Eri ajoille eri ilmoitus

selvitin

Olen pohtinut hengellisiä paljon ja miksi Jumala näyttää olevan niin monessa uskonnossa ja olen nyt vakuuttunut että Jumala antaa uuden ilmoituksen aina kun aikakausi ja ihminen luontojaan vaihtuu. Ilmoitukset ovat (siis yhden ja ainoan Jumalan):

1) Vanta Testamentti juutalaisille

2) Uusi Testamentti kristityille

3) Koraani muslimeille

4) Ihmeiden oppikurssi nykyihmisille

Todellakin olen vakuuttunut että Ihmeiden oppikurssi on samaa jatkumoa meile nykyihmisille onhan sen sanellut Jeesus / Pyhä Henki.

57

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmeitä ei ole todistettavasti koskaan tapahtunutkaan. Taitaa olla vielä voimassa se miljoonan dollarin palkkio jos joku tekee valvotuissa olosuhteissa jonkun sellaisen teon jota voidaan pitää ihmeenä.

      • Niin. Olen 61 v. eikä ole ainuttakaan ihmettä tullut todistettua.
        Aloittaja on nyt kyllä vähän sekaisin.


      • Eikös olekin jännää kun Pyhä Henki ei ole ostettavissa eikä käskettävissä 😉❓


      • ihmeidentekijä
        torre12 kirjoitti:

        Niin. Olen 61 v. eikä ole ainuttakaan ihmettä tullut todistettua.
        Aloittaja on nyt kyllä vähän sekaisin.

        Jos sinä vain katsos et ole ihmeiden tekijä, kaikki eivät ole ;)


      • ihmeidentekijä kirjoitti:

        Jos sinä vain katsos et ole ihmeiden tekijä, kaikki eivät ole ;)

        En niin. Mutta en ole nähnyt ainuttakaan ihmettä keneltäkään 61 ikään mennessä. Nekö ovat jotain salassa tehtyä puuhaa?


      • torre12 kirjoitti:

        Niin. Olen 61 v. eikä ole ainuttakaan ihmettä tullut todistettua.
        Aloittaja on nyt kyllä vähän sekaisin.

        Minä olen vielä vähän vanhempi ja joitakin "ihmeitä" olen kuullut tapahtuneen, mutta eivat nekään olleet tarkistuksen jälkeen tapahtuneet.


      • egon.vankiko.olet
        torre12 kirjoitti:

        Niin. Olen 61 v. eikä ole ainuttakaan ihmettä tullut todistettua.
        Aloittaja on nyt kyllä vähän sekaisin.

        "Luuletko, että Pyhä Henki eväisi sinulta sen, minkä Hän haluaa sinun antavan muille? ...Ihmeet on tarkoitettu sinua varten...Hän ei halua muuta, kuin että hyväksyt Hänen saavutuksensa omiksesi, koska Hän teki ne puolestasi. Ja koska Hän niin teki, ne ovat sinun".

        Ihmeiden Oppikurssi, s. 337

        Oma valinta siis, jos et ihmeitä kohtaa.


      • egon.vankiko.olet kirjoitti:

        "Luuletko, että Pyhä Henki eväisi sinulta sen, minkä Hän haluaa sinun antavan muille? ...Ihmeet on tarkoitettu sinua varten...Hän ei halua muuta, kuin että hyväksyt Hänen saavutuksensa omiksesi, koska Hän teki ne puolestasi. Ja koska Hän niin teki, ne ovat sinun".

        Ihmeiden Oppikurssi, s. 337

        Oma valinta siis, jos et ihmeitä kohtaa.

        Siis mikä tollo olet?

        En ole 61 vuoden elämäni aikana nähnyt ainuttakaan ihmetekoa. En ole sitä mitenkään "valinnut".


      • egon.vankiko.olet
        torre12 kirjoitti:

        Siis mikä tollo olet?

        En ole 61 vuoden elämäni aikana nähnyt ainuttakaan ihmetekoa. En ole sitä mitenkään "valinnut".

        Tietämättäsi ehkä olet, jos ego on johtotähtesi, kuten usein on. Miksi nimittelet minua?


      • egon.vankiko.olet kirjoitti:

        Tietämättäsi ehkä olet, jos ego on johtotähtesi, kuten usein on. Miksi nimittelet minua?

        Koska oletat minun valinneen, etten olisi nähnyt yhtään ihmettä.

        Kun aloin luopua uskosta, niin odotin vielä Jumalan jollakin tavalla osoittavan olevansa olemassa. Mutta ei silloinkaan tapahtunut mitään. Olin valmis ateistiksi.


      • aikansakutakin
        torre12 kirjoitti:

        Siis mikä tollo olet?

        En ole 61 vuoden elämäni aikana nähnyt ainuttakaan ihmetekoa. En ole sitä mitenkään "valinnut".

        Unissani näen paljon ihmeitä. Teini-iässä kykenin liitelemään ilmassa kuin lintu. se oli tosi nautinnollista, ja opin johdattamaan unelmani monien öiden aikoihin. Aikuisena en enää saanut
        niistä lennoista kiinni, ja kaikki muukin ajatusmaailma muuttui. Aikansa kutakin sanoi pässi ?


      • Henkimaailmasta
        torre12 kirjoitti:

        Siis mikä tollo olet?

        En ole 61 vuoden elämäni aikana nähnyt ainuttakaan ihmetekoa. En ole sitä mitenkään "valinnut".

        En ole minäkään nähnyt kenenkään ihmisen tekevän mitään ihmetekoja. Henkilökohtaisia tapauksia on kuitenkin ollut, joita on tullut pohdittua puolison kanssa, koska me molemmat
        koimme samanlaisen unen ,samana yönä 30 kilometrin erolla. Siitä koitui "kylmiä väreitä meille molemmille". Siinä unessani, OMA äitini kuristi rakasta vaimoani hengiltä. Soitin seuraavana päivänä vaimolleni, ja olin aloittamassa uneni kertomista, niin hän keskeytti minut ja sanoi, annas kun minä kerron ensin omani. Se aiheutti jälleen kylmät väreet ihollemme, ja olimme peloissamme, mitä se kaikki tarkoittaa. Se ei voinut olla muuta kuin paholaisen toimintaa, koska Jumalaa ei voi
        sellaisesta syyttää.


      • Henkimaailmasta kirjoitti:

        En ole minäkään nähnyt kenenkään ihmisen tekevän mitään ihmetekoja. Henkilökohtaisia tapauksia on kuitenkin ollut, joita on tullut pohdittua puolison kanssa, koska me molemmat
        koimme samanlaisen unen ,samana yönä 30 kilometrin erolla. Siitä koitui "kylmiä väreitä meille molemmille". Siinä unessani, OMA äitini kuristi rakasta vaimoani hengiltä. Soitin seuraavana päivänä vaimolleni, ja olin aloittamassa uneni kertomista, niin hän keskeytti minut ja sanoi, annas kun minä kerron ensin omani. Se aiheutti jälleen kylmät väreet ihollemme, ja olimme peloissamme, mitä se kaikki tarkoittaa. Se ei voinut olla muuta kuin paholaisen toimintaa, koska Jumalaa ei voi
        sellaisesta syyttää.

        Unet ovat unia. Ei niitä voi nähdä ihmetekoina.


      • KTuomari
        Henkimaailmasta kirjoitti:

        En ole minäkään nähnyt kenenkään ihmisen tekevän mitään ihmetekoja. Henkilökohtaisia tapauksia on kuitenkin ollut, joita on tullut pohdittua puolison kanssa, koska me molemmat
        koimme samanlaisen unen ,samana yönä 30 kilometrin erolla. Siitä koitui "kylmiä väreitä meille molemmille". Siinä unessani, OMA äitini kuristi rakasta vaimoani hengiltä. Soitin seuraavana päivänä vaimolleni, ja olin aloittamassa uneni kertomista, niin hän keskeytti minut ja sanoi, annas kun minä kerron ensin omani. Se aiheutti jälleen kylmät väreet ihollemme, ja olimme peloissamme, mitä se kaikki tarkoittaa. Se ei voinut olla muuta kuin paholaisen toimintaa, koska Jumalaa ei voi
        sellaisesta syyttää.

        Toinen kokemus, joutuessani pahaan tilanteeseen ollessani yksinäni korvessa. Pakettiautoni auto-maativaihde juuttui päälle eikä liikkunut mihinkään. Olin tosi toivoton, mitä tehdä nyt. Myöhäinen iltapäivä, teki oloni epätoivoiseksi. Seuraavat liikkeeni olivat kuin jonkin voiman ohjaamia. Laitoin pönkän takapyörän taakse, ja otin puisen litteän, vasaran käteeni ja ryömin auton alle. Otaksuin vaihteen vipujen paikan , ja löin puuvasalla sen juureen. Vaihde paukahti vapaalle, ja auto liikahti taakse päin nykäisten. Kiirehdin alta pois ja starttasin auton käyntiin huojentuneena, ja kiitollisen ajaessani takaisin kotiin. Esitin kiitokseni rukouksella, ja se antoi itselleni lisää uskoa ja rohkeutta.
        Oliko se kaikki vain tuuria ? En usko sitä, koska liikkeeni olivat kuin edeltäkäsin ohjattuja, eikä siihen tarvittu mitään joutilasta aikaa tuhlata pään raapimiseen. Uskoni on siitä vain lujittunut, siksi halusin jakaa kokemuksiani täällä suuressa maailmassa.


      • KTuomari
        torre12 kirjoitti:

        Unet ovat unia. Ei niitä voi nähdä ihmetekoina.

        Mutta juuri niiden unien saman-aikaisuus eri paikkakunnilla. Siihen voi joku matemaatikko ehkä vastata, mitä mahdollisuuksia siinä on paljastettavissa. Vaimoni on sitä mieltä että hänen anoppinsa oli paholaisen vallassa. Minun on myönnettävä äitini olleen jonkinlainen selvä-näkijä, eli "Spiritualisti" ? Ei millään pahalla, mutta hänellä oli aina aamuisin jotakin yön tuloksia selitettävänään. Henkimaailmaa on todistettavasti olemassa monessa muodossa, eri puolilla.


      • KTuomari kirjoitti:

        Mutta juuri niiden unien saman-aikaisuus eri paikkakunnilla. Siihen voi joku matemaatikko ehkä vastata, mitä mahdollisuuksia siinä on paljastettavissa. Vaimoni on sitä mieltä että hänen anoppinsa oli paholaisen vallassa. Minun on myönnettävä äitini olleen jonkinlainen selvä-näkijä, eli "Spiritualisti" ? Ei millään pahalla, mutta hänellä oli aina aamuisin jotakin yön tuloksia selitettävänään. Henkimaailmaa on todistettavasti olemassa monessa muodossa, eri puolilla.

        Unet ja muut mystiset asiat eivät varmaan kuulu ihmeiden varsinaiseen piiriin.

        Itse nuorempana koin sellaista, että olin ollut siinä paikassa ennenkin, koska kaikki oli niin tuttua. Mutta olin niissä paikoissa takuulla ihan ensimmäistä kertaa.


      • torre12 kirjoitti:

        Unet ja muut mystiset asiat eivät varmaan kuulu ihmeiden varsinaiseen piiriin.

        Itse nuorempana koin sellaista, että olin ollut siinä paikassa ennenkin, koska kaikki oli niin tuttua. Mutta olin niissä paikoissa takuulla ihan ensimmäistä kertaa.

        Tai tunne oli paremminkin sellainen, että koin joskus asuneeni juuri siellä, missä olin ensimmäistä kertaa. Kaikki oli kuin kotikulmia.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Koska oletat minun valinneen, etten olisi nähnyt yhtään ihmettä.

        Kun aloin luopua uskosta, niin odotin vielä Jumalan jollakin tavalla osoittavan olevansa olemassa. Mutta ei silloinkaan tapahtunut mitään. Olin valmis ateistiksi.

        "Koska oletat minun valinneen, etten olisi nähnyt yhtään ihmettä."

        Tuo on uskovaisilta ihan peruskamaa. Heidät on aivopesty luulemaan, että usko jumalaan on valinta. Jos näin ei olisi, niin Jumalastahan tulisi varsin julma tuomitsija.

        Jokaiselle omalla päällä ajattelevalle on kuitenkin täysin selvää, ettei kukaan valitse asioita, mihin uskoo. Me joko vakuutumme meille esitetyistä todisteista tai sitten emme.


      • Anonyymi
        KTuomari kirjoitti:

        Toinen kokemus, joutuessani pahaan tilanteeseen ollessani yksinäni korvessa. Pakettiautoni auto-maativaihde juuttui päälle eikä liikkunut mihinkään. Olin tosi toivoton, mitä tehdä nyt. Myöhäinen iltapäivä, teki oloni epätoivoiseksi. Seuraavat liikkeeni olivat kuin jonkin voiman ohjaamia. Laitoin pönkän takapyörän taakse, ja otin puisen litteän, vasaran käteeni ja ryömin auton alle. Otaksuin vaihteen vipujen paikan , ja löin puuvasalla sen juureen. Vaihde paukahti vapaalle, ja auto liikahti taakse päin nykäisten. Kiirehdin alta pois ja starttasin auton käyntiin huojentuneena, ja kiitollisen ajaessani takaisin kotiin. Esitin kiitokseni rukouksella, ja se antoi itselleni lisää uskoa ja rohkeutta.
        Oliko se kaikki vain tuuria ? En usko sitä, koska liikkeeni olivat kuin edeltäkäsin ohjattuja, eikä siihen tarvittu mitään joutilasta aikaa tuhlata pään raapimiseen. Uskoni on siitä vain lujittunut, siksi halusin jakaa kokemuksiani täällä suuressa maailmassa.

        Minäkin olen korjannut joskus laitteita ihan vaan läimäyttämällä niitä kovaa. En ole koskaan ajatellut, että kyseessä olisi mikään taikavoiman aiheuttama ihme. Monesti, kun mekaniikka on juuttunut tai jossain on kontaktihäiriö, niin tärähdys riittää korjaukseksi. Toinen perus niksi on ottaa virrat kokonaan pois ja laittaa ne takaisin päälle.


    • Aika mielenkiintoinen teoria :D

      Onko siis nykyihmisten luovuttava noista muista teksteistä ja keskityttävä pelkästään IOK:hon?

      • pelkkäHELLeiriitä

        Pelokkaat kuulijat uskovat saarnaajan olevan heidän jumalansa lähettämä eivätkä "uskalla panna suksiaan ristiin" hänen irvokkaiden esitystensä kanssa. Jos tuonkin äijän seurakuntalaiset
        valistaisivat itseään tutkimalla raamattua itsenäisesti ilman korruptioitunutta saarnaajaa, niin
        he voisivat paljastaa raamatun avulla petollisen harhauttajan. Sellaisille roistoille pitää olla
        täysin erillainen tuomio, mutta valitettavasti sellaisesta ei raamatussa edes mainita. Pelkkä
        "HELL" eli hauta ei mielestäni ole riittävä, mutta mikä minä olen tuomitsemaan ketään ?


    • eksytystä

      Meillä on vain YKSI ilmoitu sjoka on meille KERTAKAIKKISESTI annettu, nimittäin Pyhä Raamattu, kokonaan, niin kuin se on!!!

      • Se Raamattu on pääosin muinaisten juutalaisten kirjoitusta. Missään ei ole sanottu sen kuuluvan mm. Suomen luterilaisille.


      • MolempiPahempi

        Turhan paljon vanhoja sukuluetteloita, henkilöistä joista neillä ei ole mitään tarvetta edes tietää.
        Uusi testamentti on se arvokas osa raamatusta jonka vaikutuksen oikeamieliset hyväksyvät.
        Jokin "Talmud"on yhdentekevää muille kuin juutalaisille. Koraani islamisteille, ja heidän Allahilleen. Talmut ei anna minulle mitään, ja Koraani saman verran.


      • Litteääuskoa

        Tuo mielipide sokeuttaa, koska raamatun kääntäjät ovat olleet vajavaisia ihmisiä, tehden virheitä
        elämässään. Pitempiaikainen tutkija voi löytää ristiriitaisia käännöksiä, mutta ne jäävät kaikilta
        "rivimiehiltä huomaamatta". Monelle kielelle käännetyt kirjoitukset voivat antaa päinvastaisen
        merkityksen, kolminaisuus-oppi vain yhtenä esimerkkinä. Henkilö joka menee pois raiteilta jo
        esittelyssä, jatkaa sitä samaa sivuraidetta sokeana ja kuurona , inttämällä olevansa uskossa.
        Usko, kuin usko, miten siitä voidaan kinastella. Litteä maapallokin on eräänlaista uskoa.


      • MolempiPahempi kirjoitti:

        Turhan paljon vanhoja sukuluetteloita, henkilöistä joista neillä ei ole mitään tarvetta edes tietää.
        Uusi testamentti on se arvokas osa raamatusta jonka vaikutuksen oikeamieliset hyväksyvät.
        Jokin "Talmud"on yhdentekevää muille kuin juutalaisille. Koraani islamisteille, ja heidän Allahilleen. Talmut ei anna minulle mitään, ja Koraani saman verran.

        Sukuluettelot ovat juuri niitä mistä voidaan todistaa miten asiat menivät ja laskea aikoja.
        Miksi muuten vieläkin pidetään väestörekistereitä 🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sukuluettelot ovat juuri niitä mistä voidaan todistaa miten asiat menivät ja laskea aikoja.
        Miksi muuten vieläkin pidetään väestörekistereitä 🤔❓

        Näin on. Yksi serkkuni on perehtynyt sukututkimukseen.


    • Tavallaan tuo sinun laatimasi "aikajanakaan" ei pidä paikkansa mutta olkoot. Mennään pääasiaan, eli ilmoituksiin . Jos olet jo muutaman vuosikymmenen vanha ihminen niin tietänet, että uskovaisten (kristittyjen" piirissä on aika paljonkin näitä "ilmoituksia" ja muita "ihmeitä"
      Mikään ei ole vielä toteutunut. Sage tuossa ylempänä sanookin, että miljoonan dollarin palkkio olisi tarjolla, sekään ei kelpaa, mutta en jää edes tuohon jankkaamaan.

      Ajatteleppa tilannetta jossa sinulle olisi annettu Jumalan parantavat voimat niin menisitkö parantamaan lihavilla lompakoilla varustettuja ihmisiä vai menisitkö kuten Jeesus teki aikoinaan sen köyhimmän, surkeimman luokse? Keräisitkö itsellesi mammonaa vai kulkisitko köyhien ja unohdettujen joukoissa?

      Mitä sitten tulee maailmanlopun enteisiin niin eikö juuri toimimalla kuin Jeesus , ihminen saisi uskottavuutta? Tuo ei teille käy, vaikka taaseen Raamattu kuvaa hyvinkin arkisesti Jeesuksen ihmetöitä. Tuosta syystä aika harva uskookaan noihin harhauttajiin jotka keräävät vain omaan taskuun.

      Luotan siis siihen, että jos jollakin olisi pyhä henki "lainassa" hän ei sillä yrittäisi rikastua. Hänelle riittäisi ruokalautanen ja makuupaikka kuten riitti Jeesukselle.

      • AasitaiMersu

        Jeesus ratsasti AASILLA. Oliskohan hän valinnut Mersun jos niitä olisi hänen aikanaan valmistettu.


      • rahahuoletriesana

        Jos teillä olsi USKOA edes sinapinsiemenen verran, niin te siirtäisitte vuoria, sanoi Jeesus. Mutta kun meillä ei ole USKOA, niin tässä me kinastelemme selvistä oppiasioista. Voimme helposti
        eroitella rikkaat saarnaajat, köyhistä. Varakkuus ei kuitenkaan välttämättä ole raamatun opeista irtaantumista, mutta, saattaa vaikeuttaa uskossa pysymistä. Köyhemmällä ei ole samoja houkutuksia kuin rikkaalla. "Omaisuuden karttuessa lisääntyy huoli sen säilyttämisestä". Se kaikki
        osoittaa vain meidän heikkouttamme, pysyä uskollisena totuudessa.


      • rahahuoletriesana kirjoitti:

        Jos teillä olsi USKOA edes sinapinsiemenen verran, niin te siirtäisitte vuoria, sanoi Jeesus. Mutta kun meillä ei ole USKOA, niin tässä me kinastelemme selvistä oppiasioista. Voimme helposti
        eroitella rikkaat saarnaajat, köyhistä. Varakkuus ei kuitenkaan välttämättä ole raamatun opeista irtaantumista, mutta, saattaa vaikeuttaa uskossa pysymistä. Köyhemmällä ei ole samoja houkutuksia kuin rikkaalla. "Omaisuuden karttuessa lisääntyy huoli sen säilyttämisestä". Se kaikki
        osoittaa vain meidän heikkouttamme, pysyä uskollisena totuudessa.

        Ihminen joka väittää saavansa "ilmoituksia" tai omaavansa parantavia voimia ja samaan aikaan kerää itselleen maallista omaisuutta niin mikä se on ? ........Huijari.

        Noinko Jeesus teki ?

        Ei vaan hän kulki köyhien tietä, miksei tuo siis kelpaa nykyajan "valon nähneille" vastaus on yksinkertainen , koska eivät ole edes sisäistäneet sitä ensimmäistäkään asiaa sieltä Raamatusta vaan kaikki perustuu siihen kuinka käyttävät ihmisiä hyväkseen. Muutaman roposen tarina on siis muuttunut muutamiksi saturaisiksi.

        Eikä minulla tee tiukkaa rahaa lahjottaa mutta en anna rahojani jollekkin sellaiselle jolla vain itsekkäitä päämääriä. Mielummin tuen hyviä yhteiskunnallisia hankkeita joista toivonmukaan poikii lisää hyvää, eikä niin, että rahani menevät jonkun teeskentelijän luksuselämään.


      • nähty.on kirjoitti:

        Ihminen joka väittää saavansa "ilmoituksia" tai omaavansa parantavia voimia ja samaan aikaan kerää itselleen maallista omaisuutta niin mikä se on ? ........Huijari.

        Noinko Jeesus teki ?

        Ei vaan hän kulki köyhien tietä, miksei tuo siis kelpaa nykyajan "valon nähneille" vastaus on yksinkertainen , koska eivät ole edes sisäistäneet sitä ensimmäistäkään asiaa sieltä Raamatusta vaan kaikki perustuu siihen kuinka käyttävät ihmisiä hyväkseen. Muutaman roposen tarina on siis muuttunut muutamiksi saturaisiksi.

        Eikä minulla tee tiukkaa rahaa lahjottaa mutta en anna rahojani jollekkin sellaiselle jolla vain itsekkäitä päämääriä. Mielummin tuen hyviä yhteiskunnallisia hankkeita joista toivonmukaan poikii lisää hyvää, eikä niin, että rahani menevät jonkun teeskentelijän luksuselämään.

        Jeesus antoi ohjeeksi parantaa sairaat, ei suinkaan haalia suuria summia.

        Onkohan Jalovaarakaan kyennyt parantamaan ketään? Tuskin.


    • Ihmeesti jotkut uskovat kaivelee Vt:sta homouden tuomion vaikka väittävät toisessa yhteydessä että Vt kuuluu vain juutalaisille.

      • nähty.on.ei.kirj

        No joillekkin uskoville umpiheteromiehille se tuntuu olevan ykkösasia mikä on kyllä aika absurdi ajatus. No kaikkea ei aina saa mutta onneksi hyvin uskovaisen mummoni ei tarvinnut nähdä alennustilaa, jossa uskovaiset miehet vellovat päiväkausia homoseksiä paheksuen.

        Voi tietenkin olla, että mummoni aikaan tuolloin vielä maailmassa oli oikeitakin ongelmia ja epäkohtia.
        Köyhyys yksi niistä. Köyhän talontyttärenä ja miniänä tässä talossa hän oli köyhyyden intohimoinen vastustaja. Kaikenlaiset kiertolaiset, köyhät reissuihmiset, mustalaiset jne...yöpyivät tuolla pahnoilla (eli ladonheinillä ja oljilla)

        Saunapadassa keitettiin keittoja omista juureksista, kalasta tai toisinaan lihasta jos oli sattunut sopivasti riippumaan. Eikä hän myöskään vahtinut kuka menee kenenkin kanssa nukkumaan. Ehkä siis leskinaiselle joka oli pelastanut lapsenlapsensa holtittomien bioloogisten vanhemipien kynsistä , vaikka kovin oli uskovainen , oikein konservatiivi kirkko sellainen mutta hänen suurin uhka ei ollut homous. Vaan ehkä inhimillisyyden katoaminen.


      • sage8.ei.kirj
        nähty.on.ei.kirj kirjoitti:

        No joillekkin uskoville umpiheteromiehille se tuntuu olevan ykkösasia mikä on kyllä aika absurdi ajatus. No kaikkea ei aina saa mutta onneksi hyvin uskovaisen mummoni ei tarvinnut nähdä alennustilaa, jossa uskovaiset miehet vellovat päiväkausia homoseksiä paheksuen.

        Voi tietenkin olla, että mummoni aikaan tuolloin vielä maailmassa oli oikeitakin ongelmia ja epäkohtia.
        Köyhyys yksi niistä. Köyhän talontyttärenä ja miniänä tässä talossa hän oli köyhyyden intohimoinen vastustaja. Kaikenlaiset kiertolaiset, köyhät reissuihmiset, mustalaiset jne...yöpyivät tuolla pahnoilla (eli ladonheinillä ja oljilla)

        Saunapadassa keitettiin keittoja omista juureksista, kalasta tai toisinaan lihasta jos oli sattunut sopivasti riippumaan. Eikä hän myöskään vahtinut kuka menee kenenkin kanssa nukkumaan. Ehkä siis leskinaiselle joka oli pelastanut lapsenlapsensa holtittomien bioloogisten vanhemipien kynsistä , vaikka kovin oli uskovainen , oikein konservatiivi kirkko sellainen mutta hänen suurin uhka ei ollut homous. Vaan ehkä inhimillisyyden katoaminen.

        Niin , ennen oli erilaista, monesti parempaa ja monessa asiassa huonompaa, hienoja ihmisiä kaikenkaikkiaan esivanhempamme taisivat olla.

        Homous ei silloin ollut puheenaihe ja homot pysyivät visusti kaapeissa, ehkäpä enempi kärsien kuin nyt.


      • rattopoikiakaikki
        sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Niin , ennen oli erilaista, monesti parempaa ja monessa asiassa huonompaa, hienoja ihmisiä kaikenkaikkiaan esivanhempamme taisivat olla.

        Homous ei silloin ollut puheenaihe ja homot pysyivät visusti kaapeissa, ehkäpä enempi kärsien kuin nyt.

        LUE, Sodoman ja Gomorran tuhoista, niin syyt siihen aukavat.


      • rattopoikiakaikki kirjoitti:

        LUE, Sodoman ja Gomorran tuhoista, niin syyt siihen aukavat.

        Näin on. Ei ole salaista, et Jumala sanoo tuhonneensa Sodoman heidän omahyväisyytensä tähden. Eivät auttaneet edes köyhiä. Tekivät kauheuksiakin kuten pitelivät pahoin kaupunkiin tulleita miehiä, kuten Lootia.


      • rattopoikiakaikki kirjoitti:

        LUE, Sodoman ja Gomorran tuhoista, niin syyt siihen aukavat.

        Legenda tai myytti tarina Sodomasta ja Gomorrasta on.


      • nähty.on.ei.kirj
        sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Niin , ennen oli erilaista, monesti parempaa ja monessa asiassa huonompaa, hienoja ihmisiä kaikenkaikkiaan esivanhempamme taisivat olla.

        Homous ei silloin ollut puheenaihe ja homot pysyivät visusti kaapeissa, ehkäpä enempi kärsien kuin nyt.

        En nyt oikeastaan tuota usko. Ihan varmasti oli homoja erillaisissa yhteisöissä mutta niiden hommista ei vaan muut ottaneet paineita ja nassuttaneet kokoajan siitä kuten ei muutenkaan vatvottu kaiken aikaa vaikkapa jonkun naapurin asioita, oli ne sitten mitä hyvänsä.

        Toisaalta ehkä tavallaan osut tuossa vähän totuuteenkin, eli vaikkapa sitä, että seksuaalivähemmistöt hakevat hyväksyntää ja totta kait lain mukaan heitä ei saa syrjiä, eikä muutenkaan saa syrjiä, mutta toisaalta selllaisen maailman ikäänkuin "odottaminen" että tuo vaikkapa hyväksyttäisiin ihan kaikkien mielissä, ei ole ole kovinkaan realistista. Maailma kun ei ole täydellinen ja ihmiset siinä vieläpä vähemmän täydellisiä.

        Vaikka se on hieno ajatus, että meidät kaikki jonakin päivänä hyväksyttäisiin, kaikkineen, niin ei ole kovin realistista odottaa sen tapahtuvan. Aina joku meistä on vaikka vääränvärinen, tai kielinen, liian lihava, liian laiha, liian hiljainen, liian äänekäs, liian uskonnollinen (mikä tahansa uskonto) tai vaikka vastaavasti uskonnoton. Täydellistä "harmoniaa" tuskin siis tulemme koskaan näkemään ihmistenvälillä(olisi moni sotakin loppunut alkumetreille)

        Toki varsinaista julkista sortoa ja kiusaamista vastaan pitää olla nollalinja mutta loppupeleissä sen peräkammarin Matin mielipiteet ei hirveitä rajoita avoimesti homona elävän Martin elämää, ainakaan nykypäivän suomessa. Tietenkin sillä edellytyksellä, ettei Matti yritä toteuttaa lokapuheitaan mutta sitä varten taas meillä on laki.


      • nähty.on.ei.kirj kirjoitti:

        En nyt oikeastaan tuota usko. Ihan varmasti oli homoja erillaisissa yhteisöissä mutta niiden hommista ei vaan muut ottaneet paineita ja nassuttaneet kokoajan siitä kuten ei muutenkaan vatvottu kaiken aikaa vaikkapa jonkun naapurin asioita, oli ne sitten mitä hyvänsä.

        Toisaalta ehkä tavallaan osut tuossa vähän totuuteenkin, eli vaikkapa sitä, että seksuaalivähemmistöt hakevat hyväksyntää ja totta kait lain mukaan heitä ei saa syrjiä, eikä muutenkaan saa syrjiä, mutta toisaalta selllaisen maailman ikäänkuin "odottaminen" että tuo vaikkapa hyväksyttäisiin ihan kaikkien mielissä, ei ole ole kovinkaan realistista. Maailma kun ei ole täydellinen ja ihmiset siinä vieläpä vähemmän täydellisiä.

        Vaikka se on hieno ajatus, että meidät kaikki jonakin päivänä hyväksyttäisiin, kaikkineen, niin ei ole kovin realistista odottaa sen tapahtuvan. Aina joku meistä on vaikka vääränvärinen, tai kielinen, liian lihava, liian laiha, liian hiljainen, liian äänekäs, liian uskonnollinen (mikä tahansa uskonto) tai vaikka vastaavasti uskonnoton. Täydellistä "harmoniaa" tuskin siis tulemme koskaan näkemään ihmistenvälillä(olisi moni sotakin loppunut alkumetreille)

        Toki varsinaista julkista sortoa ja kiusaamista vastaan pitää olla nollalinja mutta loppupeleissä sen peräkammarin Matin mielipiteet ei hirveitä rajoita avoimesti homona elävän Martin elämää, ainakaan nykypäivän suomessa. Tietenkin sillä edellytyksellä, ettei Matti yritä toteuttaa lokapuheitaan mutta sitä varten taas meillä on laki.

        Juu. Homoja on osoitettu sormella. Täällä Espanjassa jopa venäläiset suhtautuvat meihin ystävällisesti. Ajat ovat muuttuneet, vaikka kaikki eivät hyväksy kaikkia.

        Itse en hyväksy rasisteja enkä valehtelijoita, en myöskään pedofiileja, ja menen tupakoitsijasta kauemmas.


      • sage8.ei.kirj
        nähty.on.ei.kirj kirjoitti:

        En nyt oikeastaan tuota usko. Ihan varmasti oli homoja erillaisissa yhteisöissä mutta niiden hommista ei vaan muut ottaneet paineita ja nassuttaneet kokoajan siitä kuten ei muutenkaan vatvottu kaiken aikaa vaikkapa jonkun naapurin asioita, oli ne sitten mitä hyvänsä.

        Toisaalta ehkä tavallaan osut tuossa vähän totuuteenkin, eli vaikkapa sitä, että seksuaalivähemmistöt hakevat hyväksyntää ja totta kait lain mukaan heitä ei saa syrjiä, eikä muutenkaan saa syrjiä, mutta toisaalta selllaisen maailman ikäänkuin "odottaminen" että tuo vaikkapa hyväksyttäisiin ihan kaikkien mielissä, ei ole ole kovinkaan realistista. Maailma kun ei ole täydellinen ja ihmiset siinä vieläpä vähemmän täydellisiä.

        Vaikka se on hieno ajatus, että meidät kaikki jonakin päivänä hyväksyttäisiin, kaikkineen, niin ei ole kovin realistista odottaa sen tapahtuvan. Aina joku meistä on vaikka vääränvärinen, tai kielinen, liian lihava, liian laiha, liian hiljainen, liian äänekäs, liian uskonnollinen (mikä tahansa uskonto) tai vaikka vastaavasti uskonnoton. Täydellistä "harmoniaa" tuskin siis tulemme koskaan näkemään ihmistenvälillä(olisi moni sotakin loppunut alkumetreille)

        Toki varsinaista julkista sortoa ja kiusaamista vastaan pitää olla nollalinja mutta loppupeleissä sen peräkammarin Matin mielipiteet ei hirveitä rajoita avoimesti homona elävän Martin elämää, ainakaan nykypäivän suomessa. Tietenkin sillä edellytyksellä, ettei Matti yritä toteuttaa lokapuheitaan mutta sitä varten taas meillä on laki.

        En nyt oikein päässyt perille mitä et kirjoituksessani tarkkaan ottaen usko. Sitäkö, että esivanhempanne olivat yleisesti ottaen kunnon ihmisiä vai sitäkö, että homot joutuivat olemaan kaapissa ja kärsivät enempi kuin nyt.

        Mutta väliäkö sillä, saahan sitä olla uskomatta toisen sepustuksia.


    • BIBLIAsopiiminulle

      Tietääkseni Raamattu on ainoa Jumalan sanaa tukeva teos, koska aivan sen alussa esitetään ihmisen
      ALKU maan päällä. Muista kirjoista en tiedä, eikä ole edes kiinnostusta sekoittaa niitä Raamatun rinnalle.

      • Ihmisen alku ei näy Raamatussa. Näemme vain kirjoittajan näkemyksen.


      • joriittäämeille
        torre12 kirjoitti:

        Ihmisen alku ei näy Raamatussa. Näemme vain kirjoittajan näkemyksen.

        Eihän silloin ollut ketään kamera kädessä kuvaamassa. Kertomus siitä tapahtumasta riittää sadoille miljoonille ihmisille, joten yhden nulikan mielipiteet eivät sitä muuta, valitettavasti.


      • joriittäämeille kirjoitti:

        Eihän silloin ollut ketään kamera kädessä kuvaamassa. Kertomus siitä tapahtumasta riittää sadoille miljoonille ihmisille, joten yhden nulikan mielipiteet eivät sitä muuta, valitettavasti.

        Minulle riittää vain totuus. Raamatussa on niin paljon väärää "tietoa", ettei millään voi uskoa.
        Näin tämä "nulikka".

        Kirjoitustaito tuli vasta paljon myöhemmin Mesopotaniassa. On vaikea uskoa, että silloin oli mitään sen enempää tietoa ihmisen maailmaan tulosta kuin nytkään.


      • älä.valehtele
        torre12 kirjoitti:

        Minulle riittää vain totuus. Raamatussa on niin paljon väärää "tietoa", ettei millään voi uskoa.
        Näin tämä "nulikka".

        Kirjoitustaito tuli vasta paljon myöhemmin Mesopotaniassa. On vaikea uskoa, että silloin oli mitään sen enempää tietoa ihmisen maailmaan tulosta kuin nytkään.

        Älä taas valehtele. Kirjoitustaito on tuhansia vuosia vanha.


      • miksetopi
        torre12 kirjoitti:

        Ihmisen alku ei näy Raamatussa. Näemme vain kirjoittajan näkemyksen.

        Siinähän Jumala sen kertoo ihan aluksi. Lue joskus!!!


      • älä.valehtele kirjoitti:

        Älä taas valehtele. Kirjoitustaito on tuhansia vuosia vanha.

        Onhan se tuhansia vuosia vanha se kirjoitustaito. Se kehittyi Mesopotanissa muistaakseni muutama tuhat vuotta ennen länsimaisen ajanlaskun alkua.


    • Kasteelle
      • jokosemahtuu

        Eikä siihen tarvita mitään RISTIÄKÄÄN. Risti taikka paalu, taikka kasvava puu ? Mitkään niistä eivät ratkaise mitään. Kysymyshän on vain uskosta ja luottamuksesta Jumalan sanaan,
        hänen poikansa Jeesus Nazaretilaisen julistamana. Jumala ei voinut itse imestyä ihmisten eteen,
        koska ihmiset olisivat kärventyneet kuoliaiksi, siksi Jumala valitsi erään taivaallisista pojistaan
        esiintymään maan päällä tasavertaisena ihmisenä. Eikö se mahdu kaaliin, vai pitääkö se taivuttaa
        taas rautalangasta.


      • jokosemahtuu kirjoitti:

        Eikä siihen tarvita mitään RISTIÄKÄÄN. Risti taikka paalu, taikka kasvava puu ? Mitkään niistä eivät ratkaise mitään. Kysymyshän on vain uskosta ja luottamuksesta Jumalan sanaan,
        hänen poikansa Jeesus Nazaretilaisen julistamana. Jumala ei voinut itse imestyä ihmisten eteen,
        koska ihmiset olisivat kärventyneet kuoliaiksi, siksi Jumala valitsi erään taivaallisista pojistaan
        esiintymään maan päällä tasavertaisena ihmisenä. Eikö se mahdu kaaliin, vai pitääkö se taivuttaa
        taas rautalangasta.

        Raamatussa "he katselivat Jumalaa", mutta eivät kärventyneet. Jaakob paini Jumalan kanssa, eikä hänelle pahemmin käynyt.

        Nykyään emme voi painia emmekä katsella Jumalaa. Niin on käynyt vain Raamatun tarinoissa.


      • No pelastuksen kannalta on aivan sama ammentaapa taikauskonsa mistä tahansa aloituksessa mainitusta opuksesta tai vaikka Aku Ankan taskukirjasta. Ei ole olemassa pelastusta, ainakaan siinä mielessä, kuin kiristinusko perinteisesti pelastuksen käsittää. Ainoa todellinen pelastus on ihmisen vapautuminen harhoistaan, eikä sekään pelasta.


    • Suoraan.kotiin
      • Ei video vie minnekkään. Tarvitaan Jumala ja Jeesus esiin.


    • Jokainen valitsee kantansa ja valitsematta jättäminenkin on valinta. Olemme tulleet valitsemaan/elämään.
      Jokainen valitsee omista lähtökohdistaan käsin joten muinaisen ihmisen lähtökohdat - kieli - kultturi - kasvatus olivat silloin erilaista kuin nyt joten ymmärrys tarjonnastakin oli välttämättä erilaista.
      Aivan varmasti tuomitsijoita oli samoin kuin nyt

    • Melko yleinen valinta näyttää olevan että Ihmeiden Opikurssi opettaa tekemään ihmeitä..
      Melko yleisesti se kielletään ennakolta kuulopuheiden mukaan.
      Minulle se opettaa uudenlaisen elämänkatsomuksen joka mahdollistaa näkemään ihmeitä. Kuten yllä kirjoitin jokainen näkee omista lähtökohdistaan käsin. En voi olettaa että kukaan näkee minun silmilläni.

    • ”Kaikkein pyhin paikka maailmassa on siellä. missä muinainen viha on muuttunut tämän hetkiseksi rakkaudeksi.” (T-26.IX.6:1). Tämä on ihme. Kun tapahtuu muutos suhtautumisessa: tuomitseva suhtautuminen jotakuta ihmistä kohtaan muuttuu niin, että aletaan nähdä hänet rakkaudella. Tämä on ihme. Ihme on muutos käsityksissä. Siinä egon tapa nähdä asia tulee oikaistuksi ja tilalle tulee Pyhän Hengen näkökulma.

      ps.katsotaan ihmistä ei hänen tekojaan, siinä on ihme (ihminen).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4395
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2171
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1600
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      266
      1190
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1097
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      959
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      943
    Aihe