Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "Että joo, edelleen kirjoituksistasi päätellen minua osin kummastuttaa ja huvittaakin tuo itsepintainen yrityksesi väittää ettei narsistit ole pelkän seksin takia kenenkään naisen kanssa...no ei ilmeisestikään naisen , mutta välineen kanssa kyllä.."

Vielä muutama ajatus tuosta, itsekin olet kertonut niistä narsistipsykopaattisi hoo-alkuisista naisista, etteivät he edes ole sinun mielestäsi edes naisia...

Josta tullaan juurkin tuohon esineellistämiseen...noh onhan esineellänkin hyötyarvonsa, jos haluan harjata hiuksiani, niin otan avukseni harjan, sen avulla saan hiukseni suoriksi, että harjasta on minulle hyötyä...

samaan tapaan voi ajatella, että jos on seksiaddikti niin seksiä on pakko saada ja ännäni sanoja lainatakseni...ei niin väliä kenen kanssa, kunhan vaan vehkeet sopii yhteen, että kuka tahansa kelpaa...kuhan saa pussinsa tyhjättyä/hetken helpotuksen...

että seksi on se hyöty mitä sinunkin narsistipsykopaattisi niistä saa/hakee jos ja kun on seksiaddikti, jonka asian sinäkin yrität kääntää ännäni tapaan, että ne naiset sitä munaa haluaa...

Mistä tullaan tähän...

"Eli narsistille olisi mahdottomuus olla pitkäaikaisessa liitossa vain yhden kanssa seksiä harrastaen?"

On kysymys mihin minä en tiedä vastausta, mutta tästä tuli mieleen edelleen se sinun lanseemarasi kuvitelma siitä, että perjantaibiisi ketjusta, jossä käskit minun kuvitella, että se himolissu olisi ännäni nyksä...

vastasinkin jo silloin siihen ketjuun, mutta edelleen toki olen sitä mieltä, että jos noin todellsuudessa olisi niin uskoisin ännäni tyytyvän siihen naiseen joka omien sanojensa mukaan pitää tuntien jyystöstä vaikka joka päivä...

Mutta en ihan usko tuohon kuvitelmaasi...vaan luulen edelleen, että tuolla himolissu hahmolla taas vain yritettiin antaa naisista sitä samaa kuvaa, että kaikki naiset on "sellaisia" sitä munaa vaan haluaa...

Mutta toki minäkin välillä kuvittelen kaikenlaista, ja tuohon kuvitemaasikin liittyen kyllä käynyt mielesssä sellainenkin ajatus, että onko tuo naisen halventaminenkin "sellaiseksi" niin pakonomaista, että siihen vedetään mukaan esimerkiksi se oma seurustelukumppanikin...

Ja mikä tuon taustalla sitten on...se kuuluisa projektioko, että se oma häpeällinen riippuvuus jälleen siirretään toisen harteille, tässä kuvitelmassa naisesta tehtiin nymfomaani... täältä sivusta katsottuna ajatus on sama, kun se nainen on "sellainen" niin pakkohan sitä...

Tässä tuon kuvitelman ännäni nyksästä himolissuna loi, kukapa muukaan kuin tämä nimenomainen kirjoittaja jonka kanssa tässä keskustelen...

Mieluusti kysyisinkin, mikä oli sinun motiivisi tuohon kuvitelmaan, mitä hait/yritit kertoa sillä...
  2. "Kysyn, kun selvästi haluat vieläkin puida asiaa."

No paljonmpa taas koet tarvetta pohtia tätä mennyttä suhdeettani, ihan kaikkeen ny en koe tarpeelliseksi edes vastata, mutta joo..

En ole seksiaddiktion asiantuntija, en tiedä mihin muihin sairauksiin se mahd. liittyy, itsenäisenä sairautena se kuuluu riippuuvuus sairauksiin ja löydät varmaan netistä runsaasti tietoa googlettamalla sanoja seksiaddikti/seksiriippuvuus...

Mutta tähän menneeseen tyyppiin liityen, jonka vuosi täällä kirjoitelen niin ymmärtääkseni hän oli selkeästi ruumiillinen narsisti ja Vakninin mukaan he ovat seksiaddikteja ja mihin perustan tuon "väittämäni"...

Nii edelleen hänellä oli se yksi nainen, joka ilmeisesti ei kyennyt vastaamaan hänen tarpeisiinsa, että hän tarvitsi niitä muitakin naisia sen seurustelukumppaninsa lisäksi...yhden kanssa seurusteli, tarvitsi muita naisia tyydyttääkseen seksuaaliset tarpeensa...

Silloin loppupeleissä muistan kun joskus menin hänen luokseen niin hän vihjaili että mitähän naapurit meinaa ku aamulla täältä lähti vaalea nainen ja ny tulee taas toinen nainen...

Siinä vaiheessa toki vielä luulin, että yrittää tehdä minut mustikseksi, kun en tämmösestä asiasta mitään tiennyt, enkä sen nyksänkään(vaalea nainen) olemassaoloon tiennyt, mutta merkille pantavaa on sekin, että sitten kun minä sieltä lähdin, niin sain osakseni sitä ilkeää vihjailua tyyliin "joku pääsee "liukkaille"...

Omaa käytöstään ikäänkuin yritti siirtää minun käytöksekseni...se kuuluisa projektio, jota silloin vain luulin pelkäksi ilkeilyksi, johon en keksinyt syytä...näin jälkiviisaana voisin ajatella, että häpeä yritti nousta pintaan ja se piti ikäänkuin siirtää minun kannettavakseni...eihän hän, mutta tuo nainen on "sellainen", kun kaikki naiset vaan sitä munaa, niin pakkohan hänen on...(vastuu/häpeä omasta käytöksestä/ siirretään naisten kannettavaksi)

Että joo, edelleen kirjoituksistasi päätellen minua osin kummastuttaa ja huvittaakin tuo itsepintainen yrityksesi väittää ettei narsistit ole pelkän seksin takia kenenkään naisen kanssa...no ei ilmeisestikään naisen , mutta välineen kanssa kyllä...

Mitä tulee tähän...

"Omalla narsistillani ei naisista ole pulaa ollut. Puhelin soi alinomaa öin ja päivin, kun innokkaan kaikenikäiset kyselevät hänen peräänsä jopa vuosien takaa."

Kysyn sinulta, kummanko illuusio jota jatkuvasti täällä ruokit/pidät yllä...sinunko vaiko narsistisi...

Tarinasi mukaan ette ole asuneet yhdessä/tapailette nykyään harvakseen, olet asettanut rajat, etkä suvaitse narsistipsykopaattisi puhuvan sanaakaan muista naisistaan...

Niin loogisesti ajatellen, nuo soitot ovat joko vain oman mielesi sisältöä tai narsistisi illuusio jota sinäkin elät/ruokit, koska sinunkin mielestäsi se narsistisi on niin ylivertainen naisten/seksin suhteen...

Jostain syystä haluat pitää ainakin täällä hänestä yllä tuollaista kuvaa, että narsisti psykopaattisi on kovin tavoiteltu naisten keskuudessa, mitä ny voi ihan osin verrata noihin "olen narsisti" tyyypien tarjoamiin illuusioihin...
  3. "Onko aina oltava tosikko?"

Tässä kun näitä luekskelin sattui silmiini tämäkin ja tuohon kysymykseesi tosikkomaisuudesta vastaan,

että tämmösessä tapauksessa kyllä, minun mielestäni nuo kaksi kirjoittajaa käyttivät hyvin moukkamaista kieltä, jota en ole kuullut yleensä aikuisten vähänkin sivistystä omaavien ihmisten toisesta käyttävän...

Ihan samantapainenhan se ännäkin, samalla tapaa ajattelen, että tuskin vähänkään sivistystä omaava aikuinen mies, sanoisi naista rumaksi...

Että enemmänkin tuo heidän käyttämänsä kieli kertoo kirjoittajista itsestään...

Mutta joo, mitä tulee tuohon...

"sinä itse epäilet alituiseen ännäsi mahdollisuuksia saada naisia oikeasti edes isketyksi."

Kuule koitas ny käyttää järkeäsi, tiedät hyvin, että olin ns. toinen nainen, mikä tarkoittaa sitä, että hänellä oli jo yksi nainen, no kuvioon tuli loppumetreillä vielä kolmaskin nainen, joka on hän josta puhumme nyksänä...

Että joo, ännälläni oli ainakin kolme naista yhtäaikaa ja tuo lause jota vääristelet...liittyy siihen aiemmin kertomaani hänen itsensä sanomaan lauseeseen, "ettei tämmönen mies niin vain naista saa"

Eikös kuullostakkin hassulta, on todellisuudessa kolmekin naista kierroksessa, mutta ei vaan ole/saa naista...

No jos ajatellaan, että minä olin pelkkä sukupuolielin, niin entäs ne kaksi muuta, mitä he olivat, jos ei naisia...

Kuule kun tämän asian pointti ny piileekin siinä,

ettei hän ilmeisesti pitänyt saamiaan naisia naisina...ainakaan sellaisina jollaisen hän olisi todellisuudessa halunnut, nyksästäänkin hän antoi heti sellaisen kuvan, että oli naimissa ja rakastui oitis silmittömästi kun sai sitä munaa...

Mitä taas tulee sinun kertomuksiisi narsistipsykopaattisi naisista, niin olet heistä antanut hyvin negatiivisen kuvan, että ovat alkoholisoituneita, reppanoita ja hoo alkuisia ja ihan suoraan olet jossain kohtaa sanonutkin ettei niitä voi naisiksi nimittää...

Että mitähän se tarinasi narsistipsykopaattisi muuta hyötyä heistä sai kuin seksiä...kuvatunkaltaisilla naisilla ei ole rahaa, eikä mammonaa...

Että hyvinkin mielipiteesi kumppanisi naisista ovat hyvinkin ännäni mielipiteen kaltaisia, johan sitä himolissuakin jo ännäni kuvitteelliseksi nyksäksi yritit tyrkyttää...

Noh, periaatteessa en haluaisi sinun kanssasi kauheasti edes jankata,

mutta tarjoat hyvän pohjan tuoda esille nimenomaan tätä asiaa, että narsistit eivät jätä käyttämättä yhtäkään tilaisuutta antaa naisesta "sellaista kuvaa" ja sitä kautta halventaa naista tyyliin kaikki naiset sitä munaa vaan...

Ja mitä tuohon seksiin tulee...niin kertaappas sinäkin vaan sitä narsismi tietouttasi, niin lukemalla saa tietää, että useat narsistit ovat seksiaddikteja, puhutaankin ns. ruumiillisesta narsistista...En usko että ännäni senkään suhteen mikään erityisnarsisti olisi...
  4. "Yhtä hyvin joku muu narsisti voi jänkätä vaikka maailman tappiin ja on vain iloinen kun kohtaa "vastusta"

Niin tuskin narsistitkaan ovat mikään yhtenevä joukko, eroja varmaan on heissäkin...

Tähän aiheeseen ja riitelyyn liittyen taas vähän Vakninia...

"Narsisti on ikuisesti lapsuutensa ratkaisemattomien konfliktien vanki (kuuluisa Oidipus-kompleksi mukaan luettuna). Tämä pakottaa hänet etsimään niihin ratkaisuja elämällä näitä konflikteja yhä uudelleen läpi muiden tärkeiden ihmisten kanssa. Mutta hän todennäköisesti palaa Tärkeiden Asioidensa (vanhemmat, auktoriteettihahmot, roolimallit, huolenpitäjät) luokse kahdesta syystä:

"Lataamaan" konfliktiakkuaan, tai
    Kun ei ole tilaisuutta käydä konfliktia jonkun muun kanssa.

Narsisti suhtautuu inhimilliseen ympäristöönsä ratkaisemattomien konfliktiensa kautta. Tällä tavoin luotu jännitteen energia kannattelee hänen elämäänsä. Narsistia piiskaavat eteenpäin valtavat epävarmuuden purkaukset ja hämmentävät tulevaisuuden pelot siitä, että hän menettäisi arveluttavan epävarman tasapainonsa. Narsistina oleminen on köydellä tanssimista. Narsistin on pysyttävä jatkuvasti valppaana ja jännittyneenä. Ainoastaan jatkuvan konfliktin tilassa hän saavuttaa pakonomaiseksi kokemansa kiihtymystilan.

Tämä jaksottainen vuorovaikutus hänen konfliktiensa esineiden kanssa ylläpitää sisäistä metakkaa, pitää narsistin varpaisillaan ja täyttää hänet sillä huumaannuttavalla kokemuksella, että hän on elossa."

Että käsittääkseni narsisti itse järjestää noita konflikteja, vaikkakin...

"Narsisti kokee jokaisen erimielisyyden - puhumattakaan kritiikistä - valtavana uhkana. Hän reagoi puolustautumalla. Hänestä tulee närkästynyt, aggressiivinen ja kylmä. Hän ottaa emotionaalista etäisyyttä uuden (narsistisen) kärsimyksen pelosta. Hän aliarvostaa sitä, joka teki väheksyvän huomautuksen."

On narsistin tapa "riidellä" varsinkin jos hän tuntee jäävänsä ns. alakynteen tai häpeän tunne uhkaa noustaa mieleen...

"Halveksimalla kriitikkoa ja vähättelemällä epäsointuisen keskustelukumppanin arvoa - narsisti minimoi erimielisyyden tai kritiikin vaikutusta häneen itseensä. Tämä puolustusmekanismi tunnetaan nimellä kognitiivinen dissonanssi (tai projektiivinen identifioituminen - oman kokemuksen itsestä alitajuinen heijastaminen toiseen, suom. huom.)."

Eihän minussa mitään vikaa ole, vaan kaikki toiset tekevät väärin, pettävät, kohtelevat narsistia kaltoin, ovat typeriä, inhottavia, rumia mistä ny konfliktissa kulloinkin onkin kyse...

"Vankeuteen joutuneen eläimen lailla narsisti on aina tähystyspaikallaan: oliko tämä kommentti tarkoitettu halveksimaan häntä? Oliko tämä äännähdys tietoinen hyökkäys? Vähitellen hänen mielensä ja hänen viitekehyksensä muuttuvat vainoharhaisuuden kaoottiseksi taistelukentäksi, kunnes hän kadottaa yhteyden todellisuuteen ja vetäytyy omaan maailmaansa ja kuvitelmiinsa omasta vastaansanomattomasta suuruudestaan."

Tuosta lopusta, jotenkin ny tuntuu, että nämä narsistit täällä ovat ikäänkuin kadottaneet todellisuuden ja juuttuneet ainakin osin tuohon omaan kuvitelmaansa omasta suuruudestaan...

"Jos tämä erimielisyys, kritiikki tai halveksunta on julkista, narsisti pitää sitä Narsistisena Lähteenä! Vain kun se ilmaistaan yksityisesti - narsisti raivoaa sitä vastaan.

Älyllinen narsisti on yhtä kunnianhimoinen ja suvaitsematon kritiikkiä tai erimielisyyttä kohtaan kuin hänen ruumiillinen virkaveljensä."

Niin jäimpä tuossa miettimään tuota, miksi jotkut täällä saavat nimitellä naristeja miten tahtovat, kun taas hernettä vedetään nenään varsinkin minun kohdallani...

Että tuossahan tuo tulikin...yleinen parjaaminen on lähde, yksityinen, jonka käsitän olevan henk. koht. aiheuttaa raivoa, että oman ajatuskuvionsa toki aiheuttaa miksi kirjoittajia jotka kokevat henk. koht. olevansa osa minun tarinaani on niin monta ja kumpaakin sukupuolta...

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq73.html
  5. "Hyvin osaat analysoida ja tuo pätee myös sinuun."

Niin varmasti joskus, mutta en ihan allekirjoittaisi tuota helposti...

Mikä sitten on kenenkäkin mielestä henk. koht, itse ajattelen sellaisen olevan nimenomaan yhteenlaskutoimitukselle osoitettua, paljon täällä on sellaista ihan suoraan minulle osoitettua ja kanssakeskustelijan lauseet alkavat sanoilla sinä olet...tai yhteenlaskutoimitus on...

Kuten tässäkin, josta ymmärsin että tämä on tarkoitettu nimenomaan minulle...mutta tuosta sinun, että olet joutunut kitkerää katkua välillä hengittelemään...Olen ymmärtäväni tuosta että koet että puhun/tarkoitan sinua...että mieluusti voisit tarkentaa kuka/mikä henkilö olet...

Koska ihan en tiedä ny kuka kirjoittajista sitten olet, koska valinnanvaraa tuntuu olevan paljon

Jos päättelen olet joku niistä kirjoittajista jotka usein loukkaantuvat niin eniten kirjoituksistani on loukkaantunut tuo naisena ns. kaikualoituksella kirjoittava, sitten aikoinaan se se mies, joka käytti samoja sanoja kommentoidessaan ännäni ulkoista olemusta kuin tuo ed. mainittu nainenkin ja alkuun hyvin usein loukkaantui se mies, joka kertoi kouluttavansa narsisti vaimoaan...

Viime aikoina joukkoon on liittynyt joku narsistin virallinen puoliso joka luulee "tietävänsä" että puhun hänen miehestään ja on loukkaantunut sen vuoksi ja ompa joskus minua yritetty häätää pois palstalta lauseella "me", jotka haluamme sinun poistuvan täältä...

Aikaisemmin joskus joku mies väitti minua entiseksi vaimokseen kuin joku myös on ollut tietävinään että olen hänen miespuolinen naapurinsa, ompa joku väittänyt tieävänsä että olen ent, alkoholistikin, ihan kaikkia en ny muista...enkä voi tunnistaa, mutta tosi useita niitä henk. koht. loukkauksen taholtani kokeneita tässä palstahistoriani aikana on ollut...

Että empä tiedä, kauhean moni kirjoittaja tuntuu ottavan minun kommenttini, mielipitteni henk. koht, että ilmeisesti sitte hirveän moni kokee, että kirjoitan/puhun/tarkoitan heitä...

Ompa minua lähestytty jopa spostitse siinä mielessä, että ko. ihminen olisi ännäni nyksä ja samoihin aikoihin jopa tuo alussa mainitsemani naiskirjoittaja oli myös palstalla tietävinään, että miten mukavaa kun yhteenlaskutoimitus saa vielä ännänsä nyksänkin kanssa puhua...

Puhumattakaan siitä, että tuo samainen nainen joskus ammoisina aikoina yritti esiintyä palstalla jopa minuna, jolloin jo tein ilmoituksen niin ylläpidolle kuin nettipoliisillekkin...jota ilmoitusta taas tuo ko. mieskirjoittaja kovasti paheksui...

Että huomaatkos miten sekavasta seurakunnasta nämä henk. koht. minuun loukkaantuneet tällä palstalla koostuvat ja kuinka paljon heitä tuntuu olevan...

Mutta joo, en tunne kuin yhden henkilön joka on miespuolinen jonka vuoksi tämän aiheen piiriin olen tullut, että jäitä hattuun lukijat, en usko että hän sentäs on teidän kaikkien läheisenne...
  6. "Meni. En ole nuorehko nainen vaan nuorehko mies, joka sairastaa narsistista persoonallisuushäiriötä."

Niin itsekin mietin, että onks tää ny sitte lunakuu, joka taannoin mainosti "olen narsisti kirjaansa"...

Mutta tähän väittelyyn/todisteluun sukupuolesta, niin emme voi koskaan tietää kumpaako sukupuolta ko. kirjoittaja on, jos emme henk. koht. tunne ko. ihmistä, kun käsittääkseni narsistit voivat esiintyä netissä niin miehenä kuin naisena ja kuka tahansa voi aiheeseen tutustuessaan alkaa esittämään myös narsistia niin halutessaan...

Siitä kaiketi voimme olla yhtä mieltä, myös psyk. hoitajakin ettei ihan normaali ihminen tule nettiin kertomaan "olen narsisti" juttuja, olkoonkin vaikka pelkkä provo niin taustalla kyllä on sitä huomion=lähdehakuisuutta ja huomionhakuinen pers. häiriö kuuluu kyllä samaan viitekehykseen narsistisen pers. häiriön kanssa...

"B-klusteriin kuuluvat epäsosiaalinen (F60.2), epävakaa (F60.3), huomionhakuinen (F60.4) sekä narsistinen persoonallisuushäiriö (F60.8).

Tätä ryhmää leimaavat toistuvat ristiriidat yhteiskunnan ja/tai lähipiirin kanssa. Häiriöstä saattaa aiheutua kärsimystä lähipiirille ja ympäristölle, samoin kuin potilaalle, joka usein hakee apua ihmissuhderistiriidoista aiheutuvaan ahdistuneisuuteen tai masentuneisuuteen. Epäsosiaaliselle persoonallisuudelle on tyypillistä impulsiivisuus sekä piittaamattomuus laista ja moraalista, josta johtuen hän altistuu ristiriidoille lähipiirin ja yhteiskunnan kanssa. Epävakaaseen persoonallisuuteen taas kuuluu mielialojen ja suunnitelmien ailahtelevuus sekä impulsiivisuus, josta seuraa usein ihmissuhdemyllerryksiä ja masennusoireita. Huomionhakuinen persoonallisuus pyrkii hankkimaan erilaisin keinoin huomiota, ja altistaa itsensä parisuhderistiriidoille, sekä huomion puuttuessa myös masennusoireille. Narsistisessa persoonallisuudessa tavoittelun kohteena on arvostus, ja sitä leimaa usein epärealistiset kuvitelmat omista kyvyistä."

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietohaku/F60-69/F60/Pages/default.aspx

Se mikä mielestäni ny näissä "olen narsisti" jutuissa mättää, liittyy siihen, etteivät "nämä narsistit" taannoinen lunakuukaan tuntunut olevan moksiskaan vaikka häntä epäillään/pilkataan, kun mututuntumani mukaan, narsistit ovat herkkiä loukkaantumaan/ottamaan itseensä, sen surkean itsetuntonsa vuoksi ja tuo loukkaantuminen näkyy sitten tarpeena mitätöidä toista, täälläkin se hyvin tulee esille, mennään henk. kohtaisuuksiiin...

"Narsistin raivo ilmenee useimmiten myrkyllisinä verbaalisina nuolina, joita hän ampuu (usein kuviteltua) vainoojaansa kohti niiden (usein kuviteltujen) loukkausten takia, joita tämä on osoittanut"

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Sielu.html

Että pikkusen ny nämä "olen narsisti" tyypit vaikuttavat liian viileiltä, ollakseen "kaikille"kateellisia narsisteja...
  7. "Meitä pitää ymmärtää, ei rankaista. "

Niin edelleen tuohon rankaisuun liittyen, kun näitä naristeja täällä tuntuu kuulolla olevan niin toivoisin vastausta nimenomaan tähän kohtaan Vakninin teksteissä, josta voi kyllä päätellä, että jotkut narsistit saattavat hakea rankaisua...

"Mutta klassinen narsisti hakee myös rangaistuksi tulemista. Hänen toimensa tähtäävät sosiaalisen halveksunnan tai muunlaisten seuraamusten tuottamiseen itselleen. Hänen elämänsä on jatkuvaa oikeudenkäyntiä ja oikeudenkäyntiin joutuminen itsessään on jo rangaistus. Rangaistus (nuhtelu, vankilaan joutuminen, hylätyksi tuleminen) laillistaa ja vahvistaa hänen sadistisen, idealisoidun ja epäkypsän Superegonsa (kuitenkin itse asiassa hänen vanhempiensa tai kasvattajiensa) tuomitsevat äänet. Ne vakuuttavat hänet hänen arvottomuudestaan. Ne vapauttavat hänet siitä sisäisestä ristiriidasta jota hän kokee menestyessään: nakertavasta syyllisyydestä ja häpeästä ja loputtomasta tarpeesta varmistaa Narsistinen Lähde."

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

Niinikään onhan tuo asia ymmärettävissä siltäkin pohjalta, että mikä tahansa huomio käy, positiivisen puuteessa negatiivinenkin, että jos ei voi olla pidetty, niin mielummin sitte vihattu...

neutraali suhtatuminenko ei käy ?
    Sen olen ymmärtänyt että huomiota jättäminen on myrkkyä narsisteille...

tiedän toistan itseäni, mutta mieluusti kuulisin myös narsistien kommentointia tästä aiheesta...

Aloittaja moitii että kun narsisteja solvataan, mutta jotenkin tuosta ymmärrän, että he saattavat myös toivoa että heitä solvattaisiin? Sekin parempi kuin huomiotta jättäminen ?
  8. "Emme ole pahoja, olemme sairaita ja siksi toimimme niin kuin toimimme."

Niin jollain tasolla ymmärränkin tuon, mutta toisaalta taas ajattelen, että aikuisella nphoolla on järkikin, hän kyllä tietää mikä on ns. oikein ja väärin...

Uskoisin, että nphoot esim. noudattavat liikennesääntöjä siitäkin huolimatta, että kokisivat tarvetta ajaa "omalla laillaan"...

Että ajattelisin, että heillä on kyllä jonkinlainen valinnan mahdollisuus käytöksensä suhteen...tietävät oikean/väärän, mutta eivät välitä...

En tiedä onko esimerkkini kömpelö, mutta jotenkin ajattelisin, että aikuinen ihminen, olkoonkin pers. häiriöinen kykenisi noudattamaan jonkinlaisia "sääntöjä" myös ihmissuhteissaan...

Ihan en vertaisi skitsofreenikkoihin kun käsittääkseni he ovat selkeästi sairaita mieleltään, kärsivät harhoista, jotka saattavat esim. yllyttää heitä väkivallan tekoihin, kun taas nphoon toiminta tuntuu taas selkeästi suunitellulta ja väkivallan teotkin käsittääkseni kumpuavat sen hetkisestä loukkaantumisesta tai siitä ettei nphoon tarpeita tyydytetä...

Mutta joo, vaikea ihan kaikkea on ymmärtää, en osaa kuvitella ihmistä joka on ikäänkuin tyhjä sisältä/ei ole ikäänkuin omaa minuutta ja saa olemassaolonsa tunnun siitä millaisen vaikutuksen tekee toiseen ihmiseen...

Tavallaan voisin ajatella, että onhan sekin surkeaa, että suhteiden alussa nphoo kokee itsensä hyväksi/ihanaksi ihmiseksi ja sitten loppupeleissä ikäänkuin itse sabotoi sen omalla käytöksellään/teoillaan/sanoillaan...

Ihan kuin hän itse haluaisi ensin sitä positiivista lähdettä, mutta se ei riitä vaan myös sitä negatiivista lähdettä on pakko saada siltä samalta lähteeltä ja narsisti itse haluaa jäädä ihmisten mieliin ilkeänä/vastenmielisenä ihmisenä...

Omaan menneeseen suhteeseeni liittyen, meillä tosiaan oli sovitusti sellainen suhde, etten ymmärrä miksei tuo ko. ihminen vain päättänyt suhdetta kun alkoi tuntumaan siltä...

Jossain kohtaa jo otin esiin Vakninin teksteistä tämän kohdan...

"Mutta klassinen narsisti hakee myös rangaistuksi tulemista. Hänen toimensa tähtäävät sosiaalisen halveksunnan tai muunlaisten seuraamusten tuottamiseen itselleen. Hänen elämänsä on jatkuvaa oikeudenkäyntiä ja oikeudenkäyntiin joutuminen itsessään on jo rangaistus. Rangaistus (nuhtelu, vankilaan joutuminen, hylätyksi tuleminen) laillistaa ja vahvistaa hänen sadistisen, idealisoidun ja epäkypsän Superegonsa (kuitenkin itse asiassa hänen vanhempiensa tai kasvattajiensa) tuomitsevat äänet. Ne vakuuttavat hänet hänen arvottomuudestaan. Ne vapauttavat hänet siitä sisäisestä ristiriidasta jota hän kokee menestyessään: nakertavasta syyllisyydestä ja häpeästä ja loputtomasta tarpeesta varmistaa Narsistinen Lähde."

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

Jonka pohjalta olen päätynyt ajattelemaan, että osin narsistit myös suunitelmallisesti toimivat/käyttätyvät niin, että myös tämä/rankaisu toteutuu, ihmiset alkavat mollata heitä...he "haluavat" itse tulla halveksituiksi/syytetyiksi...
  9. "Jo vihkivalassa takerteli sen rakastan sanan kanssa, mutta mistäpä tämän olisi silloin vielä arvannut."

Niin tuosta asiasta Vaknin kirjoittaa tähän tapaan...

"Narsisti ei vihaa mitään niin paljon kuin lausetta "Minä rakastan sinua". Se herättää hänessä lähes alkukantaisia reaktioita. Se provosoi hänen silmittömään raivoon. Miksi näin?

Narsisti vihaa naisia katkerasti ja kiihkeästi. Naistenvihaajana hän yhdistää rakastettuna olemisen omistetuksi tulemiseen, valtaamiseen, kahlehtimiseen, muutetuksi tulemiseen, alentamiseen, riistämiseen, heikoksi tekemiseen, hukuttamiseen, sulautetuksi tulemiseen ja peitetyksi joutumiseen. Hänelle rakkaus on vaarallista takaa-ajoa.

Rakastettuna oleminen merkitsee intiimisti tunnettuna olemista. Narsisti ajattelee mielellään olevansa niin ainutlaatuinen ja syvällinen, että häntä ei voida koskaan käsittää. Narsisti uskoo että hän on inhimillisen ymmärryksen ja empatian yläpuolella, että hän on ainutlaatuinen. Se, että hänelle sanotaan "minä rakastan sinua", romuttaa tämän tunteen, vetää hänet suurimpaan yhteiseen nimittäjään ja uhkaa hänen ainutlaatuisuutensa kokemusta. Kaiken kaikkiaan, jokainen kykenee rakastamaan, ja jokainen halpamaisinkin ihminen rakastuu. Narsistin mielestä rakastaminen on eläimellistä ja patologista käyttäytymistä - aivan samoin kuin seksi.

Narsisti tietää olevansa huijari, petkuttaja, taidokas valhe, näytelmän käsikirjoittaja, tyhjä ja oikeasti ilman olemassaoloa. Se joka väittää rakastavansa häntä, joko valehtelee (mitä narsistissa muka on rakastettavaa?) - tai on itseään petkuttava, takertuva ja epäkypsä läheisriippuva. Narsisti ei voi sietää ajatusta, että hän olisi valinnut puolisokseen valehtelijan tai idiootin. Puolison rakkauden vakuutukset ovat narsistin oman harkintakyvyn tuhoisaa arvostelua.

Narsisti vihaa rakkautta - olipa se ilmaistu miten tahansa ja milloin tahansa."

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html

Mutta joo, eipähän näitä asioita narsisteista tiedä, ennenkuin kohdalle sattuu...itsekukin sitten valitsee lähteäkkö vai jäädä...
  10. "eivätkä kaikki jää pohtimaan päättämättöminä joitakin asioita, oliko se nyt niin tai näin, vaan menevät eteenpäin kuin mummo lumessa."

Niin kukin ihminen toimii oman luonteen laatunsa mukaisesti ja olen ymmärtänyt, että hyvinkin moni jumittuu minun laillani näihin asioihin hakien jonkinlaista ymmärrystä ...käsittääkseni aiheesta puhetta piisaa niin tällä palstalla kuin muuallakin...

Tässä ny olen jumittunut pohtimaan nimenomaan tuota asiaa miksi nuo kaksi kirjoittajaa mies ja nainen käyttävät tuollaista kieltä liittyen ännäksi kutsumaani henkilöön, koska tosiaan samankaltaista tekstiä sisältää se ännäni muinoin lähettämä spostikin...

Kun kumpikin kirjoittaja on tällä palstalla itse itseään kuvannut hyvänäköiseksi ja tuo naispuolinen kirjoittaja useasti tuonut esiin senkin että hänen narsistipsykopaattinsa on erityisen komea...

Lähtökohtaisesti voisin ihmetellä sitäkin, että miksi ylipäätään kukaan aikuinen ihminen käyttää tuollaista kieltä kenestäkään...

Noh, minuakin toki voi syyttää ilkeäksi, kun aikoinaan otin esille ko. ihmisen ulkoisen olemuksen tilanteessa jossa nimenomaan korostettiin että kaikki narsistit olisivat erityisen hyvänäköisiä, mutta tuollaista kieltä en ole käyttänyt koskaan...

tarkoitus oli ny vaan osoittaa että narsistit eivät poikkea ulkonäöllisesti mitenkään ns. valtaväestöstä ja on virheellistä väittää että pelkästään kauniit ihmiset olisivat narsisteja...

Noh, asian (ännäni ulkoisen olemuksen) otti jälleen esiin tuo naisena kirjoittava tuossa perjantaibiisi ketjussa, jota jäin ihmettelemään, että miksi...

Kokonaisuudessaan minua mietityttää se että tosiaan samankaltaista kieltä on käyttänyt kaksi kirjoittajaa(miehenä ja naisena esiintynyt) tällä palstalla jollaista käytetään myös siinä hyvin kummallisessa spostissa, jonka ännäksi kutsumani henkilö itse lähetti minulle lähes vuosi suhteen päättymisen jälkeen...

Että hyvinkin voisin ajatella, että nuo kaksi miehenä ja naisena täällä kirjoittavat liittyvät samaan soppaan...
  11. "Tuntematon haukkuu ännääsi ja mielessäsi tutkailet miksi."

Niin ihmettelen kyllä tuota, syystä, että vastaanlaista tekstiä on siinä kummallisessa spostissa, jonka ännä minulle vielä lähetti lähes vuosi suhteemme päättymisen jälkeen ja jota hän itse epäili nyksänsä tekeleeksi...

täällä palstalla taas tuonkaltaista kommenttia on esitetty kahdesti niin naisen kuin miehenkin profiililla...

Noh, sinulla tuossa tuo kilpasiskoni...Ihan en ny saa kiinni siitä mistä syystä nimittelet minua niin ja mihin se liittyy,

Ko. miehestä en ole kilpaillut kenenkään kanssa, meillä oli sovitusti sellainen suhde, kuten olen monesti todennut, tiesin olevani ns. toinen nainen ettei hän pettänyt minua jos ja kun pettämisellä tarkoitetaan sitä, että on toinenkin nainen ja ymmärtääkseni kumpikaan ei halunnut siltä suhteelta sen enempää...

Mutta joo, en tunne noita toisia naisia henk. koht. hänen silloista seurustelukumppaniaan, enkä hänen nyksäänsäkään, joten en ny viitsi edes tarkemmin lähteä heitä henkilöinä pohtimaankaan...vaikka "heitäkin" on yritetty välille ikäänkuin tälle palstalle tuoda...

Mitä kilpailemiseen tulee niin joskus taannoin kyllä täällä on keskusteltu ns. palstan hallitsemisesta/vallan käytöstä tällä palstalla...sellaiseenkaan en ole pyrkinyt, enkä pyri...

Päinvastoin itseäni jopa joskus veetuttaa, että miksi kummassa minä olen juuttunut tähän ns. p'skan jauhamiseen täällä...

Että vikaa vikaa on toki minussakin, vaikka narsiteista lukeenena olen kyllä ymmärtänyt että tämmönen juuttuminen voi kestää hyvin pitkäänkin...sitä vaan yrittää jollain tasolla ymmärtää, mutta empä tiedä onko se edes mahdollistakaan...

Tämä minun tänne tuloni liittyy pelkästään siihen, että loppupeleissä minut kyllä esineellistettiin ihan täysin, annettiin ymmärtää etten ollut ihmisenä olemassa hänelle ollenkaan...

Joka tehtiin sanoilla...ku mä oon mikä oon, niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä...niin lähdin etsimään vastausta siihen...millainen ihminen ajattelee noin...

Mutta joo, tämä palstalla oloni on sitten oma lukunsa, jotakuta se on tuntunut harmittavan paljonkin, että kaikenlaista herjaa ja epäilyksen lietsontaa kyllä on tullut ihan riittämiin...