Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
?+Peukkuja
27.04.2019 15:32
Kiitettävän+perustellinen+kuvaus+kiitos
Omakohtaisesti+ajattelen+että+tapahtuu+mielen+muutos,+rikolliset+tapahtumat+tuomitaan,+ihmisessä+olevaa+jumaluutta+rakastetaan+-++rikollistakin
Erehtyminen+annetaan+anteeksi,+en+ole+vastuussa+ihmisen+sukupuolielämästä,+olen+oikeutettu+antamaan+anteeksi.
Juuri+tuossa+"oikeutetussa+vihassa"+tullaan+siihen+sekameteliin+koska+kukaan+missään+koskaan+ei+ole+samassa+pisteesä+mistä+vihan+oikeutus+alkaa,+ajattele+lastasi+elämäntoveriasi,+toisen+uskontokunnan+ihmistä+jne.++jokaiselle+virheelle+on+aina+erilaista+oikeutusta.+Vääränvärinen+-+vääräuskoinen+-+väärää+sukupuolta+jne...+"ammutaan"+ja+sitten+kysytään+mitähän+asiaa+sillä+oli.
Raamattuun+on+vedottu+noin+2000+vuotta+eikä+juurikaan+samaa+pistettä+vihan+oikeutukselle+näytä+löytyneen+++--++valitettavasti
26.04.2019 21:56
Vain+Jumala+pystyy+agape-rakkauteen.
Hyväksyn+tämän,+siksi+on+armo+ja+anteeksianto.+Jumala+ei+vihaa,+Jumala+antaa+anteeksi+ja+armahtaa.+Rakkaus+ei+vihaa.
Annanan+anteeksi+ihmiselle+joka+vaatii+selitystä+kaverinsa+sukupuolisuuteen.
Ei+rakkaudessa+voi+olla+osia+jotka+vihastuisivat,+se+ei+olisi+rakkautta.
Näyttää+olevan+tarpeellista+kokea+vihastumista,+miten+sen+tarpeettomuden+muutoin+tulisi+tuntemaan+kuin+kokemalla+vihaa.+Voitko+vihatessasi+rakastaa.
Sallitko+katsoa+vihaa+hiukan+syvemmin,+eikö+viha+ole+mielessäsi+olevan+asian+vihaamista,+eli+vihaat+mielikuvaasi+asiasta.+En+ytään+vähättele+asennettasi,+et+kuitenkaan+voi+vihata+kaverin+kehoa+tai+mielitekoja+vaan+vihaat+ajatuksia+niistä,+vihaat+sitä+mitä+tulee+mieleesi+noista+asioista.
26.04.2019 21:27
Kannustan+sinun+yrttämistäsi.+Mitä+muuta+voi+kukaan+kuin+omat+mielikuvansa
Agape+rakkaus+++
++++Rakkaus+on+pitkämielinen
++++Rakkaus+on+lempeä
++++Rakkaus+ei+kadehdi
++++Rakkaus+ei+kerskaa
++++Rakkaus+ei+pöyhkeile
++++Rakkaus+ei+käyttäydy+sopimattomasti
++++Rakkaus+ei+etsi+omaansa
++++Rakkaus+ei+katkeroidu
++++Rakkaus+ei+muistele+kärsimäänsä+pahaa
++++Rakkaus+ei+iloitse+vääryydestä
++++Rakkaus+iloitsee+yhdessä+totuuden+kanssa
++++Rakkaus+kaikki+se+peittää,+kaikki+se+uskoo,+kaikki+se+toivoo,+kaikki+se+kärsii.
++++Rakkaus+ei+koskaan+häviä
26.04.2019 09:25
Ei+ole+ennaltamääräättyä+ajattelua.+tunnetta,+tapahtumaa.
Jos+sallit+kasoa+syvemmin,+miksi+on+elämä+jos+se+olisi+nähtävissä+edeltäkäsin?
Itselleni+olen+opettanut+anteeksiantoa+ja+armeliaisuutta+itseäni+kohtaan.+Se+on+minun+varautumiseni+omiin+jälkikäteen+virheelliseksi+kokemiini+....
Tietenkin+on+kalentereita+ja+suunnitelmia,+unelmia,+toiveita.+Todellisuus+tuppaa+olemaan+kuitenkin+aina+uusi+joka+hetki+ennalta+arvaamaton.
Kuinka+paljon+säästyisikään+pettymyksiltä+kun+ei+menisi+ennaltatietämään+jopa+käskyttämään+mailman+(ystävän)++tapahtumia
Ei+ole+muuta+pettymystä+kuin+pettyä+omiin+odotuksiinsa.
Ehkäpä+Hän+on+tulut+siksi+että+sinulla+olisi+mahdolisuus+nähdä+oma+mielntilasi+erilaisuuden+kohtaamiseen?+Voin+ainakin+suositella+tällaistakin+ajattelumallia,+hänesssäkin+on+Taivasten+valtakunta...
26.04.2019 09:19
Todistat+esitykseni.+Olen+SINUN+käsityksesi+mukaan+väärässä+ja+taas+muuttaessani+käsitykseni,+puheeni+ja+mieleni+sinun+käsityksesi+mukaiseksi+olen+jälleen+monien+muiden+mielestä+hullu+ja+mielenvikainen.
Tätäkö+Jeesus+terkoitti+lausuessaan+"menkää+ja+tehkää+kaikki+"minun"?+opetuslapsikseni.
Kiitos+kun+ymmärrät+ja+yrität+parhaasi+minun+hyväkseni.
Juuri+täälainen+ajatelu+on+minulle+selventänyt+että+Jumalan+valtakunta+on+minussa+ei+siinä+mitä+minä+sinusta+kuvittelen,+minun+ei+pidä+muuttaa+sinua+minun+kuvitelmieni+mukaiseksi,+minun+pitää+antaa+sinun+olla+sellainen+miksi+Jumla+sinut+loi+koska+se+on+Jumalan+valtakunta+eli+rakkaus+sinussa,+sinä+olet+ajatus+Jumalan+mielessä+eli+rakkaus+-+agape
Tällätavoin+ymmärrän+Jesuksen+opetuksen,+tehkäämme+toisistamme+rakkauden++-+Agape+opetuslapsia
26.04.2019 09:04
Hölmöläisten+puuhaa,+oikean+sodoman+ja+gomorran+maa,+voi+hyvä+jumala+armahda+meitä!
voisiko+sen+selvemmin+sanoa
Kun+vaaditaan+että+pitää+pelätä+ja+rakasta+yhtaikaa+ja+se+pitä+tehdä+juuri+siten+kuin+kaveri+sen+ymmärtää,
toisen+kaverin+kohdalla+sama+uudelleen+juuri+kuten+se+toinen+sen+ymmärtää
Onko+vielä+mielenvikaisempaa+opetusta??
25.04.2019 19:34
Se+tulee+siten+kun+ihminen+opetetaan+etsimään+syy+jokaiselle+asialle+ja+näin+uskontopalstalla+se+syy+on+aina+kaverin+käytöksessä,+puheissa+ja+ajattelussa.
Syy+on+sen+lauseen+tulkitsijassa+"menkää+ja+tehkää+kaikki+minun+opetuslapsikseni"
Tulkinnassa+pitää+kaikki+rakkauteen+ja+anteeksiantoon+ja+armoon+viittavat+ajatukset+EHDOTTOMASTI+jättä+pois,+unohtaa+ja+kieltää.+Vain+syyllistäminen+rangaistus+ja+viha+on+oikeutettu,+sitä+pitää+piiskata+jota+rakasta,+murhaamisen+saakka,+jopa+Jumala+murhaa+aina+oikeudenmukaisesti+Siinä+on+syytä+ja+esimerkiä++"tosiuskovalle"
Pienikin+erilaisuus+tässä+asiassa+oikeuttaa+jokaisen+täyteen+tuomioon,+eihän+Jumala+varmaan+osaa+tuomita+oikein
25.04.2019 14:13
Kun+opetetaan+ihmisen+olevan+rakkauden+veroinen
Jumala+on+rakkaus++++agape
25.04.2019 09:10
Sitten+kun+tiedämme+emme+kysele.+Mitä+se+on+selviää+sitten+kun+tiedämme.+Toistaiseksi+on+tyytyminen+siihen+mitä+on,+vaikkapa+kysymyksiin.
+Nisargadatta+Maharaj+"Valvetilasi+on+unta"+kirjastosta+löytyy
tai+Mooseksen+kirja+Jumala+nukutti+Aadamin+ja+muodosti+hänen+kylkiluustaan...
Pitänee+herätä+jotta+ei+tarvi+kysellä
22.04.2019 22:08
Kukaan+ei+ole+syyllinen,+moni+on+suuresti+erehtynyt
Uusi+testamentti+ja+Vanhan+testamentin+kreikankielinen+käännös+käyttävät+synnistä+useimmiten+sanaa+hamartia,+jonka+alkukielinen+merkitys+on+laajempi+kuin+mitä+suomenkielisessä+käännöksessä+pystytään+tuomaan+esiin.+Alkukielellä+sana+merkitsee+erehdystä,+tieltä+eksymistä,+maalin+ohi+ampumista+ja+jumalallisen+lain+rikkomista.+Kristillisissä+tulkinnoissa+painotetaan+merkitystä,+joka+viittaa+Jumalan+asettamia+käskyjä,+asetuksia,+lakia+tai+järjestystä+rikkovien+tekojen+toteuttamiseen+tai+motiivien+edistämiseen+ajatuksin+tai+toimin.
22.04.2019 16:10
Kuitekaan+tämäkään+ei+ollut+sattuma,+selitykset+vain+ovat+ihmisen+tekemiä+siinä+tilanteessa+niillä+tiedoilla+ja+ympäristön+paineessa+kuten+kaikki+aina.+:)
Kunnes+opitaan+kuuntelemaan+Totuuden+omaa+ääntä
22.04.2019 10:13
Ehdottomasti+ei+ole+kaunis,+se+on+jälkeen+tulleiden+äärimmäinen+väärinkäsitys++kun+oli+niitä+jotka+syyllistivät+itsensä+siitä+että+olivat+fyysisesti+paikalla,+heillä+oli+välttämätön+tarve+löytää+kirjoituksista+vahvistus+tekemälleen+murhalle
Kun+kirjoitus+jalukutaito+oli+vain+"+kirjanoppineilla"+oli+mahdollista+koota+sopiva+++puolustelu+joka+ei+näyttänyt+puolustelulta
22.04.2019 09:46
Jopa+kirjoitettu+teksti+eli+tutulla+fontilla+kirjoitetut+sanat+menevät+tajuntaan+kuvina
Ajattele+vaikka+vesimyllyn+pyörää+purossa+sen+toiminta+on+mielikuva,+kuvitelma+......
Unet+nukkuessa+on+mielen+kuvia
Niin+"näyttää"+olevan?
22.04.2019 09:28
Kaikki+ovat+yhtä+hyviä,+siinäpä+se
21.04.2019 17:26
Sinulle+tapahtuu+sinun+uskosi+mukaan.+Sen+koet+mihin+uskot.+Kokemuksiisi+uskot.
Joka+lauseella+olen+täysin+yksimielinen+kanssasi+hyvä++Anonyymi+21.4.2019+1:15+Olen+aivan+samojen+lakien+alainen
Luotamme+näkökykyyn+ja+havaintoihin+vaikka+"tiede"+todistaa+tuhansin+eri+tavoin+että+näkökyky+paljastaa+täysin+mitättömän+osan+olevaisudesta
21.04.2019 17:17
Miksi+ihminen+liittyy+teroristijärjestöön+ja+toimii+siten+kuin+toimii,+eikö+silloin+ole+reilua+että+syntyy+ihmisiä+heille+tuhottavaksi??
Ainut+mahdollinen+KUVITELMA+on+että+tuhottavat+ovat+olleet+tuhoajia+"aiemmin"
21.04.2019 12:34
Ollaan+isomman+äärellä.
Mitään+ei+ole+kuoleman+jälkeen+koska+silloinkin+se+on+NYT+"Tulevaisuutta+ei+ole+koska+silloinkin+se+on+nyt.
Me+uskomme,+teoretisoimme,+kuvittelemme,+päättelemme+jne.+niin+kauan,+kunnes+tiedämme
Kun+tiedämme+emme+kysele.+Tieto+ei+ole+kyselyä+se+on+TIETO.
Tiedon+ja+kyselyn+ero+on+kuin+tulen+ja+veden+ero.
Olemme+ottanet+tämän+kehon+välineeksemme,+ikäänkuin+polkupyörä+tähän+uneen,+kuin+hissukseen+PÄÄSISIME+jonnekin+ja+vakaa+kuvitelma+että+lisää+tietoa+olisi+jotenkin+merkityksellistä+PÄÄSTÄKSEMME+sinne?+
Aika+on+virhellinen+uskomus,+kuin+tieto+olisi+ajan+myötä+jotenkin+hyödyllistä,+kun+kaikki+mitä+on+ON+NYT.+Aika+ei+tuo+mitään+lisää+siihen+mitä+nyt+on
Rauha+ja+ilo+on+nyt+jos+hyväksyn+sen.+Menneisyden+uskomusten+vuoksi+koemme+++-+persoonamme++-+kautta+uudelleen+samat+virheet,+tuskaa,+sotaa,+löytääksemme+ilon+ja+rauhan+NYT
Rauha+löytyy+kun+annan+sen+muille,+jettu+ilo+on+moninkertainen+ilo.+Se+on+TIETO+joka+ei+muutu+tutkimusten+eikä+ajan+myötä.+Se+ei+muutu+"seuraavassa+elämässä"
21.04.2019 12:23
Annoit+kirjoitukselle+merkityksen+tekemällä+lisäkysymyksen+?
Minulta+on+mennyt+suurin+osa+elämästä+ennenkuin+olen+tullut+tietoiseksi+että+reagointi+on+valittavissa.+Suhtatumiseni+ei+tarvitse+olla+"vaistomaista"+voin+myös+harkita+minkä+merkityksen+kulloinkin+annan+...+
Hyvä+lähtökohta+on+anteeksianto+omalle+reagoinnille.+Voisinko+katsoa+uudelleen?
21.04.2019 09:14
Jokainen+antaa+itse+kemuksilleen+merkityksen.+Sitä+sanotaan+elämäksi
Sielu+kantaa+vanhoja+muistikuvia,+siksi+se+on+jokaisella+persoonallinen.+
Kun+ykseys+ymmärretään+totuudeksi+"sielukkuus+joutaa+mennä
20.04.2019 21:51
20 / 121