Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. No+sulla+ei+ny+ainakaan+ollu+mitään+rakentavaa+antaa+vastaukseksi+tuohon+aloittajan+ongelmaan"Uusien+ystävien+ja+kavereiden+saaminen+tällä+iällä+ei+ole+ihan+helppoa.+Onko+muilla+samoja+ongelmia+ja+miten+olette+ongelman+ratkaisseet?"Tuohon+vastasin,+mut+sinä+ny+käsitit+aloituksen+toisin,+mutta+et+ny+itsekään+ainakaan+mitään+myötuntoa+ja+kannustavaa+ja+toivoa+herättävää+kyennyt+tuolle+tyhjätakkiselle+aloittajalle+sanomaan.Toisaalta+mietin,+et+oletko+kuitenkin+aloittaja+itse,+kun+tunnut+kuitenkin+paremmin+aloittajan+tunnetilat+ja+tarpeet+tietämään,+vaikka+aloituksessa+ei+niistä+mainintaa+ollutkaan+.Tosiaan+itse+pyrin+ottamaan+kantaa+siihen+mistä+on+puhe,+että+pahoitteluni+kun+en+ymmärtänyt+että+aloittajan+tilanne+olikin+noin+vaikea+ja+hän+olikin+kaikkensa+menettänyt+ja+tarvitsikin+enemmän+ymmärtävää+olkapäätä+,+vertaistukea+ja+toivoa,++selviämiseen.Ei+voi+tietää,+kun+aloituksessa+annettiin+toisenlainen+kuva,+ettei+tilanne+ollut+niin+huono.Mutta+joo+tää+on+tämmöstä.+Kommentissasi+ny+keskityit+vain+minun+ja+minun+ehdotuksiani+ehdotuksiani+mitätöimään,+ettet+ny+tässä+kohtaa+yhtään+parempi+kuin+minäkään
  2. "Syytä+olisi+laittaa+narsisti+heti+pakkohoitoon,+jos+vain+vähänkään+vihjailee+väkivallasta+perheensä+keskuudessa.+Psykoosipotilaskin+joutuu+hoitoon,+jos+väkivallalla+edes+uhkailee,"No+niin+voi+toki+ajatella,+mutta+käytäntö+ja+realismi+on+jotain+muuta,+hoitopaikkoja+ja+resursseja+ei+ole.+Ihan+monet+eri+syistä+psykoottiset+ihmiset+elävät+keskuudessamme,+lääkkeet+jäävät+ottamatta+tai+ne+korvataan+huumeilla.+Laitoshoitoon+ei+niin+vaan+pääse+ja+monet+omaiset+ovat+helisemässä+näiden+asioiden+kanssa.+Sitten+saattaa+käydä+niinkin+että+harhat+ja+todellisuus+sekaantuvat+täysin,+olotila+tulee+niin+vaikeaksi,+että+pitää+tehdä+jotain,+että+pääsee+hoitoon.+Tästä+aiheesta+tulee+mieleeen+taannoinen+kirvessurma+metrossa.+https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/metrossa-kirveella-lyonyt-oli-syyntakeeton/201748/Mitä+sitten+tulee+mainitsemiisi+narsistien+uhreihin+ja+heidän+mielenterveyteensä.+Niin+en+tiedä+kuinka+paljon+sitten+on+sellaista+väkeä+joiden+mielenterveys+on+sillä+lailla+vaarantunut,+etteivät+enää+toivu+koskaan.+Yleistä+kyllä+on+että+narsisti+mieluusti+leimaa+uhrinsa+mielisairaaksi,+jos+uhri+uskaltaa+vähänkin+kritisoida+narsistin+toimintaa,+tai+ehkä+muutenkin+vaan,+koska+se+on+narsistista+hauskaa.+Mutta+onko+se+niin+on+taas+toinen+juttu.+Kyllähän+pitkäkestoinen+stressi+ja+kaltoinkohtelu+yms.+jälkensä+jättää,+esim+.+pelkotilat+voivat+kestää+pitkään,+mutta+mun+käsittääkseni+hyvinkin+monet+toipuvat+ajan+kanssa+ja+elämä+jatkuu.
  3. "Eli+jokainen+kuuluu+vankilaan,+koska+jokainen+narsisti+on+väkivaltainen."Riippuu+varmaan+siitä+täyttyvätkö+rikoksen+tunnusmerkitMyös+vankiloissa+on+tungosta+ja+oli+kyseessä+vankeusrangaistus+tai+pakkohoito+niin+viime+kädessä+me+olemme+ns.+maksumiehinä.