Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+niin+eikä+näin+mielummin+päinvastoin.
"+Koska+he+eivät+siihen+pysty,+heillä+ei+ole+mitään+perustetta+uskotella+myöskään+sitä,+että+evoluutio+on+koskaan+edes+syntynyt.+"
Kun+kellän+ei+ole+muuta+mahdollisuuta+kuin+toimia+sen+mukaan+mitä+on+itselleen+opettanut.
En+voi+tietää+mitä+tarkoitat+evolutioteorialla.+Miten+olisi+jos+sanottaisiin+että+elämä+on+kehityksen+moottori+tai+ylläpitäjä.
Jokainen+kirjoittaja+kuvittellee+tuovansa+jotain+uutta?+Eli+uskoo+kehittyvänsä+itse+ja+jopa+kuvittelee+vaikuttavansa+joihinkin+toisiin.
Siis+uskoo+evolution+eli+kehitykseen,+onko+evolutio+kehitystä,+mukautumista,+sopeutumista.
Jos+kehitystä+ei+ole+miksi+sitten+rakennellaan+akkuja+sähköautoihin+ja+kehutaan+niitä+kehittyneiksi?+Jos+kehitystä+ei+ole+miksi+kuitenkin+opetetaan+kakaroita+ja+hiukan+vanhempiakin?+Suomi+24+palstalla+on+kehityksen+huippu+koska+täällä+jo+tiedetään+että+evoluutio+on+saavuttanut+lakipisteensä
02.02.2019 21:41
Juuri+näin,+tuleeko+ajatus+tilaamatta?
Tietenkin+kuka+tahansa+voi+vapaasti+olla+sitä+mieltä,+että+valinta+ei+ole+milloinkaan+vapaa
Onko+tuon+ajatuksen+tehnyt+tuon+päätelmän+pakotettuna?
kulostaa+saivartelulta+tai+vähintään+sanaleikiltä
alempana+oma+käsitykseni++enkelipallo
1.2.2019+19:04
Valinta+on+vapaa,+valitsematta+ei+voi+olla,+itse+valitsen+miten+reagoin.
02.02.2019 11:13
Siis+Aadam+oli+unessa+kun+Eeva+luotiin,+misään+ei+kerrota+että+laajemmin+ketään+olisi+herätetty
"+Mooses.+2:21+Niin+Herra+Jumala+vaivutti+ihmisen+raskaaseen+uneen,+ja+kun+hän+nukkui,+otti+hän+yhden+hänen+kylkiluistaan+ja....+"
02.02.2019 10:59
Missä+olin+silloin?
Minä+olin+silloin+Isäni+kanssa+ja+jostain?+syntyi+mieleeni+hullu+ajatus+että+haluaisin++pärjäillä++omin+avuin.
Raamatussa+tämä+on+kerotu+kuvaannollisesti+"Adam+halusi+tehdä+Eevalle+mieliksi+ja+söi+tiedon+puusta+vaikka+siitä+oli+varoitettu."
Mooses.+2:21+Niin+Herra+Jumala+vaivutti+ihmisen+raskaaseen+uneen,+ja+kun+hän+nukkui,+otti+hän+yhden+hänen+kylkiluistaan+ja+
Onnekisi+kaikenkattava+tietoisuus+oli+jo+suunnnitellut+vastauksen+tähän+hulluun+toiveseen.+Se+toive+toteutui+vasta+kun+ensin+Adam+oli+nukutettu+jotta+voitiin+siinä+unessa+kuvitella+erillisyys++jonka+symboli+on+Eeva+kuten+Mooses+2.21+kertoo
Ja+hän+sanoi:+"Kuka+sinulle+ilmoitti,+että+olet+alasti?+Etkö+syönyt+siitä+puusta,+josta+minä+kielsin+sinua+syömästä?"+
3:12+Mies+vastasi:+"Vaimo,+jonka+annoit+olemaan+minun+kanssani,+antoi+minulle+siitä+puusta,+ja+minä+söin."
3:13+Niin+Herra+Jumala+sanoi+vaimolle:+"Mitäs+olet+tehnyt?"+Vaimo+vastasi:+"Käärme+petti+minut,+ja+minä+söin.+
Siitä+alkaen+on+aina+toistettu+että+syyllinen+on+toi+kaveri+tai+Jumala+kuitenkin+aina+joku+muu+kuin+oma+ajatus.
Niin+että+pärjäillään+tässä+omin+avuin+ja+ihmetellään+kuka+on+syyllinen,+Kielletään+että+mitään+muuta+ei+ole+kuin+oma+ajatus+ja+kiroillaan+miks+se+oma+ajatus+tuottaa+jumalattoman+syyllisyyden?++Onneksi+selitys+löytyy,+syyllinen+on+kaveri+??+siis+minun+ajatukseni+on+kaverin+syy?+tai+jumalan.
Jumala+sallii+sen
Tee+syyttämättäjättämispäätös+vaikka+vain+kokeeksi,+ja+katsele+ilman+syyllisyyttä
02.02.2019 10:56
Yllä+tuossa+kaverit+sivusivatkin+jo+minun+tulevaa+elämääni.
Se+on+sitä+minkä+minä+valitsen.+Minulla+on+vappa+valinta,+ei+ole+karmaa+vaan+on+se+minkä+itse+valitsen.
Kun+lapsi+opetetaan+lukemaan,+viimeistään+silloin+on+hänelle+kerottava+että+kaikki+mitä+hän+kokee+ja+näkee+on+hänen+oma+näkemyksensä+ja+kokemuksensa+joka+tapahtuu+hänen+omasta+vapaasta+tahdostaan.
Lyhennän+ja+kärjistän.+Katseletko+kaverin+silmien+läpi+hänen+ajattelunsa+kautta+ja+avulla?+No+et+kyllä+katsele,+kyllä+nämä+ovat+sinun+omat+silmäsi+ja+ajatuksesi
Siinä+on+kaikki+vapaus+ja+vastuu.+Sen+näet+ja+koet+mihin+katsot+ja+reagoit+ja+sillä+sekunilla+luot+seuraavan+tilanteen+ja+toiminnan,+eli+tulevan+elämäsi.
01.02.2019 19:04
Hyvä+esimerkki+käytänössä+on+brexit.+Monet+ovat+monia+vastaan+eli+kaikki+raukeaa+omaan+mahdottomuuteensa.+Olisivat+jossain+asiassa+avuksi+toisilleen+asiat+järjestyisivät+tuotapikaa.
Kun+tavoitteena+on+erillisyys+sitä+saadaan
Sitä+saa+mitä+tilaa,+sota+itseään+vastaan+tuo+loputtoman+sodan.
01.02.2019 14:27
Olemme+vain+ilmentämässä+tuota+ääretöntä.+Juuri+näin
Lopulta+olen+vain+ollakseni+avuksi+koska+poiskaan+en+pysty+häipymään.+Henkeni+on+osa+tuota+ikuista,+hengestäni+en+pääse+eroon+kehoani+tuhoamalla,+kehosta+kyllä+tienkin,+mutta+keho+on+alunperin+väliaikainen,+aikaan+sidottu.
Olen+ollakseni+avuksi+koska+vastustaminen+erillisyys+eli+sota+on+lopulta+sota+itseään,+elämäänsä,+ikuisuutta+vastaan.
01.02.2019 14:21
Ainoa+vappaa+valinta:
Olemme+tulleet+valitsemaan,+jokainen+valitsee+joka+hetki,+mihin+suuntaa+katseensa,+mitä/ketä+kuuntelee,+mihin+ja+miten+reagoi,+teenkö+vai+jätän+tekemättä+tai+päätän+unohtaa.+Joka+sekuntti+valinta+on+uusi+ja+vapaa?
Kunn+valitsen+työpaikan+se+tarkoittaa+että+sopeudun+tiettyihin+asioihin+eli+siltä+osin+luovutan+vapauteni,+myyn+"työpanokseni"+samoin+ihmissuhde+ja+monet+muut+valinnat+
Ainoa+vappa+valinta,+tosi+monia+valintojaan+jokainen+toki+perustelee+ettei+muita+vaihtoehtoja+ole.
Edelleen+jää+vapudekseni+miten+suhtaudun,+eli+minkä+koen+siteeksi+vaiko+vapaudekseni.
01.02.2019 14:12
Hyviä+pointseja+sinulla.
Uskonto+on+käsitys+menneestä,+sinänsä+kyseenalaista+juuri+aistihavaintojen+virhemahdollisuuden+eli+rajoittuneisuuden+vuoksi.+
Voisiko+siis+ajatella+että+uskonto+on+syntynyt+uskosta+historiaan?
Varsinkin+Raamattu+kieltää+kaiken+uuden+profetoinnin,+ikäänkuin+ihmiskunnasta+olisi+tyystin+poistuneet+ihmiset+jotka+kuulevat+etiäisiä+ja+aistivat+tulevia+tapahtumia+jne.
01.02.2019 13:59
Edelleen+kiitettävästi+kysymys+tiivistyy:+
Tuleeko+elämäni+tarkoitus+omien+aivojeni+sisältä,+siis+tekeekö+aivoni+kaiken+mitä+näen+ja+koen,+minusta+näin+ei+ole.+Aistihavainnot+ovat+nimensä+mukaisia,+ei+totuus.+Aisteja+voi+harhauttaa+monin+tavoin.
Mutta+oivallukset,+keksinnöt,+tietoisuus,+olen+olemassa,+sieltä+on+lähtöisin+varmuus+että+"jotain"+enemmän+on+kuin+aistihavainnot.
Tämän+voi+ajatella+myös+niin+että+minussa+on+"jokin"+joka+yltää,+löytää,+oivaltaa,+ennenkuulumatonta.+Psykologia+puhuu+tiedostamattomasta+mielen+osasta.+Kristinusko+opettaa+"taivasten+valtakunta+on+sisällä+minussa"+Itämaiset+opit+opettava+meditatiolla+löytämään+sisäisen+oppansa.
Uskonto+syntyy+kun+ihminen+omien+kokemuksiensa+opettamana+alka+vaatimaan+että+kaverinkin+pitää+kokea+juuri+samoin.
Tuo+vaatimus+että+kaverin+pitää+ajatella+samoin+on+käsittämättömän+lujassa.+Se+kattaa+hedottoman+otoman+uskonnon+eli+jumala+on+tai+ei+ole+ja+molemmat+vättelijät+tuntevat+etä+taivas+putooaa+jollei+häntä+uskota??+Ja+kaikki+siltä+välilt:
Joten+aloitus+on+todella+vilpitön?
Mistä+syntyy+se+USKONTO+että+taivas+putoaa+ellei+puhujaa+uskota??
Sen+täytyy+syntyä+alkuisin+jostai+tiedostamattoman+mielen+osasta,+aivojen+ulkopuolelta.
01.02.2019 11:39
Usko+itse+valitsevani+miten+näihinkin+käsitteisin+reagoin,+siinä+on+minun+vapauteni.+Pidän+nikkini+esillä+siitä+huolimatta+että+jo+pelkkä+nimi+leimaa+minut,+eli+nimelläni+aiheutan+lukijalle+automaattisen+valinnan+"tää+on+tas+tämä+uskis"+se+on+lukijan+eli+ihmismielen+ainoa+vapaus.+Jakamaton+syntymästä+asti+opittu+ja+opetettu+vapaus.
Jokainen+joutuu+eli+pääsee+itse+valitsemaan+miten+kokemuksiinsa+suhtautuu.
aloittaja+Lukija.huom+ota++keskusteluosuudessa+esillä+tämä+näkökulma,+uskonnoista+vapaana.
31.01.2019 10:57
Anteeksianto+on+vaihtoehto+väkivallalle
30.01.2019 22:38
Ei+ole+yhtä+ainoaa+oikeaa+vastausta,+kun+jokaisen+ihmisen+fyysinen+polku+on+hänen+omansa.+Itselleni+tällaisessakin+tapauksessa+voin+spekuloida+että+vammautunut+ihminen+on+kokonaisuuden+kannalta+parhaassa+mahdollisessa+tilanteessa+NYT+löytääkseen+kotiin.
Kerrottuani+oman+"kohtaloni"+ystävälleni+hän+valaisi.+Minun+kohtaloni+suotiin+minulle+koska+kestään+sen.+Onhan+jokaisen+kohtalo+myös+kaikkien+hänen+läheistensä+kokemuspiirissä+hyvinkin+merkittävä.++Lääkärit,+sairaalat,+yhteiskunta+jne.+kukaan+ei+koe+mitään+koskaan+yksin.
Ei+voida+vielä+puhua+"loppuelämästä"+eihän+se+vielä+ole+tullut.+Juuri+Ego+vaatii+vakuutusta+ja+tietämistä+tulevaisuudesta.
Rakkaus+ei+ole+tulevaisuudessa+se+on+NYT.
Kipu+on+oire+syyllisyydestä+mutta+se+mekanismi+vaatii+tasojen+ymmärtämistä.
Harha+tai+uni+on+toinen+usein+kevytmielisesti+väärin+ymmärretty
Samoin+kuolema,+eihän+kuollut+ole+poissa,+on+totta+hengen+tasolla,+fyysinen+ruumis+on+poissa+muodon+tasolla.
Anteeksianto+on+aarrearkun+avain,+pois+pääsy+myös+alitajuisesta+syyllisyydestä+ja+kivusta.
30.01.2019 22:35
En+epäile+kertomustasi+ette+ole+ainoita+jolla+on+vastaavia.
Heitin+vain+tuolle+-ruskapakkasella-++kommentin+kun+jokaisella,+nimestä+huolimatta+on+omat+kokemuksensa.
Omakohtaisesti+ajattelen+että+onhan+se+mielenkiintoista,+huomioitavaa+on+mielestäni+se+että+mennyt+on+mennyttä,+turha+siihen+on+liiaksi+kiintyä.
Menneiden+elämien+terapia+onnistuessaan+avaa+käsityksen+miksi+nyt+omat+kokemukset+ovat+sellaisia+kuin+ovat.+Pahaimmillaan+siinä+oppii+antaman+itselleen+anteeksi+mikä+on+kaiken+elämänhallinnan+lähtökohta.
30.01.2019 11:11
Trollikin+on+ajatteleva+ja+tunteva+ihminen+joka+toteuttaa+vapaata+tahtoaan
Syvemmin+ajatellen,+mistä+ihminen+muusta+oppisi+kuin+virheistään?
30.01.2019 10:52
Onhan+täällä+törmäily+likimain+sivistynyttä+kun+vertaa+kaveriin+joka+on+11kertaa+otettu+kiinni+ajokortitta+ajosta+viime+vuonna.+Nyt+pääsi+vapaaksi+ja+meni+heti+varastamaan+auton+ja+kolhi+sillä+heti+jotain+toista+autoa.
On+hyvä+että+vastailette+innokkasti+ja+niin+pirullisesti+ettei+kukaan+ehdi+kadulle,
29.01.2019 14:40
kerrankin+asiallisia+kommentteja++elpari+ja+AteistiVaan
Ainakin+minulla+on+nämä+samat:
"+++kuin+meillä+ateisteilla:+kesäloman+tekemiset,+ystävät,+rakennusprojektit,+urheilu+tms.+Vai+koetko,+että+Jumalan+ylistäminen+ja+seuraavan+elämän+odottelu+on+riittävä+tavoite+tälle+maanpäälliselle+elämällesi+"
En+todellakaan+halua+ylistää+mitään,+Useimmat+uskontopalstoille+kirjoittelevat+tekevät+pilkkaa+tietoisesti+esittämällä+järjettömiä+käsityksiä+milloin+mistäkin,+nimenomaan+uskonon+nimissä.+Siis+pitävät+porukalla+hauskaa+seuraamalla+miten+nopeasti+ja+paljonko++vastauksia+tulee
Kuoleman+jälkeen+on+mitä+on,+elämä+on+nyt.+Kun+kuitenkin+viisaimmatkin+tieteilijät+kokevat++selitykset+puuteellisiksi+ja+omat+kokemukset+selittämättömistä+asioista+on+totta,+silloin+on+mukava+jättää+tulevaisuus+se+varaan+mitä+menneisyys+näyttää+"luoneen".+Tässä+kohtaa+lyhennän+selitystäni+ja+ajattelen+että+aivoni+ei+menneisyyttäni+luonut.+En+syntynyt+aivojeni+voimin,+jotain+"enemmän"+on.
Jokainen+pitäköön+oman+käsityksensä,+myös+minun+selityksistäni.
28.01.2019 21:28
Eihän+siinä+mitään.+Varmaan+monetkin+kirjailijat,+kenties+muutkin+taitelijat,+tekevät+elinkeinonsa+kyseisillä+muisteluksilla.+Elämä+on+kuitenkin+nyt,+ei+menneisyydessä
28.01.2019 09:37
Katsotaan+uudelleen.++Mene+ENSIKSI+kunnan+palotarkastajalle+kysymään+millaisen+öljysäiliötilan+hän+suosittelee.+Sitten+ota+pätevään+asentajaan+yhteyttä+ja+hanki+tarkastusleimalla+oleva+käytetty+öljysäiliö+netistä,+(á+200€+suoja-altaalla)+samoin+tomintakuntoinen+öljypoltin,+(samoin+200€)+varmista+että+asentajasi+on+yhteistyössä+kanssasi.+Teet+itse+palotarkastajan+vatimuksenmukaisen+tilan+öljysäiliölle.
Loppu+onkin+sitten+putksisto+ja+asennuskustannuksia+joitakin+100€/päivä?
Lopuksi+ilmoitus+asennuksesta+palotarkastajalle+ja+säilö+täyteen,+pienin+kotiinkuljetettu+erä+1000+litraa+=+1300€
Kyllä+se+välttämättä+menee+useampaan+tuhanteen+€+joten+jonkilaisen+erän+suoraa+sähköäkin+sillä+ostaa.
Itselläni+on+50+v+kokemus+öljylämmittämisetä+ja+hyvin+menee.
27.01.2019 13:26
Ote+Kenneth+Wapnickin+kirjasta+”A+talk+given+on+A+Course+in+Miracles,+An+Introduction,+s.+102-114
IHMEIDEN+MERKITYS
Haluaisin+sanoa+jotakin+ihmeistä,+mainitaanhan+se+jo+kirjan+nimessäkin.+Tämä+on+jälleen+yksi+niistä+sanoista,+jota+käytetään+eri+merkityksessä+kuin+yleensä.+Ihmeiden+Oppikurssi+tarkoittaa+sanalla+’ihme’+yksinkertaisesti+oikaisua,+eli+virheellisen+käsityksen+kumoamista.+Ihme+on+käsityksen+muutos,+anteeksiantoa+ja+keino+parantaa.+Kaikki+nämä+ilmaukset+tarkoittavat+pohjimmiltaan+samaa+asiaa.+Ihmeellä+ei+ole+mitään+tekemistä+minkään+ulkoisen+asian+kanssa.+Niin+kutsutut+ulkoiset+ihmeet,+kuten+veden+päällä+käveleminen+tai+fyysinen+parantuminen,+ovat+vain+heijastusta+sisäisestä+ihmeestä.+Ihme+on+sisäinen+muutos.+Eräs+kauneimmista+Kurssin+kohdista+määrittelee+ihmeen+seuraavasti:+”Kaikkein+pyhin+paikka+maailmassa+on+siellä.+missä+muinainen+viha+on+muuttunut+tämän+hetkiseksi+rakkaudeksi.”+(T-26.IX.6:1).+Tämä+on+ihme.+Kun+äkillisesti+tapahtuu+muutos+suhtautumisessa:+vihainen+suhtautuminen+jotakuta+ihmistä+kohtaan+muuttuu+niin,+että+aletaan+nähdä+hänet+rakkaudella.+Se+on+ihme.+Ihme+on+muutos+käsityksissä.+Siinä+egon+tapa+nähdä+asia+tulee+oikaistuksi+Pyhän+Hengen+tavaksi+nähdä+se.
26.01.2019 14:26
34 / 121