Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mahasarakham
profiilit
mahasarakham
mahasarakham
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
343
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Thaimaassa on tosi paljon kansainvälisiä kouluja.Lähikaupungissani ( Khon Khaen) on 4 kv-koulua.Ja luulisin,että jokaisessa isommassa kaupungissa on useita.
Kyselin koulusysteemeistä paikallisilta.Täällä onkin koulu pakollinen aina 18 ikävuoteen asti.Mutta sovitusti voi pitää kaksi taukoa lukuvuoden aikana,jos kotipellolla tarvitaan apua.
Sama kuin perunan nosto loma suomessa joskus,kun itse olin koulussa.
30.10.2013 05:32
Nyt kun on talous taantuma ja työttömyyttä Suomessa.Tietysti valtion olisi viisasta maksaa korvaukset Thaimaahan.Mutta suomen sosiaaliset tulonsiirrot on asuinpaikka sidonnaisia.Eläke ainoastaan voidaan maksaa muualle kuin Suomeen tai EU alueelle Vaatisi laki muutoksia.Mutta ehdottomasti olisi lama aikoina viisasta.Kaikenlaiset ongelmatkin siirtyisi tänne.Ehkä katkaisuhoito paikkoja ja Vinkkejä Joutuisi Suomi,ehkä rakentamaan Thaimaahan.Sitten homma pelittäisi.
29.10.2013 04:43
Eihän Suomessakaan lähiö Bubissa tapaa,kuin yrittäjiä ja toimitusjohtajia.Ja loppuillasta pummaavat jo bisseä,kun on tilapäinen kassavaje iskenyt.
29.10.2013 03:24
Thaimaalaiset lapset lopettaa,monesti koulun kun riisipellolla tarvitaan apua.Jotkut jatkaa koulua hetken päästä.Mutta moni n.12 v poika lopettaa koulun maaseudulla.Eikä sitä mikään kunta tai poliisi kiellä.Jos on oppinut lukemaan ja kirjoittamaan se riittää.Asun maaseudulla ja nytkin tuossa naapurissa poika lopetti koulun,olen kysellyt jatkaako joskus koulua,ja äiti vastasi,että katsellaan ehkä joskus muttei nyt kun on töitä kotona.
29.10.2013 03:06
Koillisessa sateet on käytännössä ohi nyt.Riisipelloilla on jopa ongelmana kuivuus.
Ja ilma on hieman viileämpää.Ei tarviste yöllä pitää ilmastointia täysillä,kunhan hieman kiertää.Kuin suomen heinäkuu,paitsi keskipäivä kuumempi.
28.10.2013 03:16
Myös truemoveH tikuilla sama ongelma viime päivinä.
24.10.2013 09:10
Asun koillis osassa Thaimaata.Ja todellakin Turisteja ei ole näkynyt.Erittäin Budhalaista väkeä.Tosi paljon traditioita.
Olen ollut häissä.hautajaisissa ja temppelijuhlissa,josjonkinlaisissa.Tänään olin temppelillä talkoo hommissa
Mukavaa väkeä.Mutta Englantia puhuu vain jotkut nuoret,ja minun vaimoni.
Uimapaikkoja niukasti,se on miinusta,mutta muuten voisin vaikka suositella.
23.10.2013 11:00
Sukhumvit oli ennen minun suosikki alueeni.Mutta nykyään muija on aina matkassa,joten asustelen nykyisin National Station-Siam-Chit Lom akselilla.Kun siellä on ne ostos paratiisit nais väelle.Tosin välillä on mentävä Baariinkin kun sitä shoppailua ei kestä pirukaan selvin päin.
22.10.2013 16:42
Suomessa on liian monia ihmisiä,joille naapurien ja kanssaihmisten kyttäys on harrastus.Etsitään oikein mistä voisi valittaa ,isännöitsijälle,poliisille tai lastensuojeluun.
Miksiköhän mokomat terrorisoijat saa hillua,eikä mikään instanssi puutu turhanpäiväisiin valituksiin ja nipotuksiinNiistä myös pitäisi antaa sakkoja,tai muita sanktioita.
Koirat haukkuu joskus.Ei ne muuten olisikaan koiria.
21.10.2013 16:50
Voih ihmettä mikä kansa.Onneksi muutin Thaimaahan muutama vuosi sitten
Asun maaseudulla,Täällä koirat on aina irti.Ja joskus urokset selvittelee reviirejään ja tappelevat jopa yöllä.Kukaan ei valita.Jos liikaa häiritsee.menen kapin kanssa,ja ajan ne kauemmaksi.Samoin tekee naapurini.
EEi tulisi mieleenkään valittaa,no oma koirani on siellä eikä yhtään hiljaisempi.Varsinainen tappelupukari,itse asiassa.
Yulkaa nipottajat tänne siedätyshoitoon.
21.10.2013 15:49
Thaimaasta löytyy Nimellä Finland-Thai-English prase book for tourist.
Sana ja opaskirja siinä on myös Thaimaalaiset kirjoitukset.
World Centrumin kirjakaupasta Chit LOm aseman läheltä löysin tämän kirjan.
Suomen kieliset kirjoitukset on muutamassa kohden virheellisiä,muttei monta.
Nimessä yksi virhe Finnish-Thai-Englsh pitäisi olla.
Minulle on ollut apua täällä.Kun selvitän asioita Englantia osaavien Thaimaalaisten kanssa.
21.10.2013 14:12
Pitäisi loppua jo tässä kuussa,ja onkin harvenemaan päin.Enää pari kertaa viikossa.Ja sehän on kuin hyvä kesä Suomessa.
21.10.2013 09:34
Jopa on vaikeaa joillekin noi ruokavaliot ja painon hallinnat.Sehän on tosi helppoa esim laihtua kuluttaa enemmän kuin syö.Yksinkertaista,eikö totta.Ja esim Aasialainen ruoka on terveellistä.Kokeilkaa,kiinalaista tai Thaimaalaista ruokavaliota,niin eiköhän veri arvot ole kohta kunnossa.Ne on tosi vanhoja kulttuureja ja perinteiset heidän ruokansa on kuin lääkettä,meille länsimaalaisille läskimahoille.
20.10.2013 12:37
Täällä sisämaassa sateet on harvenemaan päin.pari kertaa viikossa satelee.
Täällä ei kyllä usein sada pitkiä aikoja putkeen,mutta kun sataa sitä tulee kuin Esterin elimestä.
20.10.2013 12:11
Sateli muutaman päivän yhtä mittaa.Ja vesi nousee taas Brschin Burissa.
Mutta uutisissa on nyt mielenkiintoisia pätkiä.Joka aamu jahtaavat miehissä Krokotiilejä.Helppoa ruokaa tulee tulvavesien mukana,joten Krokot on tulleet kaupunkiin.
Ihan hyviä metsästys filmejä aamu kahvin aikaan.
18.10.2013 10:27
Finairin tyypit voi kysellä,ne on niin huolissaan Suomalaisista " tyhmistä turisteista",Mutta muut lentoyhtiöt ei edes kysy mitään.
Varminta on tietty ostaa liput netistä etukäteen.Mutta jos ei halua sitoa itseään tiukkoihin aikatauluihin.Voi mennä ilman paluu lentolippua,tai jatko lentoa.Olen aina tehnyt niin,koska vihaan tarkkoja aikatauluja.
Tosin nykyisin käyn Suomessa turistina ja asun täällä Thaimaassa.
17.10.2013 10:06
Ei ole vesikauhua.Eikä tulva varmaankaan Bangkokin cityyn tule.Mutta joku väittää,ettei näy uutisissa täällä.Uutisissa on tulva raportteja kyllästymiseen asti joka päivä.Tänään jahtasivat Krokotiilia tulva alueella.
Jos joku ei näe uutisissa Tulvajuttuja.Hän katselee niitä Jossain muualla kuin Thaimaassa.
Tulva alueilla asuu 3,5 miljoonaa ihmistä.200 koulua on kärsinyt tulvista 400 temppeliä.vajaa 100 valtion virastoa..ym..ym.
Tosiasiat tosiasioina.Itse asun thaimaassa,en ole turisti,-Ja joka aamukahvin aikaan katselen uutisia.Ja alkaa jo tympiä.kun on koko ajan vain tulvia ruudussa.
15.10.2013 08:03
Joka uutisissa on kuvaa Prachin Burin tulvasta.Kumma jos ei Bangkokin Hotellin Televisiosta näy.# kanavan uutisankkuri on joka aamu paikan päällä ja pitkä raportti joka kerta.Tosin näyttää laskevan jo veden pinta enää n.50 cm kaduilla.
14.10.2013 16:32
Bangkokin asiat vrmaankin näkee parhaiten Pattayan räkälän nurkasta.Varsinkin 10 kaljan jälkeen,asia on todella hallussa.
13.10.2013 16:03
Poiketkaapa joskus muuallakin,kuin Turisti mestoissa.Niin käsityksenne muuttuu.Myytti köyhastä maaseudustakin.Täällä asutaan omakotitaloissa yleensä 2 kerrosta ja tilaa tosi paljon.Toyota Hiluxilla körötellään kylille.Ja näyttää elämä olevan ihan mallillaan.Käteistä ei aina maaseudulla hirveästi ole,mutta eivät sitä paljon tarvitsekaan.Kaupasta ostavat aika vähän ruokatavaraa.Eikä sitä isoa valikoimaa olekaan.Omavaraista porukkaa,
Ei minusta köyhältä näytä tämä seutu.Olen muutaman vuoden asunut ja ihmetellyt,mistä ne "köyhät baaritytöt" tulee.Ei ainakaan täältä.
13.10.2013 06:06
17 / 18