Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+Jeesus+taisteli+OMAN+mielensä+kanssa+silloin+40pv+erämaassa.+Vastapuolen+auttamana+-+inspiroimana+miten+vain.+Ei+hän+sanonut+että+mennääs+ensin+pelastamaan+ja+ruokkimaan++kaikki+oikeat+ihmiset??
Toki+aloittajan+kysymys+on+hänelle+hänen+ymmärryksensä+pelastamiseksi
Kaikki+yllä+olevat+mielipiteet+on+jokaisen+omia.+Jotkut+jopa+kristinuskon+inspiroimia.
Siksipä+Jeesus+ei+itse+kirjottanut+mitään+muistiin+koska+jokaisen+on+itse+tehtävä+omat+tilinsä.
>>Aloitukseni+esimerkit+ovat+tulleet+kristittyjen+suusta.<<
Toki+näinkin+mutta+sinä+olet+ne+ymmärtänyt.++++Mikä+on+sinun+ymmärryksesi+pohja+ja+motiivi.+Pelastus+tietenkin+ei+sitä+kukaan+kyseenalaista
Jeesus+jo+hyvin+nuorena+vei+oman+käsityksensä+Herran+temppelistä+niille+jotka+asioita+hoitivat,+ja+sitten+myöhemmin+uudelleen....Esimerkin+vuoksi+vain.
En+millään+konstilla+luovu+käsityksestä+että+Jeesus+olisi+käskenyt+menemään+kirkon+tai+jonkun+muun+avun+varaan,+tosin+en+kirjaimellisesti+osaa+Raamattua+ulkoa.
Maailmassa+on+tarpeettomasti+syyllisyyden+lietSONTAA.+Hauskaa+tuo+suomenkieli+lietettä+ja+sontaa+on+liiaksi+asti.+Ketä+se+auttaa?+Jumala+ei+luonut+syyllisyyttä+kyllä+se+on+ihan+kotikutoista.
11.03.2017 16:45
....että+hän+auttoi+itse.
11.03.2017 12:04
Raamatusta+saa+sen+käsityksen+että+Jeesus+auttoi+niitä+jotka+osuivat+kohdalle,+ammatista+tai+rodusta+riippumatta.+Kirkkoa+ei+vielä+ollut.
Jotenkin+vaikuttaa+siltä+ettei+hän+auttoi+itse,+ei+käskenyt+valtion+tai+jonkun+muun+puoleen+vaatimuksien+kanssa
Tosin+tämä+on+minun+omaa+ajatustani.
11.03.2017 12:02
Kertasin+itsekin+taas+uudelleen+Opettajan+käsikirja+osan+ja+aivan+siellä+lopussa+on+luku+"Mitä+muihin+kysymyksiin+tulee"+siellä+on+kirjan+oma+mielipide+miten+on+hyvä+opiskella.
Valo+ja+Iloa+kaikille.
10.03.2017 16:42
Mielenkiintoista+on+että+sinä+"tiedät"+miten+ja+milloin+minä+pidän+yhteyttä+Luojaani.+Sapatti+sinänsä+on+minulle+vieras+sana+vaikka+ymmärränkin+sen+merkityksen.
Jeesuksen+sanotaan+sanonen+ettei+hän+tullut+lakejanne+muuttamaan....
Onko+taaskin+mahdotonta+keskustella+ideasta+eli+sisällöstä.++Aloituskaan+ei+pyydä+nimeämään+muuta+kuin+kristilliset+opi+ei+meidän+nyt+kirjoittelevien+henkilökohtaista+ominaisuutta
Liekkö+kaupunkivitsi+kertomus+tietystä+oppisuunnasta+joka+käyttää+kellokytkintä+kahvin+keittoon+tai+ruoan+lämmittämiseen+tiettynä++viikonpäivänä+koska+opi+kieltää+"tulen+teon"+sinä+määrättynä+päivänä.+Tulen+teko+on+työn+tekoa+heillä?
Mitä+silloin+tapahtuu+tai+ei+tapahdu+kun+vietetään+sapattia+vai+riittääkö+aloittajalle+vain+luettelo+kuinka+asiat+käsketään+tekemään.
Olkaamme+onnellisia+uskossamme.+Kaikki
10.03.2017 14:26
Juuri+näin,+-capiche+-++ongelma+on+siinä+kun+jokaisen+"opetuslapsen"+on+oltava+opettajaansa+jyrkempi+ollakseen+riittävän+hyvä,+niin+väittely+jatkuu+koska+jokaisen+opetuslapsen+on+oltava.....
10.03.2017 11:04
2+Juudas+oli+ainoa+johon+Jeesus+todella+luotti,+joten+verenvuodon+ja+vaikeuksien+välttämiseksi+Jeesus+halusi+että+sotilaille+jotka+eivät+tunteneet+Jeesusta+hänet+"merkattiin"+++Juudas+uskoi+viimeiseen+saakka+että+Jeesuksella+on+jokin+varma+idea+pelastamaan+tilanne.
Jeesusta+vangitsemaan+tulleet+sotilaat+olivat+muualta+koska+oman+paikkakunnan+tutut+sotilaat+eivät+ehkä+olisi+pystyneet+tunnettua+miestä+pidättämään
10.03.2017 10:55
Kiitos+samoin+itsellesi
Aloita+osasta+Opettajan+käsikirja,+sieltä+kirjan+loppupuolelta.+Siellä+lopussa+on+myös+kirjassa+käytetyistä+käsitteistä+tärkeimmät+selitetty.
09.03.2017 22:11
Jos+vakavasti+haluat+nähdä+tässä+maailmassa+jotain+muuta+kuin+helvettiä+sinuna+lukisin+myös+Ihmeiden+oppikurssista+ainakin+osan+Opettajan+käsikirja.
Gooklekäntäjän+varassa+katsoin+tuota+linkkiä,+kyllä+siinä+ilmeiseti+ainakin+"hajulla+ollaan"+Näin+lausun+jo+senkin+vuoksi+että+haluan+kokea+ja+nähdä+tässäkin+hetkessä+Taivasten+Valtakunnan,+tähän+ei+kuulu+tuomitseminen+ja+silloin+ollaankin+jo+pitklti+yli+puolen+välin+helvetistä+taivaaseen.+Rakkaus+ei+tuomitse.+Se+on+taivas.
09.03.2017 18:34
sitä+linkiä+en+avannut+kun+näytti+niin+outoa+kieltä+tuo+osoite?
Katsoin+omaani,+osuin+omalle+kielelle!?
09.03.2017 18:10
Mainiota+että+olet+sovinnossa+mielikuvasi+kansa.+Tai+näin+haluan+sen+ymmärtää.
Älä+pahastu+vaikka+kuvailen+ehkä+aivan+toisenlaisen+mielikuvan.
Tässä+jo+kävikin+selväksi+ettei+mielikuva+ole+paikka,+siis+ei+postiosoitetta.+Tämäkin+maailmamme+on+mielessä+oleva+kuva.+Fysikot+väittävät+että+materia,+puut,+kivet+ja+kasvit+ovat+suurimmalta+osin+tyhjää,+silmämäräinen+havainto+kuitenkin+on+tiiviistä,+kovasta,+kylmästä+jne...
Pitää+miettiä+millä+tukitaan,+millä+katsotaan.+Kädellä+kokeillen+vastine+on+kättä+kovempaa+tai+pehmeämpää,+kylmempää+tai+lämpimämpää.+Entä+jos+katsottaisiin+jollain+muulla+kuin+ihmisen+kokoisella,+lämpöisellä,+kovemmalla.....
Huomaat+että+on+vain+se+joka+katsoo+ja+sen+näkemys,+kokemus.+Se+on+totta+sille+joka+kokee,+ei+lopullinen+totus.
Itselleni+tämä+todistaa+että+on+kokijan+maailma,hänen+totuutensa+hänen+mielikuvansa.+Ei+oiken+eikä+väärin+vaan+hänen....
Joten+maailma+on+mielen+tila,+joka+on+sisällisesti+teissä.
Millaista+maailma+katsot+sellaista+maailmaa+elät.
Katso+maailmaa+rakkaudella,+elät+rakkauden+maailmaa+=+taivasten+valtakuntaa
Itse+kyselen+kuka+minussa+väitää+että+maailma+on+sitä+tai+tätä,+kun+joka+hetki+luen+ja+näen+kuinka+jonkun+toisen+käsitys+on+liki+päinvastainen.
Minä+näen+ne+virhet+ja+väärinkäsitykset+jotka+minun+on+annettava+anteeksi+itselleni,+se+minkä+sinä+koet+ja+näet+on+taas+sinun.+Eihän+kukaan+voi+nähdä+toisen+ihmisen+silmin.+Ei+kukaan+voi+antaa+anteeksi+kaverin+tekoja,+mutta+jokainen+on+velvollinen+atamaan+anteeksi+omat+ajatuksensa+kaverinsa+touhuista+koska+kaveri+tekee+sen+mitä+hänen+pitää+tehdä+jotta+sinä+näkisit+omat+ajatuksesi,+oman+maailmasi.
09.03.2017 18:07
Aloitus+5.3+ja+nyt+on+6.3+klo+19.00+139+kommenttia+Ei+ole+merkityksetöntä+tämä.+Lukijoita+täytynee+olla+moninkertainen+määrä?
Kiinnostavaa+on+että+jokainen+julistaa+omaa+evankeliumiaan+vaikka+ateistit+tai+kreationisti+käyttävät+erilaista+sanastoa+ja+perustelua.+Jokainen+on+järkevä+omassa+asiassaan.+Useimmat+ovat+ääärimmäisen+huolissaan+toisinajattelijoiden+kohtalosta+ja+ymmärryksestä.
Kun+apu+olisi+omien+korvien+välissä,+muuta+ajatuksesi+hänestä,+Hän+ON+järkevä+omassa+ajattelussaan.+Mikä+ihme+pakottaa+sinut+tai+ketään+vaatimaan+että+hän+on+väärässä+vain+siksi+että+SINÄ+ajattelet+oikealla+tavalla?+Kun+sinuja+on+monta+miljonaa,+kuka+sinä+on+se+oikea+sinä?
<Luterilaiselle+sanoisin+että+silloinhan+myös+sinä+toimisit+kuten+Jeesus+opetti,+juuri+silloin+julistaisit+ilosanoma+anteeksiannosta+ja+armosta.+Polkuja+on+monia.+jne....>+Siis+hän+julistaa+omaansa+kuten+sinäkin?
+Jokaisen+on+pakko+löytää+itse+omat+"virheensä"+Paremminkin+jokainen+elää+itse+omien+kokemustensa+keskellä,+väittipä+ateisti+tai+uskovainen+hänestä+mitä+tahansa.
Miten+kukaan+huomaisi+omat+erehdyksensä+ellei+TEKSI+itse+niitä.
Minä+olen+oikea+ihminen+kulkemaan+minun+polkuani,+kuten+sinäkin+omaasi,+järkevästi
06.03.2017 19:28
Hyvin+perusteltu+kysymys+sinulla+Umpiheterox
Ihmistajunta+on+kuitenkin+siten+kehittynyt+(Luotu+-miten+vain)+että+kukaan+ei+näe+eikä+koe+toisen+ihmisen+mielessä+tapahtuvia+ajatuksia.+Teot+näkyvät+ja+tuntuvat.
Jälkeenpäin+sitten+tekijäkin+ottaa+kantaa+tekoonsa,+ja+jälleen+vain+hän+tietää+miten+suhtautuu+kokemaansa.+Syyllistyy+vai+kiittää?
Jumalasta+tai+uskonnosta+(ateismista)+huolimatta+ihminen+itse+tekee+minkä+tekee.+Siitä+nyt+vain+ei+pääse+mihinkään.+
Jos+suvaitset+sanon+oman+mielipiteeni;
Tästä+Jeesus+tarkoitti+sanoessaan+"Taivasten+valtakunta+on+sisällänne"+Jokainen+ihminen+on+jumala+itselleen+ja+levittää+omaa+huom.+OMAA+käsitystään.+Omaa+sisintään,+tehdessään+minkä+tekee+(ateisti,+uskovainen,+Lisäksi+neljää+muuta+Word+of+Life+Christian+Church,+ja+kaikki+muut.)
Näin+se+vain+menee,+jokainen+omaansa.+En+voi+puhua+(ei+kukaan)+muuta+kuin+omasta+puolestani,+omia+käsityksiäni,+toki+suuriman+osan+olen+jostakin+omaksunut,+omasta+halustani,+omasta+ymmärryksestäni,+siten+minut+on+luotu+-+siten+jokainen
05.03.2017 11:35
Kyllä+näillä+teksteillä+on+erittäin+suuri+merkitys+kirjoittajalle,+ei+näitä+muutoin+tehtäisi.+Ei+kukaan+tule+väkisin+vaan+omasta+tahdostaan,+näin+uskon.
Hyvä+syy+kirjoitukseen+on+jokaisella+sama.+On+välttämätöntä+ihmisen+mielenterveydelle+että+joku+kuuntelee+sinuakin.
Ihmisyyden+rajalla+-+Viktor+E.+Frankl+-+kirja
Esimerkin+vuoksi+vain,+on+tästä+muutkin+kirjoittaneet
+Kymmenen+tai+kaksikymmentätuhatta+viestiä+päivässä+ei+ole+aivan+vähän,+lisäksi+vähintään+saman+verran+niitä+jotka+vain+lukevat+eivät+kommentoi.
Varmaan+jokainen+pitää+itseään+järkevänä.+
No+miksi+siten+Raamatun+palstalle.+Tietenkin+sinne+missä+varmimmin+vastataan.+Ralliautoilu+tai+skeittipalstalla+tms.+pitäisi+jonkin+verran+olla+asiasta+kiinnostunutta+tai+asiantuntemusta+täällä+jokainen+on+täysin+oppinut+tietoviisas.+Täällä+voi+kokea+auttavansa+oikeesti,+koska+vastapuoli+ei+ole+järkevä,+olipa+mitä+mieltä+tahansa+(jumalinen+tai+jumalaton).
Tarve+on+ilmeinen+ja+siitä+puhutaan+mistä+on+puute.
Suomeksi;
Kun+ei+kunnioita+itseään+ei+kunnioita+kaveriakaan.+Vastaus+on+kuvaus+suhtautumisesta+itseensä,+omaan+varmuuteensa.+Täällä+jokainen+peilaa+omaa+käsitystään+omiin+ajatelmiinsa.
05.03.2017 11:11
yritin+sanoa+että+asioilla+on+puolensa
minun+on+vaikea+tietää+miltä+puolelta+pitää+katsoa,+pitäisi+nähdä+tilanne+ihmisen+puolelta?
Poistetun+viestin+sisältöä+en+muista,
02.03.2017 10:45
Aloitus+on+hyvä+osoitus+sinun+rakkaudestasi+tähän+asiaan.
Nyt+kuitenkin+on+niin+että+kirkko+ei+voi+rakastaa,+vain+ihminen+on+se+joka+toimii.+Aivan+kuten+käännytyspäätöksen+tekijä+tekee+sen+minkä+kokee+olevan+säännönmukaista,+laillista.
Esivallan+kunnioitus+kuuluu+ja+näkyy+vieläkin
Ruotsin+sotalaitos+toi+kristinuskon+ja+ne+jotka+ottivat+"kasteen"+niiden+kaulaa+ei+katkaistu++<voisivat+tulla+kääntymykseen>vapaaehtoisesti
Laillista+rakkautta+tämä.
Juuri+lehdessä+oli+tieto+että+jäänmurtaja+joutaa+Välimerelle+vastaanottamaan+kumiveneitä+täynnä+olevia+pakolaisia,+joten+lähettäjien+homma+helpottuu+ja+voivat+entistä+huonommilla+paateilla+lähettää+enemmän.....
Rakkautta+kaikki
01.03.2017 10:17
Näkemyksesi+muuttui+omasta+tahdostasi.+Enkelit+kyllä+tukevat+uutta+valintaasi.
01.03.2017 09:47
Hän+joka+mittaa+-+paremmin+-+huonommin,+tietenkin+sanoo+oman+mielipiteensä.+Minulla+menee+hyvin,+paremmin+ei+voi+mennä+koska+nyt+menee+näin.
Jos+tilanne+muuttuu+on+minun+näkemykseni+muuttunut.+Vain+se+minulle+tapahtuu+minkä+koen+tapahtuvan.+Suhtautumiseni+on+oma+valintani.
Aloitukseen+lisäisin+että+minä+koen+myös+kaiken+ilon+enkelini+kanssa.
28.02.2017 19:58
Sitten+on+rakkaus+ja+siten+on+ne+jotka+lajittelevat+jotakin+ja+sanovat+sitä+rakkaudeksi.+Minusta+lajittelu+ei+ole+rakkautta,+mutta+jokainen+tietenkin+ajattelee+itse.
28.02.2017 17:30
rattijuopon+enkeli?+tietenkin+jatkaa+yhteistyötä
Lapsihan+vain+sai+tämän+elämäntyönsä+tehdyksi+ja+meni+enkelinsä+luokse.+Mitä+epäselvää+tässä+on`.
valotvinttiin+tulee+uskossaan+autuaaksi+kuten+jokainen,+ilman+häntä+maailma+olisi+puutteellinen
28.02.2017 17:09
86 / 121