jos ette olisi jumalasta kuulleet ette uskoisi jumalan olemassaoloon

spagettihirviö

Mikä vakuuttaa teidät tästä jumalan olemassaolosta.
Jos joku vakuuttaisi, että olemme vain virtuaalisesti tietokoneen muistissa, en olisi vakuuttunut.
Oletteko te ihmisiä, jotka eivät osaa itse päätellä asioita, vai mistä tämä johtuu.

55

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Virtuaalisesti" uskot tietäväsi millainen käsitys muilla on Jumalasta

      "Oletteko te ihmisiä, jotka eivät osaa itse päätellä asioita."
      Kukaan ei voi päätellä minun puolestani, ei sinun puolestasi. Jumala ei pakota, ei vaadi, ihminen vaatii ja lopulta löytää yhteisen "vaatimuksen" Eikös se brexit vähitellen löydä jotain yhteistä.

      Jos Jumalaa ei olisi, silloin jokanen tulisi toimeen omineen, yksin itsekseen. Kellään ei olisi mitään kommuninkoitavaa kun olisi aivan yhdentekevää olisiko ketään missään, ilmeisesti lisääntyminenkin olisi yksin tehtävissä, mutta miksi lisääntyä kun ei olisi mitään tarvetta lähestyä ketään.
      Jumala on Rakkaus, Ykseys tai ykseydessä, luottamuksessa, ilossa joka jaetaan olemisen iloksi. Jaan tämän koska tiedän että olet olemassa, jumaludessa, yllä esitetyin ajatelmin

      • 8pallo

        Jos minä kirjoitan tekstin pätkän, saanko sinut hyppäämään kalliolta.
        Miten jumalasi ohjailee homoja, jos kerta rakkaus on jumala.
        Sodoma ja Gomorra olivat vain jumalasi rakkaudenpesiä.


      • 8pallo kirjoitti:

        Jos minä kirjoitan tekstin pätkän, saanko sinut hyppäämään kalliolta.
        Miten jumalasi ohjailee homoja, jos kerta rakkaus on jumala.
        Sodoma ja Gomorra olivat vain jumalasi rakkaudenpesiä.

        "Miten jumalasi ohjailee...."

        Aivan samoin kuin sinua. Ei ole kysymys siitä mitä olet vaan siitä miten reagoit siihen mitä koet olevaksi ja olevasi. Siinä sinä ilmennät itseäsi ja ymmärrystäsi kuten jokainen omaa jumaluuttaan


      • 8pallo
        enkelipallo kirjoitti:

        "Miten jumalasi ohjailee...."

        Aivan samoin kuin sinua. Ei ole kysymys siitä mitä olet vaan siitä miten reagoit siihen mitä koet olevaksi ja olevasi. Siinä sinä ilmennät itseäsi ja ymmärrystäsi kuten jokainen omaa jumaluuttaan

        Siis jumala ei olekaan enää rakkaus, kun rupeaa totuuksia paiskomaan.
        Onko se jumalasi rakkaus vai ei ?


      • enkelipallo
        8pallo kirjoitti:

        Siis jumala ei olekaan enää rakkaus, kun rupeaa totuuksia paiskomaan.
        Onko se jumalasi rakkaus vai ei ?

        En aivan oivalla miten johdattelet ajatustasi

        Itse yritän sanoa että on minun valintani miten koen Jumalan ohjauksen, ei Jumala tule minun kokemukseeni vastoin tahtoani, sitä on Jumalan rakkaus.
        Selventääkö jos kuvailen että Jumalan rakkaus on aina saatavilla, on minun (ihmisen) asia miten sen otan huomioon elämässäni.
        Tai:
        Rakkaus ei ole minussa mutta rakkaus voi ilmetä minun kauttani. Silloin se on "minussa"
        Rakkaus on halukkuus yhteistyöhön, parhaimmillaan Brexit esittää näytelmää erillisyysuskosta. Erillisyys sielläkin kaipaa sopimuksia, yhteistyötä = Rakkautta


      • äläkiertele
        enkelipallo kirjoitti:

        En aivan oivalla miten johdattelet ajatustasi

        Itse yritän sanoa että on minun valintani miten koen Jumalan ohjauksen, ei Jumala tule minun kokemukseeni vastoin tahtoani, sitä on Jumalan rakkaus.
        Selventääkö jos kuvailen että Jumalan rakkaus on aina saatavilla, on minun (ihmisen) asia miten sen otan huomioon elämässäni.
        Tai:
        Rakkaus ei ole minussa mutta rakkaus voi ilmetä minun kauttani. Silloin se on "minussa"
        Rakkaus on halukkuus yhteistyöhön, parhaimmillaan Brexit esittää näytelmää erillisyysuskosta. Erillisyys sielläkin kaipaa sopimuksia, yhteistyötä = Rakkautta

        Jos homot rakastaa toisiaan niin siinähän vaikuttaa sinun jumalasi.


      • äläkiertele kirjoitti:

        Jos homot rakastaa toisiaan niin siinähän vaikuttaa sinun jumalasi.

        Toivoakseni en opastaa Jumalaa rakkaudessaan. Kun en halua vaatia sinultakaan mitään kunhan rupattelen.
        Jumala ei minun mielessäni ole sinun eikä minun, Jumala on enemmän kuin se mitä on minun mielessäni. Näin uskon.


      • minä-olen-totuus
        enkelipallo kirjoitti:

        Toivoakseni en opastaa Jumalaa rakkaudessaan. Kun en halua vaatia sinultakaan mitään kunhan rupattelen.
        Jumala ei minun mielessäni ole sinun eikä minun, Jumala on enemmän kuin se mitä on minun mielessäni. Näin uskon.

        Etkö sinä ymmärrä ristiriitaa jumala on rakkaus ja näiden kaupunkien välillä.


      • Anonyymi

        ”Jos Jumalaa ei olisi, silloin jokanen tulisi toimeen omineen, yksin itsekseen.”

        Häh?? En varmasti pärjäisi ilman ruokakauppiaita, vaatteiden tekijöitä yms... Kyllä me tarvitsemme toisiamme - etenkin jos ei ole mitään taika-olentoa, joka on meitä huolehtimassa.

        ”Kellään ei olisi mitään kommuninkoitavaa kun olisi aivan yhdentekevää olisiko ketään missään,”

        Miksi olisi yhtään vähemmän tärkeää. Ainahan voit alkaa palvomaan vaikkapa presidenttiämme, jos tarvitset jonkun muun määräämään sinulle tarkoituksen.

        ”ilmeisesti lisääntyminenkin olisi yksin tehtävissä, mutta miksi lisääntyä kun ei olisi mitään tarvetta lähestyä ketään.”

        Siis mitäh??? Miten ihmeessä meistä yht’äkkiä tulisi yksineuvoisia?

        ”Jumala on Rakkaus, ”

        Rakkaus on kokemamme tunne - eikä mikään olento. Samoin rakkaus kirjoitetaan pienellä ellei kysymyksessä ole erisnimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos Jumalaa ei olisi, silloin jokanen tulisi toimeen omineen, yksin itsekseen.”

        Häh?? En varmasti pärjäisi ilman ruokakauppiaita, vaatteiden tekijöitä yms... Kyllä me tarvitsemme toisiamme - etenkin jos ei ole mitään taika-olentoa, joka on meitä huolehtimassa.

        ”Kellään ei olisi mitään kommuninkoitavaa kun olisi aivan yhdentekevää olisiko ketään missään,”

        Miksi olisi yhtään vähemmän tärkeää. Ainahan voit alkaa palvomaan vaikkapa presidenttiämme, jos tarvitset jonkun muun määräämään sinulle tarkoituksen.

        ”ilmeisesti lisääntyminenkin olisi yksin tehtävissä, mutta miksi lisääntyä kun ei olisi mitään tarvetta lähestyä ketään.”

        Siis mitäh??? Miten ihmeessä meistä yht’äkkiä tulisi yksineuvoisia?

        ”Jumala on Rakkaus, ”

        Rakkaus on kokemamme tunne - eikä mikään olento. Samoin rakkaus kirjoitetaan pienellä ellei kysymyksessä ole erisnimi.

        KR 1933/-38
        1Joh. 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. > Siirry

        Joh. 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi. > Siirry

        Room. 3:19-25 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille,
        että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        sentähden,
        ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. >> Jakeen lisätiedot

        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
        josta laki ja profeetat todistavat,
        on ilmoitettu ilman lakia,

        se Jumalan vanhurskaus,
        joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin
        ja kaikille,
        jotka uskovat;
        sillä ei ole yhtään erotusta.

        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
        ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

        ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta,
        joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,
        osoittaaksensa vanhurskauttaan,
        koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit > Siirry

        2Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. > Siirry

        1Joh. 2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. > Siirry

        Biblia (1776)
        1Joh. 4:10 Siinä on rakkaus, ei että me rakastimme Jumalaa, vaan että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa sovinnoksi meidän synteimme edestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38
        1Joh. 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. > Siirry

        Joh. 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi. > Siirry

        Room. 3:19-25 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille,
        että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        sentähden,
        ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. >> Jakeen lisätiedot

        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
        josta laki ja profeetat todistavat,
        on ilmoitettu ilman lakia,

        se Jumalan vanhurskaus,
        joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin
        ja kaikille,
        jotka uskovat;
        sillä ei ole yhtään erotusta.

        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
        ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

        ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta,
        joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,
        osoittaaksensa vanhurskauttaan,
        koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit > Siirry

        2Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. > Siirry

        1Joh. 2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. > Siirry

        Biblia (1776)
        1Joh. 4:10 Siinä on rakkaus, ei että me rakastimme Jumalaa, vaan että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa sovinnoksi meidän synteimme edestä.

        Debiili tarvitsee huoltajan ja heikkolahjainen tukijansa.
        Esimerkkinä toimii aina luovuttava vaikka ei ollut lähelläkään häviötä.
        Yliopiston käynyt heikkolahjainen.


    • Muuten asiasta sivuun. Kun purat tietokoneen jokaisen osan, jokaisen mikropiirin vaikka aivan atomeiksi, missä siellä on tieto. Mikä vakuuttaa sinut niiden hiukasten akaansaannoksista.
      Kokemus tietenkin.
      Aivan samoilla aisteilla minä koen Rakkauden olemassaolon, kokemuksellani. Minua purkamalla sitä ei löydy, kuitenkin se on minussa? Vakuuttavasti

      • saippuakupla-

        Purkamalla aivosi saan sinut rakastumaan vaikka palloihin.
        Aina kun näet pallon olet aivan liikuttunut ja haltioissasi kuinka kaunis se onkaan.


      • saippuakupla- kirjoitti:

        Purkamalla aivosi saan sinut rakastumaan vaikka palloihin.
        Aina kun näet pallon olet aivan liikuttunut ja haltioissasi kuinka kaunis se onkaan.

        Toistan: Sinä ilmennät omaa käsitystäsi, ei kukaan voi ottaa sinulta sinun käsitystäsi ellet itse koe tarvetta siihen. Minulla on juuri siksi tieto Jumalasta kun tiedän että jokainen on oman onnenesa seppä.
        Micahael Jackson onnellinen
        Oliko Aristoteles Onassis onnellinen
        Oliko Elvis onnellinen
        jne....


      • kuplasipuhkeaa
        enkelipallo kirjoitti:

        Toistan: Sinä ilmennät omaa käsitystäsi, ei kukaan voi ottaa sinulta sinun käsitystäsi ellet itse koe tarvetta siihen. Minulla on juuri siksi tieto Jumalasta kun tiedän että jokainen on oman onnenesa seppä.
        Micahael Jackson onnellinen
        Oliko Aristoteles Onassis onnellinen
        Oliko Elvis onnellinen
        jne....

        Pedarit ovat onnellisia päiväkodeissa.
        Narkkari on onnellinen, kun saa päiväannoksensa.
        Ateisti on onnellinen kun ei tarvitse huijarien kanssa keskustella.


      • kuplasipuhkeaa kirjoitti:

        Pedarit ovat onnellisia päiväkodeissa.
        Narkkari on onnellinen, kun saa päiväannoksensa.
        Ateisti on onnellinen kun ei tarvitse huijarien kanssa keskustella.

        Peukut sinulle, jokainen tulee onnelliseksi omassa uskossaan.


      • minävainanalysoin
        enkelipallo kirjoitti:

        Peukut sinulle, jokainen tulee onnelliseksi omassa uskossaan.

        En minä mitään usko, mutta sinä uskot.


      • minävainanalysoin kirjoitti:

        En minä mitään usko, mutta sinä uskot.

        Onko analysointi tarpeellista ellei usko analyysiinsä. Rohkeutta kommunikoitiin jostakinhan sekin on aloitettava.
        Peukkuja


      • sinunsanoillasi
        enkelipallo kirjoitti:

        Onko analysointi tarpeellista ellei usko analyysiinsä. Rohkeutta kommunikoitiin jostakinhan sekin on aloitettava.
        Peukkuja

        Paljonko tienaat jeesustelullasi, tämä minun ulosanti tulee suoraan sydämestä.


      • sinunsanoillasi kirjoitti:

        Paljonko tienaat jeesustelullasi, tämä minun ulosanti tulee suoraan sydämestä.

        Ei minun tieninistini voi olla sydämesi sanoman esteenä. Päinvastoin pitämällä tarinaa käynnissä sinunkin reagointia saa voimaa.
        Jumalani maksaa palkkani, aivan kuten sinunkin


      • papinpalkka
        enkelipallo kirjoitti:

        Ei minun tieninistini voi olla sydämesi sanoman esteenä. Päinvastoin pitämällä tarinaa käynnissä sinunkin reagointia saa voimaa.
        Jumalani maksaa palkkani, aivan kuten sinunkin

        Minä en ole pappi niin kuin sinä.


      • papinpalkka kirjoitti:

        Minä en ole pappi niin kuin sinä.

        Otan kohteliaisuutena. Peukkuja, rakkaus ei palkitse ammatin mukaan.


      • Anonyymi
        enkelipallo kirjoitti:

        Otan kohteliaisuutena. Peukkuja, rakkaus ei palkitse ammatin mukaan.

        Rakastatko sinä köyhää työtöntä vai rikasta lääkäriä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakastatko sinä köyhää työtöntä vai rikasta lääkäriä.

        Jokainen ihminen on rakkauden arvoinen, juuri nyt ei tule mieleenl yhtään työtöntä tuttua ei myöskään rikasta lääkäriä, toivoisin sellaisia kohdatessani pystyväni rakkaudelliseen kohtaamiseen.
        En ole pappi ammatiltani.


      • Anonyymi

        ”Kun purat tietokoneen jokaisen osan, jokaisen mikropiirin vaikka aivan atomeiksi, missä siellä on tieto.”

        Data, joka voi sisältää tietoa, on tallennettu tietokoneessa yleensä joko magnetisoituina merkkeinä kiintolevyn pinnalle tai varauksena muisti-transistorin eristetylle kannalle. Jos purat nämäkin atomeiksi, niin data katoaa.

        ”Mikä vakuuttaa sinut niiden hiukasten akaansaannoksista. Kokemus tietenkin.”

        En ole ihan varma, mistä hiukkasista puhut, mutta vakuuttajana on kokemus, joka syntyy aistiesi tuomasta tiedosta.

        ”Aivan samoilla aisteilla minä koen Rakkauden olemassaolon, kokemuksellani.”

        Rakkauden kokemus ei nyt taida perustua samalla tavalla aistihavaintoihin, mutta tokihan kykenet tuntemaan rakkauden, koska se vaikuttaa kokemusmaailmaasi. Rakkauden tunteeseen liittyvät hormonit voidaan jopa mitata.

        Mutta mehän olemme aika lailla samaa mieltä. Katsomme, että aivoissa tapahtuvien biosähköisten-prosessiemme kautta kokemamme tunteet ovat todellisia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Kun purat tietokoneen jokaisen osan, jokaisen mikropiirin vaikka aivan atomeiksi, missä siellä on tieto.”

        Data, joka voi sisältää tietoa, on tallennettu tietokoneessa yleensä joko magnetisoituina merkkeinä kiintolevyn pinnalle tai varauksena muisti-transistorin eristetylle kannalle. Jos purat nämäkin atomeiksi, niin data katoaa.

        ”Mikä vakuuttaa sinut niiden hiukasten akaansaannoksista. Kokemus tietenkin.”

        En ole ihan varma, mistä hiukkasista puhut, mutta vakuuttajana on kokemus, joka syntyy aistiesi tuomasta tiedosta.

        ”Aivan samoilla aisteilla minä koen Rakkauden olemassaolon, kokemuksellani.”

        Rakkauden kokemus ei nyt taida perustua samalla tavalla aistihavaintoihin, mutta tokihan kykenet tuntemaan rakkauden, koska se vaikuttaa kokemusmaailmaasi. Rakkauden tunteeseen liittyvät hormonit voidaan jopa mitata.

        Mutta mehän olemme aika lailla samaa mieltä. Katsomme, että aivoissa tapahtuvien biosähköisten-prosessiemme kautta kokemamme tunteet ovat todellisia!

        Eikö tieto ole kuitenkin enemmän kuin bittivirta.
        Bittivirta eli kirjoitus tai puhe saattaa olla tiedon alusta joka voidaan purkaa mutta mikä on lähde.
        Sattuma
        Häiriö aivoissa
        Kerro lisää


      • Anonyymi
        enkelipallo kirjoitti:

        Eikö tieto ole kuitenkin enemmän kuin bittivirta.
        Bittivirta eli kirjoitus tai puhe saattaa olla tiedon alusta joka voidaan purkaa mutta mikä on lähde.
        Sattuma
        Häiriö aivoissa
        Kerro lisää

        Minä voin ulkopuolisena kertoa, ekstaasi veikot rakastaa kaikkia
        huumausaineen vaikutuksen alaisena.

        Olette vain aivojen kemiaa.


    • 12____13

      > jos ette olisi jumalasta kuulleet ette uskoisi jumalan olemassaoloon

      Ja sinäkö sitten olet kaikkitietävä. Minun mielestäni ei ole perustetta ajatella, että kaikki ihmiset olisivat järjettömiä, vaikka eivät olisi kuulleet Jumalasta.

      > Mikä vakuuttaa teidät tästä jumalan olemassaolosta.

      Raamattu. Raamatussa on viisaus ja tieto, jota en usko ihmisten kykenevän kirjoittamaan ilman Jumalaa.

      • raamattunneonsatua

        Sen minä tiedän, että kuolemaan päättyy.
        Mikä kohta raamatussa vakuutti sinut siinä vaikuttavasta jumalasta.
        Minut vakuutti se, että ihmiset sanoivat teidän hakeneen jeesuksen yöllä haudasta.
        Se kertoo siitä, että sitä ei olisi kannattanut laittaa raamattuun.


      • Anonyymi
        raamattunneonsatua kirjoitti:

        Sen minä tiedän, että kuolemaan päättyy.
        Mikä kohta raamatussa vakuutti sinut siinä vaikuttavasta jumalasta.
        Minut vakuutti se, että ihmiset sanoivat teidän hakeneen jeesuksen yöllä haudasta.
        Se kertoo siitä, että sitä ei olisi kannattanut laittaa raamattuun.

        > Mikä kohta raamatussa vakuutti sinut siinä vaikuttavasta jumalasta.

        Kokonaisuus. Ihmiset on liian pahoja ja tyhmiä saadakseen jotain niin hyvää kuin Raamattu, aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Mikä kohta raamatussa vakuutti sinut siinä vaikuttavasta jumalasta.

        Kokonaisuus. Ihmiset on liian pahoja ja tyhmiä saadakseen jotain niin hyvää kuin Raamattu, aikaan.

        Ei se raamattu ole mikään pikkulasten kirja, joten se siitä hyvyydestä.
        Koraani on jalostunut raamatusta, koraanissa vain uhkaillaan, jos et
        tee niin tai näin.


    • joulupuki

      Jotkut uskovat treffipalstan naiseen, joka ei koskaan pääse tapaamaan miestä vaikka haluaisi tavata. Eikö tämä ole pitkälti sama asia kuin Jumalaan uskominen.

      • Analogiasi.ontuu

        Ei. Treffipalstan "nainen" reagoi sinuun, ja saat fyysisiä vastauksia esim sähköpostiisi. Sinulla on siis todellinen keskustelukumppani, vaikka hän todellisuudessa olisikin rahojasi havitteleva finninaamainen teinipoika.

        Jumalasi kanssa kommunikoit päässäsi singahtelevilla ajatuksilla. Myös Jumalalta saamasi vastaukset ovat päässäsi syntyneitä ajatuksia. Ihan sinun itse itsellesi laatimaa ikiomaa ajatusvirtaasi.


      • jumalasi.on.vale
        Analogiasi.ontuu kirjoitti:

        Ei. Treffipalstan "nainen" reagoi sinuun, ja saat fyysisiä vastauksia esim sähköpostiisi. Sinulla on siis todellinen keskustelukumppani, vaikka hän todellisuudessa olisikin rahojasi havitteleva finninaamainen teinipoika.

        Jumalasi kanssa kommunikoit päässäsi singahtelevilla ajatuksilla. Myös Jumalalta saamasi vastaukset ovat päässäsi syntyneitä ajatuksia. Ihan sinun itse itsellesi laatimaa ikiomaa ajatusvirtaasi.

        Hän varmasti tarkoittaa toivoa, jota teillä uskovaisilla näyttää riittävän kuoleman
        porteille asti. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato.


    • Anonyymi

      Jumala on paljon enemmän kuin sana. Vaikka et tietäisi voikukan nimeä, silti näkisit sen.

      • Anonyymi

        Lehmä näkee voikukan, koska se maistuu hyvälle.
        Uskovainen "näkee" jumalan, koska uskovainen saa jumalasta hurmostilan aivoihin.


    • Se oli tavallaan näky/mystinen kokemus/valo (jos jotenkin tapahtumaa pitää kuvailla).
      Olotilana turvallinen , lämmin ja tuore.

      Sellainen oli minun uudestisyntymiseni ja sen jälkeen ei ollut epäselvää etteikö suurempiakin "voimia" tässä olemisessa ole.

      Juu kävin lääkärissäkin koska tapahtumahan muutti minut täysin , vapautuneeksi , läsnäolevaksi jne , sellaiseksi joka ymmärtää Jeesuksen oppejakin.
      Leimasivat vetäytyväksi persoonaksi mutta sen on moni sanonut olevan ihan puuta heinää koko diagnoosi.

      Polttelen ajoittain hamppuakin , lähinnä ajatuksien jalostamiseen sekä itsetutkiskeluun (ns. Henkisenä työkaluna).

      Sinä et usko tai ole kokenut mitään normaalista poikkeavaa vai ?? Kyllä senkin aika tulee , dont worry ;)

      • Anonyymi

        Kasvatat omia kukintoja, oletko vaipunut unenomaiseen tilaan.
        Elät unessa ja uskot uniin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kasvatat omia kukintoja, oletko vaipunut unenomaiseen tilaan.
        Elät unessa ja uskot uniin.

        Eipä ole kukintoja:) Unessa olen kyllä ollut :)


      • Anonyymi

        ”Se oli tavallaan näky/mystinen kokemus/valo (jos jotenkin tapahtumaa pitää kuvailla). Olotilana turvallinen , lämmin ja tuore.”

        Tuollaisia kokemuksia saadaan aikaan hallusinogeeneillä, mutta toki myös erilaisia täysvaltaisiakin kokemuksia voi aivoissa syntyä ilman huumeitakin. Minulle jäi epäselväksi, miten tuo kokemuksesi liittyi johonkin jumalaan? En näe yhteyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Se oli tavallaan näky/mystinen kokemus/valo (jos jotenkin tapahtumaa pitää kuvailla). Olotilana turvallinen , lämmin ja tuore.”

        Tuollaisia kokemuksia saadaan aikaan hallusinogeeneillä, mutta toki myös erilaisia täysvaltaisiakin kokemuksia voi aivoissa syntyä ilman huumeitakin. Minulle jäi epäselväksi, miten tuo kokemuksesi liittyi johonkin jumalaan? En näe yhteyttä.

        koska yrität päätellä liikaa rajatulla ajatusmaailmallasi , kyse on herkistymisestä sekä täydellisestä avoimuudesta / rehellisyydestä / persoonan katoamisesta ja tämän lihakasan antamisesta pois itsekkyydeltä. Aikansa kullakin ja vain Luoja sallii , ihminen on vain maata .


      • Anonyymi
        BabylonGetaway kirjoitti:

        koska yrität päätellä liikaa rajatulla ajatusmaailmallasi , kyse on herkistymisestä sekä täydellisestä avoimuudesta / rehellisyydestä / persoonan katoamisesta ja tämän lihakasan antamisesta pois itsekkyydeltä. Aikansa kullakin ja vain Luoja sallii , ihminen on vain maata .

        60-luvulla valaistuivat hipit huumeiden avulla, taidat olla hippi tai
        hippien jälkeläinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        60-luvulla valaistuivat hipit huumeiden avulla, taidat olla hippi tai
        hippien jälkeläinen.

        Ei minua tarvitse rajata joksikin siksi että ymmärtäisit paremmin ;)
        Olen ja elän , siinä pääpiirteittäin vaikka hipit ovatkin ihan jees. ( On muitakin toki )


      • Anonyymi
        BabylonGetaway kirjoitti:

        Ei minua tarvitse rajata joksikin siksi että ymmärtäisit paremmin ;)
        Olen ja elän , siinä pääpiirteittäin vaikka hipit ovatkin ihan jees. ( On muitakin toki )

        Vanhempasi olivat debiilinnussijoita muista aina se.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempasi olivat debiilinnussijoita muista aina se.

        Mitä se sinulle tarkoittaakaan


    • Anonyymi

      Olen joskus ollut katkera etten saanut apua.
      Ajan mittaan havaitsee kuitenkin Jumalan johdatuksen, senkin että oli lopulta hyvä ettei kukaan auttanut. Koska sitten olisi ollut jollain tavoin sidottu.
      On ainakin yksi hyväsydäminen ihminen tavattu tässä elämässä. Sen mukaan voi päätellä paljon.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38 Joh. 4:24 Jumala on Henki;
      ja jotka häntä rukoilevat,
      niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

      • Anonyymi

        Jumala on valhe ja häneen uskovat tarvitsee viedä pois ihmisten silmistä.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38 Joh 4:10-23
      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
      "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan,
      ja kuka se on,
      joka sinulle sanoo:
      'Anna minulle juoda',
      niin sinä pyytäisit häneltä,
      ja hän antaisi sinulle elävää vettä."

      Nainen sanoi hänelle:
      "Herra,
      eipä sinulla ole ammennusastiaa,
      ja kaivo on syvä;
      mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
      Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob,
      joka antoi meille tämän kaivon
      ja joi siitä,
      hän itse sekä hänen poikansa
      ja karjansa?"

      Jeesus vastasi
      ja sanoi hänelle:
      "Jokainen,
      joka juo tätä vettä,
      janoaa jälleen, >> Jakeen lisätiedot

      mutta joka juo sitä vettä,
      jota minä hänelle annan,
      se ei ikinä janoa;
      vaan se vesi,
      jonka minä hänelle annan,
      tulee hänessä sen veden lähteeksi,
      joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

      Nainen sanoi hänelle:
      "Herra, anna minulle sitä vettä,
      ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."

      Jeesus sanoi hänelle:
      "Mene,
      kutsu miehesi
      ja tule tänne."

      Nainen vastasi
      ja sanoi:
      "Ei minulla ole miestä."
      Jeesus sanoi hänelle:
      "Oikein sinä sanoit:
      'Ei minulla ole miestä',

      sillä viisi miestä sinulla on ollut,
      ja se,
      joka sinulla nyt on,
      ei ole sinun miehesi;
      siinä sanoit totuuden."

      Nainen sanoi hänelle:
      "Herra,
      minä näen,
      että sinä olet profeetta.

      Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella;
      ja te sanotte,
      että Jerusalemissa on se paikka,
      jossa tulee kumartaen rukoilla."

      Jeesus sanoi hänelle:
      "Vaimo,
      usko minua!
      Tulee aika,
      jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.

      Te kumarratte sitä,
      mitä ette tunne;
      me kumarramme sitä,
      minkä me tunnemme.
      Sillä
      pelastus
      on
      juutalaisista.

      Mutta tulee aika ja on jo,
      jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä
      ja totuudessa;
      sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.

      • Anonyymi

        Jos kykenet juomaan suolaista vettä ei sinulle koskaan tule jano.
        Ole kuin leguaani ja pärski ylimääräinen suola pois.


    • Anonyymi

      Hupsista ku hurahti ketsuppia

      • Anonyymi

        Spagetin veri sinun puolestasi vuodatettu.
        Pastan veri on ketsuppia sanoi Pastafari.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38 Joos. 24:15-25
      Mutta jos pidätte pahana palvella Herraa,
      niin valitkaa tänä päivänä,
      ketä tahdotte palvella,
      niitäkö jumalia,
      joita teidän isänne palvelivat tuolla puolella virran,
      vai amorilaisten jumalia,
      niiden,
      joiden maassa te asutte.
      Mutta minä
      ja minun perheeni palvelemme Herraa."

      Silloin kansa vastasi
      ja sanoi:
      "Pois se,
      että me hylkäisimme Herran
      ja palvelisimme muita jumalia!

      Sillä Herra on meidän Jumalamme,
      hän,
      joka johdatti meidät
      ja meidän isämme pois Egyptin maasta,
      orjuuden pesästä,
      ja joka teki meidän silmiemme edessä suuret tunnusteot
      ja aina varjeli meitä sillä tiellä,
      jota me vaelsimme,
      ja kaikkien niiden kansojen keskellä,
      joiden kautta me kuljimme.

      Ja Herra karkoitti meidän tieltämme kaikki ne kansat,
      myös amorilaiset,
      jotka asuivat tässä maassa.
      Sentähden me palvelemme Herraa,
      sillä hän on meidän Jumalamme."

      Niin Joosua sanoi kansalle:
      "Te ette voi palvella Herraa,
      sillä hän on pyhä Jumala;
      hän on kiivas Jumala,
      hän ei anna anteeksi teidän rikoksianne
      ja syntejänne.

      Jos te hylkäätte Herran
      ja palvelette vieraita jumalia,
      niin
      hän
      kääntyy
      pois
      ja antaa
      teille
      käydä
      pahoin
      ja tekee lopun teistä,
      sen sijaan että hän on ennen antanut teille käydä hyvin." >> Jakeen lisätiedot

      Mutta kansa sanoi Joosualle:
      "Ei niin,
      vaan me palvelemme Herraa."

      Silloin Joosua sanoi kansalle:
      "Te olette itse todistajina itseänne vastaan,
      että olette valinneet itsellenne Herran palvellaksenne häntä."
      He vastasivat:
      "Olemme."
      Hän sanoi:
      "Niin poistakaa nyt vieraat jumalat,
      joita on teidän keskuudessanne,
      ja taivuttakaa sydämenne Herran,
      Israelin Jumalan,
      puoleen."

      Kansa vastasi Joosualle:
      "Herraa,
      meidän Jumalaamme,
      me palvelemme,
      ja hänen ääntänsä me kuulemme."

      Niin Joosua teki sinä päivänä liiton kansan kanssa
      ja antoi heille Sikemissä käskyt
      ja oikeudet

      (kuten huomaatte tämä Ratkaisu Kristillisyys on ollut muinaisuudesta asti voimassa ja on myös voimassa nyt.
      Sanotaan ääneen vaikka näin.
      Herra Jeesus anna anteeksi kaikki omaatuntoani painavat synnit ja tule minuun asumaan nyt. Jeesuksen nimessä Amen!
      Sano nyt kaikkialla olevasi nyt Jeesuksen oma. Totisesti Aamen!!!!!

      Kiitos Jeesus

      • Anonyymi

        Mikä kumma siinä on, että minä en palvele kamelinnussijoita.
        Enkä varsinkaan heidän "herrojansa".


    • Hyvä, että kuulee asioista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      140
      2030
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      171
      1220
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1137
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      167
      994
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      916
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      860
    7. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      859
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      804
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      780
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      117
      688
    Aihe