Palsta täynnä kilttejä, hyvää tarkoittavia uhreja!

Johan on tosiaan ihme sakkia tällä palstalla. Kun tänne tulee, täällä ensimmäisenä aloitetaan tulijan menneisyyden keksiminen ja luodaan valheellinen kuva siitä, mitä tulija on. Minkä vatun takia?
Julkituodaan äkkiä, että uhrit ovat yli-ihmisiä, eivätkä voi olla lainkaan narsisteja. Näiden yli-ihmisuhrien sanotaan olevan kilttejä, hyvää tarkoittavia ja toisista hyvää uskovia ihmisiä! - samalla kun he TOIMIVAT TASAN PÄINVASTOIN. Niinkö kiltti ja muista hyvää uskova tekee? Mielestäni niin toimii enemminkin narsisti! Narsisti valehtelee ja puhuu pahaa kaiken aikaa, ainakin heti kun kuvittelee omassa päässään jonkun olevan itselleen jonkin sortin uhka.

Entäs sitten se oman narsismin tiedostaminen? Jospa koko jutun juuri on siinä, ettei uhri tunnista omaa narsismiaan (kuten ei narsistikaan)? Täällä kuulemma on tapana tehdä aina aloitus poikkeuksesta (tuo insestisatu) ja tarttua varsinkin niihin tiloihin (tähän vedettiin KAIKKI vuorovaikutushäiriöiset), joihin juttu ei päde. Nyt ei kannata. Myöskin narsistien lapset kuuluvat tähän kastiin, joilla on vaikeuksia oman narsisminsa tiedostamisessa ja sen takia usein valitsevat "tutun vuorovaikutuskuvion".

Haluaisin saada tosiaan keskustelua aikaan narsistien ja heidän uhreinaan esiintyvien (itsehän se päätetään, ei sellaista yli-ihmisuhri-diagnoosia ole) yhtäläisyyksistä.

10

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen palstalainen

saman joskus aikoja sitten havaitsin. Keskustelu palstan aiheesta on mahdotonta tällä palstalla, jos se on tarkoituksesi, vaihda palstaa. Luulen sen johtuvan juuri narsistien kyvyttömyydestä itsekritiikkiin.
      Täällä kamutetaan, syödään sienikeiitoja ja purjehditaan ahkerasti, ja ladataan youtube-linkkejä.

En näe eroa narsistilla ja narsistin uhriksi itseään väittävällä. Palstalla ne ovat aina olleet yksi ja sama. Narsisti mikä narsisti.

• kukakukaminä

eiköhän ne ollut niitä narsisteja jotka täällä noin käyttäytyivät (kamutus, sienikeitot yms.)

• edellinen
        kukakukaminä kirjoitti:

eiköhän ne ollut niitä narsisteja jotka täällä noin käyttäytyivät (kamutus, sienikeitot yms.)

niinpä olivat, uhriksi pukeutuneita narsisteja.

• 20+7=27

"Haluaisin saada tosiaan keskustelua aikaan narsistien ja heidän uhreinaan esiintyvien (itsehän se päätetään, ei sellaista yli-ihmisuhri-diagnoosia ole) yhtäläisyyksistä."

Niin...äkkiseltään miettien suurin yhtäläisyys liittyy siihen, että jokin on pielessä silloin jos ihminen näkee syyllisen kaikkeen vain ja ainoastaan siinä toisessa...

Lapsiin liittyen...vanhempiaan ei voi valita...menneisyyttää ei voi muuttaa...mutta aikuisella ihmisellä on valinnan vapaus...mielestäni aikuinen ihminen ei voi enää syyttää kaikesta vanhempiaan jos oma elämä menee pieleen...

En mitenkään väheksy kenenkään lapsena kokemia vääryksiä/kaltoinkohtelua...olen itsekin ns. lastensuojelulapsi...

mutta lapsuuteni ei määritä minua kokonaan ihmisenä...vaikka onkin vaikuttanut elämääni, mutta siltikin tiedostan että eniten minun aikuiseen elämääni ovat vaikuttaneet omat valintani...

olen ihmisenä muutakin kuin mielenterveysongelmaisen yksinhuoltaja äidin lapsi...edelleen menneisyyteni liittyen olen ihmisenä muutakin kuin alkoholistin puoliso...ja edelleen menneeseen Ännä suhteeseeni liittyen...olen ihmisenä muutakin kuin narsistin uhri...

Aikuisina elämämme on hyvin pitkälti sitä mitä me itse siitä omilla valinnoillamme teemme...ja valitettavasti vastuun omista valinnoistamme joudumme kantamaan itse...niistä vääristäkin...

Aikuisina olla suhteessa "narsistiin" on oma valinta sekin...emme voi syyttää kaikesta sitä toista...kun se on sellainen ja sellainen , tyhmä ja lapsellinen, ilkeä...sillä ei ole tarpeeksi rahaa, se tiskaa väärin, katsoo vääriä televisio ohjelmia...sanoo/tekee tai ei tee/sano...niin tai näin...ja kehtaa ehkä vielä jättää ihmisen jossa ei ole mitään vikaa...

• lie itsestään selvää

että jokaikinen tälle palstalle kirjoittava on narsisti.

• valoonpäin

Hyvä aihe.
      Olen samaa mieltä siinä että liian monet laittavat kaikki asiat narsisimin piikkiin.
      Oli menneisyytemme mitä hyvänsä ja siitä kuitenkin selvinneenä pitäisi jokaisen ottaa itseään niskasta kiinni ja nostaa itseään olemalla "MINÄ" en tarkoita että minä,minä kokoajan. Vaan sitä, että osataan olla omia itsejämme emmekä verhoaisi mieltämme kokemamme pahan taakse aivankuin tukea omalle loukkaantumiselle ja herkkänahkaisuudelle hakien.

Ollaan kovia kokeneita, ja niistä oppineita omanarvon tuntevia ihmisiä joita ei enää potkita päähän. Tervettä itsekunnioitusta ja -kritiikkiä.

Oikealla avulla pääsee kaikesta eteenpäin.

• 19+13=32

"Täällä kuulemma on tapana tehdä aina aloitus poikkeuksesta (tuo insestisatu)"

Niin...en tiedä mistä nuo aloitukset kumpuavat...mutta itseäni monesti ihmetyttää niissä tietynlainen samankaltaisuus liittyen Ännäni juttuihin...

Tuossa tuo..

"Loppupuolella minä tein sille suulla ja sitten se meni toisen "puolisonsa" luokse palveltavaksi... Se tuntui silloin ihan normaalilta, miten tällainen nolla olisi hänenlaiselleen "täydellisyydelle" riitänytkään?"

Ännäni kertoi naisesta joka kuulemma tuli iltaisin aina hänen ovelleen ja otti häneltä suihin, ei kuulemma tahtonut muuta...kun kysyin miksi hän niin tuli ja teki...Ännä vastasi naisen hakeneen turvaa tai jotain...

Noh silloin en juttua uskonut, mutten en liioin vaivannut päätäni asialla...kun en vielä tiennyt...tavallaan ohitin sen hölynpölynä vaikken ymmärtänytkään miksi tuollaisia kertoi...

Samoin hän kertoi pitävänsä yhteyttä treffipalstalla olleeseen naiseen...joka profiilin mukaan vaikutti fiksulta ja hyvin toimeentulevalta ihmiseltä, mutta oli kuulemma kertonut Ännälleni että hänen tytärtään on käytetty seksuaalisesti hyväksi...ja Ännä minulle kertoessaan ikäänkuin ihmetteli että mitä kaikkea tuntemattomattomille ihmisille kerrotaankin...

noh, minäkin kerroin hänelle lapsuudestani ja äitini miesystävistä...siitäkin miten he tullenssani murrosikään pyrkivät humalassa lähentelemään minuakin...josta sitten nousikin usein melkoinen äläkkä kun äitini syytteli minuakin...erikseen hän vielä kyseli siitäkin että oliko äidilläni ollut monta miestä yhtäaikaa...

Noh, minun Ännäni oli seksiaddikti...että uskoisin, että hän kiihotti noilla tiedonhaluillaan /jutuillaan itseään ...kehitteli niistä itse itselleen omia mielikuvia...

Vähän sama asia tuli mieleen tuossa toisaalla olleesta...jutusta, jossa ns. uhri kertoi ajattelevansa että hänen n kävisi paneskelemassa uusia naisia autossa hänen kotinsa lähistöllä...

Josta jo mainitisin, että ajatus/mielikuva voisi olla Ännäni kynästä...

En usko, että narsistin uhri yrittäisi ikäänkuin todistella oikeaa uhreuttaan nimenomaan seksiin/seksuaaliseen hyväksikäyttöön/insestiin liittyvillä asioilla netin keskustelupalstoilla...

vaan noilla jutuilla haetaan jotain muuta...että jos joku tietää narsistin/jonkun ihmisen käyttävän lasta seksuaalisesti hyväkseen...olevan pedofiili...oikea osoite kertoa tiedoistaan ja ilmoittaa siitä on poliisi...

kuten tiedämme...pedofiilia on valtavasti lisääntynyt, eikä sitä pitäisi ottaa esille kuvitteellisilla tarinoilla täällä narsismi palstalla...koska uskon että oikeasti insestin kokeneille on omat suljetut yhteisönsä/vertaistukipalstansa...

• niinpäniin

Uskomatonta mitä ihminen rakkauden nälässään uskoo, kaikenlaisia satuja ja tarinoita. Ja sitten se toinen onkin narsisti ja oma osuus oli mikä? Kun parisuhteessa ajetaan karikolle, niin melko helposti todetaan, että molemmat ovat omalta osaltaan mokanneet, mutta kun salasuhde sotkeutuu, niin vain toisessa on 100 % vika. Toinen tylyttää, vaikka itse houkuttelin pesälle...

Ap:n aloitus sopii tarkasteltavaksi tähänkin päivään, vaikka se on monen vuoden takaa...

• niinpäniin kirjoitti:

Uskomatonta mitä ihminen rakkauden nälässään uskoo, kaikenlaisia satuja ja tarinoita. Ja sitten se toinen onkin narsisti ja oma osuus oli mikä? Kun parisuhteessa ajetaan karikolle, niin melko helposti todetaan, että molemmat ovat omalta osaltaan mokanneet, mutta kun salasuhde sotkeutuu, niin vain toisessa on 100 % vika. Toinen tylyttää, vaikka itse houkuttelin pesälle...

Ap:n aloitus sopii tarkasteltavaksi tähänkin päivään, vaikka se on monen vuoden takaa...

Niin vastasit vuosien takaiseen kommenttiiini ja hieman ny mitenkä sen sanois tartut sillain ikävään aiheeseen, kun kommentoit et rakkauden nälässään uskoo kaikenlaisia satuja ja tarinoita.

Kun tässä ny esillä nuo "uskomiseen" ikävämmät aiheet, aloittajan mainitsema mahdollisesti kuvitteellinen insesti kertomus yms. vastaavat

En ny muista mihin "insestisatuun" aloittaja ny viittaa, enkä ny lähde niin vanhoja juttuja kaivelemaan. Mutta tosiaan se on totta, että uhrin nimissäkin saatetaan kertoa juttuja joilla ei ole todellisuuspohjaa.

Oli ny mun käsittääkseni se aloittajan pointti

Rakkauden nälällä ny ei ole mitään tekemistä niiden aiheiden kanssa, eikä ole tietoa oliko nuo muinoin kerrotut asiat todellisia vaiko kuvittellisia, että väitteesi uskomisesta tässä kohtaa on väärä.

Rakkauden nälässä kyllä saatetaan uskoa, et ollaan kaikinpuolin ihania, kun niin uskotellaan ja kehuja saa alvariinsa, et tosiaan saattaa se arvostelukyky joskus pettää. Monet narsistijututhan alkaa siitä ja moni sitten siinä kohtaa uskoo.

Mutta jos oikeasti on tietoinen insestistä, suhteessa on väkivaltaa, pakottamista yms. niin silloin pitäisi myös tarttua toimeen ja tehdä lastensuojelu/viranomaisilmoitus. Tämmönen palsta ei ole oikea paikka tuoda niitä esiin, vaan pikimmiten päinvastoin.

Yleisestihän on myös tiedossa, että insestiä pidetään myös lyömäaseena, esim. eroissa, kun pyritään mustamaalaaman ihmistä ja saatetaan väärillä syytöksillä pilata koko ihmiselämä. Näistäkin perättömistä insesti syytöksistä on tullu jopa tuomoita, muistaakseni ihan hiljattainkin Jyväskylän seudulla. Sairaan ihmisen toimintaahan se on.

Tosiaan sitten tosiaan kehut aloitusta ja toteat et asoita on hyvä tarkastella tänäkin päivänä. Mutta kuitenkin skippaat aloituksen varsinaisen aiheen ja tartut asiaan jota aloitus ei edes käsitellyt.

Sinulla on sitten kova tarve alkaa vääristelemäänkin asiaa, kerrot että kun "mutta kun salasuhde sotkeutuu, niin vain toisessa on 100 % vika.", millä todennäköisesti viittasit edelliseen kirjoittajaan, joka olen minä, mutta jo tuolloin totesin,

"Aikuisina elämämme on hyvin pitkälti sitä mitä me itse siitä omilla valinnoillamme teemme...ja valitettavasti vastuun omista valinnoistamme joudumme kantamaan itse...niistä vääristäkin..."

että "Niin...äkkiseltään miettien suurin yhtäläisyys liittyy siihen, että jokin on pielessä silloin jos ihminen näkee syyllisen kaikkeen vain ja ainoastaan siinä toisessa..."

Lukee noissa edellisissä, että jo tuolloin olen korostanut, ettei nääkään jutut mee niin, et kaikkeen syypää on vaan se toinen osapuoli

Että joo, kovin tarkoitushakuista minun kannaltani katsoen ny tässä, mutta jos kyseessä on sinun tämän päivän tilanne, niin mikset kerro omaa tarinaasi, että sielläkö se asia sitten on niin kuin väität

Vai onko se vaan niin ettei sulla ees ole tarinaa kerrottavaksi vaan aina silloin tällöin jostain syystä ny haluat vaan tän mun vuosientakaisen olleen ja menneen salasuhteen tuoda esille.

Pakostakin sitä miettii, et ilm. kannat kaunaa jostain, mahdollisesti hyvinkin pitkältä ajalta. No jos tuon salasuhteeni esille tuominen sun oloa jotenkin helpottaa niin olkoon, kuhan et lähde vääristelemään minun sanomiani ja mielipiteitäni, koska en ole koskaan ollut sitä mieltä, ettei myös omilla toimilla ja valinnoilla ole merkitystä myös näissä asioissa.

• Jatkakaanarssut

Eiköhän asia ole yksiselitteisesti niin, että olette vuosia jotkut täällä leikkineet psykiatreja ja auttajia, kun muut ovat harhoissanne narsisteja, mutta samaan aikaan olette itse epäonnistuneet parisuhteissanne ja etsitte niitä uusia uhreja joita diagnosoida. Sillä toki tienaa hyvästi jos saa väkisten kaapattua "potilaita". Mut toisten puolesta pakon omainen tarve elää on narsismia ihmiseltä joka ei itse onnistunut parisuhteessaan. Iutkat ne terapoi uusia uhrejaan. Joihin voi itseään runkata, mutta ei tarvitse kuunnella minkälainen on ihminen. Tätä palstaa lukiessa todellakin selviää kirjoittajien kautta mitenkä te mollaatte aina vain uusia uhreja. Kestosuosikkina tietenkin omat vanhemmat joita sopii syyttää kaikesta.

Suvaitsemattomasti samaa sukupuolta vainoava nainen, ei korvaa jälkeläisiä ahdistelemilleen naisille, joidenka elämän kateuttaan vainoamalla ja netistä uhrejaan seuraamalla tuhosi. Nais pedofiili Nais vihassaan ja kateudessaan. Vaiko mielisairaissa harhoissaan kuvitteli olevansa korkeasti koulutettu ja hän ihan varmasti diagnosoi vainoamansa naiset narsisteiksi. Itse ahdistelija nainen seuraili netistä lukemattomia kohteita, niin useita, että seksuaali sairauden tartunta mahdollisuus oli melkoinen, kuten hänen vainoamis jenginsä muillakin jäsenillä. Jotkut olivat onnellisessa avioliitossa ollessaan joka viikon loppu olleet ahdistelemassa ihmisiä jenginsä kanssa systemaattisesti eteläsuomen tanssiravintoloissa vuosikymmenien ajan.

Tälläinen häirikköjengi kutsuu itseään auttajiksi ja uhrejaan nimitellen kivoilla termeillään narsisteiksi ja muuksi mukavaksi.

"korkeasti koulutettu runkkuu Alma" kertoi jotta isänsä on tyhmä ja yksinkertainen. Peilinä asia onkin Juuri päinvastoin. Että ei tuo kaksikaan suurta ja hienoa korkeakoulutusta järkeä uusia uhreja vainoavan naisen päähän. Mutta runkkuu almahan toimii psykiatrian ammattilaisena. Vain hänellä on oikeus tehdä kohteistaan diagnooseja. Mitä se kertoo itse runkkuu Almasta? No sen, että hän on pedofiili jolla on käsittelemättömiä mielenterveys ongelmia. Ja siksi ahdistelee kateuttaan samaa sukupuolta ja tekee mielisairaan mielensä takia kaikkensa, ettei toiset naiset kykenisi lisääntymään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      385
      8478
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      172
      2837
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1182
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      998
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      903
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      896
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      883
    8. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      53
      848
    9. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      842
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      802
    Aihe