Vapaa kuvaus

Aina käy niinkuin käy

Aloituksia

63

Kommenttia

2432

1. Miten+samasta+tekstistä+voi+tulla+niin+eri+tulkinnat+kun+kaikki+opettajat+uskovat+saavansaa+tiedon.Olisiko+aihetta+kysellä+miksi+meitä+ihmisiä+näyttää+olevan+noin+7+miljardia+ERILAISTA.Onko+laskettu+väärin.Onko+virheellinen+mitta-asteikko,+jospa+se+erillisyyden+määritelmä+on+väärin?Mikä+meissä+on+erityistä-+erillistä,+sekö+minkä+Jumala+loi.Sopiiko+viivähtää+ajatusessa+että+Jumala+ei+Luonutkaan+erillisyyttä.Oletko+tullut+ajatelleeksi+että+maallinen+lakikirja+myöskin+ymmärretään+hyvin+eritavoin+ja+lopulta+korkein+oikeus+tarvittaessa+äänestää+päätöksen.Nyt+kärjistän+en+pilkkaa:Vastakkainen+ajatus,+millainen+maailma+voisi+olla+jossa+kaikkialla+tulisi+vastaan+sinun+kaltaisesti+ajattelevia+pukeutuvia+puhuvia+tai+minun?+Enintään+olisi+?Eri+sukupuolia?Mikä+tahansa+mies+olisi+aivan+samanlainen+myös+vällyjen+alla,+tai+nainen,+aivan+sama?+Eikö+sillon+myös+raamatu+ymmärretä+kirjaimellisesti+samalla+tavoin.Minulle+ainut+tehtäväni+on+elää+tämä+elämä+ja+elämäntyöni+on+olla+avuksi.Olen+vain+ollakseni+avuksi,+se+avunanto+alkaa+siitä+että+Jumala+ei+antanut+minulle+muuta+tehtävää+kuin+antaa+anteksi+ajatukseni+lähimmäisistäni,+kuten+anan+anteeksi+itselleni+erehdykseni,+jokainen+Raamatun+kirjoittaja+teki+sillä+hetkellä+sen+minkä+silloin+parhaaksi+ymmärsi.Annan+anteeksi+kuvitelmani+erillisyydestäni+Jumala+ei+Luonut+erillisyyttä,+käsite+jonka+Agrikola+kuittasi+yhdellä+sanalla+synti.
  2. Ihmiset+tuottavat
  3. Sanaan+Jumala+jokaisen+lukutaitoisen+mielessä+sisältyy+vahva+tai+vielä+vahvempi+tunne.Kukaan+ei+pärjää+yksin+joten+komppaan+mummomuoria:"Oikeastaan+Korinttolaiskirje+puhuu+juuri+siitä+rakkaudesta,+-+organisaatiokulttuurista+-+mutta+pitänee+avata+sitä+paremmin.+Rakkaus+on+kaiken+perusta.+Se+näyttäytyy+ja+sitä+osoitetaan+eri+tavoin+riippuen+siitä,+mistä+on+kyse."+Mietikää+hiukan+vaikapa+yksin+elämistä+autiolla+saarella,+vaikka+kuinka+paljon+olisi+ruokaa+ja+suojaa.Yhteisöllisyys+on+kaiken+perusta+vai+teenkö+brexititRakkaus+on+antamista,+jakamista.+Kukaan+ei+tule+toimeen+jos+kaiken+tekee+vain+itselleen.Siis+Jumala+on+ykseys+ja+siinä+mielessä+agape+-+rakkaus,+toisaalta+lähde+joka+on+hyvä+synonyymi+jakamiselle.