Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Millä+kielellä+sait+kirjoittamasi+ajatukset,+vai+sinä+voit+tietää,+varmaan+joku+tähän+vastaa+että+lehmän+kieltä+katselin+ja+oivalsin.
Heikko+vitsi+pistä+paremmax
10.02.2019 14:08
#Vapaa+sinä+olet+vain+kuvitelmissasi.+#
Voiko+mielessäsi+olla+jotain+ennenkuin+se+on+kuvitelmissasi,+minulla+on+oltava+ensin+ajatus,+mielikuva,+kuvitelma,+sitten+voin+kirjoittaa+tai+toimia+sen+mielikuvan+perusteella
Olen+vapaa+valitsemaan!+++Mielikuvieni+perusteella+valitsen+tai+jättän+valitsematta.+siinä+on+ainoa+vapaus+--+valinnanvapaus.
On+vapaus+valita+anteeksianto.+Jos+ihmiset+ovat+tasveroisia+niin+miksi+he+eivät+kuitenkaan+ole+tasaveroisia,+Loiko+Jumala+eriarvoisuuden.+En+usko+olevani+Luojaani+viisaampi.
10.02.2019 14:03
Meni+postit+ristiin
"tiedetään"+teki+kirjoituksensa+pakotettuna+joten+hänellä+ei+ole+vapaata+tahtoa+sen+hänelle+sallin.
Katso+Casblanca+elokuva,+siellä+kuvataan+perustellisesti+"harmaa+alue"+kumpi+tahtoo+pakotettuna+kumpi+vapaasti
10.02.2019 12:11
Juuri+näin+Kiitos.
Ja+niille+jotka+kokevat+olevansa+lukittuja+johonkin,+siis+tuntevat+ettei+vapaata+tahtoa+ole.
Aadam+meni+vapaasta+tahdostaan+ja+teki...+lisäksi+kerotaan+kuinka+sillä+hetkellä+alkoi+pallottelu,+eeva+tarjosi,+käärme+vietteli,+nyt+väitetään+että+sateenkaarimesujen+järjestäjät++-++sitä+ja+tätä.+Järjestäjät+on+se+käärme??
Siis+valinta+on+vapaa+joka+hetki+joka+sekuntti,+tähänkin+lauseeseen+jokainen+ajattelee+itse+oman+ajatuksensa.+Vaikka+kuinka+selkeästi+uskoisi+johonki+uhriin+se+SELKEÄ+USKO+on+oma+valinta,+mitä+sillä+kuin+tarkoitaneekaan.
Ajatuksen+sateenkaarimesuista+jokanen+ajattelee+itse,+se+ei+ole+kirkon+eikä+raamatun+ei+Jumalan+ajatus+se+on+sinun++-+minun-+jokaisen+OMA+ajatus
Kun+Aadamin+vapaa+valinta+olisi+voinut+olla+Isä+anna+heile+(Eeva,+käärme)+anteeksi+he+eivät+tiedä+mitä+he+tekevät.
Milloin+minä+anaan+anteeksi+kaikille+joiden+kirjoittelusta+otan+pulttia:+Isä+anna+minulle+anteeksi+en+tiedä
10.02.2019 12:05
Miten+tällaista+saisi+paremmin+esille+kuin+rieppaalla+rähinällä
Käsikirjoitettua+kaikki,+Luojan+sallimuksessa,+Jumala+ei+estänyt+Aadamin+valintaa,+se+sama+valinta+toistuu+jokaisen+ajatuksessa+joka+hetki,+rakkaus+ja+rauha+tai+viha+ja+pelko
10.02.2019 11:23
Tässäkin+on+mainio+pointti:
Sopiko+luopua+uskonnollisesta+pakkomielteestä+ja+siirtää+ajatus+"normaaliin+elämään"
Siis+lähteekö+hiihtäjä+salpausselän+hiitoihin+ESITTÄÄKSEEN+voittajaa+tai+hiihtäjää
Itse+en+hiihdä+mutta+kuvittelen+että+ainakin+parhaiten+menestyvät+lähtevät+kilpailuun+VOITTAAKSEEN+ei+esittäkseen+voittaja.
Nyt+takasin+parantumiseen
Rukoilenko+päästäkseni+esittämään+parantunutta??+vai+oliko+jokin+muu+syy
No+anteeksi+tämä+kömpelö+kärjistys+mutta+iso+merkitys+on+siinä+millä+MIELELLÄ+urheilen+tai+kirjoitan+tai+ajattelen+kaverin+kirjoituksista,+uskosta+tai+mistä+ikinä,+Mielentilani+ratkaisee
09.02.2019 17:16
Siis+oma+kokemus+on+valhetta?+Sekö+on+asiantuntija+joka+jälkeenpäin+monien+selitysten+jälkeen+päättelee+oman+käsityksensä.
Varsinkin+kun+se+kieltävä+ratkaisu+on+totta.+Kiellä+mitä+koet+silloin+olet+asiantuntija+totuudessa
Pätevyyteni+todistaa+ne+kielteiset+kommentit+joita+tähän+viestiini+saan???
08.02.2019 19:27
Sinä+toimit+nuoruudessasi+siten+kuin+sinua+oli+opetettu,+opettajasi+tekivät+parhaansa+sen+mukaan+kuin+heille+oli+opetettu.
Ihmeparantaja+samoin+varmaan+teki+parhaansa.
Minusta+on+suuri+helpotus+lopulta+luottaa+vaikeat+asiat+suurempaan+käteen+opettajista+huolimatta,+he+eivät+tee+tahallaan+tarpeettomia+yrityksiä.+Se+on+heille+tärkeätä+oppia.
Minulle+kukaan+ei+ole+luvannut+pitkää+tervettä+vaivattonta+elämää+eikä+se+aivan+vaivatonta+ole+ollut.
+Täysin+luotan+että+kun+hetki+koittaa+se+on+juuri+sekunnilleen+se+oikea+hetki.+Onhan+syntymänikin+tapahtunut+juuri+oikealla+hetkellä,+miten+muuten+näitäkään+tässä+pohdiskelisin?+NYT
08.02.2019 17:09
Kun+kokee+pantumisen+se+on+totta+kokijalleen
Kun+väittää+sen+joksikin+muuksi+se+väite+on+välttämätön+väittäjälle+mielenterveytensä+vuoksi,+oman+terveytensä+vuoksi.
Aina+näissä+kummastelen+miten+lujasti+se+kaverin+kokemus+pitää+mitätöidä,+väittää+joksikin+muuksi+vaikka+kuinka+monimutkaiseksi,+hallusinaatioksi,++mielikuvitukseksi,+miksi+ikinä.+Onko+se+oman+mielenterveyden+menettämisen+pelko+tosiaan+niin+suuri.+Ja+sitten+kun+saadaan+kaveri+uskomaan+että+se+koki+harhoja,+sitten+oma+mielenterveys+pelastuu??+niikö+se+menee
08.02.2019 16:44
Sinun+ajatuksesi.+Aloittajalle+malliksi+ota+omaksesi+Eikiitosjeesus+tietää+mitä+hän+tarkoittaa+harhalla,+näin+jokainen+valitsee+omat+ajatuksensa.+Ajattelematta+ei+juurikaan+voi+olla.+Me+on+rakennettu+sillätavoin.
08.02.2019 16:28
Jumala+on+ajatus+ihmisen+mielessä.+On+oma+valintasi+mihin+mieltäsi+käytät.
08.02.2019 13:10
Minulle+rakas+ei+sairastuisi,+sinulle+rakas+paranisi+loppuiäksi,++hänelle+rakas....++++meille+rakkaat...+++heille+kaikki+läheiset+olisivat+ikuisesti+terveitä+vain+muutama+ulkoa+opeteltu+lause+kuvitteellisen+jumalan+puoleen
kokeillaas+onnistuuko+asiallinen+pohdinta
08.02.2019 13:03
Tämä+menee+mainiosti+siihen+piikkiin+mikä+Raamatussa+kerrotaan+Baabelin+tornin+epäonnistumisena.
Maan+päälle+ei+tekemällä+voi+tehdä+"paratiisia"+Jumalan+luokse+ei+voi+tehdä+tietä,+sorasta+ja+asfaltista.+Paraneminen+ei+ole+mekaaninen+käskyttämällä+toimiva,+se+on+mielen+luottamus.
Hyvä+vihje+muuten+tuo
+"Itseasiassa+se+verrokkiryhmä+potilaita,+jotka+tiesivät+että+heidän+puolesta+rukoiltiin+pärjäsi+tässä+paranemis+vertailussa+kaikkein+heikoiten"
johtopäätös:
Paraneminen+on+ensisijaisesti+potilaan+mielessä,+toissijaisesti+ulkopuolisessa+toiminnassa,+molemmilla+on+merkitystä
Varmuus+siitä+että+ketään+ei+ole+kuulemassa+on+vahva+rukous+sen+puolesta+että+ketään+ei+ole+kuulemassa.+Pahimmillaan+se+luo+toivottomuutta+ja+luopumisen+halua.
Millainen+maailma+olisi+jos+vain+päätettäisiin+että+tietty+joukko,+vaikkapa+10+000+rukoilijaa+päättäisi+jonkun+terveydestä+ja+sitten+se+päätös+toteutuisi+heidän+sopimalla+tavalla.
Mitä+olisivatkaan+yksinvaltijaat+menglet,+hitlerit+ja+muut+saaneetkaan+parannetuksi.+Kyllä+olisi+maailma+täynnä+jaloja+rotuja.+Olisikohan+silloin+täydellinen+yksimielisyys+mikä+onkaan+ainoa+oikea+rotu+ja+ajatus++-++todellinen+terveys
Siunattu+on+tämä+maailma+kun+se+kuuntelija+antaa+jokaisen+itse+pyytää+ja+luottaa
08.02.2019 12:56
Kun+nimenomaaan+se+EI+ole+ihme+että+rukoukseen+saa+vastauksen.
Jos+taas+jokainen+saisi+sen+mitä+itse+haluaa+esim.+rahan+arvo+mnettäisi+merkityksesä+kun+jokaisen+huoneet+ja+vaatekaapit+ja+kellarit+olisi+suuria+seteleitä+täynnä.
Tässä+on+kirjoitettuna+vastaus+rukoukseeni+miten+vastaisin+sinun+kommentiisi+TuskanParahdus+7.2.2019+21:16
07.02.2019 21:58
"+Miten+enkelipallo+sinä+toimisit+tuollaisessa+tilanteessa,+kun+kohtaat+jotain+mitä+et+alkuunkaan+ymmärrä?+"
Sen+näkee+sitten.+Yleisellä+tasolla+pidän+itsestään+selvänä+että+on+asioita+ja+tapahtumia+joita+en+ymmärrä.+Tiedemaailmassa+on+myös+se+viimeinen+selitys+vielä+kertomatta
Ennaltatietäminen,+etiäiset,+ovat+tavanomaisia,+joihin+ei+ole+helppoa+selitystä+mutta+minulle+ne+ei+ole+"kynnyskysymyksiä"+kenenkään+mielenterveydestä
Ne+selitämättömät+ilmiöt+joita+olen+tähän+ikään+mennessä+kokenut+pidän+varsin+pienen+piirin+tiedossa+välttääkseni+joutumasta+yllä+kirjoitelun+tapaiseen+myllytykseen.
On+jokseenkin+lohdullista+että+on+selittämätön+koska+tämä+yleinen+kokemusmaailma+jossa+jokaisen+on+pärjättävä,+on+osoitettva+kilpailukykynsä,+syö+tai+tule+syödyksi,+bexit+sota+kaikkia+vastaan,+minulle+kaikki+heti+tai+ainakin+enemmän+kuin+muille,+on+saatava+päätökseen,+siksipä+kiitän+sitä+"selittämätöntä"+joka+opettaa+esim.+vanhusten+hoidon+kautta+että+heikoimistakin+on+pidettävä+huolta,
Jotain+erittäin+voimakasta+niissä+näyttää+olevan+kun+vastustus+on+likimain+mittaamatonta+jopa+vihaa+joidenkin+mielessä.
Jos+ajatellaan+että+on+"korkeampia+voimia"+kuka+määrittelee+mikä+toimita+tai+tapahtuma+ei+olisi+tai+olisi+sen+voiman+aikaansaamaa.+
Ihminen+syntyy+-+elää+-+ja+kuolee.+Jokaisen+elämä+ja+terveys+on+sen+ihmisen+elämä+ja+terveys.+Miksi+siitä+pitäisi+ottaa+pulttia,+jos+joku+näkee+kasvavia+jalkoja+tai+muita,+entäs+sitten,++tunnustelen+mieltäni+miten+sen+koen??
07.02.2019 21:52
Asiallinen+pohdinta+tuottaa+tulokseksi+ihmeen.
Jokaiselle+on+täysin+selvää+mikä+on+Jumalan+tekemää++mikä+taas+lääketieteen
07.02.2019 17:19
kuka+tuomitse+pankkiireita,++poliitikkoja,+pappeja,+eikö+heissä+ole+syntisiä,+huorintekijöitä,+syrjittyjä.
??++Jeesuksen+mukaan+tietä+Jumalan+valtakuntaan+kuljetaan+rakastamalla,+anteeksi+antamalla+ja+olemalla+tuomitsematta+muita.+Jumala+on+rakkaus,+ja+sen+vastakohtia+ovat+viha+ja+pelko.+??
07.02.2019 11:09
Siksi+heiti+tuon+kysymyksen+kun+olen+syntynyt+niinä+aikoina+kun+Högforssin+valurautakattilat+metrisille+haloille+oli+kehtyksen+huippu
Niissä+asennuksissa+ehdottomasti+oli+menoveden+lämpömitari+ja+paluuveden+lämpömittari+painemittari+ainakin.+
Lämmittäjä+katsoi+niitä+tai+ei,+useimmiten+riitti+että+katsoi+oliko+uunissa+tuli.
Nykyisin+luulisi+olevan+muutama+mikropiiri+ja++tulokset+olisi+kännykässä+joka+hetki.+Lämpötilat+paineet+virtaamat+ja+tehot+hyötysuhteet????+Ei+ainakaan+rahasta+kiinni
Onhan+se+urheilijan+ranteessakin+yksi+nappula+joka+kertoo+koko+jätkän+tarinan.+Ei+tarvita+mitään+uutta+keksiä.
+esimerkiksi:
ulkolämpötila+/+keskilämpötila+
huoneiston+ylläpidetty+sisälämpötila
käytetty+lämminvesi+lämpö+ja+litramäärä
kulutettu+sähköenergia
Suhteutettuna/+tulostettuna+aikayksikössä
Tietenkin+tämä+vaatii+kehittelyä+on+se+vaan+kumma+että+eikö+näitä+vielä+ole
05.02.2019 20:36
Juuri+niin+eli+elävä+luonto+on+jotain+enemmän+kuin+solu.++Aurinko+elää+kiertäessään+"avaruudessa"?+vai+pitääkö+sanoa+luonnossa?+Aurinko+on+elävä+solu+sille+joka+on+hiukan+suurempi?++Linnunrata+on+tuhannesmiljoonas+osa+tai+vielä+paljon+vähemmän+eli+solu+kaikkeudessa.
Jokainen+pystyy+aina+väittämään+vastaan+ja+kumoamaan+sen+miten+toinen+selittää.+Käskemällä+et+voi+lopettaa+kaverin+ajattelua.+uskis+tai+ate+sama+"jumala"+molemmilla.+Väittämisen+tarve+eli+kokemus+elämästä,+olemassaolosta.
05.02.2019 10:41
Alku+on+siellä+missä+on+loppu.
04.02.2019 16:17
33 / 121