Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mahasarakham
profiilit
mahasarakham
mahasarakham
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
343
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen tullut Thaimahan lukemattomia kertoja ilman viisumia,ja ilman paluu lippua.Koskaan kukaan ei ole edes kysynyt niitä.Nytkin tulin tänne heinäkuussa,ja olen täällä kesään asti.Käyn hakemassa viisumin aina Laosista.Missä sen saanti on tosi helppoa,ei tarvitse mitään lippuja minnekään,ainoastaan hakemus sisään ,kopiot passin kuvasivusta ja Laosin viisumi sivusta.
03.01.2014 13:57
Agoda.com on tosi hyvä hotellinvaraus sivusto aasiassa.Kokemuksesta voin sanoa,että monesti on olleet halvempia varata ja maksaa Agodan kautta,kuin paikan päällä.
Ja tarjolla on miltei kaikki Thaimaan hotellit.
03.01.2014 03:17
Adoga on aika hyvä hotellinvaraus systeemi netissä.Ja kokemuksesta voin sanoa,että monesti on halvempaa maksaa etukäteen Adogan sivuilla,kuin paikan päällä.
Ja on lähes kaikki Thaimaan hotellit tarjolla.
03.01.2014 03:13
Bangkokista pääsee ilmastoidulla hienolla bussilla Khon Khaeniin n 500 bahtin hintaan.On jopa pientä purtavaa tarjolla,kuin lentokoneessa.WC taka osassa.
Tai lentäen n,3600 bahtia.
Khon Khaenista pääsee bussilla Mahasarakhaniin.
03.01.2014 02:40
Eipä mennytkään,ainoastaan 4 viskipulloa ostin Laosin reissulta joku aika sitten 50 bahtia kpl.Siinä minun osuuteni.Suku kustansi ,Vaimollani on iso suku,ja monta rahamiestäkin kuuluu porukkaan.Eivät ole koskaan kärkkyneet rahaa minulta.
03.01.2014 02:02
Nordean tili on huonoin,kiun nostaa ATM:sta rahaa ulkomailla.
Joku laski ,että lähes 20% toisessa ketjussa.Ei se niin paljon ole,mutta iso kuitenkin.OP:n tililtä kun olen nostanut rahaa kulut on n.10€ kun nostaa 300€.
Muutaman prosentin luokkaa.
Minulla on ainakin paska fiilis jos käteistä on vaikka rahavyössäkin yli 1000€
Kortin kanssa en niin noijaile,että katoaa tai varastetaan..
02.01.2014 15:51
Olen ihmetellyt samaa kuin aloittaja.Vaikka asun täällä vakituisesti,en ole päässyt kärryille miten on varaa meidänkin kyläläisillä ajella uusilla Hiluxeilla tai Izutsun lava autoilla.
Toyota yaris maksaa n,12 500€ täällä uutena.Ei autot halpoja ole täälläkään.
Noiden lava autojen suosio johtuu,verotuksesta.Ne katsotaan työvälineeksi,Ja niiden hinnat on suhteessa halvempia kuin muiden autojen.Mutta kalliita nekin on jos liksa on muutaman sata euroa kuussa.
Ehkä hieno auto on sellainen status symbooli täällä,että se hommataan vaikka menisi viimeisetkin siemen riisit.
02.01.2014 02:52
Thaimaassa kuolee n.10 kertaa enemmän ihmisiä liikenteessä kuin Suomessa,jos lukuja suhteuttaa väkilukuun.On se aika paljon enemmän kuin Suomessa.
Aika hurjia ohituksia täällä näkee päivittäin,kun on tuolla liikenteessä.
Sulkuviivoista ei kukaan piittaa.Eikä paljon muistakaan säännöistä.
Ja humalassa ajoa ei pidetä niin pahana.kuin meillä.
Varsinkin skoottereilla ajellaan hienessä humalassa aika yleisesti.Ainakin tässä kylässä.
01.01.2014 04:37
Vaimon hakijan perusvirhe on,että etsit vaimoa Pattayalta.Täällä sisämaassa olisi paljon parempia naisia tiedossa.Voisin jopa esitellä pari alle 30 vuotiasta kunnon naista.Ei mitään turistien oppaita,vaan normaaleja naisia.
Mutta kysymykseesi:myötäjäiset on tosi tärkeät täällä.minimi n.3000€ ja kulta käätyjä ainakin 1000€
Häät Thaimaassa ei kovin kalliiksi tule,vaikka yleensä komeat onkin.
Mutta jos vihille Suomeen em.paperisota lähetystön kanssa.
Kyllä vähimmillään ehkä selviää 5000€ hinnalla.Mutta se on vähän hyvästä vaimosta.
28.12.2013 02:58
Hyvää Joulua täältä Isanin sydänmailta,jossa joulua ei vietetä mitenkään.
No,maassa maan tavalla.En noteeraa minäkään.
Uusi vuosi sentään on juhlapäivä täälläkin.
23.12.2013 13:50
Niin on täällä sisämaassakin ollut viikon verran tosi kylmiä öitä tippuu alle 20 asteen ja joskus 15 pintaan.Mutta maanantaina alkaa lämmetä,jos ennustukset pitää kutinsa.
21.12.2013 15:07
Tietysti 2 GB piti olla.
iNet 599 truemoveH maksaa tuon 599 bahtia,ei ne niin omaisuuksia maksa.
Mokkulat maksaa 790-1190 bahtia.
Näillä vehkeillä läppäri toimii,ihan kuin Suomessakin.
Ainakin minun kone, jolla nytkin olen.
21.12.2013 15:03
Keskellä Isania näkyy,Eurosportit ja monet muutkin kanavat ainakin meillä.
JJa tässäkin kylässä on viime kesänä pystytetyt mastot Truemove sekä AIT operaattoreille.
Netti toimii Thaimaassa paremmin kuin vuosi sitten.Kovalla tohinalla linkki mastoja pystyttelevät ympäriinsä.
Viime kesänä meillakin oli ongelmia netin kanssa,ei enää.Youtube skulaa jos on 2 Megaa tai enemmän nopeutta mokkulassasi.
21.12.2013 02:04
Kyllä truemoveH mokkulakin menee kirjpoituskieltoon noin kerran viikossa.
Operaattorit käyttää jaettuja osoitteita,se on syy,kun olen Suomi 24 palaute kupongilla kysellyt.
Mutta annan palautetta aina kun bannaus osuu kohdalle.Koska 2013 pitäisi netin jo toimia paremmin suomi 24 palstallakin.
17.12.2013 14:48
Kyllä nyt viileän kauden aikana on mahdollista,että yöllä n.5,00 aikaan on vain 15 astetta lämmintä.Toissa yö oli sellainen.
Harvinaista se on.
Olen
asunut täällä yli 5 vuotta ja nyt oli toinen kerta,kun näin kylmä yö oli.
Mutta löytyy pitkähihaista ja lahkeista yö vaatetta täältäkin,jos ette mukaan ota.
17.12.2013 14:42
Just,kun kehuin kuinka hyvät kelit on Isanissa.Alkoi sataa,ja nyt on kaksi päivää tullut vettä,muttei kaatosateita.Ihan kuin Suomen kesä sateet ja viileää on myös alle 20 päivälläkin.Mutta tämä on harvinaista herkkua täällä.
16.12.2013 12:48
Minä olen hommannut lääkkeitä täältä.Kaikkea on löytynyt.Originaalit eurooppalaiset maksaa vähän enemmän,kuin vastaavat aasialaiset.
Mutta ei ole ollut ongelmia,vaikka olen ostanut jo kauan halvempia lääkkeitä,kun vaan on jotain malleja tai jotain papereita näyttää vaikuttavista aineista apteekin farmaseuteille.
On täällä tosin Pharmasy kyltin alla kaikenlaista rohtokauppiasta.Mutta oikeissa apteekeissa on kyllä koulutettu henkilökunta ja ammattitaitoa.Pienistä kylistä voi olla vaikuksia löytää lääkkeitä,mutta kaikissa isommissa kaupungeissa on kunnon apteekkeja.
16.12.2013 10:32
Jos on yli 50 vuotias ja kohtuu eläke eläkeläisen viisumin saa.
Jos on naimisissa Thaimaalaisen kanssa "O" viisumin saa.
Työlupia harva varmaan tänne hommaa.Jos ei ole ihan spesiaali homma.
Sitten ne monen maahantulon viisumit.
Siinä tärkeimmät pitkän oleskelun keinot.
Itselläni on "O" viisumi perhesyistä.Sitäkin pitää silloin tällöin käydä Immigrant Offisessa jatkamassa.
16.12.2013 10:23
Tulin tänne heinäkuussa vain menolippu,norvegianilta ,hinta oli 341 €.Ei ollut mitään jatko lippuja,eikä kukaan kysellyt mitään.
Eikä ole koskaan ennenkään kysellyt.
Heinän tekoon mennään taas Suomeen.
Norskin liput on halvimpia,mutta Tukholmassa on ventattava jonkin aikaa,muutama tunti yleensä.
15.12.2013 14:26
Maassa ,maasta,maahan.maalla maalta maalle.Ei tullut millään.paikallis-sijamuodolla maaseen.
Mutta onko se Thaimaassa,Thaimaasta,Thaimaahan-Thaimaalla,Thaimaalta,Thaimaalle.Meniköhän se noin.
Ulkolaisissa paikan nimissä jopa kielitoimisto on kusessa.(ei kusella.)joskus.
Saaret on vaikeita.sanovat viisaat.
Nyt pitääkin mennä kaljalle,ja naapuri on tehnyt hyvää riisi viinaa.
Toivottavasti en joudu kuseen,kuselle varmasti,kyllä.
15.12.2013 08:15
12 / 18