Vapaa kuvaus

Aina käy niinkuin käy

Aloituksia

63

Kommenttia

2432

1. Alla+esitetyillä+ajatuksialla+opetan+itseäniEgo+on+se,+joka+uskoo+jo+tietävänsäEgo,+joka+on+epätodellinen+”minä”,+elää+ainoastaan+siitä,+että+uskotaan+egon+todellisuuteen.+Mitä+asialle+voi+tehdä,+kun+egon+vaikutukset+itsessä+koetaan+todellisiksi+ja+kun+egon+vaikutukset+on+helppo+nähdä+toisissa,+mutta+ei+itsessä?+Ratkaisuksi+ei+todellakaan+riitä+se,+että+torjuu+tai+kieltää+itsessä+olevan+uskon+egon+todellisuuteen.Opettajan+käsikirjan+avaa+ymmärrystä+oman+Todellisuuden+perimmäiseen+luonteeseen+(OK-I.A.7:2-9):+”Nyt+tule+jumalan+opettajan+ymmärtää,+ettei+hän+(itse)+oikeasti+ole+tiennyt+mikä+oli+arvokasta+ja+mikä+oli+arvotonta.+Kaikki+mitä+hän+oli+tähän+mennessä+todella+oppinut,+oli+se,+ettei+hän+halunnut+mitään+arvotonta+ja+että+hän+halusi+vain+arvokasta.+Hänen+oma+selvittelynsä+oli+kuitenkin+ollut+täysin+merkityksetöntä+hänen+yrittäessään+erottaa+arvotonta+ja+arvokasta+toisistaan.++Uhrautumisen+ajatus,+joka+oli+ollut+niin+keskeinen+hänen+ajattelujärjestelmässään,+on+tehnyt+tämän+arvion+tekemisen+hänelle+mahdottomaksi.+Hän+oli+luullut+oppineensa+halukkuutta,+mutta+nyt+hän+näkee,+ettei+hän+ollut+tiennyt,+mihin+tätä+halukkuutta+tarvitaan.+Hänen+tulee+päästä+tilaan,+jonka+saavuttaminen+saattaa+olla+todella+hyvin+pitkän+aikaa+mahdotonta+saavuttaa.++Hänen+tulee+oppia+siirtämään+syrjään+kaikkinainen+(oma)+arvosteleminen+ja+pelkästään+kysymään,+mitä+hän+todella+kaikissa+mahdollisissa+olosuhteissa+tahtoo.+Tämä+olisi+todella+vaikeaa,+ellei+hänen+jokaista+askeltaan+tähän+suuntaan+todella+voimallisesti+tuettaisi.”Harjoituksessa+24+todetaan:+”En+ymmärrä+omaa+parastani”.+”Sen+mitä+teet+määräytyy+sen+mukaan,+millaisena+sinä+tilanteen+näet,+mutta+nämä+käsityksesi+ovat+vääriä.+Näin+ollen+on+ilmeistä,+että+et+itse+palvele+sitä,+mikä+olisi+omaksi+parhaaksesi.+Kuitenkin+sinun+parhaasi+on+ainoa+päämäärä+kaikissa+oikein+ymmärretyissä+tilanteissa.++Muuten+et+tunnistaisi+niitä+sellaisiksi,+joita+ne+ovat.+(tilanteita+oikein+ymmärretyiksi).++Jos+tajuaisit,+että+et+näe+mikä+on+omien+etujesi+mukaista,+niin+silloin+ne+(omat+etusi)+voitaisiin+sinulle+opettaa.+Mutta+ollessasi+vakuuttunut+siitä,+mitä+omat+etusi+ovat,+sinä+et+voi+niitä+saada+tietää.”+(OT-24.+1.3-6;+2.1-2).