Voiko kieltäytyä työskentelystä tietyn henkilön kanssa?

Anonyymi-ap

Olen ollut työpaikassani 15 vuotta ja kaikki työkaverit ovat olleet todella mukavia yhtä lukuun ottamatta.

Vettuilee taukoamatta ja kun hänelle sanoo jotain vastaan niin alkaa kiukuttelu, tavaroiden heittely ja tavaroiden potkiminen kuin olisi tekemisissä 8 vuotiaan kanssa.

Sanoin pomolle että katso ettei tuo tee enää minun kanssani töitä mutta pomo sanoi että sillä on taas känkkäränkkäpäivä ja katsotaan kun se siitä rauhoittuu.
Olen siitä jatkuvasta piikittelystäkin sanonut kun eräs työkaveri oli aivan punainen vitutuksesta ja luulin että kohta saa ihan oikeasti nyrkistä.

En kieltäyty työstä missään nimessä mutta voinko kieltäytyä tekemästä työtä tietyn henkilön kanssa? Minä saa toisen työparin kyllä tarvittaessa. Me olemme kokeneimmat ja siksi teemme paljon yhdessä mutta minä olen hänen takiaan aivan loppu. Hän vie voimat ja töiden jälkeen tekee mieli vain nukkua.

4

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä sinun nyt vain täytyy puhua asiasta esimiehellesi.

• Anonyymi

Kuumakalle tai Venla. Jos on selvä väkivallan uhka, sinä puhut esimiehellesi. Ellei puutu, otat työduojeluun yhteyttä.
      Luottarillekin voit puhua, jos hän kävisi asiassa välihenkilöksi.

• Anonyymi

Pyydä pomo mukaan muutamaksi tunniksi, niin näkee löytyykö itsehillintää kuitenkin tarvittaessa.

• Anonyymi

Itse ainakaan en ole työskennellyt edes kiiretilanteissa tai poissaolopaikkaajana yhden kuumapäisen tyypin kanssa enkä samassa työporukassa muutamaan vuoteen. En kylläkään ole ainoa, kenen kanssa hän on pilannut välit.
      On ihan raivohullu kirjaimellisestikin. Pimahtaa ihan syyttäkin ja mitättömistä asioista sekunnissa ihan töyteen raivoon ja karjuu niin kovaa, että kuuluu kevyesti uloskin ja toimistoon, mikä sijaitsee ihan toisessa päässä tätä suurta hallia, missä työskentelemme.
      Ja on aina huutaessaan ihan punainen kaljua myöden, i´han kuin tomaatti tai paloauto, yhtä syvän punainen. Jätkäll äei mitään itsehillintää. Ja jos kestääkin olla huutamatta, niin paiskoo ja potkii ovia kulkiessaan, paiskoo lavoja lattialle niin kovaa kuin pystyy ja mitä nyt kaikkea.
      Sanoin asiasta jo aikanaan pomolle ja pistin sen verran koville, että tämä loppuu. Ja erään kerran pomo sattui olemaan paikalla, kun tämä raivohullu tuli työpisteelleni hallin toiseen päähän ja alkoi vain huutamaan ja karjumaan silkassa raivossa niin, että korviinkin sattui ja näytti hetken aikaa oikeasti siltä, että hänellä itsellään poksahtaa joku suoni päästä tuon vihansa takia. En ollut tehnyt edes mitään väärin tai ylipäätään, mikä olisi jotenkin pilannut tai edes vaikeuttanut hänen työtään, päin vastoin. Olin tehnyt kaikki siten, miten oli pyydetty ja tehnyt ne vielä oikein ja annettua aikataulua hieman nopeammin. Mutta tämä huutaja oli päättänyt kait vaan, että olin mokannut silti.
      Vittuunnuin sen verran, että pimahdin ja aloin karjumaan takaisin jotain Pistä turpasi kiinni ja painu vitun apina vittuun siitä huutamasta ja häiritsemästä mua-tasoista juttua, mikä nyt oli ihan turhaakin ja lisäsi vain hänen huutamistaan. Pomo yritti jotain älkää nyt ja lopettakaas pojat nyt..-tasoista, mutta ei rauhoittanut tätä huutajaa.
      Jälkeen päin totesin vain, että näetkös nyt? Ja sanoin että mä en tosiaan enää tuon ja muunkaan tuon tasoisen kusipäähuutajan kanssa tee minuuttiakaan töitä. Jos sopii firmalle, niin hyvä ja jos ei, niin sekään ei ole mun päänsärkyni.
      No, ei ole sen jälkeen kysyttykään, että meenkö kiireauttamaan tai muutakaan.
      Eli kyllä se on mahdollista, kun siihen on hyvä syy, kieltäytyä siis työskentelemästä jonkun ihmisen kanssa ja pomon velvollisuus on uudelleensijoittaa osapuolet tällaisissa riitatilanteissa tai nimetä uudet työparit. Se on vain pomon umpipäisyydestä kiinni, kuinka nopeasti ja millaisella väännöllä se tehdään.
      Ja jos ei muu auta, niin sitten työsuojeluvaltuutetun tai luottamusmiehen kanssa setvimään asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      122
      3888
    2. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      46
      3351
    3. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      33
      2647
    4. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      203
      2607
    5. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      28
      2512
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      45
      1923
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

:) 😛😆😱
      Ikävä
      114
      1511
    8. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1478
    9. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      1455
    10. Jos elämäsi ihminen

on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt
      Ikävä
      73
      1223
    Aihe