Narsismi ja intuitio

Nappasimpa wikistä

Nappasimpa wikistä nopean tietopaketin intuitiosta. Tosin wikin tiedot eivät välttämättä ole oikeita ja tuokin sisältää huomautuksen, että tietoihin on tehty vääriä korjauksia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Intuitio

Yhtäkaikki suurpiirteisen selvityksen tuosta kuitenkin sai.

En osaa ottaa kantaa tähän, että puuttuuko narsistilta intuitio. Enkä ole koskaan ajatellut, että tietoni oikeasta ja väärästä voisi perustua intuitioon. Se, että narsisti tapaa järkiperäistää asiat, on sensijaan minullekin tuttu tieto. Ehkä siksi narsistit ovat aina oieassakin omasta mielestään.

Intuitiohan liittyy tietoon yleisemmin, ei pelkästään tuohon oikein-väärin ajatteluun.

Mielenkiintoinen pointti: narsismi ja intuitio. On ehkä vaikea aihe. Pitäisi tietää ensin sekin, mitä intuitio on...

16

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoEmotions

Kyllä, narsisteilta puuttuu intuitio tai sen taso on erittäin pieni, kuten verrataan empatiaankin. Pahin pelko on vahvempi ihminen henkisesti joka näkee heidän sisälleen. He välttävät niitä koska eivät halua kenenkään näyttävän heille todellista itseään koska vihaavat sitä.

Narsistit ovat välillä hämillään kunneivät ymmärrä/tunne samalla tavalla kaikkea mitä ympäristössä tapahtuu, tämä aiheuttaa heissä raivoa. Se on se kuudes aisti joka on spirituaalimmissa ihmisissä vahvempi, esimerkiksi itseläni on henkisiä voimia ja olen ollut narsistin uhri.

Tuli mieleen, että kun he peilaavat itseään toisiin niin aina kun hän puhui puhelimessa, huusi hän kaikille: '' Turpa kiinni!! '' Jos oli edes hiukan ääntä.. Varmaan peilaus olisi mennyt pilalle. Onneksi tällä laiskalla omanarvon epäloogisella nostattajalla on jo uusi uhri/lähde samassa: Hänen miehensä.

Asioita joita hän aikoinaan sanoi miehelleen kuulteni jotka kaikuvat mielessäni:
      1. En mä voi sua pakottaa olemaan mun kanssa.
      2. Itsepähän haluat olla mun kanssa.
      3. Jos et ole onnellinen mun kanssa, sä voit etsiä toisen kenenkä kanssa olisit.
      4. Minä en muutu vuoksesi, minun luonteeni ei muutu vuoksesi.
      5. Rakastaisitko enemmän minua vai tulevia lapsiamme?

Hieman poikkesin aiheesta, mutta oli pakko kirjoittaa kun tuli mieleen.

• Kaikki muiden syytä

Hohhoijaa... narsuilla on juuri se toisten lukemisen taito ja intuitio.

Surullista tämä exien itkeminen narsismi palstalla. Säälittävää touhua

• kaikki exän syytä
        Kaikki muiden syytä kirjoitti:

Hohhoijaa... narsuilla on juuri se toisten lukemisen taito ja intuitio.

Surullista tämä exien itkeminen narsismi palstalla. Säälittävää touhua

Samaa mieltä.

• Blodsuckerr

Normaalilla ihmisellä on intuitio joka kertoo mikä on väärin ja mikä ei. Se on kuudes aisti ja se kertoo kaiken mitä ihmisen normaalit aistit eivät kerro, se on psyykkeellinen aisti joka tuntee energia-aallot. Narsisteilta tämä aisti puuttuu, koska mitä tunteellisempi ihminen on- sitä isompi intuitio tällä on.

Kirjoitinkin tästä samaisesta aiheesta tässä lähipäivinä ja tuo oli se pätkä jonka halusin tähän laittaa.

• "Normaalilla ihmisellä on intuitio joka kertoo mikä on väärin ja mikä ei. "

Niin valitettavasti vaan tuonkin asian ihminen jostain syystä sivuuttaa, itse yrittänyt opetella kuuntelemaan sitä entistäkin tarkemmin...voisin ajatella, että eläimillä on vaistonsa, ihmisillä intuitionsa...

Eläimet ovat lähempänä luontoa, luottavat/toimivat vaistojensa varassa, ihmiset taas ovat niin vieraantuneet luonnosta, että pyrkivät elämään tiedon/järkensä varassa eivätkä luota siihen intuitioonsa...

Ei tuo intuitio tarkoita yksinkertaisimmillaan sen kummempaa, kuin usein täällä kuultu lause hälytyskellot soivat, toisilla jopa hyvin varhain, mutta siltikin on saatettu mennä jopa naimisiin asti, kun siihen intuitoon ei ole luotettu...

• Miten selitätte sen

Miten selitätte sen, että juuri narsisti on äärimmäisen taitava löytämään uhrinsa heikkoudet. Narsisti myöskin aivan yliluonnollisen taitavasti löytää ne hetket, jolloin kannattaa olla uhriin yhteydessä...

Esim. itselläni niihin aikoihin, kun varsinainen seurustelumme päättyi, niin narsisti soitti tai otti muuten yhteyttä juuri silloin, kun häntä eniten kaipasin.. hän aivan kuin "pelasti" minut kaikkein synkimmistä syövereistä.

Noin hän on saanut minut pidettyä vuosia verkossaan. Nyt en häntä kaipaa... eikä puhelin myöskään soi. Mutta se soi jos alan häntä kaipaamaan... Joskus otan myös itse yhteyttä ja silloin siinä ei taas ole mitään yliluonnollisen tuntuista tietenkään.

Ja tätä on jatkunut vuosia.

Silloin kun tapasimme vuosia sitten, hän sanoi, että se ei ollut sattumaa. Fatalistit ovat parhaita narsistien uhreja ja tuo ei minuun kuitenkaan uponnut. Mutta sitten jälkeenpäin on tullut niin paljon selittämätöntä.

• Tuossa hyvä ja

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/intuitio_ratkaisee_puolestasi

Tuossa hyvä ja kansantajuinen artikkeli intuitiosta.

"Kannattaa myös muistaa, että alitajunnan intuitiivinen viisaus on ’tyhmää’, sillä ole moraalia. Se ei arvota käyttämäänsä tiedostamatonta tietoa ja sille on täysin sama, onko ratkaistavana olevassa ongelmassa kysymys vaikkapa ammatinvalinnasta tai pankkiryöstöstä. Se vain toteuttaa automaattisesti sille antamiamme tavoitteellisia ohjeita.” Tuossa pätkä kyseisestä artikkelista.

Että tuon mukaan intuitiolla ei olisi osuutta kun ratkaistaan, toimiiko joku oikein tai väärin... siis kun on kyse oikeudenmukaisuudesta.

Jos kerran intuitio toimii parhaiten alueilla, joilla meillä on eniten tietoa ja kokemusta, niin narsistinkin intuitio voisi toimia manipuloinnin ja seksin alueella... Mielestäni toimiikin. Hakeehan se suunnattomalla voimalla hyötykohteita ja niitä heikkouksia ja tapoja, joilla voi ihmisiin vaikuttaa.

Kuten myös tekee aivan järjettömiä päätöksiä, miten hänen muka kannattaa toimia. Intuitiohan ei takaa onnistunutta lopputulosta eikä siihen voi viimekädessä täysin luottaa ollenkaan.

En nyt kuitenkaan edelleenkään tiedä, onko narsistilla intuitiota vai ei. Mielestäni voisi kuitenkin olla niillä elämänalueilla, joilla toimii. Intuitiohan ei todellakaan ota moraalista kantaa.

• BloodSuckerr

Kaikki narsistin nks intuitio on se sairas nautinto jonka hän saa kiduttamalla henkisesti ja hän vaistoaa sen uhristaan. Sama kun kiduttaisi eläintä ja testaisi kun satuttaisi kovempaa, että kuinka kovaa se huutaisi tai huutaisiko se ollenkaan, miltä eläin näyttäisi silloin ja tekisikö se jotakin päästäkseen pois, näyttäisikö se merkin että lopeta tämä esimerkiksi nuolemalla kättä.

Narsistia ohjaa verenhimo ja se himo on se että hän saa uhrauksen koska ansaitsee sen. Uskokaa tai älkää, huomasin että samainen narsisti kenen kanssa olin tekemisissä, ärsytti ihmisiä niin että niitä sattui jne. se sairas '' humoristinen '' nauru on sama, kuin hänen henkensä joka nauraa sadistisesti hänen sisällään kun hän tekee pahoja asioita tai kun joku kertoo surullisen asian mitä on tapahtunut ja tarvitsee tukea siihen.

Intuitiona on osa sitä, kuinka paljon ihminen on valmis kestämään hänen vuokseen. Se on hänen intuitiotaan kun hän testaa kuin eläintä jo ensinäkemästä saakka. Siihen kiteytyy kyllä paljon muitakin asioita jotka hän tämän uhriehdokkaan ihmisistä imee jollakin tavalla.

• Olen usean vuoden

Olen usean vuoden ajan seurannut narsisti-psykopaattiani ja hänen reaktioitaan. Olisiko niin, että psykopatia on hänessä se piirre, joka latistaa tunne-elämän, eikä hän pysty oikein nauttimaan edes pahanteostaan... Vai minulleko vain näyttelee viatonta, kun olen sen ottanut niin useasti kunnon "puhutteluun" (huutanut raivoissani totuuksia, puhelimessa).

Minusta se vain etsii hyödyllisiä ihimisiä, joita voisi jotenkin käyttää hyväkseen, eikä sen enempää näe vaivaa toisten satuttamiseksi. Satuttaa kyllä, oikein kunnolla, mutta se tulee niin kuin sivutuotteena, kun se heittelee häntä rakastavia naisia pois kuinka päin sattuu... kun osoittaudumme esimerkiksi liian vaikeiksi, ettei meitä voi käyttää hyväkseen.

• Tiedän mistä puhut!

Tämä on aivan totta! Omasta kokemuksestani voin sanoa, että en olisi ikinä uskonut jonkun voivan tahallaan satutta "rakkaintaan"! Ja tämä satutus (fyysinen loukkaaminen) oli ihan varta vasten suunniteltu. Hän odotti vain sopivaa hetkeä toteuttaakseen sen. Otin asian puheeksi vajaa viikkoa myöhemmin ja hän tunnusti , että se oli tahallaan ja harkiten tehty! Siitä hetkestä silmäni alkoivat aueta. Lisää kaikenlaisia pikku vinkkejä ja sitten mitta täyttyi! Nyt olen ollut yli 3 viikkoa erossa ja oma oloni on alkanut kohentua ihan jo ulkoisestikin. Jumalan kiitos, että selvisin näinkin vähällä ja säilytin oman terveyteni - sekä henkisen että ruumiillisen!

• Mikä ero muuten on

Mikä ero muuten on intuitiolla ja aavistuksella?

• Bloodsuckerr

Aavistus on se mitä näkee päältäpäin, intuitio on voimakas psyykkinen tunne joka on toisilla ihmisillä voimakkaapi luonnostaan, herkempi. Sitä voi kehittää, esimerkiksi okkultismi ja intuitio ovat käsi kädessä kulkevia jollain tapaa.

• liibalaabalaa

http://www.selfcon.fi/intuitio.htm

käsitän sen niin että intuitio on ihmisen syvin muoto olla yhteydessä ympäröivään maailmaan ja omaan itseensä. Että voit ymmärtää muita.. tulee oppia tuntemaan itsensä hyvin. Intuitiot on minun mielestäni ..aivojen suoraa dataa siitä että mitä milloinkin tulisi tehdä. Kuka siihen herkistyy.. kuka oppii sitä seuraamaan.. vaatii paljon itsensä kuuntelua.. itsestä huolta pitämistä (terveys,unet).. näin uskon. Intuitio on empatiakyvystä ja toisten elävien kanssakäymisestä kehittynyt kyky. Elätkö hetkessä.. näetkö asiat niinkuin ne ovat.

Narskuthan taitaa elää valheessa ja kieltää todellisuuden.. elävät sitten höpöhöpö maassa. Siinä omassaan mihin eivät muut mahdu.

• Voisiko tuohon

"Intuitiot on minun mielestäni ..aivojen suoraa dataa siitä että mitä milloinkin tulisi tehdä. "

Voisiko tuohon kuitenkin perustua se tunnettu sudenkuoppa, että ihminen uskoo sen minkä mieluiten haluaa uskoa?

• Entä tekniikan alue

"Intuitio on empatiakyvystä ja toisten elävien kanssakäymisestä kehittynyt kyky. "

Entä tekniikan alue. Eikö intuitio voi toimia muun kuin jotenkin ihmisiin tai eläimiin liittyvissä alueissa. Mielestäni voisi hyvin kuvitella, että tieteessä olisi jossain muotoa intuitiota... Päästään johonkin päämääriin ja tuloksiin, jotka sitten osoittautuvat vääriksi tai vajaiksi...

Eikö esim Bohrin atomimalli olisi oiva esimerkki siitä, että ainakin osittain on käytetty intuitiota teorian luomisessa. Lopullista tietoahan atomistakaan ei ole tuossa vaiheessa ollut, kun teoria on luotu.

• Kaikkitaieimitään

Ehkä narsku tunnistaa tai on tunnistavinaan toisissa omia heikkouksiaan ja ongelmiaan (se heijastus) ja vaikuttaa siksi niin varmalta ja tietävältä. Itsestäänhän hän puhuu, vaikkei sitä koskaan myöntäisikään. Hän käsittelee yhä uudelleen pakonomaisesti omia sokeita kipupisteitään. Heikkouden myöntäminen itsessä musertaisi hänet ilmeisesti täysin, koska hän ei tiedä, miten muuten oman heikkouden kanssa voisi toimia ja sitä kohdata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      105
      1099
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      61
      1062
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      808
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      103
      601
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      581
    8. 78
      551
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      547
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe