Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"En salaa mielipiteitäni tässä asiassa."
Juu mielipiteesi naisista on kyllä tullut hyvin selväksi tällä palstalla...vaikka kuten itsekin jossain kohtaa ylempänä mainitsit, ettet edes tunne heitä...
Mutta valtavasti kyllä koet kyllä tarvetta puhua heistä...että edelleen päättelelen tuosta naisista puhumisen tarpeestasi , että olet "sillä asialla" täällä...
15.10.2013 22:37
"Miten näitä saa kutsua?"
Niin olen ymmärtänyt että mielipiteet naisista ovat nimenoman sinun, miksi koet tarvetta täällä narsismi palstalla halveksia nimenomaan naisia...
edellen aloittajaa mukaellen..."haluatte nähdä pahaa lähimmäisissä ja se paljastaa millä asialla olette"
"Että sinä sitten valitsit omasta puolestasi pahan puhumisen kohteeksi jälleen kerran alkoholisoituneet/läheisriippuvaiset ja tietyntyyppiset naiset."
itsekin toki olen jonkun verran sivunnut Ännäni muita naisia, siltä pohjalta mitä ännäni on kertonut heistä ja olen myös todennut etten usko hänen kertomuksiaan niistä naisista, koska tiedän että narsisti nimenomaan vihaa naisia...
ja senkin olen kertonut hänelle itselleenkin, kuin täälläkin että jo alusta asti hänessä/ännäni puheissa naisista oli havattavissa naisen halveksuntaa...mutta silloin en vielä tiennyt narsisteista mitään ja luulin sen johtuvan siitä hänen minulle syöttämästään valheellisesta tarinasta, että hänen vaimonsa oli pettänyt häntä...
Edelleen kysyn miksi koet tarvetta puhua pahaa nimenomaan naisista...että pitäisikö minun ny sitten päätellä, että olet "sillä asialla" täällä...
15.10.2013 22:02
"Tuskin myöskään on olemassa täydellisesti johonkin tiettyyn diagnoosiin sopivaa ihmistä."
Niin olet oikeassa, ihminen on aina muutakin kuin hänen diagnoosinsa...jo pelkästään ikä, sukupuoli, elämäntilanne/elämäntavat, ympäristö, muut ihmiset jne...muokkaavat meitä ihmisiä...
Ei ole olemassa kahta täysin samanlaista ihmistä, ei samalla diagnoosillakaan...ihmiset ovat yksilöitä, kaikki vaikuttaa kaikkeen...
Mitä tulee tuohon normaalin määritelmään...se ei tarkoitane sen kummempaa kuin yleinen, tavallinen, keskiverto jos ihmisestä puhutaan...ja kaikki me turvaudumme osin tiedostamattomaksikin defensseihin...ja uskoin jokaisen kohdalle ny elämässä sattuvan jonkinasteisia pettymyksiä...
ja mitä käyttätymiseen tulee niin puhutaan ns. normien mukaisesta käyttätymisestä, joka taas on riippuvainen monestakin tekijästä...
Joiltain osin voi ajatella narsistin käyttäytyvän normisti/narsisteille tyypilliseen tapaan jos olemme "nimenneet " jonkun hänen käytöksensä ja hankkimamme tiedon perusteella narsistiksi...
15.10.2013 21:25
"Ja niin prinsessa ja prinssi ja valtakunta elivät onnellisina elämänsä loppuun asti."
Niin parisen sanaa tuostakin tekee mieli laittaa...tuo ylläolevahan on ikäänkuin naristin illuusio rakkaudesta...joka mainitaan jo narsistin diagnosoinnin kriteereissäkin..."keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;"
Mutta joo, ehkä minäkin aikoinaan 16 vee mennessä kihloihin tulevan aviopuolisoni kanssa kuvittelin noin...
Noh, tuosta on aikaa nelisenkymmentä vuotta, että elämä on muokannut tuota rakkauden ajatustakin hivenen toisen tyyppiseksi, enemmän sellaiseksi arkisemmaksi ja arjessa kestäväksi...ei niin suuria sanoja vaan enemmänkin tekoja...lainaan tähän Yön biisin Satukirjan sankari sanoitusta...
"Kerran sankari mätkähti tarinastaan
satukirjasta arkehen vaan.
Outoja katseli maisemiaan,
kun ei linnaa näy ainuttakaan.
Lohikäärmeitä ei kreivit ratsastaneet
eivät neitojaan pelastamaan.
Minnepä saapuikaan hän matkallaan,
näki työtä ja touhua vaan.
refrein:
Ihmisten silmissä tuikkivan sen
näki lämpöään hehkuvan innostaen
läpi aikuisten huolten ja haastehien
näki rakkauden - ja hän tunnisti sen
Eipä sankari ei kohta haikaillutkaan
satukirjaansa seikkailemaan.
Löysi hän onnen ja sankaruuden
tosipaikoista arjesta vaan."
15.10.2013 21:07
"Että pitäisikö nyt ajatella, tässäkin sinä toisista kertoessasi tulet kertoneeksi itsestäsi... "
Olkoon ny sitte vaikka niin, mutta minua inhotti nimenomaan tämä naisia halventava mielipiteesi..."Narsisti tunnistaa löysät naiset, eikä niiden kanssa syvälle menkään"
Ja olen ennenkin kritisoinut noita tuon tyyppisiä mielipiteitäsi naisista, että kerros ny miksi niin usein koet tarvetta halventaa nimenomaan naista...
Aloittajan/aiheen mukaan..."haluatte nähdä pahaa lähimmäisissä ja se paljastaa millä asialla olette"
Että sinä sitten valitsit omasta puolestasi pahan puhumisen kohteeksi jälleen kerran alkoholisoituneet/läheisriippuvaiset ja tietyntyyppiset naiset...
Mistä syystä?
15.10.2013 20:55
"Narsisti tunnistaa löysät naiset, eikä niiden kanssa syvälle menkään."
Niimpä niin...
on sivistystä ja sivistystä, sydämen sivistystä ei voi näköjään oppia...
sitä joko on tai ei ole...
tuohon ny voi muuta vastata kuin että hyvin usein ihminen kertoessaan toisista tuleekin kertoneeksi enemmän itsestään...
Edelleentähän kohtaan tekee mieli siteerata tuota jonkun toisen määritelämää..."Narsisti on se sairain ja kuvottavin tapaus ikinä, johon jonain päivänä törmäämme ja vasta silloin ymmärrämme mitä narsistilla tarkoitetaan. "
15.10.2013 18:00
"Lähimmäisenrakkauteen liittyy ongelmia, niinkuin moneen muuhunkin raamatunkohtaan."
Noh, raamattu on raamattu, josta voi olla montaa mieltä, itse pidän sitä aikalaistensa ihmisten kirjoittamana kirjana...joka on verraton sen aikainen psykan, toisen kohtelemisen ja ihmisenä olemisen opas...
Ettei tässä ny ole tarkoitus uskonnolla sen kummemmin ratsastaa, vaan ihan loogisesti ajatellen, jos et itse hyväksy/rakasta itseäsi sellaisena kuin olet/et koe olevasi rakkauden arvoinen...niin miten uskoa, toivoa, että joku muukaan rakastaisi sinua...
Samalla logiikalla ajateltuna, miten on mahdollista, että kykenet rakastamaan toistakaan...jos sinulla itselläsi ei rakkautta itsessäsi...et hyväksy omaakaan epätäydellisyyttäsi...niin miten koet jonkun toisen ihmisen rakkauden arvoiseksi, mutta et itseäsi...
Lähimmäisen rakkauteen liittyy ajatus, kohtele toista niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan...kuinka moni narsistin uhri kohtelee itse itseään hyvin ja rakkaudellisesti silloin kun antaa kohdella itseään kaltoin...
15.10.2013 17:51
"Ainoa asia, joka on saanut uudelleen yrittämään ja jatkamaan, ovat ne kolme pientä sanaa, joista on tullut oma elämänuskoni ja selviytymistarinani."
"Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. "
Pikkusen jäin miettimään,
että voiko ylipäätään olla rakkautta, ilman uskoa ja toivoa...
Käsittääkseni ei, noita kaikkia kolmea tarvitaan...
Tässä ny tarkoitan rakkaudella jotain muuta kuin pelkästään parisuhderakkautta, tarkoitan tässä rakkaudella... rakkautta ylipäätään sitä elämää kohtaan...jonka me henk. koht. olemme lahjaksi saaneet...
Mutta harmi vaan, että niin monet meistä eivät ole sisäistäneet tuota ns. rakkauden kaksoiskäskyä, rakasta lähimmäistä NIINKUIN ITSEÄSI...kyky rakastaa itseä on portti sille että kykenemme rakastamaan toista...
Senkin (itsensä hyväksymisen/rakastamisen sellaisenaan) joutuu monesti opettelemaan kantapään kautta...rakkaus/mikään tunne ei tule meihin ulkopäin annettuna, tunteet "asuvat" meidän sisällämme...
Mutta noh, onneksi elämä antaa aina uusia tilaisuuksia oppimiseen...
15.10.2013 10:28
"Millaisia ihmisiä narsistit pelkäävät ja karttelevat?"
Noh, vastaan tähän Vakninin tekstillä...
"Jos he lakkaavat "toimimasta", jos - vaikka kuinka vähän - he saavat hänet epäilemään tuota illusorista, surkeaa itsetuntoa, he joutuvat terrorin kohteeksi. Narsisti alkaa loukata näitä "ei-alamaisia". Hän vähättelee ja nöyryyttää heitä. Hän osoittaa aggressiivisuutta ja väkivaltaa miljoonin eri tavoin. Hänen käyttäytymisensä muuttuu yhtäkkiä ennen niin hyödyllisen ihmisen yliarvostamisesta - saman ihmisen äärimmäiseen mitätöintiin. Narsisti kammoaa, lähes fyysisesti, ihmisiä, jotka hän on arvioinut "hyödyttömiksi"."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Sielu.html
Tuossa tuo he, tarkoittaa muita ihmisiä...
Mutta noh, jotain samaa on havaittavissa monen uhrinakin esiintyvän tarinoissa...se alun "niin iihhana" mies tai nainen, on mitätöity ihmisenä monissakin kirjoituksissa milloin lapselliseksi, tyhmäksi, kertakaikkiaan, mitään osaamattomaksi ala-arvoiseksi ihmiseksi, jolla ei ole ihmisarvoakaan...
Ettei aina tiedä, kumpiko on tarinan konna...
varsinkin kun narsistin tiedetään loukkaantuvan pienestäkin epäilyksestä joka kohdistuu häneen itseensä...
"Hän loukkaantuu jokaisesta vihjeestäkin siitä, että hänen persoonallisuudessaan tai käyttäytymisessään olisi virheitä tai vahingollisia ominaisuuksia"
15.10.2013 09:51
"Ei ole omaa makua tai varmaan mielipiteitäkään."
Noh, minä voisin kompata osin tätä mielipidettä...
Ännääni liittyen tuollaista oli huomattavissa... alkuaikoina oli jopa tykkääväni musiikista jota kuuntelin, mutta sitten loppupeleissä tuli mitätöidyksi sekin...ja käsittääkseni polittiset mielipiteetkin vaihteli...ettei ollut ns. puolueuskollinen...
Sitä en tiedä millaisia/kenen makua hän noudatti sisustuksen , pukeutumisen yms., en kiinnittänyt niin huomiota, ehkä kuitenkin pitäytyi iälleen sopivissa puitteissa, ettei ny yrittäny olla mikään erityisen nuorekas...eikä asunto/auto/muut vetimet ny mitään erityisiä olleet...
Mutta voisin ajatella että nuo maku/mielipiteet hänellä vaihtuivat kulloisenkin lähteen mukaan...yhdelle yhtä ja toiselle toista...
Minulle hän yritti markkinoida omaa elämäntapaansa tyyliin ei sen niin väliä kenen kanssa, kuhan vehkeet sopii yhteen...vaikka sitten toisaalta halveksikin naisia...ja ajatteli kaikkien naisten olevan "sellaisia"...
11.10.2013 11:02
"Narsisti kadehtii "syntipukin" empatiakykyä. Ja asennetta elämään. Johon hän ei itse kykene."
Niin, ehkä se sitten oli jotain tuollaista, vaikka on hirveän vaikea ymmärtää tuollaista kateuttakaan perinpohjin...helpommin kateus on ymmärettävissä jos kateuden kohde olisi joku kaunis, rikas tai kuuluisia, erityisen menestynyt elämässään...
Mutta että kadehditaan ns. tavallista ihmistä/tavallista elämää iloineen ja suruineen...niin että se johtaa tuonkaltaiseen ajatusmaailmaan/toimintaan...
"kateellinen kiistää kadehtimaltaan kaiken arvon ja merkityksen eikä tyydy edes siihen. Arvon kieltämisen lisäksi hän pyrkii perin pohjin häpäisemään ja tuhoamaan kohteensa."
Lainaus on tuolta ylempää...mitä tulee tuohon...
"Ja narsistilla, ainakin tässä minun tapauksessa. On äärimmäisen heikko itsetunto."
Niin tuo itsetunnon heikkous on käsittääkseni jokaisen narsistin taustalla, kertoohan jo taru Narcissoksesta sen, ettei narsisti kykene katsomaan itseään...
"Itsekeskeisyys ja narsismi kertovat itsetuntemuksen ja itsearvostuksen puutteesta. Narsistinen tai itsekeskeinen ihminen nimenomaan tarvitsisi parempaa itsetuntemusta.
Itsetuntemuksen auttaa ihmistä tarkastelemaan itseään rehellisesti hyvine ja huonoine puolineen sekä näkemään myös kehitettäviä asioita itsessään.
Narsismi ja itsekeskeisyys, vaikkakin näyttävät pinnalta ylemmyyden tunteelta, kertovat pohjimmiltaan syvästä arvottomuudesta suhteessa toisiin. Minäkuvan vauriot aiheuttavat kyvyttömyyttä asettua toisten asemaan. "
http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo/mina/itsetunto/itsetuntemus_ja_itsetunto
Noh, itseeni/omaan tarinaani liittyen Ännä toki antoi ymmärtää ettei minulla olllut hänelle mitään arvoa ihmisenä vaan pelkästään se välinearvo ja pyrkimystä perinpohjin häpäisemiseenkin on ollut havaittavissa...
Mutta täshän sitä ny edelleen sinnitellään...
edelleen ihmisenä ihmisten joukossa...
10.10.2013 09:41
"Eli narsisti ei kysy muilta lupaa, saako hän pitää itseään ylivoimaisena"
Niin, niin, ymmärrän kyllä narsisteista lukemani perusteella, että noin saattaa olla, narsistithan luulee olevansa suurinpiirtein Jumalasta seuraavia...
Mutta se on ny hänen illuusionsa itsestään, mutta sillä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä minä itsestäni ja suhteemme laadusta ajattelen...
että kyllä minun kannaltani katsoen suhde oli todellisuudessa sitä mitä minä ajattelin sen olevan...että jos hän eli mielikuvitusmaailmassaan kuvitellen itsestään suuria, niin minä en jakanut hänen kanssaan samaa harhaa...
Mitä tuohon tulee...
"Narsistit narraavat ja tuottavat ikäviä yllätyksiä."
Niin en tiedä, varsinaisesti ei narrannutkaan, ei suoranaisesti uskotellut minulle suhteen olevan mitään muuta kuin sellainen kuin se oli...
toki jossain kohtaa, ehkä tuli jotain sellaista narrauksen yrityksesti tulkittavaa...mutta en ny niihin kompastunut, kuhan mielessäni naureskelin, etten minä ny niin typerä ole että kaikkia uskoisin...
Että turhaan ny rinnastat suhdettani sinun suhteeseesi, minun ei ollut suurta rakkautta kummankaan osalta ja mitä sinuun tulee...niin ymmärtääkseni pidät n/p:täsi itsekin ykkösenä elämässäsi, mitä tulee kumppaniehdokkaisiin...
ja mitä tulee noihin ikäviin yllätyksiin, niin senhän vuoksi tämän aiheen piiriin olen tullut , etsimään vastauksia kysymyksiin, millainen ihminen yrittää mitätöidä kaiken toiselle tärkeän ja jopa toisen arvon ihmisenä...
Mutta joo, sekin täällä palstalla/matkan varrella on tullut selväksi, että kun narsisti on luokitellut naisen "sellaiseksi"...niin se on hänelle yhtä totta kuin tuo kuvitelma hänen ylivertaisuudestaan...
Että periaatteessa turha taistella tutkainta vastaan...vaan täytyy hyväksyä että ihan oikeasti tuollaisiakin ihmisiä on todellisuudessa olemassa...niin käsittämättömältä kuin he tuntuvatkin ja olla kiitollinen siitä, että suhde on reality elämässä päättynyt...
09.10.2013 19:13
"Kosto" saattaa olla hänelle tasapainottamisyritys, jonka hän tekee, kun narsismi kokee iskuja, -muiden mielestä tyhjästä... tai ilman syytä. Kuten työstä tai sukulaisista.."
Mitä tulee tuohon kosto ajatukseen niin en näe Ännälläni olevan mitään syytä ns. kostaa minulle mitään...
Sen paremmin kuin itsellänikään...vaikka joskus mietinkin mikä on minun vastuuni siinä, että tiedän Ännäni esim. pettäneen nyksäänsä lähestulkoon vuoden ajan heidän suhteensa alkuvaiheissa...ettei ny rakkaudesta Ännäni puolelta ole kyse tuossakaan suhteessa...
Mutta noh, olen päätynyt ajatukseen, että muut ihmiset eläköön elämäänsä ja minä omaani ja ei ole minun asiani huolehtia tuosta asiasta jos kerran niin Ännä kuin nainen ovat onnellisia, saaneet molemmat mitä ovat toivoneet/halunneetkin...
Lehtisen ajatusta lainatakseni....
"antaa sen narsistin ny elää siellä kuplassaan"
Jos tekee narsistin onnelliseksi niin ei se ole minulta pois...enkä lähde sitä kuplaa puhkaisemaan...
09.10.2013 16:42
"Hän on ensimmänen järjestyksessä ja pysyy."
Niin noh, tavallaan tuo malli oli olemassa minunkin aviliitossani, vaikken tiedä oliko puolisoni narsisti, mutta sairaus nimeltä alkoholismi valloitti koko elämän/minutkin alkoholistin puolisona siten, että siihen liittyvien asioiden vuoksi sivuutin omani jopa lasteni tarpeet...
että tietyllä lailla olen onnellinenkin että minulla oli siinä välissä monta yksinäistä vuotta, pohtia itseäni enenkuin Ännä tuli osaksi elämääni...
Toki suhteen laadusta johtuen en koskaan edes havitellut häntä omakseni, enkä usko hänenkään havitelleen minua, että siltä pohjalta tuntuu kummalliselta jos hän olisi kuvitellut/ajatellut että hän olisi ykkönen elämäsäni...käsittääkseni molemmat tiesimme mikä oli pelin henki...
Noh, sitten kuvioon tosiaan tuo se nuoruudenrakkaus, josta tuli nykyinen seurustelukumppani, kun edellinen monivuotinen jouti mennä...jos ei kokonaan niin ainakin takavasemmalle...kun eksänkin seksin tarpeista Ännä koki oli olevansa vastuussa...
Mutta joo, toivotaan ny että tuo Ännääni palavasti rakastunut nyksä on sitä lajia nainen, että asettaa miehen elämässään ykköseksi ja muistaa huomioida, kehua ja palvoa joka käänteessä...lisättynä Ännäni kuvitelmilla , että kaikki kadehtii häntä...niin voisin kuvitella, että suhteessa pyyhkii suht hyvin...
Minut tuo aikoinaan tuollainen...
toiselle/toista varten eläminen sai aikaan sen että aloin inhota itseäni...
Etten ny niin pahasti haksahtanut imarteluistakaan, että olisin niin palavasti rakastunut, kuten Ännäni puheiden mukaan useat naiset häneen olivat...
Näitä ny kun tässä mietiskelen, niin tulee mieleen sellainenkin asia, että minun on vaikea uskoa, että kerran narsistiin törmännyt ja narsismin koko kirjon täysin ymmärtänyt enää sellaiseen toiste haksahtaisikaan...kun jos lukee narsisteista niin pakostakin törmää myös uhreihin ja käänteisnarsisti termiinkin...ja joutuu pohtimaan myös omaa osuuttaan, sillä ilman uhria ei ole narsistiakaan...
09.10.2013 16:05
"Kaveri herää joka aamu uuteen - mutta aina samaan - päivään pääsemättä koskaan seuraavaan, teki hän päivästään miten erilaisen tahansa."
Niin, miten usein haluaisimmekaan muuttaa maailmaa/muita ihmisiä, että murmelipäivät loppuisivat, tajuamatta että myös me itse olemme luoneet sen maailman jossa elämme......
Tuon iewuskan sanoja lainatakseni...luomme itse monesti omilla valinnoillamme ne olosuhteet
Joten ainut mahdollsisuus lopettaa murmelipäivien toistuminen on siinä, että me itse jollain tavalla muutumme...
Mitä tulee noihin kiitoksiisi, niin mielestäni tässä ketjussa on paljon hyvää ajattelemisen aihetta...itse kullekkin...
09.10.2013 12:16
"Eli olisiko mahdollista, että olisit epähuomiossa kohdellut vaikka lapsiasi tasa-arvoisina ihmisinä narsistin kanssa, ja hän olisikin ollut toista mieltä omasta arvostaan"
Käytätpä hassua sanaa tuossa "epähuomiossa"
mutta joo vastaan ensin ihan yleisellä tasolla, että narsistihan luulee olevansa ns. koko maailman keskus...ja tuohon liittyen olemme voineet täälläkin lukea tarinoita, miten narsisti pyrkii eristämään ihmisiä läheisistään, niin ettei kumppanilla saisi muita ihmisuhteita ollakkaan...kumppanin pitäisi olla ja elää vain hänen kauttaan/hänen tarpeitaan varten ja mitä lapsiin tulee niin Vaknininkin mainitsee jossain kohtaa narsistin kadehtivan jopa omia lapsiaan jos he saavat enemmän huomiota puolisolta kuin hän...
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/journal41.html
Mitä taas tulee minun suhteeseeni, niin sen laadusta johtuen, kerta viikkoon tapaaminen ei todellakaan tehnyt hänestä itselleni maailman tärkeintä ihmistä sillä tavoin, että olisin odottanut ja elänyt vain sitä varten...
ja tuohon epähuomiossa sanaan liittyen, niin tottakai lapseni olivat minulle tärkeysjärjestyksessä ennen häntä...etten käyttäisi tuota epähuomiossa sanaa vaan kyse oli ihan normaalista asiasta...jota minun ei tarvinnut edes ajatella...
Mutta noh, lapseni olivat jo aikuisia/asuivat muualla ja tosiaan suhteemme laadusta johtuen, he ny oikeastaan eivät olleet missään tekemisissä ko. henkilön kanssa...
paitsi sattumalta kohdattiin yleisellä paikalla, joka tapaaminen sitten johtikin siihen että Ännäni koki tarvetta loukata tytärtäni...samoin satunnaisessa tapaamisessa ilmeisesti kävi miniäni ja ystäväni kohdalla joista molemmat kummastelivat jälkeenpäin itselleen tuntemattoman miehen puheita...
Noh, tässä nykyisessä suhteessani ei tuollaisia ongelmia ole, kummankin lapset ovat tervetulleita käymään ja omani pitävät nyk. miesystävästäni ja ovat iloisia äiskänsä uudesta elämästä...
ovat kyllä joskus nauraneet että meidän perheessä asiat menee niin, että kun ottaa yhden naisen niin joutuu samalla ottamaan kaikki muutkin perheenjäsenet...mutta eipä tuo nyk. miesystävä tunnu siitä pahoillaan olevan...päinvastoin hän tuntuu nauttivan "äänekkäiden" lasteni seurasta...puhetta ja naurua ainakin piisaa...saisivat kuulemma käydä useamminkin...
09.10.2013 11:47
"Kateus ja mitätöinti on kyllä milenkiintoista hänessä."
Kateus ja mitätöinti kuuluvat olleellisena osana narsistiseen persoonallisuushäiriöön...joiden motiivina on narsistin syvä alemmuudentunto ja siitä syystä hän ikäänkuin vihaa kaikke hyvää mitä hän toisessa näkee...ja pyrkii kaikin keinoin tuhoamaan sen...
Vastapainoksi hän kehittelee illuusoita ja mielikuvitusjuttuja omasta erinomaisuudestaan...niin hyvässä kuin pahassakin ...ei nuo asiat ole mitään vain minun Ännässäni olevia mielenkiintoisia piirteitä...vaan "tautiin" kuuluvia oireita...
Se ny mikä tavallaan huvittaakin, on se juttu että narsisti oikeasti uskoo muidenkin olevan samanlaisia kuin hän, uskovan hänen mielikuvitusjuttuihinsa, kadehtivan häntä..., Ilmeisesti narsisti uskoo kaikkien elävän samanlaista mielikuvitus elämää kuin hän...
Että lueppas ny vaan sitä Vakninia
08.10.2013 23:57
"Tuo on kenen tahansa naapurinmiehen viikonloppuohjelmaa. "
Mutta en usko että kuka tahansa naapurin mies kokee tarvetta mitätöidä toisen ihmisarvoa, saati äitienpäiväkorttia, saati keksi kaikenlaisia mielikuvitusjuttuja...joiden tiimoilta lähettää jopa spostia, että lues ny vaan sitä Vakninia...
äläkä yritä todistella ettei ännäni ollut narsisti...
08.10.2013 23:22
"Narsisti ei haaskaa aikaansa, jos ei saa jonkun kaltaista hyötyä."
noh, hyöty se on seksikin, Vakninin sivuilta löydät kyllä ns. ruumillisen narsistinkin...jotka usein ovat seksiaddikteja...
Mutta se mikä minua eniten kiinnosta on juurkin tuo tarve mitätöidä riippuuvuutensa kohdetta ja ulottaa se mitätöinti lähestuloon kaikki mikä toisen elämään kuuluu ihmisarvoa, ulkonäköä, ammattipätevyyttä, lapsia jopa jääkaapin ovessa olevaa äitienpäiväkorttia myöten...
Että tämän ketjun aiheeseen liittyen, että jos motiivina oli kateus kun ainakin kohtelu oli tuonkaltaista mitä tuossa kirjaesittelyssä mainitaan...niin mitähän helkkarin kadehdittavaa minussa ja elämässäni mahtoi olla...
08.10.2013 23:15
"Hänhän ei mitenkään käytä naisiaan muuten hyväkseen, eikä tavoittele muuta kuin sitä seksiä. Mietipä sitä."
Jaa mistäs ny tuon olet tietävinäsi...
ja sitä paitsi suurin osa hänen naisistaan olivat hänen kertomansa mukaan sillä tavalla ahdingossa, että heillä oli /oli ollut ollut joko narsisti tai muuten kaltoinkohteleva puoliso...että käsittääkseni tuiki tavallisia naisia siinä kuin minäkin...
Niin oli hänen silloinen seurustelukumppansa kuin minäkin(alkoholistin puoliso)ja nyksänkin puoliso kuulemma oli ollut kauhea narsisti, joka yrittänyt myrkyttää vaimonsa...Muista naisista sitten en tiedä, mutta en tiedä hänen käyttäneen prostituoituja...hänhän samanaikaisesti seurustelikin/oli seurustellut jo vuosia...
se että on ollut ns. huono lapsuus/huono puoliso tai elämä on muuten potkinut päähän ei tarkoita välttämättä sitä, että naiset olisivat ns. "sellaisia" naisia...
ja mitä tuohon tulee...
"Hänhän ei mitenkään käytä naisiaan muuten hyväkseen, eikä tavoittele muuta kuin sitä seksiä. Mietipä sitä. "
Niin oletttavasti olet tietoinen että narsistille ns. normaalin elämän viettäminen on suuri ylpeyden aihe...että onhan siinä hyötyä kerrakseen...yksi nainen kulissina ja sitten seksiriippuvuutta hoidetaan muualla, samalla mitätöiden ne muut naiset "sellaisiksi"...
08.10.2013 22:29
217 / 223