Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
62
Kommenttia
2417
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihmeiden oppikurssi on kolme osainen kirja ja kolmas osa on nimeltään Opettajan käsikirja. Siellä sivulla 65 on oma lukunsa "Onko jälleensyntymä totta?"
Siellä on mm. lause "Jokaisessa ajatuksessa joka vahvistaa käsitystä, jonka mukaan elämä ja keho eivät ole sama asia, on aina jotain hyvää."
Kehon on toissijainen asia joten kehoon uudelleen syntyminen ei ole tavoitteena. Muussa yhteydessä on mainintoja että olemme kaikki olleet satoja jopa tuhansia "elämiä" jo "olemassa". Olemme olleet kehoissa jo monesti, mutta se ei ole tavoitteena vaan tavoitteena on vapautuminen.
Aivan kirjan alkuosassa on lause että "Aatami nukutettiin jotta hänestä voitiin erottaa Kumppani eikä missään kerrota että suuremmin olisi havaittu heräämistä
25.03.2014 21:35
Aika mukavasti heitit läppää - Näin käsittänyt - Tosiaan melko vähän taitaa olla niitä tietoisia toimijoita. Pitkälti yhdyn ajatuksiisi.
Milloin laajemmin ymmärretään että jokainen elää omassa maailmassaan? Vai onko lukijoissa sellaisia jotka näkevät ja toimivat kaverin ajatuksien mukaan ja niiden mukaisessa olomuodoissa?
Kärjistän, onko varmaa että elät jumalan mielen mukaisessa maailmassa, näetkö asiat siten kuin Jumala ne näkee.
Kyllä tämä on aivan minun omaa keksintöäni
25.03.2014 21:09
Oliko tämän palstan tarkoitus pyrkiä korjaamaan kristinuskoisten ihmisten jumalankuvaa?
Kirjaimellisesti luettuna Raamatun tekstit lyövät korvalle toinen toistaan, eikö se ole jo tullut todistetuksi muilla palstoilla miljoonia kertoja?
Minusta ainoaksi tehtäväksi jää anteeksianto niille ajatuksille joilla kuvittelen syyttäväni kaikki raamatut. On kysymys minun ajattelustani ei siitä miten väärin tai oikein ymmärrän kaverin ajatukset.
Siinä on minun käsitykseni Jumaluudesta
20.03.2014 09:52
Enpä usko, että ihmiselle on edes sallittua.?.?
On ihmisiä jotka eivät näe maailmaa sallittu/kielletty ajatuksena vaan mahdollisuutena. Joten sinunkaan ei pidä mitään jos ajatellaan että sinullakin on mahdollisuus.
11.03.2014 09:36
Sakkeman esittää hyvän teorian.
Minä puolestani menisin hiukan "eteenpäin" eli sotilasjohtajien tehtävä oli tai on nähtävissä todellakin suunniteltuna koska mikään ei tapahdu sattumalta.
Heille kuten jokaiselle on oma "tehtävänsä" joten jokainen joka kuoli tai kärsi toisen mm-sodan aikana oli suunniteltu siten kokemaan. Tämä sama suunnittelu toteuttaa itseään tässäkin joka hetki vaikka meistä harvat saavat (ottavat) tehtäväkseen johtaa tai lopettaa maailmansotia. Kukaan ei synny tänne ilman omaa suunnitelmaansa.
Kokonaan toinen näkökulma on mitä persoona tuntee tai miten yksilö suhtautu tekemisiinsä.
Minusta mitään muuta tuomaria ei ole kuin se Itse joka minussa toteuttaa omaa elämäänsä eli nauttiiko kaverin kiduttamisesta vai tekeekö koska on käsketty.
Joten se miten tuomitsen sinut tekee minusta oman tuomarin itselleni. Siten minut tuomitaan.
Ole kuitenkin tietoinen siitä, että myötätunto ei merkitse sitä, että hyväksyt tai sinun tarvitsee suosia tuhoisaa ja mielenvikaista käyttäytymistä. Myötätunto merkitsee yksinkertaisesti sitä, että ymmärrät sen tuskan, joka motivoi sellaista käyttäytymistä. Rajat ovat asiaankuuluvia ja terveellisiä ja tämä koskee kaikkia asianosaisia.
28.02.2014 11:41
Jokaisella on kysymys samasta "elämästä" nimitykset vaihtelee. Jokainen syyllistää tai antaa anteeksi samasta "syystä". Karma on yksi aivan hyvä nimitys muiden joukossa.
Melko vähän näyttää olevan kirjoittelussa aiheita jossa "karmasta" ei kaverin syyllistämisestä suuremmin luovuttaisiin??
Hitler kuten jokainen teki parhaansa koska näki niin paljon puutteellisuutta ympärillään.
26.02.2014 15:39
Kaikki tuo vain siksi jotta olisin edes teoreettisesti mukana Rakkaudessa?
24.02.2014 13:15
Aika "hyvän" heitit. Kun ei ymmärrä sanoja voi vapaasti hyväksyä että ilmasit rakkautesi. Ilmasit itsesi "sanattomasti" Ei tarvitse yrittää ymmärtää.
Siksipä juuri musiikki ja kenties maalaustaide on niin "kansainvälistä".
Kiitos
Juuri uutisissa pyörii kiitoskirjoitukset hitlerin tekemisistä. Oli "hyvä" että ei olut sen "pahempi" se henkilö jonka kautta keskieuroopan poliittiset paineet purkautuivat. jonkunhan oli sekin työ tehtävä??
24.02.2014 13:13
" " Ikään kuin siis täytyisi herätä unesta että tajuaa heräävänsä unesta vaikka tietää kaiken olevan unta? " "
Lienee ensin herättävä unesta jotta voisi ymmärtää miksi tai mikä on nukahtanut? Jos sittenkään?
Onhan monilla tässä nukkuma unessakin kokemus että tämähän on vain unta???
Nukkuuko "Tarkkailija" milloinkaan? Tietellinen näkemys on että unen tasot vain vaihtelee eli Tarkkailija ei nuku milloinkaan se vain kohdistaa tarkkailun eri "taajuuksille" ja siksi on tämä fyysinen keho pantava välillä nukkumaan.
24.02.2014 10:18
Olet yhteisessä Todellisuudessa rakastaessasi kysymättä syytä tai motiivia.
Olet yksityisessä unessasi rakastaessasi jotain erityistä.
Opeta vain rakkautta sillä rakkautta sinä olet
23.02.2014 11:18
ajatelkaa hieman?
21.2.2014 12:06 "Heikkous teoriassasi on se että siinä ei olla kuin Jumala."
Juuri näin eli heikkouteni on sinun mielestäsi että en selitä siten että sinä voisit yhtyä joihinkin ajatuksiini. Tuollaisen ajatuksen pystyn hyvinkin hyväksymään.
Koen olevani yksi joten en tiedä keitä tuossa monikossa tarkoitat.
Vertailusta vielä että kirjoittaessasi jonkin sanan se on sana vain siksi koska se on, koska se ilmaisee eli ilmentää jotakin. Erottuu jostakin. Eroaa sanomattomasta.
Toisin sanoen jättämällä ilmaisemasta itseäsi silloin olet luopunut vertailusta.
Ilmaisulla erotut ilmentymättömästä. Luovut vertailusta - tähän sopii monikko Olemmehan Ihmisiä. Pystymme KUVITTELEMAAN Jumalan
Koen Jumaluuden siinä että mielikuvituksissani pystyn luomaan ajatuksen että on Voima, Mieli joka pitää kaikki maailmankaikkeudet "pyörimässä"
22.02.2014 12:13
Miten niin on Jumala?
Joka hetki on miljoonia asioita joihin suhtaudutaan kuin jumaluuksiin. Siis jokainen luo koko ajan lisää omia horjumattomia totuuksia- Jumaluuksia. Yksi varsin tunnettu jumaluus on että kristittyjen raamatun mukaista jumaluutta ei ole.
Sattuman ongelma minulle on että kaikella näyttää olevan aiheuttajansa. Miten siis joku piste tai hetki olisi poikkeus, alkuräjähdys. Minusta on mukava ajatella että silläkin on aiheuttajansa joten kaikilla maailmankaikkeuksien jumaluuksien jumalalla on Alkulähteensä.
Mutta minä voin ajatella vain minun mielelläni joten pidä sinä omasi, silloin pidämme kumpikin samasta.
21.02.2014 13:24
IOK luku Valppaudesta rauhaan, tekstiosan sivulta 139 kappale 9
Sinun mielesi jakaa alamaisuutensa kahden valtakunnan kesken etkä ole täysin samaistunut kumpaankaan. Samaistumistasi Valtakuntaan ei kukaan muu aseta kyseenalaiseksi kuin sinä itse - silloin kun ajattelet mielenvikaisesti. Sinun havaintokykysi ei millään lailla saanut aikaan sitä, mitä sinä olet, eikä se vaikuta siihen millään lailla. Näitpä samaistumisongelmasi millä tasolla tahansa, ne eivät ole mitään todellisia ongelmia, koska niiden olemassaolo viittaa uskomukseen, jonka mukaan sinä voisit päättää siitä mitä sinä olet. Ego uskoo siihen täydellisesti ja on siihen täysin sitoutunut. Mutta se ei ole totta. Sen vuoksi ego on täysin sitoutunut valheeseen ja näkee täysin vastoin pyhää Henkeä tai Jumalan tietoa.
"Kaikkea oppimaasi Pyhä Henki käyttää sinun parhaaksesi"
Samasta asiasta voidaan puhua monin eri tavoin. Uni on jokaisella omansa.
21.02.2014 13:09
Thomas Kraus: Miksi olla yhteydessä muihin jos kaikki on jo minussa?
Jakaakseni sen ilon että minulla on.
Vain näyttämällä että minulla on kaikki mahdollinen teen itselleni todeksi sen että minulla on.
Kuvitellaan päinvastainen tilanne. Saan miljoona perinnön. Mitä hyötyä tai iloa sitä on ellen käytä sitä eli käyttämällä sitä näytän itselleni ja muille että minulla on.
On kuitenkin pidettävä mielessä että vain se on todellista omistamista minkä vien mukanani kehosta lähdettyäni.
Sitä en omista mitä en vie mukanani. Mukanani vien sen ilon että olen saanut jakaa. Elämä on kokemus ykseydestä kun olen kokenut että sinullakin on.
21.02.2014 10:46
niin laulellaan
20.2.2014 11:33
Kuvailet selkeästi omat valintasi tai käsityksesi omista valinnoistasi.
Tietenkään minä en ole vapaa koska olen fyysinen ihminen. Olen "sidottu" kehoni ja kaikkeen mitä siitä seuraa. Lisäksi minulla on mieli ja miltei joka päivä luen lehdestä että jonkun ihmisen mieli johdatti hänet ajamaan päin vastaantulevaa rekkaa joten se siitä kehoon "sitoutumisesta", valinnan vapautta sekin omalla omituisella tavalla.
Joten kaikesta tuosta opin että mieleni avulla voin suuntautua joihinkin juttuihin ja jättää joitakin juttuja vähemmälle. Sitä tarkoitin tuolla tietoisella valitsemisella.
Ja edelleen olen varsin tietoinen että en todellakaan tiedä mistä ajatukseni tulevat. Tai en ainakaan tiedä mistä oivallukseni tulevat.
Täällä 'kaikki vaikuttaa kaikkeen'. pidetään tuo loppulause oivalluksien ja ajatusten todellisena Lähteenä ja otetaan tietoinen vastuu niistä ajatuksista joiden puolesta lähdetään touhuamaan
20.02.2014 20:29
Mukava ajatusleikki sinulla. Naureskellaan yhdessä.
20.02.2014 20:04
Hyvin sanottu: olemisen runous
Siis se minkä näen ulkoisena, on oman mieleni heijastus minun sisäisestä maailmastani! (Minä luon mielipiteen vastantulijasta kommunisti, jehova, mies, nainen, nuori, vanha jne.... Minun mieleni ohjelmointi)
Jos haluan muutosta muutan omaa luomaani kuvaa "ulkoisesta" Muutan ohjelmointiani tietoiseksi valinnaksi. Jokainen kuitenkin valitsee joka hetki. Et voi olla mielesi ulkopuolella mutta voit opetella valitsemaan miten mieltäsi käytät.
20.02.2014 10:52
121 / 121