Vapaa kuvaus

Aina käy niinkuin käy

Aloituksia

63

Kommenttia

2433

1. Salainen+-+esoteerinen-+haudat+aukenivat+ei+ehkä+tarkoita+mullan+kaivamista,+toki+saat+pitää+oman+mielesi-+sielu+lentää+taivaseen++-+ehkä+tarkotetaan+uutta+käsityskykyä-+välittömästi+kuoleman+jälkeen++-+kun+mitään+olennaista+ei+kuole,+toukka+ei+kuole+siitä+tulee+perhonen,+sille+avautuu+uusi+näkökyky+/+taivasAuta+itseäsi+ja+hyväksy+kuvaanollisuus+(esoteerinen)+toki+vain+sikäli+jos+haluat,+nosta+itse+oma+ajattelusi
  2. HAVAITSEMINEN+IHMEIDEN+OPPIKURSSISSAIhmeiden+Oppikurssi+aukeaa+helpommin,+jos+ottaa+lähtökohdaksi+sen,+että+alue+jolla+liikutaan,+on+aina+mielen+sisäinen+maailma+(content),+ei+ulkoinen+maailma+(form),+joka+Ihmeiden+Oppikurssissa+nähdään+sisäisen+maailman+projektiona.+Silloinkin+kun+puhutaan+aistien/aistielinten+kautta+tulevista+havainnoista,+”aistihavainnoista”,+tai+“havaintomaailmasta”,+nämä+sanat+viittaavat+päässä+tapahtuvaan+tulkintaan+siitä,+mitä+aistitaan.+Tulkinta+perustuu+aina+menneisyyden+kokemuksiin+ja+on+prosessina+salamannopeaa+ja+enimmäkseen+tiedostamatonta.+Ajatteleva+mieli+tulee+mukaan+vasta+jälkeenpäin+antamalla+omaan+menneisyyteen+perustuvan+sanallisen+tulkinnan+havaitulle+asialle.+Kysymys+ei+siis+ole+siitä,+MITÄ+havaitaan,+vaan+siitä+MITEN+kyseinen+havainto+tulkitaan.+Havaintomaailma+sijaitsee+siis+yksilöllisesti+itse+kunkin+omassa+päässä+ja+saa+muotonsa+mielessä+tapahtuvien+prosessien+kautta.+Nämä+prosessit+näkyvät+suhtautumisena+eli+ajatuksina+ja+asenteina+itseä,+kanssaihmisiä+ja+maailmaa+kohtaan.+“Projisointi+saa+aikaan+aistihavainnot”+(T.21.Johd.1.1)+(Englanniksi+“Projection+makes+perception”).+Lauseen+sisällys+avautuu,+kun+termi+‘aistihavainnot’+korvataan+sanalla+‘suhtautuminen’.+Suhtautuminen+perustuu+siis+projisointiin+eikä+kerro+mitään+todellisuudesta.+Projisointi+on+tapa+kätkeä+omassa+mielessä+olevia+kipeitä+asioita.+Ne+nähdään+ulkopuolisissa+asioissa+ja+maailmaan+aletaan+nähdä+harhaisesti+omien+projektioiden+ohjaamana.+“Se+(näkemäsi+maailma)+todistaa+sinun+mielesi+tilasta,+se+on+sisäisen+tilan+ulkoinen+kuva.”+(T.21.Johd.1.5)+Sisäisten+kiputilojen+parantamiseksi+ei+toisin+sanoen+tarvitse+yrittää+muuttaa+maailmaa,+koska+kipujen+syy+on+ajattelijan+mielessä,+ei+ulkoisissa+asioissa.+“Älä+sen+vuoksi+yritä+muuttaa+maailmaa,+vaan+valitse+mielesi+muuttaminen+maailman+suhteen.”+(T.21.Johd.1.7)“Kadotus+on+sitä,+että+tuomitset+itsesi,+ja+sen+sinä+tulet+projisoimaan+maailmaan.+Kun+näet+sen+(maailman)+kirottuna,+et+näe+muuta+kuin+sen,+mitä+teit+loukataksesi+Jumalan+Poikaa+(eli+Itseäsi).+Jos+näet+tuhoa+ja+katastrofeja,+yrität+ristiinnaulita+hänet.+Jos+näet+pyhyyttä+ja+toivoa,+yhdyt+Jumalan+tahtoon+vapauttaa+hänet.+Näiden+kahden+päätöksen+välillä+ei+ole+muita+vaihtoehtoja.”+(T.21.Johd.2.2-5).+Kannattaa+siis+tarkkailla+omaa+suhtautumistaan+ja+panna+merkille+mieltä+rasittava+negatiivisuus,+joka+on+yhtä+vahingollista+riippumatta+siitä+mihin+se+kohdistuu.+Erityisesti+omaan+itseen+kohdistuva+negatiivisuus+on+yksi+vahvimmista+egon+käyttämistä+keinoista+pitää+ihmistä+hallinnassaan.+Negatiivinen+suhtautuminen+on+kokonaisuudessaan+tarpeen+ottaa+mielen+muuttumisen+ja+parantumisen+eli+todellisen+anteeksiannon+kohteeksi.
  3. Saatan+hyvinkin+vastata+käsittämättömästi,+ethän+kuitenkaan+leimaa+sen+vuoksi+muita.+Vain+minä+voin+ajatella+minun+ajatuksiani.Muuten+kiitos+hyvästä+oivalluksestasi.+Teit+juuri+kuten+opastin.kirjoitin;++++Jos+muutat+ajattelutapaasi+huomaat+löytäväsi+aivan+jotain+muuta.sinä+kuulet+ja+toistat;++Että+kun+vakuuttaa+itsensä+siitä,+että+raamatussa+on+järkeä,+tulee+vakuuttuneeksi...Minä+en+näe+vaatimusta+tai+pyyntöä+kenenkän+vakuutamisesta,+minusta+omassa+lauseessani+minä+ehdotan+toisenlaista+näkökulmaa.Aivan+kuten+juri+teit,+otit+lauseeseeni++vakuutuksen,+minä+mielestäni+ehdotin+toista+näkökulmaa.Toki+lopputuloksena+saatta+olla+vielä+kielteisempi+suhtautuminen+raamatun+tekstiin.+Ei+kukaan+voi+nähdä+kenenkän+mieleen.+Laki+on+aina+siten+kuin+se+luetaan.Aina+on+ollut+niitä+jotka+ovat+tienneet,+Jeesus+tuli+opastamaan+ikuista+totuutta+uudelleen,+Ei+ikuinen+tieto+vanhene+vaika+sitä+toistetaan.+Sitä+toistetaan+juuri+siksi.