Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tarkkailija47
profiilit
tarkkailija47
tarkkailija47
Vapaa kuvaus
Aloituksia
32
Kommenttia
488
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kannattaa lukea huolellisesti Ilmestyskirjan 4 luku ja 5 luku ensin.
Ilm 4:
4 Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut.
Keitä nämä ovat. He ovat ihmisiä, jotka Jeesus on käynyt hakemassa ruumiin lunastuksen kautta luoksensa. Onko heidät jo haettu? Ei. Jeesus lupasi opetuslapsilleen, että hän tulee hakemaan heidät.
24 vanhinta ovat siis ylösoton kautta otettu Jumalan valtaistuimen tykö ennen kuin ensimmäistäkään sinettiä avataan. Heidän nähtensä Karitsa, Jeesus Kristus ottaa kirjakäärön käteensä. Herran omat ovat siis jo otettu taivaisiin yhdessä 24 vanhimman kanssa, keitä he sitten ovatkaan - se on kokonaan toinen kysymys, mutta he ovat lunastttuja Herran omia - ihmisiä kirkastetussa ruumiissa, ei siis pelkkiä sieluja.
Tällainen tilanne on siis Jumalan valtaistuimen luona ennen vihan ajan alkua.
Mutta minkälainen tilanne on maan päällä ennen kirjakäärön sinettien avaamista? Sitä pitää katsella profeettojen ilmoituksista, jotka kertovat lähi-idän kansakuntien vaiheista. On siis katseltava ilmoitusta siitä, millainen tilanne on lähi-idässä ennen noita kirjakäärön sinettien avaamista. Raamattu kertoo meille siitäkin - profetiat kertovat, mitä on vielä tapahtumatta ja joiden on tapahduttava ennen vihan aikaa. Paljon on profetioiden mukaan vielä tapahtumatta ja niihin kuluu aikaa.
01.08.2014 18:02
Jeesus kehoittaa kokoamaan aarteita taivaaseen, siellä tapahtuu siis vasta palkanmaksu:
Ilm. 22:12
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Jeesus sanookin, että jos palkka on saatu jo täällä alhaalla, siitä ei enää makseta ylhäällä. Lue Matt 6 luku.
01.08.2014 14:03
Jumala ei ole asettanut antamiselle mitään ylärajaa, voi siis antaa kaiken sen, mikä jää yli oman perheen tarpeen. Niinhän Paavalikin kehoittaa, menestymisensä mukaan.
Jumala ei myöskään halua, että annamme leivän lapsemme suusta ja kuvittelemme, että kyllä Jumala maksaa takaisin.
Jeesus opetti myös Mark 12:
38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
41 Ja hän istui vastapäätä uhriarkkua ja katseli, kuinka kansa pani rahaa uhriarkkuun. Ja monet rikkaat panivat paljon.
42 Niin tuli köyhä leski ja pani kaksi ropoa, yhteensä muutamia pennejä.
43 Ja hän kutsui opetuslapsensa tykönsä ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut, jotka panivat uhriarkkuun.
44 Sillä he kaikki panivat liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan kaiken, mitä hänellä oli, koko elämisensä."
Oli siis niitä 'uskovia', jotka keräsivät kaikin tavoin rahaa itselleen vedoten Jumalaan tai asialleen, heidät Jeesus tuomitsi.
Oli myös köyhä leski, joka koki, että hänkin haluaa antaa Jumalalle niistä vähistäänkin, hänen sydämensä vaati siis niin. Hänen sydämensä oli vilpitön Jeesuksen tunnustuksen mukaan - köyhä leski ei odottanut saavansa mitään takaisin.
01.08.2014 13:44
Matt 6 luvussa Jeesus puhuu rahasta.
'Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa'
Jostain syystä seurakuntiin on pesiytynyt kymmenysten harhaoppi ja moni antaa siksi, että saisi itse moninverroin takaisin. Se on riivaajien oppi ja epäjumalien palvelusta.
Jeesuksen ristin uhriin ei voi mitään lisätä, se on täydellinen. Kaikki mitä me saamme Jumalalta, saamme Jeesuksen uhrin tähden, Jeesuksen täydellisen uhrin tähden. Kun annat Jumalalle omastasi, älä odota saavasi mitään takaisin! Jumala ei koskaan maksa omilleen mitään väärällä valuutalla = mammonalla. Jumala antaa hyviä lahjoja, ei huonoja!
On tärkeää ymmärtää, ettet voi saada mitään lisää omin konstein, kaikki annetaan armosta ja lahjaksi Jeesuksen täydellisen uhrin perusteeella. Jos ajattelet, että voit saada jotain lisää uhraamalla, palvelemalla, hyvää tekemällä, sinä pilkkaat Jeesuksen ristin työtä ja vähennät sen arvoa.
Uhraa, palvele ja tee hyvää siksi, että Jumala on sinua niin paljon rakastanut, että hän antoi ainokaisen poikansa uhriksi sinun pahojen tekojesi tähden ja sinä olet päässyt sisälle Jumalan valtakuntaan ja siitä rakkaudesta Jeesukseen tee kaikki, mitä teet. Mitä sinulle merkitsee Jeesuksen uhri - sitä kannattaa pohtia. Minkä arvoisena sen pidät.
01.08.2014 13:21
Seurailija1
Olet itse unesi jäljillä, uni koskee sinua henkilökohtaisesti:
'Minulla itselläni on ollut vaikeaa, en tiedä mistä johtuu että eri kristilliset seurakunnat ovat aiheuttaneet sen ja ne ovat tulleet päälleni välillä ihan raivolla.
Olen uskossa mutta en kuulu mihinkään seurakuntaan vaan olen kulkenut kaikissa, enkä väheksy niistä yhtäkään enempää kuin toistakaan, kaikki ovat yhtä tärkeitä.'
Sinua on siis haavoitettu seurakuntien taholta tai sitten yksittäisten seurakuntalaisten taholta - olet haavoitettu. Ruumis, jonka unessa näit, olet sinä itse, tuo joka näytti jo ihan mädäntyneeltä - kuollut jo aikaa sitten. Et ole löytänyt omaa seurakuntayhteyttä, jonka olisit kokenut rakastavaksi ja lämpimäksi.
Unesi kuva betonista on sinun oma toiveesi, että voisit olla vahva, kuin betoni ja voisit olla hyödyksi kanssakulkijoille.
Mikä on tuon unesi viesti? Se kertoo siitä, että ei kannata kuollutta yrittää peittää kovalla betoni kuorella. Vaikka se unessasi näyttikin samalta, kuin aidot valaisimet, se ei kuitenkaan ole sitä - kätkemistä on hirveän raskas kantaa!
Etsiydy sielunhoitajan luo, ymmärtäväisen siulunhoitajan luo ja anna Jeesuksen parantaa haavasi noiden keskustelujen kautta, kun saat purkaa ulos = puhua kaikki nuo kipeät ja haavoittaneet asiat. Siitä lähtee parantuminen ja 'uusi elämä', jota ei tarvitse yrittää kätkeä kovan kuoren alle. Siunausta sinulle ja elämäsi matkalle.
31.07.2014 17:00
Suomalaisten juuret - Kyösti Julku
Tiede lehden artikkeli: Suomalaisten alkuperä hahmottuu pirullisen hitaasti
Tiede lehti: Suomalaisten uudet juuret
Hiidenkirkko: Mistä suomalaiset tulivat?
28.07.2014 19:53
Nyt on tärkeää sanoa, että emme ole vielä Ilmestyskirjan 4 luvussa - historian tulevat tapahtumat siis odottavat vielä jossain edessä päin. Aikoja ei voida sanoa, vaikka monet ovatkin kaikenlaisia merkkejä katselleet. Täytyy vain todeta, että yhtään merkkiä ei vielä ole toteutunut. Kaikki on vielä tulevaisuudessa - maailman näyttämö ilmestyskirjan vihan ajan tapahtumille ei ole vielä valmis. Vielä eivät istu 24 vanhinta taivaallisen valtaistuimen edessä, vielä ei avata ensimmäistäkään sinettiä. Jeesuksen opetuslapset odottavat vielä ruumiinsa lunastusta eli ylösottoa, sen siis pitää ensin tapahtua, ennen kuin 24 vanhinta voivat istua valtaistuinsalissa. Sitä siis mekin odotamme ja jotkut jopa jouduttavat sitä julistaen pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa.
28.07.2014 19:29
Viikunapuu Jeesuksen vertauksessa ei tarkoita Israelin syntyä eikä Israelin kansaa.
Lue niin kuin on kirjoitettu:
Matt 24:
32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat
Ne siis, jotka näkevät Ilmestyskirjan 6 luvun tapahtumien alkavan, tietävät, että heidän aikanaan kaikki lopun ajan tapahtumat Ilm 6-19 ja 20 alku tapahtuvat. Sitä Jeesus vertauksellaan viikunapuusta tarkoitti - ei mitään muuta. Lue niin kuin on kirjoitettu.
Viivy Herran edessä ja pyydä, että Pyhä Henki avaa sinulle kirjoituksia, saat sen minkä tarvitset. Nyt on evankeliumin aika, eikä pitäisi liikaa askarrella sellaisessa tulevaisuudessa, joka ei koske itseä eikä tätä aikaa. Nyt on evankeliumin aika - julista ja palvele Jeesusta ilolla ja rakkaudella.
28.07.2014 19:09
Me suomalaiset emme ole Israelin sukukuntaa. Me olemme tulleet aikanaan useampana ryhmänä ja meissä on kahden suuren eurooppalaisen alkukodin geneettistä perimää. Toinen tulee muinaisen espanjan-ranskan alueelta ja toinen nykyisen ukrainan alueelta.
Israelilaisia me emme ole. Emme ole siis Aabrahamin jälkeläisiä.
Israelilaiset sen sijaan ovat hajaantuneet varsin laajalle kaikkialle maailman kansojen joukkoon.
28.07.2014 18:57
Nyt on syytä huomioida tärkeä asia. Onko Suomen kohtalo jo määrätty - voiko siihen vielä vaikuttaa?
Raamattu kehoittaa meitä rukoilemaan ja toimimaan tulevaisuuden muuttamiseksi. Sitä varten evankeliumia julistetaan, että ihmisten tulevaisuus muuttuisi aina ikuisuutta myöten.
Sama tilanne on Suomen kohdalla kansana. Raamattu kehoittaa meitä rukoilemaan ja toimimaan, että Jumalan hyvä tahto tapahtuisi tämän kansan kohdalla. Me voimme siis muuttaa Suomen tulevaisuuden ahkeroimalla Jumalan elovainiolla rukoillen ja evankeliumia julistaen. Tarvitaan Pyhän Hengen ohjausta, että löytäisimme ne keinot, jolla tämä kansa ottaa vastaan pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa.
Monet profetiat ovat toki vilpittömällä sydämellä saatuja ja ne ovat tarkoitetut uskoville kehoitukseksi rukoukseen Suomen puolesta ja kääntymättömille varoitukseksi. Se on totta Raamatun lukuisten esimerkkien mukaisesti, että synti tuo kirouksia kansakunnan elämään ja kääntyminen Jumalan tykö, tulemalla Jeesuksen Kristuksen tykö, pelastajan ja armahtajan tykö, tuo mukanaan siunausta kansakunnan elämään, niin että kiroukset väistyvät.
Rukoile ja toimi niin, että Jumalan hyvä tahto voisi toteutua Suomen kansan kohdalla!
27.07.2014 12:42
Mikä on oikeaa julistusta, sen voi pitää; vain väärä pitää hylätä.
Väärä on useimmiten sekoitettu oikean joukkoon. Paljon on hyvänkin julistuksen seassa sitä, mikä ei kestä Raamatun Sanan tarkastelua.
Jeesus Kristus on iankaikkisen elämän antaja, mitään lisäsiunauksia ei voi saada Jeesuksen Kristuksen ulkopuolelta. Joka on elämänsä Jeesukselle Kristukselle antanut ja tullut uudestisyntymisen kautta Jumalan lapseksi, sillä on kaikki ja kaikki on lahjaksi saatua armosta. Mitään emme voi ansaita omilla teoillamme lisää. Kaikki annetaan Jeesuksessa Kristuksessa.
27.07.2014 12:25
Ongelmana on tietysti se, jos ei tunne Raamatun Sanaa. Tutki siis ahkerasti Raamatun Sanaa, silloin sinä tiedät, mikä on Sanan mukaista ja mikä väärää.
Väärää julistusta on paljon, sillä ihminen on erehtyväinen, vilpitönkin uskova julistaja voi julistuksessaan 'vahingossa' sanoa sellaista, joka ei kestä Raamatun Sanan valossa tarkastelua.
Jeesuksessa on kaikki meille annettu, elämä ja joka päiväiset tarpeemme, kun Hänessä pysymme, meidän ei tarvitse yrittää ansaita mitään. Kaikki on armoa ja lahjaksi saatua Jeesuksen Kristuksen sovituskuoleman kautta.
Rahojen antamisessa tulee tietää, mihin rahat menevät, miten ne käytetään. Muista kuitenkin, ettet voi rahojen antamisella, etkä millään muullakaan tavalla saada mitään enempää, kuin sinulla on jo Jeesuksen Kristuksen omana. Hänen omanaan sinulle annetaan kaikki lahjaksi, et voi ansaita mitään. Ei ole muuta siunausta, ei ole toista siunausta, ei ole muuta kirkkautta, ei ole muuta ilmestystä, kuin meillä on Jeesuksessa Kristuksessa. Hän Jeesus Kristus on meidän pelastajamme, armahtajamme ja auttajamme, Hän Jeesus Kristus on meidän turvamme ahdingon aikana, sairauden keskellä, vaikeuksissa kulkiessamme, Hän Jeesus Kristus antaa meille tulevaisuuden ja toivon. Älä etsi Jeesuksen Kristuksen ulkopuolelta mitään lisäsiunauksia, sillä niitä ei ole.
27.07.2014 12:10
Mark 9:
38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme
1 Tess 5:
21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
Raamattu on hyvä koetusalusta, pitäkää se, mikä on Raamatun Sanan mukaista; hylätkää muu.
Väärä on usein sekoitettu oikean joukkoon. Oikeaa julistusta ei tarvitse hylätä, vain väärä.
27.07.2014 11:57
Pitäkää se mikä on Raamatun mukaista julistusta ja hylätkää se mikä ei ole Raamatun mukaista.
Sääntö on varsin yksinkertainen.
27.07.2014 11:12
Lopun aika ei ole vielä alkanut. Se sukupolvi ei ole vielä syntynytkään, joka näkee lopun aikojen tapahtumat.
Nyt on aika julistaa evankeliumia, aika julistaa hyvää sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta.
On ensin tapahduttava Danielin kirjan 4 suurvallan synty lähi-itään, ensimmäinenkään ei ole vielä tullut. Ensimmäinen suurvalta toteuttaa Jumalan tuomiot, mistä Jesaja 19 ja Hesekiel 29 profetoi.
Jesajan kirja 19 luku kertoo siis tapahtumista ennen lopun aikoja. Samoihin tapahtumiin viittaa Hesekielin 29 luku.
26.07.2014 19:16
Ilmestyskirjan antikristus ei ole vielä syntynytkään, saatikka, että hän olisi antautunut paholaista palvelemaan.
22.07.2014 22:58
Älä kerro. Antikristus ei ole vielä syntynytkään, saatikka, että hän olisi antautunut palvelemaan paholaista.
22.07.2014 22:56
Älä kerro. Antikristus ei ole vielä syntynytkään. Saatikka, että hän olisi antautunut paholaisen palvelukseen.
22.07.2014 22:47
Googin sotaa ei voida sijoittaa tuhatvuotisen valtakunnan jälkeiseen aikaan, koska Hesekiel 38 - 39 luvut kertovat myös kuinka Googin sota päättyy ja se ei käy tuhatvuotisen valtakunnan jälkeiseen viimeiseen suureen sotaan. Sen sodan päätös on erilainen Ilm 20.
Googin sota sijoittuu määrättyyn aikaan tulevaisuudessa ja sitä ennen pitää lähi-idässä tapahtua varsin paljon asioita, joilla on myös osittain ilmoitettu aikamääriä. Emme siis ole vielä lähelläkään niitä aikoja.
22.07.2014 18:17
Otetaanpas nyt uudelleen. Profeetat julistivat, että Messias on tulossa ja sitä julisti Johannes Kastajakin, mutta kun Jeesus tuli, hän julisti Jumalan valtakuntaa niin kuin se, jolla on valta ja joka on itse Jumala, pelastaja, vapahtaja, armahtaja ja syntien anteeksi antaja. Jeesus tuli itse Jumalana ja ihmisenä kertomaan meille kuinka päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Jeesus tuli sovittamaan meidän syntimme ja kärsi kuoleman meidän syntiemme tähden.
Matt 5:17-18
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Jeesus tuli siis täyttämään hänestä lausutut profetiat, mutta hän ei todellakaan kumonnut tulevaisuuden profetioita, vaan kertoi itse, että ne tulevat kaikki toteutumaan Matt 24 vahvistaa tuon asian, kun Jeesus itse kertoo lopun ajoista ja vahvistaa Danielin profetiat lopun ajoista.
22.07.2014 18:07
23 / 25