Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja+näköjään+loppu+osa+kommentistani++jäi+poiskin.+
Tarkoitus+oli+sanoa+etten+en+ny+siinä+kohta+ajatellu+sinua+tai+sinun+tapaustasi+ollenkaan.+Että+olenko+minä+ny+sitte+ilkeä+ihminen,+kun+jätin+sinut+täysin+huomiotta.+
Tässä+kun+mietin,+niin+tullaan+taas+siihen,+että+pitäisikö+jokaisen+täällä+kirjoittavan+ihmisen+huomoida+sinut+ja+sitä+myöden+valita+sanansa.+
Asia+jonka+myös+toin+esille+jo+tuolla+ylempänä,+kuten+myös+senkin+että+ihan+kaikki+postaukseni/kommenttini+ny+eivät+liity+sinuun
16.05.2018 18:47
"Mutta+en+minä+olisi+kenenkään+sairauskirjoitukseen+perään+kehdannut+ottaa+psykopaatin+valehteluesimerkiksi+juuri+sairautta,+kun+vaihtoehtoja+psykopaatin+valehtelun+aiheista+on+paljon+muitakin"
Poiulle+vastaan,+että+aina+ei+voi+valita+mihin+kohtaan+se+kommentti+tulee.+Jos+vastaan+jollekulle+johonkin+tiettyyn+kommenttiin+tai+pyrin+osoittamaan+kommenntini+jollein+tietylle,+niin+pyrin+kopioimaan+oman+kommenttini+alkuun+sen+kohdan+johon+vastaan.+
Tässä+tapauksessa+ny+se+yhdistävä+tekijä+oli+tuolta+ylempää,+nimimerkki+"satuja+ja+tarinoita"+johon+liittyen+postasin+tuon+jutun,+jonka+aihealue+oli+sama,++ja+kummeksuin+toki+tätä+älämölöä+minkä+toi+juttu+sinussa+aiheutti+ja+joka+näköjään+jatkuu+aina+vaan+tukijoukkojen+myötä.+
Tämänkin+nyt+laitoin+kohtaan+lisää+kommentti,+et+saas+nähdä+mihin+kohtaan+sit+tulee
16.05.2018 18:38
Jaa+ny+en+ymmärrä,+ettäkö+enemmänkin+kuin+kaksi+minut+oikeassa+elämässä+tuntevaa+henkilöä+tietäisi,+et+kirjoitan+täällä.
Olisi+toki+mielenkiintoista+tietää,+keitä+he+sitten+ovat,
Meneepäs+ny+jännittäväksi,+joku+muu+tietää+jotain+mitä+minä+en+tiedä
Toki+voin+yrittää+arvailla,+mut+tuntuis+kyl+aika+oudolta,+ettei+maksa+vaivaa+moisiin+luulotteluihin+lähteä+ja+alkaa+sen+kummemmin+pähkäilemään.
16.05.2018 18:24
No+ei+sille+tarvi+mitään+tehdä,+kuhan+ny+olen+pannut+merkille+asian+jo+pidempään++ja+kummastellut+ja+tuli+ny+vaan+sanottua+"ääneen".+
Ilmeisesti+ne+"rempseet+haukkumiset"+ei+vaikuta+sinuun,+mutta+punainen+lätkä+tuntuu+vaikuttavan+että+tulee+huono+olo+ja+näköjään+huonoa+oloa+ny+piisannut+tähänkin+päivään+kun+sen+verran+monta+kertaa+olen+tullu+mainituksi.
Olen+toki+ajatellut+välillä+niinkin,+että+itsekö+sinä+niitä+solvauksia+itsellesi+laittelet,+saman+suuntaisia+ajatuksia+on+myös++ollut+noiden+"tukijoukkojen"+suhteen.+
No+joo,+tää+on+tämmöstä+täällä,+aina+välillä+tulee+sitä+kuhinaa,+minkä+ny+tällä+kertaa++sai+aikaan+tuo++laittamani+linkki.+Ilmeisesti+myös+joku+tuntuu++tykkäävän+kuhinasta,+kun+tosiaan+niitä+"tukijoukkoja"+aina+paikalle+tulee,+kun+on+äksöniä.
Mitä+ny+tulee+analysointiini,+niin+kukas+sen+ny+pystyy+kieltämään+muu+kuin+ylläpito,+että+ilmoitusta+vaan+kehiin+jos+ne+kovin+vaivaa.+Sillä+niistä+mun+analysoinneista+pääsee.+
Itse+en+tosis+ole+ajatellutkaan+"etten+saisi"+kirjoittaa+niinkuin+haluan,+vaikka+mua+ny+toki+yritetty+hiljentää+keinolla+jos+toisella+vuosien+ajan+.+Ihan+aloituksiakin++on+aiheesta++tehty+ja+pyydetty+muitakin+osallistumaan.+
Mitä+tulee+siihen,+tietääkö+joku+että+kirjoitan+täällä.+
Kyllä+joo+kaksi+henkilöä+tietää.+
Silloin+joskus+kun+joku+yritti+esiintyä+täällä+minuna+ja+kaikenlaista+kuraa+tuli+jopa+spostiin,+niin+hieman+hätkähdin+ja+päädyin+tuollaiseen+ratkaisuun,+et+olis+hyvä+jos+joku+minut+oikeasti+tunteva+ihminen+tietäisi.
16.05.2018 15:19
Niin,+ei+voi+tietää+mistä+on+kysymys,+mut+ihan+normaalin+ihmisen+toimintaa+tuo+ei+ole,+myös+sen+näkee+se+kuuluisa+sokea+Reettakin.++Ei+siltikään+vaikka+asiaa+tuos+useammankin+nimmarin+voimalla+yritetään+muuksi+vääntää.+
Mielenkiintoinen+juttu+on+sekin,+et+tällä+palstalla++joku+muu+saa+sanoa+vaikka+miten+pahasti,+nimitellä+poiua+vaikka+mielisairaaksikin,+niin+se+ei+aiheuta+mitään+kuhinaa.+Näyttää++joku+jopa+tykänneen++tuosta+kieltämättä+hieman+ilkeämielisestä+kommentistasi.+
Mutta+appas+jee,++jos+minä+ny+jotenkin+annan+ymmärtää,+ettei+tuon+poiun+touhu+ny+ihan+normaalia+ole+niin+jo+rientää+apuihin+mukamas+muutama+muukin.+
No+joo,+tämmöstä+tää+on+täällä.+Uskoo+ken+tahtoo,+jotenkin+ny+huvittaa+noi+"poiun+tukijoukotkin"
15.05.2018 22:04
Edelleen+tuli+mieleen,+että+elätkö+sinä+tässä+maailmassa+kuinka+monessa+roolissa.+
Olet+kertonut,+että+sinulla+on+yli+tuhat+nettiseuraajaa,+sinut+tunnetaan+kansainvälisissä+taidepiirireissä,+sinun+kuvias+on+ja+taidettasi+on+nähtävillä+netissä.
Ovatko+nuo+kaikki+ihailijasi+tietoisia+myös+tästä,+että+vietät+kuitenkin+todellisuudessa+suurimman+osan+päivittäisestä+ajastasi+täällä+tämmösellä+narsismipalstalla+"poiuna"
15.05.2018 12:38
Lisään+vielä,+et+periaatteessa+sulla+ny+ei+pitäis+olla+huolen+häivää+sen+asian+suhteen,+etteikö+jokainen+joka+sun+juttujas+on+täällä+lukenu+ymmärtäisi,+ettei+ole+mitään+epäselvää+sen+asian+suhteen+että+sulla+ei+ole+kaikki+ihan+ookoo.++
Toinen+juttu+sitte+on+taas,+että+kenen+pitäisi+tuntea+syyllisyyttä+siitä+ettei+sulla+ole+kaikki+ookoo+ja+kuten+jo+edellä+totesin,+pitäisikö+jokaisen+täällä+varoa+sanojaan+sinun+vuoksesi,+mihin+ymmärsin+sinun+viittaavan+noilla+kysymyksilläsi.+
"Oletko+koskaan+ajatellut+mitä+voi+käydä+ihmisille+joiden+vakavia+vammoja+ei+oteta+vakavasti+?+Olisitko+valmis+vaikuttamaan+siihen+suuntaan+ilman+mitään+syyllisyydentuntoa+?
Jotenkin+ny+vaan+ajattelisin,+et+noi+vammautumis/sairaus+asiat+ja+vastuukysymykset+ei+sillain+kuulu+tämmöselle+palstalle,+et+kaikkien+pitäis+ottaa+ne+huomioon+ja+kohdella+sua+silkkihansikkain,+saati+tuntea+syyllisyyttä+niistä.+
Varsinkaan+kun+asioiden+todellisesta+laidasta+ei+ole+sillain+tietoa.+Ainut+mikä+on+tullu+täysin+selväksi,+ettet++apua+halua,+et+turha+ehdotella+mitään+sen+laatuista.
Mutta+joo,++tää+palsta+ny+kuitenkin+on+määritelty+paikaksi+jossa+kuka+ja+millainen+ihminen+tahansa+voi+keskustella+narsismista+ja+kaikkeen+siihen+liittyvästä.+Ihan+samoin+kun+sinä+tuotat+sitä+tekstiä+tänne+itsestäsi,+sairauksistasi,+luuri+ihmisistä+yms.
15.05.2018 12:24
Niin+onneksi+sulla+ny+kuitenkin+tuo+"voisi+vahingossa+tulkita",+mutta+kuitenkin+näköjään+kuitenkin+ajattelet,+että+mitä+mahdollisesti++muut+ajattelevat+kirjoituksistani+ja+ajattelet,+että+muutkin+ajattelevat+sinun+laillasi,+että+laittamani+asia(satuilu)+viittaa++sinuun.
Välillä+ny+osoitan+kommenttini+sinulle,+kuten+tässä+ja+nyt+,+mutta+pääsääntöiseti+kuitenkin+hieman+yleisimminkin.+Toki+on+niinkin,+että+täällä+ei+ny+juuri+muitakaan+ole,+kuin+sinä+ja+minä,+että+siitä+syystä+sitten+ehkä+päättelet+et+just+sulle+oli+tarkoitettu.+
Juutuit+sitten+siihen,+että+tarkoittiko+se+ny+mua+ja+mitä+jos+joku+muukin++ajattelee+niin,++ja+sivuutit+varsinaisen+asian,+kun+ei+liittynyt+varsinaisesti+sinuun.+Huomattu+on,+että+haluat+puhua+vain+ja+ainoastaan+itsestäsi+ja+omasta+tilanteestasi.
15.05.2018 10:54
Edelleen+vielä+tuli+mieleen+tuohon+syyllisyyteen+liittyen,+että+pitäisikö+kaikkien+ihmisten+maailmassa+käsitellä+sinua+ns.+silkkihansikkain,+varoa+jokaista+sanaansa+ettei+vain+vahingossakaan+sanoisi+tai+tekisi+mitään+sellaista+josta+sinulle+saattaisi+tulla+paha+mieli.+
Mun+käsittääkseni+on+mahdotonta+tietää+mistä+milloin+kukakin+loukkaantuu,+että+siltä+osin+sen+välttäminenkin+on+mun+mielestä+käytännössä+täysin+mahdotonta.+
Lähtökohtaisesti+mun+mielestä+sairastakin+saa+ja+voi+kohdella+tavallisen+ihmisen+tapaan+ilman,+että+joutuu+kokemaan+syyllisyyttä+siitä+että+toisinaan+tosiaan+sairaallekkin+saattaa+tulla+paha+mieli,+kun+kaikki+asiat,+ihmiset++ja+maailma+ei+ny+vaan+toimi+aina+sairaankaan+ehdoilla.+
Tuli+vaan+mieleen,+kun+sulla+on+ollu+niitä,+et+sun+tulee+huono+olo+näistä+kirjoituksista+täällä+ja+olet+ihan+selkeästi+tuonut+useaan+otteeseen+esille,+että+huono+olo+tulee+erityisesti+minun+kirjoituksistani.+
Tuostakin+voisi+vetää+sen+johtopäätöksen,+että+toivoisit+minun+poistuvan+täältä+ts.+koet+että+huono+olo+on+minun+syytäni+ja+ilm.+minun+pitäisi+tuntea+siitä+syyllisyyttä,+teen+väärin+kun+kirjoitan+täällä+ja+aiheutan+sinulle+huonoa+oloa
No+joo,+tämmöstä+ny+tähän+kohtaan
15.05.2018 10:19
Nyt+hieman+huvittaakin,+kun+kovinkin+pontevasti+olet+useaan+otteeseen+antanut+ymmärtää,+ettet+edes+lue+kommenttejani,+että+mikäs+vahinko+sulle+ny+tuli,+kun+mun+kommentit+ny+pystyy+hyvinkin+erottamaan+joukosta+tuon+punaisen+lätkän+ansiosta.
No+joo,+kettuilut+sikseen,+tosiaan+mulla+on+usein+tapana+lueskella+kaikenlaista+ja+joskus+niitä+juttuja+sit+tännekkin+tyrkkään.+
Syy+miksi+ny+tämän+laitoin,+niin+ihan+ny+vaan+siksi,+että+liittyy+sekä+palstan+aiheeseen,+että+tähän+internet+maailmaan,+jossa+tosiaan+kuka+tahansa+voi+sanoa+olevansa+mitä+tahansa.+
Luulisin+sinun,+joka+olet+kertonut+vuosia+tutkineesi+aihetta+tiedostavan+sen+kummemmin+mukisematta,+että+narsistit+ovat+juurkin+tuollaisia,+valehtelevat+ja+keksivät+juttuja.+
Että+pikkusen+ny+toki+ihmettelenkin,+sekä+sitä,+et+tosiaan+luit+kirjoitukseni,+että+myös+sitä,+että+suhtaduit+siihen+hieman+paheksuvasti,+ikäänkuin+tuota+asiaa+ei+saisi+tuoda+esille.+
Mitä+tulee+kysymykseesi
"Oletko+koskaan+ajatellut+mitä+voi+käydä+ihmisille+joiden+vakavia+vammoja+ei+oteta+vakavasti+?+Olisitko+valmis+vaikuttamaan+siihen+suuntaan+ilman+mitään+syyllisyydentuntoa+?"
Niin+täällä+tiedetään+kyllä,+että+työskentelen+hoitoalalla,+että+eiköhän+noihin+asioihin+törmää+lähes+päivittäin,+niin+käytännössä+kuin+muutenkin.+Että+vastaan,+että+kyllä+olen+ajatellut+ja+monestikin+vuosien+ajan.+
Seuraan+myös+kysymykseesi+liittyen+kaikenlaisia+sos/terveys+alaan+liittyviä+sivustoja+mm.+potilasvahinkoilmoituksia,+Valviran+ja+Fimean+sivustoja.+Oman+henkilökohtaisen+kiinnostukseni+vuoksi+myös+seuraan+lastensuojeluun+liittyviä+asioita.+
Mitä+tulee+sitten+vaikuttamiseen+ja+syyllisyyden+tuntoon.+Niin+olen+ihan+rivikansalainen,+että+vaikuttamismahdollisuudet+eivät+kovin+mittavat.+Lähinnä+sitä+pyrkii+tuomaan+tietoon+noita+asioita+ja+pyrkii+omalta+osaltaan+tekemään+voitavansa.
Mitä+tulee+syyllisyyteen,+niin+sos-ja+terv.+alalla+virheet+ja+vahingot+kohdistuvat++ihmisiin,+että+siltä+osin+jo+pienemmätkin+virheet+järkyttävät+ja+saavat+tuntemaan+syyllisyyttä.+
En+tiedä,+miten+sellaisesta+sitten+selviäisi+jos+tehty+virhe+aiheuttaisi+potilaalle+elinikäisen+vamman+tai+syyllistyisi+kuolemantuottamukseen.+Näitäkin+vaan+sattuu+vaikka+ei+saisi,+syystä,+että+me+ihmiset+ollaan+inhimillisiä,+en+tiedä/tunne+yhtäkään+ihmistä+joka+olisi+täysin+puhdas+siltä+osin,+etteikö+virheitä+tekisi+milloinkaan.+
Mitä+tulee+sinun+tapaukseesi,+niin+täältä+ruudun+takaa+on+hirveän+vaikea+tietää+sinun+todellista+tilannettasi,+vammojesi+laatua+yms.+On+vain+sinun+puheesi,+etten+tiedä+muuta+kuin+mitä+kerrot+ja+siihenkin+toki+suhtaudun+varauksella,+kun+kerran+netin+keskustelupalstalla+ollaan+ja+vielä+aihealueessa+johon+oleellisena+osana+liittyy+kaikenlainen+huijaaminen.+
Se+ny+kuitenkin+on+tullut+selväksi+ettet+halua/tarvitse+mitään+apua.+Jotenkin+ny+jäin+miettimään,+tuota+"Oletko+koskaan+ajatellut+mitä+voi+käydä+ihmisille+joiden+vakavia+vammoja+ei+oteta+vakavasti?+Olisitko+valmis+vaikuttamaan+siihen+suuntaan+ilman+mitään+syyllisyydentuntoa?+Minä+en.+"+
Että+pitäisikö+sinun+mielestäsi++sitten+meidän+ihmisten+tuntea+jatkuvaa+syyllisyyttä+kaikesta,+kun+ny+tosis+tässä+maailmassa+ei+ny+tosiaankaan+kaikilla+ole+kaikki+hyvin.+Pitäiskö+kaikkien++ihmisten+tuntea+syyllisyyttä+sinun+ja+sinunkaltaistesi+vuoksi,+jotka+ovat+vammautuneet+ja+sairastuneet+mahd.+hoitovirheiden+tai+hoitamatta+jättämisen+vuoksi+?+Kenen+pitäisi+tuntea+syyllisyyttä+sinun+vammautumisestasi+ja+siitä+ettei+vammojasi+oteta+vakavasti+?+Kenen/minkä+asioiden++vuoksi+sinä+tunnet+syyllisyyttä?
+No+itse+ny+olen+paljonkin+kärsinyt+ns.+liialliselta/sairaalloisesta+syyllisyydestä+ja+ylivastuullisuudesta,+kantanut+vastuuta+toistenkin+puolesta.++
Nykyään+tilanne+on+siltä+osin+helpottanut,+että+olen+paremmin+ymmärtänyt+oman+pienuuteni+ja+sen+että+on+maailmassa+on+paljon+asioita+joista+en+ole+henk.+koht.+vastuussa+ja+vaikuttamismahdollisuudetkin+ovat+vähäiset,+kun+ei+pysty+oleen+kaikkialla+varmistamassa,+et+kaikki+menee+oiken,+eikä+virheitä+tule+ja+ihmiset+saavat+tarvitsemansa+avun.
15.05.2018 10:00
Niin+ajan+saatossa+kaikenlaisia+tarinoita+tälläkin+palstalla+on+saanut+lueskella,+eikä+tosiaankaan+täyttä+varmuutta+ole+niiden+todenperäisyydestä.
Tuos+kun+lueskelin+taas+niitä+näitä+tuolta+muualta+törmäsin+tämmöseenkin+ja+nostin+tämänkin+mahdollisuuden+taas+esille,+vaikka+toki+tästäkin+on+puhetta+täällä+jo+aiemminkin+ollut.+
Kyseessä+on+patologinen+valehtelu,+en+osaa+sanoa+liittyykö+missä+määrin+psykopatiaan,+mutta+narsisteihin+sen+sanotaan+liittyvän.+
Tässä+oiva+esimerkki,+mitä+se+liian+vilkas+mielikuvitus+saattaa+saada+aikaan
"Yksi+tositarina+patologisesta+valehtelijasta+liittyy+Tania+Headiin+(jonka+oikea+nimi+on+Alicia+Esteve+Head),+Barcelonassa+syntyneeseen+naiseen+joka+väitti+olleensa+11.9.2001+World+Trade+Centerin+78.+kerroksessa+kun+terroristi-isku+tapahtui.
Hän+näytti+oletetut+vammat+jotka+hän+sai+iskussa,+ja+hän+jopa+kertoi+tapahtumat+äärimmäisen+tarkasti.+2007+The+New+York+Times+paljasti+että+hän+oli+huijari,+ja+myöhemmin+espanjalainen+Channel+Four+julkaisi+dokumentin+siitä+nimeltä+”11-S,+me+lo+inventé+todo”+(suom.+”Syyskuun+yhdestoista,+keksin+kaiken)."
https://mielenihmeet.fi/kuinka-tunnistaa-krooninen-valehtelija/
Että+tapahtuma+on+totta,+mutta+henkilön+mukana+ei.+
Tiedä+sitten+mikä+motivoi+hänet+kertomaan+tarinaa+mukanaolostaan.
Jostain+teologi+Martti+Lindqvist'n+kirjasta+muistan+myös+lukeneeni+esimerkkitapauksen,+joka+pääpiirteissää+meni+näin.+Joku+nuorehko++nainen+teeskenteli+olevansa+vakavasti+sairas/liikuntakyvytön+ja+ystävät+toki+sitten+rienivät+apuun+ja+hänen+auttaamis+ringissään+on+kymmennittäin+ihmisiä+häntä+palvelemassa+lähetulkoon+vuorokaudet+ympäri,+että+hänellä+olisi+mahdollisimman+hyvä+olo+ja+kaikki+tarvittava+aina+käden+ulottuvilla.+
Mutta+jonain+päivänä+sattui+kuitenkin+ko.+naisihminen+oli+kuitenkin+noussut+sängystä+kun+ei+ollut+huomannut+auttajan+tulleen+paikalle+ja+salaisuus+paljastui.+Muistan+tuossa+kirjassa+kuvaillun+sitä+valtavaa+tyrmistystä+ja+jopa+vihaa,+kun+ihmiset+tajusivat+tulleensa+huijatuksi.+Vaikeahan+sitä+on+sivullisenkin+käsittää,+miten+joku+saattaa+huijata+noinkin+vakavalla+asialla.+
Monillekkin+lienee+tuttu+myös+täällä+koti+Suomessa+julkisuuteenkin+tullut+huijaus+ns.+Enkeli-Elisan+tapaus,+että+onhan+näitä+niin+suuremmassa+kuin+pienemmässäkin+mittakaavassa.+
Tää+ny+vaan+tähän,+että+kun+tuommosta+tapahtuu+ihan+tosielämässäkin+niin+uskoisin+että+vielä+enemmän+internetissä,+että+voisko+kuitenkin+ajatella,+että+jonkinlaista+totuutta+voimme+tietää+ihmisestä+jonka+tunnemme/olemme+tavanneet,+mutta+kuten+nuo+esimerkit+kertoo,+ihan+varmoja+ei+voi+olla+silloinkaan.
14.05.2018 19:31
No+tää+ketju+on"poiun+pohdintaa+narsismista",+vaikka+enimmäkseen+hän+kyllä+tykkää+puhua+itsestään+ja+aloitus+ny+tosiaan+ilmeisesti+on+vähän+niinku+korvamerkitty+hänelle,+et+toivotaan+varmaan+et+ei+häirittäisi+poiua.+
Mitä+tulee+siihen,+et+kuka+tää+poiu+on,+niin+mistäs+sitä+kukaan+tietää+tämmösellä+anonyymilla+palstalla.+Netissähän+ny+kuka+tahansa+voi+sanoa+olevansa+mitä+tahansa,+jossain+aloitukses+ny+oli+esimerkkikin,+et+joku+nuorimies+esiintyy+työkseen+naisena.+
Itse+ny+ajattelen+jotenkin+sen+suuntaisesti,+et+on+joku+ihminen,+joka+kirjoittelee+tänne+oman+päänsä+sisältöä+päivästä+toiseen+kunnei+jostain+syystä+muuta+sisältöä+elämässä+ole.+
Surullistahan+se+on
13.05.2018 22:56
Kuules+ny+poiu,+vastasin+tuolle+"monisairaskaheli"+nimimerkillä+kommentoineelle,+ja+siinä+luki,+et+"Sama+kai+se+on+mitä+tänne+kirjoittelee+jos+ei+ny+ihan+sääntöjä+riko.+"
Et+etköhän+sä+ja+sun+kirjotukset+mee+tuohon+kategoriaan,+"sama+mitä+tänne+kirjottelee",+etten+ny+vihjaillu+sulle+tai+sun+kirjoittamisesta+ny+tuossa+kohtaa+yhtikäs+mitään,+kunhan+vastasin+yleisluontoisesti+ettei+näillä+sivuilla+ole+juurikaan+valvontaa,+eikä+ylläpito+välitä+mitä+tänne+kirjoitellaan.
11.05.2018 20:14
Joo,+eipä+täällä+ny+juuri+muita+olekkaan+kuin+mun+ja+sun+juttuja+vaan.
08.05.2018 21:50
Niin,+mikä+tuossa+vastineessasi+on++sellaista,+minkä+perusteella+olet+tullut+siihen+päätelmään,+että+hermostuin.+
Ihan+samoja+asioita+käyny+lävitse+täällä+useampaankin+kertaan,+ettei+ne+ny+suuremmin+hetkauta+ja+jonkinlainen+jahtaajakin+tosiaan+on+perässäni+ollut+tällä+palstalla+jo+vuosikaudet.+
Mutta+joo,+en+usko,+että+edes+ajattelit+lukemaasi++sen+kummemmin,+kuhan+ny+keksit+heittää+jotain,+Ilmeisesti+nyt+haluat+vaan+huomiota+minulta
08.05.2018 21:49
En+usko+et+näitä+palstoja+juurikaan+suomi+24+ylläpito+seuraa,+et+varmaankin+valvonta+perustuu+ihan+vaan+tuohon+ilmianna+mahdollisuuteen.++
Olishan+siinäkin+virka+jos+jonkun++pitäis+päivät+pitkät+näitä+lueskella.
Sama+kai+se+on+mitä+tänne+kirjoittelee+jos+ei+ny+ihan+sääntöjä+riko.
08.05.2018 16:52
"+Kun+tuntuu,+että+täältä+jahdataan+ja+lahdataan+niitä+toisia+mielipiteitä+pois+ja+niistä+ei+saa+puhua,+tabuja+lienee.+"
Jahas+vuorostaan+näköjään+itse+jahtaaja+saapui+paikalle,+kun+näki+punaista,+mutta+joo
kirjoitin+tosiaan+tuohon+tapaan,+että
"Sairaus+on+toki+ikävä+asia+ja+sairautta/sairasta+pitää+ymmärtää,+mutta+ei+se+tarkoita+että+pitäisi+pyrkiä+elämään+sairaan+ehdoilla+ja+varoa+ilmaisemasta+omaa+mielipidettään,+ettei+samalla+tulisi+ruokkineeksi+sairautta+tai+sairaalle+tulisi+paha+mieli.+"
Ja+jos+oikein+ymmärsin,+niin+sinusta+on+tuo+väärin,+ettäkö+oikeampi+tapa+olisi+mennän+sairaan+maailmaan+voivottelemaan+ja+korostamaan+hänen+sairauttaan/kärsimyksiään.+Pitäisi+varoa+jokaista+sanaansa+suomi+24+palstoillakin+ettei+sairaalle+vaan+tulisi+paha+mieli
Tässä+kohtaa+ny+tosiaan+lähdin+kommentoimaan+tuota+yksittäistapausta+ihan+siltä+pohjalta+vaan,+et+annettiin+ikäänkuin+ymmärtää+ettei+saisi+täällä+kirjoittaa,+ettei+tulisi+ruokkineeksi+hänen+sairauttaan.+Että+liittyi+ny+siihen,+tähän+palstakirjoittamiseen+lähinnä,+kuka+mistäkin+syystä+saa+tänne+kirjoittaa+ja+ilmaista+mielipitetään.+
Mitä+tulee+minun+kirjoitustyyliini,+niin+aikoinaan+on+jopa+tehty+aloituksiakin+joissa+on+toivottu,+että+poistuisin+palstalta,+että+tiedän+hyvin+ettei+minusta+pidetä,+mutta+kuten+jo+useasti+olen+sanonut,+kommenttini+voi+sivuuttaa/jättää+lukematta.+
En+ole+oikein+koskaan+ymmärtänyt+miksi+jotakuta+haittaa+niin+totaalisesti+mun+kirjoittaminen+täällä.+En+edes+usko+että+haittaaa+monia+vaan+kyse+on+varmaan+siittä+yhdestä+samasta+joka+aikojen+alussa+jo+kertoi+olevansa+kaikki+muut+nimimerkit,+paitsi+rekisteröidyt.+
Mene+ja+tiedä+sit+johtuuko+siitä,+että+hän+haluaa+ainoastaan+itse+kirjoittaa+nimenomaan++tällä+palstalla+ja+minä+ny+sit+oon+edelleen+vähän+niinku+piikkinä+lihassa,+kun+muut+ovat+lähteneet.
08.05.2018 16:45
Niin+vielä+tuli+mieleen+kun+keskustelu+ny+tälle+linjalle+lähti,+eikä+kommenttini+varsinainen+aihe+uhriutuminen+kiinnostanut/aiheuttanu+tarvetta+sitä+kommentoida,+et+kyllähän+tää+palsta+nyk.+kovin+fiksoitunut+tuohon+kyseiseen+henkilöön.+
Et+vaikka+mitä+tänne+laittais+niin+aina+joku+ajattelee+asioita+oitis+hänen+kauttaan,+kuten+ny+tosiaan+tässäkin,+et+asiasisältö+sinällään+ei+kiinnosta+mitenkään.+
Mut+ehkä+sekin+on+tarkoituksellista,+että+ko.+henkilöä+vaan+ajatellaan,+otetaan+hänet+huomioon+joka+käänteessä+ja+pyritäänkin+siihen,+et+kaikki+muu+keskustelu+sammuu.+Päätelly+vaan+tuosta,+et+ko.+henkilö+ny+on+alkanut+viime+aikoina+noita+ihan+omaksi+nimettyjä+aloituksiakin+tekemään.+
Mut+joo,+tosiaan+tähän/ko+henkilöön+meni+ny+tääkin+keskustelu.+Mut+toivoa+sopii,+et+jos+sattuu+joku+ajattelis++täällä+käydessään+joskus+muutakin+kuin+tuota+ko.+henkilöä,+et+josko+vaikka+löytäis+itselleen+tuosta+laittamastani+linkistä+jotain+millä+vois+kohentaa+sitä+oman+elämänsä+laatua.+
Tyyliin+muuta+ajatuksesi,+muutat+elämäsi,+
en+halua+olla+loputtomiin++uhri+vaan+voin+itsekin+vaikuttaa+elämääni+ja+sitä+kautta+omaan+hyvinvointiini.
08.05.2018 11:47
Niin,+tiedostan+kyllä+senkin+mahdollisuuden,+mut+uskoisin,+et+tuo+henkilö+toimii+niinkuin+toimii,+riippumatta+muista+ihmisistä+ja+heidän+mielipiteistään+ja+heidän+tekemistään.+
Ts.+harjoittaa+tuota+loputonta+monologiaan/keskustelee+itse++itsensä+kanssa++ihan+siitä+riippumatta,+kommentoiko+joku+vaiko+ei+on+hänelle+ilm.+samantekevää.+
Edelleen+ei+sekään+että+poimin+jonkun+kommentista+jonkin+kohdan+josta+mulle+tulee+joku+ajatus,+tarkoita+sitä,+että+kommenttini+olisi+tarkoitettu+jollekkille+yhdelle+tietylle+henkilölle+sinällään.
Jos+lähdetään+sille+linjalle,+ettei+täällä+saisi+kukaan+muu+kommentoida+mitään,+ettei+vaan+syyllistyisi+tuon+henkilön++sairauden+ruokkimiseen+niin+mielestäni+sekään+ny+ei+ole+ihan+oikein.+
Kun+kuitenkin+nää+keskustelupalstat+on+kaikille+avoimia+ja+mahdollistavat+sen+oman+mielipiteenkin+esille+tuomisen+ko.+henkilöstä++huolimatta.+
Sairaus+on+toki+ikävä+asia+ja+sairautta/sairasta+pitää+ymmärtää,+mutta+ei+se+tarkoita+että+pitäisi+pyrkiä+elämään+sairaan+ehdoilla+ja+varoa+ilmaisemasta+omaa+mielipidettään,+ettei+samalla+tulisi+ruokkineeksi+sairautta+tai+sairaalle+tulisi+paha+mieli.+
Ennemminkin+nää+tän+luontoiset+tiettyyn+henkilöön+kohdistuvat+keskustelut+ruokkii+sairautta,+"jee+olen+tärkeä,+ne+puhuu+musta",+kuin+tuollaiset+yleisluontoisemmat+jutut.
Palstoillahan+on+aina+niinku+omat+aiheensakin,+joista+keskustelua+käydään,+ei+nää+mitään+yhden+ihmisen+palstoja+ole+sillain,+et+pitäis+miettiä+sopiiko+mun+omaa+mielipidettäni+ees+laittaa.+
Hiljaistahan+täällä+toki+nykyään+on+verrattuna+entiseen,+suurin+osa+kirjoittajistahan+on+ollu+kautta+aikain+ns.+uhrin+statuksella+täällä,+et+itse+ny+ajattelisin+että+narsistien+lisäksi+ny+välillä+voi+puhua+heistäkin+ja+aasinsillan+siihen+ny+nappasin+ton+poiun+kommentista.++Muita+kirjoittajia+ny+minun+ja+hänen+lisäkseni+ny+täällä+ei+juuri+olekkaan.++Mut+jos+sattuu,+et+joku+käy+lukemassa+joskus.
08.05.2018 11:19
Niimpä+niin,+ettäkö+jonkun+pitäisi+kantaa+vastuu+toisen+aikuisen+ihmisen+elämästä.
Kyllä+joo,+niissä++tapauksissa+jos+ihminen+on+kyvyiltään+niin+vajaavaltainen,+ettei+hän+itse+ymmärrä,+eikä+siihen+kykene,+mutta+vaikeaksi+toki+sen+vastuun+kantamisen+toisesta+ihmisestä+tekee+sekin,+jos+ja+kun+ko.+ihminen+ei+edes+ymmärrä+ettei+pysty,+eikä+kykene+sitä+vastuuta+kantamaan,+tai+on+tietyllä+lailla+jäänyt+lapsen+tasolle.+Tarvitsee+sen+vastuun+kantajan+itsensä+ulkopuolelta.+
Eeettiseltä+pohjaltahan+nää+on+hieman+vaikeita+asoita,+kun+se+itsemääräämisoikeukskin+pitää+ottaa+huomioon.+Miten+pystyy+kantamaan+vastuuta+toisen+elämästä+jos+ihminen+itse+ei+edes+ymmärrä,+hyväksy+kyvyttömyyttään
Ikävin+tilanne+tosiaan+on+silloin,+kun+aikuinen+ihminen+syyllistää+ja+syyttää+muita+ihmisiä+omasta+tilanteestaan.,+eikä+näe+omassa+toiminnassaan+mitään+parannettavaa.+Että+kun+muut+ihmiset+vaan+olisivat+toisenlaisia+ja+ajattelisivat+ja+toimisivat+niinkuin+minä+haluan,+niin+kaikki+minun+ongelmani+olisivat+ratkaistu
Netissä+on+paljon+luettavaa+myös+ns.+uhrina+olemisesta,+joka+yksinkertaisuudessaan+tarkoittaa+sitä,+että+loppupelissä+aikuinen++ihminen+itse+on+vastuussa+omasta+olotilastaan.+
Sitä+vaan+on+niin+helppo+huudella,+kun+on+löytänyt+jonkun+termin,+että+muut+ihmiset+ovat+epäeettisiä+kun+eivät+toimi+haluamallani+tavalla.+Mielestäni+on+yhtä+moraalitonta+syytellä+jatkuvasti+muita+ihmisiä+omasta+tilanteestaan.+
Näin+voit+päästä+uhrin+mentaliteetista
1.+Oman+elämän+haltuun+ottaminen
Totuus+on+se,+että+kukaan+ei+voi+kontrolloida+elämääsi,+sillä+kukaan+ei+voi+kontrolloida+ajatuksiasi.+
Tiettyä+ajatusta+voi+joko+uskoa+tai+olla+uskomatta.+Kun+ymmärrät+että+sinä+voit+tehdä+tämän+valinnan,+ymmärrät+myös,+että+voit+valita+erilaiset+ajatukset.+
Voit+lakata+elämästä+sen+mukaan+miten+asiat+ovat+ja+alkaa+elää+sen+mukaan+miten+haluat+asioiden+olevan.+Hyvä+elämä+alkaa+siis+uhrin+roolin+jättämisellä+ja+oman+elämän+haltuun+ottamisella
https://hidastaelamaa.fi/2015/08/5-tapaa-lopettaa-uhrina-oleminen/
Tää+ny+tähän+kohtaan,+jos+sattuu+joku+muukin+näitä+lukisi+ja+löytäisi+tästä+jotain+kuusaa+omaan+tilanteeseensa,+kun+yleensähän+se+oman+elämäntilanteen+muuttuminen+juurkin+lähtee+siitä+oivalluksesta,+että+hitto+vie,+eihän+mun+elämä+miksikään+muutu,+jos+en+itse+ryhdy+toimiin.
08.05.2018 09:23
64 / 223