Vai onko kaikki muodin virtausten mukaan menemistä tai varakkaalta näyttämistä varten? Tai sitä, että elää mahdollisimman samanlaista elämää kuin lähipiiri: sama maku, samanlaiset vaatteet.
Tuli vain mieleeni, koska tuntemani narsisti oli nimenomaan tällainen. Ei minkäänlaista omaa makua. Taideteos oli hieno, jos se oli noteerattu jossakin arvokkaaksi taiteeksi. Vaatteet kauniita, jos ne olivat merkkivaatteita jne.
Onko narsistilla "makua"
20
193
Vastaukset
- hdfghjfgjkhgjk
Kyllä, samanlaisia kokemuksia. Ei ole omaa makua tai varmaan mielipiteitäkään.
Kaikki kopioidaan muilta. Vaatteet ja tyyli välillä hieman hassujakin :D - En tiedä naisten
En tiedä, mistä saa näkemyksensä. Vaikuttaa siltä, että hänellä olisi kovatkin vaatimukset, mitä makuun tulee. Sitten taas tulee niitä hetkiä, kun ajattelee, että ompa omituista.
Ei se ainakaan kaikilta kopioi asioitaan, koska päätyy aika aistikkaisiin vaihtoehtoihin kuitenkin. Jotenkin on myös uskollinen tyylilleen. Sitten tulee joitain yliampumisia, esim jäljittelee nuoria joissain asioissa, vaikka on jo iällä. Se osoittaa mielestäni maun puuttumista.
Maku naisten suhteen hänellä on poikkeuksia lukuunottamatta halpa. Josku hyvinkin halpa. Että kaikesta päätellen, on jonkinlainen maku. - Iina0307
On minusta narsistilla makua, koska sitä pitää olla ulkokuorenkin vuoksi. Maku on kallis ja "suosi suomalaista" -tyylistä. Siihen kylläkin sekoittuu se, että jonkulla on jokin tavara, esine, vaate tms joka on hänestä näyttävä ja se on saatava maksoi mitä maksoi. Asunto ja auto ovat minusta hyviä esimerkkejä. Ne ja niiden sisustus / varustelutaso on oltava paras mahdollinen. Näin minä omakohtaisesti olen asian kokenut.
"Ei ole omaa makua tai varmaan mielipiteitäkään."
Noh, minä voisin kompata osin tätä mielipidettä...
Ännääni liittyen tuollaista oli huomattavissa... alkuaikoina oli jopa tykkääväni musiikista jota kuuntelin, mutta sitten loppupeleissä tuli mitätöidyksi sekin...ja käsittääkseni polittiset mielipiteetkin vaihteli...ettei ollut ns. puolueuskollinen...
Sitä en tiedä millaisia/kenen makua hän noudatti sisustuksen , pukeutumisen yms., en kiinnittänyt niin huomiota, ehkä kuitenkin pitäytyi iälleen sopivissa puitteissa, ettei ny yrittäny olla mikään erityisen nuorekas...eikä asunto/auto/muut vetimet ny mitään erityisiä olleet...
Mutta voisin ajatella että nuo maku/mielipiteet hänellä vaihtuivat kulloisenkin lähteen mukaan...yhdelle yhtä ja toiselle toista...
Minulle hän yritti markkinoida omaa elämäntapaansa tyyliin ei sen niin väliä kenen kanssa, kuhan vehkeet sopii yhteen...vaikka sitten toisaalta halveksikin naisia...ja ajatteli kaikkien naisten olevan "sellaisia"...
- hullu tapaus
Outo lintu kaikin puolin.
- copy-paste
Narsu eläytyy ihmiseen niin että saa tämän puolelleen ja kuvittelemaan heillä olevan paljonkin yhteistä. Narsu imee ja kopioi ihmisestä niitä asioita joista kuvittelee hyötyvänsä. Kun narsusta ei kuitenkaan koskaa tule muuta kuin halpa kopio, häntä alkaa kyrsiä ja hän alkaa halveksua esikuuvansa pitääkseen itsensä kasassa, ja etsii uutta.
Minulle narsu halusi antaa vaikutelman että tässä ollaan nyt samiksia, hyviä kavereita, joilla on paljon yhteistä. Jännää oli että myöhemminkin narsu kopioi joitakin juttuja, esim. osti samanlaisia sisustustarvikkeita,vaatteita ym. mutta yritti salata sen minulta. Piti esittää ettei minulla ole merkitystä, mutta kuitenkin olin edelleen riittävän arvokas ollakseni kopioinnin kohteena.
Sivusta kun seurasi niin huomasi että minun jälkeen tuli taas uusi samis. Sivusta myös huomasi kuinka narsu kopioi juttuja jotka tässä uudessa tekivät vaikutuksen, ja esitteli niitä sitten muille omana ideanaan ja tapanaan toimia.
Pelottavinta oli että epäilen narsun hankkiutuneen raskaaksi vain koska lähipiirissä syntyi lapsia ja sillä sai siinä tilanteessa huomiota. Ja huomiota käännettyä tietyistä ikävistä asioista pois. Lapsen synnyttyä on jäänyt fiilis ettei narsu lasta suuremmin ole koskaan halunnut, kunhan sen verran leikkii äitiä ettei ulkopuoliset heti huomaa missä mennään. Aika karut lähtökohdat lapsen elämällä. - ei mustavalkoista
Miksi persoonallisuushäiriöisen olisi pakko samastua juuri juppikulttuuriin? Yhtä hyvin hän voi olla maailman keskipiste vaikkapa jonkun alakulttuurin hengessä - €&@tu mitkään pukupellet kiinnosta #%$£tana.
Ehkä ratkaisevampi yhtäläisyys kuin maku on heidän käsityksensä omasta itsestään joka tapauksessa parhaana mahdollisena sekä äärimmäisestä, joskus tiedostamattomasta kateudesta (itsetuntovajeesta) kumpuava kaiken muun mahdollisen mitätöinti. Jos heitä itseään kiinnostaa pukeutuminen, he ovat paras tietämänsä tyyli-ikoni. Jos ei kiinnosta, se on mitätöitävää [kirosanaluettelo sadatteluineen].- Eli pyrkivät tavalla
Eli pyrkivät tavalla tai toisella täydellisyyteen. Oma n/p:ni pitää omista vaatteistaan, sen olen huomannut. Ne ovat sellaisia, joilla hän tekee vaikutusta. Hän kokee mahtavuutta omissa vetimissään, koska on ne itse valinnut. Silloin, kun olin "rakastunut" häneen, rakastin myös hänen vaatteitaan... Hän tekee itsestään kompaktin paketin.
Kaikki mitä hänellä on, sopii juuri hänelle. Kaikki lähtee siitä, että kaikki sopii yhteen. Seura, asuinpaikka, kulkupeli, kampaus, kävelytyyli, harrastukset, juomat, työ, ääni, puhetapa, silmien katse, suhtautuminen toisiin ihmisiin, poliittiset mielipiteen, muutkin mielipiteet. Kaikki on sovitettu viimeisen päälle toisiinsa istuvaksi. Tuon kaiken keskeltä ei mitenkään saa ulkopuolinen kuvaa, että olisi mitenkään poikkeava. Narsistiksi hänet tunnistaa vasta, kun on saanut kokea elää hänen kanssaan.
Toisinaan hän kurottaa ylemmäksi todellisesta habituksestaan, kun on kierroksessa laadukkaampi nainen... Siinä on se huijarin luonne. Sillä on tietty falski kaavakin tuohon toimintaan. Kaikki lähtee todesta, mutta se tosi saa siivet... ja se kasvaa... kunnes suorastaan kimaltelee... saavuttaa tasoa, joka on kaukana todellisuudesta. - Vaatetus kehittyy
Eli pyrkivät tavalla kirjoitti:
Eli pyrkivät tavalla tai toisella täydellisyyteen. Oma n/p:ni pitää omista vaatteistaan, sen olen huomannut. Ne ovat sellaisia, joilla hän tekee vaikutusta. Hän kokee mahtavuutta omissa vetimissään, koska on ne itse valinnut. Silloin, kun olin "rakastunut" häneen, rakastin myös hänen vaatteitaan... Hän tekee itsestään kompaktin paketin.
Kaikki mitä hänellä on, sopii juuri hänelle. Kaikki lähtee siitä, että kaikki sopii yhteen. Seura, asuinpaikka, kulkupeli, kampaus, kävelytyyli, harrastukset, juomat, työ, ääni, puhetapa, silmien katse, suhtautuminen toisiin ihmisiin, poliittiset mielipiteen, muutkin mielipiteet. Kaikki on sovitettu viimeisen päälle toisiinsa istuvaksi. Tuon kaiken keskeltä ei mitenkään saa ulkopuolinen kuvaa, että olisi mitenkään poikkeava. Narsistiksi hänet tunnistaa vasta, kun on saanut kokea elää hänen kanssaan.
Toisinaan hän kurottaa ylemmäksi todellisesta habituksestaan, kun on kierroksessa laadukkaampi nainen... Siinä on se huijarin luonne. Sillä on tietty falski kaavakin tuohon toimintaan. Kaikki lähtee todesta, mutta se tosi saa siivet... ja se kasvaa... kunnes suorastaan kimaltelee... saavuttaa tasoa, joka on kaukana todellisuudesta."kimaltelee... saavuttaa tasoa, joka on kaukana todellisuudesta. " Vaatetus kehittyy siinä mukana, ei mitään kovin liioittelevaa, mutta sellaista, mikä suinkin vielä voisi lisätä rennon maagista vaikutelmaa, jonka hän huijatessaan antaa. Huvittunut naru, joka on kiehtovaa, johtuu varmaan huijaamisesta, siitä, miten hän näkee, kuinka uhri kietoontuu hänen pauloihinsa. Uhri on kiinni hänen pauloissaan, ja hän on esittänyt osansa vain vähän vaivaa nähden. Ostanut uutta vaatetusta, kehittänyt kertomusta itsestään...
Uhri on rakastunut ulkokuoreen, hänen houkuttelevaan tarinaansa, jossa rahaa on mukavasti ja lisää tulee... Säkenöivä elämä ja mahdollisuudet, jotka edessä siintävät... Kuunteleva ja puhuva mies, sanat ikuisesta rakkaudesta... Huumorintaju, nauraminen. Vaikka hän on oikukas, kuka ei soisi pieniä oikkuja niin mahtavalle persoonalle. Oikutteleva raivokohtaus, jonka aikana hän lähtee ja ikäänkuin jättää uhrin.. kunnes palaa ja syleilee kahta tiukemmin. Kaipaava on onnessaan.
Kasvava huoli rakastettavan miehen käytöksestä ja kaiken takaa siintävästä ajoittain onnettomasta kulkurista... Kaikki saa vain rakastamaan tuota kuvaa yhä enemmän. Niin ihana ihminen. Rakastaa vain m i n u a ja m i n ä olen se, joka voin hänet saada voimaan hyvin... Tottakai annan hänelle kaiken itsestäni, mitä ikinä voin... Varmasti hän alkaa voimaan paremmin. Hän on aina odottanut vain, että löytää minut rinnalleen. Nyt vasta hänen onnensa voi edes tulla täydelliseksi...
Noin se meni, silloin, onneksi jo kauan sitten. : ).
- merkkikö?
Onko totta, että narskuilla on aina punainen auto? Poikaystäväni jätti minut. Hänellä oli punainen auto. Luulen, että hän on narsisti.
- ei mustavalkoista
Kyllä näin on, selvä narsisti.
Tähän voisi alle kerätä vaatemerkkejä, jotka helpottavat ihmisten leimaamista. - Teille molemmille.
ei mustavalkoista kirjoitti:
Kyllä näin on, selvä narsisti.
Tähän voisi alle kerätä vaatemerkkejä, jotka helpottavat ihmisten leimaamista.Teille molemmille.
Harjoitelkaa nyt vielä tovi rauhassa. Tuo ei ole ärsyttävää vielä. Narsistit pitävät toisia mitättöminä ja väheksyttävinä, kuten tekin tätä meidän vakavamielistä keskustelupalstaamme.
Punainen autonvärinä ei ole se, mitä narsisti väheksyisi... - ei mustavalkoista
Teille molemmille. kirjoitti:
Teille molemmille.
Harjoitelkaa nyt vielä tovi rauhassa. Tuo ei ole ärsyttävää vielä. Narsistit pitävät toisia mitättöminä ja väheksyttävinä, kuten tekin tätä meidän vakavamielistä keskustelupalstaamme.
Punainen autonvärinä ei ole se, mitä narsisti väheksyisi...Olen ottanut tänne vakavastikin kantaa eri ketjuihin. Mutta toisinaan ollaan sillä rajalla, missä ainoa tarkoitus on viskellä ja muodostaa suuria yleistyksiä oman yksittäistapauksen perusteella.
- Teille molemmille
ei mustavalkoista kirjoitti:
Olen ottanut tänne vakavastikin kantaa eri ketjuihin. Mutta toisinaan ollaan sillä rajalla, missä ainoa tarkoitus on viskellä ja muodostaa suuria yleistyksiä oman yksittäistapauksen perusteella.
" Induktio ei ole varmaa, vaan todennäköistä päättelyä, sillä uusi havaintoaineisto voi kumota aikaisemman havainnoista tehdyn yleistyksen."
Yksityisestä yleiseen etenevää päättelyä sanotaan siis induktiiviseksi päättelyksi. Uuden havaintoaineiston voisi muodostaa tässä tapauksessa toinen päätelmä, ja usein muodostaakin...
Tuota ongelmaa kutsutaan siis induktion ongelmaksi : ). Siis keskustelu jatkukoon. - Teille molemmille
merkkikö?
Onko sinulla pakonomainen tunne sekaantua kaikkeen, mitä et ymmärrä?
No, tämä palstakirjoitus on nyt sellaista pissistenkin intohimoaluetta. Toivon, että et provoile syöpä- tai kuolemapalstalla.
- Teille molemmille
"Mutta toisinaan ollaan sillä rajalla, missä ainoa tarkoitus on viskellä ja muodostaa suuria yleistyksiä oman yksittäistapauksen perusteella. "
Pyrkimys tehdä yleistyksiä toimii hyvin keskustelussa... Joku toinen sitten voi taas sanoa, että ei se mene noin, vaan se on näin.
Tänne tosiaan voi kirjoittaa, vaikka ei ole tieteellistä todistetta mielipiteilleen. Kuten sinäkin olet sanonut mielipiteen... Äläkä vain ala hakemaan sille tieteellistä perustelua.
Haluatko, että lopetamme keskustelun mieltämme painavista ongelmista? Sinun mielipiteesi vuoksi? Minusta on kiva, kun joku yrittää vetää yleistystä. Yleistyksen voi tehdä yleisestä yksityiseen, deduktiivisesti. Tai sitten yleistyksen voi tehdä yksityisestä yleiseen (en muista, miksi sitä sanotaan). Näillä kirjoituksilla ei ole tieteellistä todistusarvoa, joten älä ota niin vakavasti.
Näitä asioita voi ja pitää siis ottaa vakavasti, mutta ei välttämättä niin vakavasti. Ei tarvitse uskoa mitään, mitä ei itse halua uskoa. Että tiedoksi, jos se auttaa...- Teille molemmille
"Yleistyksen voi tehdä yleisestä yksityiseen, deduktiivisesti. " Noin päin ei siis synny yleistys, vaan ainoastaan johtopäätös... kai.
- Olette typeriä
Ei tiedä itkeäkö vai nauraa:) Voi hyvää päivää pissisten kitkeriä vuodatuksia kun se puna-autoinen jätti ja se hyvännäköinen löysi paremman näköisen ?
Hhehehe
Joo ja on provo on joo.- sotke rauhassa
Ihan hyviäkin kirjoituksia, kuten vaikkapa nimimerkillä copy-paste. Haluat ilmeisesti sotkea ketjun noilla pissisprovotuksilla, no ehkä sulla on siihen syy. :)
- Täällä on erittäin
sotke rauhassa kirjoitti:
Ihan hyviäkin kirjoituksia, kuten vaikkapa nimimerkillä copy-paste. Haluat ilmeisesti sotkea ketjun noilla pissisprovotuksilla, no ehkä sulla on siihen syy. :)
Täällä on erittäin hyvää keskustelua. Näiden avulla narsistien uhritkin saattavat saada elämäänsä oikeaa tietoa.
Ikävä että narsisti sana on käynyt yleiseksi heittelynimitykseksi, että siihen sekoittuu sitten mielellään noita sivuhuomauttelijoita, joilla ei ole mahdollisuuttakaan tuntea asiaa syvemmin.
Tämä palsta on asiallinen, ja narsistien uhrien reaktiot ovat yleensä samankaltaisia, me olemme ainakin aluksi masentuneta, kauhuissamme, rikki ja epätietoisia.
Se ei aina ole se yksittäisen kirjoituksen taso, mikä on pelkästään hyvää, vaan se, että uhri, ja joskus itseään narsistiksi epäileväkin voivat kirjoittaa ajatuksiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449191
- 785702
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14800Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414216- 583724
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543462Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293337- 452540
- 342132
- 391885