Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "No+sitähän+tulee+juurikin+höynäytetyksi+jos+elää+uskossa+että+niin+metsä+vastaa+kuin+sinne+huudetaan.+"+Olet+oikeassa,+ei+se+aina+niin+mene"Sananlaskuissa+korostetaan+usein+perinteisiä+hyveitä.+Näitä+ovat+esimerkiksi+oikeudenmukaisuus+ja+rehellisyys."Niin+metsä+vastaa+kuin+sinne+huudetaan+tarkoittaa+sitä,+että+jos+kohtelet+toisia+nätisti+sinua+kohdellaan+nätisti.+Tai+jos+olet+toisille+ilkeä,+toiset+ovat+sinulle+ilkeitä.Olet+kuitenkin+huomannut,+että+näin+ei+aina+tapahdu.+Vaikka+olet+itse+toisille+kiltti,+sinulle+ei+olla+kilttejä.+Tosi+elämä+on+valitettavasti+usein+erilaista+kuin+sananlaskuissa.+Mutta+sitä+ei+tietysti+pidä+hyväksyä.+"https://verneri.net/selko/verkko-kerttu/niin-metsa-vastaa-kuin-sinne-huutaa/Mutta+joo,+tuos+aloitukses+oli+linkki+toiseenkin+keskusteluketjuun++ja+olihan+siellä+kaikenlaista+menoa.+Mutta+löysin+sieltä+jotain+hyvääkin,+joka+silloin+hukkui+kaikkeen+muuhun+joutavanpäiväiseen+höpinään.++:*)12.1.2013+14:51"Ajattelin,+että+olisit+voinut+ihan+vapaasti+fiilistellä+ja+kuvitella+sitä+tunnetta,+kun+tämä+n-suhde+on+jättänyt+sinut+rauhaan.+Se+aika+nimittäin+tulee.+Ihan+varmasti.+Se+saattaa+pamahtaa+päälle+äkkiä+tai+vähitellen.+Nähtäväksi+jää,+miten+sun+kohdallasi...Itselleni+järisyttävintä+(hm,+ehkä+hieman+liian+jykevä+ilmaus,+mutta+menköön)+oli+vapaus.+Siis+se,+että+ei+enää+tarvinnut+ajatella+asiaa+(siis+sitä,+miksi+hän+sitä+ja+miksi+minä+tätä+jne).+Kaikki+oli+selvää+ja+vaikka+kaikkea+ei+toisen+tekemisistä+voikaan+ymmärtää,+niin+ei+minun+tarviksekaan.+Se+oli+jakso+elämässäni+ja+siinäkin+kokemuksessa+kehityin+ihmiseksi,+joka+olen+nyt.+Ja+kehityn+edelleenkin,+tavalla+jos+toisellakin.+Liityi+siihen+itsensä+hyväksymistä+sellaisena+kuin+sitten+onkin,+vikoineen+päivineen+ja+kehittymishaluineen.+Tähänastisen+elämäni+hyväksymistä:+en+ihan+tällaiseksi+sitä+suunnitellut,+mutta+sitä+se+on,+menneisyyttäni,+joka+osaltaan+myös+on+minua+muokannut.+Itselleen+on+osattava+olla+armollinen.Jälkeen+päin+sitä+ajattelee,+että+olisihan+kaiken+sen+voinut+tajuta+nopamminkin,+mutta+se+nyt+vain+otti+sen+aikansa,+mitä+vaati.+Joskus+sitä+voi+jäädä+liiaksikin+kiinni+joihinkin+ajatuksiin+ja+pohdintoihin+ja+jää+ikään+kuin+polkemaan+paikoilleen.+Osaltaan+nämä+nettipalstatkin+auttoivat+minuakin+aikoinaan.Sinä+löydät+oman+täydellisen+elämäsi.+Ja+se+täydellinen+sisältää+myös+kaiken+epätäydellisen.+:)+https://keskustelu.suomi24.fi/t/11162973/narsismi-kookospahkinankuoressa
  2. Niin+mikä+kenekäkin+mielestä+on+siten+on+käsittämättömän+paljon+huomiota+saanut+asia.+Itse+en+ny+ainakaan+moista+ole+huomannutKysymykseesi+liittyen+tuo+JäljiTätämä+mainitsikin+jo+nimen+Riitta+Hyrck,+joka+pohjaa+ajatuksensa+Herbert+Rosenfeltin+käsitteisiin+ohutnahkainen+ja+paksunahkainen+narsisti.+https://www.therapeia-saatio.fi/julkaisujen_tilaus/kirjojen_puffit/hyrck-riitta-haavoittunut-itsetu/Useinkin+tänne+on+linkitetty+tuota+psykoterapia+lehden+artikkelia,+jonka+lähde+luettelosta+voi+poimia+nimiä+ja+tutkiskella+asiaa+jos+kiinnostusta+riittää+tutkia+tarkemmin+mistä+termi+ohutnahkainen+narsisi+on+peräisin.++Uskoisin+että+sieltä+pääset+hyvinkin+sinne+penäämääsi+alkulähteille.,+sen+verran+paljon+nimiä+listasta+löytyyhttp://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck106.htmMm.+lähdeluettelossa+mainittua+Brittonia+on+lainattu+mm.+tässä+"Brittonin+(1998)+mielestä+jokaisen+paksunahkaisen+narsistin+sisällä+on+ohutnahkainen+narsisti+ja+päinvastoin+jokaisessa+ohutnahkaisessa+potilaassa+paksunahkainen+puoli.+Mielestäni+on+niitä+potilaita,+joissa+edellä+mainitut+puolet+vaihtelevat,+mutta+olen+havainnut+myös+potilaita,+joissa+korostuvat+pääasiassa+paksunahkaiset+tai+ohutnahkaiset+piirteet.+Ohutnahkainen+narsistinen+henkilö+pystyy+harvoin+käyttämään+paksunahkaiselle+ominaisia+suojakeinoja.+Kuitenkin+jokaisen+paksunahkaisen+sisällä+elää+hyvin+hauras+ja+suojautumista+edellyttävä+haavoittuva+puoli.+"https://narsismia.wordpress.com/2009/03/11/ohut-ja-paksunahkainen-narsisti/Mitä+tulee+tuohon"Luulisin,+että+jos+sitä+muualla+maailmassa+ihmeemmin+edes+noteerataan,+niin+sitä+pidetään+vain+yhtenä+teoriana+muiden+joukossa."Niin+sanonnan+mukaan+luulo+ei+ole+tiedon+väärti+,+että+eiköhän+myös+maailmalla+ole+näitä+juttuja+käsitelty/niistä+kirjoitettu++varmasti++vielä+enemmän+kuin+täällä+kotosuomessa.
  3. "Kaiku+on+kertonut+ettei+edes+ole+ollut+kiltti+"En+ole+kuullutkaan+moistaMitä+tulee+tunnisteisiin,+niin+miksi+otit+esille+jo+hiljattain+käsitellyn+asian.++Justiinhan+aivan+äskettäin+niistä+oli+puhe+kun++joku+kertoi+seuraavansa+mua+noiden+pisteiden+perusteella+muillakin+palstoilla.+Samaan+syssyyn+kaiku+kertoi+myös+vähä+niinku+piloillaan++käyttäneensä+niitä+ja+samassa+keskustelussa+sit+muistikuvani+mukaan+sinäkin+sit+aloit+käyttää+niitä.++Mutta+tuossa+kommentissani++ny+oli+kyse+tuosta+yhteiskuntatieteenkandista,+johon+en+uskonut+sellaisenaan+ja+jopa+toin+esille+seikkoja+mistä+syystä+epäilen+hänen+aitouttaan.+Mistään+kiltteydestä+tai+ei+kiltteydestä+saati+pisteistä+ja+hihittelyistä+ei+ny+ollu+kyse/saati+puhe.+Kaikuun+viittasin+sen+osalta+et+hän+aikoinaan+yritti+esiintyä+minuna+ja+siinä+jupakassa+toi/loi++palstalle+jonkun+tutkijan+hahmon,+että+kaikenlasia+ei+niin+todellisia+hahmoja+on+täällä+kyllä+vieraillut.+Ny+vaan+sattu+ikäänkuin+samaan+kohtaan+,+hieman+kyseenlainen+roolihahmo+ja+sinun+höpötyksesi+tieteellisyydestä+,+jota+peräänkuulutti+myös+oliko+se+ny+jäljitätämä+tai+jotain+sinnepäin.+Et+ainakin+kolme+nimmaria+ny+tuntuu+haluavan/vaativan+sitä+tieteellisyyttä+tälle+palstalleMut+sulla+taitaa+olla+yksinäistä+kun+munkin+kommenttiin+otit+kantaa,+että+toivotaan+ny+et+joko+jäljitätämä+tai+ko.+yhteiskuntatieteiden+kandinaatti+jatkaa+jossain+vaiheessa+kanssasi+keskustelua+tieteellisyydestä
  4. Ai,+no+ensinnäkin+uskoisin+tuotasoinsen+henkilön+tietävän,+että+jos+lainaa+toisen+tekstiä+niin+pitää+laittaa+lähde,+mistä+tieto+on+saatu.No+toki+se+löytyy+haettuna,+senkun+laittaa+hakuun,+ja+tässä+tapauksessa+ny+teksti+oli+peräisin+wikikirjastosta,+mutta+ajattelisin+tuontasoisen+ihmisen+hankkivan+tietoa+muualta+kuin+ko.+sivuilta.+Olettaisin+tosiaan,+et+hän+olis+tietoinen+siitä,+miten+wikipedia+toimii,+kuin+siitäkin,+et+sen+tekstejä+pääsee+kuka+tahansa+muokkaamaan.+Oletan+et+hän+osaa+esim.+katsoa+valitsemansa+tekstin+historian+,+et+miten+usein+ja+kuka+tekstiä+on+muokannut.+Esim.+tuon+hänen+linkittämänsä+sivun+muokkaushistoria+näyttää+tältähttps://fi.wikibooks.org/w/index.php?title=Yleinen_tiede&action=historyToki+haen/laitan+linkkiä+sieltä++joskus+itsekin,+mutta+tiedän+kyllä+ettei+sen+pitäisi+olla+ensisijainen+tiedon+hankinta+lähde+vaan+pitäisi+hieman+tarkistella+muualtakin.+Kuten+jo+kommentoin+edellisessäkin,+et+lueskelin++muualtakin+Edelleen+on+vaikea+uskoa,+et+joku+yhteiskuntatieteiden+kandinaatti+tulisi+vaatimaan+tieteellisiä+perusteluja/+keskustelemaan+tieteestä+suomi24+narsismipalstalle.+Olettasin+et+hän+löytäisi+tiede+aiheiselle+pohdinnalleen+jonkun+fiksumman+kanavan+kuin+tämä+narsismipalsta.+Itse+tekstiin+ny+en+ota+kantaa,+kun+tosiaan+ny+alunperin+lähdin+kommentoimaan+tän+narsismi+aiheen+pohjalta+kommenttia+jossa+peräänkuulutettiin+ettei+jako+ohut/paksunahkaisiin+narsisteihin+ole+tieteellinen.+Mutta++kantsii+ehkä+tieteellisyys+keskusteluja+käydä+poiun+kanssa+jos+sellaista+tarvetta+on+ja+olette+samalla+aaltopituudella.+Mutta+joo,+kaikenlaistahan+tällä+palstalla+on+ollut,+Aikoinaan+jopa+Narsistien+uhrien+tuki+ry,n+puheenjohtajan+ominaisuudessa+on+mua+tultu+tänne+nuhtelemaan.+Edelleen+hetken+viivähti+aikoinaan+joku+tutkijakin,+joka+oli+seurannut+mun+kirjoitusiani+täällä+ja+tehnyt+niiden+perusteella+päätelmän,+et+olen+työpaikkakiusaaja.+Mikä+tutkija+ny+liittyi+siihen+ku+kaiku+yritti+esiintyä+minuna.+Lisäksi+palstalla+on+vieraillu+useampikin+psykiatrian+professori+yms.+Että+lasken+tän+yhteiskuntatieteidenkandin+ny+samaan+sarjaan.+Voin+toki+olla+väärässäkin,+mut+ainakin+poiu+on+peräänkuuluttanut+tuota+tieteellistä+perustelua,+et+mun+mielestä+vaikuttaa+ihan+poiu/kaikulta
  5. Sen+verran+vielä,+kun+täällä+painotetaan+tuota+tietteellisyyttä+asiassa+kuin+asiassa,+kuten+tuossakin+"++tämä+jako+ohut+ja+paksunahkaisiin+narsisteihin+ei+ole+mitenkään+tieteellinen",+jota+tosiaan+kommentoin,+et+vaikutti+vaan+yritykseltä+mitätöidä+jonkun+työ,+ilman+sen+kummempaa+omaa+näkemystä+ja+tietoa/perustelua+väittämälleen.+Mutta+joo,+kun+ny+tosiaan+toi+tieteellisyys+ny+tuntuu+olevan+tapeetilla+niin+ihan+piti+tarkistaa,+et+mitä+se+sana+pitää+sisällään.+Enkä+ole+yhtään+yllättynyt+tästä+lauseesta.+"Tieteelliselle+tiedolle+on+ominaista+tiedon+korjautuvuus.+Tämän+mukaan+tieteellinen+tieto+on+aina+alustavaa+tietoa.+Tieteellinen+tieto+ei+esittäydy+lopullisen+totuuden+vaatimuksin."https://fi.wikipedia.org/wiki/Tieteellinen_tietoNo+linkki++on+wikipedian,+et+pikkusen+piti+lukea+muualtakin+ja+löysin+muualtakin+jotain,+mikä+sopii+mun+ajattelumaailmaan+tän+tieteellisyyden+suhteen+"Tieteellinen+maailmankuva+on+historiallisesti+kehittyvä,+avoin+ja+itseään+korjaava:+sen+kaikki+osat+ovat+periaatteessa+arvosteltavissa+ja+muutettavissa+uuden+tosiasia-aineiston+perusteella.+Se+ei+koskaan+ole+täydellinen:+aina+tulee+olemaan+kysymyksiä,+joihin+ei+ole+vielä+löydetty+tieteen+metodien+avulla+vastauksia.+"http://www.helsinki.fi/hum/fil/tietfil/Luento07.htmEttä+hyvinkin+tiedostan+ettei+mun+ajatukset/+kommentit/mielipiteet+ole+mikään+lopullinen+totuus+mistään+asiasta.+Enkä+usko+vastapuolenkaan+totuutta+tietävän+tuosta+asiasta,+vaikka+tieteellisyyden+perään+huutaakin
  6. "Jos+oikein+ymmärsin,+tämä+jako+ohut+ja+paksunahkaisiin+narsisteihin+ei+ole+mitenkään+tieteellinen+vaan+jotain+huttua."Niin+ilmeisesti+et+ole+jaksanut+lukea+noita+Riitta+Hyrcin++juttuja+alkua+pidemmälle,+kun+viittaat+Alice+Milleriin,+joka++mainitaan+artikkelin++alussa.++No+Milleräkin+on+aikoinaan+tullut+luettua,+mut+yhtäkisti+en+muista,+että+hän+olisi+teoksissaan+keskityynyt+sen+tarkemmin+narismin+käsitteeseen+vaan+enemmänkin+hän+keskittyi+lapsuuden+kaltoinkoheluun+ja+sen+seurausten+pohtimiseen.+En+tiedä+mitä+väittämiä+hän+on+kumonnut,+mutta+hän+myöhemmin+kyllä+erosi+psykoanalyyttisestä+yhdistyksestä,+syystä+että+hän+katsoi+että+ihmisiltä+kiellettiin+lapsuuden+traumojen+kohtaaminen+tunnetasolla.+Mutta++jos+olisit+lukenut+ja+ottanut+asiasta+selvää+niin+tietäisit+että++alkuperäisesti+käsitteet+ohut-ja+paksunahkainen+narsisti+ovat+peräisin+Herbert+Rosenfeltltä,+jolta+kyllä+löytyy+ihan+tieteellisiäkin+julkaisuja+aiheesta.+Muutenkin+noissa+psykoterapia+lehden+artikkeleiden+lopussa+on+lähdeluettelo+ja+teksteissä+nimi+kenen+ajatuksiin+missäkin+kohtaa+on+viittattu.+Että+pystyy+tarkistamaan,+mistä/keneltä+tieto+on+peräisin.+Että+mielestäni+viittauksesi+"huttuun"+on+pelkästään+oma+mielipiteesi,+vailla+se+kummempaa+tietämystä+asiasta.++Tää+ny+vain+ihan+siksi,+että+hyvinkin+monista+asioista+voidaan+olla+montaa+mieltä,+mutta+vastoin+parempaa+tietoa,+ei+kannattaisi+lähteä+kenenkään+itseään+viisaamman+tutkimuksia+mitätöimään.+Mutta+poiki+tää+sun+mitätöinti+yrityksesi+jotain+hyvääkin,+katoin+et+Hyrckiltä+on+tullut+aiheesta+kirjakinhttps://www.therapeia-saatio.fi/julkaisujen_tilaus/kirjojen_puffit/hyrck-riitta-haavoittunut-itsetu/Sellaisenkin+huomion+tein+tuon+kirjan+suhteen,+et+hintahaitari+on+melkoinen,+tuossa+linkissä+44+euroa.+Adlibris+pyytää+siitä+yli+60+euroa+ja+suuri+suomalainen+kirjakerho+78,95.
  7. "Lähteekö+ylt+siitä+että+tämän+palstan+kuuluisi+olla+viimeisen+päälle+asiantuntija+palsta+sekä+narsistien+että+uhrien+taholta."Ei+lähde,+mutta+ajattelisin,+et+jotain+kuusaa+kuitenkin+pitäisi+olla,+miten+voi+keskustella++narsismista+ja+narsistisesta+persoonallisuushäiriöstä+jos+ei+yhtään+tiedä+mitä+se+on.+Mitä+tulee+sekaiseen+uhriin,+niin+sellaisten+ei+edes+pitäisi+tämmösille+palstoille+tullakkaan,+menevät+vaan+entistä+sekaisemmiksi.+Toisaalta+taas+narsisit+hyvinkin+korostavat+tuota+uhrin+sekaisuutta,+vihjailevat+alkoholi-++ja+mielenterveysonglmista.+Sekin+on+yksi+keino+horjuttaa+uhria/uhrin+tarinan+uskottavuutta.++Muutenkin+täällä+joskus+joistain+"uhrien"+aloituksista+oon+ajatellut+et+osa+saattaa+olla+keksittyjä/ihan+pilkkamielessä+tehtyjä,+et+lukekaa+ny+kuin+hulluja+ne+uhrit+on.Itsekin+muistan+kun+aikoinaan+tänne+tulin,+niin+olihan+se+alkuun+tosi+hämmentävää,+kun+minuunkin+alettiin+kohdistaa+kaikenlaista+häirintää+,+diagnoosejakin+jaeltiin+useampiakin,++kun+itse+luuli+et+tää+on+paikka+jossa+ihmiset+voivat+keskustella+ns.+normaalisti+aiheesta/omasta+kokemuksestaan.+No+ajoittain+sitä+häirintää+toki+kohdentuu+edelleen,+kuten+ny+joulun+aikaan,+mut+nykyään+osaa+paremmin+suhtatua,+kun+tietää+niin+tän++palstan+luonteen,+kuin+yleisemminkin+tän+suomi24:n+tason.+Mutta+joo,+se+on+toki+makuasia,+jotkut+tykkää+asiallisemmasta+keskustelusta,+kun+taas+toiset+tykkää+ajankulukseen+höpistä+niitä+näitä+mitä+mieleen+tulee.+Saahan+toki+niinkin+tehdä,+mutta+toivottavasti+ymmärryskykyä+riittää+siihen,+ettei+kenenkään+henk.+mielipide+ole+yhtäkuin+totuus.+Että+kun+tänne+tullaan+hakemaan+vahvistusta+epäilyille,+niin+joku+tuntematon+sit+vahvistaa,+et+on+se+narsisti,+vaikka+ei+ole+koskaan+ko.+henkilöä+tavannutkaan.+Pääsääntöisesti+kyllä+ajatellaan,+että+tieto+on+ensimmäinen+askel+pois+narsistin+luota+ja+tosiaan+ongelmana+saattaa+joskus+olla+ammattilaistenkin+tiedonpuute.+Että+siltä+osin+se+tiedon+jakaminen+puolustaa+paikkansa+tälläkin+palstalla,+ja+vaikka+linkkien+laittamisesta+usein+mollataan.+Niin+aikuisten+oikeasti+linkki/lähde+pitäisi+laittaa+mistä+tieto+on+peräisin.+Myös+uhrin+kertomia+ongelmia+saatetaan+vähätellä+,+kun+tarinat+kuullostavat+epäuskottavilta+ja+se+toinen+näyttää+rauhallisemmalta.+Helposti+siinä+sitten+uhri+tulee+leimatuksi+siksi+mt-+ongelmaiseksi,+mitä+hän+toki+saattaa+tilapäisesti+ollakin,+mutta+sen+aiheuttaja+on+se+toinen.+Henkistä+väkivaltaa+on+voinut+olla+taustalla+vuosikausia
  8. "MItä+eroa+sillä+sitten+on+käytetäänkö+luonteesta+sanaa+narsistinen+tai+kuvaillaanko+omin+sanoin?"No+mäny+oon+sen+verran+pikkusieluinen,+et++mieluusti+näkisin+et+näillä+palstoilla+ny+keskusteltaisiin+suurin+piirtein+aiheen+mukaisesti+eli+kuten+yllä+ohjeistetaan+"Keskustele+narsismista+ja+narsistisesta+persoonallisuushäiriöstä"Toki+usein+keskustelut+saattavat+rönsyillä,+mutta+jos+haluaa+keskustella+ihan+muusta+aiheesta/sairaudesta/omista+harrastuksistaan/kiinnostuksen+kohteistaan+niin+mielummin+sit+aiheen+mukaiselle+palstalle.Edelleen+mitä+joskus+oon+vilkaissut+niin+on+myös+sellaisia+palstoja,+joissa+aihealuetta+ei+edes+kovinkaan+rajattu,+vaan+on+sellainen+yleisluontoinen+otsake,+esim.+kahvikeskustelut,++jossa+ohjeistetaan,+et+"Täällä+voit+vapaasti+puhua+ihmissuhteista,+ystävistä,+elämästä,+työstä+tai+mistä+vaan"+,+joihin+sit+itsekukin+voi+kirjoitta+ihan+siitä+aiheesta+mistä+ny+itse+haluaa+kulloinkin+keskustella.+Tää+ny+on+vaan+mun+mielipide+ja+toki+on+niinkin,+et+narsisti+sanaa+käytetään+ns.+leimakirveenä+vastoin+parempaa+tietoa,+mitä+se+edes+pitää+sisällään,+että+kysymykseesi+"Mitä+vahinkoa+sanan+käytöstä+voi+olla+todellisesti?+"Siitä+liiallisesta+sanan+käytöstä+voi+olla+sellaista+haittaa,+et+kukaan+ei+kohta+usko,+et+jonkun+tapauksessa+voi+olla+kyseessä+narsisti+ihan+oikeasti+Onhan+tälläkin+palstalla+ollut+paljon+erilaisia+väittämiä,+narsisti+juo+piimää,+narstilla+on+raybanit,++narsisti+on+huippu+älykäs,+erittäin+kaunis/komea+jne.+Asioita+joiden+perusteella+ei+narsistista+persoonallisuushäiriötä+määritellä.+Toisaalta+taas+uhrienkin+kuvauksissa+on+usein+korostettu+niitä+piirteitä,+että+jotkut+uhritkin+tuntuvat+menneen+sinne+narsistin+maailmaan,+Hekin+uskovat+noihin+naristin+mielikuviin+rajattomasta+menestyksestä,+voimasta,+kauneudesta+tai+suuresta+rakkaudesta.+Pitävät+sitä+omaa+narsistiaan++ainulaatuisena+ja+ovat+sitä+mieltä+,+että+vain+muut+huomattavat+henkilöt+tai+instituutiot+voivat+häntä+ymmärtää.+Samoin+joissain+uhrien+kirjoitukisissa+on+annettu+ymmärtää+et+he+uskovat+muiden+olevan+kateellisia++kun+hänellä+on+se+narsisti.+Et+onhan+nää+jutut+joskus+tälläkin+pastalla+aikas+sekalaisia,+ettei+ihme+jos+tietämys+aiheesta+on+vajavaista+ja+leimoja+lyödään+heppoisin+perustein.+Mikä+sit+aiheuttaa+tosiaan+sen+ettei+kohta+kukaan+usko+mihinkään,+mut+ehkä+sekin+tarkoituksellista,+et+aihetta+vesitetään,+ettei+uhrien++tarinoita+uskottaisi.++Mutta+hyvä+kuitenkin+on,+et+on+noita+oikeita+paikkoja/vertaistukea+missä+uskotaan,+apua+haetaan+ja+saadaan+omalla+nimellä/kasvokkain.++https://yle.fi/uutiset/3-10529831
  9. No+vähän+kummalliseksi+ny+meni+toikin+juttu+ja+muutenkin+outoa+tosiaan,+et+ku+se+mun+kyseenalainen+suhde+on+päättynyt+jo+syksyllä+2011,+niin++joku+ny+ikäänkuin+yrittää+elää+sitä+uudelleen.+Mutta+joo,+ehkä+se+on+tarkoituksellista,+kuten+nimimerkki+kävelyonluvallista+jossain+kohtaa,+kirjoitti+"Mahdollisesti+uusi+uhri+on+ylt,+koska+uhrin+pitää+olla+vakikirjoittaja+joka+käyttää+aina+samaa+nimimerkkiä.+Sen+kummempaa+syytä+ei+tarvitse+ollakaan."Ettei+täs+ny+sen+kummemmin+vainoharhainen+tarvi+olla,+kun+näkyyhän+se+täällä.+Jotain+saattoi+olla+jo+aiemmin,+mut+itse+havannoihin+asian+tapaninpäivänä,+et+joku+oli+jopa+pilannut+jouluaattonsa+ajattelemalla+minuaSittenhän+sitä+on+tullut+jos+jonkinlaista,+huvittava+oli+se+tarra+peilissä+juttukin,+et+sekin+tuotiin+esiin+negatiivisena+asiana+ja+tosiaan+sen+tarran+kohtalosta+mulla+ei+ole+tietoa,+mut+jollekkin+sekin+on+jääny+mieleen+ja+sitäkin+pyritään+käyttään++lyömäaseena+näköjään+vuosien+pääsäkin++siinä+kuin+kynnysmattoakin.+Mutta+joo,+poiukin+tuossa+mainittiin+,+että+siitäkös+tässä+ny+kuitenkin+on+enimmillään+kyse,+kuten+siinä+kävelyonluvallista+kommentissa,+jossa+tuo+ennustus+oli.Tosiaan+ko.+kirjoittajan+toimintapapoihin+on+tullut+otettua+kantaa+usemmankin+kerran,+sitä+ei+käy+kieltäminen,+mutta+eiköhän+ne++ny+ole+kuitenkin+ihan+mun+tulkintoja/näkemyksiä/mielipiteitä,+että+mennään+sillä+subjektiivisuudella+kuitenkin.+Eikä+tässä+tapauksessa+vastapuolenkaan+tulkinnat+ole+mitenkään+objektiivisia.+Päinvastoin+niistä+huokuu+henkilöön+kohdistuva+negatiivisuus+ja+musta+mieli.+Eihän+täs+ny+voi+muuta+kuin+ihmetellä+miten+suuren+myrskyn+jonkun+sisimmässä+saattaa+aiheuttaa+pieni+tarran+palanenkin+peilin+yläkulmassa.
  10. "Vastaan+tässä+sinulle.+En+tiennytkään,+että+oli+juuri+sinun+episodisi,+anteeksi+kovasti+-+näkyy+olevan+eri+nimimerkki."Niin+nää+on+niitä+alkuajan+juttuja,+syy+miksi+tän+aiheen+piiriin++vuosia+sitten+tulin+ja+tosiaan+käytin+nimimerkkinäni+tuolloin+tän+systeemin++tyrkäämää+yhteenlaskutoimitusta,+joka+piti+ensin+tehdä+päästääkseen+kirjoittamaan.++Kunnes+rekisteröin+tän+yhteenlaskutoimitus+nimimerkin,+koska+kävi+niin,+et+joku+yritti+esiintyä+minuna.Mutta+joo,+aina+silloin+tällöin++tulee+näitä+viittauksia+ja+ilkeilyjäkin+tuohon+mun+elämäni+epsisodiin+liittyen+ja+en+usko+sunkaan+anteeksipyynnön+vilpittömyyteen+kommenttisi+perusteella,++et+tiesit+kyllä+kenestä+on+kysymys+ja+ehkä+varta+vasten+etsitkin+jotain+millä+voisit+yrittää+kyseenalaistaa+yhteenlaskutoimituksena+kirjoittavaa+henkilöä.+Mutta+oli+ny+kuin+oli,+niin+joskus+tosiaan+ihmetyttää,+et+mikä+tässä+ny+niin+kiinnostaa,+et+vuosien+päästäkin+tätä+mun+juttua+pohditaan.+Tuntuu+jotenkin+oudolta,+kun+tosiaan+tääkin+ketju+on+vuodelta+2013+ja+itsekunkin+asianosaisen+elämä+on+mennyt+eteenpäin.+Mutta+ilmeisesti+ei+kuitenkaan+kaikilla+tällä+palstalla.+Omituiselta+tuntuu+sekin,+jos++jollein+sivulliselle+on+tärkeää+vuosien+jälkeenkin+saada+todistettua++et+kumpiko+ny+sit+oli+tuntemattomien+ihmisten+tarinan+narsisti+kun+kysessä+on+kirjoittajan+subjektiivinen+kokemus.+Sivullisen+ny+kuitenkin+on+hyvin+vaikea+muodostaa+objektiivistakaan+tulkintaa,+kun+hänen+ny+pitäisi+vähintäänkin+tuntea+ihmiset,+mutta+pysytellä+kuitenkin+puolueettomana+vailla+ennakkotulkintoja,+joita+sinulla+näytti+olevan+kosolti+minun+suhteeni