projektiosta ja projektiivisesta identifikaatiosta

14+10=24

aloitan tämä keskustelun tästä aiheesta ny ikäänkuin toisen ihmisen kehoituksesta...toivottavasti hän ei pahastu...kun kopioin tuon pätkän hänen kirjoituksestaan...toisesta keskustelusta...

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11162973

"Voisitpa melkein tuosta projektiivisesta identifikaatiosta aloitaa uuden keskustelun, jos se tuntuu tärkeältä oivallukselta.

Jossa jo pohdinkin ns. omaa osuuttani...liittyen aiheeseen projektio ja projektiivinen identifikaatio...

kun käsittääkseni narsistit käyttävät paljonkin tuota projektiota...ns. projosoivat omat heikkoutensa, väärin tekemisensä, virheensä ja vammansa toiseen...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Projektio_(psykologia)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Projektiivinen_identifikaatio

Mietin noita termejä yrittäen liittää ne osaksi omaa Ännä suhdettani...miten ne koin, vaikka ihan virallista tietoa ko. termeistä ei ihan siten ollut..

.toki projektio minän puolustuskeinona oli tuttu...tyyliin "itte oot miksi toista haukut"...mutta tuo toinen sitten...törmäsin siihen vasta äsken...ja aloin pohtia voisiko kyse olla myös siitä...

"Minun Ännä suhteeni oli ns. seksisuhde...ja jotenkin minusta tuntui, että minusta yritettiin tehdä sen suhteen jotain mitä en ihan alunperin ollut...

Ennen Ännä suhdettani minulla oli ollut vain kokemusta yhdestä miehestä...joka oli aviomieheni...että siltä osin olin hyvinkin vihreä...

ja täytyy kyllä myöntää, että osin hän onnistuikin...ylilyöntejä ja itselleni asettamieni rajojen ylittämistä kyllä tapahtui...

mutta noh...jossain kohtaa sitten kuitenkin tuli se raja...
jonka yli en halunnut mennä...

En tiedä...olenko väärässä...jos ny ajattelen, että hän yritti tehdä minusta itsensä kaltaista...mm. vihjailessaan usein ,lähtiessäni hänen luotaan... että joku muu pääsee samoille liukkaille tms....kun hänllä itsellään oli useita seksikumppaneita...

129

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+17=30

samoin pohdin tuota...kun ikäänkuin minun nimissäni minusta kirjoitettiin/kerrottiin... tähän tapaan...

"Ja sen verran ehdin ny vielä kirjoitaa....että mä oon jääny niin heikoksi et tarviin kokoajan ihmisiä, ihan keitä vaan...et ne tukis mua...onneks niitä löytyy pilvin pimein...jotka alkaa kavereiksi parin kirjoituksen perusteella....

pääasia kuitenkin on.....että haukutaan yhdessä ihan ketä vaan...ja mollataan...Sit mua harmittaa...kun joku on fiksumpi kun me, vaikka kaiken kaikesta tiedämmekin...kun kerran rajattomia olemme...

mut pääasia et pohditaan....oli ne asiat ny niin tai näin...ja suu käy. Meillä on siellä työpaikallakin yksi kiusaamisjuttu meneillä...siks sinne kiirehdin, etten vaan mistään jää paitsi...hihi. kaikessa kiusaamisessa oon mukana ja mukaan tuun... Että kertokaa mulle vaan... itse olen mukana kaikessa missä haukutaan ja ilkeillään. Oli tuttuja tai tuntemattomia."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11134270

Että kertoiko hän tuolla kuitenkin jotain enemmänkin itsestään...millainen ihminen hän itse on...ja yritti siirtää/projisoida omat ominaisuutensa minuun...

• 8+11=19

Noh...ilmeisesti aihe ei ainakan vielä ottanut ns. tulta...

ettei kukaan tämän iltainen lukija kokenut aihetta omakseen...

että narsisti ikäänkuin olisi vaikkapa imartelulla/vihjailemalla, että olet "sellainen"...haluat sitä taikka tätä... yrittänyt muuttaa "uhriaan" itsensä/omien toiveidensa kaltaiseksi...

tai projisoinut omia vikojaan toiseen...syyttelemällä asioista...joihin itse on syyllistynyt...

Tuo jälkimmäinen kaiketi on helpommin havaittivissa...kuin tuo muuttamisyritys...ja kaiketi senkin tunnustaminen...että ehkä hän onnistuikin muuttamis yrityksissään joiltain osin on vaikeaa...jos ei peräti hävettävää...

• Siinä vain

Siinä vain, että narsisti tahtoisi muuttaa "uhriaan" omien toiveidensa kaltaiseksi, hänen tarvitsisi tietää "uhrista" ainakin, se, ettei "uhri" vielä ole sellainen. Jokainen "uhri" voi mielestäni omalla kohdallaan miettiä, minkälaista oikeaa todellisuuteen perustuvaa tietoa narsistilla on ollut. Ja onko narsisti ollenkaan, missään vaiheessa, ollut perillä "uhrinsa" todellisista ominaisuuksista.

• 5+11=16

"hänen tarvitsisi tietää "uhrista" ainakin, se, ettei "uhri" vielä ole sellainen."

Noh...tähän vastaan, että minun Ännäni ainakin olisi pitänyt tietää...ettei minulla ollut ollut häntä ennen muuta kokemusta miehistä kuin yksi, jonka kanssa olin ollut naimisissa yli kaksikymmentä vuotta...

Mutta joo...kuten olen kertonut...meillä oli joitain yhteisiä tuttuja, vaikka toisiamme emme tunteneetkaan...ja muistan kyllä että hän jo tutustumisvaiheessa kertoi ottaneensa minusta selvää sukulaiseltaan...että sanoi tietävänsä kyllä millainen ihminen minä olen...ennen kuin oltiin tavattukaan...

Vaikka pikkusen ihmettelinkin tuota...että mitähän "ihmeellistä" tietoa sukulaiseltaan oli saanut...koska en ollut siinä vaiheessa vuosiin hänen sukulaisensa kanssa tekemisissä enää ollutkaan...

vaan tuttavuus Ännäni sukulaisen kanssa...oli ajoittunut aikaan...jolloin puolisomme olivat olleet kavereita...ja lapset ihan pieniä...että tuo kaveruus ...oli normaalia pienten lasten vanhempien luona kyläilyä...ja puheet enimmäkseen liikkuivat lasten asioissa...

Emme me naiset koskaan ystävystyneet sillä tavoin...että tuo kaveruus jäi sitten ensin vähemmälle ja lopulta pois...kun ensin tuo Ännäni sukulainen erosi...eksäni kaverista...

Ja Ännään tutustumisen ja tuon perheystävyyden päättymisen välillä...oli kulunut aikaa ainakin 15 vuotta...vaikka toki normaalisti tervehdimmekin jos vastaan tulemme...

Että voisin ajatella...että ainut merkittävä tieto...mitä hän mahdollisesti oli minusta tuolta sukulaiseltaan saanut...oli se että avioliitossani oli ollut ongelmia puolisoni juomisen vuoksi...

"Ja onko narsisti ollenkaan, missään vaiheessa, ollut perillä "uhrinsa" todellisista ominaisuuksista."

Mitä tuohon tulee...sitä en tiedä...mutta voisin kuvitella...että on ollut...koska muutosyritykset hyvinkin kohdentuvat niihin ominaisuuksiin...

vrt. olin ollut ns. yhden miehen nainen...

hän ikäänkuin yritti tehdä minusta ainakin omassa päässään...seksuaalisesti holtitonta noilla vihjailuillaan...

Koska itse oli sellainen...

Sitäkään en tiedä...uskoiko Ännä ihan oikeasti että olin sellainen...uskoiko oikeasti että luokseni tulisi het uusi mies...kun hän poistuisi...

Hänen muistan kyllä joskus vihjailleen, että hänen luotaan aamulla oli lähtenyt joku nainen...kun illalla tulin...

Mutta joo...tuossa vaiheessa minä en vielä uskonut noita jutuja...vaan luulin, että oli vaan pelkästään tarkoitus tehdä minusta mustis...

• 4+17=21
        5+11=16 kirjoitti:

"hänen tarvitsisi tietää "uhrista" ainakin, se, ettei "uhri" vielä ole sellainen."

Noh...tähän vastaan, että minun Ännäni ainakin olisi pitänyt tietää...ettei minulla ollut ollut häntä ennen muuta kokemusta miehistä kuin yksi, jonka kanssa olin ollut naimisissa yli kaksikymmentä vuotta...

Mutta joo...kuten olen kertonut...meillä oli joitain yhteisiä tuttuja, vaikka toisiamme emme tunteneetkaan...ja muistan kyllä että hän jo tutustumisvaiheessa kertoi ottaneensa minusta selvää sukulaiseltaan...että sanoi tietävänsä kyllä millainen ihminen minä olen...ennen kuin oltiin tavattukaan...

Vaikka pikkusen ihmettelinkin tuota...että mitähän "ihmeellistä" tietoa sukulaiseltaan oli saanut...koska en ollut siinä vaiheessa vuosiin hänen sukulaisensa kanssa tekemisissä enää ollutkaan...

vaan tuttavuus Ännäni sukulaisen kanssa...oli ajoittunut aikaan...jolloin puolisomme olivat olleet kavereita...ja lapset ihan pieniä...että tuo kaveruus ...oli normaalia pienten lasten vanhempien luona kyläilyä...ja puheet enimmäkseen liikkuivat lasten asioissa...

Emme me naiset koskaan ystävystyneet sillä tavoin...että tuo kaveruus jäi sitten ensin vähemmälle ja lopulta pois...kun ensin tuo Ännäni sukulainen erosi...eksäni kaverista...

Ja Ännään tutustumisen ja tuon perheystävyyden päättymisen välillä...oli kulunut aikaa ainakin 15 vuotta...vaikka toki normaalisti tervehdimmekin jos vastaan tulemme...

Että voisin ajatella...että ainut merkittävä tieto...mitä hän mahdollisesti oli minusta tuolta sukulaiseltaan saanut...oli se että avioliitossani oli ollut ongelmia puolisoni juomisen vuoksi...

"Ja onko narsisti ollenkaan, missään vaiheessa, ollut perillä "uhrinsa" todellisista ominaisuuksista."

Mitä tuohon tulee...sitä en tiedä...mutta voisin kuvitella...että on ollut...koska muutosyritykset hyvinkin kohdentuvat niihin ominaisuuksiin...

vrt. olin ollut ns. yhden miehen nainen...

hän ikäänkuin yritti tehdä minusta ainakin omassa päässään...seksuaalisesti holtitonta noilla vihjailuillaan...

Koska itse oli sellainen...

Sitäkään en tiedä...uskoiko Ännä ihan oikeasti että olin sellainen...uskoiko oikeasti että luokseni tulisi het uusi mies...kun hän poistuisi...

Hänen muistan kyllä joskus vihjailleen, että hänen luotaan aamulla oli lähtenyt joku nainen...kun illalla tulin...

Mutta joo...tuossa vaiheessa minä en vielä uskonut noita jutuja...vaan luulin, että oli vaan pelkästään tarkoitus tehdä minusta mustis...

"Jokainen "uhri" voi mielestäni omalla kohdallaan miettiä, minkälaista oikeaa todellisuuteen perustuvaa tietoa narsistilla on ollut."

Niin palaan vielä tähän kohtaan....kuten jo mainitsinkin..."että ainut merkittävä tieto...mitä hän mahdollisesti oli minusta tuolta sukulaiseltaan saanut...oli se että avioliitossani oli ollut ongelmia puolisoni juomisen vuoksi..."

että tuo tieto... uskoisin oli varmaan hänelle merkittävä...hän käytti sitä hyväkseen...

suhteemme alkuaikoihin liittyy sellainenkin episodi...että jossain vaiheessa...hän kertoi ettei varsinaisesti etsinytkään itselleen naista vaan vähän alkoholisoituneelle veljelleen...

Noh...minulla oli tapana kertoa kun juttelimme spostin, messengerin välityksellä mihin olin menossa...ja jostain syystä tuo Ännän velikin sitten alkoi ilmestyä paikalle....vaikka aivan alussa en tiennyt että itselleni tuntematon mies oli hänen veljensä...

No tuossakin yrityksesään hän ikäänkuin onnistui...päätin suhteen Ännäni kanssa...ja tapailin hänen veljeään muutaman kerran...mutta nuo tapailut kyllä päättyivät lyhyeen...kun vietin yhden kauhean yön hänen humalassa riehuneen veljensä luona...

Noh...Ännä oli toki pahoillaan tapahtuneesta...ja halusi itse kuitenkin jatkaa suhdetta kanssani...juttelimme myös paljon hänen veljensä alkoholisoitumisesta...ja siihen liittyvistä ongelmista...

Näin jälkeenpäin kun kaikkea mietin...minun on joskus vaikea itsekin uskoa kaikkea tapahtunutta...mihin kaikkeen minä sotkeuduin...tuon Ännään tutustumisen myötä...mutta onneksi on nuo spostit...ns. mustaa valkoisella...

että kyllä...hän vei minua satakympillä...
        että kyllä minussa itsessänikin...on ollut sillä tavalla vikaa, vikaa...että olen ollut vietävissä...sitä en voi kiistää...

• 19+8=27
        4+17=21 kirjoitti:

"Jokainen "uhri" voi mielestäni omalla kohdallaan miettiä, minkälaista oikeaa todellisuuteen perustuvaa tietoa narsistilla on ollut."

Niin palaan vielä tähän kohtaan....kuten jo mainitsinkin..."että ainut merkittävä tieto...mitä hän mahdollisesti oli minusta tuolta sukulaiseltaan saanut...oli se että avioliitossani oli ollut ongelmia puolisoni juomisen vuoksi..."

että tuo tieto... uskoisin oli varmaan hänelle merkittävä...hän käytti sitä hyväkseen...

suhteemme alkuaikoihin liittyy sellainenkin episodi...että jossain vaiheessa...hän kertoi ettei varsinaisesti etsinytkään itselleen naista vaan vähän alkoholisoituneelle veljelleen...

Noh...minulla oli tapana kertoa kun juttelimme spostin, messengerin välityksellä mihin olin menossa...ja jostain syystä tuo Ännän velikin sitten alkoi ilmestyä paikalle....vaikka aivan alussa en tiennyt että itselleni tuntematon mies oli hänen veljensä...

No tuossakin yrityksesään hän ikäänkuin onnistui...päätin suhteen Ännäni kanssa...ja tapailin hänen veljeään muutaman kerran...mutta nuo tapailut kyllä päättyivät lyhyeen...kun vietin yhden kauhean yön hänen humalassa riehuneen veljensä luona...

Noh...Ännä oli toki pahoillaan tapahtuneesta...ja halusi itse kuitenkin jatkaa suhdetta kanssani...juttelimme myös paljon hänen veljensä alkoholisoitumisesta...ja siihen liittyvistä ongelmista...

Näin jälkeenpäin kun kaikkea mietin...minun on joskus vaikea itsekin uskoa kaikkea tapahtunutta...mihin kaikkeen minä sotkeuduin...tuon Ännään tutustumisen myötä...mutta onneksi on nuo spostit...ns. mustaa valkoisella...

että kyllä...hän vei minua satakympillä...
        että kyllä minussa itsessänikin...on ollut sillä tavalla vikaa, vikaa...että olen ollut vietävissä...sitä en voi kiistää...

Tuota kun mietin...niin voisin ajatella niinkin ...

että ehkä hän ei tietänyt minusta sitä...etten ole sillä tavalla pelkuri...etten voisi/uskaltaisi tunnustaa häpeästäni huolimatta...omia mokiani...sitä kaikkea "rumaakaan" mihin olen sotkeutunut...

Puhua/kertoa tapahtumista/menneisyydestäni/todellisuudestani omalta osaltani sellaisenaan...kun se on ollut...sellaisena kuin olen sen itse kokenut...

Joku jossain kohtaa heittikin, että ihmiselämä on parasta draamaa...itse voisin ajatella niinkin...että totuus ihmiselämästä voi jossain vaiheessa elämää olla joskus taruakin ihmeellisempää...

Mutta toki toivon...että tuo kaikki on taakse jäänyttä elämää...ja voisin/kykenisin itsekin jättämään tuon kaiken taakseni...myös ajatuksien tasolla...

että minäkin voisin/saisin vielä elää ihan tavallista ns. normaalia elämää...ilman sen kummempaa ihmeellisyyttä tai draamaa...

• 16+11=27

"Siinä vain, että narsisti tahtoisi muuttaa "uhriaan" omien toiveidensa kaltaiseksi, hänen tarvitsisi tietää "uhrista" ainakin, se, ettei "uhri" vielä ole sellainen."

Niin palaan vielä tähän itselleni kipeään kohtaan...

Miten Ännä sai minut muuttumaan tai paremminkin mihin hän sai minut uskomaan...

Suhtemme alkutilanne oli se, että...minulla oli ollut ennen häntä vain yksi ainoa mies, joka oli ollut aviomieheni...yli kaksikymmentä vuotta...

ja olin ollut seitsemän vuotta yksin, ilman miestä, minkäänlaista suhdetta, tehnyt vaan töitä ja elänyt lapsilleni...yrittäen kasvattaa heidät aikuisiksi ja ehkä hivenen korjata heidänkin osin ankeeaakin lapsuuttaan...

sihen saumaan tuli Ännä...ja hän sai minut uskomaan, että seksisuhteetkin on oikein, että nykyään eletään niin...kaikki elävät niin...ei niissä ole mitään pahaa jne...

noh...olin treffipalstalla...ja jokainen siellä ollutkin käsittää että sellaistahan se meno siellä on...naiset savat päivittäin sellaisia ehdotuksia...nykyään on omat sivut ns. varatuillekkin yms. Aloin liikkumaan enemmän ulkona...ravintoloissa oli sama meno...

että tavallaan minä hylkäsin omat arvoni...ja hyväksyin ikäänkuin Ännäni arvot omikseni...ja kuvittelin, että joo...semmosta se on elämä...

vaikka ns. pääsääntöisesti olinkin ns yhden miehen nainen...lähestulkoon Ännä oli ainoa mieheni...koko sen ajan mitä suhde kesti...lukuunottamatta muutamaa suhdeviritystä...jolloin Ännä suhteeni oli katkolla...

Olimme sopineet asian niin...

Huoh, että voikin aikuinenkin nainen olla tyhmä...

• 16+11=27 kirjoitti:

"Siinä vain, että narsisti tahtoisi muuttaa "uhriaan" omien toiveidensa kaltaiseksi, hänen tarvitsisi tietää "uhrista" ainakin, se, ettei "uhri" vielä ole sellainen."

Niin palaan vielä tähän itselleni kipeään kohtaan...

Miten Ännä sai minut muuttumaan tai paremminkin mihin hän sai minut uskomaan...

Suhtemme alkutilanne oli se, että...minulla oli ollut ennen häntä vain yksi ainoa mies, joka oli ollut aviomieheni...yli kaksikymmentä vuotta...

ja olin ollut seitsemän vuotta yksin, ilman miestä, minkäänlaista suhdetta, tehnyt vaan töitä ja elänyt lapsilleni...yrittäen kasvattaa heidät aikuisiksi ja ehkä hivenen korjata heidänkin osin ankeeaakin lapsuuttaan...

sihen saumaan tuli Ännä...ja hän sai minut uskomaan, että seksisuhteetkin on oikein, että nykyään eletään niin...kaikki elävät niin...ei niissä ole mitään pahaa jne...

noh...olin treffipalstalla...ja jokainen siellä ollutkin käsittää että sellaistahan se meno siellä on...naiset savat päivittäin sellaisia ehdotuksia...nykyään on omat sivut ns. varatuillekkin yms. Aloin liikkumaan enemmän ulkona...ravintoloissa oli sama meno...

että tavallaan minä hylkäsin omat arvoni...ja hyväksyin ikäänkuin Ännäni arvot omikseni...ja kuvittelin, että joo...semmosta se on elämä...

vaikka ns. pääsääntöisesti olinkin ns yhden miehen nainen...lähestulkoon Ännä oli ainoa mieheni...koko sen ajan mitä suhde kesti...lukuunottamatta muutamaa suhdeviritystä...jolloin Ännä suhteeni oli katkolla...

Olimme sopineet asian niin...

Huoh, että voikin aikuinenkin nainen olla tyhmä...

Homma menee niin, että toisella ihmisellä on tietynlainen tarve ja käsitys haluamastaan suhteesta. Tottakai hän pyrkii samaan toisen uskomaan, että kyse on aivan yleisesti hyväksyttävästä asiasta. Aiempia normeja ja arvoja ei ole pakko noudattaa: on vain uskallettava ottaa oma elämä haltuunsa, se ainoa joka on. Projektio toimii näinkin. Ja tottakai toinen osapuoli näin haluaa toimia, jos on ihastunut tai hänellä itselläänkin on tarve...johonkin. Ja jälkikäteen syytämme itseämme tyhmyydestä, mutta kyse on omista toiveista tai tarpeistamme, joita häpeämme. Se on inhimillistä.

Projektio toimii parhaiten juuri silloin, kun sille on jokin lähtökohtainen tarve.

Monesti unohtuu vain se tosiseikka, ettei tunnevammautuneella ole kykyä enempään. Jälkeenpäin voidaan huomata, ettei hän olisi kyennytkään enempään. Hän ei halua sitoumuksia. Hän haluaa vapaan suhteen / useita suhteita yhtäaikaa, ja mahdolliseti saada jo alusta ns "ystävä-tapailusuhteen". Hän voi tarvittaessa valehdella toimivansa yhden kumppanina jos se palvelee hänen etujaan - mutta vain aikansa. Päästäkseen uhkaavasta sitoutumissuhteesta hän voi jopa järjestää asian, että tulee paljastetuksi. Tai sitten vain kostaakseen jotain.

Projektoita emme voi käyttää sellaiseen, jolla ei ole tarjotulle mitään käyttöä.

Tässä valossa jos hyväksymme tapahtuneen, pääsemme kipeän yli. Miksi vaatia enempää sellaiselta, joka ei enempää pysty antamaan?

Eheytymällä, saavuttaaksemme tunnetasomme paremmalle tasolle ja antakaamme itsemme jollekin sellaiselle arvoisellemme, kun aika on, eikö niin? Omia arvojamme - ei toisten luomia - kunnioittaen. Rakkaus on vapautta, ei vaadittua eikä vangitttua. Kummankaan osapuolen taholta.

• j lehtinen

Että kertoiko hän tuolla kuitenkin jotain enemmänkin itsestään...millainen ihminen hän itse on...ja yritti siirtää/projisoida omat ominaisuutensa minuun... ”

Jos projisointi onnistuisi noin helposti vain netin kautta, niin kuka täällä netissä uskaltaisi kirjoitella?
      Minkä takia ihmiset kirjoittavat sinusta ikävästi?
      Kirjoitatko sinä muista kirjoittajista ikävästi?
      Pitäisikö mielestäsi täällä netissäkin kääntää myös se toinenkin poski?
      Voiko jonkun ”hyökkäys” olla sinun itseni aiheuttama?
      Miksi suutuit niin paljon kaikista kommenteista? (kieltämättä osa kommenteista on ilkeitä)
      Pidät henkilöä jota nimität ännäksi tasavertaisena kanssasi, mutta silti sinulla tuntuu olevan loputon tarve kirjoittaa hänestä, eikö toi ole ristiriidassa väitteesi kanssa?
      Todella usein näet muissa henkilöissä samoja piirteitä kuin ännässäsi. Eikö ole outoa vertailla kaikkia ”ikäviä” henkilöitä ännääsi?
      Meinaatko että jos jossain on sama piirre kuin ännässäsi, niin hän on muutenkin samanlainen kuin ännäsi?
      Kovin mietit narsistien ominaisuuksia ja kulutat todella paljon aikaa muiden vikojen miettimiseen. Miksi?
      Onko kaikilla ihmisillä samat arvot ja mielipiteet kuin sinulla?
      Onko erinlaisuus suvaittavaa?
      Voiko netin kautta luoda jostain henkilöstä täydellisen kuvan?
      Onko muodostamasi johtopäätös aina se oikea?
      Valehteleeko täällä kaikki?
      Kertooko kaikki totuutta?

Loppuun muutama sanonta:

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
      Pata kattilaa soimaan.

• 2+1=3

"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
        Pata kattilaa soimaan."

niin koetko sinä nyt...että kun tässä olen pohtinut aihetta projektio ja projektiivinen idenfikaatio...liittyen itseeni...omaa Ännä suhteeseeni ja siihen liittyneisiin tapahtumiin...

että olen soimannut nimenomaan ...

juhani lehtisen nimimerkillä kirjoittavaa kirjoittajaa...kirjottanut hänestä ikäviä asioita...puhuessani itsestäni, omasta Ännästäni ja siihen liittyneistä tapahtumista...

• 17+16=33
        2+1=3 kirjoitti:

Pata kattilaa soimaan."

niin koetko sinä nyt...että kun tässä olen pohtinut aihetta projektio ja projektiivinen idenfikaatio...liittyen itseeni...omaa Ännä suhteeseeni ja siihen liittyneisiin tapahtumiin...

että olen soimannut nimenomaan ...

juhani lehtisen nimimerkillä kirjoittavaa kirjoittajaa...kirjottanut hänestä ikäviä asioita...puhuessani itsestäni, omasta Ännästäni ja siihen liittyneistä tapahtumista...

Pata kattilaa soimaan."

vai tarkoitatko...että olen soimannut tässä ...

nimimerkillä jotain ymmärtämättä kirjoittanutta kirjoittajaa...

kun tässä olen pohtinut aihetta projektio ja projektiivinen idenfikaatio...liittyen itseeni...omaa Ännä suhteeseeni ja siihen liittyneisiin tapahtumiin...

Että olen kirjottanut hänestä (jotain ymmärtämättä) ikäviä asioita...puhuessani itsestäni, omasta Ännästäni ja siihen liittyneistä tapahtumista...

• 16+7=23
        17+16=33 kirjoitti:

Pata kattilaa soimaan."

vai tarkoitatko...että olen soimannut tässä ...

nimimerkillä jotain ymmärtämättä kirjoittanutta kirjoittajaa...

kun tässä olen pohtinut aihetta projektio ja projektiivinen idenfikaatio...liittyen itseeni...omaa Ännä suhteeseeni ja siihen liittyneisiin tapahtumiin...

Että olen kirjottanut hänestä (jotain ymmärtämättä) ikäviä asioita...puhuessani itsestäni, omasta Ännästäni ja siihen liittyneistä tapahtumista...

"Pidät henkilöä jota nimität ännäksi tasavertaisena kanssasi, mutta silti sinulla tuntuu olevan loputon tarve kirjoittaa hänestä, eikö toi ole ristiriidassa väitteesi kanssa?"

Niin kirjotan paljon Ännästäni ja mietin narsistien ominaisuuksia häneen liittyen...että jotenkin voisin ymmärtää sen kaiken...mitä tuohon ajanjaksoon elämässäni liittyi...

Mutta nyt jään miettimään...miksi juhani lehtisen nimimerkillä kirjoittava kirjoittajaa tuo asia vaivaa...

ikäänkuin hän olisi sitä mieltä, etten saisi puhua, kirjoittaa omasta Ännästäni ja suhteestani häneen...

Se että kirjoitan hänestä ikäviä asioita ja pohdin narsismia ... liittyen itseeni omaan elämääni, suhteeseeni Ännäksi nimeämääni mieheen... ja kaikkeen sen mukanaan tuomiin asiohin...

ei käsittääkseni pitäisi liittyä juhani lehtisen, nimimerkillä kirjoittavaan henkilöön...vai liittyykö?

• j l
        16+7=23 kirjoitti:

"Pidät henkilöä jota nimität ännäksi tasavertaisena kanssasi, mutta silti sinulla tuntuu olevan loputon tarve kirjoittaa hänestä, eikö toi ole ristiriidassa väitteesi kanssa?"

Niin kirjotan paljon Ännästäni ja mietin narsistien ominaisuuksia häneen liittyen...että jotenkin voisin ymmärtää sen kaiken...mitä tuohon ajanjaksoon elämässäni liittyi...

Mutta nyt jään miettimään...miksi juhani lehtisen nimimerkillä kirjoittava kirjoittajaa tuo asia vaivaa...

ikäänkuin hän olisi sitä mieltä, etten saisi puhua, kirjoittaa omasta Ännästäni ja suhteestani häneen...

Se että kirjoitan hänestä ikäviä asioita ja pohdin narsismia ... liittyen itseeni omaan elämääni, suhteeseeni Ännäksi nimeämääni mieheen... ja kaikkeen sen mukanaan tuomiin asiohin...

ei käsittääkseni pitäisi liittyä juhani lehtisen, nimimerkillä kirjoittavaan henkilöön...vai liittyykö?

Sanonnat:

Pata kattilaa soimaan.

Liittyy sinun, minuun, häneen, heihin, meihin, ryhmään, yhteisöön jne.

• 5+8=13
        j l kirjoitti:

Sanonnat:

Pata kattilaa soimaan.

Liittyy sinun, minuun, häneen, heihin, meihin, ryhmään, yhteisöön jne.

"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"

Niin, ettäkö kun puhun Ännästäni ja suhteestamme ikäviä asioita...

Niin juhani lehtinen/jotain ymmärtämättä nimimerkillä kirjoittava ihminen...kokee ne itseensä häneen persoonansa ja elämäänsä kohdistuvina loukkauksina...

• J.Lehtiselle

J.Lehtiselle. Projisointia voi käsittääkseni olla missä vain, missä on projisoiva ihminen, mutta projektiivisen identifikaation toteutuminen vaatisi luultavasti enemmän.

• j lehtinen
        J.Lehtiselle kirjoitti:

J.Lehtiselle. Projisointia voi käsittääkseni olla missä vain, missä on projisoiva ihminen, mutta projektiivisen identifikaation toteutuminen vaatisi luultavasti enemmän.

saattaa olla, en ole perehtynyt asiaan, joten kirjoitukseni saattaa olla ihan diipadaapaa....sorry..

• 11+12=23
        J.Lehtiselle kirjoitti:

"Projisointia voi käsittääkseni olla missä vain, missä on projisoiva ihminen, mutta projektiivisen identifikaation toteutuminen vaatisi luultavasti enemmän. "

niin tuon ensimmäisen käsittää jo lapsetkin...itte oot se miksi toista haukut"...

Mutta tuo jälkimmäinen...projektiivinen identifikaatio...

niin avauksessani pohdinkin...miten koin tuon asian...liittyen Ännä suhteeseeni, että ikäänkuin minua olisi haluttu muuttaa tietynlaiseksi...ja oman olettamukseni mukaan...Ännäni kaltaiseksi...ja tietyllä tavalla voin myöntää, että ehkä hän osin onnistuikin...

Että voisko se narsistiin liitetty manipuloinnin kyky...saada jonkin verran uhrissa aikaan...että hän muuttuu ikäänkään kuin sellaiseksi joksi narsisti haluaa...

Ehkä samaa asiaa tarkoittanee Vakninkin..kirjoittaessaan tähän tapaan...

"Sinun pitäisi erottaa toisistaan huolellisesti oma itsesi ja tämä sisälläsi oleva narsistinen kylvö, tämä vieras kasvu, tämä hengellinen syöpä, joka on seurausta narsistin kanssa elämisestä. Sinun pitäisi osata erottaa todellinen itsesi ja narsistin sinulle antama osa."

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

Mutta noh...lukaisin aiheesta hieman seikkaperäisemmin ja täytyy kyllä myöntää, että tuo psykologian /psykoterapian kieli ja käsitteistö ja ilmaisutapa...

On ainakin itselleni hyvin vaikeaselkoista...etten voi kyllä täysin käsittää tuotakaan termiä...enkä tiedä...onko minun tarpeenkaan...

http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/muurinen410.htm

Minulle taitaa riittää tämä oma ns. keittiöpsykologiani...josta yritän löytää jotain jolla voin tapahtunutta selittää itselleni ymmärrettävään muotoon...

• j lehtinen
        5+8=13 kirjoitti:

"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"

Niin, ettäkö kun puhun Ännästäni ja suhteestamme ikäviä asioita...

Niin juhani lehtinen/jotain ymmärtämättä nimimerkillä kirjoittava ihminen...kokee ne itseensä häneen persoonansa ja elämäänsä kohdistuvina loukkauksina...

omalta osaltani ymmärrän sanonnat näin:

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan = Kohtele ihmisiä siten kuin haluat tulla itse kohdelluksi. Jos et kohtele ja saat kakkaa niskaan, niin turha siinä on itkeä kohtaloaan.

Pata kattilaa soimaan. = toisia on turha soimata, koska kaikissa on jotain vikaa.

jotain ymmärtämättä puolesta en voi mitään kertoa, koska en tunne häntä enkä pahemmin ole hänen kirjoituksiinsa perehtynyt, enkä myöskään ole hän.

Sinun kirjoituksiisi en tästä eteenpäin ota enää mitään kantaa. Joten omasta puolestani toivotan sinulle kaikkea hyvää!

Peace!

• 11+20=31
        j lehtinen kirjoitti:

omalta osaltani ymmärrän sanonnat näin:

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan = Kohtele ihmisiä siten kuin haluat tulla itse kohdelluksi. Jos et kohtele ja saat kakkaa niskaan, niin turha siinä on itkeä kohtaloaan.

Pata kattilaa soimaan. = toisia on turha soimata, koska kaikissa on jotain vikaa.

jotain ymmärtämättä puolesta en voi mitään kertoa, koska en tunne häntä enkä pahemmin ole hänen kirjoituksiinsa perehtynyt, enkä myöskään ole hän.

Sinun kirjoituksiisi en tästä eteenpäin ota enää mitään kantaa. Joten omasta puolestani toivotan sinulle kaikkea hyvää!

Peace!

"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan = Kohtele ihmisiä siten kuin haluat tulla itse kohdelluksi. Jos et kohtele ja saat kakkaa niskaan, niin turha siinä on itkeä kohtaloaan."

niin...ettäkö minä ensin olisin esiintynyt/kirjoittanut/vastannut jotain ymmärtämättä nimimerkillä...

Että mun on sitte turha valittaa...kun hän teki samoin...

"Pata kattilaa soimaan. = toisia on turha soimata, koska kaikissa on jotain vikaa"

niin voisin jopa ajatella, että jos olen puhunut itsestäni, suhteestani Ännään...niin eniten olen tainnut soimata itseäni...syytellyt omaa typeryyttäni...etsinyt ja löytänytkin vikaa, vikaa...myös itsestäni...

Sitä, että kerron asioista niinkuin ne olivat, Ännästäni millainen hän oli...millaisia mielipiteitä hänellä oli naisista jne...ei minun mielestäni ole kenenkään kirjoittajan soimaamista...

jos ei joku ny katso jo hek. koht. loukkaukseksi sitäkin...jos esim.kertoo...ettei kaikki narsistit ole fyysisesti kauniita ja komeita...vaikka täällä niin usein väitetäänkin...

Noh...minä tuskin vielä hyvästelen ketään...prosessini lienee kesken...vaikka matka on ollut pitkä ja toisinaan väsyttäväkin..aiheuttanut itselleni pahoin vointiakin....

En minä tänne ketään kiusaamaan ole tullut vaikka jotain ymmärtämättä/juhani lehtinen niin väittääkin...

vaan etsimään jonkunlaista totuutta siitä...mitä se kaikki oli...millaisen ihmisen kanssa minä olin tekemisissä...miten se kaikki vaikutti minuun...

Noh...tuossa kohtaa kaiketi olen nyt...lienee aika hetken levähtää tässä...makustella niitä asioita joita olen oppinut ja joita minulle on täällä opetettu...siitä millaisia narsistit ovat...

että olen ollut tuossa oppimisen vaiheessa vielä...

kaiketi minun pitäisi ny antaa surulle tilaa... sille että minäkin taisin kadottaa hetkeksi ihmisen johon minä luotin ja jota olin oppinut hivenen rakastamaan=itseni...

"me kadotimme jonkun johon me luotimme ja jota rakastimme, me kadotimme luottavan ja rakastavan itsemme, ja me kadotimme sen luottamuksen ja rakkauden jota me tunsimme."

Noh...nyt kun taas olen kaivanut itseni esiin...suurin piirtein repinyt kappaleiksi...niin lienee aika alkaa liimailla osia yhteen...

• 19+5=24
        11+20=31 kirjoitti:

"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan = Kohtele ihmisiä siten kuin haluat tulla itse kohdelluksi. Jos et kohtele ja saat kakkaa niskaan, niin turha siinä on itkeä kohtaloaan."

niin...ettäkö minä ensin olisin esiintynyt/kirjoittanut/vastannut jotain ymmärtämättä nimimerkillä...

Että mun on sitte turha valittaa...kun hän teki samoin...

"Pata kattilaa soimaan. = toisia on turha soimata, koska kaikissa on jotain vikaa"

niin voisin jopa ajatella, että jos olen puhunut itsestäni, suhteestani Ännään...niin eniten olen tainnut soimata itseäni...syytellyt omaa typeryyttäni...etsinyt ja löytänytkin vikaa, vikaa...myös itsestäni...

Sitä, että kerron asioista niinkuin ne olivat, Ännästäni millainen hän oli...millaisia mielipiteitä hänellä oli naisista jne...ei minun mielestäni ole kenenkään kirjoittajan soimaamista...

jos ei joku ny katso jo hek. koht. loukkaukseksi sitäkin...jos esim.kertoo...ettei kaikki narsistit ole fyysisesti kauniita ja komeita...vaikka täällä niin usein väitetäänkin...

Noh...minä tuskin vielä hyvästelen ketään...prosessini lienee kesken...vaikka matka on ollut pitkä ja toisinaan väsyttäväkin..aiheuttanut itselleni pahoin vointiakin....

En minä tänne ketään kiusaamaan ole tullut vaikka jotain ymmärtämättä/juhani lehtinen niin väittääkin...

vaan etsimään jonkunlaista totuutta siitä...mitä se kaikki oli...millaisen ihmisen kanssa minä olin tekemisissä...miten se kaikki vaikutti minuun...

Noh...tuossa kohtaa kaiketi olen nyt...lienee aika hetken levähtää tässä...makustella niitä asioita joita olen oppinut ja joita minulle on täällä opetettu...siitä millaisia narsistit ovat...

että olen ollut tuossa oppimisen vaiheessa vielä...

kaiketi minun pitäisi ny antaa surulle tilaa... sille että minäkin taisin kadottaa hetkeksi ihmisen johon minä luotin ja jota olin oppinut hivenen rakastamaan=itseni...

"me kadotimme jonkun johon me luotimme ja jota rakastimme, me kadotimme luottavan ja rakastavan itsemme, ja me kadotimme sen luottamuksen ja rakkauden jota me tunsimme."

Noh...nyt kun taas olen kaivanut itseni esiin...suurin piirtein repinyt kappaleiksi...niin lienee aika alkaa liimailla osia yhteen...

"Noh...nyt kun taas olen kaivanut itseni esiin...suurin piirtein repinyt kappaleiksi...niin lienee aika alkaa liimailla osia yhteen.."

Niin meillä kaikilla lienee itselle ominainen tapa käsitellä itselleen vaikeita/hävettäviä asioita...ja miinustelijoista päätellen moni paheksuu tapaani...kun kerron Ännä suhteeseeni liittyviä ikäviä asioita...

minun tapana lie kaiketi tuo, että tavallaan käännän kaiken esiin...tässä mietin, että tuo Ännän veljeen liittyvän episodinkin kertominen...ikäänkuin puhdisti minua taas hieman..kun salaisuudet julkistetaan...on helpompi olla...

samasta asiasta puhutaan myös tässä artikkelissa...

"Asiasta voidaan olla eri mieltä, mutta nyt vajaan kolmen vuoden toimintamme näyttää osoittavan, ettei täydellinen toipuminen ole mahdollista ilman asioiden selvittämistä.

Niin tuskallista kuin se onkin, on kaikki luurangot ja mätänevät raadot kaavittava pois elämästämme, tavalla tai toisella. Psykopaatin uhri ei voi sanoa, kuin ehkä vain äärimmäisissä poikkeustapauksissa, että kaiken menneen unohtaminen korjaa kaiken. Luurangon voi unohtaa komeroon, mutta jossakin vaiheessa joku avaa tuon oven, tuottaen hirvittävän pelon kokemuksen.

Eri ammatti-ihmiset ovat tuoneet tämän asian esiin sellaisella tavalla, ettei siitä tarvitse edes kiistellä. Ihmismieli on sellaisella tavalla rakennettu, että se voi unohtaa vasta sen jälkeen, kun se omin silmin on nähnyt nämä luurangot ja raadot ja elämän pilaavat asiat. Ikäviin asioihin tarttuminen kauhistuttaa sillä hetkellä, mutta samanaikaisesti koettu elpyminen tuottaa sitäkin suurempaa iloa."

http://www.ihminentavattavissa.net/html/eheytyminen2.html

Mutta paljon tässä vielä riittää töitä itsensä suhteen...

• 1+10=11

Niin kysymyksiäsi olen pohtinut ja joihinkin haluan vastatakkin...

"Pidät henkilöä jota nimität ännäksi tasavertaisena kanssasi, mutta silti sinulla tuntuu olevan loputon tarve kirjoittaa hänestä, eikö toi ole ristiriidassa väitteesi
        kanssa"

ensinnäkään sillä, että minun maailmankatsomukseni mukaan ihmiset ovat ihmisarvoltaan tasavertaisia...

ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, että kirjoitan Ännästäni/suhteestani paljon, juurkin niistä asioista joiden perusteella olen nimittänyt hänet Ännäksi...

Koska narsisti/narsismi on ollut ennen tuota suhdetta täysin vieras asia..ja haluan saada sen kaiken...kokemani itselleni jotenkin ymmärettävään muotoon...miksi hän oli sellainen, teki/sanoi niin...miksi oli kaikkea kummallista...

Syystä, että voin asian jollain tasolla hyväksyä, että kaikkeen löytyy ns. "järjellinen" syy...ja selitykseksi olen löytänyt sen asian, miksi nimitän häntä Ännäksi...

Että itseni vuoksi minä kirjoitan, en mollatakseni Ännääni...vaikka näköjään se, että kerroin Ännäni olevan ylipainoinen...aiheutti paljon närää lukijoissa...vaikka suhteessa ollessamme kyllä keskustelimme Ännän kanssa tuosta asiasta...liittyen kohonneeseen verenpaineeseen...

enkä huomannut että hän olisi painostaan henkisesti kärsinyt ns. normaalia ihmistä enempää...vaikka itsekin sitä harmitteli toisinaan...mutta sitä en tiedä...voin olla väärässäkin...

kerroin tuonkin syystä, että narsitien ulkonäön kehuminen on täällä niin massiivista...että he olisivat pelkästään erityisen kauniita ja komeita ihmisiä...

Uskon että täällä on lukijoita, jotka eivät koskaan ole olleet suhteessa narsistin kanssa...koska kaikki k'späät eivät ole narsiteja...

eivätkä välttämättä tiedä narsistista/narsismista...sen kummemmin...eivät ole aiheeseen edes tutustuneet...

Niin tuossa saattaa piillä vaara, että heidän lähiympäristönsä ihmiset tulevat syyttä suotta leimatuiksi narsisteiksi pelkän kauniin ulkonäkönsä vuoksi...

tai vastaavasti "uhrit" voivat joutua uudelleen narsistin kanssa tekemisiin jos luottavat tuohon ulkonäköasiaan...että se määrittää narsistin...ettei vaatimattomamman näköinen ihminen voi olla narsisti...

Koska uskon, että narsisti voi olla minkänäköinen ihminen tahansa...häntä ei voi tunnistaa pelkän ulkonäön perusteella...

mutta olen miettinyt myös , että kyllähän minun Ännäni toi ehkä esille...monilllakin vihjauksillaan...että hänessä on jotain sen laatuista vikaa...

muistan hänen jopa sanoneen, että jos ja kun suhteemme päättyy...niin älä koskaan vastaa viesteihini yms. että hän saattaa luulla, että haluan vielä...

ja suhteen päättyessänikin...hän sanoi...ku mä oon mikä oon...niin ei mulla ole aikaa ihmisille joista ei ole mitään hyöytyä...

Mutta joo...hän ehkä luuli, että minä tietäisin jotain narsisteista/narsimista...minä en oikeasti tiennyt...

olin luullut että naristeilla tarkoitaan jotain jullkiksia tai muodikkaita/hyvin toimeentulevia ihmisiä...kokemus oli ensimmäinen elämässäni..

Suhteen päättymisen jälkeen... koin kaiken niin kummalliseksi...hän toki loppupeleissä vihjaili että päässäni on vikaa...

ja minä ihmettelin että miksi hän oli suhteessa naisen kanssa...josta ei ilmeisesti edes pitänyt...saati arvostanut muuten kuin pelkkänä p'lluna(=hyöty)...

että ryhdyin ottamaan selvää...koska sana jonka hän silloin tällöin mainitsi oli jostain syystä jäänyt päähäni...

Nyt kun tiedän...ymmärtäisin monetkin asiat paremmin...eikä imartelu...eikä mitätöintikään...enää uppoaisi niin syvälle...

Diagnoosia en ole hänelle antamassa...minulle rittää, että tapahtuneet asiat ovat saaneet jonkinlaisen sanan..jolla voin sen "kaiken"...itselleni saada edes jollain tasolla ymmärettäväksi...että minulle hän on Ännä...

Eikä nimittely Ännäksi tarkoita sitä että syyllinen kaikkeen olisi Ännä...vaan oman vastuunikin asiasta kannan...ja narsismiin tutustessani olen löytänyt myös itseni...sieltä ohutnahkaisesten joukosta...joiksi läheisriippuvaisia toisinaan kutsutaan...

että mustakylki on kummallakin...mutta uskon, että oma vähän killottuu jos uskaltaa raaputtaa vähän pintaa syvemmältä...ja varsinkin jos käyttää teräsvillaa...

eikä tyydy vain ajattelemaan...että väliäkö sillä miten musta kylki mulla on...kun toisen näköjään on yhtä musta jollei mustempikin...

• 3+17=20
        1+10=11 kirjoitti:

Niin kysymyksiäsi olen pohtinut ja joihinkin haluan vastatakkin...

"Pidät henkilöä jota nimität ännäksi tasavertaisena kanssasi, mutta silti sinulla tuntuu olevan loputon tarve kirjoittaa hänestä, eikö toi ole ristiriidassa väitteesi
        kanssa"

ensinnäkään sillä, että minun maailmankatsomukseni mukaan ihmiset ovat ihmisarvoltaan tasavertaisia...

ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, että kirjoitan Ännästäni/suhteestani paljon, juurkin niistä asioista joiden perusteella olen nimittänyt hänet Ännäksi...

Koska narsisti/narsismi on ollut ennen tuota suhdetta täysin vieras asia..ja haluan saada sen kaiken...kokemani itselleni jotenkin ymmärettävään muotoon...miksi hän oli sellainen, teki/sanoi niin...miksi oli kaikkea kummallista...

Syystä, että voin asian jollain tasolla hyväksyä, että kaikkeen löytyy ns. "järjellinen" syy...ja selitykseksi olen löytänyt sen asian, miksi nimitän häntä Ännäksi...

Että itseni vuoksi minä kirjoitan, en mollatakseni Ännääni...vaikka näköjään se, että kerroin Ännäni olevan ylipainoinen...aiheutti paljon närää lukijoissa...vaikka suhteessa ollessamme kyllä keskustelimme Ännän kanssa tuosta asiasta...liittyen kohonneeseen verenpaineeseen...

enkä huomannut että hän olisi painostaan henkisesti kärsinyt ns. normaalia ihmistä enempää...vaikka itsekin sitä harmitteli toisinaan...mutta sitä en tiedä...voin olla väärässäkin...

kerroin tuonkin syystä, että narsitien ulkonäön kehuminen on täällä niin massiivista...että he olisivat pelkästään erityisen kauniita ja komeita ihmisiä...

Uskon että täällä on lukijoita, jotka eivät koskaan ole olleet suhteessa narsistin kanssa...koska kaikki k'späät eivät ole narsiteja...

eivätkä välttämättä tiedä narsistista/narsismista...sen kummemmin...eivät ole aiheeseen edes tutustuneet...

Niin tuossa saattaa piillä vaara, että heidän lähiympäristönsä ihmiset tulevat syyttä suotta leimatuiksi narsisteiksi pelkän kauniin ulkonäkönsä vuoksi...

tai vastaavasti "uhrit" voivat joutua uudelleen narsistin kanssa tekemisiin jos luottavat tuohon ulkonäköasiaan...että se määrittää narsistin...ettei vaatimattomamman näköinen ihminen voi olla narsisti...

Koska uskon, että narsisti voi olla minkänäköinen ihminen tahansa...häntä ei voi tunnistaa pelkän ulkonäön perusteella...

mutta olen miettinyt myös , että kyllähän minun Ännäni toi ehkä esille...monilllakin vihjauksillaan...että hänessä on jotain sen laatuista vikaa...

muistan hänen jopa sanoneen, että jos ja kun suhteemme päättyy...niin älä koskaan vastaa viesteihini yms. että hän saattaa luulla, että haluan vielä...

ja suhteen päättyessänikin...hän sanoi...ku mä oon mikä oon...niin ei mulla ole aikaa ihmisille joista ei ole mitään hyöytyä...

Mutta joo...hän ehkä luuli, että minä tietäisin jotain narsisteista/narsimista...minä en oikeasti tiennyt...

olin luullut että naristeilla tarkoitaan jotain jullkiksia tai muodikkaita/hyvin toimeentulevia ihmisiä...kokemus oli ensimmäinen elämässäni..

Suhteen päättymisen jälkeen... koin kaiken niin kummalliseksi...hän toki loppupeleissä vihjaili että päässäni on vikaa...

ja minä ihmettelin että miksi hän oli suhteessa naisen kanssa...josta ei ilmeisesti edes pitänyt...saati arvostanut muuten kuin pelkkänä p'lluna(=hyöty)...

että ryhdyin ottamaan selvää...koska sana jonka hän silloin tällöin mainitsi oli jostain syystä jäänyt päähäni...

Nyt kun tiedän...ymmärtäisin monetkin asiat paremmin...eikä imartelu...eikä mitätöintikään...enää uppoaisi niin syvälle...

Diagnoosia en ole hänelle antamassa...minulle rittää, että tapahtuneet asiat ovat saaneet jonkinlaisen sanan..jolla voin sen "kaiken"...itselleni saada edes jollain tasolla ymmärettäväksi...että minulle hän on Ännä...

Eikä nimittely Ännäksi tarkoita sitä että syyllinen kaikkeen olisi Ännä...vaan oman vastuunikin asiasta kannan...ja narsismiin tutustessani olen löytänyt myös itseni...sieltä ohutnahkaisesten joukosta...joiksi läheisriippuvaisia toisinaan kutsutaan...

että mustakylki on kummallakin...mutta uskon, että oma vähän killottuu jos uskaltaa raaputtaa vähän pintaa syvemmältä...ja varsinkin jos käyttää teräsvillaa...

eikä tyydy vain ajattelemaan...että väliäkö sillä miten musta kylki mulla on...kun toisen näköjään on yhtä musta jollei mustempikin...

jaa vastaukseni pompsahti alas...vaikka kysymykset ovat ylempänä..joiden perään yritin vastata...jos näinkin käy.

• 3+17=20 kirjoitti:

jaa vastaukseni pompsahti alas...vaikka kysymykset ovat ylempänä..joiden perään yritin vastata...jos näinkin käy.

Olet saanut miinuspeukkuja (tervetuloa miinus-jengiin) vaikka olet melkoisen vaikeaa aihetta todenteolla analysoinut.

Miinustelun(kin) takana on usein projektio, eli " havainnoidaan omaa psyykkistä todellisuutta ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta - heijastetaan omia mielensisältöjä toiseen ihmiseen" -wiki-

• 5+2=7
        yxex kirjoitti:

Olet saanut miinuspeukkuja (tervetuloa miinus-jengiin) vaikka olet melkoisen vaikeaa aihetta todenteolla analysoinut.

Miinustelun(kin) takana on usein projektio, eli " havainnoidaan omaa psyykkistä todellisuutta ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta - heijastetaan omia mielensisältöjä toiseen ihmiseen" -wiki-

"Olet saanut miinuspeukkuja (tervetuloa miinus-jengiin) vaikka olet melkoisen vaikeaa aihetta todenteolla analysoinut"

Niin...harmi vaan...kun kukaan muu ei koe aiheen koskevan itseään...

tunnusta, että suhde narsistiin...olisi saanut heidät itsensäkin jotenkin muuttumaan...eikä välttämättä parempaan suuntaan...

Onhan tähän hienoon sanaan...projektiivinen indenfikaatio...olemassa ns. kansan kielinen versiokin..."seura tekee kaltaisekseen"...

• - -
        5+2=7 kirjoitti:

"Olet saanut miinuspeukkuja (tervetuloa miinus-jengiin) vaikka olet melkoisen vaikeaa aihetta todenteolla analysoinut"

tunnusta, että suhde narsistiin...olisi saanut heidät itsensäkin jotenkin muuttumaan...eikä välttämättä parempaan suuntaan...

Onhan tähän hienoon sanaan...projektiivinen indenfikaatio...olemassa ns. kansan kielinen versiokin..."seura tekee kaltaisekseen"...

Jossakin on taitekohta. Itse olen sen jo ylittänyt suurimmaksi osaksi. Jäisin jumiin tarinaan, jota en halua toistaa enää enempiä.

Seura usein tekee kaltaisekseen. Sekin on kuitenkin omaa vikaa. Ja tietoisuuden kehittäminen tai näkökyvyn kehittäminen siihen, että näkee itsensä toistamassa samaa kuin mitä itsensä ulkopuolella arvostelee, se vaatii aikaa ja viitseliäisyyttä. Kuten poisoppiminenkin. Sellainen, että on, seurasta riippumatta, tietoisesti just sitä mitä on, eikä muuta. Ja jos on muuta, niin sekin olisi tietoista.

Haastetta kerrakseen. Kuten sen muistaminenkin, että moni heijastaa toisen olemiseen oman sisäisen maailmansa väittäen sinut milloin minkäkinlaiseksi, vaivautumatta ottamaan selkoa kohteensa omasta mielipiteestä tai viitsimättä tutustua toisen sisäiseen todellisuuteen. Sen kun vielä muistaisi, niin olisi jo pitkällä.

• 17+13=30
        - - kirjoitti:

Jossakin on taitekohta. Itse olen sen jo ylittänyt suurimmaksi osaksi. Jäisin jumiin tarinaan, jota en halua toistaa enää enempiä.

Seura usein tekee kaltaisekseen. Sekin on kuitenkin omaa vikaa. Ja tietoisuuden kehittäminen tai näkökyvyn kehittäminen siihen, että näkee itsensä toistamassa samaa kuin mitä itsensä ulkopuolella arvostelee, se vaatii aikaa ja viitseliäisyyttä. Kuten poisoppiminenkin. Sellainen, että on, seurasta riippumatta, tietoisesti just sitä mitä on, eikä muuta. Ja jos on muuta, niin sekin olisi tietoista.

Haastetta kerrakseen. Kuten sen muistaminenkin, että moni heijastaa toisen olemiseen oman sisäisen maailmansa väittäen sinut milloin minkäkinlaiseksi, vaivautumatta ottamaan selkoa kohteensa omasta mielipiteestä tai viitsimättä tutustua toisen sisäiseen todellisuuteen. Sen kun vielä muistaisi, niin olisi jo pitkällä.

"Seura usein tekee kaltaisekseen. Sekin on kuitenkin omaa vikaa. Ja tietoisuuden kehittäminen tai näkökyvyn kehittäminen siihen, että näkee itsensä toistamassa samaa kuin mitä itsensä ulkopuolella arvostelee, se vaatii aikaa ja viitseliäisyyttä. Kuten poisoppiminenkin. Sellainen, että on, seurasta riippumatta, tietoisesti just sitä mitä on, eikä muuta. Ja jos on muuta, niin sekin olisi tietoista."

Niin..."sekin on kuitenkin omaa vikaa"...
        mutta yritys löytää itsestään ne syyt miksi kävi niin...saattaa parantaa sitä näkökyvyn kehittämisestä...vastaisuuden varalle...

Mitä taas tuohon tulee...

"Jossakin on taitekohta."

Niin kyllä...ihmisen elämä/historia koostuu ikäänkuin peräkkäisistä tarinoista...kun yksi päättyy niin käännetään uusi sivu...ja jatketaan elämää...ehkä hivenen menneestä oppineena...

Kaikki loput on myös uusia alkuja...

jonain päivänä on kaiketi minunkin aika jättää jäähyväiset Ännällekkin...myös ajatuksen tasollakin...

http://www.youtube.com/watch?v=JHc85QyvgFs

"Jos me loputtomiin elämme uudestaan riipaisevia kokemuksiamme, me tahtomattamme toimimme kiusaajamme kanssa yhteistyössä ja ikuistamme hänen pahat tekonsa. Lähtemällä me tuhoamme kiusaajamme ja minimoimme hänen merkityksensä elämässämme. Rakastamalla ja luottamalle uudestaan me kumoamme sen, mitä meille tehtiin. Anteeksiantaminen ei ole koskaan unohtamista. Mutta muistaminen ei välttämättä ole uudelleen elämistä."

• Ole hyvä vain
        j lehtinen kirjoitti:

saattaa olla, en ole perehtynyt asiaan, joten kirjoitukseni saattaa olla ihan diipadaapaa....sorry..

j lehtinen

Ole hyvä vain. Ei haittaa, pikkujuttu. Kirjoitit hyvin.:)

• Onhan tuo
        5+2=7 kirjoitti:

"tunnusta, että suhde narsistiin...olisi saanut heidät itsensäkin jotenkin muuttumaan...eikä välttämättä parempaan suuntaan..."

Onhan tuo raapaissut, mutta naarmut paranevat, jopa syvemmät. Ja varsinkin sen jälkeen ovat parantuneet, kun on huomannut, että raapaisun kohde olikin vain narsistin ennakko-oletus, eikä minä itse ollenkaan.

• järkeäpäähänedesjoskus

Seura voi tehdä kaltaisekseen, jos sen antaa tapahtua. Kun itsellänikin on kokemus vain yhden kanssa olemisesta todella pitkässä parisuhteessa ja tämän luettuani, tulee väistämättä mieleen, että tästä keskustelusta löytyy ne avaimet itse aiheutettuihin ongelmiin. Pitää vain olla rohkea ja rohkaistua tunnustamaan ne itsessään. On aivan selvää, että ihmiset muuttuvat kokemuksien ja kriisiensä myötä, mutta kyllä itselläänkin pitää olla jonkinlaiset rajat halussa. Mitkä ne sitten ovat, moraali tai periaatteet tai arvot - isoja sanoja isoilla sisällöillä. Seuraavat tässä esiin tuodut sanonnat olisi vähintääkin syytä sisäistää:

" Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan = Kohtele ihmisiä siten kuin haluat tulla itse kohdelluksi. Jos et kohtele ja saat kakkaa niskaan, niin turha siinä on itkeä kohtaloaan.

Pata kattilaa soimaan. = toisia on turha soimata, koska kaikissa on jotain vikaa."

Lopuksi vielä elisaketun kommentista: "on vain uskallettava ottaa oma elämä haltuunsa, se ainoa joka on." Juuri noin, ei pyöriä toisten pyöriteltävänä ja yrittää miellyttää sitä, jolta saa hitusen kehuja. On hyväksyttävä, että elämän kolhuja tulee, eikä kaikki ole silkkiä ja samettia. Joskus on vain valinnut väärin ja tullut hönötetyksi, ryhtynyt mukaan leikkiin, johon ei oikeastaan ole edes halunnut.

• " Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan = Kohtele ihmisiä siten kuin haluat tulla itse kohdelluksi. Jos et kohtele ja saat kakkaa niskaan, niin turha siinä on itkeä kohtaloaan."

No tuota en ny suuremmissa määrin liittäisi naristien uhreihin, uskoisin, et pääsääntöisesti uhriksi joutuneet ovat kohdelleet sitä narsistiaan hyvin, yrittäneet tehdä kaiken "oikein", mutta kun sekään ei riitä kun sen narisin "oikein" saattaa muutta silmänräpäyksessä vääräksi.

Mutta joo, ompahan tosiaan tullut aikoinaan revittyä itseään kantilta jos toiselta ja tavallaan annettu materiaalia josta ammentaa ilkeilyjä, et omaa vikaa sekin vaikka joskus toki miettii miten toiset jaksaakin vuosien jälkeen.

Mutta joo, soimattua on itseä tullut aikoinaan, mikä näkyy noissa mun vuosientakaissa kommenteissakin, mutta aika aikansa kutakin.

Enää sellaiseen ei ole tarvetta, ko. suhde ja sen tapahtumat ovat ollutta ja mennyttä. Että se mun elämä ny on tässä ja nyt, eikä enää vuosientakaisessa suhteessa, että siltä osin Elisaketun neuvosta on otettu vaarin.

• poiuytrdfgh

No sitähän tulee juurikin höynäytetyksi jos elää uskossa että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Juuri mm. sen takiahan yritin olla ihmisiä kohtaan oikein herkkä rakastava, kohtelias kunnioittava , lempeä, ystävällinen, hienotunteinen, rehellinen viimeisen päälle, avoin, viimeisen päälle empaattinen jne. Ja tuo vasta johtikin siihen että raivoa tuli nistaan vaikka kuinka ja koko tähän katastrofiin johon jouduin. Tuo tapahtui kun elin siinä toivossa että metsä vastaisi niinkuin sinne huudetaan, mutta kun ei metsä vastaa niin, että saisit metsältä samaa kuin olet sille antanut. Kaikki menee pieleen just näiden väärien teorioiden takia, joita päntätään pää täyteen lukuisia erilaisia vääriä teorioita.

• poiuytrdfgh

Ihan absurdia että perustamme elämän kaikenlaisiin paikkansapitämättömiin sanontoihin tosissamme. Kuten olen itsekin tehnyt. Ja vaikka asiat menisi pieleen samoja sanontoja vaan jatketaan hokea, vaikka sanontoja voisi olla yhtä hyvin miljoonia erilaisia , mutta eläm' kulutetaan jankaamalla muutamaa kulunutta, vaikka kakki menisi pieleen niillä. Onko kuinka monella niistä näyttöä, että ne on tosi hyvin toimineet ? Jos se olis noin yksinkertaista: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Niin eiköhän sen olisi jo aika moni oppinut ja huudellut sinne just kaikkea mitä haluaa itseään kohtaan. Luulisi ettei semmosen oppimiseen ihmisillä menisi vuosikymmeniä, että jääräpäisyyksissään vain eivät tuommosia oppisi millä ongelmat sitten ratkeasi kun tietäisi huutaa mitä vastauksia haluaa. Enhän mäkään ole saanut täältäkään samanlaista palautetta kuin olen tänne huudellut. Kuinka monen ongelmat on ratkenneet kun on oppinut: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ? Onko toiminut ? Ei se kaiku taida edes olla mitään puiden viestintää ollenkaan. Ihmisen älytöntä kuvitelmaa, että metsän puut olisi vastannut, kuten hän on huutanut. Ja niinhän Echo sai huudella ja kuunnella omaaa kaikuaan, mutta ei Narcissus vastannut hänelle.

• poiuytrdfgh kirjoitti:

No sitähän tulee juurikin höynäytetyksi jos elää uskossa että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Juuri mm. sen takiahan yritin olla ihmisiä kohtaan oikein herkkä rakastava, kohtelias kunnioittava , lempeä, ystävällinen, hienotunteinen, rehellinen viimeisen päälle, avoin, viimeisen päälle empaattinen jne. Ja tuo vasta johtikin siihen että raivoa tuli nistaan vaikka kuinka ja koko tähän katastrofiin johon jouduin. Tuo tapahtui kun elin siinä toivossa että metsä vastaisi niinkuin sinne huudetaan, mutta kun ei metsä vastaa niin, että saisit metsältä samaa kuin olet sille antanut. Kaikki menee pieleen just näiden väärien teorioiden takia, joita päntätään pää täyteen lukuisia erilaisia vääriä teorioita.

"No sitähän tulee juurikin höynäytetyksi jos elää uskossa että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. "

Olet oikeassa, ei se aina niin mene

"Sananlaskuissa korostetaan usein perinteisiä hyveitä. Näitä ovat esimerkiksi oikeudenmukaisuus ja rehellisyys.

"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan tarkoittaa sitä, että jos kohtelet toisia nätisti sinua kohdellaan nätisti. Tai jos olet toisille ilkeä, toiset ovat sinulle ilkeitä.

Olet kuitenkin huomannut, että näin ei aina tapahdu. Vaikka olet itse toisille kiltti, sinulle ei olla kilttejä. Tosi elämä on valitettavasti usein erilaista kuin sananlaskuissa. Mutta sitä ei tietysti pidä hyväksyä. "

https://verneri.net/selko/verkko-kerttu/niin-metsa-vastaa-kuin-sinne-huutaa/

Mutta joo, tuos aloitukses oli linkki toiseenkin keskusteluketjuun ja olihan siellä kaikenlaista menoa. Mutta löysin sieltä jotain hyvääkin, joka silloin hukkui kaikkeen muuhun joutavanpäiväiseen höpinään.

:*)
        12.1.2013 14:51

"Ajattelin, että olisit voinut ihan vapaasti fiilistellä ja kuvitella sitä tunnetta, kun tämä n-suhde on jättänyt sinut rauhaan. Se aika nimittäin tulee. Ihan varmasti. Se saattaa pamahtaa päälle äkkiä tai vähitellen. Nähtäväksi jää, miten sun kohdallasi...

Itselleni järisyttävintä (hm, ehkä hieman liian jykevä ilmaus, mutta menköön) oli vapaus. Siis se, että ei enää tarvinnut ajatella asiaa (siis sitä, miksi hän sitä ja miksi minä tätä jne). Kaikki oli selvää ja vaikka kaikkea ei toisen tekemisistä voikaan ymmärtää, niin ei minun tarviksekaan. Se oli jakso elämässäni ja siinäkin kokemuksessa kehityin ihmiseksi, joka olen nyt. Ja kehityn edelleenkin, tavalla jos toisellakin. Liityi siihen itsensä hyväksymistä sellaisena kuin sitten onkin, vikoineen päivineen ja kehittymishaluineen. Tähänastisen elämäni hyväksymistä: en ihan tällaiseksi sitä suunnitellut, mutta sitä se on, menneisyyttäni, joka osaltaan myös on minua muokannut. Itselleen on osattava olla armollinen.

Jälkeen päin sitä ajattelee, että olisihan kaiken sen voinut tajuta nopamminkin, mutta se nyt vain otti sen aikansa, mitä vaati. Joskus sitä voi jäädä liiaksikin kiinni joihinkin ajatuksiin ja pohdintoihin ja jää ikään kuin polkemaan paikoilleen. Osaltaan nämä nettipalstatkin auttoivat minuakin aikoinaan.

Sinä löydät oman täydellisen elämäsi. Ja se täydellinen sisältää myös kaiken epätäydellisen. :)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/11162973/narsismi-kookospahkinankuoressa

• Kommentistasi

"Kun itsellänikin on kokemus vain yhden kanssa olemisesta todella pitkässä parisuhteessa ja tämän luettuani, tulee väistämättä mieleen, että tästä keskustelusta löytyy ne avaimet itse aiheutettuihin ongelmiin."
        Kommentistasi ei käy ilmi oletko mies vai nainen.
        Minun kokemukseni mukaan kokemus opettaa aidosti, ja jos ei kokemusta ole, säilyvät aivojen potentiaaliset kokemuskammiot aivan blancoina...
        Liekö sattumaa että ihan viikon sisällä parikin kokematonta aikuista ilmaissut mielipiteensä yhteydessä järkyttävän syvää tieto-käsityksen puutetta.
        Lähes iloitsen siitä että aivojeni kokemuskammiot eivät ole blancot.

• vastaussuhde
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Ihan absurdia että perustamme elämän kaikenlaisiin paikkansapitämättömiin sanontoihin tosissamme. Kuten olen itsekin tehnyt. Ja vaikka asiat menisi pieleen samoja sanontoja vaan jatketaan hokea, vaikka sanontoja voisi olla yhtä hyvin miljoonia erilaisia , mutta eläm' kulutetaan jankaamalla muutamaa kulunutta, vaikka kakki menisi pieleen niillä. Onko kuinka monella niistä näyttöä, että ne on tosi hyvin toimineet ? Jos se olis noin yksinkertaista: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Niin eiköhän sen olisi jo aika moni oppinut ja huudellut sinne just kaikkea mitä haluaa itseään kohtaan. Luulisi ettei semmosen oppimiseen ihmisillä menisi vuosikymmeniä, että jääräpäisyyksissään vain eivät tuommosia oppisi millä ongelmat sitten ratkeasi kun tietäisi huutaa mitä vastauksia haluaa. Enhän mäkään ole saanut täältäkään samanlaista palautetta kuin olen tänne huudellut. Kuinka monen ongelmat on ratkenneet kun on oppinut: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ? Onko toiminut ? Ei se kaiku taida edes olla mitään puiden viestintää ollenkaan. Ihmisen älytöntä kuvitelmaa, että metsän puut olisi vastannut, kuten hän on huutanut. Ja niinhän Echo sai huudella ja kuunnella omaaa kaikuaan, mutta ei Narcissus vastannut hänelle.

Minun kohdalla on käynyt niin että metsä (minä) sairastui kun sinne paljon huudeltiin ja sen mukaisesti kuin huudeltiin. Vastaus tuli tosiaan uupumisen ja sairastumisen muodossa.

• poiuytrdfgh

Joo. Mulle on selvinnyt tänään mistä eräs omituinen muista sairauksistani erillinen oireeni, joka alkoi luurisoittelun aloitettuani (muuallekin kuin auttavaan puhelimeen) johtuu. Kukaan ei ole oikein saanut selville mistä ilmiössä on kyse. Käsrin siitä yhä mutta sitä mukaa lievemmin kun olen lopettanut luurisoittelun ja vähentänyt osallistumistani tännekin jne. ollut vähemmän yhteydessä ihmisiin. Kyse on siitä että olen erityisen emootioherkkä ihminen ja saan muilta emootiotartunnan kommunikoidessani kanssaan. Siksi oireeni koko ajan pahenivat mitä enemmän emootiotartuntaan apua hain , koska auttaja y,leensä lisäsi aina vielä oman emootionsa siihen päälle, se oli kauhea painajaisen kierre aivovaurioituneena vastaanottaa kymmenien ihmisten emootiot. Suurin osa tuntui olevan varsin tiedostamaton omista emotionaalisista vaikutuksistaan toiseen. Tieteellisesti tutkitusti nykyään tiedetään, että emootiot tarttuvat tehokkaasti ihmisten välillä , mutta että tuo tapahtuu usein tiedostamattomasti. Mulla on ollut tosi rankka vuorokausi, mutta tämä on elämäni suurimpia oivalluksia. Ainahan olen sen emotion tarttumisen tuntenut selvästi ja voimakkaasti, mutta että se ei ole mitään mielikuvitusta, vaan sellaiset ihmisaivot tieteellisesti ovat, että niin tapahtuu.

• heikotusta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Joo. Mulle on selvinnyt tänään mistä eräs omituinen muista sairauksistani erillinen oireeni, joka alkoi luurisoittelun aloitettuani (muuallekin kuin auttavaan puhelimeen) johtuu. Kukaan ei ole oikein saanut selville mistä ilmiössä on kyse. Käsrin siitä yhä mutta sitä mukaa lievemmin kun olen lopettanut luurisoittelun ja vähentänyt osallistumistani tännekin jne. ollut vähemmän yhteydessä ihmisiin. Kyse on siitä että olen erityisen emootioherkkä ihminen ja saan muilta emootiotartunnan kommunikoidessani kanssaan. Siksi oireeni koko ajan pahenivat mitä enemmän emootiotartuntaan apua hain , koska auttaja y,leensä lisäsi aina vielä oman emootionsa siihen päälle, se oli kauhea painajaisen kierre aivovaurioituneena vastaanottaa kymmenien ihmisten emootiot. Suurin osa tuntui olevan varsin tiedostamaton omista emotionaalisista vaikutuksistaan toiseen. Tieteellisesti tutkitusti nykyään tiedetään, että emootiot tarttuvat tehokkaasti ihmisten välillä , mutta että tuo tapahtuu usein tiedostamattomasti. Mulla on ollut tosi rankka vuorokausi, mutta tämä on elämäni suurimpia oivalluksia. Ainahan olen sen emotion tarttumisen tuntenut selvästi ja voimakkaasti, mutta että se ei ole mitään mielikuvitusta, vaan sellaiset ihmisaivot tieteellisesti ovat, että niin tapahtuu.

Samoin kokeneena olen joutunut sulkeutumaan suhteiluilta. Nykyään ihan pelkään kaikkia tunnetartuntoja paitsi muutamalta ihmiseltä ketkä tiedän aika hyviksi omien tunteidensa kanssa toimijoiks, niin ettei tarvitse heidän puolestaan ja sijaan kärsiä. He tuntevat muutenkin tarinani eikä väärinkäsityksiä heidän kohdallaan tarvitse enää juuri pelätä. Kurjaa että herkkyys pakottaa kaventamaan maailmaa aika pieneksi kun ei jaksa tuntea muiden tunteita ja heidän reaktioitaan, jotka tuntuvat pelottavan absurdeilta ja epäjohdonmukaisilta, jopa epäoikeudenmukaisilta ja asiaan kuulumattomilta.

• poiuytrdfgh

Näimpä...
        empatiastani ei ollut paljon hyötyä koska sairastuin vain emootiotartuntoihin, joista minut sitten syyllistettiin- Silti kun aikoinaan ehdottelin, että mitä jos vähentäisin sitä empatiaa, ettei näin kävisi, niin ei kun vaan minun silti haluttiin lisäävän sitä...ja sitten syyllistettiin lisää...
        En tiennyt että ne emootiotartunnat voivat olla niinkin kauheita...
        oikeastaan ei minulla vanhempien ikaan kanssa ole koskaan ollut muuta ongelmaa kuin ne heiltä minuun suuntautuvat emootiotartunnat, joita on tullut hyvin intensiivisesti päälleni koko elämäni ajan niin etten melkein tunne omia tunteitani...tai edes kehoanikaan..

• poiuytrdfgh

Sitten jos tätä ongelmaa selittää jossain, niin ei siinä hyvin käy, saa vaan päälleen roppakaupalla lisää emootioita. Siksi tähän ongelmaan on vaarallista hakea apua. Varsinkin kun useimmat ihmiset eivät edes taida tietää, että emootiot ovat ihan tieteellisesti tarttuvia ja voimallisia, ettei se ole mitään mielikuvitusta,
        Siitä syystä tuntuu vähän omituiselta että ihmisiä autetaan niin negatiivisten emootioiden vallassa . Kyllähän täälläkin suurin osa hyvistä neuvoista tulee jollain tavalla negatiivisella emootiolla siivitettynä, samaa oli siellä luureissa....että samalla kun auttaja tietoisella tasolla on hyvä ja antaa hyvän neuvon hän siirtää autettavaansa negatiivisen emotionsa, jolloin siitä ei sitten ole mitään apua ainakaan emootioherkälle henkilölle-

• poiuytrdfgh

https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/emotional-sensitivity-condition-is-it-real-highly-sensitive-a7719346.html

Tässä vielä linkkini todisteeksi HSP erityisherkkä emotionaalisesti ihmistyyppi on tunnettu jo jonkin aikaa....
        MUTTA
        mielenkiintoisesti psykologian professori toteaa nyt tämän ominaisuuden liitetyn autismiin. ..
        että ne luurit ei oikein soveltuneet emootioherkälle autistiselle henkilölle, joka sai sieltä ihan hirveesti emootiotartuntaa hermostovaurioituneena tavalla joka vaikutti emootioihin, josta oon vieläkin toipilas...
        Tästä on kyse mitä oikeesti pääsi tapahtumaan ...

• poiuytrdfgh

Ja ei mikään helppo homma tämmöi autistinen emotionaalinen erityisherkkyys narsistin ja psykopaatin kanssa yhdistettynä.
        Kerroin osan tätä teoriaa psykopaatilleni, olisin soittanut tämän loppuosankin muttei vastaa

• raskasta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Ja ei mikään helppo homma tämmöi autistinen emotionaalinen erityisherkkyys narsistin ja psykopaatin kanssa yhdistettynä.
        Kerroin osan tätä teoriaa psykopaatilleni, olisin soittanut tämän loppuosankin muttei vastaa

Joillain ihmisillä on joku pöpökammo, mutta meidän tulisi pitää erityistä huolta emotionaalisesta hygieniasta. Se tarkoittaa väistämättä tiettyä etäisyyttä ja joskus kokonaan joidenkin henkilöiden seurasta kieltäytymistä jos haluaa säilyttää toimintakykyään. Siinähän sitä on tasapainoteltavaa tekemisiksi. Minä ainakin suren vieläkin joitain ihmissuhteita jotka järkytyksekseni osoittautuivat minulle aivan sopimattomiksi.

• poiuytrdfgh

Joo, tämä asia on nyt minulla harjoituksen alla. Millä muulla keinolla ei kyllä selviä.
        Ja ihmisiä pitää tässä asiassa varoa, koska monet ilmeisesti kokevat etteivät ole mitenkään vastuussa emotionaalisella tasolla tapahtuvasta vuorovaikutuksesta, että mitä siinä tapahtuu, vaan se jätetään kokonaan sinne alitajuntaan...
        Siihenhän se tavallaan perustuu se narsistienkin peli....
        ei he ole tehneet ikäänkuin mitään, kun teot on tehty emotionaalisella tasolla...ja siksi he voi jatkaa ja jatkaa sitä niin huomaamattomasti koska emotionaaliseen tasoon ylipäätään ei juuri kiinnitetä huomiota...että mitä siellä tapahtuu...ihankuin se alue ei kuuluisi lainkaan piiriiin. Emotionaaliset manipuloijat ovat kaikkein vaarallisimpia koskaan kohtaamiani ihmisiä.

• poiuytrdfgh

Valitin psykopaatilleni että kun auttava puhelin suuntasi keskustelut niin emotionaalisiksi vaikka itse olisin halunnut keskustella vain loogisesti juuri tuon emootioherkkyyden takia, koska toinen ei sitten ole välttis yhtä emootioherkkä ja se voi käydä sitten mulle rankaksi, mutta sitten kuitenkin koko aika keskustelut johdateltiin kauheen emotionaalisiksi ja sitten vielä loukkaaviksi.
        Mun psykopaatti oli sitä mieltä, että luuri on vain niitä varten joilla olla nimenomaan emotionaalisia ongelmia ja haluaa puhua niistä, ettei sinne kuulu soittaa niinkuin minun muissa ongelmissa, että olen soittanut väärään paikkaan jos olen soittanut auttavaan puhelimeen muussa kuin emotionaalisessa ongelmassa. Onko asia noin ?
        Minulle kuitenkin luurissa väitettiin että se on kaikenlaisiin vaikeuksiin.
        Mut sitä oon ihmetellyt koko aika että kuinka päästä' varpaisiin vammautuneena yksin jääminen ei ole kriisi, mutta vain emotionaalinen ongelma on kriisi. Olin kovin yllättynyt tuosta miten asiat arvotetaan kriiseiksi. Olisin luullut että vammautumista pidettäisiin kriisinä enemmän kuin emotionaalista ongelmaa, mutta se olikin niin että vammautuminen päästä varpaisiin ei ole mikään kriisi, jos ei ole emotionaalista ongelmaa keskusteltavaksi. Mutta kun emotionaalinen ongelma oli lähinnä se että tuntui ettei puhuta minulle yhtään emootioita huomioiden. Emootiot joista puhuttiin ääneen, oli niin raakoja, että ainoa emootioni oli shokki monta vuotta. Olin tosi yllättynyt että suomalainen emotionaalisuus oli jotenkin niin raakaa ettei mulle ollut sitä ennen semmosta tullut vastaan edes viidakkomiesten seurassa jotka vähän valikoi sanansa naisten seurassa naisille sopiviksi vähän silleen kuin lapsillekin.

• poiuytrdfgh

Ja kun mulla oli luultavasti vielä emotionaalisuutta vammauttanut hermostovamma fyysisesti niin se muiden rankkojen emootioden käsittely oli aivoilleni lähes mahdotonta siinä tilassa. Ja siitä mulla se hätä oli emotionaalisesti ...ei mistään muusta. .

• valikoimatonta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Valitin psykopaatilleni että kun auttava puhelin suuntasi keskustelut niin emotionaalisiksi vaikka itse olisin halunnut keskustella vain loogisesti juuri tuon emootioherkkyyden takia, koska toinen ei sitten ole välttis yhtä emootioherkkä ja se voi käydä sitten mulle rankaksi, mutta sitten kuitenkin koko aika keskustelut johdateltiin kauheen emotionaalisiksi ja sitten vielä loukkaaviksi.
        Mun psykopaatti oli sitä mieltä, että luuri on vain niitä varten joilla olla nimenomaan emotionaalisia ongelmia ja haluaa puhua niistä, ettei sinne kuulu soittaa niinkuin minun muissa ongelmissa, että olen soittanut väärään paikkaan jos olen soittanut auttavaan puhelimeen muussa kuin emotionaalisessa ongelmassa. Onko asia noin ?
        Minulle kuitenkin luurissa väitettiin että se on kaikenlaisiin vaikeuksiin.
        Mut sitä oon ihmetellyt koko aika että kuinka päästä' varpaisiin vammautuneena yksin jääminen ei ole kriisi, mutta vain emotionaalinen ongelma on kriisi. Olin kovin yllättynyt tuosta miten asiat arvotetaan kriiseiksi. Olisin luullut että vammautumista pidettäisiin kriisinä enemmän kuin emotionaalista ongelmaa, mutta se olikin niin että vammautuminen päästä varpaisiin ei ole mikään kriisi, jos ei ole emotionaalista ongelmaa keskusteltavaksi. Mutta kun emotionaalinen ongelma oli lähinnä se että tuntui ettei puhuta minulle yhtään emootioita huomioiden. Emootiot joista puhuttiin ääneen, oli niin raakoja, että ainoa emootioni oli shokki monta vuotta. Olin tosi yllättynyt että suomalainen emotionaalisuus oli jotenkin niin raakaa ettei mulle ollut sitä ennen semmosta tullut vastaan edes viidakkomiesten seurassa jotka vähän valikoi sanansa naisten seurassa naisille sopiviksi vähän silleen kuin lapsillekin.

Minulle ollaan oltu kaikkein raaimpia lapsuudessa. Täysin suodattamatonta kylmää raakuutta aikuisten taholta. Ja aikuiset naiset ne vasta voi häijyjä olla lapselle.

• poiuytrdfgh

Niin ihan turhaa mun oli keskustella emootioista koska joka tapauksessa kukaan ei ollut valmis kohtaamaan mun emotionaalista ongelmaa: Kyvyttömyytä hermostovammautuneena käsittelemään kuormaa päälleni kaadettuja emootioita...
        Mulle vaan ehdottelivat omia kuviteltuja emootioitaan jotka oli tehdä minut hulluksi ja sai minut näkemään kauhukuvia.

• poiuytrdfgh
        valikoimatonta kirjoitti:

Minulle ollaan oltu kaikkein raaimpia lapsuudessa. Täysin suodattamatonta kylmää raakuutta aikuisten taholta. Ja aikuiset naiset ne vasta voi häijyjä olla lapselle.

No mulle oltiin emotionaalisesti raaimpia kun olin vammaantuneimmassa fyysisessä kunnossa. Eli ilmeisesti ihmiset ovat emotionaalisesti raakoja syystä tai toisesta emotionaalisesti puolustuskyvyttömille.

• voi-valita
        valikoimatonta kirjoitti:

Olen myös kokenut viime vuosina raakuutta vertaisteni taholta anteeksiantamattomasti. Mutta sekin on aika pientä verrattuna lapsuuden ja nuoruuden avuttomuuteen ilkeiden ja itsekkäiden aikuisten taholta. Nykyään voi kieltäytyä olemasta tekemisissä aikuistuttavuuksien kanssa keiden kanssa tulle huono olo. Minulla tuo on jäänyt aika pientäkin pienemmäksi sitten ne siedettävät piirit.

• poiuytrdfgh

Joo naiset voi olla emotionaalisesti raakoja. Mä kärsin koko nuoruuden "tätikammosta", josta aina välillä valittelinkin.

• alhaista
        poiuytrdfgh kirjoitti:

No mulle oltiin emotionaalisesti raaimpia kun olin vammaantuneimmassa fyysisessä kunnossa. Eli ilmeisesti ihmiset ovat emotionaalisesti raakoja syystä tai toisesta emotionaalisesti puolustuskyvyttömille.

Tosi raukkamaista aikuisilta ihmisiltä. Mahtaa itsellä mennä tosi huonosti tai jotain jos heikointa tai heikoimpaa pitää lähteä kiusaamaan. Tuskin tuollaista haluaisikaan tuttavakseen edes.

• poiuytrdfgh

Joo meitä yhdistää ilmiselvästi tämä ongelma josta nyt keskustelemme. Se onkin hyvin oleellinen juurikin. Se perimmäinen alitajunnan maailmaan piiloteltu asia. Niin nostetaan se tähän näkyville.

• poiuytrdfgh
        alhaista kirjoitti:

Tosi raukkamaista aikuisilta ihmisiltä. Mahtaa itsellä mennä tosi huonosti tai jotain jos heikointa tai heikoimpaa pitää lähteä kiusaamaan. Tuskin tuollaista haluaisikaan tuttavakseen edes.

Joo ylltäyin. En ennen vammautumistani tiennyt että ihmiset on emotionaalisesti niin raakoja. Psykopaattini sanoo että no nyt tiedän ja mun on vaan jatkettava tästä tämän kokemuksen jälkeen...
        Mulla on nyt uusi fyysinen sairaus. En viiti kauheesti siitä puhua, raakuutta saisin taas...

• poiuytrdfgh

Palstakaveri...kiva jutella sun kaa tästä aiheesta.

• poiuytrdfgh

Siis tästä emootioasiasta.

• poiuytrdfgh

Mä en oo keksinyt nyt muuta tuosta narsismista selviytymiseen kuin yltiöavoimen emotionaalisuuden, jottei narsistit voi operoida mun kanssa enää niin piilevästi emotionaalisella tasolla salaa. Laitan kaikki puhumaan ääneen emootionsa tai sitten ei puhuta ollenkaan...uusi suunnitelmani...heheh

• ei-pakko
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mä en oo keksinyt nyt muuta tuosta narsismista selviytymiseen kuin yltiöavoimen emotionaalisuuden, jottei narsistit voi operoida mun kanssa enää niin piilevästi emotionaalisella tasolla salaa. Laitan kaikki puhumaan ääneen emootionsa tai sitten ei puhuta ollenkaan...uusi suunnitelmani...heheh

Joo. Saisivat ääneen sanoa ihan kaikki tunteensa minua ja asioita kohtaan. Tosin en kyllä usko kenenkään kovin asioitani tuntevan joten taitaa jäädä pelkästään oman mielen ja tunne-elämän esittäytymiseksi, jolla tuskin on paljoa tekemistä minun kanssani. Siis saahan tunteitaan ja spekulaatioitaan esitellä avoimesti. Ei sillä todellisuuteen ole vaikutusta. Tietysti jos on saanut edustuksen jonkun mielessä jonain huonona niin eihän se kivalta tunnu sekään. Eli pitääkö sitä sitten kuunnella jonkun puolitutun loukkaavia ja tietoviisaita likaisia legendoja itsestään?

• poiuytrdfgh

No näitähän on tullut kuunneltua. Ja aiemmin kiltisti kohteliaasti kiitellen. Paitsi nyt siitä asti kun tulin tänne palstalle ja "villiinnyin"

• poiuytrdfgh

Olen nyt vähän rohkastunu ku oon ottanut oikeen imagokseni olla taiteilija joka ei tunteita piilottele. Että se on mitä minulta voi kaikki odottaa.

• poiuytrdfgh

tää on mun uusi elämäntehtävä (sairaalloisen kehoni kera)

• poiuytrdfgh

ja kehittelen päivät täällä uusia tunneteorioita...
        ...voihan se olla että mun ikäänkuin pitäisi kiittää vähän luurejakin tästä, että oli pakko ryhtyä tähän, mitä nyt toisaalta haluankin tehdä...

• näin-usein

Tuo tiedon ja kokemuksen prosessointi syvemmin saattaa johtaa täysin erilaiseen (tilanne)tulkintaan kuin muilla. Silloin sitä on usein konfliktissa ympäristön kanssa. Ja koska asiat tuppaa jotenkin olemaan niin luulisi tilanteen ja tiedon syvemmän tulkinnan olevan lähempänä oikeaa. Varmaan tulee myös usein pidettyä ihan muita asioita relevantteina kuin mitä kulloinenkin seura. Siitäkös kehkeytyy väärinymmärryksien sarja, jolle ei tule loppua ennen kuin katkaisee tai vetäytyy suhteista.

• poiuytrdfgh

juuri näin käy. Tämä lienee meille yhteistä.

• normielämäävain

Fyysisessäkin kanssakäymisessä on aina hyvä tiedostaa se oma projektiilinsa, varsinkin sosiaalisessa kanssakäymisessä että mihin suuntaan se kohtautuu, sitten.

Perustaitoja mitä pitäisi ihmisillä olla elämässä jos yrittää jotenkin pärjätä, niin no vaihtoehtona olisi sitten lottovoittaja tai Hjalliksen Tytär joka voi tehdä mitä tahansa itse valtiolta varastamillaan rahoilla _D

• poiuytrdfgh

Kun soittelin sinne auttavaan puhelimeen välillä tuskissani valittelin että sieltä luurista tulee minulle kriisi. Sieltä on tietenkin välittynyt minulle niitä kriisisiä emootioita, joita luuri on pullollaan.

• hätiköiden

Ei sun parane soittaa luureihin. Voi olla kohtalokasta huonossa kunnossa kuunnella sellaista mitä olet kuvannut sieltä saavasi. Minullekin taas tarjottiin itsensä muuttamista ja oletuksia että teen hätiköityjä johtopäätöksiä, eli tietoa ja infoa tulisi minun prosessoida paremmin jotta vuorovaikutuskykyni kohenisi. Tosin sanoen vika olisi taas minussa ja tietokyvyissäni.

• poiuytrdfgh

Joo en minä soita enää koskaan . Se tosiaan voi olla kohtalokasta. En millään meinaa vieläkään tajuta että miten voi olla semmosta.
        Ja tuota protokollaa sullekin tarjotaan.
        Kaiken varalle luen tieteellisiä tutkimuksia vähän joka asiasta ja prosessoin ne myös.
        Mulla tulee sitten vastaan se ongelma kun ihmiset suuttuu, jos mulla on tieteellinen tutkimus kaikelle perusteluksi, kun mun pitäisi puhua niitä näitä että olisi mukavaa keskustelua .

• poiuytrdfgh

Mun koko maailma oli tosi outo sen ajan kun soittelin luureihin. Maailma on aika erilainen sinne soittelematta. Se oli vähän kuin joku kultti jonka vaikutuspiiriin päätyi. omituisempi kuin vaikka mitkään näkemäni ntialaiset lahkot, kotimaisia kriisilentomatkoja mielikuvitusmaailmassa ...huhuh...se oli hurjaa.
        Varmaan joku voodookin olis kevyempää. Tosin voodoo ei ole mikään pikkulahko vaan miljoonia kannattajia.

• poiuytrdfgh

Hui tämä oli viimeinen kerta kun kirjoitan aiheesta, Sain äskön kauhukohtauksen sen muistelusta. Mutta eipä se kai kauaa kestänyt kun äskön ton kirjoitin.

• poiuytrdfgh

Sitäpaitsi luuripilkkaajista huolimatta olen täysin oikein analysoinut vanhempieni ongelman: Heillä on emotionaalisen tason tiedostamattomuutta ja väärinkäyttöä nimenomaan ja perheen ongelmat johtuu pääosin siitä.

• poiuytrdfgh

Siksipä varmaan vanhempani ovat analyysiini reagoineet, (siis eivät ole sitä kieltäneetkään minulle), niinkuin ovat, koska uskoakseni jollain tasolla epäselvästi tietävät asian olevan näin.

• poiuytrdfgh

Ja sitten vanhempani tartuttavat minuun niitä häiriintyneitä emootioitaan ja siitä johtuu minun erikoisin ongelmani. Ja se tuossa mielessä johtuu kyllä vanhemmistani, valehtelen jos peittelen tuon syyn muita miellyttääkseni. Ei tässä syyllisiä haeta, mutta syy-seurassuhde asiassa kyllä kulkee noin.

• poiuytrdfgh

Kukaan ei osaa minun perheestäni tehdä tämän paikkansapitävämpää analyysiä.
        Tämä autodidaktiivinen tutkimus on tehty tasokkaasti.

• poiuytrdfgh

Yhtä laadukkaasti olen analysoinut oman hermostovaurioni ilmiöitä siten että väitteistäni ei löydy tieteellisiin neurologisiin tutkimuksiin verrattaessa ristiriitaisuuksia vaan ne ovat siinä mielessä varsin linjakkaita.
        Sosiaalinen ongelmani on siinä, että ihmisistä tuntuu epäuskottavalta , että tutkinnoton henkilö pystyisi näin.
        Minut hyvin tunteva henkilö tosin tuossa joku aika sitten lähetti minulle viestin: "Et taida olla ihan tyypillinen matalakoulutettu henkilö".
        Vastasin: "No siihen johtopäätökseen olen tässä alkanut tulla itsekin. "

• poiuytrdfgh

Muutenkin jos henkilö on jonkinasteisesti halvaantunut niin miksi sitä ongelmaa pitää hakea mistä tahansa muualta kuin siitä että henkilö on halvaantunut, eikä siksi mistään tule mitään ?
        Koska siis halvaantuneena on tosi vaikea osallistua mihinkään maailman menoon, sosiaaliseen tai muuhun, jos se halvaantuminen on laaja-alaista vaikkakin vain jonkin asteista. Tarkoitan että jos vain osa kasvoista on halvaantunut tms. niin vielä pystynee elelemään....mutta jos kaikki aistit ja liikkeet ja kaikki toiminnot on jonkinasteisesti halvaantuneet hengittämisestä lähtien, se on todella vaikeaa.

• poiuytrdfgh

ensimmäiset kuukaudethan oli puhuminenkin tosi rankkaa, kuin maratonin juoksua pieni puheen pätkä, mutta siihen aikaanhan minusta ei vielä luureissa kuultu, vaan vasta sitten kun ääntä alkoi tulla enemmän. En uskaltanut hakea apua niin etten pysty puhumaan, koska väärinkäsityksiä oli jo pohjalla.

• poiuytrdfgh

Varmasti henkilöitä, jotka ei pysty puhumaan voidaan kohdella erityisen huonosti etenkin emotionaalisesti, koska ne emootiothan tuntee, vaikkei ilmeet liikkuisi paljoa eikä pystyisi puhumaan, Mutta oletan että moni luulee sellaista ihmistä puupökkelöksi emotionaalisestikin, niin on tosi vaarallista mennä ihmisten keskelle sellaisena.

• kutentavallista
        poiuytrdfgh kirjoitti:

ensimmäiset kuukaudethan oli puhuminenkin tosi rankkaa, kuin maratonin juoksua pieni puheen pätkä, mutta siihen aikaanhan minusta ei vielä luureissa kuultu, vaan vasta sitten kun ääntä alkoi tulla enemmän. En uskaltanut hakea apua niin etten pysty puhumaan, koska väärinkäsityksiä oli jo pohjalla.

Ja niin taas ketju muuntui poiun sairaskertomukseksi.

• poiuytrdfgh

Joo koska asia on vielä sosiaalisesti hieman epäselvä vaikkei yhtä epäselvä kuin aiemmin. Niin selvennän vielä välillä.

• poiuytrdfgh

ottakaa huomioon että saattaisitte itsekin käyttäytyä kuten minä jos olisitte olleet muutaman vuoden puupökkelönä ja sitten taas ihmismäinen ilmaisukykynne alkaisi vähitellen toimia.

• 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

ottakaa huomioon että saattaisitte itsekin käyttäytyä kuten minä jos olisitte olleet muutaman vuoden puupökkelönä ja sitten taas ihmismäinen ilmaisukykynne alkaisi vähitellen toimia.

Tee oma ketju missä pohdit sairauksiasi, äläkä sotke ketjuja missä aloituksen aihe on aivan muuta. Sinun hermovauriosi ei liity mitenkään narsismikeskusteluun.

• poiuytrdfgh

Siellä youtube videossakin huippuasiantuntija selittää kuinka aivovaurioiset ei tarvi käyttäytymisterapiaa (mikä olisi julmaa), vaan kun aivot paranee käytös korjautuu itsestään-. Niillä oli joku smart - ohjelma.

• poiuytrdfgh

Mutta joo halvaantuneena jouduin viimeisen päälle projektiivisen identifikaation kohteeksi kun mut kuviteltiin ihan miksi tahansa, joten liittyy ketjun aiheeseen-

• poiuytrdfgh

Minustakin pitää tehdä smart, niin sitten asiat vaan paranee.

• ketjujensotkija
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mutta joo halvaantuneena jouduin viimeisen päälle projektiivisen identifikaation kohteeksi kun mut kuviteltiin ihan miksi tahansa, joten liittyy ketjun aiheeseen-

Ai sä alat jo kinaamaan oikeudestasi sotkea lähes kaikki narsismia koskevat ketjut tällä hermovauriollasi. Sanokoot nyt mitä hyvänsä YouTubessa, niin se ei ole välttämättä se ainoa oikea totuus varsinkaan tässä sotkennassasi.

• poiuytrdfgh kirjoitti:

Kukaan ei osaa minun perheestäni tehdä tämän paikkansapitävämpää analyysiä.
        Tämä autodidaktiivinen tutkimus on tehty tasokkaasti.

Mulla kun ei kaikki nuo sivistys yms. sanat ei oo niin halunnassa, niin kysyisinkin mitä tuo sana autodidaktiivinen tarkoittaa. Didaktiivisuuden käsite on tutumpi, mutta tuo autodidaktiivinen ei niinkään, mitä sillä tarkoitetaan?

Googlekaan ei sanaa löytänyt, löytyi vain kolme tulosta , joista kaksi oli sinulta/narsismipalstalta ja kolmas kauppalehden keskustelupalstalta liittyen terroristeihin "autodidaktiivisia terroristeja"

https://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?messageID=7472394&tstart=0

• Tuo_on
        ketjujensotkija kirjoitti:

Ai sä alat jo kinaamaan oikeudestasi sotkea lähes kaikki narsismia koskevat ketjut tällä hermovauriollasi. Sanokoot nyt mitä hyvänsä YouTubessa, niin se ei ole välttämättä se ainoa oikea totuus varsinkaan tässä sotkennassasi.

" poiuytrdfgh

8.1.2019 22:09
        tää on mun uusi elämäntehtävä (sairaalloisen kehoni kera)"

Tuo on hänen asenteensa ja muut saavat huutia. Kaikkein eniten hän (muka) haluaa vain kirjoittaa vain yksikseen koska muut eivät ymmärrä häntä.

Ehkä tämä on nyt palstakaappaus. P haluaa kirjoittaa yksin suomi24:n narsistipalstaa. Tämä on hänen sanomalehtensä (kertoo kirjoitelleensa joskus ilm. jonkun lehden palkkalistoilla).

Hän on hyvin terroristinen kirjoittajana.
        Ei ole uutta että hän puolustaa oikeuttaan sotata koko palsta omilla piperryksillään.

• Itseoppinut_
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

Mulla kun ei kaikki nuo sivistys yms. sanat ei oo niin halunnassa, niin kysyisinkin mitä tuo sana autodidaktiivinen tarkoittaa. Didaktiivisuuden käsite on tutumpi, mutta tuo autodidaktiivinen ei niinkään, mitä sillä tarkoitetaan?

Googlekaan ei sanaa löytänyt, löytyi vain kolme tulosta , joista kaksi oli sinulta/narsismipalstalta ja kolmas kauppalehden keskustelupalstalta liittyen terroristeihin "autodidaktiivisia terroristeja"

https://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?messageID=7472394&tstart=0

Itseoppinut, se tarkoittaa itseoppinutta.

• Hän_on

"Kukaan ei osaa minun perheestäni tehdä tämän paikkansapitävämpää analyysiä.
        Tämä autodidaktiivinen tutkimus on tehty tasokkaasti. "
        Hän on siis itse tutkinut asian, itseoppineen taidoillaan.

• oikeinvirkistävää

Kerran jo ihmettelin näiden "sivistyssanojen" käyttöä ja hän kertoi niiden käytöllä virkistävänsä aivotoimintaansa.

• omat-arvot
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Joo en minä soita enää koskaan . Se tosiaan voi olla kohtalokasta. En millään meinaa vieläkään tajuta että miten voi olla semmosta.
        Ja tuota protokollaa sullekin tarjotaan.
        Kaiken varalle luen tieteellisiä tutkimuksia vähän joka asiasta ja prosessoin ne myös.
        Mulla tulee sitten vastaan se ongelma kun ihmiset suuttuu, jos mulla on tieteellinen tutkimus kaikelle perusteluksi, kun mun pitäisi puhua niitä näitä että olisi mukavaa keskustelua .

Minusta nuo projektiot on aika mielenkiintoisia kun ne kertoo toisen ihmisen tai yhteisön tarpeesta sijoittaa jotain itsessä kiellettyjä asioita ja hahmoja toiseen. Ne asemat ja hahmot on usein varattu just jollekin yhteisössä heikoimmilla oleville, mutta luulisi ihmisten olevan paljon tietoisempia tästä ja omistavansa omat tarpeensa paremmin. Aika järkyttävän alkeellista myös aika koulutetussa väestössä se tiedostamattomuus ja sijoitus- ja tuomitsemistarve aika tuntemattomia kohtaan. Minä en ainakaan jaksa kannella enää yhtään toisten juttuja kun on tarpeeksi materiaalia omissakin asioissa.

• Uskokoon
        oikeinvirkistävää kirjoitti:

Kerran jo ihmettelin näiden "sivistyssanojen" käyttöä ja hän kertoi niiden käytöllä virkistävänsä aivotoimintaansa.

Uskokoon ken tahtoo. Olen sitä mieltä että kyseinen opettelee ylemmyyttä, jonka varjolla voi huiputtaa muita kuvittelemaan että keskustelee hyvin pitkälle kouluttautuneen henkilön kanssa. Ja siten voi tuntea itsensä öhöm...kröhöm... muita paremmaksi.

• makukyky
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Minustakin pitää tehdä smart, niin sitten asiat vaan paranee.

Kenen silmissä sinusta pitäisi tehdä smart? Minua tyhmänä pitäneet on jo varmaan kauan sitten häipyneet fiksumpana kai pitämiin seuroihin.

• Itseoppinut_ kirjoitti:

Itseoppinut, se tarkoittaa itseoppinutta.

Niin arvelinkin, ja omassa mielessä johdattelin autoimmuuni sanan perusteella,

Mutta tosiaan laitoin googleen hakusanaksi tuon autodidaktiivinen, niin hämmästelin kun sille ei löytynyt selitystä, mutta joo nyt tärppäs kun sana vaihtui perusmuotoon autodidakti.

Mitenkään tuo autodidaktiivinen sitten taipuisi suomen kielellä, ehkä sitten jotain sellaista kuin "itseoppineen tutkimus", ei toki kuullosta niin hienolta ja vakuttavalta kuin autodidaktiivinen tutkimus

• En_usko

Niin arvelinkin, ja omassa mielessä johdattelin autoimmuuni sanan perusteella,

Mutta tosiaan laitoin googleen hakusanaksi tuon autodidaktiivinen, niin hämmästelin kun sille ei löytynyt selitystä, mutta joo nyt tärppäs kun sana vaihtui perusmuotoon autodidakti.

Mitenkään tuo autodidaktiivinen sitten taipuisi suomen kielellä, ehkä sitten jotain sellaista kuin "itseoppineen tutkimus", ei toki kuullosta niin hienolta ja vakuttavalta kuin autodidaktiivinen tutkimus

En usko että p:lla on hallussaan edes tieteellisiä menetelmiä. Intuitiolla etenee. Ei tietenkään estä sitä että voi olla oikeassa jossain asiassa, mutta tieteellistä pohjaa ei asialla ei ole.

• tavoitettua
        En_usko kirjoitti:

En usko että p:lla on hallussaan edes tieteellisiä menetelmiä. Intuitiolla etenee. Ei tietenkään estä sitä että voi olla oikeassa jossain asiassa, mutta tieteellistä pohjaa ei asialla ei ole.

Kyllä poiun kokemukset ja päätelmät on vahvistettavissa ja toistuvia minunkin kokemukseni ja havaintojeni perusteella. Tiettyä kaavamaisuutta monin paikoin. Aika vahvojakin virtauksia, kenties.

• marsuuuu
        En_usko kirjoitti:

Ja teillä muilla täällä olevilla on tieteelliset metodit sitten hallussa, vai?

• poiuytrdfgh
        tavoitettua kirjoitti:

Kyllä poiun kokemukset ja päätelmät on vahvistettavissa ja toistuvia minunkin kokemukseni ja havaintojeni perusteella. Tiettyä kaavamaisuutta monin paikoin. Aika vahvojakin virtauksia, kenties.

No osaan kyllä kirjoittaa tieteellisemmin kuin täällä.
        Mulla on vuosikaudet ollut kaksi eri kirjoitustyyliä:
        kontrolloimaton täysin hiomaton ajatusvirta, joka on ikäänkuin taiteeni taustatyötä pulputtaa mitä sisältä automaattisesti pulputtaa ja sitten muodollinen virallinen teksti, joka voi sitten myöskin olla semmosta tieteellisemmän muotoista, ja sitä pitää työstää silleen hitaasti.
        Osaan kumpaakin tilanteen mukaan. Olen joutunut kirjottaan elämässäni hyvin paljon asiakirjoja, koska olen joutunut lukuisia kertoja kummallisiin tilanteisiin ja olosuhteisiin, mikä on vaatinut runsasta asiakirjojen kirjoittamista. Niin se oppi on tullut siinä sivussa sitten, että miten muotoillaan erilaisia asiakirjoja.

• poiuytrdfgh

Siis vaikka minulla ei ole tutkintoa, niin olen ollut hyvin hyvin monenlaisissa vaikeuksissa ja ratkonut erilaisia harvinaisia pulmia peräjälkeensä, niin siinä on tullut jotain tiettyjä taitoja opittua hädän opettamana,

• poiuytrdfgh
        omat-arvot kirjoitti:

Minusta nuo projektiot on aika mielenkiintoisia kun ne kertoo toisen ihmisen tai yhteisön tarpeesta sijoittaa jotain itsessä kiellettyjä asioita ja hahmoja toiseen. Ne asemat ja hahmot on usein varattu just jollekin yhteisössä heikoimmilla oleville, mutta luulisi ihmisten olevan paljon tietoisempia tästä ja omistavansa omat tarpeensa paremmin. Aika järkyttävän alkeellista myös aika koulutetussa väestössä se tiedostamattomuus ja sijoitus- ja tuomitsemistarve aika tuntemattomia kohtaan. Minä en ainakaan jaksa kannella enää yhtään toisten juttuja kun on tarpeeksi materiaalia omissakin asioissa.

Joo siis minuun on projektoitu vaikka mitä, siis tosiaan vaikka mitä, minussa on nähty noitaa, salaista agenttia, hullunlailla rakastunutta, hullunlailla mustasukkaista, avioriitelijää vaikken ole edes ikinä kokenut avioelämää, mutta muut ovat pitkien avioliittojensa avioriitansakin minuun projisoineet, mistä minulla ei ole mitään hajua, kun en ole vielä tähän päivään mennessä kokenut.
        Nyt kun olin halvaantunut, tietty luultiin etten tahallaan kuule mitään kun kuuloni häiriytyi siinä vauriossa. Siis niistä oudoista oireista tietty projisointiin kaikkea mahdollista maan ja taivaan välillä kun olin kauttaaltaan tärisevä niin että se näkyi pitkälle jne. Tavallan mitä passiivisempi on niin ettei itsellä ole mitään arpaa mihinkään, vaan ihmettelee maailmaa kuin tyhjä paperi, niin sillon ihmiset hullaantuu projisoimaan. Mulle on ihan käsittämätöntä että semmosta projisointia on olemassa, en oo meinannut uskoa todeksi. Ja nyt tietty sitten kun kerroin vanhemmistani niin minuun projisoitiin kokemuksia kiukuttelevista lapsistaan.

• poiuytrdfgh

Ja hulluinta tässä on se että minuun projisoidaan juuri kaikkea mikä ei liity minuun yhtään, mistä minulla ei usemmiten ole yhtään mitään kokemusta, enkä edes tiedä aiheesta, kun ei liity edes kiinnostuksiini. Ja oloni on sitten itseni kadottamaisillaan oleva kun niitä kuuntelen. Ja kun yritän asiallisesti sanoa että aihe ei liity minuun, ettei minulla ole siitä mitään kokemusta, niin ei olla kuulevin korvin. Minulla on kokemusta tämmösistä toisenlaisista asioista kuten hermostovammasta jne.

• poiuytrdfgh
        Uskokoon kirjoitti:

Uskokoon ken tahtoo. Olen sitä mieltä että kyseinen opettelee ylemmyyttä, jonka varjolla voi huiputtaa muita kuvittelemaan että keskustelee hyvin pitkälle kouluttautuneen henkilön kanssa. Ja siten voi tuntea itsensä öhöm...kröhöm... muita paremmaksi.

Enhän minä mitään huiputa kun korostan autodidaktiivisuuttani. Se on mun oppimistyyli ollut aina. Opin helpoiten niin.
        Ennen halvaantumista liikuntaakin opin paremmin kotivideoilta kuin missään kursseilla koska mun on vaikea liikkua ympäristöissä. Siksi olen paljon itseopiskellut kotona epämuodollisesti koko elämäni ajan. koska rakastan opiskelua, mutta mun on sietämätöntä istua missään pulpetissa....vaikea jo istua semmosessa tietyssä asennossa.

• poiuytrdfgh

En opettele mitään ylemmyyttä. Minä ihastuin toisen henkilön tekstiin joka vilisi sivistyssanoja, niin kun en semmoseen hienoon maailmaan pääse, niin nautin sivistyssanoista edes itsekseni. Niistä tulee aivoihin miellyttävän tasapainoinen olo. Johtunee siitä että koska olen yltiövisuaalinen ja visualisoin tuskallisen konkreettisesti , abstraktimmat sivistyssanat kuvittuu mukavan tuskattoman rennon abstraktisti ja voin selvästi paremmin niitä käyttäen

• Voi_kun
        poiuytrdfgh kirjoitti:

En opettele mitään ylemmyyttä. Minä ihastuin toisen henkilön tekstiin joka vilisi sivistyssanoja, niin kun en semmoseen hienoon maailmaan pääse, niin nautin sivistyssanoista edes itsekseni. Niistä tulee aivoihin miellyttävän tasapainoinen olo. Johtunee siitä että koska olen yltiövisuaalinen ja visualisoin tuskallisen konkreettisesti , abstraktimmat sivistyssanat kuvittuu mukavan tuskattoman rennon abstraktisti ja voin selvästi paremmin niitä käyttäen

"niin kun en semmoseen hienoon maailmaan pääse, niin nautin sivistyssanoista edes itsekseni. Niistä tulee aivoihin miellyttävän tasapainoinen olo."
        Voi kun pitäisit siellä omassa päässäsi kuitenkin tuon höpinän.
        Saat kuule pitää ihan mistä ikinä tykkäät pitää, mutta minkä takia sinun on tänne palstalle suollettava yltympäriinsä vuodesta toiseen tuota samaa mössöä?
        Kuka välittää? Ketä kiinnostaa sinun mieltymystesi yksityiskohdat? Kukaan täällä ei tunne sinua.

• poiuytrdfgh

Tuli mieleen että voisihan sivistyssanoista tykkääminenkin liittyä aspergeriin kun heidän kerrotaan usein puhuvan muodollista kirjakieltä. Ehkä enemmänkin olen opetellut hölötyylin sopeutuakseni.

• poiuytrdfgh
        Voi_kun kirjoitti:

"niin kun en semmoseen hienoon maailmaan pääse, niin nautin sivistyssanoista edes itsekseni. Niistä tulee aivoihin miellyttävän tasapainoinen olo."
        Voi kun pitäisit siellä omassa päässäsi kuitenkin tuon höpinän.
        Saat kuule pitää ihan mistä ikinä tykkäät pitää, mutta minkä takia sinun on tänne palstalle suollettava yltympäriinsä vuodesta toiseen tuota samaa mössöä?
        Kuka välittää? Ketä kiinnostaa sinun mieltymystesi yksityiskohdat? Kukaan täällä ei tunne sinua.

Vastasin vaan omiin kommentteihinne.

• On_tai
        marsuuuu kirjoitti:

Ja teillä muilla täällä olevilla on tieteelliset metodit sitten hallussa, vai?

On tai ei ole. Ei kuulu sinulle.
        Mutta epäilen visusti että sinä et käytä mitään tieteellistä menetelmää "tutkimuksissasi".
        Se että löytyykö kirjoituksissasi viitteitä siitä että olet lukenut paljon huonoa äidinkieltä mitä tutkimuksissa usein on, on sitten toinen juttu kokonaan.
        Kerran ainakin muistan että oli aikamoiset lausehirviöt sinulla. Ne olisi voinut laittaa paljon lyhyemmin hyvällä äidinkiellä. Ei moinen vielä tee sinusta edes itseoppinutta tutkijaa.
        Lopeta jo. Sen verran asiallinen ihminen minä kuitenkin olen, että en enää lue moista hömpötystä.

Erittäin huonosti otat muuten huomioon että palstalla on ainakin toisinaan ihmisiä joilla saattaa olla ja paljon muutakin.

• poiuytrdfgh

Selitin jo oman autodidaktiivisen metodini jossain. Se ei ole suoranaisen tieteellinen, mutta elän siis näin:
        aina kun oivallan jotain uutta mistä muodostan mielipiteen, niin ennenkuin hyväksytän itselläni mielipiteeni tarkastelen sitä vertaillen tieteellisiin tutkimuksiin ennenkuin lisään sen päälle uuden oivalluksen jonka jälleen tarkistan samaan tapaan. Olen toiminut noin jo vuosikymmeniä, joten siten minun on helppo muodostaa johdonmukainen perustelu puheilleni niin ettei se ole ristiriidassa tieteen kanssa vaikkei puheeni olisi suoranaisen tieteellinen. Ja mikä minua eniten pänni luureissa oli se että yrittivät sotkea tuon metodini täysin ja painostamalla. Se ja sitten vaikeiden emootioiden lähettely luurin välityksellä- Ne koitui minulle ongelmaksi. Äidistäni en viitsi enää edes puhua. Hän on niiiiin hankala. Täytyy vaan antaa hänen olla. Minulla ei ole mitään tehtävissä. oli vaikea päivä minulla. Äiti on raivopäinen kaiken aikaa. En enää puhu hänestä.

• poiuytrdfgh

Turha puhua, koska joka tapauksessa kenelläkään auttajalla ei ole mitään oikeaa halua meidän perhettämme auttaa, kun he eivät edes ikinä pääse siihen pisteeseen että tajuaisivat edes mitä on menossa. Minun puheitani vaan pitää kritisoida ja siihen kuluttaa kaikki voimavarat. Turhuutta kaikki.

• poiuytrdfgh

Tänä iltana vielä kerran ehdotin äidille rakkauden oven avaamista.
        Hän alkoi vain raivota että tuota minä vaan olen hänelle sanonut koko elämän ajan.
        Ja sitten alkoi äkäisenä tivata: "Minkä oven ? Ovia on täällä monenlaisia !"

• kiusanhenkenä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Tänä iltana vielä kerran ehdotin äidille rakkauden oven avaamista.
        Hän alkoi vain raivota että tuota minä vaan olen hänelle sanonut koko elämän ajan.
        Ja sitten alkoi äkäisenä tivata: "Minkä oven ? Ovia on täällä monenlaisia !"

Miksi kiusaat vanhaa äitiäsi näillä soitoillasi, vaikka hän oman kertomasi mukaan on suoraan sanonut sinulle, ettei tarvitse sinua ja väkisin tuputtamaasi rakkauden osoituksia, joita teet tässä ylettömässä "lempeydessäsi?"

• poiuytrdfgh

Olen todella huolissani äidistäni, mutten voi asialle mitään varsinkaan kun ympärillä on tuollaisilla sydämettömillä asenteilla varustettuja ihmisiä, jotka mitä ilmeisemmin vähät välittävät äidistäni.

• kiusanhenkenä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Olen todella huolissani äidistäni, mutten voi asialle mitään varsinkaan kun ympärillä on tuollaisilla sydämettömillä asenteilla varustettuja ihmisiä, jotka mitä ilmeisemmin vähät välittävät äidistäni.

Eipä tuo äitisikään välitä sinun avuntarjoamisestasi, koska ei tarvitse apuasi. Miksi se on noin vaikea hyväksyä, vaikka hän sen sulle suoraan sanoo? Tällä palstalla ei huolehdita sinusta sen kummemmin kuin äidistäsikään.

• poiuytrdfgh

Kukaties äitini on manipuloitu jossain vaiheessa tuollaisilla jutuilla.
        Huomaan itsekin manipuloituvani monesti täälläkin. Esim. tuossa sivistyssana asiassa ihan teidän jutuillanne niin että aloin vahingossa uskoa niihin. Muistin juuri,että oikeastihan oikeastaanhan olen jo porukassa jossa harvinaisempia sivistyssanoja käytetään paljon. Itse olen oppinut noita harvinaisempia sanoja minua seuraamaan ilmestyneiltä someseuraajilta koska taiteiljoiden parissa niitä paljon nykysellään käytetään muunmuassa niissä taiteilijaesittelyissä- Kyllä niitä nykytaiteilijan oikeastaan pitää osata.
        sitten vielä tuli mieleen "tutkimusmetodeista" , että ihan vuosia asiantilaa seuraamalla voi tarkistaa aika hyvin niiden paikkansapitävyyden siten että ilmeneekö pitkällä aikavälillä konkretiassa mitään teorian kanssa ristiriidassa olevaa. Ja myös olen koko ajan avoin todisteille sekä tieteellisille teorioille jotka kumoaisivat teoriani ja tarjoutunut sellaisia ottamaan vastaan. Mitään sellaisia kukaan ei ole minulle tarjonnut, eikä ole ilmennyt mitään teoriani kanssa yhteensopimatonta käytännössä-

• poiuytrdfgh

Mikä minua kummastuttaa maailmassa on se että mikä tarve ihmisillä on niin kovasti mitätöidä teoriani ilman niitä vastaan olevaa todistusnäyttöä tai tieteellistä tutkimusta, vaikka minä olen perustellut väitteeni niiden ristiriidattomuudella, tieteellisillä tutkimuksilla jne.

• kiusanhenkenä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Kukaties äitini on manipuloitu jossain vaiheessa tuollaisilla jutuilla.
        Huomaan itsekin manipuloituvani monesti täälläkin. Esim. tuossa sivistyssana asiassa ihan teidän jutuillanne niin että aloin vahingossa uskoa niihin. Muistin juuri,että oikeastihan oikeastaanhan olen jo porukassa jossa harvinaisempia sivistyssanoja käytetään paljon. Itse olen oppinut noita harvinaisempia sanoja minua seuraamaan ilmestyneiltä someseuraajilta koska taiteiljoiden parissa niitä paljon nykysellään käytetään muunmuassa niissä taiteilijaesittelyissä- Kyllä niitä nykytaiteilijan oikeastaan pitää osata.
        sitten vielä tuli mieleen "tutkimusmetodeista" , että ihan vuosia asiantilaa seuraamalla voi tarkistaa aika hyvin niiden paikkansapitävyyden siten että ilmeneekö pitkällä aikavälillä konkretiassa mitään teorian kanssa ristiriidassa olevaa. Ja myös olen koko ajan avoin todisteille sekä tieteellisille teorioille jotka kumoaisivat teoriani ja tarjoutunut sellaisia ottamaan vastaan. Mitään sellaisia kukaan ei ole minulle tarjonnut, eikä ole ilmennyt mitään teoriani kanssa yhteensopimatonta käytännössä-

Et ole sitten vielä tehnyt tunneteoriaa äidistäsi, vaan ainoastaan epäilet hänet manipuloiduksi sinun yltiöpäistä lempeyttäsi vastaan?

• poiuytrdfgh

Olen viettänyt tiivissä yhteydessä äitiini 50 vuotta, Kumpiko meistä tuntee paremmin ?

• poiuytrdfgh
        kiusanhenkenä kirjoitti:

Et ole sitten vielä tehnyt tunneteoriaa äidistäsi, vaan ainoastaan epäilet hänet manipuloiduksi sinun yltiöpäistä lempeyttäsi vastaan?

Mikäs sinua vaivaa kun lempeys niin kiusaa ?

• uskomatonta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mikäs sinua vaivaa kun lempeys niin kiusaa ?

Ei minua lempeys kiusaa, mutta äitiäsi se sun tyrkyttämä lempeytesi kiusaa. Lyönyt luurin korvaan tuhansia kertoja ja sanonut sulle suoraan, ettei tarvitse sinua, mutta et voi jättää häntä rauhaan siltä ylettömältä lempeyden osoitukseltasi, koska kuvittelet hänen sitä tarvitsevan ja hänet on vaan joku manipoloinut sinun lempeyttäsi vastaan.

• poiuytrdfgh

Äitin pitäis nyt vaan ettiä missä ihmeessä se ihmeen näkymätön ovi on.

• poiuytrdfgh

Mutta tosin on niin, että jos hän ei itse etsi sitä, en voi auttaa. ja pitää vaan lyödä luuria lopun ikää mun vanhempien mulle ja toisilleen. Se on varmaan jo aivoissa automaatio se luurin lyöminen, kun sitä on tuhansia kertoja tehty, tuskin siinä enää edes syvempää merkitystä on. Tuo selittyy ihan neurologialla. ..ja vanhenevalla sellaisella.

• päivänselvää
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mutta tosin on niin, että jos hän ei itse etsi sitä, en voi auttaa. ja pitää vaan lyödä luuria lopun ikää mun vanhempien mulle ja toisilleen. Se on varmaan jo aivoissa automaatio se luurin lyöminen, kun sitä on tuhansia kertoja tehty, tuskin siinä enää edes syvempää merkitystä on. Tuo selittyy ihan neurologialla. ..ja vanhenevalla sellaisella.

Kyllä se luurin lyöminen korvaan selittyy sillä, että ovat kurkkua myöden täynnä puhelinhäiriköintiäsi.

• Kaikki_kunnia
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Äitin pitäis nyt vaan ettiä missä ihmeessä se ihmeen näkymätön ovi on.

Kaikki kunnia sun äidillesi että ei ole vielä siitä näkymättömästä ovesta pullahtanut lopuksi ikää jonnekin suljetulle kun on sinua niin kauvan joutunut kestämään...😣

• vanhan.aikaiset

Alku on käsittämätöntä siveellisyyden korostamista ja sen valuuttakaupankäyntiä. Kuin vanhoja oikein olette? Kysymyksen molemmissa merkityksissä?

• poiuytrdfgh

Terroristeihin minua ei liitetä, sellainen on laitonta.

• No_tuskin

No tuskin tämä palsta sinua ihan heihin liittää...
        Jos olisit normaalia puhetta harjoittava henkilö, et olisi niin hankala tuolla tavoin, että sinulle joutuu vääntämään rautalangasta mitä milläkin tarkoitetaan.

Mutta valtavan massiivinen tunkeutumisesi on oikeudetonta.

Mikä sinun mielestäsi on hellapoliisi?

• poiuytrdfgh

Olipas taas pyörryttävä päivä.
      Ette joudu luultavastikaan kärsimään enempää , koska olen saanut tarpeekseni keskusteluista joiden välityksellä tulee aina myös etenkin emotionaalista manipulaatioita, Ja manipulaatiokiintiöni tuli tänään täyteen. Kaipa tästäkin taas jotenkin eteenpäin.

Minä en ymmärrä kuinka ihmiset uskaltaa juopotella minusta on tosi pelottava tämmöi pyörryttävän tokkurainen olo kuin tänään oli. Ei tulisi mieleenkään ikinä juopotella.

• poiuytrdfgh

Jotenkin tosi kummallista tämä kaikki. Ja vaikka kirjoittaisin 100 sivua laajoja perusteluja ja mahdollisemman tieteellisesti jne. minulle hoetaan jo toista vuotta muutamaa samaa lausetta täälläkin. kestämätöntä mun aivoilleni. Kauheeta jumitusta. En kestä sitä enää joten poistun. Mulla jumitti 7 vuotta aivovaurio...kiitos nyt ei enempää jumitusta

• poiuytrdfgh

Varsinkin jos on syöpää...on erityisen tärkeää pitää emootio hyvänä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      66
      4107
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      82
      3731
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3215
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2568
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2427
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      52
      2226
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2065
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1778
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36