Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mahasarakham
profiilit
mahasarakham
mahasarakham
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
343
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko kukaan tutkinut,kuinka mones viesti kääntää asian kuin asian Thai naisten pilden pariin.Kai hyvästä tavarasta pitääkin kirjoittaa.
Suomessa ei muuta isoa olekaan kuin pildet ja ahterit.Hyvä,että jossain ollaan isoimpia maailmassa.
15.12.2013 08:02
"Pieni kaakkois aasian valtio" Thaimaa ,on 20 suurin väkiluvultaan,maailmassa.
50 suurin pinta-alaltaan.
Yli 67 milj.asukasta.Pinta-ala yli 510 neliö km.
Oli perustiedot hukassa aloittajalla.
14.12.2013 11:23
Minä kyllä välitän prosenteista.Ja lopetinkin suomalaisten korttien käytön täällä.On tästä palstasta apuakin.Tulee ajateltua tarkemmin kuluja kun kokemuksia jaetaan täällä.
Pankit tosiaan rohmuaa palvelumaksuja joka asiasta,ja joskus ne on ihan kohtuuttomia.
12.12.2013 17:10
ientianessa jälleen.Käyn täällä pari kertaa vuodessa.Mainio kaupunkiloma paikka.Mekongin rannan ilta markkinat ja keskustan menomestat on minun mieleen.Asun Thaimaan puolella,mutta täällä on kiva käydä välillä.Tosi halpaakin.Hyvä hotelli 20-30€ Ja ostokset miltei ilmaisia.
Ja kerrankin voi olla miljonääri.Nytkin taskussa 5 miljoonaa.Hieno kaupunki
12.12.2013 12:04
Katselin pitkän ajan nostojani Visalla Thaimaassa,yleensä summat on 15000 Bahtia suunnilleen.
Kulut on olleet 6-7 % riippuu mitä summia olen nostanut.Katsoin heinäkuusta alkaen nostot 5 kpl.
Eli kulut on OP:lla 6%-6,5 % ei enemmän eikä vähemmän.
12.12.2013 11:24
Katselin pitkän ajan nostojani Visalla Thaimaassa,yleensä summat on 15000 Bahtia suunnilleen.
Kulut on olleet 6-7 % riippuu mitä summia olen nostanut.Katsoin heinäkuusta alkaen nostot 5 kpl.
Eli kulut on OP:lla 6-7 % ei enemmän eikä vähemmän.
12.12.2013 11:20
Pääministeri sanoi,että hän eroaa virasta,jos kansa sitä haluaa.
09.12.2013 02:10
Thaimaan TV juuri näyttää kun mielenosoittajat kokoontuu keskustaan .Ja lisää tulee koko ajan skoottereilla autoilla ja Johtaja on jo lavalla pitämässä palopuhetta.
Paljon näkyy olevan kansaa liikkeellä.
Pääministerin puhetilaisuudessa,taas oli kourallinen vanhempaa väkeä.
09.12.2013 01:33
Alkoi kiinnostaa,olenkohan ollut hyväuskoinen,pankkini suhteen.
No,katsotaanpa:
2,5 % osuus on 300 Bahtia,80 Bahtia palvelumaksu,150Bahtia ATM palvelumaksu.yhteensä 530 Bahtia.322 Bahtia on hämärää mihin katosi.Voi olla että kurssi oli erilainen toissapäivänä.
Pitänee tarkkailla tätä hommaa ja lopettaa Suomi kortin käyttö,jos tosiaan noin paljon kuluja.Enpä ole aikaisemmin funtsinut koko juttua.Olen pitänyt halpana palveluna.
08.12.2013 10:57
Laitampa esimerkin myös,kun sattui kuitti hollille.
Nostin 12 000 Bathia toissapäivänä ATM;stä.Tililtä lähtee 291,22 €
Pitkän matematiikan mukaan kulut oli 852 Bahtia,
Ei hirveästi mutta parikymppiä kuitenkin.
Taitaa olla n.6,7 % paljonhan sekin mutta kaukana 20 %;sta.
08.12.2013 10:00
Jos ihan tarkkoja ollaan,niin nostettaessa rahaa,kurssi on EKP:päivittäin ilmoittama viitekurssi,ainakin minun pankissani,ja tänään se oli 44,133 Bahtia/Euro.
Mutta eri pankeilla lienee eri systeemit.Moni on Nordean kursseja valitellut,ehkä erilainen käytäntö.
08.12.2013 09:34
Minulla myös OP visa jota käytän silloin tällöin käteisen nostoon.Vaikka asunkin täällä ja omaan myös Thaimaalaisen tilin.
Nostosta kulut on 2 € + 2,5 % nostosummasta sekä 150 Bahtia ATM kulut.Ja kurssi on aina virallinen sen päivän vaihtokurssi.
Käsittääkseni,tämä on EU direktiivissä,tämä kulu sääntö.
Ei se kovin paljoa ole.Siksi joskus käytän Suomen OP tiliäni,jonne rahaa SSuomesta siunaantuu.En aina muista niitä heti siirtää,kun kulutkin nostosta on aika pienet.
08.12.2013 06:25
Minulla on läppäri kuistilla koko päivän,ja välillä kun olen tässä varjossa katselen keskusteluja.
Nytkin tein muurarille laasti satsin,ja odottelen milloin seuraavaa myllään.
On täällä vakituisesti asuvilla muutakin elämää kuin istua koneella,vaikka se ehkä joistakin siltä tuntuu.
Minä en ole lomalla,enkä ryyppää ja rellestä joka päivä.Tämä on ihan tavallista arkea,kuten Suomessakin.Jotain hommia on täälläkin tehtävä,muuten tuppaa tylsistymään.Mutta juhlitaan toki täälläkin.TTaikut on mestareita junailemaan bileitä.
06.12.2013 09:44
Tälle palstalle tulee aina Suomen aika,kirjoitat mistä vain ja millä vehkeellä vain.
Itselläni truemoveH mokkula,ja thaimaalainen läppäri,silti tuohon ilmestyy Suomen aika joka kerta,että silleen.
05.12.2013 06:54
Täällä asustellessa,välillä unohtaa,kuinka ikävät kelit voi Suomessa olla,mutta onneksi tutut välillä kertoo tuiskuista ja räntäsateista.Pysyy totuus mielessä,eikä
"koti-ikävä" iske ainakaan talvi aikaan.Tai koti minulla on täällä.Suomessa vain kesämökki.
05.12.2013 06:50
Paikalliset kysyy aina väriä ja selkäkuvioita,jos kerron nähneeni käärmeen.Yksi tappavan myrkyllinen Malaijan Pit Viper on harmaa selkäkuviot mustia "kissimirri rusetteja".Mutta on vain keski ja pohjois Thaimaan riesana.
Vihreä Pope´s Pit Viper voi olla lähes metrinkin mittainen,mutta yleensä pienempi.
05.12.2013 05:24
Reseptilääkkeitä Thaimaassa ovat lähinnä ne lääkkeet mitkä Suomessa on "huumausaine resepti"lääkkeitä.Eli vain murto-osa mitä Suomessa on reseptillä.
04.12.2013 15:42
Olen kyllä ostanut monia lääkkeitä Thaimaasta,mitkä Suomessa on vain reseptillä saatavia.
Ei nämä resepti säännökset ole ollenkaan samanlaiset kuin Suomessa.
04.12.2013 15:21
Kuninkaan synttärit torstaina,välirauha ainakin on nyt BKK;ssa.Kovasti poliisit ja mielenosoittajat kaulaili ja kätteli toisiaan kun väkivaltaisuudet loppuivat.
Ja mielenosoittajien johtoryhmä julistaa voittaneensa.
03.12.2013 12:44
Uutisia katselen Thaimaan 3 kanavalta.Kovasti vaikuttaa vallankumoukselta.
Väkeä on niin paljon liikkeellä,että poliisien on mahdoton lopettaa tuota liikehdintää väkivalloin.
02.12.2013 02:35
13 / 18