Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Usko+sisältää+myös+ei+uskonnollisen,+hyväksyn+myös+käsityksen+että+tiede+on+pelkkää+uskoa,+kunnes+toisin+todistetaan+=+uskotellaan.
Merkitys+on+kummassakin.+Raamatun+kirjoitukset+aivan+kuten+tieteelliset+kirjoitukset+ovat+senhetkisen+kirjoittajan+käsityksiä+"kunnes+toisin+todistettaan"+ja+jälleen+on+vain+todistelusta+/+uskomuksista+kysymys.
Se+on+sinulle+sitä+minkä+merkityksen+niille+annat.
03.01.2018 11:09
Sopiiko+katsoa+ajatusta+hyvä+ja+paha.
Aatami+ja+Eeva+eivät+tunteneet+hyvän+ja+pahan+eroa.+Tämän+jälkeen+heille+tuli+ajatus+tuo+on+hyvä+-tuo+on+paha.+Nyt+kumpikin+kinastelevat+eiku+tuo+eiku+tuo.+Nyt+voi+kaikesta+olla+kahta+mieltä+hyvä-paha
"Aatami+ja+Eeva+olivat+siis+vajaavaltaisia+ja+kyvyttömiä+tekemään+oman+elämänsä+suhteen+tärkeitä+päätöksiä."
Voitko+ajatella+että+tiedon+puu+toi+heille+kyvyn+tehdä+toisilleen+vastakkaisia+päätöksiä+ja+SYYLISTYMÄÄN+siitä.+Aiemmin+eivät+pystyneet++(ajamaan+autolla+toisen+päälle)+koska+näkivät+sen+tarpeettomana.+Ei+ollut+väistämätöntä+kiirettä+jonnekin+koska+oli+siinä+hetkeesä+ja+siinä+paikassa+kaikki+mitä+ikinä+voi+olla.+=+Paratiisi.+Molemilla+oli+kaikkea+joten+ei+ollut+syytä+syyllistyä
Syvemmälti+katsottuna+Aatami+oli+unessa+kun+Eeva+muovailtiin+Aatamin+kylkiluusta.+Tässä+unessa+olemme+vieläkin+ja+nyt+on+mahdollista+epäillä+ja+syyllistyä.+Nyt+jokaisella+on+mahdollisuus+herätä+ja+antaa+anteeksi+aiemmat+käsitykset+Jumalasta+ja+Raamatusta+ja++kaikesta.
Aatami+meni+piiloon+ja+peitti+itsensä+(syyllisyytensä)+vaahteranlehdillä.+Unessaan!
01.01.2018 14:37
Anteeksiantoa+ei+pidä+sekoittaa+tekoon.
Lapselle+annetaan+anteeksi+että+se+ei+osaa,+-+sitten+opetetaan.
Juoplle+annetaan+anteeksi+että+hän+on+sairas+ja+sitten+autetaan,+ja+mahdollinen+rikos+käsitellään+oikeudessa.+Oikeus+ei+anna+anteeksi+se+jakaa+tuomioita.+Anteeksianto+on+mielessä+oleva+päätös+joka+mahdollistaa+oman+mielenrauhan.+Se+ei+poista+eikä+mitätöi+rikoskäsittelyä.+Eikä+paranna+alkoholismia.
Sopeutuminen+yhteiskunnan+käytäntöihin+on+ERI+asia+kuin+anteeksianto.
Uskonnollinen+ajatus+mene+niin+että+Jumala+antoi+kaikille+kaikkea+jolloin+kukaan+ei+pysty+antamaan+kellekkään+mitään+lisää.
01.01.2018 10:30
Jumala+jätti+jokaiselle+ikioman+mahdollisuuden+elää+rauhassa.+Valinta+on+minun+ja+sinun+ja+paavin+ja+mitä+meitä+nyt+on+jokunen+miljardi,+luulisi+siinä+olevan+voimaa.
Kun+kukaan+ei+halua+sotaa+ja+kaikialla+lisätään+asevarustelua,+onko+sekin+Jumalan+tahto+ja+syy
26.12.2017 16:58
ensin+vain+nukutti+ja+siten+loi+erillisen+-+eevan-+eikä+missän+kerrota+että+liiemmälti+olisi+ketään+herätetty+-+samaa+unta+kaikkilla+-+useimmila
26.12.2017 16:35
"Moraali+on+kulttuurievoluution+lahja+ihmiskunnalle+ja+ihmiskunnan+moraalikäsitykset+kehittyvät+siinä+missä+kulttuurikin.+"
Eikä+siihen+vaikuta+ketä+joku+leimaa+joksikin.+Juuri+tämä+leimamisen+pakko+yhdistä+jumalankieltäjät+uskiksiin++Sama+vimma+molemmilla.+Jos+toinen+lopettaisi+menisi+maku+koko+jänkkämiseltä.+Ei+olisi+moraalia+koska+jokaisesta+ajateltaisiin+samallatavoin.
peukkuja
26.12.2017 16:30
Onhan+siinä++raamatun+tutkimisessa+kuitenkin+se+hyvä+puoli+että+jokainen+pääsee+ja+joutuu+määrittelemään+minkä+ottaa+kirjaimellisesti+ja+minkä+taas+kuvaannollisesti+eli+vertauskuvallisesti.+Sama+jako+on+jokaisessa+elämän+hetkessä+-+mihin+reagoin+ja+mihin+taas+en+ja+millä+tavoin?
Tämä+nyt+on+tällaista+ykseyshöpinää+kun+kukaan+eikä+mikään+elämänkatsomus+ei+voi+tätä+valintaa+välttää,+korostan+ei+jumalaton+eikä+jumalainen.
Kyllä+tämä+jako+syntyi+silloin+kun+joku+huomasi+olevansa+erillinen,+se+hetki+oli+moraalinen+enemmän+tai+vähemmän.
26.12.2017 11:01
Salainen+-+esoteerinen
-+haudat+aukenivat+ei+ehkä+tarkoita+mullan+kaivamista,+toki+saat+pitää+oman+mielesi
-+sielu+lentää+taivaseen++-+ehkä+tarkotetaan+uutta+käsityskykyä
-+välittömästi+kuoleman+jälkeen++-+kun+mitään+olennaista+ei+kuole,+toukka+ei+kuole+siitä+tulee+perhonen,+sille+avautuu+uusi+näkökyky+/+taivas
Auta+itseäsi+ja+hyväksy+kuvaanollisuus+(esoteerinen)+toki+vain+sikäli+jos+haluat,+nosta+itse+oma+ajattelusi
21.12.2017 19:26
Mehän+toteutamme+joka+hetki+täydellistä+vapautta.+Jokainen+voi+olla+asiasta+kuin+asiasta+omaa+mieltään+ja+jokainen+ymärtää+että+kukaan+ei+selviä+yksin+joten+on+helpotus+ja+vapaus+kun+on+kavereita+jotka+jeesavat+aina+kun+vain+satun+valitsemaan+samoin+kuin+he.
"Ostan"+oman+vapauteni+antamalla+sen+kaverille,+vältyn+kyttäämästä+ketään+kun+annan+jokaisen+olla+mitä+on.
Kaiki+on+seurausta+omasta+valinnasta,+kärjistän+kun+ajattelen+kuinka+kätevää+on+väkivataan+taipuvaiset+laitetaan+koppiin+opettelemaan+toisen+ihmisen+hyväksymistä,++Kun+sääntöihin+ja+märäyksiin+ihastuneen+päsevät+eduskuntaan+säätämän+alkoholiprosentteja,+liikennesäntöjä+jne...+sitten+on+tuhansia+yhdistyksiä+vailla+innokkaita+"säätäjiä"+ja+lisää+voi+perustaa...seurakuntia,+uskontoja,+ei+mitään+rajaa....
On+ainoastaan+mahdollisuuksia+ja+valitessani+oman+asenteeni+valitsen+suhtautumistapani+eli+vapauteni.
Ihmiset+ovat+mitä+ovat+ja+minä+saan+heistä+parhaan+ilon+ja+avun+kun+annan+jokaisen+olla+mitä+ovat.
Ainut+este+on+oma+mieleni+ja+sen+taipumus+määrätä+ja+luoda+odotuksia+miten+kaverin+pitää+toimia,+siitä+riittää+hyökkäystä+ja+ongelmia.+Oma+mieleni+tappelee+omia+keksimiäni+kahleita+vastaan!
21.12.2017 13:15
Jospa+tämä+on+se+vihon+viimeinen+oljenkorsi+siinä+toivossa+että+jostain+löytyisi+anteeksiantoa+ja+vertaistukea+oman+elämäntuskan+keventämiseksi.
Hirmuinen+on+se+tuskan+määrä+mikä+ihmisten+teksteistä+näkyy+ja+kuuluu,+eikö+juuri+täältä+luulisi+löytyvän+armoa+ja+rakkautta+edes+hiukan.
Olisiko+jossain+joku+joka+"minuakin"++kuuntelisi
20.12.2017 11:14
Olen+katsellut+youtubesta+videoita+IOK:sta.
Miten+on+kiinnostaako+suomenkielinen+"Youtube/Ihmeiden+Oppikurssi+opetusta"
tubetajia
20.12.2017 11:03
Hyvä+Shakespeare31+
Tutkin+IOK:ta+juuri+siksi+kun+näen+kirjaimellisesti+fyysisillä+silmilläni+erilaisuutta.+Tunnen+ja+koen+olevani+erillinen+ja+juuri+siihen+vedoten+ajattelen+että+on+vielä+asioita+joita+annan+anteeksi+itselleni.+Tietenkin+totuudessa+eli+rakkaudessa+me+olemme+jokainen+yksi+ja+sama,+silloin+ei+ole+mitään+anteeksiannettavaa,+Tässä+tulee+mieleeni+Kurssin+lause+pyytäkää+enemmän.+
Moojia+olen+kuunnellut+vain+muutaman+videon+ja+juuri+niissä+hän+jätti+ajatuksen+anteeksiannosta+käsittelemättä.+Siksi+ryhdyin+vastaamaan+sinulle+kun+sinäkin+kerrot+Moojin+sivuuttavan+anteeksianon
+Tiedostan+IOK:n+lauseen+Ihminen+kuulee+ja+näkee+vain+sen+minkä+haluaa+kuulla+ja+nähdä,+siitä+on+omakohtaisia+kokemuksia.
Mooji+kehotta+kuuntelemaan+gurua+IOK+sano+saman+"kukaan+ei+pelastu+yksin"+tai++"veljesi+on+pelastajasi"++kyllä+näissä+on+sama+ajatus+ja+päämäärä
Näin+olen+päätellyt+että+IOK+on+minulle+ymmärrettävämpi,+eriomaista+on+että+joillekin+on+Mooji
20.12.2017 10:40
Ajattelen+niin+että+isä+tai+äiti+on+jokaisella,+evät+he+omista+lapsiaan.+Sitten+elämänkatsomus+muuttuu+vuosien+mittaan+eli+tietttyä+luopumista+tapahtuu+väistämättä.
Yllämainitut+asiat+ei+ole+vertatilukelpoisia.+Aina+voi+sanoa+luopuvansa+ajattelutavasta+ja+kuitenkin+siihen+voi+palata????
Tapettua+ihmistä+ei+tähän+voi+verrata
19.12.2017 15:19
Kuka+omistaa+kenet,+kuka+luopuu++--+mistä?+++Ei+kehoa+voi+omistaa.+
Miten+voi+verrata+opetuksesta+luopumista+henkilöstä+luopumiseen.
19.12.2017 11:26
HAVAITSEMINEN+IHMEIDEN+OPPIKURSSISSA
Ihmeiden+Oppikurssi+aukeaa+helpommin,+jos+ottaa+lähtökohdaksi+sen,+että+alue+jolla+liikutaan,+on+aina+mielen+sisäinen+maailma+(content),+ei+ulkoinen+maailma+(form),+joka+Ihmeiden+Oppikurssissa+nähdään+sisäisen+maailman+projektiona.+Silloinkin+kun+puhutaan+aistien/aistielinten+kautta+tulevista+havainnoista,+”aistihavainnoista”,+tai+“havaintomaailmasta”,+nämä+sanat+viittaavat+päässä+tapahtuvaan+tulkintaan+siitä,+mitä+aistitaan.+Tulkinta+perustuu+aina+menneisyyden+kokemuksiin+ja+on+prosessina+salamannopeaa+ja+enimmäkseen+tiedostamatonta.+Ajatteleva+mieli+tulee+mukaan+vasta+jälkeenpäin+antamalla+omaan+menneisyyteen+perustuvan+sanallisen+tulkinnan+havaitulle+asialle.+Kysymys+ei+siis+ole+siitä,+MITÄ+havaitaan,+vaan+siitä+MITEN+kyseinen+havainto+tulkitaan.+Havaintomaailma+sijaitsee+siis+yksilöllisesti+itse+kunkin+omassa+päässä+ja+saa+muotonsa+mielessä+tapahtuvien+prosessien+kautta.+Nämä+prosessit+näkyvät+suhtautumisena+eli+ajatuksina+ja+asenteina+itseä,+kanssaihmisiä+ja+maailmaa+kohtaan.+
“Projisointi+saa+aikaan+aistihavainnot”+(T.21.Johd.1.1)+(Englanniksi+“Projection+makes+perception”).+Lauseen+sisällys+avautuu,+kun+termi+‘aistihavainnot’+korvataan+sanalla+‘suhtautuminen’.+Suhtautuminen+perustuu+siis+projisointiin+eikä+kerro+mitään+todellisuudesta.+Projisointi+on+tapa+kätkeä+omassa+mielessä+olevia+kipeitä+asioita.+Ne+nähdään+ulkopuolisissa+asioissa+ja+maailmaan+aletaan+nähdä+harhaisesti+omien+projektioiden+ohjaamana.+“Se+(näkemäsi+maailma)+todistaa+sinun+mielesi+tilasta,+se+on+sisäisen+tilan+ulkoinen+kuva.”+(T.21.Johd.1.5)+Sisäisten+kiputilojen+parantamiseksi+ei+toisin+sanoen+tarvitse+yrittää+muuttaa+maailmaa,+koska+kipujen+syy+on+ajattelijan+mielessä,+ei+ulkoisissa+asioissa.+“Älä+sen+vuoksi+yritä+muuttaa+maailmaa,+vaan+valitse+mielesi+muuttaminen+maailman+suhteen.”+(T.21.Johd.1.7)
“Kadotus+on+sitä,+että+tuomitset+itsesi,+ja+sen+sinä+tulet+projisoimaan+maailmaan.+Kun+näet+sen+(maailman)+kirottuna,+et+näe+muuta+kuin+sen,+mitä+teit+loukataksesi+Jumalan+Poikaa+(eli+Itseäsi).+Jos+näet+tuhoa+ja+katastrofeja,+yrität+ristiinnaulita+hänet.+Jos+näet+pyhyyttä+ja+toivoa,+yhdyt+Jumalan+tahtoon+vapauttaa+hänet.+Näiden+kahden+päätöksen+välillä+ei+ole+muita+vaihtoehtoja.”+(T.21.Johd.2.2-5).+Kannattaa+siis+tarkkailla+omaa+suhtautumistaan+ja+panna+merkille+mieltä+rasittava+negatiivisuus,+joka+on+yhtä+vahingollista+riippumatta+siitä+mihin+se+kohdistuu.+Erityisesti+omaan+itseen+kohdistuva+negatiivisuus+on+yksi+vahvimmista+egon+käyttämistä+keinoista+pitää+ihmistä+hallinnassaan.+Negatiivinen+suhtautuminen+on+kokonaisuudessaan+tarpeen+ottaa+mielen+muuttumisen+ja+parantumisen+eli+todellisen+anteeksiannon+kohteeksi.
18.12.2017 14:52
Sitä+sanon+hengeksi,+kun+huomaan+että+kuvitelmani+vapaasta+tahdosta+päätyy+kysymään+kuka+tai+mikä+minussa+esittää+ne+vaihtoehdot+joista+kuvittelen+valitsevani+vapaasti.
Siis+valintani+on+vapaa,+mutta+kuka+antoi+vaihtoehdot?
Henki,+minussa+oleva+Jumaluus,++energia,+siinä+se
Puhun+omasta+puolestani,++jokainen+ratkaisee+omasta+vapaasta+tahdostaan+tämänkin.+On+ainoastaan+mahdollisuuksia.
"On+havaittu,+että+tiedostamatta+tehty+päätös+toiminnasta+saattaa+olla+jo+suoritettavana+sillä+hetkellä+kun+tulemme+tapahtumasta+tietoiseksi.+"
Kaikki+on+jo+tapahtunut,+valitsemme+vain+sen+millaisen+tarinan+kautta+päädymme+lopputulokseen.
Kertauksen+vuoksi+yksi+selkeimmistä+tarinoista++-+Tuhlaaja+poika+kertomus+raamatusta,+sama+hiukan+laajemmin+Ihmeiden+oppikurssissa+tai++Sri+Nisargadata+Maharaj+..+onhan+näitä
15.12.2017 10:48
Lopputuloksesta+sen+tietää.
Kun+mitään+ei+tapahdu+ennenkuin+siitä+on+ajatus.+Ajatus+puetaan+sanoiksi,+sanoilla+tehdään+mitä+milloinkin,+usein+aivan+sanomatonta?
On+koulukunta+joka+"tietää"+että+aivoissa+muodostuu+mieli,+itse+kuulun+niihin+jotka+kuvaavat+aivot+ikäänkuin+tietokoneen+"raudaksi"+joka+käsittelee+sinne+tulevaa+informaatiota+ja+käskyttää+kehoa.
Voit+vapaasti+valita+mikä+selitys+sinusta+tuntuu+hyvältä.+Minä+en+koe+olevani+aivojeni+juoksupoika,+olen+valitsija+jolla+on+mahdollisuus++(energiaa)++"muuttaa"+mielensä+ja+toimia+pelottomasti+rakkaudessa+ja+luottamuksessa.
Kiitos+lopputuloksesta
Sielusta+on+monta+määritelmää+....++sielu+on+vahat+muistikuvat+-+myös+ne+tiedostomattomassa+mielessä+olevat.+Tiedostamattomasta+mielestä+lydät+varmaan+monta+hyllymetriä+kirjoitettua+asiaa.
14.12.2017 22:06
Mielikuvitus+sana+on+monitulkintainen+kuten+kaikki+sanat.
Tarkennaan+ajatustani.++Jokainen+ajattelee+joka+sanasta+omalla+tavallan,+se+ei+ole+mielikuvitusta+sanan+halventavassa+merkityksessä+se+on+hänen+ajatuksensa.
"+Isä+kutsuu+syntisiä+eri+tavoin+kääntymään+Jeesusta+kohti.+Kukaan+ei+omasta+voimastaan+ja+järjestään+käänny+kohti+Jeesusta+"+++Kaikki+voima+on+lopulta+Jumalasta
Näin+on+mutta+ihminen+itse+kuulee+tai+jättää+kuulematta+jokainen+itse.+Tällätavoin+tarkennan+omaa+käsitystäni+omasta+ajatuksestani+(mielikuvistani)
Ja+näistäkin+sanoista+jälleen+miljardit+mielikuvat.....huomenna+muotoilisin+toisin+kenties+Katso,+kaiken+tämän+tekee+Jumala+kahdesti+ja+kolmastikin+ihmiselle.
14.12.2017 21:31
Sielu+on+energiaa.
Sana+eli+käsite+luo+sinun+mieleesi+jonkinlaisen+mielikuvan,++käsityksen,++silloin+(sanan)+energia+on+muuttanut+jotakin+sinun+kuten+jokaisen+lukijan+aivoissa+enemmän+tai+vähemmän.+Se+on+jopa+saanut+mielesi+kiihtymään,+sydämesi+lyömään+kovemmin+jne...
Voi+vain+kuvitella+mitä+ajatuksen+muutos+saakaan+aikaan,+perheriitoja,+juhlia,+sotia.+Usein+jopa+täydellisestä+väärinkäsityksestä+-+sanasta+sielu.
Mielen+voima+on+rajaton.
No+jos+kysyn+toisin+päin.+Onko+jotain+missä+ei+olisi+energiaa,+voimaa?
14.12.2017 16:45
Niinpä+juuri:+Minä+olen.+Ilman+minua+ei+olisi+minun+havaintojani+mistään,+ei+myöskään+tieteestä+eikä+debunkkauksesta+Juuri+sitä+on+Jumaluus,+juuri+siinä+ominaisuudessani+olen+Jumalan+kuva.
Koetappa+ottaa+minulta+tai+kaveriltasi+tai+itseltäsi+pois+kokemus+Minä+olen.+Kun+puhut+Jumalasta+silloin+sinulla+on+mielessäsi+kuva+siitä+käsitteestä.+Eroon+et+pääse.+Jokaisella+on+tietenkin+omanlaisensa+kuva+ja+käsitys.+-+oma+mielikuvituksensa.+Mitä+meitä+nyt+on+joitain+miljardeja+ja+jokainen+on+yhtä+oikeassa+eli+jokaisella+on+oma+mielikuvansa.
13.12.2017 12:21
78 / 121