Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Ohutnahkainen+narsisti+tekee+kaikkensa+välttääkseen+tuota+syyttäjän+ääntä.
Reagoi+esim.+vetäytymällä+-marttyyrinomaisesti."
No+bongasin+vielä+tämänkin+täältä
Kyllä+joo,+marttyyriuskin+on+tuttu+tunne+kyllä,+mutta+niin+narsistit+kuin+me+kaikki+ihmiset+ollaan+yksilöllisiä+ja+itsekukin+eläneet+omanlaisensa+elämän+ja+ympäristö+ja+muutkin+ihmiset+vaikuttavat.+Puhumattakaan+lapsena+omaksutuista+ajatuskuvoista+ratkaista+asiaa.+
Mikä+minun+tapauksessani+ei+tarkoittanut+vetäytymistä+vaan+entistä+kovempaa+yrittämistä.
Mitä+tulee+siihen+syyttjään,+niin+onhan+se+usein+oikeassakin,+sen+tarkoitushan+on+olla+puolellamme,+varoittaa+vaarasta.+Mut+kovin+armoton+se+on+ja+muutenkin+se+tuntee+vaan+menneisyyden+tapahtumat,+et+onneksi+nykyään+itse+kuitenkin+osaa+itselleen+olla+armollinen+ja+paremmin+on+oppnut+ymmärtään,+et+elämä+on+tässä+ja+nyt
Et+tuo+se+ikä+viisautta+ja+vuodet+ymmärrystä+et+aika+on+rajallista+ja+muutenkin+eihän+sitä+koskaan+tiedä+milloin+se+päättyy.
17.12.2018 21:49
"että+mitenköhän+ne+kaikki+ns.+terveet+ihmiset+selviytyy+töissään+ilman+sekoamista,+jotka+ovat+koko+työaikansa+tietokoneen+ääressä."
No+sekoamisesta+en+ole+sen+kummemmin+puhunut,+mutta+totta+on,+että+liiallinen/paljon+tietokoneella+olemisesta+on+ihmisen+terveydelle+haittaa.+
Ongelmia+on+niin+silmien+suhteen,+koko+kehossa,+erityisesti+niskahartiaseudun+suunnalla+ja+jos+istuu+pitkään+ilman+taukoja+niin+verenkierto+ja+hengitelimistö+hidastuu+ja+elimistön+muutkin+toiminnot+hidastavat,+edelleen+myös+joillan+se+aiheuttaa+unettomuutta.+Jotkut+puhuvat+myös+ns.+aivosumusta.+
Löydät+nämä+mainitsemani+asiat+ja+paljon+muutakin+tietoa+muualtakin+etten+itse+ole+näitä+keksinyt.+
Useat+töissä+käyvät+sitten+taas+ovat+aktiivisia+muutenkin+ja+työvastapainona+harrastavat+liikuntaa+säilyttääkseen+terveytensä.
17.12.2018 21:31
Kysymykseen+vastaus,+
kyllä+pitää+häiritä,+nimenomaan+empaattisella+otteella,+mikä+tarkoittaa+että+ymmärtää+millaisessa+vaiheessa+lapsen+kasvu+on,+ettei+vaadi+liikoja,+jos+lapsi+ei+ole+vielä+saavuttanut+sellaista+kypyysastetta+että+hän+ymmärtäisi.+
Vauvat+on+sitte+eri+asia,+he+tarvitsevat+kaiken+sen+rakkauden+ja+hoivan+minkä+äiti+kykenee+antamaan
17.12.2018 21:19
Jaa,+en+tiedä+moisesta,+käsittääkseni+poistettiin+se+missä+kyselit+et+onks+kaiku+aloittaja.+
Mutta+joo,+sarkasmihan+on+ilkeää+ja+ivallista+ja+yleensä+loukkaavaksi+tarkoitettu.+Mihin+juurkin+vittasin,+että+jossain+ruutujen+takana+sinulle+saatetaan+nauraa+ilkeässä+mielessä.
Mutta+joo,+vaikea+mieltää+mitä+sinä+ymmärrät,+kun+ainakin+alkuun+kommentoit+asiaa+tähän+tapaan.+
"Ei+tämä+ole+mikään+semmonen+niin+tosikkojuttu,+ettei+saa+nauraa.+En+koe+naurua+loukkaavaksi,+jos+ei+ole+muuta+epäeettistä+motiivia"
Että+alkuun+pidit+aloitusta+sinuun+kohdistuvana+hauskana+huumorina,+etkä+kokenut+sitä+loukkaavana,++mutta+nyt+viittaat+sarkasmiin.+
Että+sinulla+kesti+hieman+kauemmin+ymmärtää,+että+saattaa+olla+toinenkin+vaihtoehto,+kaikki+nauraminen+ei+ole+hyväntahtoista,
Mutta+kaiken+kaikkiaan+emme+tiedä+oikeasti+missä+mielessä+aloitus+on+tehty.+
Tai+tarkemmin+sanottuna+minä+en+tiedä,+vain+aloittaja+tietää,+kunhan+aiemmassa+spekuloin+mahdollisia+vaihtoehtoja,+jossa+myös+sinä+itse+aloituksen+tekijänä+olit+yksi+vaihtoehto.+
Mutta+niin+tai+näin,+niin+enin+tarkoitus+näyttää+liittyvän+siihen,+että+keskustelu+poiusta+jatkuisi+muodossa+tai+toisessa.
17.12.2018 14:41
"Koska+ketjun+avauksessa+on+tuo+sydän,+niin+onkohan+aloittaja+Kaiku+joka+laittoi+myös+stopmerkkejä+ja+kanamerkkejä+?+"
En+tiedä,+mutta+en+olisi+yllättynyt++siitäään
17.12.2018 11:54
Niin+,+en+tiedä,+onko+aloitus+vitsi+vai+tositarkoituksella+tehty,+mut+lopputulos+on+ainakin+nähtävissä.
Jos+tää+aloitus+on+vitsi,+niin+siellä+jossain+ruutujen+takana+saatetaan+nauraa+suurellakin+joukolla,+et+kato+ny+taas+se+asperigeri+innostui+ku+sitä+vähän+kehui.+Että+silkkaa+ilkeyttä+ja+kiusantekoa.+
Tositarkoituksellakaan+tehty,+ei+ole+yhtään+parempi+vaihtoehto,+koska+toivotaan+poiun+pysyvän+palstalla+,+kuunntelemaan+räksytysiä++ja+kirjoittavan+lisää+ja+lisää.++
Kuten+olen+monesti+tuonut+esiin,+niin++jatkuva+tietokoneen+ääressä+oleminen+ei+hyväksi+kenellekkään,+saati+sairaille/vammaiselle.+Ei+fyysisesti,+eikä+henkisesti.+
Nyt+en+viitsi+kaivaa+linkkiä,+mutta+tutkittua+tietoa+tästä+on+kyllä+helppo+löytää,+niin+suomen,+kuin+englannin+kielisenäkin.+
Toki+onhan+se+kolmaskin+mahdollisuus,+että+poiu+itse+on+tehnyt+tämän+aloituksen.+
Mutta+joo+tuos+kun+vilkaisin+tänne+tullessani,+et+melkoisen+sekopäistä++tuouhua+näyttää+olleen,+vaikee+uskoa,+et+kyseessä+ny+ihan+aikuiset+ihmiset+kuitenkaan.,+vaikka+fyysinen+ikä+siihen+viittaisikin,+mut+henkisesti+ollaan+lapsen+tasolla.+
Mutta+joo+välillä+räksytetään+ja+näyttää+olevan+sitä+keskustelevaa+ja+ennakkoluulotontakin,+mutta+päämääränä+tuntuu+olevan,+et+oli+ny+kumpaa+lajia+tahansa,+niin+poiu+suoraan+tai+epäsuorasti++on+aiheena.+
Itse+ny+tosiaan,+en+näe+poiussa+mitään+suurta+viisautta,+hän+on+se+mikä+on.+
Toki+hänellekkin+voisi+toivoa+hieman+parempaa+elämää,+kuin+tämä+täällä,+mut+se+taas+on+niitä+asoita+joihin+ei+kovin+paljon+voi+vaikuttaa.
17.12.2018 10:03
No+viittaukseni+rohmuun+sinuun+liittyen++tarkoitti+toimintaasi+tällä+palstalla.
"Keskustelupalstalla+taas+rohmu+voi+hyvinkin+tarkoittaa+henkilöä,+joka+pyrkii+täyttämään+kaikki+ketjut+omalla+puheellaan.+Ikäänkuin+yrittäisi+sillä+tavoin+täyttää+kaiken+tilan+ja+tyrehdyttää+kaiken+muun+keskustelun+"
Keksi-ja+värikynä+esimerkit+laitoin+sen+vuoksi,+et+kyllä+ihmiset+käyttävät+tuota+sanaa+ja+hoitajatkin+on+vaan+ihmisiä
14.12.2018 12:59
Niin+liiallinen+perfektionismi+johtaa+usein+johonkin+sellaiseen,+ettei+voi++tuntea+tyytyväisyyttä+tekemisistään,+kun+omasta+mielestään+ei+kykene+tekemään+tarpeeksi+hyvin,+voidakseen+olla+itseensä+tyytyväinen.+
Viheliäinen+seuralainenhan+tuo+sisäinen+kriitikko++on,+lyö+lujempaa+kuin+muualta+tuleva+kritiikki.+
En+usko+olevani+ainoa+siinä+lajissa,+kaikilla+meillä+on+sellainen,+ääni+sisällä+sanoo,+miksi+sä+taas+teit/sanoit++noin,+sinun+olisi+pitänyt+pystyä+parempaan/enempään,+etkö+sä+ny+ymmärtänyt,+osannut+jne.+
Toiset+ehkä+pystyy+paremmin+vaimentamaan+sen+äänen,+narsisteista+en+tiedä+,+kuulevatko+he+sitä+ollenkaan,+kun+ainakin+ulospäin+antavat+ymmärtää+olevansa+aina+ok.+Toki+tuleehan+se+huono+itsetunto+näkyviin+heillä+sitten+siinä+loukkaantumisherkkyydessä
Pahimillaanhan+tuo+sisäinen+negatiivinen+puhe,+jos+sille+antaa+ylivallan+saattaa+johtaa+siihen+että+ihminen+alkaa+itse+uskoa+siihen,+"ettei+susta+ole+mihinkään,+ei+kannata+ees+yrittää"
Toisaalta+se+toki+on+tarpeellinenkin+ja+yrittää+olla+puolellamme,+varoittaa+vaarasta,+jos+olo+ei+ole+hyvä+pitää+yrittää+korjata+asiaa.+
http://www.terhimakiniemi.fi/vaimenna+sisainen+kriitikko.pdf
Mutta+onneksi+ikä+tuo+armollisuutta+siihenkin+asiaan.
14.12.2018 12:03
Niin+niin,+hyi+hyi+minua,+
Aatteles+kun+oon+saattanu+sanoa+joskus+lapsellekkin,+ettei+saa+rohmuta.+Kun++käsi+yrittää+poimia+keksilautaselta+lähes+tulkoon+kaikki+keksit+tai+omii+kaikki+värikynät+itselleen+estääkseen+toisten+mahdollisuuden+värittää.+Pitää+jättää+keksejä+toisillekkin,+antaa+mahdollisuus+tosillekkin+
Keskustelupalstalla+taas+rohmu+voi+hyvinkin+tarkoittaa+henkilöä,+joka+pyrkii+täyttämään+kaikki+ketjut+omalla+puheellaan.+Ikäänkuin+yrittäisi+sillä+tavoin+täyttää+kaiken+tilan+ja+tyrehdyttää+kaiken+muun+keskustelun
14.12.2018 10:34
Muistelin+vielä+,+et+sulla+on+ollu+joku+aloitus+omanarvontunteesta+aiemminkin.+Löytyikin+ihan+hakusanalla+omanarvonnne.+Olit+liittänyt+siihen+vastapariksi+uriutumisen.+
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14363767/omanarvontunne-vs-uhriutuminen
Sen+enempää+keskustelua+ei+syntynyt+siihenkään+aloitukseen,+mikä+mun+mielestäni+on+harmi+sinällään,+kun+ns.+pysyvä+uhrituminenkin+saattaa+pilata+elämän.+
”Jos+juuttuu+jatkuvasti+johonkin+asiaan+tai+olosuhteisiin+ja+käpertyy+kärsimiinsä+vääryyksiin,+siitä+tulee+elämänasenne.+Sellainen+henkilö+ei+kanna+vastuuta+omasta+elämästään+vaan+uhriutuu”,+sanoo+psykoterapeutti,+Elämänkaarikirjoitus-menetelmän+kehittäjä+ja+kouluttaja+Pepi+Reinikainen"
https://anna.fi/hyvinvointi/elamankaarikirjoitus-irti-katkeruudesta-ja-uhriutumisesta
Näköjään+aika+tekee+tehtävänsä,+ettei+kaikki+linkit+enää+toimi/ole+löydettävissä.+Ainoastaa+toi+elämänkaari+kirjoitusen+linkki+enää+toimi
Mutta+joo,+itselleni+tärkeä+pointti+näissä+asoissa+on+se,+et+ymmärtää,+että++loppupeleissä+minulla+itselläni+on+kuitenkin+aina+mahdollisuus+valita.+Jos+ei+muuta+niin+ainakin+sen,+miten+reagoin+ja+asennoidun+siihen+mitä+tapahtuu.+Et+välttämättä+olosuhteisiin+ei+aina+voi+vaikuttaa,+mut+omaan+aseenteeseensa+voi.+
Vielä++tuohon+omanarvontunteeseen+liittyen,+niin+tosiaan+mulla+on+aikas+vahva+sisäinen+kritiikko,+joka+vaikuttaa,+mut+taas+ulkopuolelta+tulevat+tölväisyt+ei+niinkään+vaikuta,+et+voisin+ajatella+et+mun+omanarvontunne+tilapäisesti+heilahteluistaan+huolimatta+on+aika+vakaa.+Iän+myötä+onneksi+myös+tuo+sisäinen+kriitikkokin+on+hieman+laimentunut
14.12.2018 10:09
Hieman+vaikea+saada+kiinni,+mitä+tarkoitat+vähä-älyisellä+läpällä+ihmisten+omanarvontunteista.
Mitä+taas+tulee+tunteisiin+ja+tunnereaktioihin,+niin+nehän+jos+mitkä+ovat+hyvinkin+muuttuva+käsite+ja+sitä+myöden+vaikuttavat+ihmisten+omanarvontunteeseen.+Että+heilahtelua+on,+ei+aina+tunne+olevansa+ok,+että+se+on+vähän+niinku+tilannesidonnaista.+
Silloin+kun+kaikki+menee+suht+hyvin,+on+onnistunut+jossain+niin+tottakai+itsetunto+on+korkealla,+kun+taas+niinkuin+minä+joka+olen+jonkin+sortin+perfektionisti+teen+jonkun+virheen+niin+kyllä+se+sisäinen+puhe+on+hetken+aikaa+vallan+muuta.
Mutta+joo,+harmi+kun+täällä+ny+ei+enää+synny+asiallista++keskustelua+mistään+tämäntyylisistä+aiheista.
14.12.2018 09:18
No+eikai+kukaan+ny+tosissaan+usko+noita+poiun+lähtemisjuttuja
Sehän+on+noita+teatraalisia+lähtöjä+tehny+tämän+tuosta+palatakseen+samantien/parin+minuutin+päästä++takaisin.+
Pelkkää+näytelmää,+jossa+yks+roolihenkilö+näyttelee+kaikki+osat.+
Mulle+tuli+mieleen+tästä+joku+vanha+juttu+jostain+palstahistorian+havinoista.+Joku+kommentoi+jotakuta,+nimittäen+rohmuksi.+
En+tiedä+saattaisiko+poiu+olla+mahdollisesti+sama+henkilö,+mut+nimitys+sopii+kyllä+häneenkin
13.12.2018 22:56
Niin+muistan,+että+alkuun+kirjoittelit+monologiasia+Ö;llä+alkava+kirjainyhdistelmällä+Muistikuvani+mukaan+jo+silloin+jonkin+sinulle+huomatettiin+liialisista+kommenteista+jotka+ei+liittynyt+aiheeseen.+
Tänä+aikan+mikään+ei+ole+viitannut+siihen+että+sinulla+olisi+akuutti+hätä,+toki+mainitset+joskus+hirveästä/kauheasta+olostas+ja+lihasnykimisistä+yms.+Mutta+ei+se+nyt+ainakaan+tunnu+tätä+palstallaoloa+haittaavan+Jaksat+hyvinkin+olla+täällä+aamusta+iltaan,+usein+myös+yötä+myöden.+
Mitä+tulee+muiden+huomiointiin+niin+näköjään+et+oikeasti+ymmärrä.+Kyllä+sinä+olet+sotkenut+monetkin+viestiketjut+posmottamalla+sitä+omaa+minäminä+juttuasi.+Sinulle+on+asiasta+sanottu+kauniisti+ja+vähemmän+kauniisti.+
Sinun+ei+tarvitse+välttämättä+huomioida+ihmisiä,+mutta+sinun+pitäisi+huomioida+heidän+toiveensa+ja+tarpeensa,+olla+huomaavainen+ja+antaa+heidän+keskustella+rauhassa+omaa+asiaansa.+
Ilman+että+tulet+väliin+loputtoman+minäminä+puheesi+kanssa.
12.12.2018 15:01
Niin+huomattu+on+jo+ajat+sitten,+ettet+kykene+ottamaan+muiden+ihmisten+toiveita+huomioon+ts.+et+osaa+ajatella+että+joku+voisi+tuntea+harmitusta+siitä,+että+joku+Asperger+tulee+posmottamaan+omaa+monologiaan+keskelle+toisten+keskustelua.+
Mutta+nykyäänhän+sillä+ny+ei+ole+mitään+merkitystä.+En+usko+tän+palstan+enää+tästä+muuttuvan+miksikään,+että+siltä+osin+tuskin+enää+monogisi+ketään+häiritsee.
12.12.2018 12:44
Joo+olen+tietoinen+siittä.+
Jo+vuosia+sitten+minua+yritetty+häätää+pois+täältä+palstalta,+
Ihan+suoraan+se+kaiku+tehny+semmosia+aloituksiakin+tyylin+"kaikki+te+jotka+haluatte+yhteenlaskutoimituksen+poistuvan+niin+kirjoitakaa+tähän+yms.+
Aikas+alusta/vuosien+takaa+muistan+aiheeseen+liittyen+tyypin+joka+käytti+kommentoidessaan+nimmaria+"henkistä+väkivaltaa".+
Millä+hän+tarkoitti+että+minun+palstalla+oloni+oli+hänelle+sitä.+Lisäksi+hän+mainitsi+,+että+hän+on+kaikki+muut+nimimerkit+paitsi+rekisteröidyt
No+nykyäänhn+täällä+ei+enää+olekkaan+juuri+ketään,+et+enimmäkseen+tätä+ny+voi+nimittää+"poiun+palstaksi"+
No+voi+olla+et+säkin+toivoisit+et+myös+minä+lähtisin+sua+kiusaamasta,+et+areena+olis+niinku+kokonaan+sinun.
12.12.2018 12:22
"minun+asperger+ei+ole+aiheuttanut+vähäisintäkään+häiriökäyttäytymista"
Täällä+palstalla+sinun+käyttäytymisesi/toimintasi+kyllä+on+koettu+häiriökäyttätymiseksi.+Uskoisin,+et+myös+siellä+luureissa+ja+mahdollisesti+myös+vanhempasi+ovat+väsyneitä.
12.12.2018 11:58
No+sinun+ei+ole+parantunut,+eikä+käsittääkseni+asperger/autismi+ole+edes+parannettavissa.+Sen+kanssa+vaan+joutuu+elämään.+
Mutta+ikäävähän+se+on+kanssaihmisille+jos+ko.+henkilö+ei+yhtään+osaa+ottaa+huomioon+muita+ihmisiä,+eikä+heidän+toiveitaan/tarpeitaan.+
Mikä+kyvyttömyys+asettua+toisen+asemaan+liittyy+juurikin+ko.+oireistoon.+
Se+mikä+kokemus+minulla+on,+niin+jokut+kyllä+ohjattuna+pyrkivät+parantamaan+käytöstään,+antavat+tilaa+myös+toiselle
12.12.2018 11:40
Kyllä+se+on+liikaa+ja+erittäin+häiritsevää,+jos+ei+anna+muille+tilaa/ota+muita+huomioon+vaan+hölöttää+ja+hölöttää+omiaan.+
On+ihan+hyvä+ratkaisu+siirtää+ko.+henkilö+toiseen+tilaan+jossa+hänen+hölötyksensä+ei+häiritse+muita.++Tavallaan+mainitsemasi+kaikukin+yritti+tuota,+pyrki+ohjaamaan+sinua+omiin+ketjuihsi+hölöttämään.+
Se+että+yhdellä+on+aivovaurio,+ei+tarkoita+sitä,+että+kaikkien+muidenkin+pitäisi+kärsiä+siitä
12.12.2018 11:18
Niin,+mutta+vammaisellekkin+voi+ja+saa+sanoa,+milloin+liika+on+liikaa,+ja+ohjata+esim+omaan+huoneeseen+jos+käytös+on+häiritsevää/hölötys+on+liiallista.+
Ei+se+niin+mene,+että+vammaisuus+antaa+oikeuden+olla+ja+käyttäytyä+miten+satttuu.+Monet+kyllä+pyrkivät+käyttämään+sitä+"vammaisuuskortia",+herättääkseen+kanssaihmisissä+syyllisyyttä
12.12.2018 11:02
No+se+on+mun+näkemys,+enkä+koskaan+ole+väittänyt+et+mielipiteeni+olis+yhtäkuin+totuus.++
Minusta+ny+vaan+tuntuu+siltä,+et+teissä+on+samankaltaisuutta.+
Mitä+tulee+päättömien+puhumiseen,+niin+etköhän+sinäkin+harrasta+samaa.+Sinä+vaan+et+huomaa,+kun+ajattelet/olet+sitä+mieltä++et+kaikki+sun+puhe+on+järkevää.
12.12.2018 10:36
36 / 223