Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Ei+niin+eikä+näin+mielummin+päinvastoin."+Koska+he+eivät+siihen+pysty,+heillä+ei+ole+mitään+perustetta+uskotella+myöskään+sitä,+että+evoluutio+on+koskaan+edes+syntynyt.+"Kun+kellän+ei+ole+muuta+mahdollisuuta+kuin+toimia+sen+mukaan+mitä+on+itselleen+opettanut.En+voi+tietää+mitä+tarkoitat+evolutioteorialla.+Miten+olisi+jos+sanottaisiin+että+elämä+on+kehityksen+moottori+tai+ylläpitäjä.Jokainen+kirjoittaja+kuvittellee+tuovansa+jotain+uutta?+Eli+uskoo+kehittyvänsä+itse+ja+jopa+kuvittelee+vaikuttavansa+joihinkin+toisiin.Siis+uskoo+evolution+eli+kehitykseen,+onko+evolutio+kehitystä,+mukautumista,+sopeutumista.Jos+kehitystä+ei+ole+miksi+sitten+rakennellaan+akkuja+sähköautoihin+ja+kehutaan+niitä+kehittyneiksi?+Jos+kehitystä+ei+ole+miksi+kuitenkin+opetetaan+kakaroita+ja+hiukan+vanhempiakin?+Suomi+24+palstalla+on+kehityksen+huippu+koska+täällä+jo+tiedetään+että+evoluutio+on+saavuttanut+lakipisteensä
  2. Missä+olin+silloin?Minä+olin+silloin+Isäni+kanssa+ja+jostain?+syntyi+mieleeni+hullu+ajatus+että+haluaisin++pärjäillä++omin+avuin.Raamatussa+tämä+on+kerotu+kuvaannollisesti+"Adam+halusi+tehdä+Eevalle+mieliksi+ja+söi+tiedon+puusta+vaikka+siitä+oli+varoitettu."Mooses.+2:21+Niin+Herra+Jumala+vaivutti+ihmisen+raskaaseen+uneen,+ja+kun+hän+nukkui,+otti+hän+yhden+hänen+kylkiluistaan+ja+Onnekisi+kaikenkattava+tietoisuus+oli+jo+suunnnitellut+vastauksen+tähän+hulluun+toiveseen.+Se+toive+toteutui+vasta+kun+ensin+Adam+oli+nukutettu+jotta+voitiin+siinä+unessa+kuvitella+erillisyys++jonka+symboli+on+Eeva+kuten+Mooses+2.21+kertooJa+hän+sanoi:+"Kuka+sinulle+ilmoitti,+että+olet+alasti?+Etkö+syönyt+siitä+puusta,+josta+minä+kielsin+sinua+syömästä?"+3:12+Mies+vastasi:+"Vaimo,+jonka+annoit+olemaan+minun+kanssani,+antoi+minulle+siitä+puusta,+ja+minä+söin."3:13+Niin+Herra+Jumala+sanoi+vaimolle:+"Mitäs+olet+tehnyt?"+Vaimo+vastasi:+"Käärme+petti+minut,+ja+minä+söin.+Siitä+alkaen+on+aina+toistettu+että+syyllinen+on+toi+kaveri+tai+Jumala+kuitenkin+aina+joku+muu+kuin+oma+ajatus.Niin+että+pärjäillään+tässä+omin+avuin+ja+ihmetellään+kuka+on+syyllinen,+Kielletään+että+mitään+muuta+ei+ole+kuin+oma+ajatus+ja+kiroillaan+miks+se+oma+ajatus+tuottaa+jumalattoman+syyllisyyden?++Onneksi+selitys+löytyy,+syyllinen+on+kaveri+??+siis+minun+ajatukseni+on+kaverin+syy?+tai+jumalan.Jumala+sallii+senTee+syyttämättäjättämispäätös+vaikka+vain+kokeeksi,+ja+katsele+ilman+syyllisyyttä
  3. kerrankin+asiallisia+kommentteja++elpari+ja+AteistiVaanAinakin+minulla+on+nämä+samat:"+++kuin+meillä+ateisteilla:+kesäloman+tekemiset,+ystävät,+rakennusprojektit,+urheilu+tms.+Vai+koetko,+että+Jumalan+ylistäminen+ja+seuraavan+elämän+odottelu+on+riittävä+tavoite+tälle+maanpäälliselle+elämällesi+"En+todellakaan+halua+ylistää+mitään,+Useimmat+uskontopalstoille+kirjoittelevat+tekevät+pilkkaa+tietoisesti+esittämällä+järjettömiä+käsityksiä+milloin+mistäkin,+nimenomaan+uskonon+nimissä.+Siis+pitävät+porukalla+hauskaa+seuraamalla+miten+nopeasti+ja+paljonko++vastauksia+tuleeKuoleman+jälkeen+on+mitä+on,+elämä+on+nyt.+Kun+kuitenkin+viisaimmatkin+tieteilijät+kokevat++selitykset+puuteellisiksi+ja+omat+kokemukset+selittämättömistä+asioista+on+totta,+silloin+on+mukava+jättää+tulevaisuus+se+varaan+mitä+menneisyys+näyttää+"luoneen".+Tässä+kohtaa+lyhennän+selitystäni+ja+ajattelen+että+aivoni+ei+menneisyyttäni+luonut.+En+syntynyt+aivojeni+voimin,+jotain+"enemmän"+on.Jokainen+pitäköön+oman+käsityksensä,+myös+minun+selityksistäni.