Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jokainen+on+oikeassa.
On+vain+tämä+elämä:
+Kun+mitään+ei+tapahdu+missään+muualla+kuin+se+mitä+tapahtuu+minulle+nyt.+Saan+tietoa+eli+kaverin+-+uutistoimittajan,+elokuvan+ohjaajan,+puolison,+lapsen,+kertomuksen+hänen+kokemuksestaan+mutta+vain+minä+tunnen+ja+tiedän+miten+noihin+suhtaudun+nyt.
Missään+ei+ole+huomista+eikä+eilistä.+On+vain+minun+muistikuvani+eilisestä+joka+on+jokaisella+yksityinen+omansa+ja+varmasti+erilainen+kuin+kellään...
Sama+tietenkin+Raamatusta;+siellä+on+heidän+muistikuvansa+heidän+kokemuksistaan.+Aivan+perustellusti+pystyn+hyväksymään+ajatuksen+että+kohtaan+lähimmäiseni+jokaisessa+kohtaamassani+ihmisessä++ikään+kuin+kohtaisin+raamatun+tekstin+kirjoittajan+hänen+tekstissään.
(+tekstin+voi+pitää+viestinä+Jumalalta)
Mielestäni+on+täysin+keinotekoista+luoda+mielikuva+jonkun+kohtaamisen+eriarvoisuudesta.
+(kohtaaminen+on+Jumalan+kuvan+kohtaaminen+hänelle+joka+niin+haluaa)
Jokaisessa+kohtaamisessa+kohtaan+OMAT+ajatukseni+hänestä,+aivan+kuten+kirjoitetussa+tekstissä+vaikkapa+Raamatusta.
+Voiko+joku+väittää+että+Raamattu+puhuttelee+samoin+jokaista+tai+heimolaisen+tai+värillisen+tai+poliisin+kohtaaminen.++Kohtaaminen+on+Jumalan+kuvan+kohtaaminen+hänelle+joka+niin+haluaa.
Eräänä+päivänä+oivallan+ja+osaan+elää+tämän+todeksi+jolloin+huomaan+antaneeni+anteeksi+maailmalle+ja+näen+sen+-+maailman+-++sivustakatsojan+silmin,+eli+oman+kuvitelmani+maailmasta.
Sen+jälkeen+en+tunne+tarvetta+kirjoittaa+jotain+tai+esiintyä+jonain,+ikään+kuin+tietäisin+miten+kaverin+tulee+nämä+asiat+nähdä.++Silloin+on+poissa+myös+tarve+syntyä+uuteen+kehoon,+seuraavaan+ilmentymään+-+fyysiseen+elämään.
Tietoisuus+on+ikuinen.
25.02.2017 10:47
Ensi+hätään+rauhoita+mielesi,+malta+kaipuusi.+Sinun+polkusi+vain+kulkee+tuon+kysymyksen+kautta+tällä+hetkellä.+Ole+siitä+kiitollinen.
Ego+kehittelee+vimmatusti+kummallisia+kysymyksiä,+se+on+sen+tehtävä+kun+jokainen+tekee+parhaansa+joka+hetki
Minulle+tässä+tulee+mieleen+että+"sitten+kotona+näen"++-+Ai+Sinäkin...+ja+suuri+ilo.+Toisaalta+näen+jonkun+toisen+ajatuksen+ja+koen+-+Ai+Sinäkin+ja+suuri+ilo...
Voi+kuinka+kömpelöitä+nämä+sanat+ovatkaan.+Ykseys+kokemuksia+ovat+niitä+kokeneet+kuvannet+jotenkin+siihen+tapaan+että+kaikessa+mitä+näen+olen+itse,+kaiki+mitä+on,+on+myös+"minua"+esineitä+ja+maisemia+eläimiä+myöden.
Minä+ei+suinkaan+katoa+vaan+minä+on+kaikessa+ja+näen+kaverini+samoin+kaikessa+ja+myös+itsesäni.
Kaikenlainen+pyrkiminen+ja+saavuttaminen+on+täysin+tuntematonta+vaan+kaikin+on+aina+minussa+ja+minua+joka+hetki.
Annan+itselleni+anteeksi+"ymmärtämättömyyteni"+toisaalta+ymmärrän+juuri+sen+mikä+minun+pitää+NYT+ymmärtää.
Kiitos+hyvästä+kysymyksestä
😊
18.02.2017 18:13
Todella+hyviä+ja+jokaiselle+Kurssin+opiskelijalle+tuttuja+tuntemuksia+sinulla.
Joskus+lukiessa+on+vain+tyydyttävä+että+en+ymmärrä.+Kun+myöhemmin+palaa+samaan+kohtaan+saattaakin+huomata+aivan+uusia+asioita+siitä+kohdasta.
Edelliset+elämät+käsite+on+käytössä+kunnes+huomaa+että+siitäkin+"uskomuksesta"+voi+luopua.+Kun+mitään+ei+tapahdu+missään+eikä+milloinkaan,+vaan+kaikki+on+ja+tapahtuu+nyt.
On+opiskelun+tueksi+ajateltava+että+jotkut+ihmissuhteet+ovat+jääneet+joskus+(entiset+elämät)+kesken+eli+anteeksiantamatta.+-+karma.
Karma+on+kuitenkin+välittömästi+pois+pyyhkäisty+(entiset+elämät)+kun+opin+antamaan+itselleni+anteeksi+"harhani"+eli+uskomukseni+syntiin,+syyllisyyteen+Jumalaeroon.
Käsikirjoitus+on+ne+muinaiset+virheet,+sekä+ne+muinaiset+-+äskeiset+ja+vanhemmat-rakkauden+ja+ilon+onnistumiset,+myös+ne+on+mukana+ja+auttamassa+löytämään+NYT+oikeita+valintoja.
Harha+on+hyvä+!+miten+muuten+erottaisin+valon+ellei+varjoja+olisi.++Virheen,+harhan,+mitä+sanaa+käytätkin,+ero+menee+siinä+kun+tuotat+sydämen+iloa+itsellesi+ja+ihmissuhteillesi+olet+Totuuden,+ilon+,+rakkauden,+Jumalan+opettaja.+Ei+elämänkatsomus+voine+yksinkertaisempi+eikä+selkeämpi+olla,+ego+ja+epäilys+vain+pelkäävät+tappiota,+kuolemaa,+ja+tekevät+kaikkensa+pitääkseen+Rakkauden+loitolla.
Teatteria+tosiaan+kaikki,+ja+vain+sinä+voit+esittää+oman+roolisi,+ilman+sinua+taivas+olisi+puutteellinen.+Tästä+syystä+Jumala+rakastaa+sinua,+muista+rakastaa+itseäsi.
16.02.2017 14:26
Tämä+kokemus+maailmamme+on+meille+totta.
Seuraava+ajatustaso.+Aika+on+totta+kunnes+anteeksianto+on+käyty+loppuun.+Tässäkin+hetkessä+kaikki+se+mikä+on+tehty+rakkaudessa+on+ikuisesti+totta+kuten+anteeksianto.
ulottuvuudet+ja+yksisarviset+ovat+kurssille++vieraita+käsiteitä
14.02.2017 18:17
Mieli+-+Henki
Kurssin+kolmas+kirja+Opettajan+käsikirjan+viimeinen+luku+"Mieli-Henki"+kertoo+myös+tasoista+
5)+Mieli+voi+olla+oikeassa+tai+väärässä,+riippuen+siitä+kumpaa+ääntä+se+kuuntelee.+Oikea+mielisyys+kuuntelee+Pyhää+Henkeä+antaa+anteeksi+maailmalle+ja+näkee+maailman+sijasta+Kristuksen+näkökyvyn+kautta+todellisen+maailman.+Se+edustaa+lopullista+maailmaa,+viimeistä+havaintojen+tilaa,+jossa+Jumala+ottaa+viimeisen+askeleen+(katso+tuhlaajapoikakestomus+UT)+Siinä+aika+ja+HARHAT+lopuvat+samanaikaisesti.
6)+Väärä+mielisyys+kuntelee+egoa+ja+synnyttää+harhoja;+se+havaitsee+synnin+olemassaolon+ja+oikeutaa+vihan+sekä+näkee,+että+syyllisyys,+sairaus+ja+kuolema+ovat+todellisia.
Oikemielisys+vain+yksinkertaisesti+on+näkemättä+eli+antaa+anteeksi+sen+mitä+koskaan+ei+tapahtunut.+Senvuoksi+se+(väärämielisyys)+ei+edustaa+Kristuksen+Mielen+Yksi+mielisyyttä+sillä+Kristuksen+Tahto+on+yhtä+Jumalan+Tahdon+kanssa
7)+Ainoa++jäljelle+jäävä+vapaus+tässä+maailmassa+onkin+valinnanvapaus,+ja+se+tehdään+aina+kahden+vaihtoehdon+eli+äänen+välillä.+Tahdolla+ei+ole+millään+tasolla+mitän+tekemistä+havaintomaailman+tai+valintojen+kanssa++Tajunta+on+mekanismi+joka+otaa+vastaan+tietoja+ylhäältä+tai+alhaalta+PyhältäHengeltä+tai+egolta.+Tajunnalla+on+erilaisia+tasoja,+ja+tietoisuus+voi+vaihdella+dramaattisestikin+mutta+se+ei+voi+nousta+havaintomaailman+yläpuolelle.+Korkeimmillaan+se+tulee+tietoiseksi+todellisesta+maailmasta+ja+se+voidaan+harjoittaa+tekemään+niin+yhä+useamin.+Kuitenkin+se+tosiasia+jonka+mukaan+sillä+on+tasoja+ja+sitä+voidaan+harjoitaa,+osoittaa,+että+se+ei+voi+saavuttaa+tietoa.+(Tieto=täydellinen+totuus.+Havainto+on+aina+subjektivinen+eli+havaitsijasta+riippuvainen)
14.02.2017 18:12
Ensimmäisenä+avautui+luku+Totuuden+opettaminen.
Siitä+esim.+kappale+6
>Älä+huolehdi+siitä+miten+voit+oppia+läksyn+joka+eroaa+niin+täydellisesti+kaikesta+sitä+mitä+olet+itsellesi+opettanut....
..+kun+mikä+tahansa+uhkaa+tai+häiritse+mielenrauhaasi,+sano+itsellesi:
Minä+en+tiedä+mitä+mikään+merkitsee+-+tämä+mukaan+lukien.+Joten+en+tiedä+miten+siihen+pitää+suhtautua.+Enkä+halua+käyttää+omia+entisiä+opejani,+valona+joka+johdattaa+minua+nyt.<
Yllä+oleva+lainaus+kuvaa+hyvin+että+olemassa+olevaa(maailmaa)+ei+ryhdytä+korjaamaan.+Tarkoitus+on+oppia+hiljentymällä+antamaan+tilaa+Pyhän+Hengen+eli+totuuden+äänen+kuuntelemiseen+ja+Hänen+opetuksensa+mukaiseen+ajatteluun+ja+toimintaan.
Visiot+/+näyt+kuten+kaikki+muutkin+kokemukset+ovat+sinun+mahdollisuuksiasi+oppia+kommunikoimaan+itsesi+kanssa.++Arvosta+itseäsi,+-rakasta-+itseäsi.++Kaikella+on+se+merkitys+minkä+itse+niille+annat.
toivottavasti+joku+toinenkin+osallistuu+keskusteluun.
14.02.2017 17:23
Jumala+ei+ole+jonkun+uskonnon+yksinoikeutta
Alku,+Lähde,+Luoja,+Isä,+Rakkaus,+Jumala,+Energia....
Lisäksi+sama+sadoilla+maailmassa+käytössä+olevilla+kielillä.+Miten+tämä+voisi+olla+selvempää+tai+näkyvämpää.
Jokaisen+ihmisen+mielessä+käy+elämänsä+aikana+ajatus+jostain+suuremmasta.+Ajattelun+seuraukset+eli+johtopäätökset+näkyvät+jokaisen+omassa+mielessä.+Niissä+näkyy+sen+ajattelijan+Jumala.+Miten+muullatavoin+voisi+olla?
Jos+olisi+silminnähden+jotain+silloinhan+vai+katselisin+jotain+propellipäätä+joka+voisi+olla+mitä+tahansa?
Aivan+kuten+Jeesusta+katseltiin+tietyissä+pireissä+aikanaan.
13.02.2017 10:37
Olisiko+mahdollista+ajatella+että+Jumala+on+antanut+kaikille+kaikkea+yhtä+paljon+jolloin+kukaan+ei+voisi+ylittää+sitä+minkä+on+luoja+antanut.+Kellään+ei+ole+mitään+uhrattavaa+koska+kaikilla+on+kaikkea.
Tähän+liittyy+vakaumus,+näyttää+siltä+että+joku+on+sairas+tai+rikas+jne....+mutta+Luojan+näkövinkkelistä+tuo+ihminen+tarvitsee+noita+kokemuksia+jotta+"löytäisi+kotiin"
Tämä+ei+sulje+pois+ihmisten+välistä+myötäelämistä+ja+rakkautta,+vaan+mahdollistaa+sen.
Uhrautumalla+johonkin+uhri+pyrkii+elämään+toisen+puolesta+tai+jopa+ottamaan+hänen+polkunsa+"kannettavakseen"+
Siitä+minulle+taas+herää+kysymys+miksi+on+erinäköisiä+polkuja+(elämiä)+ja+niille+kulkijoita+ellei+niitä+käytetä+(eletä).
Minä+elän+minun+polkuani+ja+kaikesta+kannustuksesta+ja+osaan+otosta+olen+kiitollinen,+minun+virheeni+voi+tehdä+vain+minä,+ja+olen+siitä+kiitollinen.+Raportoin+suoraa+Isälle+kuten+pörssiyhtiössä+ainakin.+Aivan+kuten+Jeesus+osoitti.+Hän+oli+joka+hetki+tietoinen+isästään.+Jeesus+osoitti+elämällään+miten+maailmalle+annetaan+anteeksi.
13.02.2017 10:19
Usko+uhriin+on+uskoa+että+joltakin+puuttuu+jotakin+jonka+puutteen+poistamiseksi+uhrataan.+Se+joka+uhraa+kuvittelee+ja+uskoo+että+nyt+tuo+puute+poistuu+kun+hän+on+maksanut+jostakin+tuon+uhrin+hinnan.
Siksipä+juuri+on+oltava+mahdollisimman+kallis+uhri.+
En+hyväksy+ajatusta+että+Jumala+tarvitsee+rakkautensa+ostamiseksi+poikansa+uhraamisen-+hinnan,+väärinkäsitystä+valitettavasti+koko+juttu.
Parempi+ajatus+menee+näin:+Jumala+antoi+maailman+pojalleen+jotta+tämä+löytäisi+kotiin.+Se+maailma+jonne+Tuhlaajapoika+lähti+Isänsä+kotoa+oli+pojan+unta+kuten+Mooseksen+kirjan+alusta+luetaan.+Jumala+NUKUTTI+Aatamin+=+poikansa++jotta+hän+pystyi+uneksimaan+erilisyyden+=+Eevan+ja+sen+myötä+syyllisyyden+itseään+kohtaan.
Poika+ei+ollut+syyllinen+vaan+ilolla+otettiin+takaisin+kotiin+(Tuhlaajapoika)+Mitään+ei+tarvinnut+uhrata,+vaan+antaa+anteeksi+kuten+Jeesus+elämällään+ja+kuolemallaan+osoitti.
Annan+anteeksi+omat+ajatukseni+kuvitellusta+ja+uneksimastani+syyllisyydestäni+itselleni.+Minä+en+ole+erillinen+Totuudessa.+Siinä+jokainen+on+yhtä.+Ainoastaan+unessa+jokainen+elää+omassa+erillisyyden+kuplassaan.+Anteeksianto+itselleni+on+herätys+tästä+kuplasta.+On+olemassa+käsky+rakasta+itseäsi.+Sellainen+Jumala+joka+pyytää+rakastamaan+Luomustaan+(minua/jokaista)+on+rakkauteni+kohde.
Sellainen+Jumala+joka+vaatii+uhreja+ei+ole+Jumala
12.02.2017 11:45
Voiko+olla+jostakin+lauseesta+muita+kuin+yksi+ajatus,+tai+sallitaanko+Raamatusta+ajatus.
Täyttääkö+kysymykseni+
>>Raamatun+UT+mukaisesta+käskynsä+kaikilta+osin+pitävästä+ja+täyttävästä+/+ne+Raamatun+UT+mukaisen+Kristillisyyden+tunnusmerkit+ilmentävästä+ja+täyttävästä,+vasta+Oikeasta+ja+Oikeasti+Kristillisyydestä.<<
Kysymykseni+on+turha+koska+tiedän+totuuden
11.02.2017 15:23
Jeesus+luopui+vanhentuneista+säädöksistä+ollakseen+esimerkkinä+anteeksiannosta.+Mitä+merkitystä+hänen+toimillaan+olisi+ellei+hän+olisi+tuonut+uutta+ajattelua+-+muutosta?
09.02.2017 20:31
Kielto+on+hyvä+aloitus.+Kun+loputtomasti+kieltää+joutuu+vähin+erin+miettimään+mitä+tuli+kieltäneeksi+ja+miksi.+Toistaiseksi+se+näyttää+olevan+hämärän+peitossa.+Tietenkin+aloittaja+tietää+omat+mielikuvansa,+mutta+onko+hän+niitä+jotka+kieltävät+omat+mielikuvansa.
Jää+nähtäväksi?
09.02.2017 11:16
Ei+rakkaus+ota+mitään+pois,+rakkaus+odottaa+että+annan+vapaaehtoisesti+pois.+Muussa+tapauksessa+mieleni+jäisi+epäilys+että+minulta+on+riistetty+jotain+vastentahtoisesti.+Sitä+rakkaus+ei+halua.+Rakkaus+ei+halua+mitään,+se+pelkästään+rakastaa.
Rakkaus+ei+ota+kantaa,+rakkaus+ei+ryhdy+osapuoleksi,+rakkaus+ei+ole+jonkun+puolta+½+Rakkaus+on+kaikki+mitä+on.+Se+mikä+ei+ole+rakkautta+se+ei+ole+mitään.
09.02.2017 11:10
Aloittaja+kuitenkin+miettii+jo.
On+monia+jotka+eivät+vielä+sitäkään
Jostakin+on+aloitettava
09.02.2017 11:02
Äskeisellä+kommentilla+todistan+että+jokainen+näkee+oman+käsityksensä+=+projektion+=+hologrammin
Ei+ole+mitään+teodikean+ongelmaa++hyvä/paha+on+erilaisia+projektioita+kaikesta.+Ei+myöskään+vapaan+valinnan+ongelmaa.+Totuus+voi+olla+vain+yksi.
Ei+voi+olla+useita+totuuksia+joten+valintana+on+aina+lopulta+se+yksi.
http://www.mtv.fi/lifestyle/digi/artikkeli/tutkijat-vaittavat-maailma-jossa-elamme-on-pelkka-hologrammi/6294588
07.02.2017 14:20
Eikö+olympiakulta+nimenomaan+hävitty+yhden+kilpailijan+toimesta.+Koko+porukka+hävisi+sille+yhdelle?+Minun+laskujeni+mukaan?
On+se+niin+kamalanvärin+tämä
Kenen+puolesta+piti+Jumalan+pelata
07.02.2017 11:22
Tieteen+saavutukset+ovat+mitä+ovat.+Ei+uskonnot+ole+mitään+ihmiset+ovat+mitä+ovat+ja+perustelevat+milloin+uskolla+milloin+epäilyksellä
Kiitos+oikaisusta+Palaeonaut
05.02.2017 22:14
Mietitkö+miksi+on+kirjoitettava+mahdollisimman+kielteisesti,+mitä+itsensä+ruoskiminen+ja+syyllistämien+antaa+tai+palvelee.+Haluaako+Luoja+sitä.
04.02.2017 15:09
Ei+tiede+poikkea+mitenkään+muista+uskomuksista,+muitakin+uskomuksia+jotkut+korjailevat+silloin+tällöin.+On+myös+asioita+jotka+ei+muutu.
Kilpailusta:
Ei+voi+olla+kilpailua+ellei+joku+todeta+kakkoseksi+tai+jopa+hävinneeksi.+Kilpailun+loppuminen+tarkoittaisi+maailman+loppumista,+jokainen+antaisi+jokaiselle+kaiken+minkä+omistaisi.
04.02.2017 14:49
No+miten+on.+Oliko+jotain+ennen+kuin+se+keksittiin+eli+otettiin+käyttöön.+Oliko+havaitsija+ennen+havaintoa.+Kuka+havaitsi+sen+mitä+oli+ennen+havaintoa.
Kirjoitatko+ensin+ja+sitten+huomaat+mitä+tuli+kirjoitetuksi.+Yhdytkö+vaimoosi+ja+sitten+huomaat+että+kas+peijakasta.+
komppaan+aloittajaa+-+wqwee22+-++jotakin+on+vielä+ymmärryksessä+kesken.
Oleminen+on+oltava+ennen+havaintoa,+sanotaan+sitä+sitten+vaikka+älyttömyydeksi
02.02.2017 18:40
87 / 121