Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"+innovaatioista+joilla+on+aineen+ymmärtämisestä+lähtien+ollut+teoreettinen+pohja+olemassa.+"
Pääsemme+jälleen+peruskysymykseen,+ymmärränkö+aineen+ainetta+tutkimalla+vaiko+ymmärrystä+tutkimalla.
Kummallakin+on+kannattajansa.
Kun+kaikkea+on+mahdollista+katsoa+kahdella+eri+tavalla,+onko+"varjelus"+itsekkyyttä+vai+rakkauden+laajentamista+:)
Keneltä+minä+varjelen,+ketä+rakastan
20.03.2019 10:39
Ruoka+on+valon+johdannainen
Jotakin+kyllä+tapahtuu+likimain+valottomassakin
Luterilaisia+listalla+kun+ollaan+antaisin+melko+suuren+merkityksen+myös+hengelle.
Henki+on+minun+mielestäni+auringosta+riippumaton,+luonto+kyllä
19.03.2019 20:08
Katsoitko+Arto+Nyberin+keskusteluohjelmaa+muutama+ilta+sitten.+Siinä+ihmisravinto+tuotetaan+ilman+lihaa+ja+ilman+maanviljelystä.+On+varmaan+ylearenassa+vielä.
On+vain+keksimistä+vailla+että+energia+tehdään+ilman+ydinlaitosia+tai+ilman+öljyä,+Ruoka+on+uskomus+siinä+missä+mikä+tahansa+mielikuvituksen+tuote.+Voidaan+korvata+uudella+toisenlaisella+uskomuksella.
19.03.2019 13:42
Onko+merkityksetöntä+kommunikointia?+Onko+merkityksetöntä+olemassaoloa.
Tässäkkään+en+tiedä+kenenkään+tunteita,+vastauksesta+huomaan+että+en+ole+huutanut+tyhjään,+en+ole+yksin,+tunnen+ITSENI+merkitykselliseksi.+En+loukkaanu,+sekin+on+oma+valintani,+ei+ole+vihapuhetta+kunnes+joku+kokee+sen+sellaisena.
Ei+ole+tunteetonta+elämää,+tunteettomuuskin+on+tunne,+puuttumattomuuskin+on+valinta.
En+voi+asettua+elämäni+ulkopuolelle.
Kiitos+mielenkiinnosta,+teette+höpinäni+merkitykselliseksi+minulle.
Kukaan+ei+pelastu+yksin++:)
19.03.2019 13:37
"+Hyväksyttekö+varjelun+periaatteen,+vai+oletteko+te+täällä+vain+ottamassa+henkilökohtaisen+hyödyn+irti,+niin+kauan+kuin+juhlat+jatkuvat?+"
Maailmalla+on+se+tarkoitus+että+jokainen+joutuu+eli+pääsee+itse+valitsemaan+tarkoituksen+ja+merkityksen+elämälleen.
Jörn+Donner+tämänpäiväisessä+hesarissa:++"Koska+minulla+on+sormet,+teen+itselleni+merkityksen+kirjoittamalla,+olen+olemassa+kirjoittaessani"+
Varmaa+on+että+jokaisella+on+hänestä+oma+käsityksensä,+siis+hänestäkään+ei+ole+muuta+kuin+toisen+ihmisen+antama+merkitys,+sen+merkityksen+antajalle.
Olenko+vain+siksi+että+annan+merkityksen+sinulle,+Jörkalle,+liito-oravalle...+-+ainakin+nyt+aloittaja+tuntee+antaneensa+merkityksen+.....
19.03.2019 10:49
Vastauksista+näkee+mihin+se+on+lukija+on+sen+liittänyt,+olisiko+jotain+yhteyttä+aloitukseen,+tai+sitten+ei.
16.03.2019 18:39
Ei+Rakkaus+löydy+halveksimisesta,+on+aivan+sama+halveksiiko+sagekasia,+paavalia+tai+Jumalaa,+tai+aloittajaa.+Jumala+on+Rakkaus+Agape
Halveksiminen+on+halveksijan+mielessä,+silloin+siellä+ei+ole+Rakkautta
16.03.2019 18:22
Asiat+tapahtuvat+minua+varten+koska+minussa+on+se+tieto+johon+juuri+minä+reagoin.+En+voi+tietää+mihin+tai+miksi+joku+toinen+ei+huomaakkaan+niitä+asoita+joihin+itse+jään+kiinni+ehkä+kovastikin.
Vastasyntynyt+tietää+sisäisellä+viisaudellaan+hymyillä+kun+näköpiiriin+tulevat+äidin+kasvot.
Siis+kurssin+ydin+sanoma+jaa+rakkautta+saat+rakkautta+sillä+sitä+sinä+olet.
Jostain+suuremasta+ohjauksesta+johtuen+ostin+jo60-+luvulla+kirjan
Miten+saan+ystäviä,+menestystä+ja+vaikutusvaltaa+-+Dale+Carnegie+...
https://www.adlibris.com/fi/.../miten-saan-ystavia-menestysta-ja-+vaikutusvaltaa-9789510437421
Kirjan+ydin+sanoma+on,+etsi+asiakkaasi+innostuksen+ja+harrastuksen+kohde+ja+tutustu+häneen+niiden+kautta,+saat+luotetavan+ja+varman+asiakassuhteen.
Siis+vauva+osaa+synnyinlahjanaan+miellytää+hymyilemällä+eli+hän+on+totuutensa+ohjauksessa+jolloin+hän+jakka+iloa+ja+saa+sitä+mitä+tilaa.+Hän+ei+vielä+ole+oppinut+syyllisyyttä+ja+syyttämistä.
Minä+voin+hymyilemällä+eli+suhtautumistavallani+tilata+iloa+rauhaa+ja+rakautta.+Minun+on+tietosesti+valittava+tuo+asenne+koska+olen+niin+poisoppinut+siitä+luonnollisesta+olotilastani
16.03.2019 18:04
Minulle+jumaluus+ei+ole+valkopartainen+ukko+pilvenreunalla
16.03.2019 14:06
Sanotaan+niin+että+kiellän+ja+jätän+määrittelemättä++mitä+
Aivan+kuin+sanoisin+että+olemassaoloa+ei+ole+:)
16.03.2019 13:53
Mihin+käytät+evankeliumia+tai+ajatusta+niistä.
Luotatko+puukkoon+tai+kirveeseen,+kummallakin+voi+tehdä+iloisia+asioita+itsellen+ja+muille?
16.03.2019 11:48
Ei+uskoa+voi+siirtää,+silloinhan+se+ei+olisikaan+usko+vaan+siirros.+Ei+kokemusta+voi+siirtää,+se+pitää+kokea.
Idean+voi+uskoa+ja+omaksua+tai+kieltää,+kieltäessään+uskoo+että+jotain+on+kiellettävissä.
On+ainoastaan+mahdollisuuksia
16.03.2019 11:17
Asiat+eivät+tapahdu+meille+vaan+meitä+varten.+Ilosanomatkaan
Eikä+mikään+ole+sattumaa.
Kun+koen,+luen+tai+keskustelen+reagointini+kohdistu+juuri+minulle+osuviin+juttuihin.
Sopiiko+silloin+huomata+että+mielessäni+JOKU+joka+tilttaa+kiinni+juuri+siihen+juttuun,+jota+toinen+ei+ehkä+edes+tiedä+kuulleensa+kun+jälkeenpäin+asiasta+keskustellaan.+Kuka+on+sinussa+se+joka++tietää+juuri+sinulle+tärkeän+asian?+
Minussa+on+TOTUUS+joka+auttaa+ja+opastaa+juuri+minua.+Aloitetaan+vastasyntyneestä+joka+osaa+hymyillä+nähdessään+ihmisen+-+äitinsä+-++kasvot+edessään.+Sillätavoin+lapsi+saa+myötätunnon+ja+ilon+vasatukseksi,+KUN+ITSE+JAKAA+ENSIN+OMASTAAN.
Tässä+helposti+tulee+viittaus+perimään,+evoluution+tuomaan+kehitykseen,+itse+ajattelen+että+perimä+on+aukoton,+ainakaa+tiede+ei+kerro+että+ihminen+olisi+välillä+poissa,+Kyllä+me+olemme+samaa+ihmissukua+"alusta"+alkaen
Siksi+juuri+Aatamin+toiminta+oli+virheellistä+kun+hän+lähti+etsimään+ULKOPUOLELTAAN+jotain+enemmän.
Vastasyntynyt+imeväinen+jakaa+hymyään,+iloaan+sisältään,+itsestän,+automaattisesti+koska+hänessä+on+sisällään+totuuden+henki+joka+autta+ja+opastaa.+
Siis+jokaisella+on+kipupisteensä+eli+reagointinsa+omassa+kohdassaan,+saattaa+tietysti+olla+myös+yhteinen+näkemys.+Jos+kysyjällä+on+luottamus+yhteiseen+näkemykseen+hänelle+tuskin+tulee+mieleen+epäilys,+silloinhan+hän+luopuu+luottamuksesta+ja+alkaa+epäillä,+kysyä+voi+vain+epätietoinen.+Lasta+ei+ole+opetettu+pelkäämään+ja+epäilemään
Aina+kun+näen+ja+koen+että+syy++on+kaverissa+olen+aatami+joka+uskoo+että+asiat+tapahtuvat+ulkopuolellani,+ei+se+mene+niin,+kaiki+tapahtuu+minun+vuokseni+koska+minä+koen+minulle+osuvat+tapahtumat.+
Jos+sinulla+on+riita+ja+lähdet+pois+kuka+silloin+riitelee,+kun+sinä+lopetat,+missä+on+sinun+riitasi
15.03.2019 11:15
taas.vitsin.murjaisit+
Kyllä+meillä+on+oltava++ja+on+mahdollisuus+kuulla+myös+TOTUUDEN+ääntä+joka+kyllä+auttaa+kaikissa+asioissa+eli+"+Kolkuttavalle+avataan."++Jos+tuo+on+liian+lähellä+uskonnollista+ajattelua+luota+savolaiseen+kansanviisauteen+jossa+on+sama+SISÄLTÖ,+niin+metsä+vasta+kun+sinne+huudetaan.
Tai+nykyiseen+tieteeseen+kaikki+on+yhteydessä+kaikkeen.+Mieli+on+yhteydessä+kaikkeuteen.
Ja+englantilainen+viisaus.+Tehdään+brexit+ja+irrottaudutaan+sopimuksesta+ja+nyt+kiireesti+sopimaan+mitä+tulikaan+sovituksi,+ja+tekemään+sopimusta+kun+kukaan+ei+pärjää+ilman+sopimusta,+se+on+Brexit
Kukaan+ei+valaistu+yksin,+englantilainenkaan.+Kaikki+on+yhteydessä+kaikkeen.+On+vain+yksi+Jumala.
14.03.2019 20:35
kauankomeneevielä1+
+?
Juuri+niin+kauan+kuin+sinulta+menee+sen+hyväksymiseen+että+puhumme+samasta+asiasta+jokainen.
Ei+kellään+ole+muuta+kuin+omat+käsityksensä+YMMÄRRÄTKÖ
Emme+ole+sopineet+mitä+käyttämämme+käsitteet+itse+kullekin+tarkoittavat.+Siitä+pitäisi+aloittaa!
Et+sinä+ole+väärässä+pilkkoessasi+kirjoitukset+itsellesi+ymmärrettäväksi,+kohtuuttomana+pidän+vaatimusta+että+meistä+lukijoista+sinun+vilpittömän+uurastuksesi+tulokset+olisi+saman+tien+itsestään+selvvää+jokaiselle,+kun+peruskäsiteetkään+ei+ole+samassa+merkityksessä+kellään?
Alla+minun+käsitykseni+nyt,+huomenna+toivottavasti+vielä+selkeämpi
Korkeimmalta+tasolta+katsottuna+Luoja+ei+tarvitse+kopioita.+Hänellä+on+vain+yksi+poika+Raamatun+mukaan.+Sitten+Poika+lisääntyi+mutta+ei+eriytynyt+HENGELTÄÄN.+Jokaisella+on+sama+Luojan+luoma+henki+totuudessa,+mutta+ykstyinen+uni,+ykstyinen+erehdys.
Minulla+on+minun+oma+ykstyinen+painajainen+tässä+keskeneräisyydesäni.+Uni+josta+vain+minä+voin+herätä.+En+voi+herätä+toisen+ihmisen+unesta,+mutta+sama+henki+kuin+kenessä+ikinä.
Oma+ajatukseni+on+että++UT.n+Jeesus+on+se+tiedetty+henkilö.+Ihminen+kuten+kuka+tahansa+meistä,+vain+hiukan+vanhempi+ja+mieleltään+kokeneempi.+Hän+eli+Krisustietoisuudessa+joka+hetki+eli+Isä+ja+minä+olemme+yhtä,+kuten+Hän+asian+ilmaisi.
14.03.2019 20:15
Ajattelen+niin+että+synti+on+Agrikolan+temeä+sana+suomenkieltä+varten.+En+ole+ikinä+nähnyt+muun+kielistä+raamatun+tekstiä+joten+en+voi+tietää+muusta.+
"+Ei+ole+syntiä,+synnintekemistä+ja+näin+ollen+ei+mitään+anteeksiannettavaa+Jumalan+taholta."
Tätä+juuri+olen+toistanut,+tosin+olen+käyttänyt+myös+sanaa+erehdys,+erillisyys.
"+Koko+ajatusmaailmasi+on+vinossa+suhteessa+totuuteen+puhumalla+syyllisyydestä,+synnistä+ja+anteeksiannosta.+"
Juuri+ylläoleva+on+aiheena+olla+ja+elää+ihmisenä+kehona+täsä+nyt.+Anteeksiantoni+on+vajavaista,+valikoivaa.+Jeesus+on+esimerkki+täydellisestä+anteeksiannosta,+joten+hän+on+siellä+mihin+minäen+vielä+ole+pässyt,+kuten+hänen+kerrotaan+sanoneen+iltapalalla+ennen+pidätystään.
Pdän+ajatteluasi+rakkauden+osoituksena+matkakumppaneitasi+kohtaan.
14.03.2019 15:34
On+hyllymetreittäin+kirjoja+Luciferista+valon+tuojasta.+
Reagointini+siihen+mikä+näyttää+tapahtuvan+eli+valaisija+antaa+mahdollisuuden+valita+uudelleen.+Katsomalla+omaa+käytöstään+huomaa+erehdykset.+Vielä+tarkennus.+kaverisi+naamasta+näet+miten+olet+toiminut.+Ihminen+on+peili+itselleen,+kuvasi+kertoo+mikä+olet.
+Siksi+olen+kiitollinen+että+minussa+on+ominaisuus+nähdä+virheet.+synnit?
Kun+kirjoitan+että+jokin+näyttää+tapahtuvan,+tiedostan+tosiasian+että+liikenneonettomuuden+silminnäkijät+kertovat+tapahtuman+varsin+eri+tavoin.+Sama+laki+kattaa+kaiken+havainnoinnin.+Jokainen+näkee+omista+lähtökohdistaan+käsin.+Silmillä+tapahtuva+havainto+on+hyvinkin+kyseenalainen,+menneisiin+havaintoihin+(virheisiin)+tukeutuva
Tämä+ei+ole+passiivinen+vaan+erittäin+suurta+valppautta+vaativa++valinnan+hetki.
Lisäksi+tässä+ei+ole+kysymys+omantunnon+äänestä.+Omatunto+on+minun+käsitteistössäni+minulle+vanhempieni+ja+kulttuurin+raamatun+jopa+paavalin+minulle+opettama+käyttäytymistapa.+Myönnän+lukeneeni+eri+lähteitä+omin+silmin+sen+sijaan+että+olisin+lukenut+agape+mielellä,+Jumalan+Rakkauden+mielellä.+Anteeksiantavalla+mielellä.+Tällä+mielellä+vapautan+itseni+tuomitsemasta+itseäni.+Siinä+on+anteeksianto.+Aktiivisena.
Oman+sisäisen+totuuden+kuuleminen,+siinä+on+loppuelämäni+merkitys+ja+tarkoitus
14.03.2019 12:28
#+Mikä+on+Paavalin+taivastenvaltakunta?+Missä+vaiheessa+uskonnossa+-+tässä+luterilaisessa+Paavalin+opissa+sinne+mennään.+Minä+en+löydä+koko+opista+taivasten+valtakuntaa.+#
Olen+jäävi+arvioimaan+"oppiani"
Koivuniemen+raamattuhaku+antoi+21+jaetta+matteukselta+...taivasten+valtakunta.
Oma+oppini+tiivistettynä+++JUMALA+ON
14.03.2019 11:31
Kiitos+erinomaisista+kysymyksistäsi.
Jumala+on+jo+antanut+anteeksi,+Hän+odottaa+Tuhlaajapojan+paluuta,+hän+olisi+antanut+anteeksi+Aadamille+sen+omenan+syönnin+saman+tien.+Tosiasiassa+mitään+anteeksiannetavaa+ei+ole+on+vain+tämä+uni,+eikä+mitään+erillistä+ajatusta+Jumalan+ja+Pojan+välillä,+on+Pojan+uni
Sen+totuuden+hyväsyminen+on+minun+mielentilani+valinta,+annan+ITSELLENI+=+Jumalan+Pojalle+tässä+unessa+anteeksi+koska+olen+virheellisesti+ymmärtänyt,+valinnut+väärän+asenteen+eli+syyllisyyden.+Virhe+on+se+että+uskon+erillisyyten+ensin+tämän+materian+tasolla+joka+sinänsä+näyttää+tosiasialta+mutta+jopa+nykyinen+tiede+todistaa+että+materia+on+hyvin+epämääräinen+ja+aistinvarainen+asia.+Tärkeintä+on+mielessä+oleva+ajatus,+johtopäätös+joka+tilanteen+mukaan+johtaa+fyysiseen+toimintaan.++On+ihmisen+mielen+puhdistamisen+kannalta+yhtä+tärkeätä+antaa+anteeksi+edesmenneistä+tapahtumista+ja+henkilöistä+kuin+tässä+näkyvässä+maailmassa,+syntyneet+virheet+(synnit+kuten+Agrikola+yhdellä+sanalla+kirjoitta+läpi+Raamatun)+
Nämä+henkilöt+jotka+tunnen+henkilökohtaisesti+muodon+eli+kehon+tasolla+ovat+helpoimmin+anteeksianetavissa+kun+tiedän+että+en+näe+kenenkään+mieleen+joten+en+voi+arvioida+heidän+virheitään.+Ei+ole+minun+asiani+syyllistää,+keskustella+voin,+kuten+nyt+tässä.
Ei+tämä+pois+sulje+sitä+kultturin+kohteliaisuutta+jossa+pyydän+anteeksi+törmättyäni+johonkin+ystävään+puhein+tai+teoin
Kenelle?++ITSELLENI,
Jos+taas+lähdetän+sieltä+ylimmältä+askeleelta+Jumala+antoi+pojalleen+-+ihmiselle-++kaiken.
Mitää+annettavaa+ei+ole+sen+ulkopuolella.
Siksipä+minulla+ei+ole+Jumalan+tahtoa+ylittävää+annettavaa+kenelleen.+Tämä+siis+mielen+eli+hengen+tasolla
Mutta+virheelliset+päätelmäni+että+joltakulta+puuttuisi+tai+jopa+itseltäni+puuttuisi+jotain,+siinä+on+egon+eli+itsekyyden+erillisyyden,+pelon,+kärsimyksen,+sairauden+syntysanat.+Menisinkö+etsimään+tietoa+puutarhasta+eli+ULKOPUOLELTANI,+kun+mitään+ei+ole+sen+ulkopuolella+jonka+JUMALA+antoi+pojalleen.+Taivasten+valtakunta....on
Ihminen+tunne+ITSESI+tunnet+Jumalan+joka+on+TOTUUS
14.03.2019 11:08
Sota+on+ihmisen+mielessä.
Anteeksianto+on+siinä+samassa+paikassa.
Sääntö+numero+yksi.+Mikään+ei+ole+sattumaa,+kyllä+me+puhumme+aivan+samasta+asiasta+:)
Jos+vielä+hiukan+sallitaan+huumoriani
"mistätunnistaa1"++Olet+jälleensyntynyt+Paavali+koska+olet+niin+perusteellisen+tietoinen+ykstyiskohtia+myöden+hänen+mietteistään+ja+tomistaan.+
Juuri+sen+vuoksi+kannat+huolta+niistä+johtopäätöksistä+ja+kirjoituksista+jotka+me+jälkipolvi+lataamme+Paavalin+niskoille.
Myötätuntoni+on+syvästi+sinun+puolellasi,+kuka+meistä+on+virheetön.
Sinun+asenteesi+ei+ole+satumalta+sitä+mitä+se+on
Paavalin+asenne+(sikäli+mitä+siitä+tiedetään)+ei+ole+sattumalta+se+mitä+se+on
Mutta+nyt+hetken+VALINTA+on+mahdollisuus+katsoa+uudelleen,+siinä+olemme+Jeesuksen,+Jumalan,+Rakkauden+kumppaneita+NYT
14.03.2019 10:19
27 / 121