Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Valmiiksi lannistunutta on helppo lyödä alaspäin."
Niin luin vielä "tämän kaiken" läpi koska pikkusen jäi vaivaamaan että aloittaja nimimerkillä "en käsitä" mielestäni puhui asiasta ns. yleisellä tasolla, narsisteihin liittyen...jonka pohjalta mielipiteeni muodostin , mutta sitten jossain vaiheessa juttu muuttuikin niin, että "en käsitä" puhuikin lapsuuden kokemuksista...
Että en tiedä, puhuttiinkin menneistä tunteista/elämän tilanteesta vaiko nykyisista tunteista ja elämän tilanteesta...mutta tämmöstähän tämä on, kun täällä keskustellaan, eikä aina tiedä kuka kenellekkin vastaa ja missä kohdassa elämäntilannetta mennään, menneisyydessä vaiko nykyisyydessä...
Tuosta sinun "valmiiksi lannistuneesta" tuli mieleen, että toki lapsuuden kokemukset muovaavat meitä...mutta eivät nekään ole mitään kiveen hakattuja sääntöjä, etteikö sieltä lannistumisen kuopasta voisi nousta niin että voi/ saa on lupa aikuisena ihmisenä olla/tuntea olevansa onnellinen jos siltä tuntuu...
05.03.2014 19:23
"vaikka en pidäkään siitä että ihmiset kategorisoidaan "menestyjiin" ja luusereihin. Elämä ei ole mustavalkoista."
Niin, onnellisuuteen liittyen, sekin on ihmisen oma sisäinen tunnetila/kokemus, eikä välttämättä mitenkään riippuvainen ns. ulkoisista tekijöistä yhteiskunnallisesta asemasta, oppineisuudesta, varallisuudesta yms.
Jos ajatellaann, että onnellisuuskin olisi jotain, jonka joku tekisi/antaisi meille, laittaisi päähämme...niin miten on mahdollista että myös yksin ollessa voi kokea onnea/olla onnellinen...
Niin onnellisuus, kuten muut tunteetkin, ovat kaikki lyhytaikaisia, ohimeneviä lyhytaikaisia reaktoita tunteen tasolla johonkin ärsykkeeseen, esim. toisen käyttätymisen/olosuhteisiin yms.
Tunteet tulevat ja menevät ja niitä voi itse hallita, voimme vaikuttaa niihin omalla ajattelullamme...
05.03.2014 18:44
"Onkohan muuten tehty tutkimusta siitä kuinka monella ihmisellä on vahva itsetunto vrt. heikon itsetunnon omaaviin Suomessa? "
En tiedä tutkimuksista, mutta ajattelisin, että ihmisen pitäisi ensin ns. tuntea itsensä ja sen pohjalta kehittyy/määräytyy tuo itsetuntokin...
http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo/tunne_itsesi/tunne_itsesi
Joskus tuntuu että nuo käsitteet on sekaisin, narsisteihin liittyen, hehän eivät uskalla ns. katsoa itseään, josta syystä heidän itsetuntonsa on huono...
"Hyvä itsetunto tarkoittaa positiivista realismia omista mahdollisuuksista ja rajoitteista. Se ei tarkoita itsensä näkemistä yltiöpositiivisessa valossa, tai itsensä korottamista muiden yläpuolelle."
"Terve itsetunto kehittyy lapsuudessa ja nuoruudessa, myönteisten kasvukokemusten avulla. Myöhemminkin itsetuntoa voi vahvistaa, ja itsetunto on usein erilainen eri elämän vaiheissa. "
http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo/tunne_itsesi/itsetunto
05.03.2014 18:25
"Kirjoitin yhden kirjoituksen ja sinä teit päätelmäsi että en ota vastuuta itsestäni ja syyttelen muita."
Kuules ny, otin kantaa asiaan vain ja ainoastaan sinun kirjoituksesi pohjalta...oikeastaan pelkästään tämän lauseen pohjalta... "Eli uhri on täysin narsistin hallinnassa. "Sinä tunnet mitä minä päätän sinun tuntevan"
Josta olen eri mieltä...
En ole ottanut kantaa sinuun ihmisenä mitenkään, kuinka voisinkaan, en tunne sinua, en tiedä ikääsi, sukupuoltasi, elämäntilannettasi jne...
Mielestäni ny otat eriävät mielipiteeni siitä että ollaan vastuussa omista tunteista liian henkilökohtaisesti, emme keskustele sinusta henkilönä vaan näistä tunteisiin liittyvistä asioista...
05.03.2014 18:08
"En siis saisi tuntea surua ja vihaa siitä että minua on kielletty olemasta onnellinen, eli siis tunteeni ja iloni ja onneni on latistettu lapsena useaan kertaan?"
Tottkai "sinulla on oikeus omiin tunteisiisi" nykyistä hokemaa lainatakseni, mutta mietis kuinka paljon aikaa sinun kannattaa uhrata tuon asian ajattelemiseen...
Voistko ajatella, että varaat siihen tietyn ajan ja muun ajan keskityt olemaan siinä hetkessä ja tuntemaan niitä tunteita mitä siinä hetkessä viriää, joko omista tekemistäsi, muista ihmisistä yms.
Tuntuuko sinusta vielä aikuisenakin siltä, että et voi olla onnellinen syystä, että narsisti vanhempasi ovat sen lapsuudessasi kieltänyt...voistko kyetä unohtamaan moisen kiellon ja ajatella että olet jo aikuinen ja ajatella, että sinulla on oikeus omiin tunteisiisi, oikeus olla myös onnellinen...
05.03.2014 17:47
" Olen kuvitellut että täällä saisi purkaa mielipahaansa siitä että on joutunut epäoikeudenmukaisen kohtelun kohteeksi. Voi olla että ihminen ei ole koskaan aiemmin asioita purkanut niin on loukkaavaa jos heti aletaan valittamaan että ota vastuu itsestäsi ym. "
En nyt ymmärrä, miten koet toisen ihmisen eriävän mielipiteen valitukseksi...mielestäni tosiaan tunteet syntyvät ihmisen omassa päässä ja siitä syystä niistä on myös itse vastuussa...tunteisiin voi myös vaikuttaa omalla ajattelulla...
Esim. jos pelkää, voi järkeillä/rauhoitella itseään ja kyllä, pelon tunne jos ei ihan poistu niin ainakin laimenee...
Samoin jos ajattelee ikäviä kokemuksiaan ja tulee huono olo niin silloinkin voi komentaa itseään tyyliin, p'skat ny mä lopetan näiden asioiden vatvomisen ja suuntaan mielenkiintoni johonkin iloisempaan asiaan, lähden lenkille yms. ja kas olo paranee...
Että kyllä, tunteisiin voi itse vaikuttaa omilla ajatuksilla , ei niistä (sinun ajatuksistasi) narsisti päätä/määrää...
Oli varsinainen pointtini tähän asiaan...
05.03.2014 17:19
"Että ei sitä narsistia kannata verrata suoraan muihin ihmisiin ja siten joka käänteessä sitä puolustella."
Noh, ei tarkoitus mitenkään puolustella narsistia, kuhan otin tunteista esimerkin, että narsistillakin on tunteita ja uskoisin että esim. hänellä tuo kateus on hyvin voimakas tunne, joka saa narsistin ilkeilemään, tuhoamaan, mitätöimään toista, siinä kun tavis ihminen tuntee sen hetkellisenä ikäänkuin "pistona", joka ei aiheuta sen kummempaa reaktoita...
Kuten sanoit useinkaan sillä ole yhtäkisti ajateltuna järjellistä yhteyttä mihinkään, mutta jostain syystä se tunne/kateus vaan viriää ja sen myötä katkeruutta, vihaa, suuttumusta, vaille jäämisen tunteita...
Tunteet syntyvät narsistin oman ajattelun tuloksena, ei niitä kukaan hänen päähänsä laita...
Ihan samoin syntyvät tavis ihmisen tunteet...sen oman ajattelun/kokemuksen/reagointitavavan myötä...
ihmisethän saattavat liikuttua esim. elokuvasta, jopa itkeä, ei se elokuvakaan niitä tunteita ihmiseen laita...samoin kun luemme vaikka lehdestä jotain kauheaa voi meissä viritä inhon, pelon tunteita...
mielestäni on virheellistä ajattelua, että narsisti päättäisi/hallitsisi, kuten yllä esitettiin..."Eli uhri on täysin narsistin hallinnassa. "Sinä tunnet mitä minä päätän sinun tuntevan".
Toki narsistin käyttätyminen vaikuttaa tunteisiin, mutta uskoisin, että myös uhrit saattavat esittää narsistille olevansa iloisia, teeskennellä kokevansa rakkauden tunteita, vaikka todellisuudessa eivät niitä tunne vaan voivat jopa olla peloissaan, surullisia yms.(ne todelliset tunteet) jos hetki sitten on kuullut narsistin suusta jotain ikävää...
Paasaan tästä omista syistäni koska aiemmassa elämässäni minullakaan ei ole ollut mahdollista tuntea tunteitani sellasenaan saati ilmaista niitä, että nyt vasta aikuisiällä on joutunut perinpohjin syventymään myös tähän asiaan, hiljentymään itsensä ääreen, kuuntelemaan niitä omia tunteita, mitä ne kertovat, miltä minusta tuntuu, mistä syystä minusta tuntuu tässä hetkessä tältä jne...
Tämä tässä on mielipiteeni siihen miten/missä, mistä tunteet tulevat/viriävät, ei sen kummempaa...ei ole tarkoitus puolustella narsistia sen kummemmin kuin loukata erilaisen mielipiteen omaaviakaan...
05.03.2014 17:09
"Eli uhri on täysin narsistin hallinnassa. "Sinä tunnet mitä minä päätän sinun tuntevan". "
Pikkusen ny tekee mieli tähän kohtaan toppuutella, että tuo on nimenomaan narsistin luulo... "Narsisti on varma siitä, että hän on kaikkien ympäröivien tapahtumien lähde, lähimpiensä ja rakkaimpiensa kaikkien tunteiden alullepanija, kaiken tiedon alkulähde, ensimmäinen ja viimeinen syy, alku ja loppu."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/journal41.html
Mutta ehket tarkoittanut sitä noin vaan tahdoit kertoa, että narsisti saa käytöksellään sinussa viriämään tietynalaisia tunteita/reagoit hänen käytöksensä mukaan....
Periaatteessahan noinhan tapahtuu kaikessa vuorovaikutuksessa...joku on meille ystävällinen, tunnemme iloa, joku on meille ilkeä, tulemme surullisiksi...
Reagoimme tunteilla toisen ihmisen käytökseen...ei hän meille anna/laita tunteita päähämme, päätä mitä me tunnemme...
Mitä tulee tuohon onnellisuuteen liittyen narsisteihin...
"Kun narsisti näkee muiden ihmisten onnellisuuden, hänen mieleensä syntyy helposti syttyvä keitos kihisevästä kateudesta, kiehuvasta raivosta ja väkivaltaisista ajatuksista."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html
Niin narsistissakin herää tunteita...kateus, viha, vaikka täällä usein väitetään ettei narsistilla ole tunteita...
Ihan samoin kuin narsistilla herää tietynlaisia tunteita joistain asioista, käy meillekkin...
Tuossa alempana puhutaan vastuusta liittyen omiin tunteisiin, olen samaa mieltä, että ihminen itse on vastuussa tunteistaan...jos joku asia tuntuu itsestä huonolta niin itsen pitäisi tehdä sille asialle jotain...
Ei voi loputtomiin syyttää toista, että kun sinä olet sellainen/teet sanot niin tai näin...niin minulla on paha olo...olemme vastuussa itse omasta pahasta olostamme ja aikusina ihmisinä velvoittettuja miettimään mitä voisimme itse tehdä sen asian eteen, että voisimme paremmin...
04.03.2014 22:22
"Mies lopulta tahdottomana ei enää pidä vaimoa tarpeeksi seksuaalisesti houkuttelevana koska kukapa omaa äitiään haluaisi (Oidipus)? Sitten tahdottomaksi pehmennyt mies antautuu uuteen suhteeseen..."
Noh, siihen millainen mies on, en voi ottaa sen kummemmin kantaa, koska aloittaja ei kertonut miehestä mitään...vaan keskittyi pelkästään siihen naiseen ja hänen vikojensa luettelemiseen antaen ymmärtää, että nainen on narsisti...
Oman käsitykseni mukaan jos ja kun "tietää" jonkun omaavan niin paljon narsistisia piirteitä, että häntä voi ns. puhekielessä narsistiksi nimittää...niin se vaatisi aikas paljon tuntemista/yhteisen ajan viettämistä/tekemisissä oloa ko. henkilön kanssa...
Kunhan ny jäin aloituksen suhteen miettimään vain sitä, ettei aloittaja nähnyt mitään "vikaa" miehensä omassatunnossa vaan vieritti kaiken vastuun tapahtuneesta naisen kontolle...mikä kummeksuttaa minua...Käsittääkseni mies on kuitenkin pettänyt naista...
02.03.2014 22:27
"kun kuulin juttua, että narsistin salarakkaan entinen mies olisi ollut hyvin vaikea ja siten avioerokin erittäin vaikea ja narsisti olisi auttanut ja tukenut tätä entistä tuttuaan juuri tämän ongelman parissa."
Niin kuulit juttua, keneltä ? siltä tuntemaltasi narsistiltako vaiko tuolta narsistin salarakkaalta...halusiko salarakas oikeasti muuttaa vaiko onko sekin narsistin kertomaa...
Kuten omassa esimerkissäni totesin, narsistin jutut ny on mitä on, hyvin vaikeasti uskottavia sisältänen monia juonen käänteitä, mutta jotenkin ajattelisin, että narsistin tarinoissa "kaikki" ovat rakastuneet/halunneet hänet ja hän "uhri" parka sitten tukee ja auttaa juurkin sillä seksillä, vaikka itse ei edes oikeasti seksiä haluaisikaan, mutta kun ne naiset...en usko narsistin auttavan ketään ilman että siitä olisi jotain hyötyä hänelle itselleen...
Tässä kun muistelen niin reilun kaksi vuotta kestäneen suhteemme aikana hän kertoi ainakin kolmesta naisesta, jotka halusivat muuttaa sinä aikana hänen luokseen..jostain kumman syystä ei niin vain käynyt, kerran kun asiaa hänen silloisen seurustelukumppaninsa kohdalla ihmettelin hän kuittasi asian sanoen, että asioilla on taipumus muuttua...
No muuttuivat ne toki, silloinen seurustelukumppani meni vaihtoon ja entisestä salarakkaasta tuli uusi seurustelukumppani, mutta toki koki omien sanojensa mukaan olevansa velvollinen huolehtimaan eksänkin seksintarpeista, siinä kun vielä tapaili minuakin ja julkisesti esiintyi sinkkuna...
Mutta joo, nämäkin "kuviot" enimmäkseen perustuvat ännäni juttuihin, etten todellisuutta tiedä, kuten sanoin narsistien puheisiin/tarinoihin ei ole luottamista...
02.03.2014 21:28
Niin olen ennenkin miettinyt tuota, että miksi nää asiat useinkin tuntuu menevän niin, että harva nainen syyttää puolisoaan uskottomuudesta vaan se pettävä puoliso nähdään ikäänkuin vailla omaa tahtoa olevana uhrina jonka se kauhea nainen vain ottaa/vie...
Kun minun näkemykseni mukaan useinkin se mies on itse ainakin alussa se aloitteellisempi osapuoli...hakee ehkä ensin vain seksiä, kunnes tunteet tulevat kuvioon ja rakastutaan...
Mutta tosiaan, jotenkin vaan naiset usein kääntävät sen asian pelkästään sen kauhean naisen syyksi joka vain tulee ja vie miehen...aloittuksessa perättiin viejän omaatuntoa, millainen omatunto on miehellä joka pettää...
02.03.2014 11:36
"Nelikymppisen miehen rakastuminen taas voi aiheuttaa tuota alussa kertomaasi"
Niin aloittaja kuvasi narsistin vieneen miehen ilman omantunnontuskia...ikäänkuin mies olisi ilman vailla omaa tahtoa ja se ko nainen vain tuli ja vei miehen...aloittaja ei syytellyt miestä vaan sitä hänen viejäänsä...
Tiedä sitten, oliko viejä narsisti vaiko rakastuiko se mies itse ko. naiseen, niinkin voi käydä jos ja kun suhde on väljähtynyt, rakkautta ei enää ole, kuten mainitset...
Toki siitäkin voi olla montaa mieltä, että jos avioliitto/suhde on väljähtynyt, sen eteen/kipinän sytyttämiseen uuteen roihuun ei enää panosteta vaan lähdetään heti katselemaan/etsimään sitä huumaa muualta...
Mutta välttämättä ei siltikään ole kyse narsismista kenenkään osapuolen kannalta, nykyään vaan elämä tuntuu olevan tämmöstä, haetaan sitä rakastumisen huumaa ja sen vuoksi hylätään se entinen kelpo kumppani...
02.03.2014 11:16
" Mutta älä syyllisty mustamaalaukseen omalta puolelta"
Niin olen kanssasi samaa mieltä ja kertoi ny "siitä narsistista" kenelle ja mistä syystä tahansa niin kannattaa yrittää pitäytyä tapahtuneissa tosiasioissa, olla käyttämättä ns. "värikynää" yms.
Myös "se narsisti" saattaa kertoa hyvinkin huimia juttuja "siitä narsistista", että henkilöä tuntemattoman/sivullisten on hyvin vaikea tietää kuka lopulta on "se narsisti"
Esim. minun ännäni on kertonut että hänen nyksänsä eksä on narsisti, joka on jopa yrittänyt myrkyttää vaimonsa...
Minun on hyvin vaikea uskoa tuohon, kun heidän seurustelunsa alussa ko. nainen oli ensin naimisissa, sitten olikin eronnut, mutta asui narsisti puolisonsa kanssa ja seurusteli ännän kanssa/halusi oitis muuttaa hänen luokseen vaikka mukamas tiesi niin ännäni silloisesta seurustelukumppanista, minusta kuin muistakin panoista ja oli silti palavasti rakastunut ännääni...siinä kun ännä itse pohti kummanko kaa olis , entisen vai uuden...
En tosiaan alkuun uskonut edes koko naisen olemassaoloon, että narsistin puoliso rakastuu oitis seksiä saatuaan (ännäni kertomaa) vielä "vaarallisen" narsisti puolisonsa kanssa asuessaan mieheen jolla tietää olevan samanaikaisesti useita naisia...
Muutenkin ännäni jutuissa tuntui että kaikkien hänen naistensa eksät olivat narsisteja joita hän koki auttavansa, tarjoamalla läheisyyttä ja lämpöä
(= seksiä), koska ne naiset halusivat sitä niin pakkohan hänen oli...
Että joo, tarinoita on joka lähtöön ja myös narsistit kertovat hyvinkin mielikuvituksellisia tarinoita, nimeten narsistiksi sen kumppaninsa entisen..
02.03.2014 10:48
"Olin helpoin mahd. uhri sadisti narskulle."
Niin en ole mikään asiantuntija näissä asioissa, mutta ajattelisin että kaikenlaisen tiedon ja avun hakeminen on viisasta...
Tässä myös yksi linkki johon voisi tutustua siltä pohjalta, ettei se ainakaan vahingoksi varmaankaan ole...
https://www.e-mielenterveys.fi/sos-kriisikeskus/selma-oma-apuohjelma-traumaattisiin-kriiseihin/
Edelleen tähdentäisin, ettei maailma/muut ihmiset ole kokonaisuudessaan pahoja, vaikka joukkoon ns. pahoja yksilöitä mahtuukin, mutta suurin osa ihmisistä on semmosia taviksia, jotka elävät elämäänsä iloineen ja suruineen tahtomatta pahaa kenellekkään...
02.03.2014 10:20
"Kykenisimpä uuteen suhteeseen! Olen ollut tosi yksinäinen hänen jälkeensä. Ja pelkään nykyään muita ihmisiä."
Niin jospa aloittaisit ensin ns. ystävyydestä ja etenisit pienin askelin...ihan en ymmärrä miksi pelkäät muita ihmisiä... ovatko useat ihmiset satuttaneet sinua...
Voisin ajatella, että ns. toisen narsistin sattuminen kohdalle on kuitenkin aika pieni mahdollisuus jos ja kun asian on sisäistänyt/kokemuksesta oppinut ja pitää kiinni omista toiveistaan/tarpeistaan/kuuntelee itseään/omia tuntemuksiaan ja luottaa niihin...
Maailma on täynnään mukaviakin ihmisiä, miehiäkin...
02.03.2014 00:22
"Helpottaako se asian läpikäymistä, jos voi kertoa sille puolisolle, millainen narsu oli ja mitä teki ja mitä lupasi? Vai onko kyse vain tuskan siirrosta?"
Niin riippuu siitä mihin puolisoon nykyiseenkö vaiko entiseen jo ennen sinua olleeseen puolisoon...
En näe mitään hyötyä siinä, että ottaa yhteyttä sinun jälkeesi tulleeseen uuteen puolisoon, enemminkin pitäisin sitä hieman "koston" makuisena, yrityksenä olla osana/sekaantua narsistin uuteen elämään, joka minusta on enemmänkin narsistin tapaista...
Eri asia sitten on yhteydenotto jo ennen sinua olleisiin eksiin, jolloin kokemuksien vaihtaminen voi auttaa asioiden ymmärtämisessä jos ja kun ne ennen sinua olleet eksät ovat päässeet irti siitä narsistista ja jatkaneet elämäänsä...
Mitä tulee narsistin käyttätymiseen/tekemisiin/lupauksiin koskien sinua/teidän suhdettanne niin missään tapauksessa ei eksät eikä tulevat nyksät ole niistä millään tavalla vastuussa...ei siinäkään tapauksessa vaikka on tullut ns. jätetyksi sen vuoksi että se narsisti on löytänyt uuden/"paremman"...
01.03.2014 17:56
"Sitkeästi vain jotkut asiat hänestä seuraavat mukana. "
Niin kyse lienee tästä, vaikka suhde on päättynyt ja se narsisti ei enää konkreettisesti ole läsnä uhrinsa elämässä...
"Narsisti on oman häiriintyneisyytensä lailla kaikkialle läpitunkeva. Narsistin uhrina oleminen on yhtä turmiollinen olotila kuin narsistina oleminen. Narsistin jättämiseksi vaaditaan valtavia mentaalisia ponnistuksia, ja fyysinen erottautuminen on niistä vain ensimmäinen (ja vähiten tärkeä) askel.
Narsisti voidaan hylätä - mutta narsisti on hidas hylkäämään uhrejaan. Hän on läsnä, joka hetki esiin astuen, tehden olemassaolon epärealistiseksi, kieroutuneeksi ja vääristyneeksi, ilman hengähdystaukoa, sisäisenä herpaantumattomana äänenä, joka ei anna hetkenkään rauhaa, ja josta puuttuu myötätunto ja empatia uhria kohtaan. "
Niin edellisen perusteella monellekkin käy niin, että mielessä hän on ja jos ei siitä negatiivisuuden kierteestä pääse eroon saattaa käydä näin...
"Narsisti on läsnä aaveen lailla kauan senkin jälkeen kun hän on kadonnut fyysisesti. Tämä on todellinen vaara, jonka narsistin uhrit joutuvat kohtaamaan: että he tulevat hänen kaltaisikseen, katkeriksi, itsekeskeisiksi, epäempaattisiksi. Tämä on narsistin viimeinen kumarrus estradilla, ikään kuin ylimääräinen kappale taputusten jälkeen."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
Ei kai näihin asioihin mitään viisasten kiveä ole löydettävissä, kannattaa pyrkiä hallitsemaan omia ajatuksiaan ja suuntaamaan ajatukset enemmän itseen ja omaan elämään, karkottamaan "se narsisti" ja häneen liittyvät ajatukset pois mielestään ja opetella elämään nykyhetkessä...
Ajatukset, tunteet ja mieli eivät ole mitään hallitsemattomia vaan oikeasti niihin voi itse vaikuttaa ja suunnata niitä muihin asioihin...
Avainsanoja/asioita voisi olla itsetuntemuksen lisääminen, läsnäolon taito ja irtipäästäminen. Tästäkin linkistä voisi löytää sopivaa luettavaa...
http://www.healingeagle.net/Fin/Txt/OutPain.html#alku
Myös kliseinen lause "aika tekee tehtävänsä" pitää paikkansa, se ei tarkoita että pitäisi täysin unohtaa/siitä ei voisi keskustella, mutta itseeni liittyen ei enää ns. reagoi tunteen tasolla, vaikka asiasta puhuukin...
On vain yksi kokemus elämän kirjossa, jonka myötä on oppinut paljon, elämästä, itsestään ja ihmisenä olemisesta...
Edelleen menneisyyttä/toista ihmistä ei voi muuttaa, näisssäkin ongelmissa ratkaisu löytyy vain ja ainoastaan itsestä/omista valinnoista kulloisenakin hetkenä...
01.03.2014 15:59
"Mihinpä tää elo ois muuttunut, oma asenne ehkä asteen vapaammaksi ja koko maailmaa syleileväksi."
Juu vapaus on hyvä, kuin myös maailmoja syleilevä asenne, ei tää elämä niin vakavaa ole...
Vastoinkäymisetkin kuuluvat elämään, sanotaanhan "ettei sadan vuoden päästä muista kukaan", oli elämä ny menny hyvin tai huonosti...useimilla kaiketi sekä että..
Noh, minä tästä pesemään "kalkkinaamion" pois, musat päälle, volyymit kaakkoon ja laittelemaan pakkelia naamaan, ensimmäisen jo "tsihautinkin" ja aamulla nukutaan pitkään...
Mukavaa perjantaita/viikonloppua sulle ja muillekkin...
28.02.2014 20:59
"Mitäpä palstalle kuuluu tättähäärät? Lanteet notkumaan.."
Tiedä kuulunko mä noihin mainitsemiisi tättähääröihin, mutta kiitos kysymästä...palstalla mielestäni on nykyään hiljaisempaa, enempi psykot tuntuvat kiinnostavan kuin kotoiset narsistit eikä uusia uhrejakaan tunnu tulleen..
Mitä tuohon lanteet notkumaan biisin tulee, niin toki perjantaifiilis täälläkin ja tarkoitus olis lähteä tanssimaan, vapaapäivä huomenna nääs...mutta vanha nainen kun jo olen niin enempi taitaa mennä humpan merkeissä tämä ehtoo...
Mutta pistäydy toki toistekin...muistikuvani mukaan ihan asiaakin joskus kirjoitit...
28.02.2014 20:26
"Jos tuo oli esimerkki siitä "hyvästä luettavasta" siellä sivuilla, niin ei kiitos. Oli nimittäin sen verran sekavaa tuubaa tuo esimerkki. "
No joo, tuo esimerkkini oli ny mitä oli, mutta kokeiles jotain muuta otsikkoa/aihetta tästä linkistä...
http://www.healingeagle.net/indexfi.html
27.02.2014 21:14
197 / 223