Vapaa kuvaus

Aina käy niinkuin käy

Aloituksia

63

Kommenttia

2433

1. Ehdotan+että+ajattelet+VT.n+jutut+varsinkin+sieltä+alkupäästä+symbolisesti.Käärme+olisi+epäluulo+ja+pelkoAdam+olisi+lapsenmielinen+henki.+Vilpittömyys+ja+luottamusEeva+olisi+myös+lapsenmielinen+henki+lisäksi+ystävyys+ja+empatia.Siitä+alkaen+epäluulo+ja+pelko+on+ollut+vaihtoehto+-+maassa?
  2. Edelleen+näyttää+olevan+hyvin+harvinaista+tuoda+esille+että+ensin+on++"niin+kuin+itseäsi"Mitään+ei+ole+ennen+kuin+on+käsitys+"itsen"+rakkaudesta+itseä+kohtaan,+vaikka+se+kirjoitetaan+jälkimäisenä+osa+tuossa+lause+parissa.+Siitä+en+lopeta+huomauttamasta.+Ihminen+kokee+itsensä+huomioimisen+ja+kuvittelee+sen+jälkeen+että+jokainen+ajattelee+samalla+tavoin+-+niin+kuin+itse+ajattelen.+Ensin+on+oltava+se+johon+verrataan.Myöhemmin++useasti+vasta+monien+vastoinkäymisten+jälkeen+tulee+ajatus+että+juurikaan+kukaan+ei+ajattele+samalla+tavoin.+Silloin+tarvitaan+ihmisyyttä+sen+hyväksymiseksi+että+olen+se+joka+olen+vaikka+ajattelen+monista+asioista+omin+ajatuksin.Vasta++kun+tähän+on+päässyt+pystyy+hahmottamaan+että+jokainen+on+Jumalalle+rakas+juuri+siksi+että+jokaisella+on+oma+elämänsä+ja+oma+ajattelunsa.+Jokainen+on+jokaiselle+lähimmäinen+"niin+kuin+itsesi"+Sinä+ajattelet+sinun+ajatuksin+eli+"lähimmäisen"+tavoin.+Kuinka+sinä+tuomitset+siten+sinut+tuomitaan.Kun+minä+ajattelen+sinusta+"kas+kummaa"+silloin+tiedän+että+sinä+ajattelet+minusta+"kas+kummaa"Näin+minä+olen+Jeesuksen+rakkauden+ymmärtänyt.Ellei+pysty+rakastamaan+itseään+ei+ole+mitään+mihin+vertaa,+toisin+sanoin+rakkaudettomuus+itseä+kohtaan+näky+ja+kuuluu+rakkaudettomuutena+kaikkea+kohtaan.Vielä+kerran:+Siten+kuin+rakastaa+(itseä)+siten+rakastaa+muita,+koska+vain+sitä+pitää+rakkautena.Miten+paljon+näkee+virheitä+itsessä,+vähintään+sanverran+niitä+on+lähimmäisissä,+se+ei+ole+rakkautta.
  3. Kertasin+itsekin+taas+uudelleen+Opettajan+käsikirja+osan+ja+aivan+siellä+lopussa+on+luku+"Mitä+muihin+kysymyksiin+tulee"+siellä+on+kirjan+oma+mielipide+miten+on+hyvä+opiskella.Valo+ja+Iloa+kaikille.