Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rytmimunat
rytmimunat
rytmimunat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
138
Kommenttia
5572
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ahaa, mutta kyse ei ole katujengistä. Ainoastaan nuorista, joilla on yhteisiä urbaaneja harrastuksia, keinoja ja päämääriä niin liikunnan kuin tulonhankkimiskeinojenkin osalta, jolloin lain kirjaimen noudattamisesta saatetaan kansainvälismuodikkaasti joustaa.
10.05.2026 20:16
IPCC:n raporttia muokkaavia tutkijoita on noin 800. Heistä 46 ei usko enää ihan kaikkea ilmastohysteriaa. Maailman tiedemiehistä 3 %:a on samaa mieltä näiden 46 kanssa (eli 97% on hömpässä täysillä mukana). Koska 46 tiedemiestä 800:n joukosta noin 6%:a, voimme huomata, että IPCC:n tutkijat ovat tuplasti kriittisempia ilmastohömppää kohtaan kuin maailman tiedemiehet yleensä.
10.05.2026 20:10
Ainakin minä pysyn aiheessa.
06.05.2026 19:52
Ne puoli miljoonaa työtöntä eivät ole pitkäaikaistyöttömiä. Ihmiset siirtyvät työpaikkojen välillä ollen välillä työttöminä. Jotkut työllistyvät työttömiksi jäätyään nopeasti, joillakin siihen menee aikaa enemmän, mutta kuitenkin työllistyvät. Työttömyysajat työllisyysjaksojen välillä saattavat joskus venähtää, mutta harvemmin siinä vuosia menee. On luonnollista, että ikääntyminen haittaa merkittävästi työllistymistä, josta syystä pitkäaikaistyöttömyys on hyväksyttävämpää eläkeiän lähellä kuin mitä se on työikäisyyden alkuvuosina.
On siis huomattavan haitallista sekä yksilölle että yhteiskunnalle, jos elämäntapatyöttömyydesta tehdään tai edes yritetään tehdä jotain hyväksyttävää tapaa suunnitella oma tulevaisuutensa. Toki yhteiskunta voi lähteä rakentumaan suuntaan, että kansalaisen tärkein velvollisuus on keksiä jotain ajankulua elämänsä ajaksi, koska työtä ei yksinkertaisesti ole, eikä kukaan halua sellaista edes saada aikaiseksi. Tällaista yhteiskuntamallia voitaisiin kutsua eläkkeelle syntymisen malliksi. Siinä on tietysti omat hyvät puolensa, mutta sen ongelma on rahoitus. Eläminen maksaa, ja jonkun se pitää maksaa.
06.05.2026 19:49
Mielenkiintoista, että jonkun mielestä Työttömyyspalstan keskustelussa painopisteenä ovat nimimerkit eikä työttömyys.
06.05.2026 19:34
Valehtelijoiden lisäksi ovat vielä takinkääntäjiäkin.
04.05.2026 21:04
Jaahas, täällä pystytellään olkiukkoja ja hyökätään niitä vastaan, että rapa roiskuu. Jos kaikki työttömät eivät ole täällä keskustelemassa, ja provosoimassa, luonnollisestikaan minun kommenttini eivät silloin koske kaikkia työttömiä. Ainoastaan niitä, jotka ovat täällä. Mitä toksisuuteen ja harhaisuuteen tulee, on kaikkea sitä väittää, etteikö minun mielestäni työttömiä kohtaan olisi ikäviäkin asenteita. Tottakai on. Aivan samoin on ikäviä asenteita työssäkäyviäkin kohtaan ja niitä ikäviä asenteita työssäkäyviä kohtaan esittävät työttömiksi itseään sanovat.
Tosiasia on, että tällaisilla keskustelupalstoilla on joidenkin mielestä mukava saada aikaiseksi raivoisia reaktioita keskustelijoiden taholta. Sitä voisi kutsua kimppuun usuttamiseksi, taikka vain iloksi saada joku suuttumaan. Kun joku saadaan suuttumaan, voidaan hänen suuttumuksensa valjastaa johon muuhunkin, ehkäpä jopa johonkin poliittiseen. Minun nähdäkseni työssäkäyvällä ihmisellä ei ole mitään syytä saada työtöntä kanssaeläjää suuttumaan tarpeettomaasti, varsinkaan työssäkäyviin. Sellainen halu ja tarve voisi olla ainoastaan jollain sellaisella, joka ei ole onnistunut työmarkkinoilla myymään osaamistaan, josta syystä hän myy katkeruuttaan täällä.
Provosoiminen ei ole yksinkertaista, jos mietimme sitä hyöty-haitta laskelmalla. Toki, lyhytaikaisesti se on vain jonkun ärsyttämistä, että hänestä saadaan jokin reaktio esille. Provosoiminen saattaa kuitenkin olla pitkäaikaista ja asenteisiin vaikuttamista, mutta toisaalta myös ihan vain siitä ilosta tehtyä, että joku saisi raivarin.
04.05.2026 21:03
Exam ei tarkista ja arvostele tenttejä, se vain kerää vastaukset. Tenteissä kysytään yleensä perusasioiden ymmärtämisen lisäksi jotain, mikä missä voi osoittaa ymmärtäneensä asian yksityiskohtineen. Asian ymmärtäminen ja sisäistäminen ei siis ole ulkoa opettelua, mutta se on sitäkin. 800 sivua on toki mittavan kokoinen kirja, mutta jos jaat sen kolmen viikon joka päivälle ja käytät 8 tuntia päivässä sen lukemiseen, tekee se noin 5 sivua tunnissa. Sinulla on siis 12,5 minuuttia per sivu. Toki jokaista sivua ei tarvitse lukea niin pitkään, koska tarkoitus on ymmärtää asiat ja niiden yhteydet toisiinsa. Tenttivastauksissa ei kannata hätääntyä luettelemaan pelkkiä detaljeja, vaikka kysymys vaikuttaisi niitä koskevankin. Sen sijaan essee-vastaus antaa mahdollisuuden kertoa aiheesta kokonaisvaltaisesti ja sitä kautta osoittaa ymmärryksesi asiasta. Ei kuitenkaan kannata harhautua vastaamaan asian vierestä, sillä se ei tuo pisteitä. Vastaustila on yleensä rajoitettu, joten kannattaa hahmotella vastaus ennen sen lopullista kirjoittamista.
04.05.2026 20:39
Kyllä, kun Yt:t tulevat omalle kohdalle ja tienvarsi kutsuu kenkiä kuluttamaan, en tule tänne valittamaan, että on niin kurjaa hakea jopa neljää paikkaa kuukaudessa.
04.05.2026 20:24
Niin, kenties kehität konseptin, jossa työnantaja tuo työpaikan kotipaikkakunnallesi ja vieläpä tulee ihan hattua nostamalla pyytämään sinua töihin. Toki hän ensiksi kohteliaasti odottelee kotiovellasi, että olet aamutoimesi suorittanut, ennen kuin ovikelloasi soittaa.
04.05.2026 20:22
Sinulla on siis hävinnyt tulityökortti, rataturva, tieturva 1 ja 2, sähköturva, kylmäaine ja nosturikortti. Kenties hukkasit ajokorttisikin.
04.05.2026 20:15
Meidän yhteiskunnassamme rikoksista saa tuomion ja sen tuomion kärsittyään on vapaa. Työttömyys puolestaan ei ole rikos, eikä siitä saa tuomiota. Mitä puolestaan tulee elämäntapatyöttömyyden ja taparikollisuuden eroon on, että elämäntapatyötön elää kaikkien muiden kustannuksella, taparikollinen vain uhriensa kustannuksella. Taparikollisuudessa ei ole mitään ihailtavaa, saati sitten tavoiteltavaa. Tavallinen työntekijä harvemmin kuitenkaan joutuu taparikollisen uhriksi ja menettää sen vuoksi omaisuuttaan. Se on ikään kuin omaa tyhmyyttään, jos antaa rahansa Nigerian prinssille taikka huonoa onnea, jos joutuu ryöstetyksi kadulla. Sen sijaan elämäntapatyötön syö jatkuvasti ruokapöydässäsi, etkä voi millään tavalla vähentää sellaisen riskiä. Et siis voi välttää elämäntapatyötöntä syömästä pöydässäsi esimerkiksi välttämällä öiseen aikaan liikkumista kaduilla, taikka olemalla pitämättä käteistä mukanasi kun liikut ulkona, tai olemalla päästämättä janoisia kansallispukuharrastajia asuntoosi. Toki voimme kritisoida taparikollisia ja heidän toimintaansa, mutta sitä varten on olemassa rikoslaki ja tuomioistuinlaitos. Elämäntapatyöttömiä varten ei ole kuin Kela ja verottaja, ja heidän vuokseen verottaja on meidän kimpussamme.
On lisäksi syytä ottaa huomioon, että tämä keskusteluosio on nimeltään "Työ ja opiskelu". Rikollisuudesta ja siihen suhtautumisesta voi keskustella muissa keskusteluosioissa, jotka ovat sitä varten olemassa.
04.05.2026 20:11
Kaikki puolimiljoonaa työtöntä eivät ole täällä provosoimassa.
02.05.2026 19:12
Vai ovat jo työttömätkin matalapalkkaisia luusereita. Pitäähän siitäkin palkka maksaa, vaikka vähän matalampi.
02.05.2026 19:10
No, milläpä sen suostumuksen todistat? Kuvaatko koko tapahtuman salaa videolle?
02.05.2026 19:08
No, miksei sitä sitten voisi erikseen pyytää, jos se kerran sillä selviää?
02.05.2026 19:03
Yleensä työhakemukset onnistuvat paremmin silloin, kun haetaan jotain tiettyä avoimena olevaa työpaikkaa ja perustellaan hakemuksessa, miksi juuri sinä olisit hyvä valinta kyseiseen työhön. Tällaisella hakemuksella työnantaja joutuisi perustelemaan sinulle, miksi sinä hänen mielestään sopisit hänen tarjoamaansa työpaikkaan. Voi toki olla, että tälläkin hakemuksella tärppää, mutta yleensä avoimiin työpaikkoihin tulee hakemuksia, eikä työnantaja lähde aktiivisesti etsimään avoimia ilmoituksia, jotka mahdollisesti olisivat kiinnostuneitä hänen tarjoamastaan työstä. Tämä siksi, että työnhakuilmoitukseen vastaaminen yleensä kertoo jo sen, että työnhakija on kiinnostunut tarjotusta työstä.
02.05.2026 18:57
Hae apua.
02.05.2026 18:48
Mistä lähtien käden ojentamisesta johonkin vertikaalikulmaan tuli laitonta?
02.05.2026 18:43
Helsingin kaupunki on varautunut vappuroskaamiseen, kuten se on varautunut siihen jo ainakin 50 vuotta. Se, että jossakin puistossa on roskaa vappuna, ei tarkoita, että ne samat roskat olisivat siellä vielä juhannuksena tai edes seuraavana viikonloppuna.
02.05.2026 18:18
3 / 279