Ei vaikuta

Näinon

Narsisti ja sosiopaatti ja psykopaatti yrittävät hallita pelolla. Minun kohdalla lapselliset pelottelu yritykset lähinnä huvittavat
Älkää muuttako,älkää vaihtako puh.numeroa yms. Älkää peljätkö, luonnehäiriöinen yrittää siirtää oman pelkonsa uhriin. Olkaa kuten sotilaat talvisodassa, paikkaa ei jätetä. Ottakaa Jumalan koko sota-asu kestääksenne perkeleen kavalia juonia!

139

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsgddfhd

      Niinpä, yllätys haukkumissoittoja prepaid- liittymästä ja aina uudesta, jotta vastaaja ei ole estänyt numeroa.
      Mitä tein, olin hiljaa luurissa, ei yksin kauaa jaksanut samaa keksimäänsä valetta toistaa ja puhelu loppui. En vaihtanut numeroani, vaan tulin jopa julkiseksi somessa. Ehkä tyydyttää siellä tarpeensa, kun julkisesti näkee jotain minun valitsemaani. Eräänlainen hiljaisuus ja välinpitämättömyys, ei anna mitään aihetta, ei negaa eikä positiivista. Niin loppui sen naisen kiusaamisyritykset, ei onnistunut saamaan sitä pelkoa aikaiseksi, jota halusi. Kaikenlaisia korppikotkia sitä onkin.

    • Aps

      Mulla kanssa naisnarsisti. Jouduin mitättömän jutun vuoksi vainottavaksi. Ei hätää nyt mutta 4v sitten jouduin psykiatriselle osastolle. Nyt mielenterveys lääkkeet ja ihan sama. Periksi en anna sairaalle naiselle. Aikanaan Jeesuksen edessä palkka maksetaan. Nyt lujaa sotahenkeä.

    • Mistäs päättellen näillä henkilöillä on minkäänlaista luonnehäiriötä? Tiedätkö 100% varmuudella että heidät on diagnosoitu? Suurella todennäköisyydellä ovat vain normaaleja kusipäisiä ihmisiä.

      Ärsyttää tällä palstalle se että jokaiselle ihmiselle kenestä ei pidetä tai käyttäytyy kusipäisesti lätkästään jokin leima kuten narsisti, sosiopaatti tai psykopaatti ilman että edes kunnolla tiedetään mitä termit edes meinaavat.

      • kauaspilvetkarkaavat

        Niin, ihan sama mikä vaiva kussakin on, pitää vain osata elää ja käsitellä kuspäisiä ihmisiä. Ohjeitahan tässä kuitenkin oli käsittääkseni jaossa, niiden mulkvistien kanssa selviytymiseen, kun kaikkia ihmisiä ei vaan voi kauas karkottaa, vaan on yritettävä jotenkin toimeentulla.


      • Tunnistettu

        Vittu mitä paskaa...tunnistin taas sut.


    • poiuytresadfg

      Mulla on tosi kauhea tämä tilanne. En pysty enää kirjoittamaan tännekään.

      • niitäsullariittää

        Aha, joko sulla on 41:nen neurologinen sairaus todettu?


      • poiuytrsdfg

        Ei mulla ole enää kymmentä enempää oletan.

        Mutta nyt aamulla hirveiden kärsimysten jälkeen mietin semmosta, että miten se on mahdollista ettei ihmiset ymmärrä kaikkia näitä asioita ?
        Esim. että tottakai se on tosi pelottavaa kun sun oma tahto alistetaan jonkun toisen määräysvaltaan, joka ei kuitenkaan kanna mitään vastuuta määräystensä seurauksista ?
        Olo on siinä tosi avuton ja kaikki tosi arvaamatonta.


      • poiuytrsdfg

        Mm. mun psykopaatin matkassa mulle tulee samanlainen tunnetila kuin olisin jonkun rikollisen armoilla ja mä säästyn vain siksi että hän viimetingassa päättää olla "armollinen" ja jättää mut edes henkiin, koska kuitenkin tarvii minulta sitä henkistä ravinnetta.


      • poiuyfdxcvbn

        Turvallinen olosuhde on oikeasti vain silloin kun vastuuta otetaan (ja kannetaan se myös) tasan tarkkaan yhtä paljon kuin valtaa.


      • poiuytrdsdfg

        Mun mielestä jos joku puhuu toisen elämästä mitään muuta kuin mitä hän itse sanoo, niin tuolta osin hänen tulisi myös kantaa vastuu toisen elämästä, jos eettisiä pyrittäisiin olemaan.
        On tosi pelottavaa kuinka onnistuu takaamaan sen että itse pystyy koko ajan samalla toimimaan eettisesti kun on itse epäeettisten toimien kohteena.


      • poiuytresdfg

        Ja keskusteluavusta on se haitta, että mitä enemmän ihmiset täyttää sun pään kaikenmaailman jutuilla sitä huonommin sä pystyt todellisessa elämässä keskittymään siihen kuinka hoitaa asiat mahdollisimman eettisesti. Virheitä sattuu sitten koko aika kun sun pää pyörii muissa maailmoissa kaikenmaailman keskusteluissa. Ja se on tosi pelottavaa.


      • poioiuytrdfg

        Mun vanhemmilla on minuun hyvin voimakas haitallinen vaikutus.
        Pitääkö mun mun riskeerata tosi paljon ja vakavia asioita vain siksi että ihmiset ei usko tuohon vanhemmistani lähtevään vahingolliseen vaikutukseen, vaikka mä tiedän oikein hyvin että sellainen on ?


      • poiuytrdsdfg kirjoitti:

        Mun mielestä jos joku puhuu toisen elämästä mitään muuta kuin mitä hän itse sanoo, niin tuolta osin hänen tulisi myös kantaa vastuu toisen elämästä, jos eettisiä pyrittäisiin olemaan.
        On tosi pelottavaa kuinka onnistuu takaamaan sen että itse pystyy koko ajan samalla toimimaan eettisesti kun on itse epäeettisten toimien kohteena.

        Niimpä niin, ettäkö jonkun pitäisi kantaa vastuu toisen aikuisen ihmisen elämästä.

        Kyllä joo, niissä tapauksissa jos ihminen on kyvyiltään niin vajaavaltainen, ettei hän itse ymmärrä, eikä siihen kykene, mutta vaikeaksi toki sen vastuun kantamisen toisesta ihmisestä tekee sekin, jos ja kun ko. ihminen ei edes ymmärrä ettei pysty, eikä kykene sitä vastuuta kantamaan, tai on tietyllä lailla jäänyt lapsen tasolle. Tarvitsee sen vastuun kantajan itsensä ulkopuolelta.

        Eeettiseltä pohjaltahan nää on hieman vaikeita asoita, kun se itsemääräämisoikeukskin pitää ottaa huomioon. Miten pystyy kantamaan vastuuta toisen elämästä jos ihminen itse ei edes ymmärrä, hyväksy kyvyttömyyttään

        Ikävin tilanne tosiaan on silloin, kun aikuinen ihminen syyllistää ja syyttää muita ihmisiä omasta tilanteestaan., eikä näe omassa toiminnassaan mitään parannettavaa. Että kun muut ihmiset vaan olisivat toisenlaisia ja ajattelisivat ja toimisivat niinkuin minä haluan, niin kaikki minun ongelmani olisivat ratkaistu

        Netissä on paljon luettavaa myös ns. uhrina olemisesta, joka yksinkertaisuudessaan tarkoittaa sitä, että loppupelissä aikuinen ihminen itse on vastuussa omasta olotilastaan.

        Sitä vaan on niin helppo huudella, kun on löytänyt jonkun termin, että muut ihmiset ovat epäeettisiä kun eivät toimi haluamallani tavalla. Mielestäni on yhtä moraalitonta syytellä jatkuvasti muita ihmisiä omasta tilanteestaan.

        Näin voit päästä uhrin mentaliteetista

        1. Oman elämän haltuun ottaminen

        Totuus on se, että kukaan ei voi kontrolloida elämääsi, sillä kukaan ei voi kontrolloida ajatuksiasi.

        Tiettyä ajatusta voi joko uskoa tai olla uskomatta. Kun ymmärrät että sinä voit tehdä tämän valinnan, ymmärrät myös, että voit valita erilaiset ajatukset.

        Voit lakata elämästä sen mukaan miten asiat ovat ja alkaa elää sen mukaan miten haluat asioiden olevan. Hyvä elämä alkaa siis uhrin roolin jättämisellä ja oman elämän haltuun ottamisella

        https://hidastaelamaa.fi/2015/08/5-tapaa-lopettaa-uhrina-oleminen/

        Tää ny tähän kohtaan, jos sattuu joku muukin näitä lukisi ja löytäisi tästä jotain kuusaa omaan tilanteeseensa, kun yleensähän se oman elämäntilanteen muuttuminen juurkin lähtee siitä oivalluksesta, että hitto vie, eihän mun elämä miksikään muutu, jos en itse ryhdy toimiin.


      • kyvytönelämässään
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niimpä niin, ettäkö jonkun pitäisi kantaa vastuu toisen aikuisen ihmisen elämästä.

        Kyllä joo, niissä tapauksissa jos ihminen on kyvyiltään niin vajaavaltainen, ettei hän itse ymmärrä, eikä siihen kykene, mutta vaikeaksi toki sen vastuun kantamisen toisesta ihmisestä tekee sekin, jos ja kun ko. ihminen ei edes ymmärrä ettei pysty, eikä kykene sitä vastuuta kantamaan, tai on tietyllä lailla jäänyt lapsen tasolle. Tarvitsee sen vastuun kantajan itsensä ulkopuolelta.

        Eeettiseltä pohjaltahan nää on hieman vaikeita asoita, kun se itsemääräämisoikeukskin pitää ottaa huomioon. Miten pystyy kantamaan vastuuta toisen elämästä jos ihminen itse ei edes ymmärrä, hyväksy kyvyttömyyttään

        Ikävin tilanne tosiaan on silloin, kun aikuinen ihminen syyllistää ja syyttää muita ihmisiä omasta tilanteestaan., eikä näe omassa toiminnassaan mitään parannettavaa. Että kun muut ihmiset vaan olisivat toisenlaisia ja ajattelisivat ja toimisivat niinkuin minä haluan, niin kaikki minun ongelmani olisivat ratkaistu

        Netissä on paljon luettavaa myös ns. uhrina olemisesta, joka yksinkertaisuudessaan tarkoittaa sitä, että loppupelissä aikuinen ihminen itse on vastuussa omasta olotilastaan.

        Sitä vaan on niin helppo huudella, kun on löytänyt jonkun termin, että muut ihmiset ovat epäeettisiä kun eivät toimi haluamallani tavalla. Mielestäni on yhtä moraalitonta syytellä jatkuvasti muita ihmisiä omasta tilanteestaan.

        Näin voit päästä uhrin mentaliteetista

        1. Oman elämän haltuun ottaminen

        Totuus on se, että kukaan ei voi kontrolloida elämääsi, sillä kukaan ei voi kontrolloida ajatuksiasi.

        Tiettyä ajatusta voi joko uskoa tai olla uskomatta. Kun ymmärrät että sinä voit tehdä tämän valinnan, ymmärrät myös, että voit valita erilaiset ajatukset.

        Voit lakata elämästä sen mukaan miten asiat ovat ja alkaa elää sen mukaan miten haluat asioiden olevan. Hyvä elämä alkaa siis uhrin roolin jättämisellä ja oman elämän haltuun ottamisella

        https://hidastaelamaa.fi/2015/08/5-tapaa-lopettaa-uhrina-oleminen/

        Tää ny tähän kohtaan, jos sattuu joku muukin näitä lukisi ja löytäisi tästä jotain kuusaa omaan tilanteeseensa, kun yleensähän se oman elämäntilanteen muuttuminen juurkin lähtee siitä oivalluksesta, että hitto vie, eihän mun elämä miksikään muutu, jos en itse ryhdy toimiin.

        Ruokit näillä vastauksilla tämän henkilön sairautta.


      • kyvytönelämässään kirjoitti:

        Ruokit näillä vastauksilla tämän henkilön sairautta.

        Niin, tiedostan kyllä senkin mahdollisuuden, mut uskoisin, et tuo henkilö toimii niinkuin toimii, riippumatta muista ihmisistä ja heidän mielipiteistään ja heidän tekemistään.

        Ts. harjoittaa tuota loputonta monologiaan/keskustelee itse itsensä kanssa ihan siitä riippumatta, kommentoiko joku vaiko ei on hänelle ilm. samantekevää.

        Edelleen ei sekään että poimin jonkun kommentista jonkin kohdan josta mulle tulee joku ajatus, tarkoita sitä, että kommenttini olisi tarkoitettu jollekkille yhdelle tietylle henkilölle sinällään.

        Jos lähdetään sille linjalle, ettei täällä saisi kukaan muu kommentoida mitään, ettei vaan syyllistyisi tuon henkilön sairauden ruokkimiseen niin mielestäni sekään ny ei ole ihan oikein.

        Kun kuitenkin nää keskustelupalstat on kaikille avoimia ja mahdollistavat sen oman mielipiteenkin esille tuomisen ko. henkilöstä huolimatta.

        Sairaus on toki ikävä asia ja sairautta/sairasta pitää ymmärtää, mutta ei se tarkoita että pitäisi pyrkiä elämään sairaan ehdoilla ja varoa ilmaisemasta omaa mielipidettään, ettei samalla tulisi ruokkineeksi sairautta tai sairaalle tulisi paha mieli.

        Ennemminkin nää tän luontoiset tiettyyn henkilöön kohdistuvat keskustelut ruokkii sairautta, "jee olen tärkeä, ne puhuu musta", kuin tuollaiset yleisluontoisemmat jutut.

        Palstoillahan on aina niinku omat aiheensakin, joista keskustelua käydään, ei nää mitään yhden ihmisen palstoja ole sillain, et pitäis miettiä sopiiko mun omaa mielipidettäni ees laittaa.

        Hiljaistahan täällä toki nykyään on verrattuna entiseen, suurin osa kirjoittajistahan on ollu kautta aikain ns. uhrin statuksella täällä, et itse ny ajattelisin että narsistien lisäksi ny välillä voi puhua heistäkin ja aasinsillan siihen ny nappasin ton poiun kommentista. Muita kirjoittajia ny minun ja hänen lisäkseni ny täällä ei juuri olekkaan. Mut jos sattuu, et joku käy lukemassa joskus.


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, tiedostan kyllä senkin mahdollisuuden, mut uskoisin, et tuo henkilö toimii niinkuin toimii, riippumatta muista ihmisistä ja heidän mielipiteistään ja heidän tekemistään.

        Ts. harjoittaa tuota loputonta monologiaan/keskustelee itse itsensä kanssa ihan siitä riippumatta, kommentoiko joku vaiko ei on hänelle ilm. samantekevää.

        Edelleen ei sekään että poimin jonkun kommentista jonkin kohdan josta mulle tulee joku ajatus, tarkoita sitä, että kommenttini olisi tarkoitettu jollekkille yhdelle tietylle henkilölle sinällään.

        Jos lähdetään sille linjalle, ettei täällä saisi kukaan muu kommentoida mitään, ettei vaan syyllistyisi tuon henkilön sairauden ruokkimiseen niin mielestäni sekään ny ei ole ihan oikein.

        Kun kuitenkin nää keskustelupalstat on kaikille avoimia ja mahdollistavat sen oman mielipiteenkin esille tuomisen ko. henkilöstä huolimatta.

        Sairaus on toki ikävä asia ja sairautta/sairasta pitää ymmärtää, mutta ei se tarkoita että pitäisi pyrkiä elämään sairaan ehdoilla ja varoa ilmaisemasta omaa mielipidettään, ettei samalla tulisi ruokkineeksi sairautta tai sairaalle tulisi paha mieli.

        Ennemminkin nää tän luontoiset tiettyyn henkilöön kohdistuvat keskustelut ruokkii sairautta, "jee olen tärkeä, ne puhuu musta", kuin tuollaiset yleisluontoisemmat jutut.

        Palstoillahan on aina niinku omat aiheensakin, joista keskustelua käydään, ei nää mitään yhden ihmisen palstoja ole sillain, et pitäis miettiä sopiiko mun omaa mielipidettäni ees laittaa.

        Hiljaistahan täällä toki nykyään on verrattuna entiseen, suurin osa kirjoittajistahan on ollu kautta aikain ns. uhrin statuksella täällä, et itse ny ajattelisin että narsistien lisäksi ny välillä voi puhua heistäkin ja aasinsillan siihen ny nappasin ton poiun kommentista. Muita kirjoittajia ny minun ja hänen lisäkseni ny täällä ei juuri olekkaan. Mut jos sattuu, et joku käy lukemassa joskus.

        Niin vielä tuli mieleen kun keskustelu ny tälle linjalle lähti, eikä kommenttini varsinainen aihe uhriutuminen kiinnostanut/aiheuttanu tarvetta sitä kommentoida, et kyllähän tää palsta nyk. kovin fiksoitunut tuohon kyseiseen henkilöön.

        Et vaikka mitä tänne laittais niin aina joku ajattelee asioita oitis hänen kauttaan, kuten ny tosiaan tässäkin, et asiasisältö sinällään ei kiinnosta mitenkään.

        Mut ehkä sekin on tarkoituksellista, että ko. henkilöä vaan ajatellaan, otetaan hänet huomioon joka käänteessä ja pyritäänkin siihen, et kaikki muu keskustelu sammuu. Päätelly vaan tuosta, et ko. henkilö ny on alkanut viime aikoina noita ihan omaksi nimettyjä aloituksiakin tekemään.

        Mut joo, tosiaan tähän/ko henkilöön meni ny tääkin keskustelu. Mut toivoa sopii, et jos sattuu joku ajattelis täällä käydessään joskus muutakin kuin tuota ko. henkilöä, et josko vaikka löytäis itselleen tuosta laittamastani linkistä jotain millä vois kohentaa sitä oman elämänsä laatua.

        Tyyliin muuta ajatuksesi, muutat elämäsi,
        en halua olla loputtomiin uhri vaan voin itsekin vaikuttaa elämääni ja sitä kautta omaan hyvinvointiini.


      • kävinlukemassa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, tiedostan kyllä senkin mahdollisuuden, mut uskoisin, et tuo henkilö toimii niinkuin toimii, riippumatta muista ihmisistä ja heidän mielipiteistään ja heidän tekemistään.

        Ts. harjoittaa tuota loputonta monologiaan/keskustelee itse itsensä kanssa ihan siitä riippumatta, kommentoiko joku vaiko ei on hänelle ilm. samantekevää.

        Edelleen ei sekään että poimin jonkun kommentista jonkin kohdan josta mulle tulee joku ajatus, tarkoita sitä, että kommenttini olisi tarkoitettu jollekkille yhdelle tietylle henkilölle sinällään.

        Jos lähdetään sille linjalle, ettei täällä saisi kukaan muu kommentoida mitään, ettei vaan syyllistyisi tuon henkilön sairauden ruokkimiseen niin mielestäni sekään ny ei ole ihan oikein.

        Kun kuitenkin nää keskustelupalstat on kaikille avoimia ja mahdollistavat sen oman mielipiteenkin esille tuomisen ko. henkilöstä huolimatta.

        Sairaus on toki ikävä asia ja sairautta/sairasta pitää ymmärtää, mutta ei se tarkoita että pitäisi pyrkiä elämään sairaan ehdoilla ja varoa ilmaisemasta omaa mielipidettään, ettei samalla tulisi ruokkineeksi sairautta tai sairaalle tulisi paha mieli.

        Ennemminkin nää tän luontoiset tiettyyn henkilöön kohdistuvat keskustelut ruokkii sairautta, "jee olen tärkeä, ne puhuu musta", kuin tuollaiset yleisluontoisemmat jutut.

        Palstoillahan on aina niinku omat aiheensakin, joista keskustelua käydään, ei nää mitään yhden ihmisen palstoja ole sillain, et pitäis miettiä sopiiko mun omaa mielipidettäni ees laittaa.

        Hiljaistahan täällä toki nykyään on verrattuna entiseen, suurin osa kirjoittajistahan on ollu kautta aikain ns. uhrin statuksella täällä, et itse ny ajattelisin että narsistien lisäksi ny välillä voi puhua heistäkin ja aasinsillan siihen ny nappasin ton poiun kommentista. Muita kirjoittajia ny minun ja hänen lisäkseni ny täällä ei juuri olekkaan. Mut jos sattuu, et joku käy lukemassa joskus.

        Kävin lukemassa tosiaan ja ihmettelen, että hoitaja puhuu sairaista tuolla tavalla : "Sairaus on toki ikävä asia ja sairautta/sairasta pitää ymmärtää, mutta ei se tarkoita että pitäisi pyrkiä elämään sairaan ehdoilla ja varoa ilmaisemasta omaa mielipidettään, ettei samalla tulisi ruokkineeksi sairautta tai sairaalle tulisi paha mieli. "

        Onneksi, et ole ollut se hoitaja, joka vierälläni on kulkenut tätä ikävää matkaa, joka vaikuttaa ihan arkielämäänkin rajaten sitä äärettömästi. Kiitollinen olen, että vierellä kulkija ei lähtenyt terveiden lirkutuksiin ja houkutuksiin ja silti kukaan ei uhrannut elämäänsä, kuten kirjoituksestasi tulen ymmärtäneeksi.

        "Hiljaistahan täällä toki nykyään on verrattuna entiseen, suurin osa kirjoittajistahan on ollu kautta aikain ns. uhrin statuksella täällä, et itse ny ajattelisin että narsistien lisäksi ny välillä voi puhua heistäkin ja aasinsillan siihen ny nappasin ton poiun kommentista. Muita kirjoittajia ny minun ja hänen lisäkseni ny täällä ei juuri olekkaan. Mut jos sattuu, et joku käy lukemassa joskus. " Ja nyt kyllä kysyn, että, miten arvelet oman kirjoittamistyylisi vaikuttavan asiaan? Kun tuntuu, että täältä jahdataan ja lahdataan niitä toisia mielipiteitä pois ja niistä ei saa puhua, tabuja lienee.


      • kävinlukemassa kirjoitti:

        Kävin lukemassa tosiaan ja ihmettelen, että hoitaja puhuu sairaista tuolla tavalla : "Sairaus on toki ikävä asia ja sairautta/sairasta pitää ymmärtää, mutta ei se tarkoita että pitäisi pyrkiä elämään sairaan ehdoilla ja varoa ilmaisemasta omaa mielipidettään, ettei samalla tulisi ruokkineeksi sairautta tai sairaalle tulisi paha mieli. "

        Onneksi, et ole ollut se hoitaja, joka vierälläni on kulkenut tätä ikävää matkaa, joka vaikuttaa ihan arkielämäänkin rajaten sitä äärettömästi. Kiitollinen olen, että vierellä kulkija ei lähtenyt terveiden lirkutuksiin ja houkutuksiin ja silti kukaan ei uhrannut elämäänsä, kuten kirjoituksestasi tulen ymmärtäneeksi.

        "Hiljaistahan täällä toki nykyään on verrattuna entiseen, suurin osa kirjoittajistahan on ollu kautta aikain ns. uhrin statuksella täällä, et itse ny ajattelisin että narsistien lisäksi ny välillä voi puhua heistäkin ja aasinsillan siihen ny nappasin ton poiun kommentista. Muita kirjoittajia ny minun ja hänen lisäkseni ny täällä ei juuri olekkaan. Mut jos sattuu, et joku käy lukemassa joskus. " Ja nyt kyllä kysyn, että, miten arvelet oman kirjoittamistyylisi vaikuttavan asiaan? Kun tuntuu, että täältä jahdataan ja lahdataan niitä toisia mielipiteitä pois ja niistä ei saa puhua, tabuja lienee.

        " Kun tuntuu, että täältä jahdataan ja lahdataan niitä toisia mielipiteitä pois ja niistä ei saa puhua, tabuja lienee. "

        Jahas vuorostaan näköjään itse jahtaaja saapui paikalle, kun näki punaista, mutta joo
        kirjoitin tosiaan tuohon tapaan, että

        "Sairaus on toki ikävä asia ja sairautta/sairasta pitää ymmärtää, mutta ei se tarkoita että pitäisi pyrkiä elämään sairaan ehdoilla ja varoa ilmaisemasta omaa mielipidettään, ettei samalla tulisi ruokkineeksi sairautta tai sairaalle tulisi paha mieli. "

        Ja jos oikein ymmärsin, niin sinusta on tuo väärin, ettäkö oikeampi tapa olisi mennän sairaan maailmaan voivottelemaan ja korostamaan hänen sairauttaan/kärsimyksiään. Pitäisi varoa jokaista sanaansa suomi 24 palstoillakin ettei sairaalle vaan tulisi paha mieli

        Tässä kohtaa ny tosiaan lähdin kommentoimaan tuota yksittäistapausta ihan siltä pohjalta vaan, et annettiin ikäänkuin ymmärtää ettei saisi täällä kirjoittaa, ettei tulisi ruokkineeksi hänen sairauttaan. Että liittyi ny siihen, tähän palstakirjoittamiseen lähinnä, kuka mistäkin syystä saa tänne kirjoittaa ja ilmaista mielipitetään.

        Mitä tulee minun kirjoitustyyliini, niin aikoinaan on jopa tehty aloituksiakin joissa on toivottu, että poistuisin palstalta, että tiedän hyvin ettei minusta pidetä, mutta kuten jo useasti olen sanonut, kommenttini voi sivuuttaa/jättää lukematta.

        En ole oikein koskaan ymmärtänyt miksi jotakuta haittaa niin totaalisesti mun kirjoittaminen täällä. En edes usko että haittaaa monia vaan kyse on varmaan siittä yhdestä samasta joka aikojen alussa jo kertoi olevansa kaikki muut nimimerkit, paitsi rekisteröidyt.

        Mene ja tiedä sit johtuuko siitä, että hän haluaa ainoastaan itse kirjoittaa nimenomaan tällä palstalla ja minä ny sit oon edelleen vähän niinku piikkinä lihassa, kun muut ovat lähteneet.


      • poiuytrsdfg

        Ei tarvi puuttua ollenkaan toisen ihmisen elämään niin silloin ei ole vastuutakaan vaikutuksistaan.


      • poiuytresdfgh

        Kuten huomanneette minä en ole puuttunut teidän toisten tapauksiinne. Ne on niinkuin te sanotte.


      • poiuytreszxcvb

        Voitteko selittää mulle mitä järkeä on neuvomisessa ilman vastuunottoa neuvoistaan ? Eikö siitä ole todennäköisemmin haittaa kuin hyötyä kohteelle ?


      • poiuytrsdfgh

        Miksi aikuinen ihminen ei ottaisi vastuuta neuvoistaan jos neuvomaan ryhtyy ? Eikö myös toisen ihmisen neuvomisen voisi katsoa omaksi teoksi josta on itse vastuussakin ?
        Vai onko se jonkinlainen vastuuvapaa tekotyyppi ?
        Siksikö on kiva neuvoa kun saa tehdä jotain mistä ei tarvitse ottaa ollenkaan vastuuta vaikka on aikuinen ?


      • poiuytrdsxcv

        Teon kohde ion yksin vastuussa sun teon seurauksista kun neuvot ?
        Sulla ei ole vastuuta omasta TIETOISESTA teostasi ? Neuvominen vaatii aika tietoista aivotoimintaa.


      • poiuytrdscvb

        Nyt se selvisikin miksi ihmiset tykkää neuvoa. Sä voit puhua mitä vaan, vastuu on sillä joka kuuntelee ? Silti ihmiset suuttuu jos heitä ei kuuntele . Eikö se ole lapsellista tuollainen ? Että puhutaan täysin vastuuttomasti ja pakotetaan toinen kuuntelemaan tai ainakin miltei pakotetaan ?


      • poiuytrdsxvg

        Mä kuuntelin elämäni ekat 30 vuotta sellaista vastuunottamatonta neuvomista puolipakolla. Jos yritin yhtään kyseenalaistaa sitä mä kuulemma syyttelin siinä muita.


      • poiuytrdfgh

        Mitä mä teen neuvoilla joista neuvoja ei ota mitään vastuuta ?


      • poiuytfdxcvb

        Eli kyseessä on ihan neuvojan oma hupi- vastuuton puhuminen


      • poiuytrdsxcvb

        Mun tekstit ei ole neuvoja kenenkään omaan elämään. Enintään siihen miten mua vois kuunnella paremmin koskien mua. .


      • poiuytrdcvbn

        JOs mä nyt vaan toivun mun kauhuviikonlopusta ja yksistä kehon hermosto-oireista


      • poiuytrsasdfg

        MUt asiasta viidenteen. Jos 50 ihmistä puhuu mulle kun mä olen puolitajuton, mä olen yksin vastuussa heidän puheista ?
        Jos linja on se mun mielestä huonokuntoisten soittaminen luureihin on riskaapelia. Ja mihin tarvitaan hyväkuntoisten luureja ?


      • poiuytrdfg

        Mun psykopaatin ja monen muun mielestä vastuussa on se joka soittaa sellaiseen luuriin. Mutta mun mielestä niissä luureissa pitäisi sitten imlman muuta olla maininta: Puhelu omalla vastuulla ja riskillä, sillä käytäntö on että vastaajalla ei ole vastuuta puheistaan


      • poiuytresxcvb

        Mun mielestä eettisintä olisi että yksinkertaisesti jokainen on vastuussa omista puheistaan.


      • poiuytdsvb

        Onko se oikein että vanhemmat karjuu ja puhuu niin kamalalla tyylillä, että lapsen pitää joogata kestääkseen ?


      • poiuytrdsxcvb

        Sitten muut voi ihmetellä kummaa teiniä joka vaan joogaa ja meditoi kun muut luuhaa kylillä-


      • enkertakaikkiaanymmärrä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        " Kun tuntuu, että täältä jahdataan ja lahdataan niitä toisia mielipiteitä pois ja niistä ei saa puhua, tabuja lienee. "

        Jahas vuorostaan näköjään itse jahtaaja saapui paikalle, kun näki punaista, mutta joo
        kirjoitin tosiaan tuohon tapaan, että

        "Sairaus on toki ikävä asia ja sairautta/sairasta pitää ymmärtää, mutta ei se tarkoita että pitäisi pyrkiä elämään sairaan ehdoilla ja varoa ilmaisemasta omaa mielipidettään, ettei samalla tulisi ruokkineeksi sairautta tai sairaalle tulisi paha mieli. "

        Ja jos oikein ymmärsin, niin sinusta on tuo väärin, ettäkö oikeampi tapa olisi mennän sairaan maailmaan voivottelemaan ja korostamaan hänen sairauttaan/kärsimyksiään. Pitäisi varoa jokaista sanaansa suomi 24 palstoillakin ettei sairaalle vaan tulisi paha mieli

        Tässä kohtaa ny tosiaan lähdin kommentoimaan tuota yksittäistapausta ihan siltä pohjalta vaan, et annettiin ikäänkuin ymmärtää ettei saisi täällä kirjoittaa, ettei tulisi ruokkineeksi hänen sairauttaan. Että liittyi ny siihen, tähän palstakirjoittamiseen lähinnä, kuka mistäkin syystä saa tänne kirjoittaa ja ilmaista mielipitetään.

        Mitä tulee minun kirjoitustyyliini, niin aikoinaan on jopa tehty aloituksiakin joissa on toivottu, että poistuisin palstalta, että tiedän hyvin ettei minusta pidetä, mutta kuten jo useasti olen sanonut, kommenttini voi sivuuttaa/jättää lukematta.

        En ole oikein koskaan ymmärtänyt miksi jotakuta haittaa niin totaalisesti mun kirjoittaminen täällä. En edes usko että haittaaa monia vaan kyse on varmaan siittä yhdestä samasta joka aikojen alussa jo kertoi olevansa kaikki muut nimimerkit, paitsi rekisteröidyt.

        Mene ja tiedä sit johtuuko siitä, että hän haluaa ainoastaan itse kirjoittaa nimenomaan tällä palstalla ja minä ny sit oon edelleen vähän niinku piikkinä lihassa, kun muut ovat lähteneet.

        Miksi hermostuit noin kovin?


      • poiuytrdsdgh

        Minulle on nykyään ihan sama kuka tänne kirjoittaa ja mitä, ku mä luen vaan omia juttujani :)


      • enkertakaikkiaanymmärrä kirjoitti:

        Miksi hermostuit noin kovin?

        Niin, mikä tuossa vastineessasi on sellaista, minkä perusteella olet tullut siihen päätelmään, että hermostuin.

        Ihan samoja asioita käyny lävitse täällä useampaankin kertaan, ettei ne ny suuremmin hetkauta ja jonkinlainen jahtaajakin tosiaan on perässäni ollut tällä palstalla jo vuosikaudet.

        Mutta joo, en usko, että edes ajattelit lukemaasi sen kummemmin, kuhan ny keksit heittää jotain, Ilmeisesti nyt haluat vaan huomiota minulta


      • poiuytrdsdgh kirjoitti:

        Minulle on nykyään ihan sama kuka tänne kirjoittaa ja mitä, ku mä luen vaan omia juttujani :)

        Joo, eipä täällä ny juuri muita olekkaan kuin mun ja sun juttuja vaan.


      • hfjhdg
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, mikä tuossa vastineessasi on sellaista, minkä perusteella olet tullut siihen päätelmään, että hermostuin.

        Ihan samoja asioita käyny lävitse täällä useampaankin kertaan, ettei ne ny suuremmin hetkauta ja jonkinlainen jahtaajakin tosiaan on perässäni ollut tällä palstalla jo vuosikaudet.

        Mutta joo, en usko, että edes ajattelit lukemaasi sen kummemmin, kuhan ny keksit heittää jotain, Ilmeisesti nyt haluat vaan huomiota minulta

        ???!!!


    • poiuytrdxcvb

      Mulla on joitakin oireita, joissa olen vanhempieni sijaissairas, eli että jos jättäisin vanhempani täysin yksinään kärsimään ongelmiaan, jotkin oireet minusta katoaisivat.

      • poiuytrdsdfg

        Mä en lue nyt yhteenlaskutoimituksen kirjoitusta, koska mulla on vaikeampaa kuin on koskaan ollut, enkä viitsi häiritä keskittymistäni millään.


      • poiuytrsdfg

        Tässä on sekin että minä olen ollut alaikäisestä asti uskovainen ja mun vanhemmat ei ole.
        Mä kuitenkin puolustin vanhempiani selittämällä että myös ateisti ihminen voi olla omalla tavallaan eettinen. Mutta mun täytyy sanoa, että mun vanhemmat pettymyksekseni eivät ole näyttäneet sitä mitenkään toteen vaan koen heidän yrittävän tuhota minunkin etiikan,


      • poiuytrsvb

        Mun vanhempieni kamalimpia puolia on se että olen kokenut jo vuosikymmeniä että heillä on jonkinlainen tarve mun sairasteluun.
        Kyllä mä terveempi olisin jos siihen tahtoa olisi ollut ympäristölläkin.


      • poiuytrsdfg

        Tuo tarve johtunee siitä että mä olen terveenä mun vanhempia kyvykkäämpi.


      • poiuytrsdfg

        Ainakin jostakusta toisestakin näytti sille kun olin 16-vuotias. Äitini mukaan siitä asti elämäni on ollut KAUHEAA: 25- vuotias Ystävättäreni suositteli tuolloin mulla kirjaa Lahjakkaan lapsen tragedia.

        Sanoin eilen äidilleni että tämä meno ei kyllä ole normaalia. Hän vasta aina: "No tämä on (kuule) kaukana normaalista !!!"


      • poiuytresdfg

        Ja mulla on se käsitys että se on hänen tarkoituksensakin jolle hän ei voi mitään psykopatiansa takia. Hän johdattelee ihmisiä ajatuksissaan harhaan. Seurasin sivusta kuinka hän ajatusmatkustututti vierastakin ihmistä tilaisuuden tullen jututtaen varmaan ihan huvikseen.


      • poiuytrdsxcv

        Puhu hälle niin hän puhuu sut pyörryksiin,
        Mulle hän tekee niin että hän hajottaa mun ajatuksen heti alkuun sanoen ensimmäisen lauseen aikana: Sä et osaa sanoa, sä sanot sen liian pitkästi jne. Anna mä sanon sen !!!!


      • poiuytrdsdfg

        oon kokenut äitini viime tapaamisesta lähtien niin kauheita, että olen nyt samalla tehnyt päätöksen että mulla ei ole pienintäkään virkaa ystävälle tai tittavalle joka ei ota sitä täydestä että äitini on psykopaatti, ei auta edes vaikka olisi maailman mahtavin hurmuri. Mitään hän ei ole mulle jos ei tuota usko.


      • poiuytrsxcvb

        mikäli ihmiset eivät huomaa äitiäni psykopaatiksi, voin yhtyä äitini näkemykseen etteivät he mitään tiedä tai ymmärrä .


      • poiuytrdsxcv

        Minä ja luuriväki ajatusmatkailtiin hullunlailla ja mun äiti voi vaan ajatella että ollaan kaikki tyhmää väkeä.


      • poiuytrdsxv

        Kerran psykopaattini esitteli minulle nupoa päätään: "Mutta tämä toimii silti !"


      • poiuytrsxcv

        Sai mut valtaansa uskottelemalla mulle että mulla on syöpä ja sitten kohtelemalla pelottavasti.
        Ei mulla luultavimmin ole mitään syöpää vaan hermovaurioita nuokin.


      • poiuytfdsxc

        Sai minut jo nöyränä
        sanomaan että ei se mitään vaikka menettäisin ruumiinosiani.
        Ja kaupassa kuljin jo niin tokkurassa että sain kamalia paniikkikohtauksia siellä kun en erottanut mitään.
        Nyt se on taas näin että ei yhteyttä psykopaattiin.


      • poiuytrdsxcv

        Ja narsistikin pitää minua nyt kiittämättömänä jos olen tyytymätön asioihin vaikka ei olekaan tiettyä syöpää kuten jo kaikki luulimme.


      • poiuytresazxcv

        No jotka ei usko psykopaattini vaikutukseen voisi koittaa muutaman vuoden hänen seuraansa yötäpäivää ja puhua vasta sitten. Ei kukaan läheinen ilmiötä epäile, kun jopa mun narsistia alkaa nopeasti pyörryttää psykopaatin seurassa.


      • poiuytresxcg

        hän on semmonen hypnoottinen. Ilmankos minäkin lapsena keksin miten saan silmäni näyttään käärmeenlumoojalle ja muut lapset sano että näyttää pelottavalle.


      • poiuytrsdvg

      • poiuytrsxcvb

        Psykopaatti itse kerran sanoi joskus nuorena vielä luulleensa itseään tavalliseksi ihmiseksi.


      • poiuytrsxcv

        Harmi vaan kun epätavallisuus on tässä yhteydessä sorttia joka vaikuttaa kuin kirous. Ja mä en varsinkaan uskovaisena ole siitä kovin innostunut. Mutta nyt mulle vasta alkaa valkenemaan mistä se johtuu että mua nuorena epäiltiin noidaksi. Ihmettelin sitä psykopaatilleni monet kerrat että miten nykyaikana voi tapahtua tämmöstä että jotakuta syyttä epäillään noidaksi ???? Vitsailin sillä aika paljon. Kun mulle se oli joku vitsi.
        Mut siitä se alkoi kumma elämäni. Mitä tää on ??? Mua epäillään 1990-luvun Suomessa noidaksi ? Voiks tää olla totta ?


      • poiuytrsdfg

        Tein siitä sitten vähän huumoriakin. Laitoin jotain noitarekvisiittaa pilanpäiten.
        Olin siis jo silloin uskovainen "filosofi" oikeasti.


      • poiuytresdfvb

        Joten vaikuttaisi siltä että meitin "noitamaisuus" on hieman perinnöllistäkin.
        Mutta minä en harjoita noituutta ollenkaan. Oon uskovainen.


      • poiuytfdsxcv

        Vaikka kyllä mäkin vähän tykkään noitatyylistä: Luudista, mustista padoista joissa on nokkoskeittoa ja semmosista noin ulkoisesti tyyliseikkana. Mutta se ei vaikuta minun uskovaisuuteen Jumalaan.


      • poiuytdsxcv

        Yhteistä mulla ja mun psykopaatilla on lähinnä vain lempiväri: vihreä


      • poiuytrdscvb

        Psykopaatti olisi tuttaviensa kanssa halunnut nauraa mun uskovaisuudelle. Olis halunnu mun rukoilevan ja nauhoittavan hänelle kännykkäkameralla jotta olisivat saaneet kummastella miten erikoinen mä oon. .


      • poiuytdsxcvb

        Vaikea sitten sanoa uskovatko luurit enemmän noitiin vai Jumalaan vai ei kumpaankaan, ni mitäs sitte ???


      • poiuytrdfgh

        Lopuksi:
        Mun äiti on lähes kaikin mahdollisin tavoin kiusannut minua (ei ole juuri muuta tehnytkään), miten se on mahdollista ettei sitä kukaan ole huomannut tai huomaa ?

        Mutta nyt lähden pohtimaan vaikeammaksi käynyttä tilannettani, kiitoksia...


      • poiuytrszxcvb

        Mun äiti on todella salakavala manipuloija ja valitettavasti olen tullut oikein kouluttaneeksi hänet siinä opettamalla hänelle neurologiaa, joten hän on nykyisellään taitavampi. Moni ei arvaisi että kukaan voisi käyttää niin hienosyisiä taktiikoita, mutta kun mä tiedän kuinka hienosyisiä juttuja olen hänelle itse selostanut, niin just niin hienosyisiä hän osaa. Sit jotkut luulee että kuvittelen. En takuulla kuvittele mitä itse olen hänelle selittänyt esim. aivotoiminnasta ja mikä siihen vaikuttaa jne-. Hän osaa ainakin n iin monimutkaista manipuulatiota kuinka monimutkaisia juttuja minä itse osaan puhua. Meidän yhteisen sähellyksen tulostahan tämä on


      • poiuytresdfgh

        Siis mun elämä perustuu ilmiöiden tutkimiseen ja mun äidin sen infon käyttämiseen epäeettisesti.


      • poiuytrsxcvbn

        Mun supervaarallinen tutkimus oli oman neurologian tutkiminen ja sen kuvaileminen avoimesti ja yksityiskohtaisesti henkilölle joiden ensisijainen kiinnostus ei ole etiikka, siitä alkoi mun nykyinen helvetti.


      • poiuytrdsdfgh

        nää henkilöt on kaikki minua 10-30 vuotta vanhempia ja elämää kokeneita. ja sitte on ne tytöt ja pojat jotka puhelun perusteella ajattelee tietävänsä asiasta enemmän.


    • poiuytrdsxcv

      Minä tiedän varmuudella mun vanhempien olevan väärässä. Siksi minua pelottaa olla heidän matkassaan heidän "alaisenaan". Mun on pakko tehdä kaikkeni lähteäkseni aivan toiseen suuntaan.

      • poiuytrdsxcvb

        Ja minua pelottaa tuollaisten ihmisten vaikutus ja seura joiden on pakko tehdä asiat niinkuin tietävät sen olevan väärin.


      • poiuytfdsxcvb

        Lisäksi lapsensa käyttäminen henkisenä vessanpönttönä (vaikka vapaaehtoisesti nuorena rooliin suostuinkin hyväntahtoisuuttani, puhuin siitä melkein hienona juttuna kuinka minä olen niinkuin henkinen vessanpönttö hyväntekeväisyystehtävässä) on todella sivistymätöntä ja vaarallista !


      • poiuytrdsxdvb

        Ja mun mielestä on äärimmäisen epäoikeudenmukaista että sellaisiin äidillisiin äiteihin liittyviä juttuja jotenkin epäluonnollisesti koitetaan liittää minun äitiini kun minä en oo semmosta äitiä itselläni nähnytkään. Mun äiti on tää pelottava mikä on.


      • poiuytrdsxcvb

        Mutta mä olen sitä mieltä että aivan kelvottomienkin vanhempien sopii hankkia lapsia. Ei sitä koskaan tiedä millainen yksilö syntyy.


      • poiuytfdfghj

        Mä jolain tavalla rakastan mun psykopaattia, mutta en halua olla hänen kanssaan enää tekemisissä koska hän johdattaa minut näkemään kauhumaailman. Mä en halua sinne enää...


      • poiuytrsdfgh

        Nyt mä ymmärrän täysin mistä johtuu se kumma pelon ja rohkeuden sekoitus jonka tavalliset ihmiset ovat minussa kokeneet. Toiset sanoneet minua käsittämättömän rohkeaksi ja toiset aivan liian pelokkaaksi ja minä olen sitten tuota aina ihmetellyt psykopaatilleni että eihän tuossa ole mitään järkeä että aivan päinvastaisia väittävät vuoron perään että päättäisivät jo. Tuun hulluksi siitä vouhkaamisesta kahteen suuntaan kun se on niin ristiriitaista, Omasta mielestäni olen aika rohkea herkkis. No mutta tuo ristiriitaisuus johtuu siitä että mä en kovin helposti ihmettele erikoisempiakaan ihmisiä ja oon ihan luonnollinen heidän kanssaan kuin kotonani. Siitä saanee rohkean vaikutelman. Mutta pelokkaan sitten siitä että kyllä mua kumminkin pelottaa esim psykopaattien matkassa koska en ole psykopaatti.


      • poiuytresxcv

        Mietin sitäkin että onko mun isä niin Aspergeri ettei tajua psykopaattia olentona ollenkaan. Kun mun psykopaattikin häntä aina nauraa kun on aivan hölmö isäni ja sanonut että kyllä mä sentään asioita ymmärrän häneen verrattuna.


      • poiuytrsdfg

        Ja tällähän selittyisi sekin että mistä johtuu että mulla on jokunen hieman epäaspergermainen ominaisuus aspergeristen lisukkeena minkä vuoksi mä joidenkin mielestä en ehkä vaikuta oikealle aspergerille ulkoisesti vaikka mulla onkin kaikki ne aistimustenprosessointiongelmat jne. Mutta varmaan muutama psykopaatin geeniä on antanut mulle niin ilmeikkään olemuksen ja ääni ei ole monotoninen, että en silleen näytä aspergerille. Neurogikin sanoi mulle ettei mun kannata kertoa ihmisille mun aspergeria koska sitä ei minusta näe-


      • poiuytrdsdfg

        Mietin voisko geneettisesti Asperger ja psykopatia yhdistettynä itseasiassa lieventää niiden ilmenemistä ? Ja siitä osaltaan johtuisi että mun vanhempien yhdistelmällä on yllättävä lopputulos ?


      • poiuytrsdg

        Ja etiikkakiinnostushan on suorastaan itseni elinehto.


      • poiuytrsdgh

        Jos mun elämäntarina ei ole se mikä mä kerron, niin mikä se sitten on ? Voisiko joku kertoa ? Tuohon ei ole vielä kukaan koskaan vastannut, vaikka on kyseenalaistanut elämäntarinani. Kukaan ei ole kertonut mitä kertomani tilalta sitten on tapahtunut, jos ei sitä mitä kerron ? Eihän mun elämäntarinan paikalla pelkkää tyhjääkään voi olla.


      • poiuytrsdfgh

        Mun mielestä mun äiti vois olla synnynnäinen psykopaatti, koska mun mielestä hän on jotenkin psykopaatin näköinen jo pikkulapsivalokuvassaan söpönä mekossaan. Ni se ei äitiä haittaa se psykopaattius koska hän ON semmonen.


      • poiuytfdvbn

        Ja koko mun elämän ajan kun j oku on sanonut mulle itsestään: "No mä olen semmonen tavallinen tallaaja", mun reaktio on ollut: "Kuulostaapa erikoiselle ! Mä en yhtään tiedä millainen ihminen on "tavallinen tallaaja", voitko kertoa minulle millaista ihmistä kutsutaan tavalliseksi tallaajaksi ?" Mä en tiedä vieläkään.


      • katkero
        poiuytrdsxcvb kirjoitti:

        Mutta mä olen sitä mieltä että aivan kelvottomienkin vanhempien sopii hankkia lapsia. Ei sitä koskaan tiedä millainen yksilö syntyy.

        Tästä olen eri mieltä. Tietysti nyt sitten taas fasistiksi nimitellään, mutta kun oletus joka paikassa on, että vanhemmat rakastavat lapsiaan ja haluavat heidän parastaan, niin siinä on lapselle liiaksi taakkaa joka paikassa osoittaa että se ei pidä paikkaansa. Minä olisin valmis näillä kokemuksilla peruuttamaan elämäni, koska täällä ei minusta ole elämisen edellytyksiä tällaisille lapsille. Melko lailla pelkkää väkivaltaa joka puolella. Ei lapsi syntyessään ole muuta kuin homo sapiens tietyillä potentiaaleilla, joiden ilmeneminen on riippuvainen ympäristöstä ja siis sosiaalisten piirien mahdollistamaa.

        Olet kyllä kai onnekas kyetessäsi uskomaan johonkin taivaan valtoihin, joka varmaan toimii suojana noin murskaavissa asemissa.


      • poiuytresdfg

        Joo mä olen selvinnyt yksinomaan Jumalan avulla. Tästä ei olisi muutoin voinut selvitä näinkään.
        Tosin tänään mulla oli niin vaikea päivä että tuntuu maailmanlopulle. Mutta Jumalaa rukoillen jatketaan. Vaikka mun elämä oli millaista kärsmimystä ja kitumusta mä olen tyytyväinen että olen elämäni saanut,


      • poiuytresdfgh

        Siinä yksi syy miksi auttajat ei usko mua. He ei usko että jos mun elämäntarina olisi totta mä voisin olla tässä vaan näin. Mutta näin se nyt vaan on. Mä kävin aikoinaan kun mun elämä oli moninkertaisesti helpompaa kuin nyt keskustelemassa jonkun terapeutin kanssa. Hän sanoi: "Eihän tuollaisesta kukaan voi selvitä ....". Ei huvittanu jatkaa. Mun mielipide oli : "Se on selvittävä . Ei sitä mietitä voiko selvitä loogisesti ajatellen."


      • poiuytrsdfg

        Jos minussa on mitään hyvää, niin se hyvä tulee Jumalauskosta kaikki-


      • poiuytrsxvb
        katkero kirjoitti:

        Tästä olen eri mieltä. Tietysti nyt sitten taas fasistiksi nimitellään, mutta kun oletus joka paikassa on, että vanhemmat rakastavat lapsiaan ja haluavat heidän parastaan, niin siinä on lapselle liiaksi taakkaa joka paikassa osoittaa että se ei pidä paikkaansa. Minä olisin valmis näillä kokemuksilla peruuttamaan elämäni, koska täällä ei minusta ole elämisen edellytyksiä tällaisille lapsille. Melko lailla pelkkää väkivaltaa joka puolella. Ei lapsi syntyessään ole muuta kuin homo sapiens tietyillä potentiaaleilla, joiden ilmeneminen on riippuvainen ympäristöstä ja siis sosiaalisten piirien mahdollistamaa.

        Olet kyllä kai onnekas kyetessäsi uskomaan johonkin taivaan valtoihin, joka varmaan toimii suojana noin murskaavissa asemissa.

        Se on typerä oletus, koska kaikki vanhemmat eivät rakasta lapsiaan. Jotkuthan jopa myyvät lapsiaan. Vaikka sellaisessa voikin olla äärimmäinen nälkä tai muu sellainen syynä usein.


      • vaik.sit.jumala
        poiuytresdfg kirjoitti:

        Joo mä olen selvinnyt yksinomaan Jumalan avulla. Tästä ei olisi muutoin voinut selvitä näinkään.
        Tosin tänään mulla oli niin vaikea päivä että tuntuu maailmanlopulle. Mutta Jumalaa rukoillen jatketaan. Vaikka mun elämä oli millaista kärsmimystä ja kitumusta mä olen tyytyväinen että olen elämäni saanut,

        Varmaan menis paremmin jos sais (olisit saanut) ihmisapua hankaloittamisen sijaan jumalaa ny mitenkään väheksymättä. Mutta ei mahda mitään jos yhteisö ei ole halukas/kyvykäs asiassasi.


      • poiuytrsxcvbh
        katkero kirjoitti:

        Tästä olen eri mieltä. Tietysti nyt sitten taas fasistiksi nimitellään, mutta kun oletus joka paikassa on, että vanhemmat rakastavat lapsiaan ja haluavat heidän parastaan, niin siinä on lapselle liiaksi taakkaa joka paikassa osoittaa että se ei pidä paikkaansa. Minä olisin valmis näillä kokemuksilla peruuttamaan elämäni, koska täällä ei minusta ole elämisen edellytyksiä tällaisille lapsille. Melko lailla pelkkää väkivaltaa joka puolella. Ei lapsi syntyessään ole muuta kuin homo sapiens tietyillä potentiaaleilla, joiden ilmeneminen on riippuvainen ympäristöstä ja siis sosiaalisten piirien mahdollistamaa.

        Olet kyllä kai onnekas kyetessäsi uskomaan johonkin taivaan valtoihin, joka varmaan toimii suojana noin murskaavissa asemissa.

        Minä en usko että olisin selvinnyt näinkään jos elämä olisi täysin riippuvainen vain mainitsemistasi seikoista.


      • poiuytrsdfgh
        vaik.sit.jumala kirjoitti:

        Varmaan menis paremmin jos sais (olisit saanut) ihmisapua hankaloittamisen sijaan jumalaa ny mitenkään väheksymättä. Mutta ei mahda mitään jos yhteisö ei ole halukas/kyvykäs asiassasi.

        No toki ja voi mun mielestä Jumalakin toimia myös ihmisavun kautta.
        Tosin mua on nyt somessa tullut vastaan vähän erikoinen sivuilmiö. Mulle tarjotaan nopeaa vakavaa "avioitumista pikimmiten" pelkän nettiprofiilin perusteella. Siis useita sellasia tarjouksia.


      • poiuytrdfg

        Siis nää kaikki erikoiset ehdotukset tulee nimenomaan avioitumisehdotusten muodossa ja tyylillä.


      • poiuytrsdfg
        vaik.sit.jumala kirjoitti:

        Varmaan menis paremmin jos sais (olisit saanut) ihmisapua hankaloittamisen sijaan jumalaa ny mitenkään väheksymättä. Mutta ei mahda mitään jos yhteisö ei ole halukas/kyvykäs asiassasi.

        Joo se olis jo paljon jos eivät olisi tehneet mitään sen hankaloittamisen sijaan.


      • poiuytrsdfg

        Ja mulle oli ihmisavusta haittaa siinäkin että se oli sen tyyppistä mikä enemminkin osoitti mulle helvetin teitä Jumalan sijaan.


      • poiuytrsdfgh

        Mutta siitä avusta olen kiitollinen että saan ruokaa ja arvostan.


      • ohitettu
        poiuytrdfg kirjoitti:

        Siis nää kaikki erikoiset ehdotukset tulee nimenomaan avioitumisehdotusten muodossa ja tyylillä.

        ? Absurdia? Tai sitten vaan kovin eripohjainen logiikka, jossa varmaan sinulla ja sinun asioillasi ei ole väliä?


      • poiuytrdfgh

        Joo ei heitä kiinnosta yhtään mitä minulla on menossa. En tiiä mikä ilmiö tuo on.


      • poiuytrdsxcvbh

        En minä nuohon naimakauppoihin ryhdy. Nämä ei ole taiteilijoita jotka avioliittoja kyselee


    • poiuytfdsdfgh

      Ja voisi he siellä luureissakin ottaa huomioon että ei kaikki soittajat tai heidän perheensä mitenkään voi olla tavallisia tallaajia, koska ei kai tavallista tallaajaa edes olisi jos ei olisi niitä epätavallisia kontrastiksi.

      • poiuytrsdvgb

        eikä siitä ole mun mielestä mitään syytä suuttua jos joku ei satu sopimaan kuvaukseen "tavallinen tallaaja".


      • poiuytrsxcv

        Se tekee mielenterveydelle todella pahaa, jos laitetaan pään sisällä elämään jonkun toisen tai keksittyä elämäntarinaa. Ei siinä voi mitenkään pysyä järkevänä.


      • kahelinyksinpuhelua
        poiuytrsdvgb kirjoitti:

        eikä siitä ole mun mielestä mitään syytä suuttua jos joku ei satu sopimaan kuvaukseen "tavallinen tallaaja".

        Kuka sulle on tänään suuttunut? Viimeiset 16 viestiä ovat sinun kirjoittamiasi, ilman ainuttakaan vastausta.


      • poiuytresdfg

        Puhun muutaman vuoden vanhoista asioista tuossa.


      • poiuytrdsxdg

        Valitettavasti nekin kokemukset ovat nyt osa neurologiaani.


      • poiuytresdfvgb
        kahelinyksinpuhelua kirjoitti:

        Kuka sulle on tänään suuttunut? Viimeiset 16 viestiä ovat sinun kirjoittamiasi, ilman ainuttakaan vastausta.

        Mua vähän naurattaa tuo sinun kommentoini mutten jaksais kuitenkaan. Mut sua kuitenkin kiinnostaa mun kirjoitus ? Lasket oikeen mun viestit ?


      • poiuytrdsxcvb

        Yksinpuhelu ei silleen satuta tunteita kuin keskustelut. Siksi pidän sitä terveellisempänä-


    • poiuytrsxcvb

      Tiedän 100% varmuudella, että tavallisimman kuuloinen tarina ei ole tässä maailmassa aina tosin.

      • ei.itse.edes.tajua

        Uskomatonta kuinka sekaisin päästään voi olla.


      • Ei.oikein.älyä

        Joo. On polla jollakin pahasti sekaisin.
        Olisi hauska kurkistaa mitä siellä tapahtuu?!


      • poiuytrdcvbn

        Perustele mitä epäloogista olen sanonut ?!

        Vammautuessa kyllä mun pää pehmenikin valitettavasti, mutta nuorempana mulla on ollut aika kova logiikka. Mulle jotkut ihmiset ihmettelikin kykyäni sanoa viimeisen sanan johon on vaikea osata sanoa mitään järkevää sitä kumoavaa.


      • poiuytresdfgh

        Aspergerdiagnoosikin tulee osaltaan myös sillä perusteella että logiikassa ei ole vikaa. Mutta sosiaaliset taidot on heikot verrattuna älyyn.


      • poiuytrsdvb

        Siis ei normaaliolosuhteissa mun älyllä pitäisi olla yhteiskunnan pohjalla. Kyllä se johtuu Aspergerominaisuudesta ja psykopaattisesta väärinkäytöstä. Kyllä mun älyllä muutoin olisi pidemmälle pötkinyt ainakin ennen aivovammaa.


      • poiuytrsxcv

        On niitäkin ihmisiä olemassa jotka todella arvostaa sitä että olen valmis perustelemaan perusteellisesti kaiken mitä sanon.


      • poiuytrsdfg

        Ja korjaan kyllä viheitä logiikassani sitä mukaa kun niitä löytyy. Joten mulle on tervetulleita aina virheideni perustelut.

        Mulle ei ole lainkaan ongelma myöntää erehdyksiä jos sellasia ilmenee, koska se on välttämätöntä hyvän logiikan saavuttamiseksi.


      • poiuytrdsxcv

        Mutta empaattinen eläytyminen epäloogisten ihmisten sekaviin ajatuksiin on meinannut tehdä minut hulluksi oikeasti sillä olen mennyt siinä todella pitkälle mukaan siihen heidän juttuun koska he ei ole kykeneviä tulemaan mukaan minun logiikkaani.


      • poiuytrsdg

        Luureissa ihmiset perusteli asioita vain esim. naureskellen että "noh, ihmiset ON epäloogisia".
        Valitettavasti mulle se ei ole naurun asia. Mä tulen hulluksi jos mä oikeasti vaikeassa tilanteessa menen epäloogisuuteen mukaan. Niinkuin jonkin verran on ollut jo vähällä käytä.
        Minä en semmosta mielenterveysapua tarvitse jossa ihmisen logiikkaa heikennetään. Eihän siinä ole mitään järkeä !!!


      • poiuytrdsxcvb

        Jos ihmisen päässä on vikaa niin mun mielestä epäloogisten keskustelujen tai huumeiden sijaan hänet tulisi laittaa vaikka opiskelemaan vaikeaa matematiikkaa. Uudistaisin mielenterveyshoidonkin silleen.


      • poiuytrsxvb

        Kun mun aivovaurio oli pahimmillaan minä lääkkeeksi opiskelin arabian kielisiä sanoja.


    • poiuytresazxcv
      • Diarraahep

        Joopa joo. Kun riitelee itsensä kanssa, ei ainakaan kukaan sivullinen kärsi!


    • poiuytrdsxcvb

      Totta !

      Luurikokemuksesta oli mulle sekin haitta, että nyt mun aivot sitten koko aika kokoaa perusteita tosiasioille joita he eivät uskoneet, vaikka ei mulla muutoin olisi tarvetta tuollaiseen kun mulle asia on selvä.

      • poiuytrszxcvb

        Tuo on luontainen aivotoiminto. Luin jostain että kun aivoille esitetään kysymys, aivot lähtee automaattisesti hakemaan vastausta. Jotwn kysely toimii aika manipulatiivisesti.
        Mä harvoin kyselen mitään.


      • poiuytjhg

        Mä oon tottunu että kun puhun ihmisille koitan puhua niin ettei siitä olisi haittavaikutuksia kenenkään aivoille. Koitan valita pehmeitä sanoja jne. Psykopaattini ja narsistini ja joidenkin hankalien ihmisten kanssa en ole pystynyt tuota toteuttamaan.


      • poiuytrsxcvb

        Mun aivojeni hyvinvoinnista viisveisattiin.


      • poiuytrsxcv

        Mun psykopaattini yks manipulaatiotaktiikka on valita sanoja joilla tietää olevan mun aivoille haittavaikutuksia ja toistaa niitä. Tuotahan ei ulkopuolinen huomaa.


      • poiuytreasdf

        Mutta hyvää tässä on se että mua on lakannu kiinnostamasta keskusteleminen lähes tykkänään, niin eipä enää kulu aikaa siihen.


      • poiuytrdsxdfg

        Mun kokemuksen mukaan lähes kaikki elämän mentaalinen ja emotionaalin kärsimys aiheutuu yksinomaan keskustelusta. Kärsimys lievittyy heti kun lopettaa keskustelut.


      • poiuytrdsxv

        kärsimys syntyy tekstistä jossa eettiset pointit on sivuutettu.


      • poiuygfdszxcv

        Joku tässä neuvoi mua veisaamaan vaikka virsiä. Sellainen on minusta ihan hyvä idea.
        Löysin myös joskus sellasta hyvin "puhdasta" filosofista tekstiä. Sellainen lievittää aivojen kärsimystä. Kärsimystä tuottaa aivoille esim. psykopaattinen sillisalaatti puhe.
        Mä kävin kerran yliopiston luennolla joka professori nimitti jonkun uskonnon pyhää tekstiä sillisalaatiksi. En koskaan mennyt niille luennoille toista kertaa.


      • poiuytfdsxcvb

        Mutta oleelliseen:
        Köpelöstihän tässä kävisi jos menisin vielä jatkossakin mukaan täysillä psykopaatin juttuihin vain siksi että hän on mun äiti. Ja noinhan suurin osa ihmisiä käytännöllisesti katsoen neuvoisi mua tekemään (mikä on mulle käsittämätöntä), joten luottamus ihmisiin on tässä siinä määrin kärsinyt. Kyllä jotain arvostelukykyä pitäisi voida säilyttää.


      • poiuytrdfgh

        Joku siellä luurissa jopa väitti olevansa somaattisen puolen lääkäri jonka vastaanotolla olen käynyt. Mikähän motiivi siinäkin on ollut. Mun psykopaatin mielestä ei voi olla oikeasti ollut. Eli mihinköhän silläkin huijauksella on pyritty mitä saamaan selville ?


      • poiuytrsdv

        Tai jos hän vaan kuuli väärin kun kysyin: "Oletko sinä muka se lääkäri ?" Hän vastasi vähän puolihuolimattoman hermostuneesti: "Joo".


      • poiuytrdsxcvb

        Minä en halua olla aivan sekopää seurassa jottei minustakin tule sellainen. Ku olen herkkiskin ja vähän vaikutuksille altis siinä määrin.


      • poiuytrdszxcv

        Mun äiti on vihaa täynnä ja raivona siitä etten minäkin ole. Siksikin sanon että hän on psykopaatti, ja sitten ihmiset luulee että minä olen vihainen tai katkera vaikka kuinka lempeästi sanoisin. Mn mielestä se on epäreilua.


      • poiuytrsdfg

        Jumalaan uskova ihminen ei helposti tule katkeraksi, koska oikeudenmukaisuus voittaa viimeistään tuonpuoleisessa.... Se on varmaa. täysin varmaa


      • poiuytresdfgh

      • poiuytrdvhn

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3896
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      253
      3681
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2693
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      114
      2268
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      23
      2210
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      23
      2132
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1862
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1855
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      319
      1603
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1432
    Aihe