Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+ja+kun+pystyy+tutkimaan+perinteisiä+uskontoja+niistä+löytää+samat+perusasiat+huom.+jos+sillä+silmällä+niitä+tutkii.
05.06.2018 16:22
Sinun+on+tehtävä+siten+kun+sinusta+tuntuu.+Siinä+on+kristinuskon+leveys.+Lopputuloksesta+sitten+huomaat+mitä+tuli+tehdyksi
04.06.2018 17:38
se+on+sen+tarkoitus,+erehtyminen+eli+synti+tulee+näkyviin,+tietenkin+se+silloin+näyttä+lisääntyvän.
Sinunkaan+mielipiteesi+ei+olisi+tullut+näkyviin+ilman+suom24+tarinointia,+Vedä+rahasi+pois+näiltä+sivuilta.
Agricola+sai+raamatun+kirjoittamisesta+idean+kehittää+suomenkieltä.+Mieten+estää+sen+rahoituksen+vaikutus.
04.06.2018 17:32
Kerrotaan+jesuksenkin+sanoneen+ettei+terveet+tarvitse+parantajaa
Mark+2:17+Ja+kuin+Jesus+sen+kuuli,+sanoi+hän+heille:+ei+terveet+tarvitse+parantajaa,+vaan+sairaat:+en+minä+ole+tullut+kutsumaan+vanhurskaita,+vaan+syntisiä+...
03.06.2018 10:00
Jumalan+ja+sinun+keskustelu+ei+kuulu+minulle,+voit+aivan+hyvin+keskustella+hänen+kanssasi+omista+kysymyksistäsi,+toki+kiinnostaa+jos+haluat+kertoa+miten+koet.
Itse+kerroin+miten+ajatteluni+mahdollistaa+käsittämään+Jumalan+"hirmuteot"+VT.+kertomana.
Toisaalta+tapahtumat+menevät+kaikkialla+juuri+niin+kuin+pitääkin+koska+Jumala+on.
minusta+vain+näyttää+siltä+että+entisen+neukkulan+alueella+on+nykyisin+Venäjä+ainakin+suurelta+osin+:)
02.06.2018 18:55
Otan+raamatusta+vain+sen+minkä+pystyn+kuten+tieteestäkin.+En+vielä+ole+ottanut+ifluenssa+rokotusta+kertaakan,+silti+käyn+teveystarkastuksissa+säännöllisesti
Ja+hyväksyn+että+Jumala+tuhosi+Neuvostoliiton+1990+luvun+taitteessa+miltei+verttömällä+vallansiirolla+ja+antoi+sen+venäläisille.++Vanhatestamentti+vilisee+näitä+Jumalan+tuhoamia????
Asiat+ovat+vähän+siten+miltä+ne+näyttää.+Ymmärrän+täysin+niitä+jotka+torjuvat+raamatun+tarinat.
02.06.2018 12:13
"+Me+olemme+toisemme+varassa."
Noin+minäkin+tulkitsen,+koen+Jumalan+toisissamme,+ihmissuhteissamme.+
Koen+totuuden+ihmissuhteissani,+ellen+tule+toimeen+ympäristöni+kanssa+ei+toimi+mikään+muukaan.
Mitä+enemmän+ja+jyrkempiä+vaatimuksia+elämänkatsomukseni+sisältää+sitä+kapeammaksi+"seurakuntani"+menee.+Lopulta+olen+yksin+oman+katsomukseni+luomassa+vankilassa,+olen+siis+oma+Luojani+ja+vanginvartiani,+siinä+on+jokaisella+Jumaluus+omassa+kädessä.
02.06.2018 09:52
se+johtuu+siitä+että+sinä+määrittelet+sillai,+eikö+hyvin+useilla+aloilla+kehitys+ole+jatkuvaa
en+sano+että+se+olisi+väärin.+
samoin+torre+12+jokainen+"uskovakin"+joutuu+eli+pääsee+valitsemaan+itse+vaikka+tällä+tunnutaan+tietävän+miten++ihmiset+ajattelevat.
Tieteessä+se+on+itsestään+selviö,+jokainen+valitsee+suhtautumisensa+eri+ilmiöihin.
Kysyäänpäs+vaikka+neurologilta+miten+ja+mistä+ajatukset+tulevat.+Onkohan+montaakaan+jotka+vastaisivat+samallatavoin,+veikkaan+että+moni+sanoisi+ettei+tiedä+mutta+tarkennettaessa+tulee+hyvin+erilaisia+esityksiä.+
Tuskin+monikaan+pappi+sanoisi+kuten+meidän+(en+nyt+muista+nimeä)+pappi+sanoi+Estonian+upoamisesta+puhuttaessa+nukahtiko+Jumala+sillä+hetkellä.+
Kyllä+näille+"katsomuksille"+tilaa+on.+Minusta+se+on+pelkästään+hyvä.+Samasta+mielestä+ollaan.
01.06.2018 19:10
Joten+erilaisilla+elämänkatsomuksillakin+on+sijansa+Hyvä+Me+:)
01.06.2018 16:33
emmekä+pystyisi+pelottelemaan+ydinsodalla+eikä+ilmastomuutoksella.+.+Riittäisi+pelkkä+helvetintuli++:)+olisi+se+niinkamalan+väärin
Asia+on+juuri+niin+minkä+merkityksen+sille+antaa.
Tiedekin+perustuu+ensin+henkilökohtaiseen+oivallukseen,+sitä+sitten+kehitellään+ei+siinä+mitään+"paha"+tarvitse+nähdä.
Eniten+varon+väittämästä+että+tiede+tai+uskonnot+ovat+ainoita+oikeita+lähteitä.+Oikea+lähde+on+ihmisen+mieli.+Lopputuloksesta+näkee+ja+kokee+mihin+on+tavoitettu.
Joten+aivan+hyvin+on+sanottu+"kuulemisesta+kaikki+lähtee"+tieteilijätkin+kuuntelevat+-+uskoisin?
01.06.2018 15:30
"+hyväksyneet+sen+todellisuudeksi,+minkä+itse+kykenee+havaitsemaan?"
+
Havainto+on+joka+hetki+jokaisella+erilainen,+jopa+sama+tilanne+näyttäytyy+uudessa+hetkessä+erilaiselta.+Nähyäsi+ensikerran+koet+aivan+erilaisen+tunteen+ja+kokemuksen+"totuuden"+kun+näet+tai+koet+"saman"+asian+uudelleen.+Tunnettu+asia+on+täysin+erilainen+kuin+tuntematon,+eikö+vain.
Havainto+on+olennainen+juttu+mutta+kuka+tai+mikä+antaa+sille+merkityksen,+mihin+tähdätään+silloin+kun+määritellään+kokemuksesta+saatu+oppi.
Aloittaja+siteeraa+yhtä+lausetta+Raamatusta.+Minkä+merkityksen+hän+antaa+kuulemalleen?
Kuka+sanoo+että+sinä+havaitset+asian+oikean+merkityksen+joka+on+tosi
01.06.2018 09:48
niinpä+:)
maankuori+liikkuu+ja+ihmiset+sillä.
H.J.Nortamo+opetteli+lukemaan.+Sitten+hän+luki+sellaista+kirjoitusta+joka+sai+hänet+syvään+liikutukseen+ja+itkuun.+Kaveri+joka+ei+osannut+lukea+ihmetteli+valtavsati+miten+nuo+mustat+läikät+paperilla+siavat+tuollaisen+voiman+ja+vaikutuksen.+Täysin+selittämätön+ilmiö?
31.05.2018 22:32
Viisaat+kuvittelevat+pärjäävänsä+omillaan,+jopa+kansanedustajat+väittävät+että+kukaan+ei+pärjää+yksin
31.05.2018 21:10
Esitän+olettamuksen+että+joudut+osan+kokemuksistasi+selittämään+sattumalla.
itse+en+selitä+asioita+sattumalla+tapahtuviksi+vaan+seurauksiksi+aiemmista,+lisäksi+kokemuksiini+vaikuttaa+vahvasti+oma+tulkintani+havainnoistani.+Yliluonnollista+ei+ole+minun+sanastossani,+on+ennenkokematomia+havaintoja+joita+on+joskus+hyvinkin+vaikea+selittää.
Syvemmälti+ajateltuna+havainto+on+mieli+kuva,+joskus+se+sopii+ennen+koettuun+joskus+ei
31.05.2018 21:00
Uskot+varmaan+omaan+kokemukseesi.+Olisiko+mahdollista+ajatella+että+toinen+ihminen+sinun+lisäksesi+uskoo+kokemukseensa?
31.05.2018 20:41
Todellakin+Jumalan+vaikutus+tulee+ihmisen+kautta,+myös+epäjumalan
Totta+tosiaan+jokaisella+on+aivan+henkilökohtainen+suhde.....+korvien+väliinsä
yksimielisyyttämme+ei+riko+mikään+kiitos+siitä
31.05.2018 20:32
Vahvistat+esitykselläsi+kuinka+jokaisella+on+ainutlaatuinen+käsityksensä+myös+Jumalasta,+ehkä+se+pikkukriminaali+tekee+juuri+samoin.+Ja+etsii+kaikista+noista+luettelemistasi+paikoista....
31.05.2018 18:13
Totuus+oli+jo+ennen+nollan+keksimistä.
Tapa+laskeskella+jotakin+on+sopimus+ja+uskomus+
Onko+vieläkään+sopimusta+oliko+ensimmäinen+vuosi+0+vai++vuosi+1
Niin+kauan+kun+on+erimielisyyttä+on+oltava+monta+mieltä+eli+totuutta+ihmisten+mielessä.
Mikä+on+sinun+mielestäsi+Jeesuksen+tuoma+totuus
30.05.2018 21:12
Ei+voi+olla+monta+totuutta
29.05.2018 15:50
Kaikki+keinot+ovat+hyödyllisiä+kuolemanpelkoa+taltuttamaan
29.05.2018 15:47
58 / 121