Vapaa kuvaus

Aloituksia

289

Kommenttia

696

1. Tulikin+mieleen+tuosta,+että+nyt+kun+Suomen+päälle+oli+jämähtänyt+tuo+ikävä+korkeapaine+ja+se+toi+pitkän+hellejakson+(ja+talavella+ne+tuo+pahoja+pakkasjaksoja),+niin+eikö+voitaisi+ottaa+käyttöön+tehokas+imuri,+joka+imuroisi+korkean+pois+ja+matala+pääsisis+työntymään+tilalle+nopeammin.+En+ole+geologi,+mutta+kuulostaa+järkevältä+idealta.Säiliötä+imuriin+ei+tarvittaisi,+sillä+tuon+ilman+voisi+päästää+sitten++isoa+letkua+pitkin+vaikkapa+itämeren+ylle+tai+Venäjän+puolelle+-+sieltähän+ne+yleensä+tuleekin.+Imurin+sulla+pitäisi+kuitenkin+olla+tiheäsilmäinen+verkko,+etteivät+varikset+ja+kissat+joutuisi+letkuun.Tai+sitten+pidettäisiin+yllä+eri+puolella+maatamme+valtavia+tyhjiöitä,+jotka+sitten+korkeapaineen+jysähtäessä+päällemme+aukaistaisiin+ja+näin+paine+vähenisi+ilmamassassa.
  2. Luulin,+että+kysymykseni+olisi+ollut+vaikea,+koska+hain+harvinaista+murresanaa.+Ohjaaja+on+totisesti+Käkisalmen+murteella+ohja!+Esimerkiksi+ohja+Armand+Lohikeitto.Olen+tähän+mennessä+juhannuksena+juonut+sallituissa+tuuliolosuhteissa+5+litraa+itse+tekemää+kiljua.Onko+teitä+koskaan+tituleerattu+oikein+kunnolla+tai+oletteko+kenties+tituleeranneet+itse+jotakuta?Olen+ollut+onkaloita+tutkimassa.+Suomalaiset+on+kyllä+junttikansaa,+kun+ne+eivät+tiedä,+että+mikä+ero+on+luolalla+ja+onkalolla!+Onkalossahan+asuu+eläimiä+ja+luolassa+ihmisiä+(poikkeuksena+Karijoen+Susiluola,+jossa+asui+susia+ja+ihmisiä+samanaikaisesti).Onko+joku+maistanut+sitä+kaupan+Juhannussimaa+juomaa?