Mietin joskus missä on kristinuskossa järki? Kuviohan menee seuraavasti:
Jumala suunnittelee ensin ihmisen ja pettyy itse suunnittelemaansa ihmiseen niin, että haluaa ensin tappaa kaikki hukuttamalla. Suunnitelma epäonnistuu koska synti jatkuu ja ihmiset lisääntyy. Jotain muuta on siis keksittävä. Ny jumala päättää että tekaistaan poika jeesus ja annetaan ihmisen tehdä lisää syntiä ja tappaa tämä jeesus ( joka on jumala itse) jotta jumala voisi antaa anteeksi ihmisille heidän syntinsä. ja lopulta tämä ei olekaan uhraus koska tämä jeesus elää edelleen.
mitä ihmeen järkeä tuossa on?
miksi kristityt ei osaa ajatellakaan että tarina on ihmisten keksimää houreilua?
miten kukaan voi luottaa sellaisen jumalan oikeudenmukaisuuteen missään asiassa joka rankaisee täysin syytöntä?
Ei, minä en kristinuskoa ymmärrä, enkä ymmärrä sitäkään miten kukaan voi sitä totuutena pitää. Se on niin täynnä järjenvastsisuuksia ettei vaan mene läpi.
kristinuskosta järkeä etsimässä
13
150
Vastaukset
Järkeä on:
Etsivä löytää. Olet löytänyt sitä mitä olet etsinyt. Jos muutat ajattelutapaasi huomaat löytäväsi aivan jotain muuta. Vain sinä itse voit muuttaa ajattelutapaasi.
Raamattu on vuosisatojen aikana eri ihmisten kokemuksista koottu kirjasto. Se ei tee siitä oikeaa eikä väärää. Se joka sitä lukee tekee siitä OMASSA mielessään sen mitä se hänelle on
Jos mietit miten voi kirjoittaa samasta asiasta monin eri tavoin lue tämän päivän hesarista 10.12.2017 sotekeskustelusta huomaat varmaan mitä tarkoitan. Jokainen kirjoittaa rehellisesti oman totuutensa.esim. Jumala antoi maailman Pojalleen (ihmiskunnalle) jotta tämä löytäisi kotiin
Jeesus opetti anteeksiantoa ja rakkautta. Vasta satojen vuosien jälkeen Raamattu käännettiin useammille kielille juuri siksi että vain tietyllä tavalla tehtyä tulkintaa haluttiin tiedoksi.
Miksiköhän, sopinee kysyä, Jumalako pelkäsi että joku saattaa ajatella itse” Järkeä on:
Etsivä löytää. Olet löytänyt sitä mitä olet etsinyt. Jos muutat ajattelutapaasi huomaat löytäväsi aivan jotain muuta. Vain sinä itse voit muuttaa ajattelutapaasi.”
Mitä ihmettä tämä nyt oikein tarkoittaa? Että kun vakuuttaa itsensä siitä, että raamatussa on järkeä, tulee vakuuttuneeksi siitä, että Raamatussa on järkeä. Vastaavaan ”pitää uskoa, jotta voi uskoa” –tyylistä kehäpäättelyä kovin moni uskovainen tarjoaa kun on kyvytön vastaamaan kiusallisiin kysymyksiin.
” Jeesus opetti anteeksiantoa ja rakkautta. Vasta satojen vuosien jälkeen Raamattu käännettiin useammille kielille juuri siksi että vain tietyllä tavalla tehtyä tulkintaa haluttiin tiedoksi.
Miksiköhän, sopinee kysyä, Jumalako pelkäsi että joku saattaa ajatella itse”
Siinä tapauksessa Jumala myöhästyi: ihmiset osasivat itse ajatella Jeesuksen opetuksia vastaavia asioita jo kauan ennen Jeesusta. Esim. kultainen sääntö on keksitty itsenäisesti useassa eri kulttuurissa jo ennen Jeesusta.Michelarkangelo kirjoitti:
” Järkeä on:
Etsivä löytää. Olet löytänyt sitä mitä olet etsinyt. Jos muutat ajattelutapaasi huomaat löytäväsi aivan jotain muuta. Vain sinä itse voit muuttaa ajattelutapaasi.”
Mitä ihmettä tämä nyt oikein tarkoittaa? Että kun vakuuttaa itsensä siitä, että raamatussa on järkeä, tulee vakuuttuneeksi siitä, että Raamatussa on järkeä. Vastaavaan ”pitää uskoa, jotta voi uskoa” –tyylistä kehäpäättelyä kovin moni uskovainen tarjoaa kun on kyvytön vastaamaan kiusallisiin kysymyksiin.
” Jeesus opetti anteeksiantoa ja rakkautta. Vasta satojen vuosien jälkeen Raamattu käännettiin useammille kielille juuri siksi että vain tietyllä tavalla tehtyä tulkintaa haluttiin tiedoksi.
Miksiköhän, sopinee kysyä, Jumalako pelkäsi että joku saattaa ajatella itse”
Siinä tapauksessa Jumala myöhästyi: ihmiset osasivat itse ajatella Jeesuksen opetuksia vastaavia asioita jo kauan ennen Jeesusta. Esim. kultainen sääntö on keksitty itsenäisesti useassa eri kulttuurissa jo ennen Jeesusta.Saatan hyvinkin vastata käsittämättömästi, ethän kuitenkaan leimaa sen vuoksi muita. Vain minä voin ajatella minun ajatuksiani.
Muuten kiitos hyvästä oivalluksestasi. Teit juuri kuten opastin.
kirjoitin; Jos muutat ajattelutapaasi huomaat löytäväsi aivan jotain muuta.
sinä kuulet ja toistat; Että kun vakuuttaa itsensä siitä, että raamatussa on järkeä, tulee vakuuttuneeksi...
Minä en näe vaatimusta tai pyyntöä kenenkän vakuutamisesta, minusta omassa lauseessani minä ehdotan toisenlaista näkökulmaa.
Aivan kuten juri teit, otit lauseeseeni vakuutuksen, minä mielestäni ehdotin toista näkökulmaa.
Toki lopputuloksena saatta olla vielä kielteisempi suhtautuminen raamatun tekstiin. Ei kukaan voi nähdä kenenkän mieleen. Laki on aina siten kuin se luetaan.
Aina on ollut niitä jotka ovat tienneet, Jeesus tuli opastamaan ikuista totuutta uudelleen, Ei ikuinen tieto vanhene vaika sitä toistetaan. Sitä toistetaan juuri siksi.
- tyhjäcanvas
mitään uskontoa ei kannata ottaa liian kirjaimellisesti.
- palestiinalainen
- Jos tapat siskosi ,niin mieti järkeä - sitä se uskonto on ei sen kummepaa.
- 768
Joku sanoi että uskonnot luotiin ihmisen itsensä malliseksi, vaikkapa vallan välineeksi. Miten tämä voi olla totta, jos ihminen ei ymmärrä luomaansa uskontoa?
Entäs jos sittenkin jutun juju on jotain muuta? - josoikeenmuistan
Eiks jeesus tappanut siskonsa siellä autiomaassa ?
- vähintäänkolmemerkkiä
ei.
- 12_____13
Sinun versiossa ei olekaan mitään järkeä, eikä juuri totuuttakaan. Suosittelen lukemaan Raamatun version, siinä on järkeä. :)
Esim. "Suunnitelma epäonnistuu koska synti jatkuu ja ihmiset lisääntyy." Suunnitelma Raamatun mukaan oli tappaa kertomuksessa mainitut ihmiset. He eivät ole enää elossa, joten suunnitelma onnistui. On vaikea ymmärtää miksi edes lähdit esittämään niin älyvapaata omaa versiota asiasta, kun totuus selviää helposti ja eroaa sinun jutusta valtavasti. - Pidäkiitunteesta
Kumpi lyö äkäisemmin tyhjää - järki vai sydän?
- paholainenToimistossa
Saatana istuu SUOMI-24 toimistossa pyyhkimässä asialliset vastukset , toistuvasti kirkollisten toimesta. Kirottuja olette .
- Herätyys
Ei sitä kaikille hyväsi järkevyyttä löydykkään kris. uskonnosta. Vaan siitä Raamatun UT mukaisesta Kristillisyydestä. Siitä Kristuksen Jeesuksen ja / apotoliensa Totuuteen perustuvien ja mukaisten, kaikkia kohtaa ja kaikille Oikeuden mukaisten opetusten ja ohjeiden mukaisuudesta. niistä kaikessa täydellisyyteen, (kaiken Oikean ja hyväksi olevan täytymykseen) vievistä.
Mistä vain löytäisi niitä, tälle kaikille hyväksi, Jumalan VALTAkuntaa ja Hänen vanhurskautta etsivälle em. Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukasielle tielle lätemisestä kiinnostuneita?
Jeesuksen nimessä... niitä muita tälle Raamatun UT mukaiselle Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suoalsi" riittävällä tavalla eläviä APOSOLISIA seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihoehtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttuja, ja muita tähän Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön niillä kaikille hyväksi Krist. ehdoilla yhtymään hakluavia, etsivä / peräänkuulutteleva.
Tähän em. Raamatun UT mukaiseen Kristillisyyteen näyllä armoitettu, vähäinen palvelijansa ja seuraajansa.
"Löytäneekö uskoa"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 313060
- 951626
- 1291484
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa421345- 901247
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo261119- 541028
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270971MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil231969Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125950