Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Saatan+hyvinkin+vastata+käsittämättömästi,+ethän+kuitenkaan+leimaa+sen+vuoksi+muita.+Vain+minä+voin+ajatella+minun+ajatuksiani.
Muuten+kiitos+hyvästä+oivalluksestasi.+Teit+juuri+kuten+opastin.
kirjoitin;++++Jos+muutat+ajattelutapaasi+huomaat+löytäväsi+aivan+jotain+muuta.
sinä+kuulet+ja+toistat;++Että+kun+vakuuttaa+itsensä+siitä,+että+raamatussa+on+järkeä,+tulee+vakuuttuneeksi...
Minä+en+näe+vaatimusta+tai+pyyntöä+kenenkän+vakuutamisesta,+minusta+omassa+lauseessani+minä+ehdotan+toisenlaista+näkökulmaa.
Aivan+kuten+juri+teit,+otit+lauseeseeni++vakuutuksen,+minä+mielestäni+ehdotin+toista+näkökulmaa.
Toki+lopputuloksena+saatta+olla+vielä+kielteisempi+suhtautuminen+raamatun+tekstiin.+Ei+kukaan+voi+nähdä+kenenkän+mieleen.+Laki+on+aina+siten+kuin+se+luetaan.
Aina+on+ollut+niitä+jotka+ovat+tienneet,+Jeesus+tuli+opastamaan+ikuista+totuutta+uudelleen,+Ei+ikuinen+tieto+vanhene+vaika+sitä+toistetaan.+Sitä+toistetaan+juuri+siksi.
10.12.2017 21:02
esim.+Jumala+antoi+maailman+Pojalleen+(ihmiskunnalle)+jotta+tämä+löytäisi+kotiin
Jeesus+opetti+anteeksiantoa+ja+rakkautta.+Vasta+satojen+vuosien+jälkeen+Raamattu+käännettiin+useammille+kielille+juuri+siksi+että+vain+tietyllä+tavalla+tehtyä+tulkintaa++haluttiin+tiedoksi.
Miksiköhän,+sopinee+kysyä,++Jumalako+pelkäsi+että+joku+saattaa+ajatella+itse
10.12.2017 15:19
Järkeä+on:+
Etsivä+löytää.++Olet+löytänyt+sitä+mitä+olet+etsinyt.+Jos+muutat+ajattelutapaasi+huomaat+löytäväsi+aivan+jotain+muuta.+Vain+sinä+itse+voit+muuttaa+ajattelutapaasi.
Raamattu+on+vuosisatojen+aikana+eri+ihmisten+kokemuksista+koottu+kirjasto.+Se+ei+tee+siitä+oikeaa+eikä+väärää.+Se+joka+sitä+lukee+tekee+siitä+OMASSA+mielessään+sen+mitä+se+hänelle+on
Jos+mietit+miten+voi+kirjoittaa+samasta+asiasta+monin+eri+tavoin+lue+tämän+päivän+hesarista+10.12.2017++sotekeskustelusta++huomaat+varmaan+mitä+tarkoitan.+Jokainen+kirjoittaa+rehellisesti+oman+totuutensa.
10.12.2017 15:10
"++Ei+ole+mitään+karman+lakia+vaan+Raamatun+Jumala+suunnittelee+kaiken+elämän+ja+myös+elämän+pituuden.+"
Siis+laki+kuitenkin+on.+Jos+käyttää+sanaa++-+karma+tai++-+Jumala,++On+jokaisen+omaa+ajattelua+minkä+sisällön+noille+sanoille+antaa.+Jokaisen+tehtävä+on+elää+tämä+elämä,+siis+jokaisella+on+sama+tehtävä.
Lähtökohtakin+oli+aluksi+sama.++määränpää+on+sama.+Kaikkien+tarujen+joukossa+on++raamatun+Tuhlaajapoika+kertomus+paras
Kiertelen+tässä+hiukan+mualimaa++ja+saatan+jatkaa+jossain+joskus+jos+tämä+"keika+"+jää+puolitiehen,+siinä+on+armo.+Isä,+koti+ja+juhla+odottavat.
Jotkut+valitsevat+tehtäväkseen+väittää+toisin,+kieltää+Jumaluus,+juuri+sinä+paljastuu+jumaluuden+voima,+kukaan+ei+millään+mahtikäskyllä+pysty+muuttamaan+kenenkään+mieltä+ellei+ihminen+itse+tule+toisiin+ajatuksiin.+He+ovat+tulleet+ollakseen+vertaistukena+samoin+ajatteleville++koska+vain+yhdessä+kaksi+tai+useampi+löytävät+rakkauden.++Rakkaus+on+yhtä+kuin+Jumaluus.+Vai+vertaistaan+pystyy+täydesti+rakastamaan.
09.12.2017 17:15
""Hienoa+kristillisyyttä,+kun+voit+iloita+miljoonien+juutalaisten+vauvojen+ja+lasten+surmaamisella""
olenko+puolustamassa+tai+kieltämässä+kristilisyyttä?+kysyn+itseltäni
milloin+olen+iloinnut+ihmisten+kärsimyksistä?+kysyn+itseltäni
toki+olen+pukenut+sanoiksi+erilaisia+näkökulmia
Onko+väärää+kristillisyyttä+kun+yhtenään+toistan+sodan+mielettömyyttä,
rotuja+en+suostu+erottelemaan,+on+vain+ihmisiä
kiitos+mielenkiintoisista+vastauksista,+näin+tulen+huomanneeksi+mitä+olen+kirjoittanut+ja+miten+se+on+luettu
kristinusko+ei+ole+moraalisesti+hyvä+uskonto.+Sen+Jumalakuva+ei+ole+hyvä
??+eikö+kuitenkin+ole+kysymys+sinun+tai+minun+Jumalankuvasta,+jos+sallitaan+hiukan+syvempi+näkökulma
03.12.2017 12:11
Olet+valinnut+elämäntehtäväsi.+En+mene+tietämään+mikä+se+on.+Maailma+on+mielenvikainen+joka+hetki+sodat+sen+näyttävät.+Se+on+ihmisen+tahto
Toivotan+sinulle+pitkää+ikää
02.12.2017 21:50
Kunnioitan+veikkaustasi.+Tee+lottorivi
02.12.2017 12:34
Ulkoistamalla+oma+viha+pärjäilee+jonkin+matkaa.
Lopulta+on+yksin+oman+vihansa+kanssa,+siinä+on+tuhannen+taalan+paikka,+jatkanko+vai+ymmärränkö+että+kaikki+on+omassa+valinassa.
Raamatun+kirjoitajat+tekivät+parhaansa+sillä+miten+heille+oli+opetettu,+nyt+jokainen+voi+katsoa+omaa++kirjoitteluaan
02.12.2017 12:32
Miten+voit+mennä+tietämään?
Onko+heidän+päätöksensä+syntyä+tapettaviksi+ja+näin+osoittaa+sodan+mielettömyys+jotenkin+väärin?
Minun+"tietoni"+on+aivan+yhtä+perusteltu+kuin+sinun+"tietosi"
Olemeko+molemmat+Jumalaa+visaampia+ja+"tiedämme"+miten+väärin+hän+toimi?
Lähtökohdiltaan+jotenki+omituinen+ajatelutapa+ainakin+niiltä+jotka+lukevat+Raamattua.+Raamatun+mukaan+olemme+ulkona+,+poissa+paratiisista,+täällä+helvetin+esikrtanoissa+sitten+pitäisi+taistella+suomi24+sivuila+aianki+100+vuotiaksi+jotta+uskonnollinen+kärsimys+tulisi+täysin+naututukisi
Eikö+ole+suuremmoinen+armo+noita+lapsia+kohtaan+että+lähtivät+jo+hyvin+nuorena.+Tekivät+sen+minkä+olivat+ottaneet+tehdäkseen.+Näytivät+sodan+mielettömyyden.
Voiko+olla+tärkeämpää+elämäntehtävää++KERRO+jos+tiedät.+Juuri+HEIDÄN+rukouksensa+kuultiin!!!!
02.12.2017 12:26
"+muuttanut+maailmaa+mutta+ei+varmasti+paremmaksi."+
Ymmärrän+väitteesi+mutta+sodan+vaikutusta+ei+voi+pyyhkiä+pois+eikä+vertailevaaa+maailmaa+ilman+sotaa+ole+joten+en+vielä+tässä+vaiheesa+löisi+maailman+valmiutta+lukkoon,+
Nitä+jotka+eivät+hyväksy+että+kaikki+on+täydellistä+juuri+nyt+on+niin+paljon+että+sitä+saa+mitä+tilaa.+Jankutan+vielä+että+sota+on+opettanut+yhtä+jatoista
Itse+päättelen+tästä+keskeneräisyydestä+että+on+ennenaikaista+syttää+muita+(jumalaa+tai+jumalattomuutta)+kuin+itseään.
Voi+aivan+perustellusti+kokea+että+juuri+tällaisena+minkä+NYT+koen+näkemäni+maailma+on+täydellinen+ja+paras+minun+kannaltani.
jokainen+sota,+erimielisyys+ja+riita,+sairaus,+kuolema+on+aina+myös+opetus.
02.12.2017 12:11
V'äkivalta+ei+ole+ratkaisu+mihinkään,+sen+voi+jokainen+historiasta+oppia
01.12.2017 18:36
Edelleen+olen+sitä+mieltä+että+maailma+olisi+vielä+kauheampi+paika+ellei+sotia+olisi+käyty
Toisen+maailmansodan+aloittajat+tekivät+parhaansa+luodakseen+paremman+maailman.+Heidän+kohtaamastaan+vastustuksesta+johtuen+ruumita+tuli+niin+paljon.
Minusta+ei+riitä+maailman+parantamiseksi+syyllistää+Jumala+siitä+mitä+ihmiset+parhaansa+mukaan+tekevät
01.12.2017 18:34
""Sadat+tuhannet+lapset+rukoilivat+Jumalaa+joka+Jeesuksen+sanoin+Raamatussa+lupasi+auttaa+kun+Häneltä+apua+pyydetään.""
Nyt+aloittaja+"tietää"++miksi+nuo+lapset+syntyivät+ja+elivät+lyhyen+elämänsä.+
Ainakin+hänellä+on+vahva+epäilys+että+hän+itse+näkee+tapahtumat+paremmin+kuin++Jumala?
Kysyn+vaan+voisiko+ihminen+oppia+muusta+kuin+helvetillisestä+kärsimyksestä.+Kuinka+moni+etsisi+helpotusta+tai+järkeä+elämäänsä+jos+tämä+olisi+pelkkää+nautintoa+ja+mässäilyä.++Ihmiskunta+halusi+maailmansodan+ja+pani+sen+toimeksi+jotta+ydinpommin+keksimisen+myötä+ymmärrettäisiin+kuinka+helppoa+on+tuhota+koko+ihmiskunta.
Nyt+sitä+ydinsotaa+hiukan+pidätellään+myös+ihmisten+toimesta+kun+jäljet+pelottavat,+kiitos+niille+ruumiskasoille+jotka+muistuttavat+ihmisen+tahdosta
01.12.2017 10:51
Mielestäni+vastaus+löytyy+mm.+luvusta+31+++VIII.+Valitse+vielä+kerran.
muutama+oma+ajatelma
-+Voi+olla+pettynyt+vain+omiin+odotuksiinsa
-+Jospa+parempi+oisi+Hän+kuin+oisin+ollut+minä+sulle++(rakkaalleen+toivoo+parasta)
-+Ero+ystävästä+on+surutyötä
-+Anteeksianto+on+tietyllä+tavalla+myös+surutyötä
Tunteesi+kertovat++"missä+mennään"+surutyö+on+prosessi+joskus+sen+selvittää+nopeasti+joskus+ei.
Kirjoitat:+"Kipu+EI+johdu+anteeksiantamattomuudesta,+vaan+ikävästä+ja+surun+tunteesta,+etten+kelpaa."++++Onko+tässä+ajatuksessa+jotain+muuta+kuin+itsesyytös?+Kuka+sinussa+tietää+että+olet+kelpaamaton.+Se+ajatus+ei+ole+anteeksiannon+korjattavissa+se+on+sinun+valintasi
Jumalalle+=totuudelle+olet+joka+hetki+täydellinen+ja+rakas+Kurssin+mukaan
+-valitse+vielä+kerran,+kunnes+hyväksyt+oman+Jumaluutesi,+silloin+näet+sen+myös+kaverissa
30.11.2017 18:30
Ajatus+että+mitään+ei+koskaan+tapahtunutkaan+on+mahdollista+ymmärtää+kun+on+tämän+jokapäiväisen+elämän+ensin+sovittanut+oman+mielensä+kanssa,+siis+joskus+"tuonnempana"?
Sanot+antaneeksi+anteeksi+hänelle.+Oletko+antanut+anteeksi+itsellesi.
Kurssin+anteeksianto+on+juuri+oman+käytöksen,++-syyllisyyden,+tarkastelua+ja+siitä+luopumista.+Jätä+syyllisyytesi+PyhänHengen+huoleksi.+Hyväksy+itsesi+selaisena+kuin+olet+tai+olit+sillä+hetkellä+kun+teit+ero+päätöksen.+Et+silloin+osannut+tai+pystynyt+muuhun,+et+ole+syyllinen+koska+silläkin+hetkellä+teit+parhaasi.
Se+ei+ole+missään+tapauksessa+tunteiden+tukahdutamista.+Se+on+syvä+kiitollisuuden+tunne+että+sinussa+on+pyhyys+joka+ymärtää+sinun+mielesi+syvimpiä+sopukoita+myöden.+Ole+siitä+kiitollinen+ja+anna+sen+kiitollisuuden+vallata+entinen+parisuhteesi.+Siellä+kumpikin+teki+sen+minkä+sillä+hetkellä+oasi+ja+ymärsi.
Nyt+on+nyt+eikä+kukaan+ole+syyllinen+mihinkään.+Elämä+On+ja+sillä+siisti.
Tämä+on+ohjeeksi+niille+jotka+ovat+jo+jotakin+käsittänyt+kurssin+++sisällöstä.+Jeesus+Uudessa+Testamentissa+sanoo+tämän++"En+tullut+lakejanne+muuttamaan,+tuon+uuden+lain."+
Anteeksianto+Kurssin+mukaan+ei+tarkoita+etteikö+kielto+tappamisesta+ja+sopimus+oikeanpuoleisesta+liikenteestä++jne.+olisi+voimassa.+
Anteeksianto+on+syytämättäjättämis+päätös+itesä+ja+veljeä+kohtaan.+Se+on+uusi+Laki
Anteeksianto+on+menneisyydestä+luopumista.+Menneisyydestä+saa+muistaa+vain+sen+mikä+tuotaa+iloa.+Muistele+niitä+hetkiä+ja+aikoja+jolloin+teillä+meni+hyvin.+Ole+niistä+kiitollinen.
Ajattele+kuinka+monelle+olet+esimerkkinä+hyvässä.+Ikuisuuden+kanalta+katsoen+emme+voi+tietää+kuinka+tärkeän+esimerkin+ja+kokemuksen+teidän+suhteenne+on+antanut+monille:
On+ainoastaan+mahdollisuuksia+-iloon,+-rauhaan,+-rakkauteen
30.11.2017 14:37
se+ei+ole+uutinen++vaan+elokuva++
"Vuonna+1924+kaksi+chicagolaista+opiskelijapoikaa+murhasi+satunnaisesti+valitsemansa+uhrin+todistaakseen,+että+he+pystyivät+tekemään+täydellisen+rikoksen+jäämättä+kiinni.+Mitä+rikos+kertoi+ajan+yhteiskunnasta?"
28.11.2017 10:38
Katsoitko+maanantaina+YLEn+ykköseltä+19.00-20.00+ohjelman+Täydellinen+rikos.
En+ole+tietoinen+siinä+esiintyvien+ihmisten+suhdetta+Pyhään+Henkeen
27.11.2017 22:32
Joka+tilanne+on+omansa.+Mitään+yhtä+vastausta+ei+ole.+Aluksi+voi+ajatella,+mitä+itselleen+tekisi+tässä+hetkessä.
Sanoilla+on+niin+monia+merkityksiä.+Voisin+ajatella+myös;+mitä+rakkaus+tekisi+tässä+tilanteessa+(hyvä-paha?)
Esim.+mitä+tekisin+jos+"paha"+on+aivan+pieni+lapsi.+Tämä+ajatus+sisältää+kysymyksen+milloin+ihminen+on+tarpeeksi+iso+että+häneltä+voi+odottaa+sitä+minkä+minä+koen+"hyväksi"`?
26.11.2017 19:37
Kadehdittavan+paljon+tiedät+kun+se+mitä+tajuat+tai+havainnoit+ei+mitenkän+liity+kysymykseesi.
Olisiko+mahdollista+kuitenkin+tiedostaa+että+toisenlaisiakin+kokemuksia+on.+Älä+ota+syyllisyytä+vaikka+et+käsitäisikään+mitään+muuta+ajattelutapaa.+Pyhä+Henki+ei+syyllistä+eikä+valikoi
25.11.2017 16:49
Miksi+väittelisin+kun+tiedän?
Jumalakaan+ei+väittele+Jumala+ON
25.11.2017 16:41
79 / 121