluulossa, että kiusaajat jäävät huonoine itsetuntoineen yhdeksänneltä luokalta sosiaalihuollon asiakkaiksi ja heitä työllistää lähinnä työvoimapoliittinen tempputeollisuus.
Toivon todella, ettei kukaan jätä yhtään kysymystä esittämättä näiden terroristien pelossa. Professorien yhtenä velvollisuutena on opettaa ja voidaan sanoa, että opiskelijan (moraalinen-)velvollisuus on oppia. Halveksivalla luolamiesasenteella opiskelutovereihinsa suhtautuvat aiheuttavat suoranaista vahinkoa niin opetukselle kuin oppimisellekin.
Oikeastaan ainoa keino puuttua kiusaamiseen on osoittaa tukea kiusatulle. Tosin tällaisissa tapauksissa kiusattu ei välttämättä tiedä olevansa kiusattu ja asian esille tuominen voisi olla kiusallisempaa kuin asia itsessään.
Jos kuitenkin kysymysten esittäjiä halveksutaan, tulisi entistä useampien alkaa kysymään asioita luennoilla, ihan vain periaatteesta, ihan vain selvittääkseen asioita kaikille monessakin mielessä.
11.10.2015 21:23
205 / 240