Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "Selkeästi+hän+on+nyt+ainakin+päättänyt+että+kaipaat+huomiota+huomion+takia+"En+ole+sen+kummemmin+mitään+päättänyt+,+enkä+erityisesti+korostanut+sitäkäään+että+poiu+itse+haluaisi+huomiota,+vaan+yleisluontoisesti+kyllä+todennut+että+kaikki+ihmiset+kaipaavat+tulevansa+huomoiduksiSiellä+lukee+kyllä,+että+minun+mielestäni+myös+poiu+ansaitsee+huomiota+ja+samalla+kun+ihmistä+huomioidaan+tavalla+tai+toisella,+niin+se+tarkoittaa+että+ihminen+on+tullut+kuullut+ja+nähdyksi.Mikä+huomio+ny+tarkoittaa+tämmösellä+palstalla,+että+hänestä+ja+hänen+asioistaan+oltaisiin+kuitenkin+kiinnostuneita,+niitä+joskus+kommentoitaisiin+vaikka+ei+ihan+samaa+mieltä+oltaisikaan+tai+sitten+kiiteltäsiin+jos+tuntuu,+että+hän+on++tarjonnut+jollekulle+jotain+mistä+on+olllut+apua.Mutta+jos+ny+oikesti+on+seurannut+noita+poiun+juttuja,+niin+tosi+harvoin+kukaan+on+kiinnostunut+hänestä+tai+hänen+esittämistään+asioista.+Tässäkin+ketjussa+huomaa,+että++yhteenlaskutoimitus+kiinnostaa+enemmän,+kommentoidaan+minua,+pohditaan+minun+sanomisiani+ja+tekemisiäni,+eikä+poiun+sanomisiin+oteta+mitään+kantaa.+Bongasin+myös+tuolta+poreelta+joitain+kommenttia+joissa+oli+ikäänkuin+vertailun+makua+ssuuntaan,+että+taiteilijat+vs.+tavikset.+Hänellä+oli+myös+kohta+jossa+hän+mainitsi+,+että+"Siksi+itse+nautin+suunnattomasti,+kun+pääsen+nauttimaan+kulttuurista,+jossa+toiselle+osoitetut+huomionosoitukset+eli+paikallinen+normikäytös+on+vain+ihan+normaalia+elämää."Niin+kuten+tuo+porehenkilökin+toi+esille,+että+huomionsoitukset+kuuluvat+normikäytökseen+ja+normaalin+elämään.++Mutta+tässä+kohtaa+ny+on+kyse+yksilöstä,+joka+on+kertonut+ettei+pääse+juurikaan+mihinkään+kultturirientoihin+liikkumisvaikeuksien+ja+köyhyyden+takia.+Puhutaan+henkilöstä+jonka+arki+ja+elämä+tuskin+kovinkaan+hyvin+sujuu,+henkilöstä+joka+käyttää+suurimman+osan+valveilla+olosajastaan+tämmösellä+suomi24+narsismi+palstalla,+jossa+ko.+henkilöä+ei+edes+juurikaan+huomioida+millään+tavalla+vaikka+hän+tuottaa+tänne+materiaalia+päivästä+toiseen.+Että+eiköhän+hänkin+ny+ansaitse++teidän+huomiotanne+silloin+tällöin.+Täs+kohtaa+ny+alkoi+soimaan+korvassa+biisi+"yksinäisen+miehen+puku""Hyvät+naiset,+hyvät+neiditsaanko+hetkeksi+teidän+huomionneolen+tänään+täällä,+edessännevoitte+antaa+tyylilleni+tuomionnePoiu+itsehän+myös+mainitsi+motiivinsa++kirjoittaa+täällä+"Mehän+juuri+yritetään+täällä+kirjoittaa+meistä+"näkymättömistä"+ihmisistä-+Sehän+juuri+onkin+aiheemme"Niin,+nähkää+myös+poiu+ja+muut+hänen+kaltaisensa,+antakaa+huomiota,+mikä+ei+tarkoita+sen+kummempaa+kuin+sana+silloin+tällöin,+et+ootte+lukenu,+kiinostuneita+hänestä+ja+hänen+asioistaan.Minut+voitte+jättää+vähemmälle+huomiolle,+kun+mulla+ny+kuitenkin+on+elämä+ja+varsinaiset+ihmissuhteet+toisaalla.+Poiulla+ilm.+kanssakäyminen+ja+ihmissuhteet+ovat+enimmäkseen+vaan+virtuaalisia/+täällä+netissä+ja+tosiaan+hyvin+harvoin+hän+saa+palautetta+mistään+vaikka+kirjoittaa+erittäin++paljon.+Mun+on+oikeasti+hyvin+vaikea+uskoa,+et+tosissanne+välitätätte+ko.+henkilöstä+ja+että+hänen+ajatuksensa+ja+kirjoituksensa+ravitsevat+teitä+kun+se+kiinnostus+ja+arvostus+ei+juuri+näy+missään.+Ennemmin+teitä+kiinnostaa+vaan+riitely+mun+kanssa.
  2. Niin,+onhan+se+suoraan+sanottu+mutta+siltä+se+kuitenkin+vaikuttaa.++Kannattaa+lukea+tarkoitin,+sillä+kommenttini+koski+kirjoituksiasi,+eikä+sinua+ihmisenä.+Minä+sentään+huomioin+sinut++silloin+tällöin+jopa+keskustelen+kanssasi+ja+hieman+haastankin+sinua+vuorovaikutukseen+kanssani.+monestakin+asiasta+minulla+on+mielipide,+joka+poikkeea+omastasi,+mutta+otan+kitenkin+kantaa+sinuun+liittyviin+asioihin+.+En+tekisi+niin+jos+olisit+minulle+täysin+yhdentekevä+ihminen.+Kirjoitat+todella+paljon,+mutta+hyvin+harvoin+kukaan+ottaa+kirjoituksiisi/tilanteeseesi++mitään+kantaa.+Ei+heillä+ole+kirjoituksistasi,+sinun+huonoista+tai+hyvistä+kokemuksistasi,+tilanteestasi,+kiinnostuksen+kohteistasi,+ylipäätään+juurikaan+mistään+sinuun+liittyvästä+mitään+mielipidettä,+eivät+he+ole+kiinnostuneita+sinusta/sinun+mielipiteistäsi.+Jonka+takia+epäilen+etteivät+he+juurikaan+lue+niitäMutta+nyt+kun+minä+tulin+vähän+hämmentelemän+soppaa,+niin+johan+sait+kannattajia,+hieman+vaan+epäilen+etteivät+nuo+kannustusjoukot+niinkään+tue+sinua+vaan+heidän+tarkoituksensa+ny+vaan+on+enempi+kinastella+kanssani.+Hyvä+esimerkki+on+tuo+"huomionkerääjä"+tuossa.+Yhdessäkään+lauseessa+hän+ei+puhu+sinusta+vaan+keskittyy+pelkästään+minuun.+Hän+jos+kuka+näköjään+haluaa+minulta+huomiota/+ilm.+jatkaa+tätä+juttua,+että+palstalla+olis+edes+jotain+säpinää.No+hyvin+usein+ny+tulee+vastailtua+näihinkin,+vaikka+ei+se+aina+niin+viisastakaan+ole.+Mutta+toivotaan+ny+kuitenkin,+että+hänkin+suuntaisi+enempi+mielenkiintonsa+sinuun+kuin+minuun.+Huomaisi+sinutkin+ja+juttelisi+sinun+kanssasi+sinulle+tärkeistä+aiheista.+Vaikka+toivonkin+että+poiu+vähentäisi+roimasti+täällä+keskustelua+itsensä+ja+oman+hyvinvointinsa+vuoksi.+Mutta+jos+hän+ei+siihen+kykene+niin+minun+mielestäni+on+oikeus+ja+kohtuus,+että+joku+joskus+kiinnostuisi+hänestäkin+/+keskustelisi+hänen+kanssaan+hänen+esille+ottamistaan+asioista+varsinkin+nyt+kun+kuullostaa+siltä,+että+hänestä+ja+hänen+kirjoituksistaan+pidetään,+että+se+hänen+ja+hänen+kirjoitustensa+arvostaminen+todella+näkyisi+jossain+.Mutta+jos+nää+kannustusjoukot+ny+enimillään+vaan+keskityyy+minun+arvostelemiseeni,+niin+mielestäni+se+hyvin+kuvaa+sitä+mitä+sanoin++kirjoittamiseesi+liittyen++"tuskin+monikaan+niitä+lukee,+saati+arvostaa"+Myös+poiu+siinä+kuin+kuka+tahansa+ihminen+tarvitsee+ja+ansaitsee+välillä+huomiota.+Tiedän+ettei+hän+pidä+minusta,+mutta+silloin+harvoin+kun+joku+muu+hänen+kanssaan+keskustelee+niin+huomaa+miten+iloiseksi+hän+tulee+ja+kiittelee+keskustelukumppaniaan.+Sellaista+soisi+hänen+kokevan+enemmänkin+jos+ja+kun+hän+edelleen+viettää+suurimman+osan+valveillaolostaan+tällä+palstalla
  3. Minä+en+mitään,+enkä+ketään+kuhan+ilmaisen+mielipiteeni+jostain+asiasta+ja+itsekukin+voi+jättää+ne+omaan+arvoonsa.++Kuten+itsekin+toteat+jokainen+ihminen+itse+päättää+omista+asioistaan/valinnoistaanMitä+tulee+esim.+poiun+ravitsemukseen,+niin+kertomansa+mukaan+hän+on+köyhä,+jolloin+hänenen+kohdallaan+ei+ilm.+ole+mahdollista+saada+niitä+luomutuotteita+tai+ravintolisiä+jotka+mainitset.+Enkä+usko+hänellä+olevan+mitään+hienoa+tukiverkkoa+kun+ja+jos+olisi,ei+hän+viettäisi+valveilla+olo+aikaansa+täällä+vaan+tukiverkko+varmasti+myös+yrittäisi+saada+hänet+pois+kokopäiväisestä++tietokoneella+istumisesta+tarjoamalla+hyvää+seuraa+ja+vaihtoehtoista+tekemistä.Myöskään+en+ole+mikään+etiikan+erityisasintutija,+vaikka+toisinaan+joutuu+pitkään+pohdiskelemaan+ja+etsimään+säällisiä+ratkaisua+joihin+tilanteisiin,+siten,+että+ns.+kaikki+kokevat+tulevansa+kuulluksi+ja+ymmärretyksi+ja+jos+mahdollista+tilanne+muuttuu+paremmaksi+kaikkien+kannalta.+Mitä+tulee+negatiivisuuteen+tässä+kohtaa,+niin+en+löydä+mitään+postiivista+siitä,+että+sairas+ihminen+viettää+liiaksi+aikaansa+tämmösellä+palstalla.+Kuten+totesin+netti+tarjoaa+myös+paljon+parempia+paikkoja+keskustella+mm.+etiikasta+kuin+tämä+suomi+24+narsismi+palsta+Hyvää+lukemista+taas+saa+lainattua+kirjastosta+ja+kaukolainauksella+saa+lähestulkoon+mistä+tahansa+jos+siellä+lähikirjastossa+ei+satu+olemaan+juuri+sitä+tiettyäMitä+tulee+siihen+pahaan+oloon,+niin+poiu+on+monesti+todennut,+että+hänen+tulee+paha+olo+minun+kirjoituksistani.+Toki+hän+ehkä+toivoisi,+että+poistuisin+täältä+tai+vaihtoehtoisestihan+hän+jo+esitti,+että+minun+pitäisi+ottaa+hänet+huomioon+sillä+tavalla+,+että+minun+pitäisi+varoa+ilmaisemasta+omia+ajatuksiani/mielipiteitäni+ettei+hänelle+tule+paha+olo.+Jotenkin+ny+vaan+ajattelisin,+että+vastuu+niistä+omista+oloista+on+myös+ihmisellä+itsellään.+Vähemmän+palstalla+oloa++voisi+tarkoittaa+myös+vähemmän+pahaa+oloa,+kun+ihmisellä+itsellään+on+myös+valinnan+mahdollisuus.No+joo,+jotensakin+huvittavaakin+kun+ny+tosiaan+niin+kovin+voimakkaasti+tunnutaan+puolustelevan+poiun+täällä+oloa.+Joistain+kommeteista+voi+päätellä+että+ehkä+enimillään+ny+halutaan+kinastella+minun+kanssasi+ja+ko.+poiu+on+ihan+sivuseikka.+Mutta+no,+saahan+poiu+ny+kosolti+sitten+huomiota+tässä,+ehkä+hän+on+sen+ansainnut+kun+päivästä+toiseen+jaksaa+kirjoitella,+vaikka+tuskin+monikaan+niitä+lukee,+saati+arvostaa
  4. Kylläpäs+ny+taas+tuli+kaikenlaista+senlaatuista+selitystä,+todistelua++ja+puolustelua,+että+oleminen+suomi+24+narsismi+palstalla+aamusta,+iltaan+päivästä+toiseen+olisi+ihmisen+terveydelle+ja+hyvinvoinnille+hyväksi.+Pelkästään+jo+jatkuva+ruudun+tuijottaminen,+laitteiden+valo+ja+säteily+heikentää+ihmisen+terveyttä+monella+tapaa.+Tutkitusti+se+vaikuttaa+unen+laatuun+ja+saattaa+aiheuttaa+masennusta.+Lisäksi+jatkuva+tietokoneen+ääressä+istuminen+aiheuttaa+vähenevän+liikkumisen+kautta+monenlaisia+terveyshaittoja+,+samoin+ravitsemus+kärsii+jos+syödään+jotain+pikaisesti+jotain+monitorin+ääressä,+ihmissuhteet,+harrastussuhteet++kärsivät.++Edelleen+tämmösillä+palstoilla+oleminen+aiheuttaa+pahaa+oloa+kuten+jo+aloittajakin+totesi+ja+monista+Poiun+kommenteistakin+voi+päätellä,+että+myös+hänelle,+kun+tämmösellä+palstoilla+ny+käyvät+kaikenkarvaiset+ihmiset+,+esim.+kuten+minunlaiseni+tai+sitten+joku+muu,+kuten+ny+tässä+tuo+40neurologista+vaivaa+tyyppi.+Mitä+yleisesti+tulee+tietokoneseen+ja+internettiin+niin+se+on+vähän+niinkuin+tuli+hyvä+renki,+mutta+huono+isäntä.+Tiedonhakuun+oiva+väline+kyllä+ja+maailmankuva+avartuu+ja+tosiaan+jotkut+ansaitsevat+jopa+rahaa,+jolloin+heille+tietokone+on+työntekemis+väline.+Mutta+tässä+poiun+kohdalla+ei+ole+mistään+sellaisesta+kyse,+hän+ny+on+vaan+täällä,+täällä+suoli24+narsismiaiheisella+palstalla+tuottaen+sitä+omaa+monologiaan,+kunnes+ny+tulee+välillä+joku+minunlaiseni+hieman+sekoittamaan+pakkaa+ja+näyttää+sitten+poiun+kannattajia+olevan+näissä+kohtaa+useampikin.+En+osaa+ajatella+tällä+palstalla+olevan+mitään+,+kehittävää,+rakentavaa++yms.+joka+olisi+poiulle+hyväksi+vaan+päinvastoin.+Ajatttelisin,+et+jos+joku+toivoo+poiulle+parempaa+elämää,+niin+hän+minunlaillani+kannustasi+vähentämän+tätä+täällä+oloaan.+Myöskään+etiikka+ei+ole+tämmöselle+palstalle+sopiva+aihe,+kun+montaakin+eettistä+sääntöä+täällä+rikotaan.+Jotensakin+huvittavaa+pyrkiä+yhdistämään+etiikka+ja+narsismi,+että+aika+kauas+on+tän+palstan+aiheesta+menty.+Edelleen+etiikkaan+liittyy+myös+vahvana+kriiittinen+tarkastelu,+nimenomaan+kriittisyys++on+se+jokuin+joka+saa+kysymään+haastaa+pohtimaan+ja+miettimään.+Etiikan+ydin+ei+ole+sitä+että+kaikki+tieto+tai+totuus+olisi+vain+yhden+henkilön+hallussa.+Käsittääkseni+täällä+suomi24:ssäkin+on+filosofiasta+ja+etiikasta+kiinnostuneille+oma+palsta,+vaikka+sen+verran+kun+vilkaisin+äsken,+kovin+laadukasta+keskustelua+ei+sielläkään+käydä+jos+ei+täälläkään,+ei+palstan+aiheesta,+eikä+muutenkaan.+Toki+on+olemassa++järkevämpiäkin+saitteja+keskusteluun+noista+aiheista+kuin+tää+suomi+24+jos+se+tietotaito+riittää+sellaiseen,+esim+tässä+on+yksi+saitti,+joka+sitten+johtaa+toiseen.+https://www.filosofia.fi/Kuten+tuo+käpylemäkin+totesi.+"Etiikasta+keskustlu+vaatii+eettistajuisen+seuran."+Sellaista+seuraa+tuskin+suomi24+narsismi+palstalta+löytyy+ja+tuskin+muiltakaan+tän+suoli+24:n+palstoilta.+Pikkusen+huvittaakin+jos+joku+niin+uskoo,+että+tässä+ja+nyt+tällä+palstalla+käydään+jotain+korkealentoista+eettistä+keskustelua.
  5. "Myönnetään+tämä+että+olen+silleen+epäempaattinen+etten+pysty+menemään+joidenkin+muiden+tasolle+miettimään+mikä+yhteys+eri+henkilöiden+hihityksillä+on+enkä+koe+semmoseen+erityistä+empatiaa."Niin+tässä,+eikä+sinun+tapauksessasi+ny+päälimmäisenä+ole+niinikään+empatia+vaan+vaikeutesi+ymmärtää+liittyvät+siihen+Aspergeriin"Sosiaalisessa+mielikuvituksessaAsperger-+henkilöllä+voi+olla+vaikeuksia+mieltää+erilaisia+tilanteita+oman+kokemuspiirinsä+ulkopuolelta.+Tämä+vaikeuttaa+uusiin+tilanteisiin+sopeutumista+ja+toisten+ihmisten+käyttäytymisen+ja+toiminnan+tulkintaa.Hänelle+voi+olla+vaikeaa+asettua+toisen+ihmisen+asemaan+ja+mieltää+se,+miltä+toisesta+tuntuu."https://www.autismiliitto.fi/autismikirjo/aspergerin_oireyhtymaMutta+joo,+kyse+ny+sinällään+ei+tosiaan+ollut+empatiasta,+että+sinun+olisi+pitänyt+jotenkin+ottaa+osaa+siihen+,+että+niinkin+on+minulle+käynyt+vaan+enemmänkin+yritin++tuon+esimerkin+avulla+saada+sinut+ymmärtämään,+ettei+tosiaankaan+kaikki+hihittely+ja+nauraminen+ole+positiivista+varsinkaan+tämmösillä+palstoilla.+Pahoitteluni+jos+jotenkin+järkytin+sinua,+mitenkään+tarkoituksellisesti+en+halua+sinua+loukata,+mutta+aika+ajoin+tulee+kuitenkin+jankattua+tätä+liiallista+palstalla+olemista++sinun+kanssasi+syystä,+että+se+ei+ole+hyväksi+sinulle,+eikä+kenellekkään+muullekkaan+ihmiselle.Joiltain+osin+ymmärränkin+sinua+miksi+olet+täällä,+mutta+toivoisin,+että+havahtuisit+ymmärtämään+asian+itsekin+ja+keksisit+itsellesi++muuta+tekemistä+ja+kiinnostuksen+kohteita+kuin+oleminen+tämmöisellä+palstalla.+En+tiedä+ymmärrätkö+mitä+tarkoitan,+mutta+uskon+olevani+oikeassa+tässä+asiassa.+Mietin+sitäkin,+että+olisko+sinulle+olemassa+jotain+laadukkaampia+paikkoja+kuin+tämä+suomi+24+kun+täällä+ny+ei+ole+juuri+valvontaa+ja+kuka+tahansa+voi+sanoa+olevansa+mitä+tahansa.+Edellen+kuten+jo+tämän+ketjun+aloittajakin+totesi+"Täällä+olevien+kirjoitusten+lukeminen+on+suuresti+pahentanut+oloani+myös.+Olen+tyytyväinen+että+hain+ammattiapua+ja+hän+suositteli+että+en+käy+täällä+enään+uppoutumassa+kirjoituksiinne."Mielestäni+tuo+suositus+olisi+hyväksi+niin+sinulle+kuin+kaikille+muillekkinMitä+etikkaan+tulee,+se+ei+suinkaan+ole+kielteinen+asia,+mutta+on+erittäin++monitahoinen+juttu+ja+asioita+pitäsi+pohtia+hyvin+monelta+kantilta+varsinkin+jos+kyse+on+ihmisistä/ihmisten+välisistä+asoista.Tavallaan+pitäisi+ottaa+jokaisen+ihmisen+jota+asia+koskee+mielipide+huomioon,+pohtia+asioiden+taustoja,+syitä+ja+seurauksia+niin+ihmisille+itselleen+kuin+hänen+lähipiirilleen+ja+mahdollisten+valintojen/päätöksien+vaikutuksia+vielä+tulevaisuuteenkin.+Ja+vaikka+kuinka+pohtisi+ja+yrittäisi+valita+vain+hyviä+asioita+niin+useinkin+saattaa+silti+käydä+niin,+että+joku+kokee+kuitenkin+tulleensa+kohdelluksi+epäeettiseksi+jossain+kohtaa.,+koska+me+ihmiset+ollaan+erilaisia,+arvotamme+asioita+erilailla.+Mikä+on+hyvä+toiselle+ei+välttämättä+ole++sitä+toiselle.
  6. "Onko+tästä+sinulla+ehkä+oikein+omakohtainen+kokemus+historiassasi,+kun+niin+paatoksellisesti+tästä+paasaat?+"Kyllä+joo+on+kokemus,+juurikin+tältä+palstalta+ja+tän+aiheen+parista.+Voisin+jopa+kopioida+tuolta+spostistani+esimerkiksi,+mutten+ny+viitsi+nähdä+sitä+vaivaa.+Lapsellinen,+läpinäkyvä++ja+typerä+juttuhan+se+oli,+joku+yritti+esiintyä+minuna+ja+tosiaan+sitä+hihittelyä+piisasi+sitten.++Ilmeisesti+hän+oli+omasta+mielestään+hauska,+mutta+tiedä+sitten++ehkä+taustalla+jonkin+sortin+kateutta,+kun+tuli+heti+perään,+kun+joku+tuntematon+silloinen+palstakirjoittaja+hieman+ikäänkuin+kehui+minuaKokemusta+tuosta+hihittelystä+ilkeämielisen+kommentin+yhteydessä+on+myös+toisessakin+kohtaa,+joka+myös+liittyy+tavallaan+tän+palstan+aiheeseen,+mutta,+se+taas+sitten+on+toisen+ihmisen+yksityiselämään+liittyvä+asia,+etten+sitä+sen+enempää+lähde+avaamaan.++Mutta+joo,+ilmiöhän+on+yleinen+esim.+koulumaailmassa,+joku+suljetaan+ulkopuolelle+ja+sitten+kaveriporukassa+sitten+osoitetaan+sormella,+sipistään+ja+hihitelläänEttä+on+sitä+monenlaistakin+naurua,+spontaania+ja+sydämen+pohjasta+tulevaa,+sellaista+joka+syntyy+aidosta+ilosta/hauskuudesta++ja+tosiaan+myös+sellaista+ilkeämielistä,+toista+pilkkaavaa,+vähättelevää+jolla+yritetään+saada+toinen+naurunalaiseksi.+Mietin+tuossa+kun+poiu+sanoi,+että+"Minä+pidän+sitä+myönteisenä+palautteena+kun+joku+sanoo+mulle+että+kirjota+mulle+vielä+lisää+monologia,+että+saan+nauraa+vielä+lisää.+"Että+joo,+huumori+on+positiivinen+defenssi+käyttäjälle+itselleen,+mutta+tiedä+sitte+mitä+ajattelis+heistä+jotka+kannustaa+poiua+kirjoittamaan,+että+saavat+nauraa+hänelle.
  7. "Minä+tiedän+mistä+tuo+tunteesi+johtunee."Ensinnäkään+minulla+ei+ole+sellaista+tunnetta+sinällään,+mutta+vertasin+toivettasi+siitä,+että+minun+pitäisi+miettiä+motiivejani+,+erityisesti+sinun+tunnetilojasi,+kun+tulen+tänne+palstalle+tuohon+munan+kuorilla+kävelyyn.+Kommenttisi+sisältää+juurkin+tuon++mm.+narsisteihin+liitetyn+"munankuorilla+kävelyn",+että+pitäisi+varoa+sanojaan,+ettei+vastapuolen+tulisi+paha+mieli.+Mikä+ny+tarkoittaa+loppupeleissä+ettei+saisi+esittää+kritiikkiä+sinun+toimintaasi+kohtaan.+Mutta+joo,+toiveesi+esitit,+mutta+en+aio+sitä+noudattaa+siten+kuin+haluat,+koska+tällä+kritisoinilla+liiallista+palstalla+oloasi+kohtaan+on+kuitenkin+hyvä+tarkoitus.+Toki+ammattiroolini+ja+siihen+liittyvä+ammattietiikkakin+saattaa+taustalla+vaikuttaa,+mutta+se+ei+tarkoita+että+kuvittelisin+olevani+henkisesti,+mitä+sillä+ny+tässä+tarkoitakaan+ylimmäisesi+vaan+enemmänkin+kyse+on+van+siitä,+että+uskon+olevani+oikeassa+sen+asian+suhteen,+että+sinulle/terveydellesi+olisi+kaikella+tavalla+hyväksi+huomattavasti+vähentää+täällä+palstallla+oloasi.Kovin+paljon+muuten+ei+voi+ottaa+kantaa+sinun+terveyteesi/asumisoloihisi+yms.++kun+en+todellisuudessa+tiedä+niistä+mitään.+Mutta+toki+on+tullut+selväksi+ettet+kykene+ottamaan+mitään+apua+vastaan+vaikka+vammaispalvelulain+puitteissa+sinulla+olisi+mahdollisuus+sitä+saada+jos+tilanteesi+on+se++mitä+täällä+olet+kertonut.Mutta+joo,+eiköhän+tää+ny+taas+riitä+tästä+aiheesta+tähän+kohtaan,+kun+tavallaan+ny+kuitenkin+itsekin+saatan+lisätä+sinun+täällä+oloasi+pelkästään+jo+sillä+kun+keskustelen+kanssasi.+Mitä+tulee+huumorintajuuni+niin+kyllä+joo,+se+on+omituinen+ja+mitä+tulee+hihittelyyn,+niin+välttämättä+se++ei+ole+aina+iloista/positiivista+vaan+sitä+käytetään+myös+ilkeilyyn/ikävien+kommenttien+lisänä,+josta+olen+päätellyt,+et+tod.+näköisesti+kirjoittaja+sitten+on+itse+kokenut+ikävän+kommenttinsa+hauskaksi+ja+tulee+hyvä+mieli+jos+ja+kun+vielä+nuoli+osuu+maaliinsa.+Toki+postiivista+hihittelyäkin+on,+varsinkin+nuorilla+ihmisillä,+mutta+kai+mä+oon+tullu+jo+vanhaksi+ja+hieman+kyyniseksikin,+ettei+enää+tuu+hihiteltyä,+mutta+kunnon+nauru,+niin+et+vesi+tulee+silmistä+ja+pissat+meinaa+tulla+housuun+tekee+hyvää+niin+ruumiille+kuin+sielullekkin.+Täällä+palstalla+taas+ei+voi+tietää+ihmisten+tunnetiloja+sinällään,+kun+puuttuu+ne+ilmeet+ja+eleet+jotka+sitten+loppupeleissä+paljastaa+sen+kulloisenkin+tunnetilan.
  8. "Ja+ihan+älytöntä+Yhteenlaskutoimituksen+väittää+sitä+epääeettiseksi+että+täällä+on+toinen+keskustelija+keskuste+ollut+kanssani+etiikasta.+Voiko+nyt+hölmömpää+logiikkaa+olla+?"Niin+joku+tuos+jo+kommentoikin+sekoilutasi,+pitäiskö+sun+vähän+levätä+tai+käydä+ulkoilemas.+Mutta+joo,+ilm.+luetun+ymmärtämisessäkin+on+puutteita+tai+et+ehdi+oikein+lukemaan+kun+on+niin+kiire+vastata,+mutta+tuohon+sinulta+lainattuu+lauseeseen+sisältyy+virhe.++Kommentoin+sinun+liiallista+palstaoloasi+ja+jatkoksi+kommentoin,+että+"Vielä+tekee+mieli+sanoa,+että+jos+ny+joku+"virtuaaliystäväsi"+rientää+sinua+puolustamaan+ja+kannustamaan+pysyttelemään+täällä+palstalla,+kun+olet+niin+mahtava+tyyppi+ja+kirjoittelet+niin+viisaita+yms.Niin+etiikkaan+liittyen,+niin+hän+jos+kukaan+toimii+myös+epäeettisesti.+Sairasta+ihmistä+kannustetaan+toimintaan,+joka+ei+millään+tapaa+paranna+hänen+tilannettaan+vaan+päinvastoin+pahentaa+sitä.+"Missä+pointtina+ny+on+se,+että+jos+kuka+ny+lieneekin+kannustaaa+sinua+jatkuvaan+tällä+palstalla+olemiseen,+niin+minun+mielestäni+hän+toimii+epäeettisesti,+kun+kenenkään+sen+kummemmin+fyysiselle+kuin+henkiselle+terveydelle+ei++aamusta+iltaan,+päivästä+toiseen+oleminen++tietokoneen+ääressä+ole+hyväksi.+Tiedä+sitte+ihan+huvikseenko+haluat+tuonkin+asian+muuksi+vääntää+vaiko+et+ymmärtänyt+asiaani.+Mutta+jos+joku+ny+täällä+oikeasti+haluaa,+että+voisit+paremmin,+niin+hän+mieluusti+kannustasi+sinua+tekemään+ja+ajattelemaan+jotain+muutakin.
  9. Niin+vastasit+vuosien+takaiseen+kommenttiiini+ja+hieman+ny+mitenkä+sen+sanois+tartut+sillain+ikävään+aiheeseen,+kun+kommentoit+et+rakkauden+nälässään+uskoo+kaikenlaisia+satuja+ja+tarinoita.+Kun+tässä+ny+esillä+nuo+"uskomiseen"+ikävämmät+aiheet,+aloittajan+mainitsema+mahdollisesti+kuvitteellinen++insesti+kertomus+yms.+vastaavat++En+ny+muista+mihin+"insestisatuun"+aloittaja+ny+viittaa,+enkä+ny+lähde+niin+vanhoja+juttuja++kaivelemaan.+Mutta+tosiaan+se+on+totta,+että+uhrin+nimissäkin+saatetaan+kertoa+juttuja+joilla+ei+ole+todellisuuspohjaa.Oli+ny+mun+käsittääkseni+se+aloittajan+pointtiRakkauden+nälällä+ny+ei+ole+mitään+tekemistä+niiden+aiheiden+kanssa,+eikä+ole+tietoa+oliko+nuo+muinoin+kerrotut+asiat+todellisia+vaiko+kuvittellisia,+että+väitteesi+uskomisesta+tässä+kohtaa+on+väärä.+Rakkauden+nälässä+kyllä+saatetaan+uskoa,+et+ollaan+kaikinpuolin+ihania,+kun+niin+uskotellaan+ja+kehuja+saa+alvariinsa,+et+tosiaan+saattaa+se+arvostelukyky+joskus+pettää.+Monet+narsistijututhan+alkaa+siitä+ja+moni+sitten+siinä+kohtaa+uskoo.Mutta+jos+oikeasti+on+tietoinen+insestistä,+suhteessa+on+väkivaltaa,+pakottamista+yms.+++niin+silloin+pitäisi+myös+tarttua+toimeen+ja+tehdä+lastensuojelu/viranomaisilmoitus.+Tämmönen+palsta+ei+ole+oikea+paikka+tuoda+niitä+esiin,+vaan+pikimmiten+päinvastoin.+Yleisestihän+on+myös+tiedossa,+että+insestiä+pidetään+myös+lyömäaseena,+esim.+eroissa,+kun+pyritään+mustamaalaaman+ihmistä++ja+saatetaan+väärillä+syytöksillä+pilata+koko+ihmiselämä.+Näistäkin+perättömistä+insesti+syytöksistä+on+tullu+jopa+tuomoita,+muistaakseni+ihan+hiljattainkin+Jyväskylän+seudulla.+Sairaan+ihmisen+toimintaahan+se+on.+Tosiaan+sitten++tosiaan+kehut+aloitusta+ja+toteat+et+asoita+on+hyvä+tarkastella+tänäkin+päivänä.+Mutta+kuitenkin++skippaat+aloituksen+varsinaisen+aiheen+ja+tartut+asiaan+jota+aloitus+ei+edes+käsitellyt.Sinulla+on+sitten+kova+tarve+alkaa+vääristelemäänkin++asiaa,++kerrot+että+kun+"mutta+kun+salasuhde+sotkeutuu,+niin+vain+toisessa+on+100+%+vika.",+millä+todennäköisesti+viittasit+edelliseen+kirjoittajaan,+joka+olen+minä,+mutta+jo+tuolloin+totesin,+"Aikuisina+elämämme+on+hyvin+pitkälti+sitä+mitä+me+itse+siitä+omilla+valinnoillamme+teemme...ja+valitettavasti+vastuun+omista+valinnoistamme+joudumme+kantamaan+itse...niistä+vääristäkin..."että+"Niin...äkkiseltään+miettien+suurin+yhtäläisyys+liittyy+siihen,+että+jokin+on+pielessä+silloin+jos+ihminen+näkee+syyllisen+kaikkeen+vain+ja+ainoastaan+siinä+toisessa..."Lukee+noissa+edellisissä,+että+jo+tuolloin+olen+korostanut,+ettei+nääkään+jutut+mee+niin,+et+kaikkeen+syypää+on+vaan+se+toinen+osapuoliEttä+joo,+kovin+tarkoitushakuista+minun+kannaltani+katsoen+ny+tässä,+mutta++jos+kyseessä+on+sinun+tämän+päivän+tilanne,+niin+mikset+kerro+omaa+tarinaasi,+että+sielläkö+se+asia+sitten+on+niin+kuin+väitätVai+onko+se+vaan+niin+ettei+sulla+ees+ole+tarinaa+kerrottavaksi+vaan+aina+silloin+tällöin+jostain+syystä+ny+haluat+vaan+tän+mun++vuosientakaisen+olleen+ja+menneen+salasuhteen+tuoda+esille.+Pakostakin+sitä+miettii,+et+ilm.+kannat+kaunaa+jostain,+mahdollisesti+hyvinkin+pitkältä+ajalta.+No+jos+tuon+salasuhteeni+esille+tuominen+sun+oloa+jotenkin+helpottaa+niin+olkoon,+kuhan+et+lähde+vääristelemään+minun+sanomiani+ja+mielipiteitäni,+koska+en+ole+koskaan+ollut+sitä+mieltä,+ettei+myös+omilla+toimilla+ja+valinnoilla+ole+merkitystä+myös+näissä+asioissa.
  10. No+minulle+se+nyt+ei+sinällään+tärkeää+tulenko+huomatuksi+tai+kiinnostaako+tekstini,+kun+nykyään+täällä+ei+enää+synny+keskustelua+sillä+tavoin+kuin+joskus+vuosia+sitten.+Kunhan+ny+joskus+ilmaisen+mielipiteeni+jostain+asiasta+josta+sitten+saattaa+syntyä+jotain+keskustelua+hetkeksi+aikaa.+Tähän+keskusteluun+ny+otin+osaa+ihan+tuon+lukemani+linkin+perusteella+kun+tulit+poiu+siitä+mieleen+ja+jäin+miettiin+jälleen+kerran,+mitä+kaikkea+tuon+toimintasi/loputtoman+puhetulvan+taustalla+saattaa+olla.No+yhtenä+perusteena+puhetulvaasi+sinulla+on+myös+kiinnostus+etiikkaan,+mutta+en+ny+oikein+näe+sinulla+mitään+sen+kummempia+eettisiä+pohdintoja.+Toistelet+kyllä+sanaa+silloin+tällöin,+vähän+samoin+kuin+aiemmin+kiinnostuksen+kohteesi+oli+filosofia+,+mikä+enimillään+näkyi+vain+siten,+että+samassakin+lauseessa+saattoi+sana+filosofia+esiintyä+moneen+kertaan.+Useasti+käytät+sana+etiikka+lyömäaseena+muista+ihmisistä,+kun+he+ovat+kohdelleet+sinua+niin+epäeettisesti+pyrkiessään+auttamaan+sinua.+Viittaan+niihin+luurikeskusteluihin+kun+ilm.+kuitenkin+olet+sinne+soittaessasi+ollut+jonkinlaisen+avun+tarpeessa.+Siksihän+sinne+soitellaan,+mutta+samasi+keskusteluapu+ei+sitten+ole+sinua+tyydyttänyt,+kun+loppupeleissä+et+edes+halua+mitään+apua,+vaan+haluat+vaan+jaaritella+loputtomiin.+Kun+sellainen+"yhden+ihmisen+show+"ei+nyt+siellä+loputtomiin+kuitenkaan+käy,+koko+systeemiä+ei+voi+valjastaa+vaan+sinun+tarpeisiisi,++niin+sitten+tuomitset+ko.+ihmiset+epäeettisiksiTavallaan+kaikki+se,+mistä+et+pidä+tulkitset+epäeettiseksi,+etä+näe+edes+vaivaa+pohtia+asiaa+sen+kummemmin,+että+olisko+sinunkin+toimintasi+hieman+epäeettistä/tuomitsevaaMutta+joo,+jos+minä+ny+taas+johonkin+velvollisuus+etiikkaan+perustuen+toteaisin+jälleen+kerran,+aloittajankin++esiin+tuoman+asian+pohjalta,+että+tämä+jatkuva+täällä+oleminen+ei+kenellekkään+hyväksi,+saati+sinunlaisellesi++ihmiselle.+Mutta+ei+tiedä+sitten,+mikä+tilanteesi+oikeasti+on.+Ymmärtääkseni+kaikkinainen+apu+on+sinulle+turn+off.++Pääsetkö+kuinka+liikkumaan,+kykenetkö+omatoimisesti+pesetymään,+laittamaan+ruokaa,+ulkoilemaan.+Fysiikan+lisäksi+nuokin+asiat+saattavat+jäädä+tekemättä,+kun+sitä+oma+aloitteisuutta+ei+ole+syystä+tai+toisesta+tai+kaikki+aika+menee+vaan+yhteen+asiaan.+Ymmärrän+kyllä+jos+on+liikuntakyvytön+niin+interenet+luo+kuitenkin+mahdollisuuden+osallistua+monenlaiseen+toimintaan+virtuuaalisesti+ja+tarjoaa+näitä+keskustelualustoja.+Mutta+en+usko,+koneen,+virtuaali+ihmisten,+robottien+pysytyvän+koskaan+kykenevän+korvaamaan+oikeaa+ihmistä+ja+varsinkin+tämmösillä+palstoilla+maailmankuva+saattaa+vääristyä.++Tosiaan+arvoitus+on+kuinka+fysiikkasi+toimii,+kun+itse+en+ainakaan+luota+sinun+puheisiisi+vai+onko+se+tänne+tuleminen+vaan+pään+vikaa,+pakottava+tarve+/riippuvuus+ajaa+tietokoneen+ääreen+ja+päivät+kuluu+siten,+aamusta+iltaan,+päivästä+toiseen.++Onko+netti+varastanut+sinun+elämäsi.Vielä+tekee+mieli+sanoa,+että+jos+ny+joku+"virtuaaliystäväsi"+rientää+sinua+puolustamaan+ja+kannustamaan+pysyttelemään+täällä+palstalla,+kun+olet+niin+mahtava+tyyppi+ja+kirjoittelet+niin+viisaita+yms.Niin+etiikkaan+liittyen,+niin+hän+jos+kukaan+toimii+myös+epäeettisesti.+Sairasta+ihmistä+kannustetaan+toimintaan,+joka+ei+millään+tapaa+paranna+hänen+tilannettaan+vaan+päinvastoin+pahentaa+sitä.++Se+että+joku+kykenee+muuttamaan+tilannettaan+paremmaksi+saattaa+olla+kova+paikka+jollekkin+toiselle,+kun+siitä+tulee+se+ikävä+tunne,+et+tarttis+tehä+jotain,+et+se+oma+elämänlaatu+paranisi.
  11. "Sinulla+ei+juolahda+mieleen+etten+mä+ole+koskaan+olettanut+mun+juttujen+ketään+kiinnostavan.+En+minä+siksi+puhu+että+mun+jutut+jotakuta+kiinnostaisi.+Niinkö+olet+luullut+?"Aikoja+sitten+olen+tuon+asian+ymmärtänyt,+että+puhut+ja+puhut+vaan+itsestäsi+johtuvista+syistä.+Onko+syy+sitten+Asperger+liitännäisoireineen+vaiko+joku+muuTulit+vaan+ny+mieleen+tuosta+laittamani+linkin+jutusta+ja+pointtini+ny+vaan+oli+juurikin+tuo+lainaamaani+kohta,+et+ymmärrä+jaarittelusi+olevan+liiallista+että+se+saattaa+saattaa+kyllästyttää+muita+ihmisiä,+kun+puheesi+aiheena+ei+ole+kuin+sinä+itse,+sinun+kokemuksesi+ja+sinun+tarpeesi.+Ts.+kykysi+ottaa+muita+ihmisiä+huomioon+on+puutteellinen.+Ilmeisesti+tämä+kohta+on+totta+sinun+kohdallasi+ainakin+tällä+palstalla,"Tällainen+henkilö+ei+koskaan+onnistu+ymmärtämään+toisten+ihmisten+taajuutta,+heidän+tarpeitaan.+Sen+sijaan+kaikki+pyörii+heidän+omien+tarpeidensa+ympärillä"+https://mielenihmeet.fi/ihmiset-jotka-puhuvat-puhuvat-ja-puhuvat-itsestaan/Olen+jo+aikoja+sitten+pannut+merkille+senkin,+että+vaikka+tänne+tulee+muitakin+narsistin+lasten+kirjoituksia++niin+et+ole+millään+tavalla+kiinnostunut+heistä/heidän+tilanteestaan.+Et+osaa+tai+halua+asettua+heidän+"saappaisiinsa",+keskustella+heidän+tilanteestaan.+Vaan++joko+sivuutat+ne+aloitukset+tai+alat++täyttämään+niitäkin+aloituksia++puheella+itsestäsi/omasta+tilanteestasi/vaivoistasi/luurikokemuksistasi+jne..Mutta+joo,+kuten+edellä+jo+totesin,+ehkä+turhaa+ja+tarpeetonta,+ehket+sinä+oikeasti+ymmärrä,+etkä+kykene+ottamaan+huomioon+muita+ihmisiä+ja+heidän+tarpeitaan,