Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. Käsittääkseni+ensimmäinen+kommentoija+"voisko"+ei+ole+aloittaja,+tai+jos+on+niin+sitten+hän+itsekään+ei+ymmärrä+sanaa+primaarinarsisti.Oletan,+että+aloittaja+on+seuraava+kommentoija+joka+sit+jatkaa+siitä,+kun+aloituksen+aiheeseen+ei+kukaan+ole+ottanut+kantaaToisessa+vastaavassa+jo+kommentoinkin+joku+päivä,+et+aloittaja+olis+voinu+alustaa+aloitustaan+vähän+laajemmin
  2. "Tuo+juttu+mielestäni+parisuhdeongelma+tai+liitännäinen.+"No+ilmeisesti+ny+haluatte+keskustella+jostain+muusta+kuin+aloittajan+aiheesta+primaarinarsismista.+Se+nyt+ei+kuitenkaan+liity+parisuhteisiin/ole+parisuhde+ongelma"PRIMAARINARSISMIVastasyntynyt+lapsi+on+avuton+ja+täysin+riippuvainen+hoitajastaan.+Hoitajalla+tarkoitan+tässä+tapauksessa+äitiä,+joka+on+pääasiallisesti+vastuussa+lapsen+hoidosta.+Kun+äiti+vastaa+lapsen+hoidollisiin+perustarpeisiin,+alkaa+lapsen+käsitys+ympäröivästä+maailmasta+hiljalleen+rakentua.+Terveen+narsismin+kehityksen+kannalta+on+erittäin+tärkeää,+että+vanhempi+kykenee+eläytymään+lapsen+tarpeisiin+ja+tunteisiin.+Myös+kyvyllä+lohduttaa+ja+rauhoittaa+lasta+on+suuri+merkitys.+Näistä+toistuvista+hyvän+hoidon+kokemuksista+alkaa+lapselle+muodostua+alkeellinen+minuuden+kokemus.+Tässä+vaiheessa+lapsi+ei+vielä+ymmärrä+itseään+erilliseksi+osaksi+äitiä,+vaan+kokee+äidin+hoivan+ja+huolenpidon+omana+maagisena+kykynään.+Lapsi+kokee+äidin+osaksi+itseään+ja+omaa+minuuttaan.Primaarinarsistinen+vaihe+on+osa+vauvan+normaalia+kehitystä,+jossa+hän+keskittyy+yksinomaan+omiin+tarpeisiinsa+ja+niiden+tyydyttämiseen.+Vaihe+kestää+noin+ensimmäisen+ikävuoden+loppuun,+jonka+jälkeen+lapsi+alkaa+kiinnostua+muusta+maailmasta+ja+vähitellen+lähtee+tutkimaan+ympäristöään.+Lapsi+siirtyy+seuraavaan+kehitysvaiheeseen,+sekundaarinarsismiin"http://www.epshp.fi/kersanet/vanhemmuus/pulmat_ja_kriisit/perhevakivalta/vakivallan_syyt/narsismi/narsismin_kehitys
  3. Sen+verran+ny+tähän+,+et+tosiaan+kovasti+kummeksuin+sitä+yhtä+aloitusta,+jossa+heti+suhteen+alkuun+oli+ongelmia.+Että+tämä+osio+siittä+tarinasta+puuttui"Ehkä+meidän+polkumme+kohtasivat+yksityisemmin.+Ehkä+minä+olen+se+joka+nostin+sinut+ylös+kun+olit+maassa,+annoin+sinulle+työtä+kun+olit+työtön,+näytin+sinulle+tien+kun+olit+eksyksissä,+valoin+sinuun+luottamusta+kun+epäilit,+sain+sinut+nauramaan+kun+olit+surullinen,+herätin+kipinäsi+kun+olit+ikävystynyt,+kuuntelin+ja+ymmärsin+sinua,+tunnistin+sinut+siksi+joka+todella+olet,+tunsin+sinun+tuskasi+ja+löysin+vastauksia,+ja+annoin+sinulle+halun+elää.+Tietysti+sinä+tunnistat+minut.+Minä+olen+sinun+inspiraatiosi,+sinun+ihanteesi,+sinun+pelastajasi,+sinun+johtajasi,+sinun+paras+ystäväsi,+se+jota+sinä+haluat+seurata,+ja+se+jonka+suosio+saa+sinut+hehkumaan."http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.htmlEn+tiedä+sit+mistä+oikein+on+silloin+kysymys/mihin+sitä+rakastutaan+jos+heti+suhteen+alku+on+vaikeaa+ja+arvostellaan+tapailemaansa++henkilöä+koko+ajan.+Onhan+noita+ihmisiä+kaikenlaisia,+mut+aika+käsittämätöntä+jos+heti+alkuun+on+tuommosta.Uskoisin,+et+narsistikin+ja+ainakin+kaikki+tarinat+jotka+itse+olen+lukenut+alkavat+kyllä+tuolla+alkuhuumalla.+Eihän+ny+kukaan+havittele+itselleen+kumppaniksi+sellaista+joka+het+alkuun+ja+mollaa+ja+arvostelee,+en+usko+ees+narsistien+uhrien+olevan+niin+tyhmiä.Vaikka+tiedä+sit,+arvosteltiinhan+minuakin,+etten+kuulemma+tiedä+narsisteista+mitään,++kun+kehtasin+kirjoittaa++kummastelevani+sitä+aloitusta.+No+ehkä+oli+kiireessä+kyhätty+ja+jotain+olellista+jäi+pois.
  4. Niin+tunnen+myös+joitain+naisia,+jotka+tekevät+noin+kuten+sinuakin+neuvottiin,+rahat+pois+ja+kaikenlainen+syyttely+miestä+kohtaan+ja+jotkut+yrittävät+kääntää+vielä+lapsetkin+isäänsä+vastaan+ja+kaikin+keinoin+pyrkivät+sabotoimaan++isän+ja+lasten+tapaamisia.Että+onhan+noita+surullisia+tarinoita+maailma+pullollaan+tuostakin+aiheesta,+uskottomuus.+On+toki+onnelliakin+tarinoita,+hairahtuminen+on+anteeksiannettu+ja+jatkettu+elämääMinun+onnekseni+oltiin+kuitenkin+molemmat+jo+sen+verran+ikäihmisiä,+hän+vielä+vanhempi+kuin+minä+,et+kummankin+lapset+jo+omillaan,+lapsenlapsiakin+jo+kummallakin+ja+tosiaan+sillä+miehellä+kyllä+seurustelukumppanikin,+vielä+vähän+vanhempi+kuin+se+tyyppi.+Mutta+eivät+asuneet+yhdessä+ja+kuulemma+ko.+nainen+tiesi+sen+tyypin+nettirakkauksista.+Mitä+kyllä+jälkeepäin+epäilin,+kun+kyseli+multakin+neuvoa+miten+kertoa+pettäneeensä+,kun+se+uusi+nainen+minun+ja+muiden+lisäksi+tuli+kuvioon.+Siinä+vaiheessa+sitten+minä+poistuin+siitä+kuvioista,+järki+alkoi+toimia,+kun+alkoi+olla+jo+liikaa+naisia.+Tuota+viimeistä++kommenttiasi+en+ihan+ymmärtänyt,+ettäkö+alkavat+häiritä+nuorempaa+polvea+vai+miten.+Kuullostaa+kyllä+aika+sairaalta.+Mitä+tulee+tuohon+"haluan+siis+tuoda+esiin+myös+senlaatuisen+naisvihan,+jota+olen+itse+havainnut+eli+koska+minustakin+tuli+yksinhuoltaja+ja+joku+härkki+suhteessani,+niin+panen+vihassani+asian+kiertämään"Niin+joiltain+osin+ymmärrän+tuon,+mutta+et+nyt+kuitenkaan+voi+syytellä+kaikkia+maailman+naisia+siitä,+että+miehesi+petti+sinua.+Jokin+rooli+ja+vastuu+tapahtuneesta+on+kyllä+sillä+miehelläkin
  5. Palaan+viä+tuohon+pidempään+kommenttisi,+jos+ny+sit+olet+sama+kuin+lyhyemmän+kommentin+kirjoittaja.(naurattaa)Mut+joo+muistan+kun+tulin+tänne+palstalle+niin+joku+kommentoi+et+mäkin+oon+saanu+jonkun+stalkkerin+perääni.+Asia+jota+kummeksuin+kovasti+,+en+ees+tienny+mitä+stalkkeri+tarkoittaa+ja+kummastelin+kovasti+miks+mukamas+joku+mua+seuraisNo+jossain+vaihees+sit+kun+en+ollu+viä+rekistöröitynyt+niin+joku+yritti+esiintyä+minuna.+Silloin+kans+vähän+googlettelin+ja+tosiaan+löysin+itseni+yhteenlaskutoimitus+löytyi++joiltain+muistakin+palstoilta,+en+ny+kaikkia+muista+mutta+jääny+mieleen+et+++mm.+mormooni+palstalta.+Et+tuli+sitte+selitys+sillekkin+miksi+mun+väitettiin+kirjoittavan+siellä+ja+täällä+Aikas+paljon+muakin+on+tosiaan+ahdisteltu+tällä+palstalla,+jopa+aloituksia+tyyliin+"kaikki+jotka+haluavat+yhteenlaskutoimituksen+poistuvan+palstalta+kirjoittakaan+tähän"+yms.++Myös+sitä+ilmenee+aina+ajoittain+et+tullaan+yhtäkkiä+"nokkimaan"+ohi+aiheen.+Yleensä+vedetään+se+mun+vuosien+takainen+kyseenalainen+suhde+esiin.+Mikä+kummastuttaa+minua,+et+miten+jonkun+täsin+ventovieraan+ihmisen+suhdekuviot+pysyy+muistissa+vuosikaudetKun+ny+kerran+narsistipalstalla+ollaan,+niin+jokaisen+luulis+tietävän,+et+niillä+on+usein+monia+suhteita+jopa+päällekkäin.+Ettei+se+mun+juttu+mitenkään+ainutlaatuinen+ole.+Kuinkahan+moni+mahtaa+olla+myös+ns.+yksi+joukosta,+mut+tiedä+sit+eivätkö+he+tiedä+vaiko+eivätkö+halua+vaan+olla+tietävinään.Et+viitteitä+tosiaan+on+siitäkin,+että+myös+naiset+vihaavat+muita+naisia,+ehkä+sit+tuosta+edellä+mainitusta+syystä.+Jos+joku+mies+on/on+ollut+uskoton+niin+syy+on+aina+naisen+on+tullu+täysin+selväksi.+Ihan+spostiakin+on+aikoinaan+tullu+asian+tiimoilta.Nää+ny+näitä+mun+omia+kokemuksia+tästä+aiheesta.+En+ny+tosin+väitä+olevani/olleeni++itsekään+mikään+täysin+puhtoinen+pulmunen,+mokattua+on+tosiaan+tullu+ja+oppirahat+maksettua.