Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Missään tapauksessa Ihmeiden oppikurssi kirja ei ole mikään ehto eikä vaatimus mihinkään.

Kurssin sanoman ymmärtäminen ainakin minulla muuttuu ja "lisääntyy" kun luen sitä uudelleen ja uudelleen. Pidän sitä uutta näkemystä merkkinä itselleni että olen ehkä oppinut jotain uutta ja näin on mahdollista ymmärtää "syvemmin"

tiivistettynä kurssin sisältö on esim. rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

Miten tuon kukin ymmärtää ja soveltaa käytäntöön, siitä on sitten muotoiltu tuo 1400 sivuinen oppikurssi.

Pyydän että ymmärrät; nämä ovat minun ajatuksiani jotka eivät velvoita eikä vaadi keltään mitään.
  2. niin laulellaan
    20.2.2014 11:33

Kuvailet selkeästi omat valintasi tai käsityksesi omista valinnoistasi.

Tietenkään minä en ole vapaa koska olen fyysinen ihminen. Olen "sidottu" kehoni ja kaikkeen mitä siitä seuraa. Lisäksi minulla on mieli ja miltei joka päivä luen lehdestä että jonkun ihmisen mieli johdatti hänet ajamaan päin vastaantulevaa rekkaa joten se siitä kehoon "sitoutumisesta", valinnan vapautta sekin omalla omituisella tavalla.

Joten kaikesta tuosta opin että mieleni avulla voin suuntautua joihinkin juttuihin ja jättää joitakin juttuja vähemmälle. Sitä tarkoitin tuolla tietoisella valitsemisella.

Ja edelleen olen varsin tietoinen että en todellakaan tiedä mistä ajatukseni tulevat. Tai en ainakaan tiedä mistä oivallukseni tulevat.

Täällä 'kaikki vaikuttaa kaikkeen'. pidetään tuo loppulause oivalluksien ja ajatusten todellisena Lähteenä ja otetaan tietoinen vastuu niistä ajatuksista joiden puolesta lähdetään touhuamaan