Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aina käy niinkuin käy
Aloituksia
63
Kommenttia
2432
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pakollinen+se+on+vain+siksi+että+ensin+on+syötävä+kaikista+mahdollisista+omenapuista,+eli+jokaisen+on+ensin+koettava+virheensä,+miten+kukaan+voisi+oppia+ellei+ensin+erehtyisi.
Ei+Matti+Nykänen+ENSIN+hypännyt+200+metriä++ja+sitten+opetteli+mäenlaskun,+kokeile+niin+koet.
22.03.2019 13:10
Vieläkö+joku+väittää+että+kirjoitettua+tekstiä+voisi+käsittää+yhdenmukaisesti
Mihin+perustuu+ajatus+siitä,+että+evankeliumit+olisivat+luotettavia?
Tässä+on+hyvä+syy+ettei+Jeesus+kirjoittanut+itse+mitään,+totuus+ei+ole+siinä+kirjoituksessa+se+on+siinä+MIELESSÄ+joka+lukee,+näkee+ja+lopulta+kokee.
Yhteinen+uskonto+on+mahdottomuus,+yhteinen+kokemus+on+mahdollinen+ja+lopulta+pakollinen.....
22.03.2019 13:05
Se+on+vähän+siinä+miten+sitä+katsoo
Ihminen+on+energiaa+ja+siirtelee++sitä+vähän+minne+milloinkin
Lopulta+kaikki+on+kokijan+mielessä
Ihminen+luo+näkemänsä+maailman
22.03.2019 11:02
Aloituksesta
"Jumaluudesta+syntyneellä+uudella+sielulla+ei+ole+takanaan+edellisiä+elämiä.+Sen+karma+on+jo+valmiiksi+täydellinen."
Jumala+Loi+täydellisen+ihmisen.+Aadam+=+ihminen+joillain+kielilä
Hän+kuitenkin+jostain+syystä+halusi+kokeilla+omaa+erillistä+muotoa+yksilöllistä+erillistä+"toimeentuloa"
Niinpä+Jumala+nukutti+hänet+ja+muodosti+hänestä+kumppanin+Eevan.+Siinä+unessa+koemme+sitä+sama+erilisyyttä,+tuskaa+ja+pelko,+maallista+elämää,+
Siis+kumppani+ei+ole+uusi+ihminen+Jumaluuden+tasolla,+vaan+siitä+muodostettu+kumppani.
Mooses+2:21+Niin+Herra+Jumala+vaivutti+ihmisen+raskaaseen+uneen,+ja+kun+hän+nukkui,+otti+hän+yhden+hänen+kylkiluistaan+ja+täytti+sen+paikan+lihalla.
Paljon+myöhemmin+tapahtui+seuraavasti
3:20+Ja+mies+antoi+vaimolleen+nimen+Eeva,+sillä+hänestä+tuli+kaiken+elävän+äiti.
3:21+Ja+Herra+Jumala+teki+Aadamille+ja+hänen+vaimollensa+puvut+nahasta+ja+puki+ne+heidän+yllensä.++
Siiten+he+lisääntyivät+evät+Luoneet+mitää+uutta+ihmistä+tässä+mielessä.+Aivan+kuten+solu+jakautuu,+siinä+ei+muodostu+uutta+elämää,+elämää+vain+toistaa+itseään.
Koettakaa+pysyä+nahoissanne+ja+voinette+katsoa+raamatusta
21.03.2019 21:55
Ihminen+syntyy+jälleen+jokaisessa+lapsessa.
Sitten+puhutaan+vakavassa+tieteessä+perinnöllisyydestä,+perintötekijöistä.
Kukaan+vastasyntynyt+ei+kuitenkaan+ole+pilkulleen+vanhempansa,+jo+siksikin+kun+vanhempia++on+kaksi.
Mistä+siis+tulee+se+yksilöllinen+yksilö+joka+ei+ole+kumpikaan+vanhempansa.+Yksilöllisys+on+havaittavissa+jo+aivan+synytymänhetkestä+alkaen.
Osittain+tai+kokonaan+pesonallisuus+syntyy+"jostakin"+Varmaan+psykologiassa+on+koulukuntia+jotka+määrittelevät+tähänkin+kysymykseen+vastauksen.+
Itse+käytän+käsitettä+persoona+merkitsemään+menneiden+muistikuvien+mustivarastoa.+Persoona+muodostuu+yksilön+menneistä+muistikuvista.+Ihmelapset+ovat+tästä+paras+esimerkki.+Pesoona+kantaa+mukanaan++tietoista+sekä+tiedostamatonta+"elämänkokemusta"
Jokaisella+on+mukanaan+"taipumuksensa"+toki+siihen+vaikuttaa+jo+kohdussa+koetut+elämykset.+
Siis+lapseen+vaikuttaa+jo+isän+ja+äidin+kokemuset+heidän+kohdussa+viettämältä+ajalta,+heki+ovat+olleet+jo+"ennen+syntymäänsä"+eikö.
Päästään+asiaan??+Mikä+on+se+hetki+"ennen+syntymäää"+joka+ei+vaikuttanut+tähän+yksilöön.+Oliko+se+tietoisuus+joka+hänessä+kehittyy,+isän,+äidin,+vai+"jonkun+muun"+tietoisuus+-+sielu?+Yksilöllinen+tietoisuus+hänessä+jokatapauksessa+esiintyy,+sekä+joskus+käittämättömiä+taitoja
21.03.2019 21:37
Todisteita+on+mutta+on+sinun+asiasi+nähdä+kuulla+ja+havaita+niitä
Melkoisella+varmuudella+on+muutama+keksintö+...+oivallus+++"pyörä"+vielä+keksimättä
Sinulla+on+kaikki+samat+lähteet+kuin+minulla+tai+kellä+ikinä+käytettävissä.
Minulle+uutta+on+tuo+skenaario+että+havaitsemamme+maailma+on+hologrammi
Ei+kyllä+ole+minun+keksintö,++mielenkiintoinen+kyllä.
21.03.2019 17:10
Miksi+kuitenkin+odotat+vastausta+kun+tiedät+mielipiteesi+joka+on+totuus+sinulle.+++Uskot+jopa+tietäväsi+minun+ajatukseni+joten+10+pistettä+siitä.
Siitä+on+hyvin+lyhyt+matka+jopa+kuoleman+jälkeiseen+totuuteen
Eikö+juuri+siinä+ole+todistus+yliaistilliseen+yhteyteen
Voitko+hyväksyä+että+minä+en+epäile+sinun+varmuuttasi+sinun+päätelmiisi.++Mitä+muuta+vielä+sen+lisäksi+pitää+todistaa
21.03.2019 15:02
Ei+voi+olla+pyramidia+ennen+mielikuvituksellisia+mieltä.+Et+voi+käyttää+jotakin+käsitettä++ennenkuin+se+on+mielessäsi+
Mielikuvien+arvojärjestys+on+taas+toinen+juttu.
Hymyillään+kun+tavataan
Joku+on+aina+Jules+Verne+joka+vähät+välittää+mielikuvituksettomuudesta
21.03.2019 14:43
Vilpitön+mielipiteesi.+Siksi+toinen+vihreä+peukku
21.03.2019 00:09
Kun+filosofia+on+käyty+loppuun+jää+jäljelle+se+joka+tutkii.+Ymmärrys+-+mieli+-+itse
Monille+tuntuu+riittävän+Jumala+tai+sen+kieltäminen.+Ilman+Jumalaa+kumpikin+olisi+ilmeisen+yksimielinen.
Olisiko+silloin+helpompi+opetella+tutkimaan+jopa+ymmärtää+sitä+joka+tutkii.
Aikoinaan+pidin+filosofiaa+upeana+ja+tiedettä+arvokkaampana+kun+sen+avulla+on+mahdollisuus+tutkia+kokemuksiaan+ilman+kalliita+laboratioita.
Ihminen+ja+ihmisen+tietoisuus+on+likimain+tutkimatonta,+se+siinä+kiehtoo+ja+vastauksia+saa+aivan+yhtä+helposti+tai+vaikeasti+kuin+"tietellinenkin"+tiedetukimus.
Jotain+perustavan+laatuista+tietoisuuden+tutkiminen+koskettaa,+kun+joku+hiukankin+poikkeaa+tietyistä+1900+luvun+"yleisestä"+ihmiskäsityksestä+pilkan+ja+irvistelyn+into+on+mittaamatonta.
Näin+kuuluu+olla+koska+niin+näyttää+olevan.+Siinä+on+hyvä+lähtökohta+tutkia+sitä+joka+tutkii.
Kyllä+se+totuus+sieltä+ilmasee+itsensä
21.03.2019 00:04
Pyramiidistakin+täytyi+olla+ensin+kuvitelma.
20.03.2019 23:44
En+koe+olevani+katteeton+lupaus.+Von+myös+kuvitella+että+kehoni+kuoltua+mikään+ei+ole+sen+helpompaa+eikä+vaikeampaa+kuin+nytkään.
Kuolema+ei+lupaa+mitään+eikä+ole+uhka+minulle.
20.03.2019 16:09
Kun+on+paljon+muitakin+kuin+"uskovien"+todisteita.
Itse+asiassa+siirtämällä+keskustelu+kertojan+ominaisuksiin+paljastaa+puhujan+uskonnon+mutta+ei+kerro+aloituksen+kysymyksestä+mitään.
20.03.2019 15:57
"+innovaatioista+joilla+on+aineen+ymmärtämisestä+lähtien+ollut+teoreettinen+pohja+olemassa.+"
Pääsemme+jälleen+peruskysymykseen,+ymmärränkö+aineen+ainetta+tutkimalla+vaiko+ymmärrystä+tutkimalla.
Kummallakin+on+kannattajansa.
Kun+kaikkea+on+mahdollista+katsoa+kahdella+eri+tavalla,+onko+"varjelus"+itsekkyyttä+vai+rakkauden+laajentamista+:)
Keneltä+minä+varjelen,+ketä+rakastan
20.03.2019 10:39
Ruoka+on+valon+johdannainen
Jotakin+kyllä+tapahtuu+likimain+valottomassakin
Luterilaisia+listalla+kun+ollaan+antaisin+melko+suuren+merkityksen+myös+hengelle.
Henki+on+minun+mielestäni+auringosta+riippumaton,+luonto+kyllä
19.03.2019 20:08
Katsoitko+Arto+Nyberin+keskusteluohjelmaa+muutama+ilta+sitten.+Siinä+ihmisravinto+tuotetaan+ilman+lihaa+ja+ilman+maanviljelystä.+On+varmaan+ylearenassa+vielä.
On+vain+keksimistä+vailla+että+energia+tehdään+ilman+ydinlaitosia+tai+ilman+öljyä,+Ruoka+on+uskomus+siinä+missä+mikä+tahansa+mielikuvituksen+tuote.+Voidaan+korvata+uudella+toisenlaisella+uskomuksella.
19.03.2019 13:42
Onko+merkityksetöntä+kommunikointia?+Onko+merkityksetöntä+olemassaoloa.
Tässäkkään+en+tiedä+kenenkään+tunteita,+vastauksesta+huomaan+että+en+ole+huutanut+tyhjään,+en+ole+yksin,+tunnen+ITSENI+merkitykselliseksi.+En+loukkaanu,+sekin+on+oma+valintani,+ei+ole+vihapuhetta+kunnes+joku+kokee+sen+sellaisena.
Ei+ole+tunteetonta+elämää,+tunteettomuuskin+on+tunne,+puuttumattomuuskin+on+valinta.
En+voi+asettua+elämäni+ulkopuolelle.
Kiitos+mielenkiinnosta,+teette+höpinäni+merkitykselliseksi+minulle.
Kukaan+ei+pelastu+yksin++:)
19.03.2019 13:37
"+Hyväksyttekö+varjelun+periaatteen,+vai+oletteko+te+täällä+vain+ottamassa+henkilökohtaisen+hyödyn+irti,+niin+kauan+kuin+juhlat+jatkuvat?+"
Maailmalla+on+se+tarkoitus+että+jokainen+joutuu+eli+pääsee+itse+valitsemaan+tarkoituksen+ja+merkityksen+elämälleen.
Jörn+Donner+tämänpäiväisessä+hesarissa:++"Koska+minulla+on+sormet,+teen+itselleni+merkityksen+kirjoittamalla,+olen+olemassa+kirjoittaessani"+
Varmaa+on+että+jokaisella+on+hänestä+oma+käsityksensä,+siis+hänestäkään+ei+ole+muuta+kuin+toisen+ihmisen+antama+merkitys,+sen+merkityksen+antajalle.
Olenko+vain+siksi+että+annan+merkityksen+sinulle,+Jörkalle,+liito-oravalle...+-+ainakin+nyt+aloittaja+tuntee+antaneensa+merkityksen+.....
19.03.2019 10:49
Vastauksista+näkee+mihin+se+on+lukija+on+sen+liittänyt,+olisiko+jotain+yhteyttä+aloitukseen,+tai+sitten+ei.
16.03.2019 18:39
Ei+Rakkaus+löydy+halveksimisesta,+on+aivan+sama+halveksiiko+sagekasia,+paavalia+tai+Jumalaa,+tai+aloittajaa.+Jumala+on+Rakkaus+Agape
Halveksiminen+on+halveksijan+mielessä,+silloin+siellä+ei+ole+Rakkautta
16.03.2019 18:22
27 / 122