Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "Ohutnahkainen+narsisti+tekee+kaikkensa+välttääkseen+tuota+syyttäjän+ääntä.Reagoi+esim.+vetäytymällä+-marttyyrinomaisesti."No+bongasin+vielä+tämänkin+täältäKyllä+joo,+marttyyriuskin+on+tuttu+tunne+kyllä,+mutta+niin+narsistit+kuin+me+kaikki+ihmiset+ollaan+yksilöllisiä+ja+itsekukin+eläneet+omanlaisensa+elämän+ja+ympäristö+ja+muutkin+ihmiset+vaikuttavat.+Puhumattakaan+lapsena+omaksutuista+ajatuskuvoista+ratkaista+asiaa.+Mikä+minun+tapauksessani+ei+tarkoittanut+vetäytymistä+vaan+entistä+kovempaa+yrittämistä.Mitä+tulee+siihen+syyttjään,+niin+onhan+se+usein+oikeassakin,+sen+tarkoitushan+on+olla+puolellamme,+varoittaa+vaarasta.+Mut+kovin+armoton+se+on+ja+muutenkin+se+tuntee+vaan+menneisyyden+tapahtumat,+et+onneksi+nykyään+itse+kuitenkin+osaa+itselleen+olla+armollinen+ja+paremmin+on+oppnut+ymmärtään,+et+elämä+on+tässä+ja+nytEt+tuo+se+ikä+viisautta+ja+vuodet+ymmärrystä+et+aika+on+rajallista+ja+muutenkin+eihän+sitä+koskaan+tiedä+milloin+se+päättyy.
  2. Niin+,+en+tiedä,+onko+aloitus+vitsi+vai+tositarkoituksella+tehty,+mut+lopputulos+on+ainakin+nähtävissä.Jos+tää+aloitus+on+vitsi,+niin+siellä+jossain+ruutujen+takana+saatetaan+nauraa+suurellakin+joukolla,+et+kato+ny+taas+se+asperigeri+innostui+ku+sitä+vähän+kehui.+Että+silkkaa+ilkeyttä+ja+kiusantekoa.+Tositarkoituksellakaan+tehty,+ei+ole+yhtään+parempi+vaihtoehto,+koska+toivotaan+poiun+pysyvän+palstalla+,+kuunntelemaan+räksytysiä++ja+kirjoittavan+lisää+ja+lisää.++Kuten+olen+monesti+tuonut+esiin,+niin++jatkuva+tietokoneen+ääressä+oleminen+ei+hyväksi+kenellekkään,+saati+sairaille/vammaiselle.+Ei+fyysisesti,+eikä+henkisesti.+Nyt+en+viitsi+kaivaa+linkkiä,+mutta+tutkittua+tietoa+tästä+on+kyllä+helppo+löytää,+niin+suomen,+kuin+englannin+kielisenäkin.+Toki+onhan+se+kolmaskin+mahdollisuus,+että+poiu+itse+on+tehnyt+tämän+aloituksen.+Mutta+joo+tuos+kun+vilkaisin+tänne+tullessani,+et+melkoisen+sekopäistä++tuouhua+näyttää+olleen,+vaikee+uskoa,+et+kyseessä+ny+ihan+aikuiset+ihmiset+kuitenkaan.,+vaikka+fyysinen+ikä+siihen+viittaisikin,+mut+henkisesti+ollaan+lapsen+tasolla.+Mutta+joo+välillä+räksytetään+ja+näyttää+olevan+sitä+keskustelevaa+ja+ennakkoluulotontakin,+mutta+päämääränä+tuntuu+olevan,+et+oli+ny+kumpaa+lajia+tahansa,+niin+poiu+suoraan+tai+epäsuorasti++on+aiheena.+Itse+ny+tosiaan,+en+näe+poiussa+mitään+suurta+viisautta,+hän+on+se+mikä+on.+Toki+hänellekkin+voisi+toivoa+hieman+parempaa+elämää,+kuin+tämä+täällä,+mut+se+taas+on+niitä+asoita+joihin+ei+kovin+paljon+voi+vaikuttaa.
  3. Muistelin+vielä+,+et+sulla+on+ollu+joku+aloitus+omanarvontunteesta+aiemminkin.+Löytyikin+ihan+hakusanalla+omanarvonnne.+Olit+liittänyt+siihen+vastapariksi+uriutumisen.+https://keskustelu.suomi24.fi/t/14363767/omanarvontunne-vs-uhriutuminenSen+enempää+keskustelua+ei+syntynyt+siihenkään+aloitukseen,+mikä+mun+mielestäni+on+harmi+sinällään,+kun+ns.+pysyvä+uhrituminenkin+saattaa+pilata+elämän.+”Jos+juuttuu+jatkuvasti+johonkin+asiaan+tai+olosuhteisiin+ja+käpertyy+kärsimiinsä+vääryyksiin,+siitä+tulee+elämänasenne.+Sellainen+henkilö+ei+kanna+vastuuta+omasta+elämästään+vaan+uhriutuu”,+sanoo+psykoterapeutti,+Elämänkaarikirjoitus-menetelmän+kehittäjä+ja+kouluttaja+Pepi+Reinikainen"https://anna.fi/hyvinvointi/elamankaarikirjoitus-irti-katkeruudesta-ja-uhriutumisestaNäköjään+aika+tekee+tehtävänsä,+ettei+kaikki+linkit+enää+toimi/ole+löydettävissä.+Ainoastaa+toi+elämänkaari+kirjoitusen+linkki+enää+toimiMutta+joo,+itselleni+tärkeä+pointti+näissä+asoissa+on+se,+et+ymmärtää,+että++loppupeleissä+minulla+itselläni+on+kuitenkin+aina+mahdollisuus+valita.+Jos+ei+muuta+niin+ainakin+sen,+miten+reagoin+ja+asennoidun+siihen+mitä+tapahtuu.+Et+välttämättä+olosuhteisiin+ei+aina+voi+vaikuttaa,+mut+omaan+aseenteeseensa+voi.+Vielä++tuohon+omanarvontunteeseen+liittyen,+niin+tosiaan+mulla+on+aikas+vahva+sisäinen+kritiikko,+joka+vaikuttaa,+mut+taas+ulkopuolelta+tulevat+tölväisyt+ei+niinkään+vaikuta,+et+voisin+ajatella+et+mun+omanarvontunne+tilapäisesti+heilahteluistaan+huolimatta+on+aika+vakaa.+Iän+myötä+onneksi+myös+tuo+sisäinen+kriitikkokin+on+hieman+laimentunut
  4. Niin+muistan,+että+alkuun+kirjoittelit+monologiasia+Ö;llä+alkava+kirjainyhdistelmällä+Muistikuvani+mukaan+jo+silloin+jonkin+sinulle+huomatettiin+liialisista+kommenteista+jotka+ei+liittynyt+aiheeseen.+Tänä+aikan+mikään+ei+ole+viitannut+siihen+että+sinulla+olisi+akuutti+hätä,+toki+mainitset+joskus+hirveästä/kauheasta+olostas+ja+lihasnykimisistä+yms.+Mutta+ei+se+nyt+ainakaan+tunnu+tätä+palstallaoloa+haittaavan+Jaksat+hyvinkin+olla+täällä+aamusta+iltaan,+usein+myös+yötä+myöden.+Mitä+tulee+muiden+huomiointiin+niin+näköjään+et+oikeasti+ymmärrä.+Kyllä+sinä+olet+sotkenut+monetkin+viestiketjut+posmottamalla+sitä+omaa+minäminä+juttuasi.+Sinulle+on+asiasta+sanottu+kauniisti+ja+vähemmän+kauniisti.+Sinun+ei+tarvitse+välttämättä+huomioida+ihmisiä,+mutta+sinun+pitäisi+huomioida+heidän+toiveensa+ja+tarpeensa,+olla+huomaavainen+ja+antaa+heidän+keskustella+rauhassa+omaa+asiaansa.+Ilman+että+tulet+väliin+loputtoman+minäminä+puheesi+kanssa.