Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Huhuu!+Onko+täällä+ketään?"
No+minä+täällä+tulin+vilkaisemaan+ja+olen+kanssasi+samaa+mieltä.+
Tästä+narsismi+palstasta+on+tullut+poiun+palsta+jos+ei+poiu+itse+puhu+itsestään,+niin+sitte+puhutaan+poiusta+tai+kommentoidaan+poiua+(kuten+ny+minäkin+tässä)
Tämmöksesi+tää+palsta+ny+on+näköjään+menny+ja+tuskin+asialle+on+mitään+tehtävissä,+kun+ei+tuo+Suomi24/Aller+ny+niin+välitä+mitä+näille+palstoille+kirjoitellaan/pysytäänkö+aiheessa+vai+ei
Ohan+tuossa+ilmianto+systeemissä+toki+kyllä+kohta+jossa+voi+valittaa+siitäkin,+ettei+viesti+liity+aiheeseen.
Mutta++tosiaan+varmaan+enimmät+keskustelijat+ovat+häipyneet+ja+jos+joku+tänne+eksyy,+niin+saattaa+kovinkin+ihmetellä+et+mikä+tää+tämmönen+poiu+palsta+on
Itse+en+hevin+usko,+et+tää+palsta+enää+mihinkään+elpyy.+
Tuollahan+on+toki+aihe+alueena+persoonallisuushäiriöt,+et+narsisti+aiheiset+keskustelut+kuuluu+senkin+otsakkeen+piiriin.+Aika+hiljainen+palsta+se+on+näyttänyt+kyl+olevan+
Et+voishan+joku+joka+haluaa+keskustella+narsismista+kokeilla+miten+narsismi+aiheinen+keskustelu+siellä+lähtis+käyntiin.+Toisaalta+onhan+noita+keskustelualustoja+jos+jonkinlaisia+joissa+aina+silloin+tällöin+keskustellaan+narsismista.+(esim.+eri+lehtien)
Et+mikä+estää+tekemistä+keskustelun+avauksia+niihinkin.+
Sitte+toki+on+niitä+valvotumpia,+esin+Narsistien+uhrien+tuki+ry.n+ja+kaiketi+se+Eroon+narsistista+sivustokin+on+voimisssaan.+En+tiedä+mut+luulen
Et+onhan+noita+vaihtoehtoja
25.09.2018 11:45
Niin+itsellä+kokemusta+tuosta+alkoholismi+puolesta.+
Hyvin+pitkään+kannoin+myös+itse+syyllisyyttä+siitä,+että+olin+itse+toiminut+ns.+juomisen+mahdollistajana+huolehtiessani+kaikesta
Mutta+eihän+sitä+voi+enää+jälkeenpäin+tietää,+kuin+olis+käyny+vaikka+olisin+ollu+toisenlainen.+Ainakaan+tauti+ei+ole+parantunut,+vaikka+en+enää+kuviossa+mukana+olekkaan.
Ihan+ookoo+välit+meillä+kuitenkin+nykyään+on,+ei+enää+ole+vuosiin+häirinnyt,+mutta+tavatessa+tullaan+kyllä+normaalisti+juttuun+ja+hän+oli+ensi+rakkauteni,+lasteni+isä,+että+pieni+osa+sydämestä+huokailee+sinne+jonnekkin+hänen+puolestaan
20.09.2018 15:01
Googlettamalla+löytyy+tietoa/paljon+luettavaa+tästäkin+aiheesta+jos+ei+ole+ennestään+tuttu+termi
19.09.2018 19:41
No+ko.+aloittaja+ny+tahtoi+pohtia+noita+normaali+äidin+ja+narsisti+äidin+eroja.+
Ei+siinä+sen+kummempaa,+en+näe+mitään+syytä+pahoittaa+mieltään+jos+puhutaan+myös+normaaleista+äideistä,+jos+ja+kun+tarkoitus+on+pohtia+eroja.+
Muutenkin+aloitus+"Mikä+ero+on+normaalilla+äidillä+ja+narsistiäidillä?+"on+ollu+jo+tuos+jonkun+päivän+ja+sisältää+ajatuksen,+et+normaali+äiti+ajattelee+perhettään
Munkin+kommentti+on+eiliseltä,+et+mikähän+ny+taas+tänään+saattoi+saada+aikaan+sen+pahanmielen,+niin+että+piti+se+yhteenlaskutoimituksen+seitsemän+vuotta+sitten+päättynyt+tapailusuhdekin+vetää+esiin+todisteeksi+jostain,+vaikka+aloituksen+aihe+ny+oli+jotain+ihan+muuta
Joskus+on+kyl+hirveen+vaikee+uskoo,+et+vastapuolella+olis+aikuinen+ihminen
19.09.2018 17:41
Sinulle+hunajapesä+tekee+mieli+muistuttaa,+että+ihan+julksuudessa/oikeudessakin++on+puitu+ns.+työpaikkanarsistien+tekosia.+
Myös+on+tarinoita+narsisti+naapureista,+ystävistä+jne.
Harva+kuitenkaan+viettänyt+aikaa+24/7++tai+on+ollut+avio/avoliitossa+pomonsa+tai+työkaverinsa+kanssa.+
Ettei+ole+mitään+syytä+vähätellä+kenenkään+kokemuksia,+vaikka+itse+ny+siellä+hunajapesällä+hurisikin+24/7
19.09.2018 16:21
Jahas+vaihdoit+nimerkkiä,+mutta+joo,+tutustuttu+on+aiheeseen.+Tässä+ny+vaikka+malliksi+mistä+olen+tietojani+hankkinut++
http://narskulandia.blogspot.com/2014/02/narsisti-aiti.
Myös+tämä+kirja+on+tullut+luettua
htmlhttps://www.booky.fi/tuote/mcbride_karyl/enko_koskaan_ole_tarpeeksi_hyva_kuinka/9789525613964+
Lisäksi+naisen+narsmista+löytyy+juttua+yllin+kyllin+ja+ns.+viralliset+kriteerit+ovat+laadittu+narsistista+sen+kummemmin+sukupuolta+erottelematta.+
Myös+tällä+palstalla+on+ollut+paljon+hyvääkin+luettavaa+tästäkin+aiheesta+Ja+jos+elävästä+elämästä+puhutaan,+niin+olen+tuntenut+yhden+narsisti+äidin,+nykyisin+jo+edesmennen,+hän+ei+kuitenkaan+ollut+oma+äitini.+
Muistaakseni+olen+myös+tehnyt+aikoinaan+aloituksenkin+naisen+narsismista+ja+olettavasti+vielä+äiti+ihminen+on+yhtäkuin+nainen,+vaikka+noi+sukupuoli+identiteetit+ovatkin+moninaistuneet.+
Mutta+joo,+usein+olen+tuonut+esille+sitä+omaakin+päätä+kannataa+joskus+tutkia,+jos+päähän+ei+mahdu+mitään+muuta+kuin+se+narsisti,+varsinkin+jos+mielensä+pahoittaa+jo+siitä,+että+joku+toinen++puhuu+normaaileista+äideistä.+
No+voihan+tääkin+episodi+toki+johtua+vain+huomion+hakemisesta+ja+on+tehty+tikusta+asiaa.
19.09.2018 16:14
Mitäs+kiusaamista+siinä+on,+jo+aloittajakin+toi+esiin+äidin+kahdet+kasvot/ajattelutavan+,+sen+normaali+äidin+ja+narsisti+äidin.+
On+lupa+puhua+myös+tavallisista++ihmisistä/äideistä+vaikka+jotkut+haluaisivat+puhua+vain+narsisteista+ikäänkuin+he+olisivat+maailman+ainoa+ihmiset.
Toki+narsistit+itse+tykkäävät+jos+vain+heistä+puhuttaisiin,+kaikki+huomio+vain+heille,+niin+sen+parempi
19.09.2018 15:43
Jaa+no+ei+siihen+ny+sen+kummemmin+vakavuutta+liittynyt,+kunhan+ny+kerroin+kysyjälle,+mistä+oli/on+kysymys+kun+hän+epäili+että+minulle+olisi+mielikuvitus+tehnyt+tepposet.+
Ei+sen+kummempaa,+kuin+kappale/elettyä+elämää+tällä+palstalla.
Mitä+taas+tulee+muuten+persoonaani,+niin+kyllä+joo,+itsekritiikki++ja+syyllisyys+on+kyllä+ollut+aikoinaan+liiallista,+mutta+onneksi+ikä+tuo+armollisuutta+myös+itseä+kohtaan+ja+paremmin+ymmärtää,+että+itsekukin+pitää+huolta/kantaa+vastuun++omasta+hyvinvoinnistaan.
Tosiaan+iloa+ja+hauskuutta+on+tullut+enemmän+elämään,+ehkä+siitä+syystäkin++kuin+muutenkin+kun+elämän/taloudellinen+tilanne+on+helpottunut,+kun+muistissa+on+toki+vielä+rankat+yksinhuoltaja+ajatkin
Usko+tai+älä+minun+sanotaan+usein+olevan+hauskaa+seuraa+ja+työpaikan+nuoretkin+pitävät+minusta+ja+nauravat+minun+"vakavalla"+naamalla+lausimilleni++"viisauksillekkin".+Jonkinlainen+diplomikin+siitä+aiheesta+koristaa+pukukaapin+ovea.
Mitä+tulee+luovuuuteen,+sellaiseksikin++minua+sanotaan.+Minulla+vaan+se+ei+liity+erityisesti+mihinkään+taiteellisuuteen,+vaikka+nuorempana+tuli+jotain+pöytälaatikkoonkin+kirjoiteltua+ja+minusta+piti+tulla+isona+kirjailija.+
Mun+luovuus+tulee+esiin+arjen+asioissa+ns.+ongelman+ratkaisuihin+liittyen.+Asia+jonka+myös+muut+ovat+huomanneet+ja+usein+kääntyvät+puoleeni,+että+olisko+sulla+mitään+ajatusta+miten+tämän+vois+tehdä.+Toki+siinä+jutellessa+voi+usein+käydä+niinkin,+että+kysyjälle+itselleen+syttyy+lamppu,+että+näin+mä+teenkin.+
Etten+minä+ny+kaikin+ajoin+niin+vakava+tyyppi+ole,+kuhan+ny+tosiaan+kerroin+kun+epäiltiin+et+olisin+kuvitellut+jonkun+esiintyneen+minuna.+
Aikoinaanhan+tällä+palstallakin+oli+ns.+"ilonpitoa"+ja+leikinlaskuakin,+mut+sitäkin+sit+paheksuttiin.+Et+oli+ny+niin+tain+näin,+niin+aina+jonkun+mielestä+väärinpäin.
19.09.2018 14:18
Niin+yleensä+näissä+jutuissa+on+kuitenkin+kaksi+osapuolta,+on+se+äiti+ja+hänen+aikuinen+lapsensa.+
Äidille+jo+aikuistuneetkin+lapset+ovat+häneen+lapsiaan,+joista+kannetaan+huolta+ja+muistetaan+iltarukouksessa+lähettäen+sen+hiljaisen+huokauksen+sinne+jonnekkin,+että+kumpa+lapsilla+kaikki++menisi+hyvin.+
Kuitenkin+sen++aikuisen+lapsen+pitäisi+tuntea+olevansa+itse+aikuinen.+Ihminen+joka+valitsee+itse,++huolehtii+itse+omasta+hyvinvoinnistaan+ja+päättää+itse+omasta+elämästään.+
Jos+kovasti+on+ongelmia+niin+jonkinlainen+konkreettinen+etäisyydenotto+saattaa+olla+tarpeen+ja+niitä+omia+ajatuksiaankin++voi+tarkkailla.
+Ajattelenko+minä+äitiäni+jatkuvasti+silloinkin+kun+hän+ei+ole+läsnä?+Voisinko+olla+ajattelematta+äitiäni++ja+kääntää+ajatukseni+muihin+asioihin+?+Itseeni,+omaan+elämääni+?+Mitä/millaista+elämää+haluan+elää?
Mitkä+asiat+kuuluvat+äidille+ja+mitkä+itselle.+Onko+äiti+vastuussa+vielä+aikuisen+lapsen+henkilökohtaisesta+hyvinvoinnista+?
Mielestäni+tässä+artikkelissa+oli+paljon+semmosta+jota+voi+pohtia+omaan+tilanteeseensa+liittyen
https://www.baana.fi/irti-vanhempien-vallasta/
18.09.2018 12:08
No+silloiset+muut+kirjoittajat++tosiaan+olivat+epäilleet+kohta,+ettei+se+ko.+kommentti+ollut+minun+kirjoittamani+ja+toivat+palstallakin+epäilyksensä+julki
Siitä+on+jo+niin+kauan+aikaa,+etten+ny+tarkalleen+muista+mitä+siitä+puhuttiin,+kun+iltavuorosta+kotiutessani+ilmiannoin+ko.+viestin+ja+ylläpito+poisti+sen+ja+siihen+liittyvät+kommentit.+
Ko.+minuna+esiintyvä+henkilö+loi+kyllä+vielä+jonkun+tukinikin+itselleen,+joku+Riitta+jotain?,+joka+esiintyi+jonkinlaisena+keskustelupalstojen+tutkijana+ja+oli+kuulemma+päätynyt+siihen+tulokseen,+että+minä+olen+työpaikkakiusaaja+?+
Toki+kun+kerroin+olleeni+yhteydessä+nettipoliisiin+niin+ko.+tutkija+poistui+palstalta+samantien+ja+sen+verran+kun+asiaa+pengoin+niin+ko.+tutkija+ei+ollut+edes+esiintynyt+missään+muualla,+et+tutkimus+kohdistui+sitte+vain+minuun
Itselläni+kyllä+tuo+silloinen+episodi+on+tallessa+kopioituna+spostissa,+silloin+olin+vielä+niin+vihreäkin+tällä+palstalla,+et+säikähdinkin+tosi+paljon.+
Olin+tosiaan+yhteydessä+netin+kautta+myös+nettipoliisiin,+jonka+tulkinnan+mukaan+kyse+oli+tavallaan++identitetti+varkaudesta+ja+ohjeisti+sitten+jatkoa+varten+ottamaan+uudelleen+yhteyttä+jos+tilanne+jatkuu.+Myös+yhden+silloisen+rekisteröidyllä+nimmarilla+kirjoittavan+henkilön+kanssa+keskustelin+spostitse+asiasta.
Tää+ny+vaan+ihan+tähän,+et+kyse+on+tosi+tapahtumasta,+siitä+on+ns.+mustaa+valkoisella+ja+selitys+myös+sille,+miksi+minulla+on+tää+rekisteröity+nimimerkki
Mutta+joo,+kummallinen+episodi+ja+mieluusti+toki+haluaisi+tietää+miksi+moinen+jälkeenpäin+ajateltuna+hyvin+lapsellinen+ja+typerä+yritys,+kun+hetikohtahan+muutkin+huomanneet+etten+se+ollut+minä
Mutta+joo+kaikenlaistahan+täällä+on+ja+on+ollut
18.09.2018 11:12
"Mitä+tulee+tuntemukseesi,+että+joku+esiintyisi+sinuna,+"
Se+ei+ole+tuntemus+vaan+niin+on+käynyt+ihan+todellisuudessa+ja+näkyvästi,+että+joku+yritti+aikoinaan+esiintyä+täällä+minuna/kirjoitti+minun+nimissäni+sen+jälkeen+kun+kerroin+silloiselle+kanssakeskustelijalleni+lähteväni+töihin.
Ihan+sen+huomasivat+muutkin+silloiset+täällä+olijat,+oli+jo+keskusteluakin+siitä,+et+tää+ei+ny+varmaankaan+ole+yltti
18.09.2018 09:37
"Ylt+varman+mielellään+luotsaa+ja+rajaa+aihealuetta+aikuisuhreille+fokusoidusti.+"
En+ole+rajaamassa+sen+kummemmin+aikuis-kuin+lapsiuhrien+keskusteluita,+mutta+viittauksella+tarkoitin,+että+nykyään+keskustelu+pyörii+ns.+lapsiuhreillakin+vallan+jossain+muussa+kuin+tän+palstan+aiheessa.+Pälätetään+ihan+puutaa+heinää/aiheeseen+kuulumatonta+päivästä+toiseen.+
+Aiemmin+ne+lapsuhrienkin+tarinat+täälläkin+olivat+jotain+muuta+kuin+nää+nykyiset+ja+sai+etsimään+tietoakin,+et+tarina+jos+toinen+on+luettu+toisaaltakin.+Muutenkin+jo+omiin+taustoihini+liittyen+on+aiheesta+lapsuuden+haavat++tullu+luettua+opus+jos+toinenkin+Milleristä+lähtien.++
Oletan+kuitenkin+et+nää+lapsiuhritkin+täällä+ny+kuitenkin+ovat+aikuisia,+Et+toivon+mukaan+ei+ihan+lapset+kuitenkaan+täällä+kirjoittele.++Aikuiselta+voi+jo+sitten+odottaa,+että+hän+itsekin+teksisi+jotain+oman+paranemisensa+ja+sitä+kautta+hyvinvointinsa+lisäämisen+hyväksi.+
Itselläkään+niin+ookoo+lapsuus+ole+ollut,+että+jälkensä+se+on+jättänyt+minuunkin+,+mutta+jotenkin+tuntuu+hyvinkin+vieraalta+tää+tämmönen+täällä+ajoittain+esiintyvä+"liiallinen+uhrius",+ei+voi+tehdä+mitään,+kun+ne+vanhemmat,+on+paha+olla+kun+ne+vanhemmat+ja+täällä+palstallakin+on+paha+olla,+kun+on+toi+yltti
Ymmärrän,+että+se+huono+lapsuus+on+saattanut+saada+aikaan+sen,+että+on+sairastuttu+psyykkisesti,+mutta+niihinkin+sairauksiin+ny+jonkinlaista+apua+on+saatavissa+ja+kuten+siinä+risti+esimerkissä+toisaalla+toin+kuvasin,+että+
"Entä+voisiko+sen+ristin+aina+ajoittain+hetkeksi+laittaa+nojaamaan+vaikkapa+seinää+vasten+ja+osallistua+johonkin+sellaiseen+tekemiseen+jonka+jälkeen+se+tie+olisi+hetken+kevyempi+kulkea"
Jolla+ny+tarkoitin+jotain+sellaista,+että+lähtisi+ulos,+ihmisten+pariin,+harrastamaan,+että+saisi+uusia+tuulia,+uutta+ajateltavaa,+ettei+elämä+menisi+vaan+siinä,+että+kaikki+on+huonosti,+kun+ne+vanhemmat,+ei+voi+mitään+kun+ne+vanhemmat
En+tiedä,+tuntuu+jotenkin+kummalta+jos+aikuinen+ihminen+koko+ajan+päivästä+toiseen+ajattelee+vanhempiaan.+Ymmärrän+kyllä+jos+on+sairas,+ei+ole+töitä,+eikä+ole+sitä+omaa+perhettä,+mutta+siltikin+oudoksuttaa+jos+elämässä+ei+mitään+muuta+ole
https://www.baana.fi/irti-vanhempien-vallasta/
https://sacrum.fi/elamassa-eteenpain-irti-uhriutumisesta
18.09.2018 09:30
Ohan+noita+ny+olemas
http://foorumi.narsistienuhrientuki.fi/viewforum.php?f=11
Myös+on+erikseen+monissakin+kaupungeissa+myös+vertaistukitoimintaa+joka+on+suunnattu+nimenomaan+narsisti+vanhempien++aikuisille+lapsille
Mitä+ny+täällä+oon+viime+aikoina+tehny+havaintoja,+niin+enemmänkin+puhetta+on+ihan+muusta+kuin+itse+aiheesta+noilla+narsistien+lapsillakin.+Kuhan+kuluttavat+aikaansa+ja+höpisevät+niitä+näitä.+Pahoitteluni+tästä,+mut+siltä+se+ny+vaan+kuullostaa.
17.09.2018 22:57
Joo+ei+mulla+siinä+profiilis+mitään+esittelyä+ole+ja+jossain+vaihees+tosiaan+hokasin,+et+keskusteluhistorian+voi+piilottaa.+
Aattelin,+et+josko++se+ettei+mun+kommentit+olis+niin+heti+löydettävis+hillitsisi+hieman+joidenkin+seuraamista+ja+kommenttieni+lukemista+kun+niistä+sitte+pahoittaa+mielensä
Toki+mut+helposti+löytää+muiden+joukosta+,+mut+joutuu+ny+kuitenkin+jonkin+verran+skrollaileen+esim.+noita+poiun+kymmeniä+kommentteja.+Et+siitä+sit+voi+päätellä,+et+on+itse+halunnu+lukea,+että+tavallaan+se+vastuu+on+lukijan+jos+lukee+veemäisen+yhteenlaskutoimituksen+kommentteja+ja+pahoittaa+niistä+mielensä.
Mut+pääpointtina+ny+mulla+on+se+ettei+kukaan+ny+voi+yrittää+esiintyä+minuna.+Toki+ehkä+joku+voi+osata+joskus+senkin+systemin++murtaa,+mut+siittä+sit+voi+jo+vastuuttaa+tätä+suomi+24:ää/Alleria+tai+kenen+omistukses+tää+ny+sit+onkaan.
17.09.2018 21:39
No+ainakin+sillä+silloisella+tuntemallani+tyypillä+oli+aikoinaan+parikin+eri+nimistä+profiilia+treffipalstalla.+
En+tiedä+nykyään+kun+en+ole+aikoihin+käyny.+Ilm+on+jollain+tavalla+tikentunu+ku+ei+pääse+sillain+profiileja+selaamaan+kuin+takavuosina
17.09.2018 13:41
Tai+onhan+nytkin+kirjautumispakko,+ainakin+mun+pitää+kirjautua+tänne+tulles+joka+kerta.+Oliko+kyse+ny+kuitenkin+nimimerkin+rekisteröimispakosta+vai+onko+nykyään+niin,+et+ilman+rekisteröimätöntä+nimmaria+ei+tarvitse+ees+kirjautua,+tehä+niitä+yhteenlaskutoimituksia?
17.09.2018 13:16
Jaa,+en+ole+kuullutkaan+moisesta+kirjautumispakosta.+
Tiedä+sitten+muuttaako+se+mitään,+kun+netissä+ny+kuka+tahansa+voi+sanoa+olevansa+mitä+tahansa,+oli+ny+sit+sininen,+punainen+tai+ns.+puskanikki+ja+miten+senki+sit+estää+jos+joku+haluaa+rekisteröidä+itselleen+montakin+nimmaria
17.09.2018 13:12
"Minä+nuokin+silloiset+aloittajat+kirjoittivat+sen+kirjoittivat...+ja+heillä+siihen+oikeus."
No+mielestäni+en+ole+koskaan+kiistänyt+kenenkään+oikeutta+kirjoittaa+täällä+ja+katson+että+tuo+sama+oikeus+on+minullakin,+jos+ei+ylläpito+toisin+määrää,+vaikka+aikoinaan+niitä+"kaikki,+jotka+haluavat+yhteenlaskun+poistuvan+palstalta"+aloituksiakin+tehtiin
Mutta+tuohon+juttuun+liittyen+mun+mielestä+ny+vaan+sillon+tuntui+kuvottavalta,+että++lasten+äiti+kantoi+huolta++sen+narsistin+uudesta+kumppanista+ja+ikäänkuin+toisen+käden+tietona+kerrottiin+eksän+pahoinpitelevä+lapsia+sairaala/psyk+osasto+kuntoon
Mun+mielestä+ny+näis+narsistijutuiskin+on+joku+tärkeysjärjestys,+ykkösenä/suurimpana+huolenaiheena+ei+voi+olla+narsistin+uusi+kumppani+jos+lapsia+pahoinpidellään
Mutta+joo,+vanha+juttu,+toivottavasti+ei+ollu+tosi
17.09.2018 12:44
Niin+ihan+hyviä+pointteja+sulla+ja+itsenikin+tuonnistin+tuosta+keskustelun+torppaamisesta+het+alkuun.+Muistan+äkkiseltään+parikin+aloitusta+joihin+puutuin+kun+menivät+aihesisällöltään+niin+överiksi.+
Toinen+liittyi+sellaiseen+kun+narsistin+uhri/+eksä+oli+huolissaan+sen+narsistin+uudesta+kumppanista+ettei+sille+vaan+sattuisi+mitään+pahaa.+Samalla+hän+toi+laajasti+esille,+miten+ko.+eksä/+lasten+isä+pahoinpiteli+lapsiaan+ja+lapset+olivat+psyykkisessä+hoidssa
Minun+on+vaikea+uskoa,+että+kukaan+täysjärkinen+naisihminen+kantaisi+huolta+mistään+eksänsä+uudesta+tuollaisessa+tilanteessa+vaan+keskittäisi+kaikki+voimavaransa+lastensa+hyvinvointiin.
Toinen+juttu+oli+joku+yksinhuoltaja+joka+oli+totaalisen+yksin+lapsensa+kanssa,+kun+eksä+ei+lapsesta+välittänyt.++Oman+kertomansa+mukaan+hän+nappaili+alkoholia+jaksaakseen+olla+lapsensa+kanssa.+Niin+ikään+hän+oli+kovasti+käärmeissään+kun+lääkärit+eivät+kirjoittaneet+hänelle+rauhoittavia+lääkkeitä.+Että+siinäkin+tapauksessa+ny+olis+ollu+tärkeämpää+keskittyä+niihin+omiin+ongelmiin.+
Mutta+joo,+en+tiedä+olivatko+tositarinoita+vaiko+keksittyä,+mut+mun+mielestä+ny+noi+molemmat+tarinat+antoivat+ymmärtää+että+lapset+oli+sivuseikka.
Se+että+poiu+täyttää+näitä+vanhojakin+ketjuja+ny+mua+sinällään+haittaa,+kun+keskustelu+varsinaisesta+aiheesta+on+tyrehtynyt+jo+ajat+sitten.
Mutta+joo,+hyvä+pointti+tuo,+että+kyllä+palstan+tasosta+saa+jonkinlaisen+kuvan+ku+lueskelee+jonkin+verran+ja+nykyään+kun+tosiaan+ei+sen+kummemmin+keskustelua+synny,+niin+satunnaiset+kävijät+varmaan+sitte+etsivät+toisen+paikan+missä+voivat+purkaa+tuntojaan.
17.09.2018 11:23
Niin,+nimimerkillä+"aikatotaalia"+haluttiin+tuoda+poiu+tähän+keskusteluketjuun+mukaan,+kun+yksin+huhuili+siellä+omassa+ketjussaan+ja+loppu+sitten+onkin+jo+historiaa,+enimmät+kommentit+sitte+onkin+sen+jälkeen+poiua+ja+poiun+puhetta+itsestään,
Mitä+sitten+tulee+noihin+aloituksiin,+niin+tein+aloituksen+ny+kun+mielestäni+tuokin+asia+on+tärkeä+nostaa+aika+ajoin+esille+ja+tosiaan+ko.+henkilöltä+on+julkaistu+aiheesta+myös+kirja.+Aihehan+liittyy+myös+hyvinkin+palstan+aiheeseen+ja+lukemani+perusteella+narsisti+suhteissa+usein+on+henkisen+väkivallan+lisäksi+myös+fyysistä+väkivaltaa.+Myös+monissakin+uhrien+tarinoissa+on+tuotu+esille+myös+tuo+lähtemisen+vaikeus,+josta+minullakin+on+kokemusta+liittyen+avioliittooni.+
Että+jos+joku+on+tuonkaltaisessa+tilanteessa,+niin+hän+saa+tietää/luka+ettei+kuitenkaan+ole+ongelmissaan+ainoa+ja+olettasin,+että+kirjassa+paneudutaan+myös+tuohon+lähtemisen+vaikeuden++ongelmaan.
Mitään+suurta+yleisöryntäistä,+saati+vilkasta+keskustelua+en+edes+odottanut,+kun+eihän+täällä+poiun+ja+minun+lisäkseni+juurikaan+kukaan+muu+käy,+saati+keskustele.+Näkeehän+sen+jo+noista+luetuimmistakin,+joihin+ei+tääkään+ketju+kuulu+vaikka+aktiivista+keskustelua+käydäänkin.+
Olihan+siihen+aloitukseeni+toki++kommentoitu,+niiden+sisällöstä+en+tiedä+kun+kommentit+oli+poistettu.+Ymmärsin,+että+ilm.+ollut+jonkun+sairaan+mielen+tuotosta+eikä+liittynyt+aloituksen+aiheeseen.+Semmostahan+se+nykyään+tuppaa+täällä+olemaan.
Ettei+ny+se+aloitusten+tekeminen+ny+sinällään+ole+mun+juttu,+mutta+eihän+sitä+tiedä+vaik+joku+joskus+eksyy+tänne+ja+lukee+sen,+mahd.+lukee+kirjankin+ja+saa+uusia+ajatuksia+jne.+
+Täällä+palstallahan+ny+ei+enää+varsinaista+aiheen+mukaista+keskustelua+ole+aikoihin+syntynyt,+mutta+toki+joskus+ilahtuu+jos+voi+välillä+lukea+ja+keskustella+jostain+muustakin+kuin+poiusta+tai+tästä+palstasta
17.09.2018 09:27
53 / 223