Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "Sano minulle, kuka voi edes pitää aidosti narsisti-psykopaatista saatuaan oikeaa ja todellista tietoa häiriön laadusta? Se ei ole edes teoriassa mahdollista."

Noh, käytäntö ja teoria ovat eri asioita, onhan täällä näitä jotka pitävät "narsististaan", kun se on niin ihana ja haaveilevat jopa yhteiselämästä...

Mutta joo, jos ny oikein ymmärsin, niin vastauksesi kysymykseeni..."miksi sinä otat seksiin ihmisen josta et edes erityisemmin pidä?"

Oli että otat ko, miehen seksiin pelkästään hänen komea ulkokuorensa vuoksi, sillä millainen hän on ihmisenä ei ole merkitystä...

Josta tulee hyvinkin mieleen se muinainen Dizelin lanseerama sana "kokovartalovibraattori"...

mutta joo, kaiketi tuolaista sitten on, tuskin ne miehetkään jotka niissä maksullisissa käyvät, erityisesti pitävät niistä naisista...riittää kunhan saa omat seksuaaliset tarpeensa tyydytettyä...

Tulee hyvinkin mieleen ännäni lause, ei sen niin väliä kenen kanssa kunhan vaan vehkeet sopii yhteen...toisinsanoen, riittää kun sukupuolielimet kohtaavat...

Sinun tapauksessasi ilmeisesti olette tuon asian/seksin suhteen tällä hetkellä samalla aaltopituudella, että tilanne/käytäntö sopii molemmille...ilman sen kummempaa huijaamista kummankaan puolelta...on ikäänkuin sovittu asia, eikä kumpikaan halua/odota mitään muuta, kunhan homma tulee hoidetuksi ja väliajalla ei vaivata toista millään lailla...

Minun tapauksessani en ymmärtänyt, että joku voi noinkin noita asioita hoitaa, että koin tulleeni täysin esineellistetyksi, ikäänkuin "astiaksi" johon ko. mies kävi pussissa tyhjäämässä, kun asia loppupeleissä tehtiin minulle selväksi...tyyliin "ettei minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä, kun ilmoitin ettei minulta ny seksiä saa"

Minä tyhmä luulin silloin , että minulla olisi ihmisenäkin hänelle jotain merkitystä, että siltä osin tilanteeni oli toinen ja nuo sinun nykyiset käytäntösi tuntuvat siitä syystä hyvinkin samalta kuin ännäni touhut...
  2. "Herää todellisuuteen."

Noh, tuo että kerrot ottavasi seksiin miehen, josta et edes erityisemmin pidä on ilmeisesti sinun tämän hetkistä todellisuuttasi...

Mies on kertomasi mukaan sama jonka kanssa olet kokenut vanhemmalla iällä (muutama vuosi sitten) kiihkeän, lyhyen rakkaussuhteen, joka päättyi syystä, että mies olikin narsisti ja petti sinua toisten naisten kanssa...

Tuossa elämäntilanteessa olet tullut palstalle kertomaan tarinaasi, että edelleen tapailet/ymmärtääkseni vuosien jälkeenkin tuota sinua pettänyttä miestä ja nyt tänä päivänä olet tilanteessa, että otat miehen silloin kun sinun tekee mieli seksiä vaikka et erityisemmin edes pidä hänestä...

Seksiä ihmisen kanssa josta ei edes pidä...niinhän se minun ännänikin...oli se pointti, mistä syystä mielipiteeni ilmaisin...pitääkö sellaista ihmistä kohtaan tuntea sympatiaa jos hän tekee sen omasta vapaasta tahdostaan...

Noh, pitäisikö minun sääliä sitten sinua siitä syystä, että sinun pitää/joudut harrastamaan seksiä ihmisen kanssa josta et edes pidä, koska sinulla ei ole vaihtoehtoja...

Olen ymmärtänyt, ettet ole itse halunnutkaan ketään muuta, että tilanne/todellisuutesi on oma valintasi, olet jopa kehuskellut tuon ko. henkilön seksuualisia kykyjä montakin kertaa tällä palstalla...

Että mistä syystä koet että minun pitäisi sympatiseerata sinua tänä päivänä tyylliin voi raukkaa kun joutuu ottamaan sänkyynsä miehen josta ei edes pidä...

saman periaatteen mukaan minun kai pitäisi sääliä ännäksi kutsumaani henkilöäkin, raukka joutuu harrastamaan seksiä naisen kanssa josta ei edes pitänyt...

Tiedän elämä on joskus rumaa, mutta edelleen aikuinen ihminen kantaa vastuun omista valinnoistaan, käsittääkseni tämän hetkinen tilanteesi/todellisuutesi (otat miehen josta et erityisemmin pidä seksiin) on oma valintasi...

En ny ymmärrä miksi ylipäätään vedät tähän juttuun "valtavan määrän ihmisiä, jotka ovat sukupuoliyhteydessä"...ikäänkuin puolustellaksesi omaa valintaasi...mitä heillä on tekemistä sinun valintojesi/elämäsi kanssa...
  3. "Että ännäsi oli siis kunnollistakin kunnollisempi mies, ja joku nainen huijasi häntä ja petti hänet... Hän koki elämänsä shokin ja loukkaantui kohtelusta niin pahasti, ettei pystynyt moneen vuoteen ajattelemaankaan uutta suhdetta."

Niinku TÄH ???

Ihan en ny ymmärrä, mistäs tommosen vetäisit, ihanko tunnet minun tarinani ännän henkilökohtaisesti.

Mitä tuohon laauseeseen tulee...

"Kuullostaa hyvinkin muinaisen ännäni touhulta...

Niin se oli vastaus tähän sinun...

"muuta kuin että hänen mukavuutensakaan ei saa minua enää pitämään hänestä erikoisemmin......Minä otan hänet silloin kun tulee sellainen fiilis, että olisi kiva viettää miehen kanssa aikaa sängyssä..."

Ussshhh...

Kuullostaa hyvinkin muinaisen ännäni touhulta...

Ja kyllä tosiaan...se että kerrotaan ettei edes pidä erityisemmin ihmisestä jota tapailee syystä jos on sellainen fiilis, että olis kiva viettää aikaa sängyssä miehen kanssa niin otan hänet...

Niin kyllä, minusta se kuullostaa muinaisen ännäni touhulta...

Siinä suhteessa vain minä olin se ihminen, josta hän ei pitänyt, mutta ilmeisesti halusi tapailla minua samasta syystä kuin sinä sitä narsistiasi...

Tässä ei ny ollu kyse sinusta henkilönä vaan toiminta/käyttäytymis/ajatustavasta, joka minusta kuullosti hyvinkin tutulta/samankaltaiselta...

Jossain kohtaa olen jo ennemmin maininnut, etten tuomitse sinua, kukin tyylillään elää ja valintansa tekee ja olen ymmärtänyt aiemmin että pidät hänestä/hän tuo iloa elämääsi jne...

Afrikan nälkäänäkevillä, alkoholisteilla ei ny tässä ole mitään tekemistä, mielipiteen muodostin vain tuosta sinun, otan hänet seksiin kun on sellainen fiilis, vaikka en enää erityisemmin pidä hänestä...

En tiedä, jotenkin kummalta tuntuu sekin, että ylipäätään harrastaa seksiä säännöllisesti ihmisen kanssa josta ei edes pidä, kai siinä sitten pitää yrittää ajatella sen toisen olevan ikäänkuin käyttöesine ajattelematta sitä ihmistä ihmisenä sen enempää...
  4. "Eka kerta kun luen tuon "miesnarsistit ovat naismaisia". Näin todellakin on omien kokemuksien perusteella. Mielenkiintoista, että tästä ei ole enempää kirjoitettu esim. täällä palstoilla. "

Niin itsellenkin tuo ajatus välähti ihan uutena, mutta kun tarkemmin ajattelee niin miksei niinkin voi ajatella...

Ainakin tuo tuntemani, ylikiinnostunut naisille tyypillisistä asioista, ihmissuhteiden ongelmat, minultakin kyseli mm. muiden ihmisten asioita, saattoi kysellä tunnenko sen ja sen ja kuulemma sekin nainen on "sellainen" tai senkin naisen mies on sovinisti yms.

Mutta joo, minun miestuntemukseni on suht vähäistä, mutta en ole koskaan törmännyt tuollaiseen mieheen, jota niin paljon kiinnostaa tuollaiset asiat, (parisuhde, ihmissuhdeongelmat), ennemminkin olen liittänyt tuollaisen naisiin...

"Näin esimerkiksi perheessä, jossa isä oli alkoholisti ja äiti teki kaiken."

Noh, minun perheessäni kyllä loppuvuosina asiat sujuivat tuohon tapaan, ja minulla on myös poika.

Mutta poikani on ensimmäinen lapsemme, mieheni oli 22 vee tullessaan isäksi, että hänen lapsuutensa on ollut "normaalein" jos niin voi sanoa, koska alkoholismi on asteittain paheneva sairaus, että isän mallia pikkupojalle kyllä piisasi, peruskorjattiin taloa, autotallissa oli miehinen projekti jos toinenkin, isän kanssa kävi "kisoissa", kalassa ja joskus jopa omakotitalotyömailla, "apupoikana"

Tavallaan poikani oli jo teini iässä jossa isän alkoholismi sai sellaiset mittasuhteet ettei normaalista perhe elämästä edes voinut puhua ja eron tullen hän oli jo täysi ikäinen ja muutti omilleen...

Että en ny osaa tuota asiaa sijoittaa poikaani, ihan sen perusteella että hänen isänsä alkoholisoitui vuosien saatossa...ehkä niissä tapauksissa joissa kuvio on alusta asti tuo, pahasti alkoholisoitunut isä ja ns. vahva nainen...
  5. Edelliseen lisäten, hieman aiheesta poiketen, tuli mieleen sellainenkin ajatus, että miesnarsistit tuntuvat olevan ikäänkuin naismaisia, joku täällä joskus heittänyt ajatuksenkin että narsistit ovat sukupuolettomia...

Jotenkin voisin ajatella, ettei tavis miehiä yleensä kiinnosta kauheasti toisten parisuhteet/lapsuuden ongelmat sillä tavalla ja heidän kaveri/ystävyyssuhteensakin ovat suht mutkattomia joskaan ei välttämättä niin läheisiä kuin naisten...

Naisnarsisteilla käsittääkseni ystävyyssuhteita ei juuri ole...käsittääkseni jo noista edellä mainituista syistä...

Ainakin se minun ännäni oli hyvinkin kiinnostunut toisten parisuhteista ja varsinkin niiden ongelmista mikä mielestäni on tyypillistä naisille johtuen varmaan siitä että naiset avautuvat/puhuvat niistä keskenään...

Mutta mitä naisnaristeihin tulee niin heidän aviopuolisoikseen varmaan valikoituu ns. heikkoja/kilttejä, vietävissä olevia miehiä siinä kuin miesnarsistien uhreihinkin ottaen huomiion sen että narsisti toki osaa olla hyvin viettelevä niin halutessaan...

Muistan kyllä täällä oli joskus joku tarina, jossa kerrottiin isän pieksevän lapsiaan äidin pyynnöstä...Uskon että tuollainenkin on mahdollista, mutta se mitä silloin kritisoin niin siinä tarinassa kertoja sysäsi kaiken vastuun äitinsä/naisen kontolle ja näki isänsä pelkästään uhrina.

Ihan samoinhan se aikoinaan sen Eerikan isä yritti vierittää vastuun pelkästään naisen niskaan...On totta että nainen oli varmaan sairas/psykopaatti?, muttei se Eerikan isäkään ihan täysissä järjissään ollut, vaikka hyvin monet tuntuivat näkevän hänet pelkästään uhrina...

Kun mielestäni kyllä sillä lyöjälläkin oma vastuunsa, en voi kuvitella ns. tervettä miestä/isää joka löisi lapsiaan vain koska nainen käskee...

Että oli se narsisti mies tai nainen, niin aikuisten välisissä suhteissa kuitenkin aikuinen ihminen/myös ns. uhri vastaa itse omista teoistaan/valinnoistaan, kun harvemmin ny kukaan tuskin kukaan veitsi kurkulla 24/7 vuodesta toiseen joutuu valintojaan tekemään...
  6. "Tarkoitin, että siinä tapauksessa jos haluaisin hänestä todella päästä lopullisesti eroon, se onnistuisi,"

Niin, sinä sentäs kykenet myöntämään ettet todella halua narsisistasi lopullisesti eroon...

Mutta mitä tuohon lauseesi tulee...

"Olisin kyllä sitä mieltä, että narsisti erottaa huonon huomion ja hyvän huomion."

Niin jotenkin musta tuntuu ettet sinäkään ihan täysin ymmärrä tuota lähde=huomio, narsistille ei ole väliä onko huomio positiivista vai negatiivista... että kyllä hän erottaa hyvän ja huonon huomion, mutta molemmat huomiot on parempi kuin ei huomiota lainkaan ja kuten tuosta allaolevasta lainauksesta ja muistakin Vakninin teksteistä voit lukea, niin juurkin riitely, erilaiset konfliktit saavat narsistin vain kiihottumaan, että sempä vuoksi hän järjesteleekin niitä tilanteita millä saa toisen suuttumaan...

Voiko negatiivinen palaute olla Narsistinen Lähde (NL)?

Vastaus:

Kyllä. NL sisältää huomiota, kuuluisuutta, pahamaineisuutta, ihailua, pelkoa, ylistämistä ja ihailua. Se on sekalainen pakkaus. Jos narsisti saa huomiota - positiivista tai negatiivista - se on NL. Jos hän voi manipuloida ihmisiä tai vaikuttaa heihin - positiivisesti tai negatiivisesti - se on NL.

Jopa ihmisten kanssa riitely on NL. Ehkä ei riita sinänsä - vaan kyky vaikuttaa muihin ihmisiin, synnyttää heissä tunteita ja manipuloida emotionaalisesti, kyky saada heidät tekemään jotakin tai olemaan tekemättä jotakin.

NL lisää seksuaalista halua - olipa se positiivinen tai negatiivinen.

Narsisteilla ei ole vihollisia. Heillä on ainoastaan Narsistisen Lähteen lähteitä. Vihollinen merkitsee huomiota merkitsee lähdettä. Ihmisellä on vaikutusvalta viholliseensa. Jos narsistilla on voima herätellä tunteita sinussa - sinä olet vieläkin lähde hänelle, täysin riippumatta siitä mitkä tunteet ovat kyseessä. (jopa narsistia vastaan hyökkääminen on hänen olemassaolonsa tunnustamista ja huomion osoittamista!!!)"

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

Että edelleen ymmärtääkseni narsistille pahin kosto on jättää hänet täysin huomiotta...
  7. 194 / 223